Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] Czy opony 225 zamiast 205 mogły zwiększyć spalanie?
Transit 2.4 Jumbo max
Ostatnio zmieniałem opony tył z 205/75/16 na 225/75/16 oraz przód z 195 na 205 szerokość
I od tego momentu spalanie wzrosło o 2 litry na 100km
Zawsze robiąc co tydzien taką samą trase w połowie pustą a połowie z ładunkiem 1 tona wychodziło mi 10 litrów przy prędkośći 95-105.Zawsze 10 nawet przy -10! Od paru tygodni ciągle 12 dokładnie po zmianie opon
czy winne są szersze opony czy gdzie indziej szukać przyczyny? Te 12 trochę mnie dobija :(
wojtekjanus 18-12-2013, 18:34 Ostatnio zmieniałem opony tył z 205/75/16 na 225/75/16 oraz przód z 195 na 205 szerokość
I od tego momentu spalanie wzrosło o 2 litry na 100km O tak, ja miałem podobnie.
Letnie koła mam na szerszych felgach Ronal R44 i kiedy założyłem na nie opony 225/60R16, to palił co najmniej o 1,5 litra więcej, a szybkość maksymalna spadła o 10 km/godz. Więc spuściłem z tonu i teraz mam na nich oponki letnie 215/60R16 - pali teraz ok. litr więcej.
Zimówki mam standardowe 195/65R16 i pali zdecydowanie mniej, mimo że zima .
z 205/75/16 na 225/75/16 Ale nie zmieniłeś profilu na niższy, więc masz dużo większe koło (o 6,4%). O taką wartość masz większy rzeczywisty przebieg niż podaje licznik. Musisz to uwzględnić w obliczeniach zużycia, wtedy spadnie myślę o 0,5 l.
Przy szerokości 225 aby zachować średnicę koła powinieneś założyć oponę o rozmiarze 225/65R16. Rzuć okiem na http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Jaka była fabryczna szerokość w Jumbo koła 16? 205/75/16?
W drugim transicie 2.0 krótki jest 195 przy feldze 15
wojtekjanus 19-12-2013, 11:40 Jaka była fabryczna szerokość w Jumbo koła 16? 205/75/16? Tzn. opony? Z tego co pamiętam to 215/75R16 na pojedynczych kołach, przy bliźniakach 195/75R16, z bardzo wysokim wskaźnikiem nośności 116.
Transolot 20-12-2013, 09:42 Zimówki mam standardowe 195/65R16 i pali zdecydowanie mniej, mimo że zima .
Pomijając błędy i różnice we wskazaniach stosując opony o niewłaściwym profilu... zawsze będzie tak, że im węższa opona tym mniejsze zużycie paliwa.
Zakładając 225 trzeba się liczyć, że konsumpcja wzrośnie niestety.
wojtekjanus 20-12-2013, 10:29 Pomijając błędy i różnice we wskazaniach stosując opony o niewłaściwym profilu...
Ja bardzo przepraszam, ale obecne moje zestawy: letni i zimowy, to wymiarowo prawie ideał - różnica w wysokości wynosi tylko 0,68%... :wink:
http://img202.imageshack.us/img202/793/8xqw.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/8xqw.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Transolot 20-12-2013, 15:42 Wojtku, oczywiście. Zacytowałem Ciebie bo wspomniałeś, że przy tym wymiarze pali mniej... i tak ma być :)
wojtekjanus 20-12-2013, 15:56 Zacytowałem Ciebie bo wspomniałeś, że przy tym wymiarze pali mniej... i tak ma byćAle ja choruję na kółka 18", konkretnie ZEN D666, 8,0Jx18", ET 50 mm z oponkami Pirelli PZero Asimmetrico 255/50R18 102 Y .
Problem jest nie jeden, ale kilka:
- cena - jedna oponka to... ok. 1600 zł,
- felgi to znowu cena - w Polsce niedostępne, w UK znowu cena... ok. 1500 zł/szt,
- stan dróg w Polsce i obawa o moje plomby w zębach...
- to że paliłby o 2 litry więcej - pal sześć, ale szybkość maksymalna by spadła chyba o 15 km/godz.
Można tylko pomarzyć... http://emotikona.pl/emotikony/pic/0what.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
z tego czego mnie uczono jeszcze w czasach gdy jezdzilem po sniegu to zimowka zawsze powinna byc wezsza a nie szersza od letniej
wojtekjanus 21-12-2013, 15:30 zimowka zawsze powinna byc wezsza a nie szersza od letniej Generalnie tak - i tak też ja właśnie mam: letnie są 215, a zimówki 195...
Ale ja choruję na kółka 18", konkretnie ZEN D666, 8,0Jx18", ET 50 mm z oponkami Pirelli PZero Asimmetrico 255/50R18 102 Y .
A mieści się to w nadkolu? A jak przy pełnym skręcie?
Hejka,
Jak masz niehomologowany rozmiar to na pewno coś jest na rzeczy, sprawdź sobie rozmiar i indeksy jakie powinny być
Pozdro
wojtekjanus 23-12-2013, 16:24 A mieści się to w nadkolu? A jak przy pełnym skręcie? To są niskie opony, więc bez problemu się mieszczą. Transit ma bardzo obszerne nadkole z dużym zapasem wymiarowym. Problem powstaje, jak ktoś chce go jednocześnie nadmiernie obniżyć...
Ludzie zakładają nawet felgi 20" mocno odsadzone na dystansach i przy skręcie nie ma problemu, zajrzyj do http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=151051&page=5
sprawdź sobie rozmiar i indeksy jakie powinny być na:http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-ford/transit To w zasadzie powinno być wpisane do dowodu rejestracyjnego - ja mam wpisany rozmiar z briefu...
|
|