Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Alu felgi 18 cali a komfort ?


lukas_ko
26-12-2013, 20:46
Witam. Jaki powinien być oryginalny rozmiar felgi aluminiowej z oponami 235/40/18 (poprawcie mnie czy dobry rozmiar wpisałem opony bo nie jestem pewien jaki powinien być 235/40/18 czy 235/45/18) w Fordzie Focus Mk3
Chodzi mi o szerokość Felgi w calach i o ET

Drugie pytanie to czy da się Focusem jeździć na 18 calowych felgach tzn. Czy nie będzie za bardzo twardy i będzie to masakra-męczarnia zawieszenia oraz zero komfortu. Pytam bo kupiłem Focusa z silnikiem 2.0 163 km i Auto miało oryginalnie Felgi 18 ale Właściciel tego auta sprzedał je i kupił standardowe felgi 16 cali z oponami 215/55/16 zrobił tak ponieważ twierdził że na 18 nie dało się jeździć bo Focus jest zbyt lekki i co za tym idzie był strasznie twardy. Ja jednak chcę powrócić do 18 ze względu na wygląd ale boję się czy też nie będę żałował wyboru 18.
Dodam iż posiadam Focusa mk2 2.0 140 km i tam są Felgi 16 i Auto jest kompromisem jeśli chodzi o sztywność-twardość. Dlatego proszę o poradę z felgami 18 w mk3. Jeśli ktoś ma lub jeździł na takich felgach w Focusie to proszę o radę.
Dodam jeszcze że jeżdżę citroenem C5 z kołami 245/45/18 i jest super. Tylko że C5 jest dużo cięższe od Focusa i ma hydrauliczne zawieszenie.

piotrekxplod
26-12-2013, 21:04
Ja mam 18 i obniżone, utwardzone zawieszenie - jest twardo, ale na samych 18 jest jak najbardziej ok. Ale to oczywiście zależy kto co lubi, kompromisem między komfortem a wyglądem jest 17.

princeas
26-12-2013, 22:00
18? ja teraz testuje 17 i wydaje mi sie,ze przy duzych preekosciach jest w aucie strasznie glosno,juz nie wspomne o nierownosciach... To w 18 musi byc masakra... Wiadomo,ze przez wzglad na wyglad 17/18 sa spoko,ale ja komfort jazdy to sie przeklada niestety. No i w niewielkim stopniu wplywa to tez na spalanie chyba (gdzies cos czytalem jakies porownanie)...

Atlis
26-12-2013, 22:01
Ciezko tu porownywac 245/45/R18 z 235/40/R18 - to jednak spora roznica w profilu na niekorzysc FFIII. Dodatkowo FFIII z silnikiem 2.0TDCI ma sztywniejsze sprezyny z przodu (znacznie twardsze niz w 1.6Ti-VCT u piotrekxplod czy 1.0EB princeas-a), no i oczywiscie nie ma co porownywac stalowe sprezyny w FFIII z Hydractivem...

Osobiscie nie jezdzilem zwyklym FFIII na 18" felgach, natomiast FFIII ST radzil sobie na 18" felgach bardzo dobrze, znacznie lepiej niz nowa V40 D3. Ale na pewno nie jest to jazda na poduszkach i poprzeczne nierownosci bedziesz odczuwac mocno.

Ja latem jezdze na 215/50/R17 i jest spoko, na zime mam 205/55/R16 i oprocz ciut gorszej trakcji nie ma w porownaniu do R17 bardzo duzej roznicy. Ale te profile sa dosyc baloniaste.

lukas_ko
26-12-2013, 23:37
Ciezko tu porownywac 245/45/R18 z 235/40/R18 - to jednak spora roznica w profilu na niekorzysc FFIII. Dodatkowo FFIII z silnikiem 2.0TDCI ma sztywniejsze sprezyny z przodu (znacznie twardsze niz w 1.6Ti-VCT u piotrekxplod czy 1.0EB princeas-a), no i oczywiscie nie ma co porownywac stalowe sprezyny w FFIII z Hydractivem...

Osobiscie nie jezdzilem zwyklym FFIII na 18" felgach, natomiast FFIII ST radzil sobie na 18" felgach bardzo dobrze, znacznie lepiej niz nowa V40 D3. Ale na pewno nie jest to jazda na poduszkach i poprzeczne nierownosci bedziesz odczuwac mocno.

Ja latem jezdze na 215/50/R17 i jest spoko, na zime mam 205/55/R16 i oprocz ciut gorszej trakcji nie ma w porownaniu do R17 bardzo duzej roznicy. Ale te profile sa dosyc baloniaste.
Dzięki za opinię ale możesz ATLIS podać rozmiar Twojej Felgi 17 bo w temacie pytałem również o rozmiar fabrycznej Felgi 17 i 18.

Jest jeszcze jeden powód dla którego chciałem zamontować 18 Felgi otóż występują one z z oponami 235 a do fabrycznego 215 jest to znacząca różnica tym bardziej że silnik to 2.0 163 km z dość dużym momentem obrotowym. Bo mój starszy Focus mk2 z tym silnikiem ale 140 km dość często miał tendencję do zerwania przyczepności kół napędowych i praktycznie przy każdym mocniejszym wciśnięciu pedału gazu włącza się ESP a co dopiero 163 km.

Atlis
27-12-2013, 00:19
17x7,5 powinno byc. ja mam teraz praktycznie taki sam moment co 2.0TDCi 163KM i na 17" felgach przy normalnym jezdzeniu specjalnie problemow s trakcja problemow nie ma. natomiast na 16tkach na mokrym - oj, trzeba sie czasami mocniej trzymac kierownicy. ;)

ps: nie musisz cytowac post, pod ktorym piszesz odpowiedz. co tam jest napisane kazdy widzi a ja choc jestem po 30 problemy z pamiecia jeszcze nie mam. ;)

lukas_ko
27-12-2013, 00:45
post zacytowałem aby było wiadomo że odpowiadam na Twoją wiadomość innymi słowy chciałem to podkreślić-wyróżnić. ciekawe że zawsze tak robiłem i nikt mi nigdy nie zwrócił uwagi no ale zawsze musi być ten pierwszy raz :-)

A powiedz mi dlaczego założyłeś 205/55/16 bo z tego co pamiętam to MK3 wychodzi fabrycznie na 215/55/16?
Piszesz że na mokrym na 205 kontrola trakcji się załącza częściej to muszę Ci powiedzieć że w mk2 2.0 140 km też bardzo często mam z tym problem bo potrafi nawet na 3 biegu zerwać przyczepność i to tylko operując podałem gazu ale dzieje się to na drogach z bardzo gładkim asfaltem i na mokrej nawierzchni.

Atlis
27-12-2013, 01:08
nie trzeba nic wyrozniac. :)
FFIII wychodzi na 205 i 215. oba rozmiary sa dopuszczalne. zalozylem 205 na zime, bo mialem 150KM/240Nm i taki rozmiar jest wystarczajacy. dopiero po strojeniu musze sie teraz zima delikatniej obchodzic z gazem. przy spokojnym jezdzeniu problemow nie ma.

lukas_ko
27-12-2013, 01:45
Możesz zdradzić gdzie modyfikowałeś oprogramowanie sterownika silnika? Bo z Twojego profilu wynika że ze Szczecina jesteś a ja nie mam daleko do Szczecina i też myślałem o delikatnym zwiększeniu mocy a wolę to zrobić w sprawdzonym źródle.
Z fabrycznych koni trochę dużo dodaliście mocy nie boisz się że Ci silnik za szybko padnie np. przegrzeje się głowica, wypalą się zawory itp?

No i przy takiej mocy i tak lekkim aucie przydały by się szersze opony np 235/40/18?

Możesz zdradzić osiągi auta po modyfikacji 0-100km/h i V-maks?

piotrekxplod
27-12-2013, 08:01
Do 18 potrzebne są jeszcze tzw ograniczniki skrętu, po to żeby koła nie obcierały o nadkole przy maksymalnym skręcie. Ale jeżeli Twój samochód lukas_ko był z 18 kupiony to ograniczniki już są. Natomiast jeżeli auto było zakupione z mniejszym rozmiarem to przed zmianą na 18 trzeba się w nie zaopatrzyć.

Atlis
27-12-2013, 08:02
Robilem w Krakowie w gcstuning (uzytkownik GCSHeko).

1.6EB ma duze rezerwy, wersja 150KM sie od wersji 182KM rozni tylko oprogramowaniem. Wersja 200KM ma tylko wiekszy IC i chyba airbox - co jest w tym momencie jedyna bolaczka mojego auta - przy palowaniu latem szybko auto puchnie, trzeba wymienic IC na wiekszy.

Na pewno by szersze opony pomogly przy akceleracji z miejsca ale i ogolnie - trzeba sie postarac by zjechac ponizej 8s przy 0-100km/h na 17", na 16" jest to nie mozliwe. V-max - zamyka budzik :P GPS - 240km/h. Jezeli planujesz strojenie, to oczywiscie 18" polecam.

zombie6
27-12-2013, 11:52
18 " nie polecam, chyba że kuta, bardzo lekka, ale i droga felga lub auto po chipie to ewentualnie. Ciężkie felgi 18 " + szerokie opony 235 to gorsze osiągi, gorszy komfort, szybsze zużycie zawiasu i hamulców, na plus jedynie wygląd bo trakcja jest wystarczająco dobra na 215/50/R17, a i 205/55R16 dają radę. 17 " do Foki III są kompromisem chyba najlepszym, a i tak nie zalecam ich do najsłabszych silników.

Bump:

Na pewno by szersze opony pomogly przy akceleracji z miejsca ale i ogolnie - trzeba sie postarac by zjechac ponizej 8s przy 0-100km/h na 17", na 16" jest to nie mozliwe. V-max - zamyka budzik :P GPS - 240km/h. Jezeli planujesz strojenie, to oczywiscie 18" polecam.
Zjedziesz, ale musisz trafić z maksymalnym wykorzystaniem jedynki, a w Foce nie jest to takie proste ;)

Atlis
27-12-2013, 12:20
Z moim przebiegiem momentu raczej nie da radę...

loki34
27-12-2013, 14:08
Atlis,orientujesz sie moze czy foczki z silnikiem 1.0 o mocy 100KM i 125KM tez roznia sie tylko oprogramowaniem tak jak w przypadku Twojego modelu?

Atlis
27-12-2013, 14:15
jestem na 99% pewien, ze silniki sie nie roznia. tylko skrzynia jest 5st. nie 6st.

lukas_ko
27-12-2013, 19:55
Koledzy ale nie uzyskałem odpowiedzi jakie ET mają felgi 17 cali i 18 cali oraz jaką szerokość mają mieć felgi 18 cali

Atlis
27-12-2013, 20:40
Nie ma tego w instrukcji?

lukas_ko
27-12-2013, 21:32
Nie ma tego w instrukcji?

Może i jest ale problem jest taki, że auto będę miał dopiero w Polsce na początku stycznia 2014 razem z instrukcją która jest w aucie.
Dzisiaj wszedłem na stronę forda i otworzyłem katalog od focusa a tam jest kilka wzorów felg 17 i 18 cali ale oczywiście nie podali jaka jest szerokość tych felg i ET aby klient nie szukał w zamiennikach.

aerostar
27-12-2013, 22:19
7.0 x 16” ET 50 -> 205/55 R 16 lub 215/55 R 16
7.0 x 17” ET 50 -> 215/50 R 17
8.0 x 18” ET 55 -> 235/40 R 18

źródło: http://all-newfordfocus.fordmedia.eu/documents/specifications/AllNewFordFocus-Specifications_PL.pdf

lukas_ko
27-12-2013, 23:13
Wielkie dzięki kolego ułatwiłeś mi życie bo przynajmniej wiem jak wychodziły felgi oryginalnie. Pozdrawiam

latar
09-09-2014, 08:33
lukas_ko założyłeś 18''? Jak komfort? Jak wrażenia?

lukas_ko
12-09-2014, 06:55
Wrażenia z 18 calowych felg są rewelacyjne. Założyłem oryginalne 18 Forda z Focusa i rozmiar 235/40R18 index prędkości ZR (240km/h) nośność XL (może być założona do vana) opona Nokian zLine.

Po pierwsze bardzo poprawiło się trzymanie boczne auta w zakrętach. Auto lepiej hamuje i w ogóle sprawia wrażenie precyzyjnego prowadzenia. Dodam, że wcześniej miałem opony w rozmiarze 215/55R16 tylko, że ten model Focusa 2.0 TDCI 163 KM według vinu wyjechał z fabryki na 235/40R18 mam zamontowane fabrycznie ograniczniki skrętu, aby felgi nie ocierały o nadwozie przy skręcie. Dodatkowo ta wersja silnikowa 163km ma mocniejsze/twardsze amortyzatory, twardsze sprężyny, większe tarcze hamulcowe, zaciski hamulcowe, klocki hamulcowe. Wiec zawieszenie tej wersji silnikowej ma całkiem inna harakterystykę niż inne modele focusa przez co w połączeniu z oponami 235/40R18 auto trzyma się jezdni jak przyklejone ma niesamowicie duży margines bezpieczeństwa wchodzisz w zakręt i myślisz że to już maks a auto może dużo więcej. Dodatkowo opony nokian zline o nośności XL mają bardzo sztywny rant opony bo są o zwiększonej nośności i dzięki temu jest mniejsze ryzyko uszkodzenia opony i felgi o niskim profilu. Ale co do opony nokian zline to powiem tak robię rocznie różnymi autami około 100 tyś km wiec opon zużyłem juz naprawdę wiele rodzajów od barumki, dębicy po Pirelli, Michelina o to są najlepsze opony letnie na jakich jeździłem. Na mokrym czy to w głębokim desczu auto jedzie jak po szynach i cały czas ma bardzo dużą przyczepność.

Najbardziej obawiałem się właśnie jazdy po mokrej nawierzchni ze względu na szerokość opony no i że Focus nie jest za ciężki ale okazuje się że tą opona jest stworzona do jazdy po mokrej nawierzchni i to samo się tyczy na suchej nawierzchni.

Na 18 zrobiłem już 30 tyś. km i jestem super zadowolony i po za polepszeniem walorów trakcyjnych focusa to wygląd auta na 18 jest bezcenny!

pjetrucha
12-09-2014, 09:57
A jak komfort w stosunku do 16?
Czy ten profil już mocno czuć na każdej nierówności?

boncio
12-09-2014, 10:19
większe tarcze hamulcowe To chyba nie jest możliwe, skoro jeździł na 16.

lukas_ko
13-10-2014, 16:49
To chyba nie jest możliwe, skoro jeździł na 16.

Jest możliwe mk 3 były na fabrycznych 16, 17, 18
Jeśli komuś zależy na prowadzeniu, trzymaniu się drogi to tyko 18 ale do tego musi być odpowiednia moc silnika bo jak jest tylko 100 km pod maska to odradzam bo będzie silnik miał dużo ciężej i spadną osiągi

Oskarr
13-10-2014, 20:31
Ja mam na zimę 16 a na lato 18 i polecam :)

boncio
14-10-2014, 07:32
Ja pisałem o wielkości tarcz :)
Chcesz powiedzieć, że masz fabrycznie większe tarcze niż 300mm? Ja się jedynie spotkałem z mniejszymi (280mm) w najsłabszych wersjach mocowych.

pjetrucha
14-11-2014, 17:16
Mam pytanie do posiadaczy 18" kół. O ile zmniejsza się promień skrętu po założeniu ograniczników? Ile obrotów jesteście w stanie zrobić kierownicą od położenia "zero" do maksymalnego skrętu?

lukas_ko
15-11-2014, 03:13
Nie wiem bo 18 felgi mam w focusie od wyjazdu z salonu. Ale skręt jest na pewno dużo mniejszy bo mamy jeszcze Focusa mk2 i tam jest dużo większy skręt.
To jest nawet czasem denerwujące bo w pewnych warunkach/momentach potrzebujesz skręcić a tu koniec kręcenia.

Pitol321
15-11-2014, 07:53
Foka MK3 ma generalnie trochę mniejszy promień skrętu niż MK2 (oba jeździły u mnie na kołach 205/55 r16).

Dokładając do tego 18stki, nie jest kolorowo, ale na pewno da się żyć.

fanatyk81
15-11-2014, 07:55
Mam pytanie do posiadaczy 18" kół. O ile zmniejsza się promień skrętu po założeniu ograniczników? Ile obrotów jesteście w stanie zrobić kierownicą od położenia "zero" do maksymalnego skrętu?

u mnie jest 1,5 obrotu w kazda strone.
do mniejszego promienia skretu da sie przyzwyczaic,ale faktycznie jest to denerwujace. tam gdzie mk3 EB 150 wykrecalem na raz tam teraz mk3 ST musze sie nakrecic. oczywiscie moze to kwestia jeszcze innej maglownicy(?) w st nie samego ogranicznika skretu. tak jak mowie-da sie przywyknac.

czytam ze porownujecie jakies szerokosci opon przed i po strojeniu. ale tez porownujecie zimowe i letnimi oponami, a to juz spora roznica.

w lecie mam 235/40/18
w zimie 215/45/17 i kompletnie trakcja jest nie do porownania... wiec tego nie robmy.

Bump: To chyba nie jest możliwe, skoro jeździł na 16.

16" wchodzi na tarcze w ST rownież

Bump: Jeszcze moze dorzuce ze ja pompuje 2,4 przod tyl ipoweim Wam ze to spora tez roznica jesli chodzi o komfort. wyjezdzajac ostatnio na cienieniu 2,1 z wulkanizacji mialem wraznie ze zimoweczki duzo lepszy daja komfort. po dopompowaniu do 2,4 czar prysl;)

pjetrucha
15-11-2014, 13:30
Nie wiem bo 18 felgi mam w focusie od wyjazdu z salonu.
Masz wersję ST czy zwykłą? Mógłbyś sprawdzić przy okazji ile obrotów jesteś w stanie zrobić?

u mnie jest 1,5 obrotu w kazda strone.
Hm, nie to że Ci nie wierzę, ale biorąc pod uwagę oficjalną specyfikację w której jest napisane:
Liczba obrotów między skrajnymi położeniami kierownicy – 2,6
i pokrywa się to mniej więcej z moimi aktualnymi obserwacjami (16" koła) to 1,5 obrotu o którym piszesz dało by 3 obroty między skrajnymi położeniami.
Piszesz, że masz ST. Być może ta wersja nie ma tych ograniczników tylko zrobili głębsze nadkola, inną maglownicę?

Jeśli moglibyście zrobić zdjęcie kierownicy w skrajnym położeniu to było by super :)

edit:
http://youtu.be/uzGRDYyM3vk?t=45s - znalazłem filmik. Jeśli można się nim sugerować to w ST nie ma nawet jednego pełnego obrotu w jedną stronę :( zostaje pytanie czy jest to wina tych ograniczników czy całkiem innego układu kierowniczego.

edit2:
http://youtu.be/umWau1m2FY0?t=11m10s - tym razem filmik z cywilnej wersji tylko, że w stanach, ale na 18". Podczas wyjeżdżania przekręcił ponad 1 obrót. To już wygląda trochę lepiej.

fanatyk81
15-11-2014, 16:04
https://m.youtube.com/watch?v=0pAOe36Mtk8


Racja nie ma 1,5 😉 jest tak jak widać.

pjetrucha
17-11-2014, 09:42
Dzięki wielkie! W teorii to wygląda słabo, ale może ST ma inne przełożenie i w rzeczywistości ten promień może być podobny :)

W każdym razie głównie mnie interesuje "cywilna" wersja i stąd prośba jeszcze do takich użytkowników.

lukas_ko
20-11-2014, 10:15
Masz wersję ST czy zwykłą? Mógłbyś sprawdzić przy okazji ile obrotów jesteś w stanie zrobić?

Mam zwykłą wersję Focusa mk3 2.0 tdci 163 km ale jak musiałem zmienić tarcze, klocki hamulcowe, amoortyzator i sprężynę mam inne niż w słabszych wersjach silnikowych.

Mój obrót kierownicy w lewo i prawo to jakieś 1,3 obrotu kierownicy.
Widziałem że kolega co ma wersję ST pisze że ma 1,5 obrotu ja nawet tyle nie mam.

Możecie jeszcze raz sprawdzić ile macie obrotów kierownicy w lewo i prawo?

pjetrucha
20-11-2014, 11:53
Z tego co się dowiedziałem:
http://i.imgur.com/IkvzfF5.jpg

Poprawcie mnie jeśli się mylę..

lukas_ko
20-11-2014, 12:25
Pozycja druga czyli 2.0tdci tak to wygląda w moim przypadku bo napisałem że 1.3 ale to tak będzie około 1.1

Ciekawe od czego zależą te różnice

fanatyk81
20-11-2014, 12:55
Mam zwykłą wersję Focusa mk3 2.0 tdci 163 km ale jak musiałem zmienić tarcze, klocki hamulcowe, amoortyzator i sprężynę mam inne niż w słabszych wersjach silnikowych.

Mój obrót kierownicy w lewo i prawo to jakieś 1,3 obrotu kierownicy.
Widziałem że kolega co ma wersję ST pisze że ma 1,5 obrotu ja nawet tyle nie mam.

Możecie jeszcze raz sprawdzić ile macie obrotów kierownicy w lewo i prawo?

źle napisałem. potem sie poprawiłem. na filmie widac ile tam obrotów jest. promień w ST jest niby wiekszy tylko o 1 metr ale w praktyce jest to odczuwalna rożnica przy manewrowaniu.

pjetrucha
20-11-2014, 13:23
Różnice wynikają z ograniczników skrętu. Przynajmniej w cywilnych wersjach. Są różne wielkości w zależności od rozmiaru felgi (podobno).
Nie jestem pewien czy ST też z nich korzysta czy tam układ kierowniczy jest zupełnie inny.

Wygląda to mniej więcej tak: http://www.focusclearlens.com/Steering%20limiter.pdf

W każdym razie dzięki za rozwianie wątpliwości.

fanatyk81
20-11-2014, 14:26
Wygląda to mniej więcej tak: http://www.focusclearlens.com/Steering%20limiter.pdf

no to przy jakies okazji zerkne czy takie cos jest wsadzone czy nie - z czystej ciekawosci

pjetrucha
20-11-2014, 14:57
Te obejmy na gumową osłonę są jednorazowego użytku więc lepiej ich nie ruszać :)

Atlis
20-11-2014, 15:21
ST ma z przodu zmodyfikowany zawias i progresywne wspomaganie. Nie ma co porównywać.

Pitterek
24-11-2014, 18:49
Z tego co się dowiedziałem:
http://i.imgur.com/IkvzfF5.jpg


Dzięki za zdjęcie.

Takie pytanie.
Mój C-max, wg ETISa, z fabryki wyjechał z 16'' kołami, z salonu z 17'' a mimo to mogę przekręcić kierownicą tylko 1,1 obrotu (obrazek nr2).

Czy C-maxy mają mniejszy kąt skrętu kół niż Focusy?
Czy może mój egzemplarz dostał ogranicznik w gratisie? :)

boncio
24-11-2014, 19:54
Pitterek ja mam fabryczne 17 i u mnie jest tak, że na sucho jest identycznie jak na zdjęciu 2, więc pewnie masz ograniczniki. Ale przy włączonym silniku mogę dokręcić jeszcze do stanu gdy boczne ramiona poduchy są pionowo, czyli coś koło 1,25 obrotu. Jak puszczę kierownicę, to wraca do 1,1 :) Przy czym teraz mam już 16 zimowe.

Pitterek
25-11-2014, 13:20
boncio Dzięki za info.

siara1985
12-03-2017, 10:44
Witam
znalazłem b. ładne felgi o rozmiarze 18" 5x108 8.0J ET40
Czy będzie to pasowało do Focusa mk3 z oponkami 215/45/18?

pjetrucha
12-03-2017, 11:37
215 to raczej za wąskie do 8" szerokości.

upupaepops3103
12-03-2017, 19:14
215 to jest najwęższa opona jaka może być naciągnięta na obręcz 8".
Całość po montażu będzie wyglądała mniej więcej tak:
https://tyrestretch.com/8.0-215-45-R18/

Też się nad tym zastanawiam bo kupiłem własnie obręcze 18" o szerokości 8" i wciąż biję się z myślami czy naciągać 215/45 czy założyć 225/40.
Chciałbym te 215 bo opona wychodzi na odrobinkę wyższym profilu niż w przypadku 225. Co prawda przekłamanie na prędkości będzie na poziomie niecałych 3% ale biorąc pod uwagę przekłamywanie prędkościomierza w serii, prędkość będzie wskazywał niemal idealnie.
Drażni mnie tylko ta obła oponka w przypadku 215...no i zastanawiam się jak będzie się to wszystko zachowywało w nadkolu.
Najchętniej założyłbym jaką 215/45 na próbę i założył koło do przymiarki ale takiej możliwości nie mam niestety w chwili obecnej.

pjetrucha
12-03-2017, 20:04
tylko, że w serii dla 18" jest rozmiar 235/40.
jeśli chodzi o mnie to ja bym takich nie założył. ale da się, tak jak piszesz. pytanie tylko po co tak kombinować?

upupaepops3103
12-03-2017, 22:23
Gdybym miał większy motor to pewnie bym tak zrobił ;)
Drugą kwestią jest jeszcze czynnik ekonomiczny. Na letnich kołach zrobiłem niemal 60kkm. Jeśli spalanie wzrośnie ponad miarę - cała operacja będzie jak dla mnie bez sensu.
Gdyby nie to, że troszkę się na te felgi uparłem, odpuściłbym temat :)

siara1985
12-03-2017, 22:25
Widziałem 175 na 8 calach :P ale to typowy naciąg
Wydaje mi się, że 215 na 8 cali to całkiem ok
Nie myślę o 235 ze względu na późniejsze prowadzenie w koleinach oraz spalanie
https://www.olx.pl/oferta/nowe-felgi-18-5x108-emotion-style-CID5-IDkLZUI.html#4fa70c99c0
To są fele o których myślę

Oskarr
13-03-2017, 11:38
Ja mam założone 225/45r18 i wyglądają ok
215 będzie juz lekki naciąg :)

zbylo47
04-02-2018, 13:01
Koledzy mam pytanie,kupilem focusa na felgach 18 i opony 235/45/18 w katalogu jest napisane ze powinny byc 235/40/18, jaka jest róznica ? czy lepiej kupic alu 17 prosze o radę

mateusz.szczurek
04-02-2018, 14:18
Alu 17 raczej tu nie pomogą, bo nie da się opon kupionych na nie zamontować.
Nie przejmowałbym się. Sam w nowym focusie jeżdżę na takich właśnie (za dużych o 3-4proc) oponach w zimie i sobie chwałę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

zbylo47
04-02-2018, 14:25
Te opony 235/45/18 juz są zjechane mają 3mm i chciałem kupic 235/40/18 tak jak jest w katalogu tylko nie wiem jak sie bedzie jezdzic na nich czy sprzedac alusy 18 i kupic komplet opon i alufelgi 17,zeby jakis komfort był i oczywiscie wygład

lukaszooo
04-02-2018, 19:56
Nikt nie odpowie ci na to pytanie bo dla kazdego komfort znaczy co innego.
Ja po przesiadce z a4 na zawiasie od rs4 na foke mk3 z felgą16cali bałem sie wchodzic w zakręty, po zmianie na 18 cali auto sie troszke usztywnilo i prowadzi sie duzo pewniej choc dalej jest troche za miekki.
Kup nową markową opone a nie chinski za waski badziew to nie bedziech chcial innej felgi jak 18cali.

zbylo47
05-02-2018, 19:10
Dzieki, jednak zostawie 18 i kupie lepsze opony 235/40/18 i zobaczę

lukaszooo
05-02-2018, 19:43
Obowiązkowo zrob tez geometrie komputerową, zbieżnosc na przegladziie to nie geometria.