Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jaki żywot ma sinik 2.5 ?
ewangelista 11-01-2014, 19:38 Witam,
Wiec na 99,9% kupuję pierwszego Forda, więc mam takie pytanie.
Jeżeli auto jest regularnie serwisowane i nie katowane przez synka właściciela to jakie przeloty robią te silniki? Czy zakup auta z przebiegiem 230 000km oznacza początek końca?
Proszę nie uznawać tego pytania za dziwne gdyż mój samochód który ma 203 000km pachnie jeszcze nowością, a jest to w124 93r.
To silnik z Volvo i tutaj w Szwecji widziałem w ogloszeniach mase tych aut z przebiegami grubo powyzej 300tys km
Oczywiscie mogą stopniowo padać elementy osprzętu, ale sam blok, o ile nie zostanie przegrzany, to powinien spokojnie do 400tys dociągnąć bez zauwazalnych problemów
marek197879 11-01-2014, 21:59 jeżeli stuka puka coś cie niepokoi, to osobiście wiem z autopsji, bo sprowadziłem takiego lekkie pukanie i skończyło się wymiana całego silnika z osprzętem bo remont się nie opłacał, ale ogólnie jest sprawdzona volvo-wska konstrukcja i raczej dużo więcej pozytywów niż negatywów( no chyba że spalanie:-)))
ewangelista 12-01-2014, 12:34 No właśnie się zastanawiam nad silnikiem. Czy silnik 2.0 pb 145PS jest wystarczający do tego modelu?
Jaka jest różnica w spalaniu? Czy jest sens brać słabszy by później nie żałować?
Może ktoś mi podpowiedzieć ile wynosi DMC tego pojazdu? Mam przyczepę kempingową dość dużą DMC 1490kg i nie wiem czy dam radę pociągnąć.
Mariolocom 12-01-2014, 13:31 http://www.ford.pgd.pl/showmodel.php?model=7&page=8&
Tutaj masz cały katalog,strona 23,wszystko ci wyjaśni.Co do silnika to będzie za słaby,lepiej szukaj jakiegoś diesla.pzdr
No właśnie się zastanawiam nad silnikiem. Czy silnik 2.0 pb 145PS jest wystarczający do tego modelu?
Może ktoś mi podpowiedzieć ile wynosi DMC tego pojazdu? Mam przyczepę kempingową dość dużą DMC 1490kg i nie wiem czy dam radę pociągnąć.
Max masa całkowita ciągnionej przyczepy to 1750 kg. / bez hamulca 750 kg.
Tak mam wpisane w karcie pojazdu mojego ( tdci 2.0/ 143kM.)
Diesel jest najlepszy do ciągania , nie można go porównywać z PB. nawet jeżeli ma dużo koników .
Natomiast nadwozie S-max jest idealne bo nie jest to lekki króciutki samochodzik którego nosi po całej drodze .
Mogę powiedzieć że w praktyce wyciągałem Passata b6 który się zawiesił na podwoziu w terenie ,
początkowo jak podjechałem i zobaczyłem w jakim błocie stoję to obawiałem się że sam się zaraz zakopię moim S-Maxem .
Po założeniu linki holowniczej mimo że stałem do Passata prostopadle i musiałem go ciągnąć bokiem
nawet nie poczułem że coś ciągnę za sobą jadąc bez obciążenia z pustymi fotelami .
bartol_84 12-01-2014, 21:14 Moj ma 165k przebiegu i mruczy jak nowy, sam zrobilem niewiele bo ~3k, turbo wymieniane przy 140k, mysle ze wspomniane 300-400 tysi to calkiem realne przebiegi dla tego motorka
ewangelista 14-01-2014, 13:21 Powiedz mi kolego czy 140 000km to jest normalny żywot turbiny? W w124 300D turbo skończyło mi się przy 580 00km, ale to była moja wina.
Rozumiem że silniczek benzynowy 2.0 145PS jest zbyt słaby do s-max'a , 2.5T jest na pasku czy na łańcuchu?
Rozrzad wg Forda chyba co 200tys jest do wymiany, ale wszedzie mówią, że po 100tys warto juz go zrobić.
Oglądałem auto należące do właściciela salonu Forda i tam rozrząd był wymieniany po niecałych 50tkm, ale tam chyba jeszcze z gwarancji rolka jakiegos napinacza była wymieniana i od razu cały rozrząd zrobili - przynajmniej tak mnie sprzedawca w salonie informował.
Turbine trzeba umieć używać i tyle - jednym wytrzyma 40 a innym 240 tkm.
W moim dieselu wytrzymała 200, ale nie wiem jak było auto traktowane przez pierwsze 150tkm swojego życia ...
bartol_84 16-01-2014, 11:03 Powiedz mi kolego czy 140 000km to jest normalny żywot turbiny?
wymieniali caly turbo zespol bo zawor sterujacy padl, byc moze sama turbosprezarka byla sprawna jeszcze, nie wiem, poprzedni wlasciciel robil
moj post w zadnym wypadku nie sugeruje ze turbiny w 2.5T padaja po 140k
mysle ze caly temat jest troche ciezki i nieprecyzyjny bo czy ktos doswiadczyl konca zywota tego silnika?
Informacji o zakladanej/projektowej trwalosci tego motora u dealera niestety nigdy nie dostaniesz.
Tak z czystej ciekawości przeglądnąłem sobie ogłoszenia w Szwecji i na tę chwilę jest tam ponad 40sztuk Volvo z tym silnikiem z przebiegami powyżej 300tys km, a połowa z nich ma powyżej 350tys najechane ...
dikileiden 17-01-2014, 00:03 Panowie , zamierzam kupić mondeo MK4 z tym silnikiem , przebieg około 140tyś. na co zwrócić uwagę , co najczęściej pada w tym silniku przy tym przebiegu . Jeżeli chodzi o silniki Pb to jestem zielony w tych sprawach ,dla mnie nowość bo na co dzień mam diesla 2.0 TDCi.
zapraszam na www.fordtuning.pl - duzo tam chłopaków z tą jednostką, wiec będzie większa szansa na zdobycie info ...
Ja mam 175.000 i zero klopotow. Jesli komus nie przeszkadza spalanie to polecam:wink:
|