Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] szarpie podczas jazdy wypadanie zapłonu
Flinston 12-01-2014, 15:14 Witam. Mam problem z moim galaxy 2.3 dohc. Auto wymieniony miało w ostatnim czasie reduktor od gazu. Auto po przełączeniu na gaz zaczęło podczas jazdy delikatnie poszarpywać, na benzynie tego szarpania nie ma. W pierwszym momencie myślałem ,że to wina gazu ale po wizycie w u gazownika stwierdził ,że z gazem wszystko ok i wina będzie leżała w czymś innym. Dzisiaj jechałem i auto straciło moc na gazie zupełnie, podczas dodawania gazu samochód zaczął się dławić tak jakby coś go blokowało i zdarzy mu sie strzelic z wydechu.Podczas jazdy na gazie na liczniku zapala się kontrolka silnika i po chwili zaczyna migać, samochód słychać,że chodzi na 3 gary. Dodam także , że na benzynie auto przyspiesza normalnie.
Po podłączeniu pod kompa wywaliło bład:
wypadanie zapłonu na 1 cylindrze
błąd czujnika pod sprzęgłem oraz błędny sygnał na przepływomierzu.
Te dwa ostatnie wydaje mi się, że mogły wynikać z tego, że padł mi aku i auto było później palone na kable ale ten pierwszy błąd wciąż wraca.
Przerabiał ktoś taki temat?
Od czego zacząć?
adagio72 12-01-2014, 15:42 Witam mam ten sam problem i taki sam samochód galaxy mk2 2,3 b/g mój był u gazownika i powiedział że gubi zapłon poradził bym kupił świece ngk podobno na tych oryginalnych bo takie u siebie posiadam tak się dzieje narazie nie kupiłem ngk bo należą do drogich a tu dopiero co święta były i inne wydatki myślę że w lutym wymienie świece i przewody tak kieryś zrobiłem land roverze 1,8 b/g i problem znikł myślę że u ciebie będzie tak samo zacznij od świec i przewodów właśnie znalazłem i zamówiłem taki komplet na allegro FORD GALAXY TRANSIT SCORPIO 2.3 Platinum-Iryd LPG
Dodam także , że na benzynie auto przyspiesza normalnie.
bład:
czy li jak zaczeło szarpać na LPG, strzelać przełączyłeś na PB i szedl normalnie jak gdyby nic ?
jaka instalacja Lpg (nazwa sterownika) i jakie wtryskiwacze?
Flinston 12-01-2014, 16:16 No na benzynie wydaje mi sie ze pracuje normalnie, strzeli z wydechu dopiero jak zaczne auto pilowac na gazie. Bylem u elektryka i mowi ze mam zaczac od swiec. A wy co o tym myslicie? Instalcja sekwencyjna tartarini a parownik landi renzo li02
4 świece ,nowe ,przewody lub cewka na pewno mu nie zaszkodzą ,
Świece najlepiej orginalne Motocrafta z netu
,przewody tylko z salonu,
cewka może być Beru
Tartarini kiedyś montowali w salonach Fiata jako wyposażenie podzwoń to może tam jeszcze mają oprogramowanie i Ci przejrzą pod tym kątem
a przynajmniej zmień na 1 cylindrze i dopiero ustawiaj LPG
p.s sprawdż czy dobrze przewody siedzą na świecach ja mialem podobnie wymienilem przewody a, dopiero przy wymianie zauważylem że w jednym nie było tego drucika co trzyma przewód na świecy i jak podskakiwal przy obciążeniu to szarpało
Flinston 12-01-2014, 17:07 Jutro wymienię świece i zobacze co bedzie dalej. Ciężko pali od rana wiec może coś pomoże
u mnie pali od przekrecenia ale jak pisałem wszystko po zakupie wymieniłem
U mnie było podobnie - na PB jeździł OK.
Założyłem LPG, pojeździłem chwilę i zaczął delikatnie "podszarpywać" podczas jazdy - zmieniłem świece na motocrafta i jeździ jak złoto :)
Flinston - masz swój temat na lpg-forum i wiesz, że to wina gazu. Bez podłączenia się z komputerem gazowym i podglądu parametrów się nie obejdzie, jednak tartarini mało kto serwisuje. Wymienisz pół auta a i tak Ci to nie pomoże.
Flinston 13-01-2014, 09:57 owszem założyłem taki temat ale tutaj doszło to ,że auto od rana na benzynie nawet zaczęło ciężko palić więc wydaje mi się ,że wina nie będzie leżała po stronie gazu.
P.S zamawiając świece w intercarsie zapytali mnie czy auto ma instalację gazową bo firma "beru" podobno ma specjalnie dedykowane świece do aut z instalacjami gazowymi.
Sprawdzał ktoś jak to się sprawuje ? Bo cena fakt faktem kusząca 13 zł sztuka ale pytanie jak to będzie później działało ?
W kwestii gazu (z całym szacunkiem dla Użytkowników forum Forda) ufam bardziej gazownikom niż znawcom marki.
Niewyregulowany gaz może powodować problemy na benzynie - ponieważ rozwala adaptacje. Jeżeli ciężko Ci pali (przez co rozumiem uruchamianie silnika) to obstawiałbym wtryskiwacze - jeżeli są nieszczelne to po zgaszeniu auta puszczają gaz do kolektora, co z kolei powoduje problemy (za bogato - bo na dodatek leje benzynę wiadrami) przy rozruchu. Taki sam może być efekt, jeżeli reduktor puszcza gaz podciśnieniem (rurka pomiędzy reduktorem a kolektorem).
W Fordzie tylko oryginalne świece - ja zawsze kupuję te:
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Swieca-zaplonowa-AGPS-22P1-2.3-DOHC-Motorcraft-1086020-FORD/368
i wymieniam raz na rok (profilaktycznie)
rodxynek 13-01-2014, 11:55 Tu już jest taki wątek:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=107535
a tu link do przydatnego artykułu - polecam się zapoznać:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2051663&postcount=70
Zastosowałem się do wytycznych z tego wątku w 2,0 - najpierw szarpanie znacznie zmalało, a po wymianie kabli WN na nowe - znikło całkowicie. I bez żadnej ingerencji w instalację LPG. Artykuł polecam zatem też deku.
Zastosowałem się do wytycznych z tego wątku w 2,0 - najpierw szarpanie znacznie zmalało, a po wymianie kabli WN na nowe - znikło całkowicie. I bez żadnej ingerencji w instalację LPG.
jakoś nie widze jaką masz instalacje LPG?
ale od czegoś trzeba zacząć i to jest normalne poł samochodu się rozbierz a nie zaczyna od podstaw
kupuje samochód nie wiem czy bylo coś kiedyś robionę czy przy silniku czy lpg
trochę szarpie na gazie i na benzynie
zmieniam świecę
szarpie zmieniam przewody
szarpie zmieniam cewkę
przestaje szarpać na PB szarpie dalej -szukam dale
szarpie tylko na LPG
szukam w instalacji LPG
-podłaczam pod kompa LPg widze co jest, odłaczam po kolei wtryskiwacze gazowe jeżeli jest taka możliwość jade patrze jak chodzi czy nie wywala blędów etc,etc
wcześniej kasuje błedy ELM na kompie PB
Flinston
ile zrobil km na PB?
ile inatalacja lpg ma przejechane ? kiedy była regulowana lpg, jakie są wtryskiwacze? ,
kiedy było coś wymieniane z ww/w elektryki(świece,kable,cewka)
od. linki MKI i 2,0 miały najcześciej cewki na przewodach a to byly stadard że padały jak muchy ale w MKII raczej padaja rzadko nieraz zdarzy się przebicie
zrób najpierw PB a a jak możesz równolegle podłącz i sprawd lpg ( może w Kaliszu na"rondzie" (stary serwis Fiata będa mieli sprzęt do Tartarini lub przy Wrocławskiej we Fiacie
rodxynek 13-01-2014, 14:38 Ludzie złoci, tak ciężko przeczytać jeden artykuł? Za dużo linijek?
Do końca roku miałem Galaxa 2,0 '99 z instalką Stag 200 z 2007 roku. I objawy miałem identyczne. Podkreślam, nie zmieniałem nic w sprzęcie LPG ani w ustawieniach, a po prostu zastosowałem się do wiedzy wyciągniętej z powyższego artykułu.
I dodam - na benzynie auto szło jak malina, a wypadanie zapłonów i poszarpywanie pojawiało się tylko na LPG.
Skończ proszę z filozofowaniem, zapoznaj się z faktami. A są takie, że propan-butan stawia układowi zapłonowemu zdecydowanie wyższe wymagania.
Ludziu złoty, tu masz temat Flinstona
http://lpg-forum.pl/instalacja-gazowa-tartarini-galaxy-02-2-3-wymiana-reduktora-t35760.html
poczytaj i powiedz, czy nadal uważasz, że to na 100% wina układu WN. Jasne, że wymiana nie zaszkodzi, ale to są koszta (a jak boli bezsensowna wymiana części wiem świetnie bo wydałem 1000zł na zawieszenie a przyczyną stukania okazała się niedokręcona śruba).
rodxynek 13-01-2014, 15:53 I co z tego wątku na forum LPG wynika? Że szarpie :D. I dużo pali.
Szybka próba - zmniejszyć odstęp elektrod na 0,8 mm. Kosztuje coś?
|
|