nisann
20-01-2014, 13:09
Witam, serdecznie potrzebuję informacji na temat Forda Maverick z 2006 r 3,0V6, a mianowicie chodzi mi o napęd czy jest dołączany ręcznie czy elektronicznie czy może jest cały czas włączony 4x4. z góry dziękuje i pozdawiam
Zobacz pełną wersję : [Inny model] Ford Maverick napęd jest dołączany ręcznie czy elektronicznie czy jak ? nisann 20-01-2014, 13:09 Witam, serdecznie potrzebuję informacji na temat Forda Maverick z 2006 r 3,0V6, a mianowicie chodzi mi o napęd czy jest dołączany ręcznie czy elektronicznie czy może jest cały czas włączony 4x4. z góry dziękuje i pozdawiam Maverick52 22-01-2014, 19:26 mam 2,3 z 2006 r. Przycisku 4x4 już nie ma. nisann 28-01-2014, 18:43 Czyli co to oznacza, jest cały czas stały czy włącza się podczas poślizgu??? Maverick52 07-02-2014, 20:19 Przyznam że zgłupiałem. Na kokpicie mam jak wól napis 4WD Jak wspominałem, przycisku 4x4 już nie ma. W opisach jakie znalazłem w necie sa opisy AWD i 4WD i wzajemnie się wykluczają. nisann 12-02-2014, 14:59 Właśnie mam ten sam problem, z 4WD a AWD i jeszce czy jest ESP ???? Maverick52 17-02-2014, 17:34 Właśnie mam ten sam problem, z 4WD a AWD i jeszce czy jest ESP ???? Jest tak: 4WD = Haldex = wiskoza = napęd automatycznie dołączany w przypadku uślizgu koła przedniego. ESP nie występuje. Maverick52 19-02-2014, 20:16 http://www.youtube.com/watch?v=MjaCbpw84kw A jednak pewności nadal nie mam. Daho 23-02-2014, 15:45 A jednak pewności nadal nie mam. To będziesz ją zaraz miał:D Do 2004 było sprzęgło wiskotyczne z możliwością spięcia układu na stałe, przód:tył 50:50. Po 2004 do 2007 było sprzęgło lamelkowe. Zdaje się, że to system z Nissana, a nie szwedzki Haldex. ASR (pewnie tylko na przodzie), ESP brak, szper mechanicznych brak. Regulacja elektroniczno-elektryczno-magnetyczna, do 50% momentu obrotowego przy uślizgu przednich kół wędruje na tył. Czujność układu nieznana. Czyli rozkład inicjalny 100:0, możliwy do 50:50. Czyli namiastka 4x4, taka proteza:D ale zawsze to coś. No i prześwit też już jakiś jest. Najgorsze, że nie da się tego spiąć na sztywno, a moment ucieka sobie w koła, które stawiają najmniejszy opór. Maverick52 23-02-2014, 18:47 Sprzęgło lamelkowe ?! O Chrystusie brodaty !! A cóż to znowu za ustrojstwo ? :( Daho 23-02-2014, 19:45 Sprzęgło lamelkowe ?! O Chrystusie brodaty !! A cóż to znowu za ustrojstwo ? :( wielotarczowe z lamelkami:wink: Maverick52 24-02-2014, 12:27 A Właśnie że nie "Szanowny Panie, Uprzejmie informujemy, że w samochodach przed liftingiem, czyli lata modelowe 2000 do 2004 napęd tylny dołączany był z pomocą sprzęgła wiskotycznego. Natomiast od roku 2005 napęd jest dołączany przy pomocy Haldexa. Z poważaniem Anna Bruj Centrum Kontaktu z Klientami" Ford Polska Sp. z o.o. Ul. Taśmowa 7 02-677 Warszawa Tel: (22) 608 67 67 Daho 24-02-2014, 12:51 Haldex (II gen.) czy Nissan - przecież to w technice nic nie zmienia. Ten napęd jest dalej tak samo beznadziejny jak był, bo nie ma nad nim żadnej kontroli. Maverick52 24-02-2014, 19:20 Taką wiadomość dostałem: Szanowny Panie, Uprzejmie informujemy, że w samochodach przed liftingiem, czyli lata modelowe 2000 do 2004 napęd tylny dołączany był z pomocą sprzęgła wiskotycznego. Natomiast od roku 2005 napęd jest dołączany przy pomocy Haldexa. Z poważaniem Anna Bruj Centrum Kontaktu z Klientami Ford Polska Sp. z o.o. Ul. Taśmowa 7 02-677 Warszawa Tel: (22) 608 67 67 Maverick52 25-02-2014, 17:18 A jaki napęd ma KUGA ? Maverick52 28-02-2014, 18:21 Haldex !!!!! 100% Cien77 13-06-2014, 11:10 Ja tam nie wiem co człowiek z ASO Forda pisze? Mam Mazdę Tribute, czyli bliźniak Forda i w mojej z 2003 roku jest sprzęgło wielopłytkowe spinające na sztywno. Sprzęgło wiskotyczne też należy do wielopłytkowych, ale ma inną konstrukcję. W starszych Escape i Tribute (w europejskim Maverick chyba też, ale nie znalazłem informacji), jest tak zwane sprzęgło Rotary Blade Coupling. Można je pomylić z wiskotycznym bo też jest wypełnione płynem hydraulicznym. Jednakże działa całkiem inaczej, w automacie przy wykryciu różnic prędkości obrotowej przedniej i tylnej osi następuje załączenie i płyn hydrauliczny po prostu zapina mokre sprzęgło wielopłytkowe. Jeśli włączymy 4x4 przyciskiem to wtedy sprzęgło zapinane jest elektromagnetycznie. Sprzęgło wiskotyczne też jest wielopłytkowe, ale w odróżnieniu od RBC to płyn hydrauliczny/wiskotyczny znajdujący się pomiędzy płytkami przenosi napęd. W RBC płyn tylko zapina płytki razem. Wiskotyczne to stosowany w Fordach i Mazdach Control Trac II. NOE52 26-09-2014, 19:06 Haldex jest od 2005 100% michal_z1 28-01-2015, 22:08 Jeśli jest Haldex od 2005 roku to co z kontrolką na desce zapala się gdy włącza się napęd czy nie?? U mnie kontrolka w 2006 włącza się tylko na chwilę po włączeniu zapłonu...... Karwos00 30-01-2015, 20:17 Chyba w żadnym samochodzie nie zapala się kontrolka w chwieli dołączenia drugiej osi przy ustawienie AUTO - to nie ASR - nie chciałbym żeby ciągle coś mi migało - poza tym musiałaby mieć kolor - chyba zielony - bo to wcale nie ostrzeżenie by było tylko informacja :D michal_z1 01-02-2015, 17:10 Hmm, więc po co ta kontrolka w ogóle jest?? i skąd mam wiedzieć kiedy włącza się druga oś?? Mam Mavericka od kilku miesięcy dopiero i chyba jeszcze wiele się muszę o nim nauczyć, a informacji o tym aucie w sieci jak na lekarstwo :( Karwos00 01-02-2015, 20:35 U żony w SX4 jest 2x4, lub blokada 4x4 lub AUTO - dołączający tył przy uślizgu przodu. Kiedy dołącza się tył - nie ma żadnej informacji (poza tym że czasami to czuć). Kontrolki na desce to takie: BRAK - przy napędzie na przód Zielony diagram 2 osi z wałem i 4 kółka - Tryb AUTO Pomarańczowy diagram jak wyżej z kreską na wale - tryb stały 4x4 - wyłącza się po przekroczeniu 60km/h. (po wyłączeniu tego trybu system przerzuca automatycznie na tryb AUTO). Cien77 12-03-2015, 13:51 Jak pisałem wcześniej mam Tribute (Escape) 2003. Kontrolka świeci się*tylko gdy ręcznie zablokujemy 4x4. Gdy włącza się*automatycznie to nie ma żadnej informacji. Sprawdziłem przypadkiem kiedy pękł mi pierścień ABS, tył załączał się*co chwila, wyraźnie to odczuwałem na suchej dobrej nawierzchni, zwłaszcza w zakręcie, ale żadna kontrola się nie świeciła. Maverick52 17-03-2015, 19:12 Wiskoza do 2004 Haldex od 2005 z-u-k-u 07-04-2015, 21:55 Witam Mam Maverica 2,3 z 2007 r. i mam pytanie a nawet parę: -na mokrym asfalcie i lodzie nie dołącza mi tylnej osi a jedynie w błocie, trawie a i to nie zawsze. -co jakiś czas mruga kontrolka napędu na desce i nie mogę się połączyć interfejsem diagnostycznym z napędem 4x4 - czy jest jakiś odrębny moduł elektroniczny (komputer) który decyduję o dołączeniu tylnej osi czy to jest zawarte w komputerze ABS-u Kupiłem auto z uszkodzoną pompą ABS, po założeniu "nowej" używanej ABS działa poprawnie tylko mam problem z dołączaniem tylnej osi. doody12 08-05-2015, 15:56 Dołączę się do dyskusji. Ja mam Escape z 2007r 3.0 v6 od ok 2 tyg. Od tygodnia świeci mi się kontrolka ABS. Od tego mniej więcej czasu mam też problem z napędem 4WD. Co jakiś czas ok 2 min zaczyna migać kontrolka 4WD i po paru sekundach gaśnie. Czy jest to uszkodzenie napędu? Czy ma to jakiś związek z tym ABS? Auto "raczej na pewno" kupiłem z działającym napędem a "na pewno na pewno z działającym ABS. Czy miał już ktoś podobną usterkę. Czy przeżyje tą awarię? Serdecznie proszę o pomoc. Pozdrawiam Bump: Dołączę się do dyskusji. Ja mam Escape z 2007r 3.0 v6 Sorki błąd pisarski Escape z2005r. Karwos00 11-05-2015, 20:05 AWD - dołączanie napędu działa także na podstawie odczytu czujników ABS - możliwe że awaria któregoś z nich po kilku cyklach powoduje miganie Napędu - sygnalizując jego "niedziałanie". Sprawdziłbym kostki/połączenia przy czujnikach ABS - rozłączył. sprawdził styki, czy nie są naderwane/urwane kable. Oczywiście podłączenie pod kompa nawet Elmem może powiedziałoby co z ABS em jest nie tak, Może nawet wskaże dokładnie który czujnik (jeżeli to czujnik) jest niesprawny/lub jest brak komunikacji. doody12 11-06-2015, 22:04 Karwos00 dokładnie tak jak piszesz. Wymieniłem czujnik i napęd hula. serdeczne dzięki. Napęd działa - dołącza się przy poślizgu kół przednich sprawnie ale... (no właśnie zawsze jakieś ale :)) z kolei włącza się u mnie nadzwyczaj szybko system bezpieczeństwa (czyli z powrotem przełącza napęd na dwa koła i nie wolno "ślizgać" kół przez następne 5 minut (zgodnie z escape-city.com). W takim przypadku nie wyobrażam sobie wyjazdu w zimie spod domu (mam ostry podjazd do drogi). Ktoś wie może jak ten "safety mode" zmodyfikować do późniejszego jego załączania. Chodzi tu prawdopodobnie o temperaturę. Kiedy skacze system blokuje 4x4 żeby go nie uszkodzić. Ktoś ma jakąś radę? Z góry dziękuję. Karwos00 14-06-2015, 22:27 A możesz uściślić co znaczy ten safety mode?? Popraw jeżeli źle zrozumiałem: System nie załącza 4x4 ?? Czy ciągle działa ASR i nie załącza 4x4 ?? Wg mnie (raczej wg instrukcji obsługi :) ) w trakcie wyjazdów ze śniegu, lodu itp Trakcję trzeba wyłączyć inaczej można popalić sprzęgła. Kolega w nowym outlanderze za ten błąd zapłacił 6000 w aucie 2 miesięcznym :( . Ale jednocześnie zwrot SAFETY MODE oznacza potrzebę bezpiecznego zatrzymania pojazdu z powodu awarii - z odcięciem mocy silnika. doody12 24-06-2015, 20:40 Dokładnie nazywa się to locked mode (heat protection). Zgodnie z cytatem poniżej z escape-city. Chodzi tu mniej więcej o to żeby uchronić przed przegrzaniem blokuje się napęd na 4 koła (nie włącza sie) W praktyce wygląda to tak ze prz śliskiej nawierzchni koła przednie boksu ja wtedy dosłownie na 1-2 sekundy załącza się tył i od razu komunikat na desce ze auto blokuje dołączanie napędu bo przechodzi w system lock mode. a jeżeli chodzi o kontrolę trakcji (ASR) to przekonany jestem ze mój Escape tego nie posiada ho 1. Brak przełącznika on/off 2. W ogóle nie czuć tego na drodze. 3. Chyba nawet w tym poście o tym ktoś pisze. Co o tym myślisz? Przychodzi Ci coś do głowy. chodzi tu chyba o jakiś czujnik temperatury "The 4WD system has a heat protection mode to protect itself from damage. If the system detects an overheat condit8ion, it will enter a locked mode. (This is when I get the message, 4WD Locked Temporarily). If the heat in the 4WD system continues to rise in locked mode, it will disable itself. (This is when I see the, 4WD Disabled Temperarily message)." Karwos00 25-06-2015, 20:48 A czy wymieniany był olej w mechanizmie ?? A chociażby sprawdzony jego poziom ?? doody12 04-07-2015, 07:48 Szczerze to nie wiem czy akurat tam. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze półosiek z przodu wraz z olejem w przyszłym tygodniu będę wymieniał i uszczelniał tył razem z mostem. Ale to chyba nie chodzi o to... Jak możesz to napisz dokładnie co i jak to powiem mechanikowi żeby się też tym zajął przy okazji. Sisiek 25-09-2015, 21:31 w przyszłym tygodniu będę wymieniał i uszczelniał tył razem z mostem Cześć, czy może już dokonałeś tej naprawy i masz namiar na mechanika, który nie boi się Escape/Mavericka? Mam do wymiany uszczelniacze tylnych półosiek a nawet ASO rozkłada ręce strasząc że brak im technologii, wybijaków czy czegoś tam... i tak se u mnie kapie już ponad rok ;) Literki 03-03-2018, 14:36 Cześć, Mam Mavericka 2005 2,3. Napęd jest dołączany automatycznie o czym przekonałem się w wyniku usterki. Przepalił mi się bezpiecznik nr 35 5A odpowiadający za napęd i podgrzewanie siedzeń Od tego czasu kontrolka 4WD migała co jakiś czas 3 razy i gasła. Dodatkowo przy ruszaniu bardzo łatwo dało się zamielić kołami. Mam nadzieje, że się to komuś przyda i nie będzie sprawdzał przy -15 czujników ABS itd. Nie znalazłem lepszego tematu na umieszczenie tej informacji, nie znalazłem też tej informacji w necie. Niby pierdoła a może komuś zaoszczędzić masę czasu Marcin.Felicki 06-03-2018, 19:20 Cześć, czy może już dokonałeś tej naprawy i masz namiar na mechanika, który nie boi się Escape/Mavericka? Mam do wymiany uszczelniacze tylnych półosiek a nawet ASO rozkłada ręce strasząc że brak im technologii, wybijaków czy czegoś tam... i tak se u mnie kapie już ponad rok ;) Hej Sisek a skad masz czesci bo tez cieknie u mnie daj namiar greg.ko 07-03-2018, 11:09 Ja zamawiałem w Resmotors Rzeszów email: akawalec@resmotors.pl uszczelniacze tylnych półosi cena 77 zł/szt wysyłka 13zł. lub https://sklepjeep.redcart.pl/p/6601/2420017/uszczelniacz-tylnej-polosi-ford-maverick-2001-2010-mosty-maverick-2000-ford.html do tego 1,4 litra oleju do tylnego mostu Wymiana we własnym zakresie, żeby nie odkręcać głównego wahacza (bo trzeba ustawiać zbieżność) trzeba rozpiąć półoś na przegubie przy moście Marcin.Felicki 08-03-2018, 17:09 Ja zamawiałem w Resmotors Rzeszów email: akawalec@resmotors.pl uszczelniacze tylnych półosi cena 77 zł/szt wysyłka 13zł. lub https://sklepjeep.redcart.pl/p/6601/2420017/uszczelniacz-tylnej-polosi-ford-maverick-2001-2010-mosty-maverick-2000-ford.html do tego 1,4 litra oleju do tylnego mostu Wymiana we własnym zakresie, żeby nie odkręcać głównego wahacza (bo trzeba ustawiać zbieżność) trzeba rozpiąć półoś na przegubie przy moście A nie orjentujecie sie czy do Mavericka 2003r bedzie pasowac. Aedifico 08-03-2018, 19:43 A nie orjentujecie sie czy do Mavericka 2003r bedzie pasowac. sprawdź nr części na Rockauto greg.ko 09-03-2018, 08:25 Tu masz link ze sklepu https://www.rockauto.com/en/catalog/ford,2005,escape,2.3l+l4,1431925,drivetrain,axle+s haft+seal,2336 Ja kupiłem o nr 5L8Z-4B416-AA w serwisie forda taki jak na aukcji https://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-FORD-OEM-REAR-AXLE-SEAL-5L8Z-4B416-AA-/281559237702 http://evaria.pl/en/uszczelniacz-escape-01-09-explorer-95-09-ranger-98-09-aviator-03-05-710429.html https://sklepjeep.redcart.pl/p/5696/2416687/uszczelniacz-tylnej-polosi-ford-escape-2001-2010-mosty-escape-ford.html wszędzie piszą że pasują od 2001 do 2010 roku na rockauto tańszy niż w Polsce https://www.rockauto.com/en/cart/ https://ford.afora.ru/car/125/6.44489,7.32569/0/2457/19055/83449/#1177 jerzyl 11-03-2018, 20:03 kontrolka zapala się wtedy gdy padnie Ci ABS :) haldex głupieje, bo z ABSu ma sygnał |