Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] ładowanie akumulatora

dawid
23-01-2014, 08:44
Witam!!!
Troche jestem laikiem w sprawach mechaniki stąd pytanie.
Rano przy -20C niestety nie odpalil.
Czy mogę podłączyć prostownik do ładowania akumulatora nie odkręcając klem z akumulatora???
Pozdrawiam

Mediana
23-01-2014, 09:05
Możesz, ja tak prawie zawsze robię w każdym aucie - przydaje się dobry prostownik.
Zawsze oczywiście jest niebezpieczeństwo, że jakieś przepięcie itp. może narobić szkód, dlatego warto kupić lepszy prostownik.

M...

jvc
23-01-2014, 09:34
+ do akumulatora a masę nie do - w akumulatorze tylko do masy w samochodzie( jest taki jakby bolec z prawej strony niedaleko akumulatora.

dawid
23-01-2014, 10:56
a co sie stanie jak podlacze do minusa (-)? ;))

jvc
23-01-2014, 11:20
Może nic a może będziesz musiał szukać nowego mk4 :p

enjoypoznan
23-01-2014, 11:34
Może nic a może będziesz musiał szukać nowego mk4

A to niby dlaczego?

W tym micie z tego co ja wiem chodzi tylko o to żeby latem nagromadzone gazy w akumulatorze nie zapaliły się od iskry podczas podłączania. Nie siejcie paniki. ;)
Chyba że jest jakiś inny powód o którym ja nie wiem...

gozdi
23-01-2014, 12:07
podczas ładowania wydzielają się związki wodoru, który jak wiadomo jest wybuchowy.
Podczas zaiskrzenia przy klemie może dojść do wybuchu.
Oczywiście są to jednostkowe przypadki, ale szansa jest.
Po co kusić los?

jvc
23-01-2014, 12:35
Po co kusić los?
No właśnie po co kusić? Pewnie to może bez znaczenia,ale lepiej nie być tym jednym na 1000 :)

Piksel
23-01-2014, 13:14
Witam!!!
Troche jestem laikiem w sprawach mechaniki stąd pytanie.
Rano przy -20C niestety nie odpalil.
Czy mogę podłączyć prostownik do ładowania akumulatora nie odkręcając klem z akumulatora???
Pozdrawiam

Żeby tak ładować musisz mieć automatyczną ładowarkę dobrej klasy. Ja bym nie ryzykował z gorszym sprzętem ze względu na możliwe znaczne przepięcia i ryzyko wysadzenia akumulatora

enjoypoznan
23-01-2014, 13:44