Zobacz pełną wersję : Czy warto tankować benzynę 98 do ecoboost'a?
Mariyoush 27-01-2014, 20:21 Posiadam focusa z silnikiem 1,6 ecoboost. Przejechałem nim prawie 30 tys. km. Czasami tankuję benzynę 95, a czasami wleję 98. Szczerze mówiąc nie zauważam żadnej różnicy w pracy silnika i jego osiągach. Macie jakieś spostrzeżenia w tym temacie? Warto dopłacać do 98?
generalnie nie zauważyłem różnicy , wprawdzie mam zwykły 1,6 ale czasem też tak tankowałem :619:
aerostar 27-01-2014, 21:47 Nie warto regularnie tankować 98, a zwłaszcza teraz, zimą. Nie ma raczej zauważalnych różnic w osiągach, ani w zużyciu paliwa. Można sobie ewentualnie od wielkiego dzwonu (za wyjątkiem zimy) zatankować paliwo premium ze względu na dodatki, które pomogą trochę "przepłukać" silnik.
Warto, ale jedynie ze względu na dodatki czyszczące - szczególnie przy wtrysku bezpośrednim, a nie osiągi. Ja tankuję 98 Ultimate zazwyczaj - w zasadzie leję tylko na jednej, sprawdzonej stacji.
Pitek S. 28-01-2014, 07:20 leję od wielkiego dzwonu i też nie widzę różnicy, myślę że nie ma co przepłącać
A ja się nie zgodzę, bo szczególnie w zimę zalecane jest lanie 98. W poprzednim aucie lałam 98, potem stwierdziłam, że szkoda kasy i poszła pompa. Po wymianie pompy nadal był problem z silnikiem, po podłączeniu do kompa pokazało błąd "niska jakość paliwa" (coś w tym stylu), po zmianie na 98 problem już nie wystąpił. Także wolę już lać 98.
deem73 - zalalas 50% wody zamiast benzyny i tak sie skonczylo...
Piękna legenda :-).
Mozesz rozwinąć swoją merytoryczną wypowiedź?
Pitek S. 28-01-2014, 09:24 Mozesz rozwinąć swoją merytoryczną wypowiedź?
pewnie paliwo było "chrzczone"
Pitek S., to nie ulega watpliwości, natomiast autor wpisu nie wiem co miał na mysli.
To, że Twój problem nie ma związku wyborem 95-98 a wyniknął wskutek np. wody w paliwie. A woda może się znaleźć w każdym paliwie...
Czysto subiektywna ocena.
Od nowości (przejechane 5 tkm), lałem tylko 95. W ostatnim tygodniu zalałem do pełna 98 (w Szwajcarii). I jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to nie poznawałem samochodu, kultury pracy itd, itp. Może to tylko subiektywne odczucie, ale zauważyłem zauważalny spadek mocy, kiepsko się zbierał, ciężko było mu wejść na obroty i przede wszystkim zauważalny wzrost zapotrzebowania na paliwo. Po wyjeżdżeniu całego baku wlałem znowu 95 (też w Szwajcarii) i wszystko wróciło do normy, czyli normalna praca silnika.
Tak jak już napisałem, to tylko subiektywne wrażenia, odczucia, ale wrażenia ogólne co najmniej dziwne.
Dodam, że jeżdżę EB 1.0 125km.
princeas 28-01-2014, 15:16 Moje zdanie jest takie, jak nauczycie auto jazdy na 95 i raz na jakis czas zalejecie 98 to mu zaszkodzi :P i to samo na odwrót. Ford rekomenduje do EB lać 98, własnie ze względu na złożoność tej jednostki, po to, by zachować jak najdłużej jego żywotność. No i też rekomendują BP (ale to przez współpracę) - na innych stacjach te 98 maja ten sam skład.
Raczej skłaniałbym się do tankowania na sprawdzonych stacjach, bo przyznam, że jeszcze jeżdżąc Xsarą, która wiele mi wybaczała, ale jak tylko zatankowałem na jakiejś pipidówie to zaraz mi się sypały błędy z sondy katalizatora. Natomiast w Chorwacji, non stop 98 i nie poznawałem swojego auta, zasięg się zwiększył mimo dopakowanego do granic możliwości auta. A ledwo do Polski wjechałem, 95 na jakimś pseudo Orlenie i od razu sonda bach!
Ja planuje wlewać tylko 98, 10zł na baku więcej mnie nie zbawi a chociaż będę miał jedną myśl z głowy, czy przez gorsze paliwo nie spieprze turbiny itd.
Ford rekomenduje do EB lać 98, własnie ze względu na złożoność tej jednostki, po to, by zachować jak najdłużej jego żywotność.
Czy mógłbyś podać gdzie można znaleźć tą rekomendację ? Pytam bo ja na nic takiego nie natrafiłem.
Odnośnie 95 vs. 98, próbowałem kilka razy 98 i nie zauważyłem żadnej różnicy, teraz tankuję tylko 95.
Czy mógłbyś podać gdzie można znaleźć tą rekomendację ? Pytam bo ja na nic takiego nie natrafiłem.
Odnośnie 95 vs. 98, próbowałem kilka razy 98 i nie zauważyłem żadnej różnicy, teraz tankuję tylko 95.
Na klapce wlewu paliwa chociażby, na ostatniej stronie książeczki gwarancyjnej - rekomendują paliwa premium - BP Ultimate - oczywiście dopuszczalne są wszystkie - min. 95.
Bump: Moje zdanie jest takie, jak nauczycie auto jazdy na 95 i raz na jakis czas zalejecie 98 to mu zaszkodzi :P i to samo na odwrót.
Coś w tym jest - EB ma czujnik spalania stukowego i komp musi się przez parę baków przyzwyczaić do 98 lub 95 ;) Ja leję mu tylko 98 Ultimate od początku, parę razy miał też Lotosa Dynamic i nawet V power Racing, ale głównie dostaje BP Ultimate z jednej stacji, bo subiektywnie najlepiej się na niej odpycha, oczywiście na Lotosie czy Shellu też nie miałem uwag, ale coś tak subiektywnie ciągnie mnie do BP mimo wszystko ;)
princeas 28-01-2014, 17:57 Czy mógłbyś podać gdzie można znaleźć tą rekomendację ? Pytam bo ja na nic takiego nie natrafiłem.
Odnośnie 95 vs. 98, próbowałem kilka razy 98 i nie zauważyłem żadnej różnicy, teraz tankuję tylko 95.
Kurcze, wiem,ze gdzies to czytalem,ale nie pamietam gdzie...niemniej jednak glowna mysla bylo wlasnie to,by lac to uszlachetnione paliwo by przedluzyc zywotnosc podzespolow... Na stronie bp fajnie prezentuja dzialanie ultimate :D
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
Widzę, że zawsze znajdzie się wielu wierzących marketingowcom koncernów :-).
Ja tankuję Pb95 tam gdzie najtaniej, najczęściej w Intermarche - to samo paliwo co na innych stacjach. A kłopoty z paliwem miałem dwa razy w życiu, raz po Orlenie, a raz po Shellu. Po stacjach marketowych nigdy.
Ach, przechodziłem kiedyś też fazę "srupawerów" albo "tylko na BP" ale już mi przeszło i wiem, że to była iluzja...
princeas 28-01-2014, 19:01 Widzę, że zawsze znajdzie się wielu wierzących marketingowcom koncernów :-).
Mówią to tacy, co jeszcze nie doświadczyli jakiejś usterki z powodu jakości paliwa. Ja już swoje przeszedłem z citroenem i sondą, kumpel regularnie tankował na auchan i carrefour'ze i to samo, sonda, pompa paliwa itp. Serwis mu powiedział, że to wina paliwa... Jestem skłonny powiedzieć, że z paliwem na stacjach "no-name" albo sklepów sieciowych typu Tesco/Auchan/Carrefour jest jak z piwem w kegach - jest tańsze, bo jest gorszej jakości, mimo, że opakowane tak samo...
Swoje robi też wiek silnika, starym dieslem to i na opałowym pojedzie i nic mu nie bedzie, ale takie nowinki technologiczne to lepiej traktować delikatniej... od 10zł/tankowanie nie zbiednieję, a i będę spokojniej spał nie myśląc o wymianie silnika...
Forfiter2012 28-01-2014, 20:14 Kiedyś wnikałem w temat paliw i okazało się że w Polsce tak naprawdę wszystkie paliwa to chyba tak czy owak orlen lub lotos nie licząc jakiś paliw premium chyba shell czy statoil przywożonych z Niemiec (czy skądś tam). Jakość paliw najlepiej sprawdzać tutaj: http://uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php
Ja po swoich po swoich problemach korzystam i póki co jest OK. (klika się w mapę i powiększa)
piotrekxplod 28-01-2014, 20:15 leję tylko na jednej, sprawdzonej stacji. Nie ma czegoś takiego, a bena jest wszędzie ta sama
Nie ma czegoś takiego, a bena jest wszędzie ta sama
Wzruszyłeś mnie swoja naiwnością g:DD Nawet same zbiorniki mogą być zasyfione, nie wspominając o chrzczonym celowo paliwie....zresztą jakby bena na każdej stacji była ta sama to kontrole wychodziłyby celująco na wszystkich, a tak nie jest....
Zapewniam cię, że szybciej paliwo będzie fałszował ajent jakieś nawet dużej stacji sieciowej, niż pracownik marketu, który nie ma z tego nic. Zarówno markety jak i BP, Shell, Statoil sprzedają paliwa Orlenu lub Lotosu, a wszystkie prawie paliwa premium mają (lub nie ;-)) małą dolewkę dodatków.
Unikam jedynie małych stacji prywatnych na nieznanym mi terenie
kacper69 29-01-2014, 11:07 Nawet na stacjach sieciowych można się naciąć na jakości paliwa.
Mi się to zdarzyło w Łomży, gdzie na stacji BP nalałem do zbiornika takiego badziewia, że auto miało problemy z przekroczeniem 100 km/h, silnik szarpał, warczał , nie chciał ciągnąć.
Pomogło dopiero nalanie do zbiornika prawdziwego paliwa.
Kiedyś tylko BP 98, teraz tylko shell 95 - dlaczego?
trasa warszawa - kraków, jednego dnia, rano do krakowa ( bp 98 ) i wieczorem powrót ( shell 95 ), bez deszczu, warunki pogodowe bardzo zbliżone, trasa ta sama,
bp98 - spalanie 6,6, shell spalanie 6,3 :D - różnica znikoma, ale zawsze
Ale prawda jest taka że co kierowca i co stacja to różna opinia. musicie sami zdecydować. stać was na V power nitro to lejcie takie, nie stać was to lejcie 95 i już.
_Big_Mac_ 29-01-2014, 13:27 5% różnicy w spalaniu między trasą zrobioną ranem i wieczorem na tak długiej i zróżnicowanej trasie - wynik statystycznie nieznaczący :)
gaxxx - ale to tak na powaznie? ;)
Warszawa i Kraków nad Wisłą leża, a Wisła płynie z górki (woda głupia nie jest pod górkę nie popłynie) tak więc w jedną stronę było pod górkę i odwrotnie, tak więc wyniki właściwe :)
Big Mac i Markoo - macie rację, wynik jest poniżej błędu statystycznego. Ja po prostu przyzwyczaiłem się do shell i paliwa 95 FluelSave, bo zauważyłem odrobinę mniejsze spalanie ( moję subiektywne odczucie ) niż na BP 98, a paliwo dużo tańsze więc po co przepłacać.
P.S. wczoraj wypaliłem 1/3 baku kręcąc bączki na parkingu pod sklepem, szkoda że focus nie ma napędu na tył, byłby większy fun :D
Kiedyś AutoŚwiat robił takie testy i wyszło że różnice były na poziomie błędu pomiaru. Poza tym mapa silnika jest optymalizowana pod konkretne paliwo.
Nie wiem czy nasze Foki potrafią się przyzwyczajać ale wszelkie auta z turbinami jakie miałem jeśli były strojone na hamowni to pod konkretną liczbę oktanową. Podsumowując; sensu nie widzę lać 98, natomiast warto lać dobre paliwo na sprawdzonej stacji. A w moim mieście unikam Shella a tankuję na Carefourze i nigdy nie miałem problemów.
Ecoboost ma czujnik spalania stukowego, więc powinien się przyzwyczajać do 95 lub 98. Ja leję 98 głównie ze względu na dodatki myjące (mam nadzieję, że tam są :p) i częstą jazdę z wysokimi prędkościami. Największe ryzyko zatankowania złego paliwa jest na małych, prywatnych stacjach, ale jak ma się pecha to nawet na dużej niby markowej stacji można zatankować syf... .
nawet na dużej niby markowej stacji można zatankować syf... .
No niestety. Słyszałem o przypadku paliwa na Shellu, czy BP gdzie LO wyszła 85 według polskich badań, a według anglików nawet poniżej 82, bo na 82 kończyła się skala... Flotowy EB 1,6 ponoć nie przeżył.
Największe ryzyko zatankowania złego paliwa jest na małych, prywatnych stacjach, ale jak ma się pecha to nawet na dużej niby markowej stacji można zatankować syf... .
Mi się wydaje, że czasem jest odwrotnie.
Weź pod uwagę to, że to co nazywasz "markowymi stacjami" bardzo często jest franczyzą, a nierzadko kiedyś było taką "małą stacją prywatną".
Jeśli jest duża konkurencja w okolicy, to ludzie mogą próbować oszukiwać, ale jeśli nie ma, to klient i tak i tak przyjedzie (pod warunkiem, że się wcześniej na paliwie nie przejedzie). Gdy stacja ma duży obrót, to raczej średnio opłaca jej się kręcić z paliwem, dlatego lepiej omijać stacje "zapyziałe", nieważne czy markowe czy prywatne.
bonzo000 08-02-2014, 13:49 http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
http://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc
Więc chyba dla aut poniżej 200PS zysk jest wymierny, no chyba że samopoczucie jest lepsze.
P.S. Proszę nie zapomnieć że jesteśmy polskimi konsumentami więc gdzie jest możliwość wyrolowania nas tam nas rolują, a na paliwie to już na pewno, wyniki same mówią o tym.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDPHyLfHlVS8LLTlMWoHbAJydmB3XId CYOHXcPcS5jqmWMUWuF3w
A jeszcze jedno przydatność paliw jest od 6mc-cy do 2 lat , więc w związku z tym paliwa premium są droższe mniej się go sprzedaje i "świeżość" takiego paliwa jest wątpliwa.Jeśli mają dodatki bio to jeszcze krócej. A jeżeli komuś zależy na uszlachetniaczach to za zaoszczędzone pieniądze lepiej kupić osobno uszlachetniacz i wlać do baku.Wtedy mamy pewność że mamy uszlachetniacz a nie przypuszczenia że jest, przecież na logikę nikt tego nigdy nie sprawdził czy takowe związki są w paliwach premium.Jeden bak lania paliwa 95 to oszczędność ok 10 zł , a koszt uszlachetniacza 10 ok 15zł którego nie trzeba lać cały czas tylko co ok 5000-10000km.Ale uszlachetniacze zmniejszają kaloryczność paliwa = mniejsza moc.
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się oprócz tego co tankujemy ale ILE tankujemy, mam namyśli poprawność mierzonej ilości paliwa. Parę razy sam się spotkałem że dystrybutor doliczył mi grosze przy odkładaniu pistoletu.
Nie wspomnę o rozszerzalności paliwa przy zmianie temp.:p
Po prostu Polak ma we krwi, kręcenie oraz oszukiwanie drugiego Polaka. Bo po co płacić jak można ukraść z cysterny i dolać jakiegoś innego syfu.
A zresztą wszystko mi jedno kto co tankuje. NIe jestem chemikiem więc osobiście tych spraw nie sprawdzę więc to tylko przypuszczenia i spekulacje.
Bez jaj, co Ty myślisz że 1 zbiornika paliwa 98 nie sprzeda się przez 6 miesięcy ? :D Można kupić uszlachetniacz STP, ale akurat w autach z bezpośrednim wtryskiem nie jest specjalnie zalecany dlatego bezpieczniej lać np. 98 Ultimate....
bonzo000 09-02-2014, 09:17 Bez jaj, co Ty myślisz że 1 zbiornika paliwa 98 nie sprzeda się przez 6 miesięcy ? :D Można kupić uszlachetniacz STP, ale akurat w autach z bezpośrednim wtryskiem nie jest specjalnie zalecany dlatego bezpieczniej lać np. 98 Ultimate....
Dobra a jak się ustosunkujesz do reszty o testach paliw?
Jest sens wg. Ciebie lania 98okt. czy nie?
bezpośredni wtrysk mają w fordzie tylko EB "wolno ssaki" nie :> ale koreańczyki już tak
Teoretycznie jakiś sens jest jak ktoś ostrzej jeździ w szczególności, ale 95 też jest ok do EB. Kontrole są po to by nieco ostudzić zapędy fałszujących paliwo, ale wiadomo że zawsze się może trafić....Różnica w cenie między 95 a 98 nieraz jest minimalna - wczoraj na Lotosie wynosiła 4 grosze, bo jest promocja z okazji rajdowego weekendu. Tak więc niech każdy leje co uważa - trudno powiedzieć jak będzie najlepiej.
do mocniej wysilonych aut polecam 98 - jest słabsza i kulturalniej pracuje silnik
Podbijam temat bo bez sensu robić nowy. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na kilka pytań:
1) Czy w Foce 2011 eb 1.6 150 km jest czujnik wykrywający paliwo 95/98?
2) Czy jeśli ten czujnik jest, robi nam różnicę czy tankujemy 95 czy 98?
3) Czy warto lać uszlachetniacze do baku? Jeśli tak to które, do czyszczenia baku czy wtrysków? Ktoś napisał wyżej że nie jest to rekomendowane do eb. z turbiną.
Cheers!
98 jest słabsza od 95
ale za to lepsza kultura silnika ( brak spalania stukowego )
juri2069 22-05-2017, 10:54 Ja napiszę tylko jedno w temacie. Kilka lat temu kolega pracował na orlenie. Przyjechała cysterna i gosc lał lepsze paliwo. Podszedł kolega i mu mówi , że wpia się nie do tej rury. A on - przecież to jeden ..UJ.
Ja osobiście lejąc 98 nie zauważyłem żadnej różnicy, dla tego zacząłem szukać info czy to ma sens.
Okazało się że są samochody które faktycznie wykrywają jakie paliwo palą i się do tego dostosowują. Ale czy płyną z tego jakieś korzyści? Czy moja foka w ogóle rozróżnia 98 od 95?
I pytanie o wzbogacenie benzyny - geneza pytania powstała kiedy zapaliła mi się lampka check silnika. Po sprawdzeniu błędu okazało się że podejrzenia pada na wątpliwej jakości paliwo (tankuję ciągle na statoli). Zawsze w tym samym miejscu i od lat nie było problemu a to nagle o. Check engine, nie ma objawów żadnych w jeździe. Dynamika jest bez zmian, ale check mnie niepokoi.
Ja subiektywnie odczułem różnicę pomiędzy 95 a 98 z BP.
Tym bardziej że ostatnio mi szarpał pod górkę na zimnym na niskich obrotach.
Na 98-ce szarpanie kompletnie zniknęło a tą samą trasę pokonuję dzień w dzień w prawie że identycznych warunkach.
Hooch180 22-05-2017, 12:59 BP dodaje środki czyszczące do paliwa. Może miałeś jakiś syf i Ci go wyczyściło jak wlałeś paliwo z dodatkami.
Czy ja wiem?
Przy prędkościach przelotowych mam (subiektywnie, znowu) wrażenie, że auto lżej leci.
powtarzam, że 95 jest mocniejsza od 98
wasz subiektywizm :)
Ok, leci z nami jakiś mechanik który ogarnia EB? :P
Subiektywizm jest cenny, ale zanim zainwestuję we wzbogaczacze czy przerzucę się na inne paliwo, wolał bym wiedzieć czy to w ogóle ma mechanicznie jakikolwiek sens ;D
pjetrucha 22-05-2017, 14:38 powtarzam, że 95 jest mocniejsza od 98
wasz subiektywizm :)
Co rozumiesz przez "mocniejsza"?
no jest mocniejsza :)
ma mocniejszy wybuch
im więcej oktanów, tym bardziej kontrolowany, mniejszy wybuch
więc, 95-tka jest mocniejsza.
Hooch180 22-05-2017, 14:51 no jest mocniejsza :)
ma mocniejszy wybuch
im więcej oktanów, tym bardziej kontrolowany, mniejszy wybuch
więc, 95-tka jest mocniejsza.
Masz częściowo rację. Ale tylko częściowo.
Wybuch nie jest mniejszy.
Liczba oktanowa jedyne co określa to odporność na niekontrolowany samozapłon spowodowany ciśnieniem w komorze spalania.
W silnikach nie przystosowanych do wyżej liczby oktanów moc jest niezauważalnie "słowo klucz" mniejsza ale jest to spowodowane tym, że w tej samej dawce paliwa jest więcej dodatków zwiększających ilość oktanów, a te są niepalne (w sensie takim, że nie dodają mocy).
Nowoczesne silniki potrafią wykryć parametry spalania i dostosować czas zapłonu oraz dawkę paliwa w celu najoperatywniejszego wykorzystania dostępnego paliwa.
To tak bardzo w skrócie. Jeżeli ten temat Cię interesuje lub chciałbyś po prostu poprawić swoją wiedzę na ten temat to w internecie znajdziesz mnóstwo artykułów wyjaśniających w prosty sposób różnice w paliwach ze względu na ilość oktanów.
moja wiedza jest na ten temat szeroka i wiem, że 98 jest tylko dla aut, które tego wymagają
lanie 98 zamiast 95 w żadnym wypadku nie zwiększa mocy w samochodzie, jak to niektórzy czują " kopa" na 98 :)
ja czuje kopa po 3 piwach :)
Ok, a co sądzicie o preparatach wzbogacających paliwo? Czyszczących bak i wtryski? Czy jest to potrzebne na foce z EB co ma turbinę?
Bo sporo check zapalił się od jakości paliwa, to warto było by może coś tam preparatem przeczyścić by w koszta nie pójść?
Tja, nie ma różnicy między 98, a 95, to dlatego Zacharowi w Quadrifoglio ubyło ponad 50KM na Pb95 na hamowni ;)
Tja, nie ma różnicy między 98, a 95, to dlatego Zacharowi w Quadrifoglio ubyło ponad 50KM na Pb95 na hamowni ;)
Poczytaj sobie co to jest liczba oktanowa, tutaj nie ma cudów i opinii pana miecia z warsztatu za rogiem, liczba oktanowa jest odpowiedzialna za konkretnie jedna rzecz i tyle, nic mniej nic wiecej (oprócz ceny)
Keradyan 22-05-2017, 20:26 Chyba, że komp przyspieszy zapłon (na 98 ). Wtedy mocy trochę przybędzie. Strojone są przecież co do zasady na 98. Pytanie czy i na ile EB potrafi sobie sam przyspieszyć zapłon i uzyskać parę (?) koni extra.
kumpel Fordzika 22-05-2017, 21:24 Poczytaj sobie co to jest liczba oktanowa, tutaj nie ma cudów i opinii pana miecia z warsztatu za rogiem, liczba oktanowa jest odpowiedzialna za konkretnie jedna rzecz i tyle, nic mniej nic wiecej (oprócz ceny)
A czy wiemy, czy jesteśmy pewni, że za podwyższona liczbą oktanową nie idą też jakieś inne dodatki zwiększające "kaloryczność" paliwa, bo znajomy z STATOIL tak twierdzi.
Przetestowałem ON te droższe Verva, Lotos Dynamic i ViPower od Schella i niestety tylko na paliwie od Schella ON Nitro czy jakoś tak obecnie się nazywa moja foczka przyjemniej jeździ i pali mniej ze 100 gram na każde 100 km :) Te lepsze od Orlenu i Lotosu to niestety takie same jak najtańszy każdy inny ON kupiony w uczciwej nowoczesnej stacji.
Wojtek O. 22-05-2017, 22:33 No a ojczulkowi Fabia SDI robiła 60-80 km z baku więcej na vervie. Mnie np. ciszej Stilo Multijet pracował na Ultimate. A 206 1,1 jeździła dużo gorzej na 98 :D wiele zależy od auta.
Foka lubi za to Vigor z Arge, jakos mam wrażenie że ciszej i równiej. Jak świeżo po wymianie oleju:)
Ja tego systemu nie rozgryzam czemu tak, a może niektóre to moje widzimisie.
Jednego jestem pewien Dobre dodatki do paliw robią różnicę. To słychać, a i wtryski można odczyścić.
Bump: P.S. W ON i tak nie ma podawanego najważniejszego dla nas parametru czyli kaloryczności:/
Chyba, że komp przyspieszy zapłon (na 98 ). Wtedy mocy trochę przybędzie. Strojone są przecież co do zasady na 98. Pytanie czy i na ile EB potrafi sobie sam przyspieszyć zapłon i uzyskać parę (?) koni extra.
O, toto!
Czy EB faktycznie dobrze stroi do 98? Bo może po prostu samo strojenie jest na tyle słabe że różnicy nie widać.. :P
Apropo uszlachetniaczy, macie jakieś konkrety które warto stosować?
Preparaty do czyszczenia baku czy wtrysków?
za oceanem czy w rosji mają 91 oktan :) i takie same samochody :)
w Europie mondeo ma 240KM na benzynie 95 oktan, a za oceanu 250KM na benzynie 91 oktan
Keradyan 23-05-2017, 09:51 Tyle, że za oceanem podają liczbę oktanową w MON, a u nas w RON i o dziwo ichniejsza 91 to tyle samo co nasze 95 :)
taajniak 23-05-2017, 09:52 Wiecie co, coś w tym cholera może być.
Jak byłem z Cattanim na pomiarze mocy u Heko, ja miałem paliwo 98, on miał paliwo 95 i jemu moc wyszła większa na programie 240 km o około 10 km.
Teraz patrze w instrukcję, a Ford pisze, że zalecają paliwo 87 oktanów !
Czytam po necie i okazuje się, że teoretycznie im mniej oktanów... tym więcej mocy... , a same oktany tylko zabezpieczają przed zapłonem stukowym.
Generalnie wychodzi na to, że skoro EB są zestrojone pod 87 oktanów, to nie ma sensu wlewać 98 czy tam 100 oktanowego paliwa, bo to i tak nic nie daje.
Całe życie w błędzie :one: - ale w sumie nigdy o tym nie czytałem... a na stacjach to tylko reklamy że "większa moc", że dalej zajedziesz.
Wiecie co, coś w tym cholera może być.
Jak byłem z Cattanim na pomiarze mocy u Heko, ja miałem paliwo 98, on miał paliwo 95 i jemu moc wyszła większa na programie 240 km o około 10 km.
Teraz patrze w instrukcję, a Ford pisze, że zalecają paliwo 87 oktanów !
Czytam po necie i okazuje się, że teoretycznie im mniej oktanów... tym więcej mocy... , a same oktany tylko zabezpieczają przed zapłonem stukowym.
Generalnie wychodzi na to, że skoro EB są zestrojone pod 87 oktanów, to nie ma sensu wlewać 98 czy tam 100 oktanowego paliwa, bo to i tak nic nie daje.
Całe życie w błędzie :one: - ale w sumie nigdy o tym nie czytałem... a na stacjach to tylko reklamy że "większa moc", że dalej zajedziesz.
Rewelacja, na taką odpowiedź czekałem!
to teraz dorzućcie jeszcze 3 grosze czym wzbogacacie paliwo by przetkać syf i będę usatysfakcjonowany :P
Btw. macie jakiś dobry patent na otwieranie baku by wlać uzdatniacz czy też palcami boczne zabezpieczenie odchylacie i śrubokrętem opuszczacie blaszkę blokująca ? :P
taajniak 23-05-2017, 10:49 Rewelacja, na taką odpowiedź czekałem!
to teraz dorzućcie jeszcze 3 grosze czym wzbogacacie paliwo by przetkać syf i będę usatysfakcjonowany :P
Btw. macie jakiś dobry patent na otwieranie baku by wlać uzdatniacz czy też palcami boczne zabezpieczenie odchylacie i śrubokrętem opuszczacie blaszkę blokująca ? :P
O ile się nie mylę, powinieneś mieć jakiś lejek w bagażniku.
kumpel Fordzika 23-05-2017, 11:05 Jest taki lejek specjalny na wyposażeniu Forda, u mnie jest przynajmniej.
Czy jest to możliwe że gdzieś przy kole pod "podlogą" bagażnika? Bo luzem w bagażniku nie odnalazłem, chyba że gdzieś ukryty za czymś?..
Przyznam ze nie sprawdzałem..
no jest mocniejsza :)
ma mocniejszy wybuch
im więcej oktanów, tym bardziej kontrolowany, mniejszy wybuch
więc, 95-tka jest mocniejsza.
To prawda, 95 jest "mocniejsza" - ma większą wartość opałową.
Więcej na ten temat napisałem tu: http://www.alecki.pl/dlaczego-po-zatankowaniu-wysokooktanowego-paliwa-nie-czuje-wzrostu-osiagow/
Potwierdzam regułę - u mnie także nie specjalnie czuć wzrost osiągów (być może jest on poniżej granicy percepcji), ale silnik ładniej pracuje. Mimo to leję 95.
Wiecie co, coś w tym cholera może być.
Jak byłem z Cattanim na pomiarze mocy u Heko, ja miałem paliwo 98, on miał paliwo 95 i jemu moc wyszła większa na programie 240 km o około 10 km.
Teraz patrze w instrukcję, a Ford pisze, że zalecają paliwo 87 oktanów !
Czytam po necie i okazuje się, że teoretycznie im mniej oktanów... tym więcej mocy... , a same oktany tylko zabezpieczają przed zapłonem stukowym.
Generalnie wychodzi na to, że skoro EB są zestrojone pod 87 oktanów, to nie ma sensu wlewać 98 czy tam 100 oktanowego paliwa, bo to i tak nic nie daje.
Całe życie w błędzie :one: - ale w sumie nigdy o tym nie czytałem... a na stacjach to tylko reklamy że "większa moc", że dalej zajedziesz.
już nie chciałem pisać że takowa jest 87 ale większość w rosji i za oceanu jeździ na 91
ja jak jeżdżę na wyżej liczbie oktan to mam zadymione końcówki wydechu jakby palił mi olej
taajniak 23-05-2017, 14:39 już nie chciałem pisać że takowa jest 87 ale większość w rosji i za oceanu jeździ na 91
ja jak jeżdżę na wyżej liczbie oktan to mam zadymione końcówki wydechu jakby palił mi olej
Cholera jasna. Sam mam okopcone końcówki na czarno (te chromy) i się zastanawiałem ostatnio czemu aż tak bardzo.
W sumie ja cały czas latam na 98. Nie dość że płaciłem więcej, to jeszcze osłabiałem jednostkę :).
No nic, wychodzi na to że brak wiedzy mi wyszedł bokiem- wystarczy po prostu tankować dobrą 95 - tylko inna sprawa, że ja nigdy nad tym nie myślałem, tylko łyknąłem papkę marketingową.
Ps. Pod tym linkiem jest strona dot. paliwa.
http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O28339&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1518948&subTitleSelected=G1718014&topicHRef=G1717126&div=f&vFilteringEnabled=True
TomekM_1983 23-05-2017, 14:52 Paliwo należy tankować takie, jak zaleca producent. Tak samo z laniem oleju. A że większość ludzi wie lepiej od producenta pojazdu, no cóż... :) Według mnie jak ktoś lubi to może i sobie 105 oktanowe paliwo lać, jak mu to poprawia humor i czuje się z tym lepiej :) Tylko po co?
bestia150 24-05-2017, 08:53 Zasada jest prosta. Do serii tankuje się 95 i szkoda kasy na wszelakie premiumy. Natomiast po chipie 98 dla bezpieczeństwa, a nie dla osiągów. Jak ktoś nie wierzy to niech spyta Heko ;)
...to chyba zależy pod jakie paliwo był pisany program.
taajniak 24-05-2017, 10:36 Zasada jest prosta. Do serii tankuje się 95 i szkoda kasy na wszelakie premiumy. Natomiast po chipie 98 dla bezpieczeństwa, a nie dla osiągów. Jak ktoś nie wierzy to niech spyta Heko ;)
heko wołam cię :P.
Jak ty mi ten program w aucie ustawiałeś ? Pod konkretne paliwo 98 które było zatankowane czy trzymać się instrukcji i lać 95 ?
jooołł
tak, po chipie 98, dla bezpieczeństwa i dla mocy także...w dodatku po chipie na 98 trochę mniej pali niż na 95 :)
heko wołam cię :P.
Jak ty mi ten program w aucie ustawiałeś ? Pod konkretne paliwo 98 które było zatankowane czy trzymać się instrukcji i lać 95 ?
Jakiej instrukcji ? Na wlewie paliwa masz dopuszczalne wszystkie paliwa - wymóg to minimum Pb 95.
Bump: Cholera jasna. Sam mam okopcone końcówki na czarno (te chromy) i się zastanawiałem ostatnio czemu aż tak bardzo.
W sumie ja cały czas latam na 98. Nie dość że płaciłem więcej, to jeszcze osłabiałem jednostkę :).
No nic, wychodzi na to że brak wiedzy mi wyszedł bokiem- wystarczy po prostu tankować dobrą 95 - tylko inna sprawa, że ja nigdy nad tym nie myślałem, tylko łyknąłem papkę marketingową.
Ps. Pod tym linkiem jest strona dot. paliwa.
http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O28339&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1518948&subTitleSelected=G1718014&topicHRef=G1717126&div=f&vFilteringEnabled=True
Końcówki są okopcone z powodu wtrysku bezpośredniego, a nie rodzaju paliwa :lol: W przypadku wysilonego silnika z turbo 98 na pewno nie szkodzi i nie osłabia.....
taajniak 24-05-2017, 11:00 jooołł
tak, po chipie 98, dla bezpieczeństwa i dla mocy także...w dodatku po chipie na 98 trochę mniej pali niż na 95 :)
Ok, czyli jednak dobrze robię że 98 leje ;).
Zombie8
link do instrukcji: http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O28339&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1518948&subTitleSelected=G1718014&topicHRef=G1717126&div=f&vFilteringEnabled=True
I tu fajny artykuł: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny-sprzedaz/news-nie-przeplacaj-za-paliwo,nId,1379602
Jak widać w instrukcji mondziak teoretycznie jest przystosowany pod paliwo 87-91, stąd było moje pytanie jakie paliwo lać, ale jak Heko mówi żeby lać 98, to będę lał 98.
Ps. Dystrybutor w USA :)
https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_BxSidjwm9QusHbonbZqAE8tZF0csxdKK,w400.jpg
Sprawdź klapkę wlewu paliwa - co tam pisze....a nie łykaj papki z forum :lol: Ecoboost ma czujnik spalania stukowego i można lać wszystko - na ile 98 jest lub nie lepsza każdy musi ocenić sam - jeżdżąc po kilka baków na jednej i drugiej, przy założeniu, że zna doskonale osiągi swojego auta w każdym warunkach.
taajniak 24-05-2017, 11:13 Sprawdź klapkę wlewu paliwa - co tam pisze....a nie łykaj papki z forum :lol: Ecoboost ma czujnik spalania stukowego i można lać wszystko - na ile 98 jest lub nie lepsza każdy musi ocenić sam - jeżdżąc po kilka baków na jednej i drugiej, przy założeniu, że zna doskonale osiągi swojego auta w każdym warunkach.
Hehehe aż się do auta przeszedłem nawet nie wiedziałem ze tam jakaś naklejka jest.
Kuwa masz rację, zalecają minimum 95, premium i premium+ (która jest 98 defacto) i jeszcze najlepiej żeby to było z BP (pewnie papka marketingowa).
:one::one:
Dobra nie ma tu już chyba o czym więcej gadać... Dodając do tego opinie heko to już chyba wiemy wszyscy, wszystko :oops:
Odpowiedzi na wszystkie pytania jeszcze nie mamy!
Ktoś wcześniej pisał że uturbione EB NIE powinno mieć podawanego płynu wzbogacającego paliwo. Prawda to? Nie dolewacie raz na jakiś czas czegoś co wyczyści wam bak albo wtryski?
we wszystkich autach tak piszą, a chodzi o dodatki które mogłyby uszkodzić katalizatory
Hehehe aż się do auta przeszedłem nawet nie wiedziałem ze tam jakaś naklejka jest.
Kuwa masz rację, zalecają minimum 95, premium i premium+ (która jest 98 defacto) i jeszcze najlepiej żeby to było z BP (pewnie papka marketingowa).
:one::one:
Dobra nie ma tu już chyba o czym więcej gadać... Dodając do tego opinie heko to już chyba wiemy wszyscy, wszystko :oops:
NIEeeEee BP za oceanem jest stracone ze względu wiadomo za ekologie
auto kupiłeś w Europie więc POOOOlityka jest jasna :)
Odpowiedzi na wszystkie pytania jeszcze nie mamy!
Ktoś wcześniej pisał że uturbione EB NIE powinno mieć podawanego płynu wzbogacającego paliwo. Prawda to? Nie dolewacie raz na jakiś czas czegoś co wyczyści wam bak albo wtryski?
Nie dolewam, ale jeżdżę na BP, a tam podobno piranie pływające w tym paliwie wyjadają mi brud :lol: :lol: :lol:
Ja tankuję głównie na Statoliu, gdzie nie ma piranii.. Podpowie ktoś jakie piranie używa i czy powinno się je używać ? ;)
Trochę inny samochód, ale Astra H 1.6T 180KM 98 paliła do 1.5l mniej w mieście niż 95.
Brzmi to kompletnie nierealnie szczerze mówiąc.
Kwestia stylu jazdy, korków - fizyka, chemia czy mechanika nie pozwoli na takie różnice ;)
Trochę inny samochód, ale Astra H 1.6T 180KM 98 paliła do 1.5l mniej w mieście niż 95.
fantazja użytkownika:)
taajniak 31-05-2017, 21:12 fantazja użytkownika:)
Raczej efekt placebo :one:
fantazja użytkownika:)
Wiesz, nie znasz mnie to nie zarzucaj, ok? Astra H 1.6T Z16LET na Ultimate 98 z BP paliła 10.5, zwykłej 12l.
PS. Opel w instrukcji do tego silnika zaleca 98, a 95 ledwie dopuszcza, gdzie dla innych silników (z tego co pamiętam to jeszcze w OPC tak było) takiego ograniczenia nie było.
Niekoniecznie fantazja, na Shell Nitro Plus też zawsze miałem wyższy zasięg o ok. 50 km przy podobnych warunkach i stylu jazdy, a kilka baków tego paliwa wyjeździłem....
|
|