Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wymiana Linki Ręcznego - Bębny


szczypek7
01-02-2014, 16:00
Witam po zakupie nowych szczęk urwała mi się linka ręcznego krótka z lewej strony po zakupie nowej okazuje sie ze jest zakrótka i wygląda inaczej niż oryginał .Miał może ktoś ten sam problem .Prosiłbym link do oryginalnej krótkiej linki.Mam bębny z tyłu.

korek007
01-02-2014, 17:13
.......Prosiłbym link do oryginalnej krótkiej linki.Mam bębny z tyłu.
Prosisz i masz:
http://ewcar.pl/pl/p/Linka-hamulca-recznego-krotka-MOTORCRAFT-1343668/363468

szczypek7
01-02-2014, 18:09
Dzieki lecz ta co kupiłem to ta sama co ta,u mnie jest za krótka z drugiej strony jest inne zapiecie .

SRS
01-02-2014, 18:23
w między czasie było 5 zmian numeru tej linki i ta jest jedyna jaką można dostać z OE , może miałeś założoną nie oryginalną , rzemieślniczą ?

korek007
01-02-2014, 19:15
No właśnie. Innych nie ma. A może te długie są jakieś inne, nie oryginalne ?

CO_TO
01-02-2014, 20:27
A ile ci brakuje ? Mnie przy wymianie tych linek brakło jakieś 10mm. Zyskałem je luzując na śrubie regulacyjnej przy dźwigni ręcznego. Można jeszcze pokombinować na łączniku tej krótkiej linki wychodzącej bezpośrednio z dźwigni a łączącej się z linkami długimi. Przedłużyć kawałkiem stalowej linki.

szczypek7
02-02-2014, 07:58
Brakuje mało bardzo mało nawet po popuszczeniu regulacji cos braknie .Jak udało mi sie załozyc to po zaciągnieciu recznego wyłamał sie plastik który chowa sprężyne w bębnie.

szczypek7
02-02-2014, 16:35
Poradzicie coś ???

SRS
02-02-2014, 16:44
daj 2 takie same linki

K9Darek
02-02-2014, 20:37
Dorwać gdzieś jeszcze kawałek takiej linki, połączyć możesz choćby skręcając śrubą z nakrętką z owiniętymi drutami.

SRS
02-02-2014, 20:53
i zostajemy druciarzami :-(

szczypek7
03-02-2014, 17:20
No udało się lecz po 2 dniach wyrwało z bębna ten plastik który chowa sprężyne w bębnie.Co zrobic da sie to jakos przerobic zeby trymało zatrzaski poszły była to nowa linka :P

KruczeK
03-02-2014, 18:51
Aby zmienić linkę, musisz sciągnąć bęben i hmm "wyzerować" samoregulator szczęk. To takie półkole z ząbkami. Naciska się je i pcha szczęke i sie ustawia.
Oczywiście popuszczenie linki w aucie przy dźwigni też ułatwi zadanie.
Linke w aucie reguluje się po założeniu bębna i kilkukrotnym naciśnięciu hamulca nogą.
A na plastik nie ma sposobu, są one tandetne i albo je wsadzisz tak, że się zablokują dobrze albo trzeba kombinować.

mgrlutek
04-02-2014, 06:58
ja kiedys zakupilem do tarczowych w sklepie potem okazalo sie ze kupilem do bebnowego, inne koncowki a na wymiane bylo zapozno :) gdzies mam ja jakby co moge zmierzyc dlugosc jak ja znajde :) ewentualnie odsprzedac lub zamienic na linke do tarczowych

szczypek7
04-02-2014, 19:16
No dzieki rązwiązałem problem zamiast plastikowego zatrzasku nagwintowałem dziure w bebnie a wzatrzask zamontowałem śrube tak aby linka mogła chodzic ,teraz ręczny jak talala :) Focusik w końcu z garażu wyjechał nie jeździłem bo mi by dowód wzieli :P Samoregulatoey nowe wedziałem jak to zrobic ,szczęki jak najbliżej siebie a reczny sam sie reguluje po kilku wcisnieciach hamulca noznego ;)

mgrlutek
06-02-2014, 04:57
u mnie reczny to slabizna, robilem w swoim przed przegladem w zeszlym roku i podzialal miesiac i znowu trzymala tylko lewa strona jak przed robieniem. Zaciski chyba trzeba zregenerowac :)

K9Darek
06-02-2014, 08:29
U mnie się bębenki zasyfiły i ogólnie po całości skleiło brudem. Ręczny nie działał wcale. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem. Działa jak trzeba.

szczypek7
08-02-2014, 18:04
No u mnie tez wkrótce bedą bebny do wymiany widsziałem ich stan max 2 laata pojezdzom.

RiZoNe
08-02-2014, 19:49
Może przetoczyć ? :D

djgrzybek
29-11-2023, 13:50
Witam. Mam do wymiany linki z ręcznego Focus mk1 1.6pb hamulce bębnowe. Jakiej firmy polecacie . Bo ostatnio z firmy drive wytrzymały jeden sezon i znów zamarzają. Orginal drogi szukam dobrego zamienika

cymjan
29-11-2023, 15:27
Ja w okresie zimowym prawie nie używam hamulca ręcznego , tylko do przeglądu sprawdzam ,zostawiam na biegu 1 lub wstecznym , nigdy nie ma pewności czy nie zamarzną .ewentualnie klina pod koło . a jakby zamarzły to nie będę czekał do wiosny .
Jak to się ma do przepisów nie wiem .

Jan

zmulim
29-11-2023, 15:47
I to błąd spory. Sprawny hamulec ręczny czytaj linki, nie mają prawa zamarzać. Inaczej producent pisałby w instrukcji, że hamulec okresowy, do używania w okresie letnim ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cymjan
30-11-2023, 06:20
A życie i zima ma swoje prawa .

zmulim
30-11-2023, 07:31
Panie… mieszkam w górach, zimą temperatura często spada poniżej -20. Nie wyobrażam sobie ciągłego gonienia z kamieniem albo klinem, bez przesady. W każdym swoim samochodzie zaciągam ręczny nawet w największe mrozy i nigdy, powtarzam nigdy nic nie przymarzło gdy wszystko było sprawne. I tak to ma działać, to jest życie i zima. A jeśli coś zaczyna się blokować to niestety na 90% linki szrot - albo nieszczelny pancerz albo uszczelnienia na wyjściu linki i masz wodę wewnątrz pancerza, która zamarza i blokuje całość… A co do nie używania - ruchome elementy mechaniczne znacznie lepiej znoszą próbę czasu gdy jednak mogą wykonywać swoją pracę w pełnym zakresie ruchu. Używanie ręcznego tylko raz w roku - do przeglądu może doprowadzić do ostatecznej sytuacji, że zaciągniesz i już hamulec nie puści całkowicie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

tomao
30-11-2023, 07:34
Tydzień temu na mrozie linka dała znać, że chce wymiany, już czekają oryginały. Wcześniej używałem nawet w zimie bez problemów, teraz bez ręcznego muszę myśleć dłużej przy parkowaniu.

zmulim
30-11-2023, 07:37
Otóż to, sprawne linki to żaden problem zimą, sprawdzone osobiście w różnych pojazdach. Oczywiście reszta w samym zacisku czy bębnie również musi być sprawna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

konieczko5
30-11-2023, 10:35
...

zmulim
30-11-2023, 11:18
A w zacisku wszystko Ok? Dźwigienka? Uszczelka?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

konieczko5
30-11-2023, 12:28
...