Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wymiana Linki Ręcznego - Bębny
szczypek7 01-02-2014, 16:00 Witam po zakupie nowych szczęk urwała mi się linka ręcznego krótka z lewej strony po zakupie nowej okazuje sie ze jest zakrótka i wygląda inaczej niż oryginał .Miał może ktoś ten sam problem .Prosiłbym link do oryginalnej krótkiej linki.Mam bębny z tyłu.
korek007 01-02-2014, 17:13 .......Prosiłbym link do oryginalnej krótkiej linki.Mam bębny z tyłu.
Prosisz i masz:
http://ewcar.pl/pl/p/Linka-hamulca-recznego-krotka-MOTORCRAFT-1343668/363468
szczypek7 01-02-2014, 18:09 Dzieki lecz ta co kupiłem to ta sama co ta,u mnie jest za krótka z drugiej strony jest inne zapiecie .
w między czasie było 5 zmian numeru tej linki i ta jest jedyna jaką można dostać z OE , może miałeś założoną nie oryginalną , rzemieślniczą ?
korek007 01-02-2014, 19:15 No właśnie. Innych nie ma. A może te długie są jakieś inne, nie oryginalne ?
A ile ci brakuje ? Mnie przy wymianie tych linek brakło jakieś 10mm. Zyskałem je luzując na śrubie regulacyjnej przy dźwigni ręcznego. Można jeszcze pokombinować na łączniku tej krótkiej linki wychodzącej bezpośrednio z dźwigni a łączącej się z linkami długimi. Przedłużyć kawałkiem stalowej linki.
szczypek7 02-02-2014, 07:58 Brakuje mało bardzo mało nawet po popuszczeniu regulacji cos braknie .Jak udało mi sie załozyc to po zaciągnieciu recznego wyłamał sie plastik który chowa sprężyne w bębnie.
szczypek7 02-02-2014, 16:35 Poradzicie coś ???
Dorwać gdzieś jeszcze kawałek takiej linki, połączyć możesz choćby skręcając śrubą z nakrętką z owiniętymi drutami.
i zostajemy druciarzami :-(
szczypek7 03-02-2014, 17:20 No udało się lecz po 2 dniach wyrwało z bębna ten plastik który chowa sprężyne w bębnie.Co zrobic da sie to jakos przerobic zeby trymało zatrzaski poszły była to nowa linka :P
Aby zmienić linkę, musisz sciągnąć bęben i hmm "wyzerować" samoregulator szczęk. To takie półkole z ząbkami. Naciska się je i pcha szczęke i sie ustawia.
Oczywiście popuszczenie linki w aucie przy dźwigni też ułatwi zadanie.
Linke w aucie reguluje się po założeniu bębna i kilkukrotnym naciśnięciu hamulca nogą.
A na plastik nie ma sposobu, są one tandetne i albo je wsadzisz tak, że się zablokują dobrze albo trzeba kombinować.
mgrlutek 04-02-2014, 06:58 ja kiedys zakupilem do tarczowych w sklepie potem okazalo sie ze kupilem do bebnowego, inne koncowki a na wymiane bylo zapozno :) gdzies mam ja jakby co moge zmierzyc dlugosc jak ja znajde :) ewentualnie odsprzedac lub zamienic na linke do tarczowych
szczypek7 04-02-2014, 19:16 No dzieki rązwiązałem problem zamiast plastikowego zatrzasku nagwintowałem dziure w bebnie a wzatrzask zamontowałem śrube tak aby linka mogła chodzic ,teraz ręczny jak talala :) Focusik w końcu z garażu wyjechał nie jeździłem bo mi by dowód wzieli :P Samoregulatoey nowe wedziałem jak to zrobic ,szczęki jak najbliżej siebie a reczny sam sie reguluje po kilku wcisnieciach hamulca noznego ;)
mgrlutek 06-02-2014, 04:57 u mnie reczny to slabizna, robilem w swoim przed przegladem w zeszlym roku i podzialal miesiac i znowu trzymala tylko lewa strona jak przed robieniem. Zaciski chyba trzeba zregenerowac :)
U mnie się bębenki zasyfiły i ogólnie po całości skleiło brudem. Ręczny nie działał wcale. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem. Działa jak trzeba.
szczypek7 08-02-2014, 18:04 No u mnie tez wkrótce bedą bebny do wymiany widsziałem ich stan max 2 laata pojezdzom.
djgrzybek 29-11-2023, 13:50 Witam. Mam do wymiany linki z ręcznego Focus mk1 1.6pb hamulce bębnowe. Jakiej firmy polecacie . Bo ostatnio z firmy drive wytrzymały jeden sezon i znów zamarzają. Orginal drogi szukam dobrego zamienika
Ja w okresie zimowym prawie nie używam hamulca ręcznego , tylko do przeglądu sprawdzam ,zostawiam na biegu 1 lub wstecznym , nigdy nie ma pewności czy nie zamarzną .ewentualnie klina pod koło . a jakby zamarzły to nie będę czekał do wiosny .
Jak to się ma do przepisów nie wiem .
Jan
I to błąd spory. Sprawny hamulec ręczny czytaj linki, nie mają prawa zamarzać. Inaczej producent pisałby w instrukcji, że hamulec okresowy, do używania w okresie letnim ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A życie i zima ma swoje prawa .
Panie… mieszkam w górach, zimą temperatura często spada poniżej -20. Nie wyobrażam sobie ciągłego gonienia z kamieniem albo klinem, bez przesady. W każdym swoim samochodzie zaciągam ręczny nawet w największe mrozy i nigdy, powtarzam nigdy nic nie przymarzło gdy wszystko było sprawne. I tak to ma działać, to jest życie i zima. A jeśli coś zaczyna się blokować to niestety na 90% linki szrot - albo nieszczelny pancerz albo uszczelnienia na wyjściu linki i masz wodę wewnątrz pancerza, która zamarza i blokuje całość… A co do nie używania - ruchome elementy mechaniczne znacznie lepiej znoszą próbę czasu gdy jednak mogą wykonywać swoją pracę w pełnym zakresie ruchu. Używanie ręcznego tylko raz w roku - do przeglądu może doprowadzić do ostatecznej sytuacji, że zaciągniesz i już hamulec nie puści całkowicie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tydzień temu na mrozie linka dała znać, że chce wymiany, już czekają oryginały. Wcześniej używałem nawet w zimie bez problemów, teraz bez ręcznego muszę myśleć dłużej przy parkowaniu.
Otóż to, sprawne linki to żaden problem zimą, sprawdzone osobiście w różnych pojazdach. Oczywiście reszta w samym zacisku czy bębnie również musi być sprawna.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
konieczko5 30-11-2023, 10:35 ...
A w zacisku wszystko Ok? Dźwigienka? Uszczelka?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
konieczko5 30-11-2023, 12:28 ...
|