Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] montaż lamp xenonowych
Witam.
Obecnie w moim mk4 Titanium posiadam zwykłe najzwyklejsze lampy halogenowe. Chciałbym zamiast nich włożyć lampy xenonowe. Temat ten już chodzi mi po głowie od jakiegoś czasu, a jako że bardzo często jeżdżę w nocy po trasach gdzie w ogóle nie ma świateł, to myślę że lampy xenonowe były by dobrym rozwiązaniem.
Chciałbym od razu zaznaczyć że nie interesują mnie jakieś dziwne przeróbki obecnych lamp, na zasadzie dołożenia chińskich "xenonów". Chce zamienić lampy wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami (automatyczne poziomowanie i spryskiwacze). Tyle tylko że chce to zrobić sam. Ale niestety nie do końca wiem czy mam wszystkie elementy do tego potrzebne.
Więc zacznijmy od tego co już wiem...
do wykonania tej podmianki na pewno potrzebuje:
Reflektory xenonowe
spryskiwacze prawy i lewy
czujnik poziomu tył i przód
z tego co jeszcze wyczytałem potrzebny jest też jakiś moduł (znajduje się za schowkiem podobno obok modułu BT) ale tego nie jestem pewny. Czy na pewno go potrzebuje a jeżeli tak to jaki to moduł, jakaś nazwa albo numer. Bo niestety na znanym portalu aukcyjnym szukałem modułu świateł do mk4 pod różnymi hasłami, ale niestety nic nie znalazłem.
Dodatkowo mam jeszcze kilka pytań:
Czy muszę wymieniać cały zderzak żeby zamontować spryskiwacze?
jak zamontować czujniki poziomu?
odnośnie czujników to z kilku bardzo niejasnych rysunków wywnioskowałem że znajdują się po lewej stronie przy zawieszeniu. Ale niestety nie wiem jak je dokładnie zamontować (w którym miejscu) i tutaj był bym bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki albo jakieś zdjęcia gdzie widać by było gdzie dokładnie jest umiejscowiony ten moduł.
Zapewne problemem też będzie wiązka, bo raczej na pewno jej nie mam aby podłączyć te czujniki i spryskiwacze. Ale właśnie chciałbym zebrać całą listę potrzebnych elementów które potrzebuje aby taką przeróbkę zrobić.
No i jeszcze na koniec ostatnie pytanie: Czy po złożeniu już tego wszystkiego do kupy trzeba będzie coś dodatkowo uaktywnić w komputerze? Nie ukrywam że chciałbym się*z tym wszystkim zamknąć w granicach 3000zł +/- parę złotych. Ale chyba warto wydać nawet więcej ze względu na bezpieczeństwo.
Jak tylko uzyskam wszystkie potrzebne informację*oraz skompletuje wszystkie części, zamieszczę dokładny opis (fotorelację) z montażu.
A wiec mam juz kilka elementów i kilka pytań wiecej...
Mam juz obie lampy. Prawą i lewą. Mam tez komplet spryskiwaczy do lamp...nie znalazłem nigdzie jednak tych dekielkow na spryskiwacze w moim kolorze... Nowe dostępne sa tylko białe... Czyli będę musiał je chyba po prostu polakierować gdzieś. Pytanie mam jeszcze co do spryskiwaczy. Czy potrzebny jest jakiś dodatkowy zbiornik na płyn do nich? Bo pełno jest zbiorników dodatkowych ale do mk3. Czy w mk4 spryskiwacze lamp korzystają z tego samego zbiornika co reszta spryskiwaczy? No i jeszcze pompka. Czy potrzebuje jakąś dodatkową pompkę do tych spryskiwaczy? Czy po prostu podłączan sie do tej co jest?
Bede bardzo wdzięczny za odpowiedz na te pytania i te wcześniejsze.
Jest dodatkowa pompka do spryskiwaczy reflektorów(jakby co to mam na sprzedaż).Zbiorniki w mondeo mk4 z xenonami i bez są dokładnie takie same.Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz,chętnie odpowiem.
kuba0005 07-02-2014, 20:46 Do spryskiwaczy przednich możesz zamontować trójnik na wąż przedniej szyby i razem z przednią szybą będą działały spryskiwacze.Wyjdzie taniej a efekt ten sam.
Zderzak może zostać ten sam,od spodu są kreseczki jak należy wyciąć otwory na spryskiwacze.Po zainstalowaniu wszystkiego trzeba przy pomocy ELMConciga pozaznaczać kilka opcji.
Do spryskiwaczy przednich możesz zamontować trójnik na wąż przedniej szyby i razem z przednią szybą będą działały spryskiwacze.Wyjdzie taniej a efekt ten sam. To raczej nie ma sensu bo przy każdym spryskaniu szyby bedą działały spryski lamp-po co?Kolejna sprawa to pompka sprysków lamp daje dużo wieksze ciśnienie niż ta od spryskiwacza szyby.
franczesko 07-02-2014, 21:54 Do spryskiwaczy przednich możesz zamontować trójnik na wąż przedniej szyby i razem z przednią szybą będą działały spryskiwacze.Wyjdzie taniej a efekt ten sam.
Raczej nie ten sam..
Przecież według Twojego rozwiązania przy każdorazowym czyszczeniu szyby będą czyszczone reflektory. Przy obecnej pogodzie 5L płynu wystarczy na 100km..
Do spryskiwaczy przednich możesz zamontować trójnik na wąż przedniej szyby i razem z przednią szybą będą działały spryskiwacze.Wyjdzie taniej a efekt ten sam.
W ogóle nie będzie efektu. Spryskiwacze wysuwane są hydraulicznie (ciśnieniem płynu spryskiwaczy) a więc potrzebują pompki wysokiego ciśnienia. Na trójniku w ogóle się nie wysuną i niczego nie spryskają.:one:
OK dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi...
Czyli reasumując:
Pompka jest potrzebna dodatkowa wysokociśnieniowa -OK
Do montażu spryskiwaczy nie muszę zmieniać całego przodu - OK
Nie ma dodatkowego zbiornika do płynu. Czyli trójnik wstawiam przed pompką zwykłą i dokładam drugą pompkę która będzie pompowała nie za każdym razem kiedy spryskam szybę... OK. Tylko pytanie gdzie elektrycznie podłączyć tą pompkę?
czy dobrze rozumiem że wystarczy wpiąć go do 5 zacisku przekaźnika R10?
dodatkowego modułu który tym steruje nie potrzebuje?
Dokładnie tak,sterowaniem zajmie się moduł SJB :)
Musisz jeszcze sprawdzić ,czy masz przewód,który idzie na sterowanie tego przekaźnika ze skrzynki SJB.
Dziękuje za odpowiedzi...
Dzieki pomocy kolegi mm32 bede miał dodatkowo pompkę do spryskiwaczy i jeden z czujników...
Teraz zostaje tylko drugi czujnik. I można składać całość... Ale chyba jeszcze został do kupienia ten moduł sterujący do świateł... Niestety nie mam pojęcia gdzie go znaleźć a raczej pod jakim numerem... Niby na Allegro jeden znalazłem ale jest on do focusa i nie wiem czy bedzie sie on nadawał do Mondeo.
Szczerze mówiąc przydały by mi sie zdjęcia w których dokładnie miejscach sa te czujniki przy wahaczach...
Postaram się na jutro pstryknąć zdjęcia czujników.
Moduł wygląda tak:
Ten moduł jest za schowkiem? Prawda? A dał bys radę w jakiś sposób przeczytać jakiś part number albo cos takiego? Bo nie wiem czy moge jakikolwiek zastosować czy do Mondeo musze dokładniej poszukać...
Mój ma numer 7S71-13K031-BE,jest nad schowkiem w okolicach modułu BT/VC.Pasuje tylko od mondeo mk4
no to czeka mnie teraz polowanie na taki moduł. O ile całą resztę w miarę łatwo dokupić, to moduł ciężko znaleźć. No i jeszcze pytanie co z wiązką do tego, pewnie też będę musiał się naszukać.
bartoszek 09-02-2014, 09:55 JHB W kwestii malowania dekielków - kup sobie w ford sklepie lakier w spary`u. Są sprzedawane razem z lakierami bezbarwnymi. Kosztują grosze, a jak ci zostanie to do ewentualnych zaprawek się przyda.
Jeśli chodzi o moduł to rok temu jak mocno interesowałem się tematem na allegro było kilka sztuk w cenie około 150zł,teraz jak szukałem to nie znalazłem ani jednego,biednemu zawsze wiatr w oczy :(.
z dekielkami właśnie tak myślałem żeby zrobić, nie wiedziałem że oficjalnie można kupić taki spray fordowski.... bardzo fajnie... Dzięki... mam nadzieje że wyglądać to będzie dobrze.
jeszcze jedno śmieszne pytanie... skąd wziąć nazwę koloru jaki posiadam? bo tak na oko to może być magnum grey, sea grey albo jeszcze jakiś inny...
bartoszek 09-02-2014, 11:14 Z VIn`u w etisie, podaj VIN podam ci kolor :)
znalazłem w internecie, że jest ta etykietce przy drzwiach pasażera napisane... Znalazłem etykietkę i po odczytaniu koloru wychodzi że mam kolor SEA GREY.
bartoszek 09-02-2014, 12:11 W takim razie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lakier-spray-150ml-SEA-GREY-Metalik-FORD/3065
Ewentualnie coś takiego, ale to jest w pędzelku więc raczej nie pomalujesz takiej powierzchni:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lakier-zaprawkowy-sztyft-szary-SEA-GREY-Metalik-FORD/894
A dekielki, możesz kupić również w tym sklepie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakladka-pokrywka-spryskiwacza-reflektora-lewa-Mondeo-Mk4-1473736-FORD/1684
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakladka-pokrywka-spryskiwacza-reflektora-prawa-Mondeo-Mk4-1473735-FORD/1685
No to zamawiam...
W takim razie mam już prawie wszystko...
2 lampy są
2 spryskiwacze są
pompka do spryskiwaczy będzie
jeden czujnik będzie
dekielki i farba będą...
więc zostaje tylko do kupienia jeden czujnik i ten nieszczęsny moduł do sterowania...
no i wiązka...
Zgodnie z obietnicą zamieszczam fotki czujników.Na pomorzu cały czas pada ,także zdjęcia są takie sobie-bardziej orientacyjne.
Dzieki wielkie :) bardzo mi sie to wszystko przyda... No i wyglada na to ze mam juz komplet części. W większości dzieki forumowiczom, za co bardzo dziękuje :)
lampy Ok
czujniki poziomu OK
spryskiwacze OK
pompka spryskiwaczy OK
dekielki +lakier OK
moduł sterowania OK
wiązki OK
Znalazłem nawet wszystkie potrzebne schematy... Nie wiem jeszcze tylko którędy i jak puszczone sa oryginalnie wiązki ale sadze ze akurat z tym nie powinno byc większych problemów... Teraz niestety przy sobie nie mam tych materiałów wiec zamieszczę wszystko pózniej... A na koniec zamieszczę fotorelacja z montażu... Postaram sie jak najbardziej szczegółowo.
A tak btw zapomniałem jeszcze o jednej części. O przełączniku świateł :) przeciez teraz juz nie bede potrzebował ręcznego sterowania światłami.
bartoszek 11-02-2014, 21:44 Słuszna uwaga z tym przełącznikiem. Ja osobiście zrobiłbym dokumentację, która się przyda przy sprzedaży auta, żeby ktoś nie pomyślał, że to rozbitek i dlatego xenony dołożone - bo innych nie było :)
JHB, jestem pod wrażeniem Twojej determinacji. Sam myślałem o wymianie na ksenony, ale zarzuciłem temat ze względu na koszty. Teraz z nieskrywanym zainteresowaniem czytam ten wątek. Trzymam kciuki. Szczegółowa fotorelacja wraz z kosztami i wskazówkami źródeł pozyskania części będą z pewnością bardzo cenne.
:one:
Kolega smaka narobił na xenony.
Ja już spryski mam.
Zobaczymy jak się operacja powiedzie, i może też zrobię upgrade ale tylko na oryginałach a nie na CH.R.L.
Kolega smaka narobił na xenony
Tu nie ma sie co oblizywać,tylko trzeba działać,roboty trochę jest ,ale za to jaka satysfakcja...
dziś przy okazji wymiany żarówki pozwoliłem sobie zerknąć trochę pod lampę... i zastanawiam się nad jedną rzeczą... mianowicie zauważyłem że w spryskiwaczu mam wystające gniazdo na wtyczkę, chyba od czujnika poziomu.. w załączniku zaznaczone czerwonym kółkiem...
zastanawiam się*czy jest możliwość podłączenia tego czujnika, bo przyznam że ułatwiło by mi to trochę życie gdybym wiedział że mi się kończy płyn... bo nie lubię takich niemiłych niespodzianek na środku autostrady.
Pytanie tylko czy to aby na pewno jest właśnie czujnik poziomu.
Tak to jest czujnik od poziomu płynu i u Ciebie nie jest podłączony ?A auto jest po jakimś dzwonie/naprawie ?
nie jestem pierwszym właścicielem, ale dzwona raczej nie miał. W ASO forda który zajmuje naprawianiem powypadkowym mówili mi że nic nie było robione... może gdzieś tam wisi luźno po prostu ta wtyczka? nie wiem... musiał bym głębiej poszukać a nie bardzo miałem dojście...
Nie sądzę,żeby Ford dawał tak sobie czujnik i go nie podłączał.dobrze poszukaj pewnie wtyczka gdzieś tam jest.
W poniedziałek odstawiam samochód do warsztatu. Będą mi wymieniać błotnik i zderzak po stłuczce więc może wtedy zerknę czy tam coś może wisi...
samochodzik odebrałem już z warsztatu. Niestety nie miałem okazji zerknąć czy coś tam wisi, więc będę musiał poszukać sam.
szkoda ze nie powiedziałem w warsztacie żeby mi założyli zderzak już przystosowany pod spryskiwacze, miałbym mniej roboty, ale trudno. Jakoś sobie dam radę.
Przeglądając internet znalazłem kilka ciekawych rzeczy. Na pewnym forum zza wschodniej granicy znalazłem wątek odnośnie domontowania lamp xenonowych.
niestety rosyjskiego nie znam więc wnioskuje tylko z obrazków i z tłumaczenia z google translate. Ale jak wiadomo pozostawia ono wiele do życzenia. No ale wywnioskowałem tyle że przeszczep się udał i lampy świecą bez żadnych problemów.
Chyba że ktoś jest mi w stanie sensownie to przetłumaczyć bo ja nie gawari pa ruski. http://www.drive2.ru/cars/ford/mondeo/mondeo_iv/korleone74/journal/2451210/
jest tam kilka ciekawych rysunków z wiązkami... wie ktoś skąd takie rysunki można wziąć? może było by pokazane którędy wiązki idą do czujników na wahaczach.
Wszystkie elementy potrzebne już przyszły... Zastanawiam się jeszcze czy wymieniać zupełnie całą wiązkę która jest za kokpitem... Czy jakos moze wyciąć z niej potrzebne elementy i poprowadzić obok... Wiadomo ze ładniej było by wymienić całą wiązkę. Ale chyba sporo z tym zachodu. A dołożyć będzie chyba łatwiej i chyba mimo wszystko bezpieczniej... Tak czy siak termin prac nad lampami mi sie troche przesunął... Ale jak tylko będę już na chodzie to się do tego zabiorę... Ale to nie wczesniej jak za kilka miesięcy.
Postaram się na bieżąco uzupełniać wątek jeśli cos sie zmieni.
kamil7934 04-03-2014, 16:20 Witam
Proszę o rade. Posiadam forda mondeo mk4 titanium s.Po ostatniej kolizji postanowiłem wymienić lampy soczewkowe na xenony.Zamontowałem lampy, zderzak ze spryskami, czujniki poziomowania, moduł świateł xenon.Mimo to światła nadal nie świecą.Od mechanika dowiedziałem się, że należy wymienić także moduł BSI.Tu pojawia się pytanie.Jaki numer modułu jest mi potrzebny????
Jeżeli ktoś wie proszę o info.
Nie sądze,by trzeba było wymieniać BSI,dla pewności podaj jaki teraz masz zainstalowany.W centralnej konfiguracji BSI uaktywniałeś xenony ? Bo na pewno trzeba.
... Jeżeli ktoś wie proszę o info.
Dokładnie - trzeba aktywować. W razie czego służę pomocą (jak nikt bliżej nie poradzi).
Panowie, prośba o informację czy warto kupować lampy kseononwe Osram Xenarc (takie mam od nowości) ale to kosztuje 200PLN/sztuka czy może jakieś zwykłe najtańsze bo różnicy pomiędzy nimi nie ma?
JHB widzę że wyprzedziłeś mnie z upgradem. Mam bi-xenony i zamontowane spryskiwacze. Musiałem zmienić elm-configiem na xenony ze spryskiwaczami żeby się świeciły i spryskiwacze działały. Na szczęście ja wszystkie wiązki mam fabrycznie zamontowane także jeden kłopot mniej. JHB możesz mi podać numery czujników poziomowania? Myślałem użyć te z mk3 bo mam ich 2 komplety, wtyczki są te same a mocowanie to najmniejszy problem. Największy problem to właśnie ten moduł za schowkiem :/
Wieczorkiem napisze numery tych czujników... W razie czego mam jeden na zbyciu... A masz za schowkiem miejsce(wiązkę) na moduł? U mnie niestety nie było mimo ze mam wersje titanium. Wiec musze cała wiązkę kokpitu wymienić... Jak na razie prace nad xenonami u mnie stoją. No i jeszcze musze kogoś znaleźć w Warszawie zeby po wszystkim mi uaktywnił w komputerku wszystkie potrzebne opcje.
obecnie mam podłączony moduł ganiających soczewek, z tego co się orientuję to zamiast niego wpina się nowy moduł od xenonów.
A to soczewki AFS nie maja czujników położenia? A co do numerów czujników to mam takie:
7G9N-3C492-AABL3KA sa na nich tez daty, na jednym 2008.8.20 a na drugim 2008.10.16
Mam tez jeden:
8G9N-3C492-AABL3KA i na nim jest data: 2009.11.30 jest on tez troche mniejszy (sam czujnik) czy jakaś różnica miedzy nimi jest znacząca to nie wiem. Ale watpię
Czy ksenony mondeo są adaptacyjne?? Wydaję mi się, że jak jadę autostradą lub drogą szybkiego ruchu to wiązka światłą się wydłuża (trochę dalej świecą).
Z tego co wiem to tylko soczewkowe halogenowa sa adaptacyjne. Xenony to chyba tylko samopoziomowanie mają...
Bardziej mi właśnie ksenon pasuje do adaptacji niż zwykły halogen.
Pierwsze, że jest droższy, więc mogli by się pokusić o takie coś. Drugie to przesłona elektromagnetyczna do świateł długich, podczas jazdy z większymi prędkościami wystarczy ją lekko uchylić i mamy wiązkę trochę dalej bez specjalnych kombinacji w lampie.
qrczakos 31-03-2014, 16:42 każdy oryginalny xenon do mk4 to bi xenon?
Du_poid: niestety ale ta przesłona działa zero-jedynkowo. Albo jest albo nie ma
qrczakos: oglądałem na prawde bardzo duzo lamp rożnych do Mondeo i na 99,9% moge stwierdzić ze wszystkie lampy to bi-xenon, z tym ze jest dodatkowo normalna żarówka H1 która tez sie zapala kiedy włączymy drogowe.
qrczakos 01-04-2014, 11:09 u siebie w focusie mk1 mam zrobiony fajny bajer. wstawione mam soczewki bi xenon od q7, dodatkowo jest na h1 długie i przyciskiem 0-1 mogę włączać żarówki lub wyłączać czy mają sie palić z długimi
na filmiku najpierw z żarówkami potem bi xen
https://www.youtube.com/watch?v=fYmpt_7igSY
chciałem taki patent tez w mundasie zrobić, planuję kupić za 2 miesiące;)
wstawione mam soczewki bi xenon od q7, dodatkowo jest na h1 długie i przyciskiem 0-1 mogę włączać żarówki lub wyłączać czy mają sie palić z długimi
A do czego to ma służyć ?? :)
qrczakos 01-04-2014, 11:42 A do czego to ma służyć ??
do lansu :D bo przecież nie do tego żeby oszczedzać żarówki od długich :D
A te soczewki od q7 to sa włożone do zwykłych reflektorów? Czy po postu same soczewki wymienione w oryginalnych ksenonach?
qrczakos 01-04-2014, 14:49 lampy dayline, które oryginalnie były na zwykłej soczewce h1
A pokazał bys zdjęcia jak te lampy wyglądają na zamontowanych samochodzie? Bo ciekaw jestem...
qrczakos 01-04-2014, 16:33 https://imageshack.com/i/1nh3icj
https://imageshack.com/i/n9dsc8788yj
https://imageshack.com/i/mhdsc8786gj
jak coś to wal pw, żeby tu nie zaśmiecać;p
znalazłem sterownik 7s71-13k031-bj i jeszcze jeden z końcówką BG czy któryś z nich będzie pasował do bi-xenonów?
Kupiłem moduł 7s71-13k031-bg. Wstawiłem czujniki poziomowania z mondeo mk3 tylko mocowania musiałem dorobić. Elmconfig zmiana z afs na xenon, sprawdzenie czujników na sucho i wszystko działa włącznie z doświetlaniem zakrętów. Miałem ułatwione zadanie bo wszystkie wtyczki już były.
qrczakos 19-04-2014, 22:35 a jak wygląda sprawa, jeżeli chciałbym przerobić zwykłe lampy na soczewki z xenonem? oczywiście pomijam homologację i te sprawy, chodzi o elm config, trzeba zmieniać żeby to odpalić czy nie?
po zamontowaniu oryginalnych xenonów dzialaly tylko jak zmienilem w opcjach na xenon. Podejrzewam ze po twojej przeróbce nie będą świecić bo moduł będzie wariował albo będzie wyrzucać błąd o wadliwych żarówkach. Mnie bardzo denerwowała ta zółta kropka sygnalizująca problem ze światłami a świeci nawet przy wyłączonych światłach.
qrczakos 20-04-2014, 13:50 dlatego wiem że stosowane są filtry can bus
dlatego wiem że stosowane są filtry can bus
Kolejny kolega z "filtrem CAN"...
Żarówki w żadnym samochodzie nie są podpięte pod CAN! Jedynie sterowniki oświetlenia (w MND4 moduł BCMi) mierzą moc pobieraną przez poszczególne żarówki i sygnalizują błąd w przypadku pomiaru poza zadanym w sterowniku zakresem (za duża lub za mała moc pobierana przez żarówkę). Założenie np. LEDów w miejsce zwykłej żarówki powoduje pobór istotnie mniejszej mocy i sterownik sygnalizuje błąd żarówki (np. na conversie żółtą kropką).
Owe "filtry CAN" to po prostu rezystory dołożone np. do LEDów w celu uzyskania łącznej mocy zbliżonej do mocy zwykłej żarówki...
Co jest w zasadzie bezsensowne... Zrozumiał bym wymianę żarówek zwykłych na LEDy gdyby miało to faktycznie wpłynąć na jakaś tam oszczędność. Ale zakładać LEDy i dodatkowo opornik którego jedynym zadaniem jest grzanie sie, jest moim zdaniem bez sensu. Przeciez to żadna oszczędność. Chyba ze dało by sie zmienić parametry w sterowniku odnośnie mierzonego prądu tak zeby zmienić je na mniejsze. Wtedy LEDy były by dobrze mierzone i miało by to jakiś sens...
qrczakos 20-04-2014, 16:05 no tak, ale żarówki ledowe do postojówek przykładowo z filtrem can bus nie powodują pokazywania błędu na komputerze. mi nie chodzi o jakieś walory oszczędzania tylko o efekty wizualne
W postojowych to i tak niewielkie oszczędności by były... Raptem 10W bo raczej tylko o przednich mówimy. Jeśli chodzi o walory wizualne to ok, moze i faktycznie bardziej pasuje do ksenonow, zimne białe światło led...
Co nie zmienia faktu ze fajnie by było gdyby była możliwość zmiany wartości mierzonego prądu w BCMi
Jakaś tam oszczędność także jest bo próg zadziałania zabezpieczenia /informacji o spalonej żarówce to 2,5/3W dla żarówki 5W,także oszczędność w granicach 50% :D.
No to jakaś tam mała oszczędność jest... Ale chyba niemierzalna jednak
Od kiedy mk4 sygnalizuje przepaloną postojową żarówkę?
Tapatalk
qrczakos 21-04-2014, 09:45 w zasadzie zauważyłem, że temat lekko zszedł na bok, bo pytałem o to czy jeżeli dam zwykłe lampy do przerobienia na soczewkę z gniazdem d2s i dorzucę do tego xenon i filtr can bus czy będę musiał odpalać w elm configu że auto ma ksenony czy zostaje tak jak jest, nie pytałem nic o postojówki
W takiej sytuacji nie musisz nic zmieniac w konfiguracji.Lampa będzie świeć.
Bedzie świecić ale prawdopodobnie bedzie wyświetlał sie błąd przypalonej zarówki, bo xenony ciągną trawie o polowe mniej niż zwykle H7. Ale czy komputer bedzie łapać to jako błąd to nie wiem... "Filtr" can wtedy powinien pomoc, no zwiększy pobierany prąd.
qrczakos, montaż HID'a (bo pewnie to masz na myśli):
1) nie wymaga przełączania żadnej opcji elmconfigiem,
2) nie jest potrzebny filtr CAN bo nie wywala błędu przepalonej żarówki - widocznie 35W obciążenia wystarczy by elektronika uznała "żarówkę" za sprawną :)
3) jeśli HID to tylko cyfrowy, z filtrami przed palnikiem i oczywiście AC,
4) jeśli lustro soczewki jest zmatowione to zdecydowanie warto je zregenerować.
qrczakos 22-04-2014, 08:24 dzięki za podpowiedzi:)
Dzis wprowadziłem samochod na kanał i zacząłem montować czujniki poziomu. Wszystko pięknie ładnie... Ale... I tu sie zaczyna problem. Z wiązki u mnie wychodzi kabelek chyba od czujnika ABS (przy kole). Wtyczki do czujnika nie ma, co jest w miare logiczne. Na szczęście mam ten kawałek wiązki który jest i z kabelkiem do czujnika ABS i do czujnika poziomu. Problem w tym ze kostka do ktorej sie podpinam ma tylko 2 kabelki (od ABS) oczywiscie kable lecą dalej w uszczelkę pod osłoną termiczną tłumika. Wiec zeby cokolwiek zrobic musiał bym pewnie pól samochodu rozbebeszyc... Myslalem ze bedzie troche mniej problemu z tym.nie wiem czy dalej kombinować i czy gra jest warta świeczki
oczywiscie kable lecą dalej w uszczelkę pod osłoną termiczną tłumika. Wiec zeby cokolwiek zrobic musiał bym pewnie pól samochodu rozbebeszyc...
Musisz sprawdzić w którym miejscu wiązka wchodzi do wnętrza auta,podejrzewam,że nie ma z tym aż tak dużo roboty jak opisujesz ;).
Wiązką wchodzi do wnętrza auta pod osłona termiczną na tłumikiem... Wlasnie szukam w internecie jakichś informacji które mogły by mi pomoc...
Łe to prościzna wtedy jest,wystarczy delikatnie tłumik opuścić i zdemontować w całości/częściowo osłonę termiczną i już.
Oczywiście bez kanału/podnośnika stopień trudności drastycznie wzrasta.
Kanał mam na szczęście. Tylko jak przeciągnąć kabel... Bo kabel wchodzi do środka i co? Od wewnątrz samochodu go widać bedzie? Czy jest tam jakiś tunel z tymi kablami? Nie bardzo wiem co zrobic, odepne tlumik, odepne osłonę i bede widział mała dziurke z kabelkami... Przeciez nie wepchne po prostu tak kabli i bede miał nadzieje ze wyjdą z drugiej strony... Z tym ze nawet nie wiem gdzie ta druga strona jest... Ale skoro to w miare łatwe to nie rezygnuje na razie z xenonów. A wiesz moze jak wyjąc skrzynkę z bezpiecznikami? To znaczy jak sie dostac od spodu do bezpiecznikow?
W mk4 jeszcze skrzynki z bezpiecznikami (w komorze silnika jak się domyślam) nie wyciągałem,bo jak na razie do rzeczy które dostawiałem( a jest tego trochę) zawsze miałem instalację fabrycznie poprowadzoną,no może oprócz webasto,tej instalacji akurat nie było.
Jeśli chodzi o wprowadzenie instalacji od czujników poziomowania do środka to na pewno trzeba będzie w środku także osłonę progu rozebrać i pewnie jakieś plastiki,no ale to przecież to nie jest wielki problem.Najważniejsza sprawa to odnaleźć miejsce ,którędy przewody przechodzą przez podłogę,dalej to już spoko,dasz radę.
Kurcze muszę się w takim razie zaopatrzyć w trochę kabelków różnokolorowych... odnośnie bezpieczników to próbowałem te zatrzaski podważyć i lekko podnieść, ale skubany nawet nie drgnie. Nie chcę na siłę próbować bo boje się*że coś pęknie i wtedy to dopiero będę miał więcej roboty...
Zastanawiam się*też czy wyłuskać z wiązki którą kupiłem kabelki potrzebne do podłączenia modułu świateł czy wymieniać całą instalację pod deską rozdzielczą...
A tak zupełnie OT to w sumie ciekawe, mam mondeo z 2008 roku w wersji titanium i Ty też masz z 2008. U Ciebie są wszystkie wiązki, a u mnie tylko te które są potrzebne i żadnych więcej.
A moje mondeo jest tylko w wersji GHIA :D.
Co do skrzynki bezpiecznikowej,musisz sobie ją gdzieś pooglądać już zdemontowaną.Proponuję popatrzeć na allegro,ewentualnie znaleźć na allegro ze swojej miejscowości i jechać do sprzedawcy niby z zamiarem kupienia na porządny rekonesans ;).
A jeszcze takie lekkie OT nie wiesz gdzie podłączą sie czujnik poziomu płynu spryskiwaczy? Mam niby cały schemat elektryczny Mondeo. Ale nigdzie nie moge znaleźć tego gdzie go podłączyć.
Słabo szukałeś, tutaj masz gotowca,trzeba tylko znaleźć ;).
cieszę się że u mnie była pełna wiązka, raczej bym sobie odpuścił montaż xenonów gdybym musiał tak ingerować w wiązkę. Nie jestem zwolennikiem lutowanych, latający luźno kabli. JHB jak będziesz potrzebował z czymś pomocy to pisz, tyle co mogę to postaram się pomóc
Nie jestem zwolennikiem lutowanych, latający luźno kabli.
Możesz mi wierzyć,jak robię dla siebie to zrobię każdy element wiązki lepiej niż fabryka(a w mondeo mk4 to akurat nic trudnego bo wiązki są strasznie marnej jakości-jest to opinia moja i wielu użytkowników tego auta),kwestia dostępu do dobrych materiałów(markowe przewody o dobrej izolacji, izolacja na wiązki, itd.) i narzędzi.
Możesz mi wierzyć,jak robię dla siebie to zrobię każdy element wiązki lepiej niż fabryka(a w mondeo mk4 to akurat nic trudnego bo wiązki są strasznie marnej jakości-jest to opinia moja i wielu użytkowników tego auta),kwestia dostępu do dobrych materiałów(markowe przewody o dobrej izolacji, izolacja na wiązki, itd.) i narzędzi.
mm32 źle mnie odebrałeś. Nie miałem na myśli że źle dorobisz wiązkę tylko chodziło mi o to, że za każdym razem jak ja dorabiam wiązkę to choćbym nie wiem jak się starał to zawsze jest jakieś niezadowolenie. Jak przerabiałem wiązkę do xenonów w mk3 to też efekt końcowy mi się nie podobał, a świecą już kilka lat bez poprawek.
Tak wiec walka trwa... Dorobioną wiązkę chce utrzymać w oryginalnej kolorystyce, wiec teraz szukam odpowiednich kabelkow. Wszystko jest w schemacie wiec nie powinno byc problemu... No chyba ze nie bedzie takich kolorów do kupienia... A moze Wy znacie jakiś sklep gdzie mógłbym kupić takie kable?
Na allegro można różne(dwu kolorowe także) kolory zakupić,a jak nie to szrot,bo w hurtowniach to raczej szpulki całe mają.
Znalazłem na Allegro bardzo fajny sklep... Mają bardzo duzo kabli rożnego rodzaju (na metry) i nawet wtyczki puste... Fajnie bo musze dorobić tez kawałek wiązki do przedniego czujnika... A jak bede miał oryginalna wtyczkę to bedzie bardziej profesjonalnie :). Plastikowych peszli w których prowadzone sa kable tez jest pełno wiec chyba sobie z tym poradzę :)
Znalazłem na Allegro bardzo fajny sklep... ...
Nie będzie naruszeniem regulaminu jak podasz link do sklepu - wielu szuka przewodów kolorowych i nie jest łatwo znaleźć.
Jest kilka firm sprzedających przewody "samochodowe" na allegro.Wystarczy w wyszukiwarce wpisać FLRY* i pojawią się nam interesujące nas przewodziki,wybór nie jest jakiś oszałamiający,ale coś tam jest ;).
chodzi dokładnie o sklep "wtyczkolandia" http://allegro.pl/sklep/426531_wtyczkolandia
mają dużo ciekawych rzeczy.
W końcu doszedłem do siebie i moj stan zdrowia pozwolił na dalszą część montażu. Czujnik tylny zamontowany. Okazało sie ze z przodu wiązka jest wiec jednak nic nie musze dorabiać... Mam tylko jeden problem... Czy do samochodów z xenonami montowane były inne wahacze z przodu? Bo w wahaczy moim jest dziurka prostokątna na tą wypustkę w czujniku ale nie ma ani wystającej śruby ani otworu na śrubę aby przymocować ten czujnik od strony wahacza. Jak oryginalnie jest zamontowany ten czujnik z przodu?
Jest jeden typ wahacza przedniego.Blaszka na wahaczu ma być tak zamontowana:
hmm... macałem wahacz będąc w kanale i nic nie wymacałem... ale zrobiłem zdjęcie bo ni jak nie widziałem nic... a nie chciałem odkręcać koła... faktycznie dziurka jest.
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=54597&stc=1&d=1407697773
problem w tym że odległość między dziurką a otworem kwadratowym nijak się*ma do odległości między blaszką a dziurką w czujniku... nawet jak wsadzę tą blaszką w dziurkę i maksymalnie dosunę to nadal brakuje około 1cm żeby trafić w dziurkę... chyba że czujniki są różne...
Blaszka mocowana jest od góry na wahaczu.Jest tam otwór kwadratowy dla języczka blaszki oraz dwa otworki.W jeden z nich trzeba prawdopodobnie wstawić nitonakrętkę i przykręcić blaszkę.
Witam
Planuję w swoim Mondeo montaż lamp xsenonowych.
Okazało się że Ford obdarował mnie czujnikami przy kołach (4), mam je zamontowane fabrycznie :)
Co mam uaktywnić w Elmconfig'u, przy montażu takowych lamp.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Pozdrawiam Robert
W fabrycznej konfiguracji jakie lampy zamontowano?Sprawdzałeś?
Według VIN mam normalne lampy tzn nie Xenon
Normalne,czy soczewki skrętne bo to jest różnica.
Okazało się że Ford obdarował mnie czujnikami przy kołach (4), mam je zamontowane fabrycznie :)
Napisałeś w nawiasie (4) liczba czujników ksenonowych to 2, więc nie są to czasem czujniki ciśnienia w oponach?
4 czujniki są przy IVDC i kolega pewnie posiada ten system.Przy zwykłych ksenonach są tylko 2
Posiadam soczewki skrętne i ten system IVDC
To zapewne posiadasz także moduł nad schowkiem pasażera,podaj jego numer to powiem Ci ,czy trzeba go zmienić przy ksenonach, czy też nie.
To zapewne posiadasz także moduł nad schowkiem pasażera,podaj jego numer to powiem Ci ,czy trzeba go zmienić przy ksenonach, czy też nie.
Przepraszam że tak marudzę, ale czy nie da się tego sprawdzić w inny sposób.
Mam problemy z czasem, aby wymontować ten moduł.
Ale oczywiście jak trzeba może mi się uda w sobotę.
Ja miałem plan że uaktywnię w Elmconfigu, potrzebne funkcję i sprawdzę czy wszystko działa jak powinno.
Rozumiem że jak będzie wszystko oki, to lampy będą się przy włączeniu ustawiały nie tylko lewo, prawo, ale też góra, dół.
Pozdrawiam Robert
Da się to sprawdzić przy pomocy ELMConfiga.Wybierz moduł HCM i wypełnij tabelkę. Interesuje mnie 4 pozycja od góry z tabelki.
Bump: Ja miałem plan że uaktywnię w Elmconfigu, potrzebne funkcję i sprawdzę czy wszystko działa jak powinno.
Tak też można ,tylko jak trzeba zmienić moduł to będzie podwójna robota,a przecież nie masz czasu prawda ?
W/g ECAT trzeba będzie zmienić ten moduł,bo ma inne numery i przeznaczenie-nie jest uniwersalny,ale warto to sprawdzić.
Bardzo dziękuję, jeśli chodzi o czas to trochę wolnego mam go właśnie dopiero w sobotę, a nie będę ukrywał że jestem trochę niecierpliwy i chciałbym wiedzieć to wcześniej :-)
Przy soczewkach skrętnych moduł jest 7s71-13k031-aX, przy xenonach jest modul 7s71-13k031-bX, X przy obu modułach nie ma większego znaczenia, jest to tylko wersja wydania.
Ciekawe czy można ten modul przeprogramować na xenon Np. UCDS'em.
Tez mnie to ciekawiło i jak rozebrałem oba moduły to płytka jest inaczej zbudowana.
Moją nadzieję na to iż posiadam odpowiedni moduł, buduje obecność czujników przy kołach.
Chyba że to normalne.
Jutro postaram się podpisać komputer i zczytać parametry modułu.
Mimo wszystko bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc i poświęcony czas.
Pozdrawiam Robert
buduje obecność czujników przy kołach
Masz IVDC to i masz czujniki na wahaczach,nijak to się ma do modułu oświetlenia w twoim aucie.Myślę ,że kolega Maniak rozwiał Twoje wątpliwości :( .
Niestety mój moduł jest z oznaczeniem "a" na końcu, więc będę go musiał wymienić.
Orientuję się ktoś może, czy moduły tylko podmieniam, wyjmuje stary wkładam nowy, czy będzie jednak potrzebna przeróbka instalacji.
Pozdrawiam Robert
Ze schematu wychodzi(rzuciłem szybciutko oko) ,że tylko podmiana modułu jest potrzebna.
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Teraz biorę się więc za szukanie modułu .
Jest aktualnie jeden na alle... za 99 zł.Naszła mnie taka myśl,czy przez przypadek nie bedziesz musiał ciągnąć przewodów do doświetlania zakrętów,bo teraz tego nie masz ?
Doświetlanie zakrętów też mam.
Możesz wysłać mi linka do tego modułu, jakoś nie mogę go znaleźć .
Widzę,że się strasznie rozleniwiasz :) .
Proszę:
http://allegro.pl/modul-sterownik-swiatel-ford-mondeo-mk4-7s71-13k03-i4894241451.html
Bardzo dziękuję.
Daję słowo że szukałem :) , jak wpiszesz w szukajce allegro 7s71-13k031-b to nic nie znajduje.
Oki moduł już prawie mam, teraz najgorsze, spryskiwacze .
Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam
Obecnie spryski sa tanie jak barszcz coś koło 75zł za sztukę ostatnio widziałem na alle..Rok temu jak mi jeden siadł to płaciłem 230zł :( .
Bump: A i jeszcze jedno jak będziesz wycinał dziury w zderzaku na spryski to z wewnętrznej strony zderzaka masz znaczniki-linie cięcia :)
Bardziej chodziło mi o montaż spryskiwaczy .
Czytałem na forum, że demontaż zderzaka, to niezła gimnastyka .
Czytałem na forum, że demontaż zderzaka, to niezła gimnastyka .
Nie robiłem tego więc nic Ci nie doradzę.
Gdzieś widziałem poradnik jak to zrobić.
Masakra jest tylko gdy jakaś śruba nie chce się odkręcić.
Ale nie będę martwił na zapas, u mnie napewno wszystko odkręci się bez problemów :)
trzeba zmienić konfigurację CCC po wymianie modułu w innym przypadku xenony się nie włączą, tak samo przy spryskiwaczach świateł trzeba zmienić konfigurację.
Nie wiem czy nie będziesz potrzebował większego zbiornika płynu do spryskiwaczy. Na pewno potrzebujesz dodatkową pompkę do zasilania spryskiwaczy świateł.
Zderzak jest łatwo zdjąć, potrzebujesz torxy T30, T25 nasadki 8 i 10mm. Zaczynasz od wyciągnięcia świateł i osłon z góry. Odpinasz kable które umiesz sięgnąć- czujniki parkowania- kostka na podłużnicy i halogeny. Następnie pod autem odkręcasz dolną osłonę plastikową. Na końcu trzeba odkręcić śruby przy błotniku.
Nie wiem czy nie będziesz potrzebował większego zbiornika płynu do spryskiwaczy
Zbiornik jest zawsze ten sam.
Witam
Zakupiłem moduł z linku podanego przez kolegę Marcina.
Jak przyjdzie chciałbym go przetestować, czy jak go zamontuje i dokonam zmian w CCC, to będzie działał tak jak z xenonami, mimo ich braku i czy w ogóle mogę tak to sprawdzić ?
Oczywiście jakich zmian mam dokonać, liczę na pomoc kolegów z forum :) .
Pozdrawiam Robert.
A włącznik świateł taki do xenonów masz już kupiony ?
To włączniki też muszę wymienić?
Słyszałem że policja wymaga aby regulacja z kabiny nie działała, ale myślałem że tą funkcję wyłącze w swoim starym włączniku :-)
Jesteś pewny,że regulacja nie będzie działała ?
No pewny nie jestem, ale myślałem że da się to jakoś prosto obejść np przecinając jakiś kabelek, czy coś takiego
Najpewniej będzie błąd "niekompatybilności modułów". Włącznik i moduł HCM (lamp) komunikują się po CAN. Moduł lamp nie pozwala by była możliwość ręcznej regulacji a włącznik może "zeznawać", że ma taką możliwość... Mogą się nie dogadać...
nie ma żadnego błędu i regulacja manualna nie działa, mam tak u siebie. Nie mam kiedy ale myślałem po prostu przetrzeć mocniejszym rozpuszczalnikiem te cyferki.
Właśnie wczoraj przyszedł mi moduł.
Prawdopodobnie będę miał troszkę czasu na jego montaż.
Czy mogę prosić o podpowiedź, co mam zmienić w ELMConfig'u, aby sprawdzić moduł .
W central configuration , strona 2 , kolumna lewa , pozycja 11 od góry "GDL System With Auto Dynamic Adjust"
W central configuration , strona 2 , kolumna lewa , pozycja 11 od góry "GDL System With Auto Dynamic Adjust"
Witam
Ponownie zaznaczeniu wskazanej opcji na wyświetlaczu mam wskazanie " usterka przedniego oświetlenia ".
Przy włączeniu zapłonu lamp testują się tylko na boki, regulacja z kabiny położenia świateł nie działa.
Czy czegoś jeszcze brakuje?
Pozdrawiam Robert
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Daj trochę więcej szczegółów.Lampy wymieniłeś na xenony? Moduł wymieniłeś na właściwy (do xenonów) ?
Lampy mam narazie stare, ale skrętne. Moduł założyłem ten z linku od Ciebie.
Chciałem sprawdzić czy zakupiony moduł jest sprawny.
Ale ten po włączeniu zapłonu skręca lampy na boki, ale góra, dół już nie
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Musisz wstawić xenony i wtedy próbować bo twoje obecne lampy skręcają sie na boki a xenony nie i stąd pewnie błąd i problem.
A widzisz może w tym błąd.
Ja myślałem że xenony będę się poruszać w każdą stronę.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
A masz już xenony,czy dopiero zamierzasz kupić ?
Jaki numer błędu wyskoczył jak wstawiłeś nowy moduł ?
Xenony dopiero muszę kupić, numeru błędu niezauważyłem, gdzie mógłbym go odczytać, w kodach dtc?
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Odczyt błędów trzeba bylo dokonać przy pomocy elmconfiga w module HCM lub przy pomocy forscana
Panie i Panewki ;-)
Ja na Twoim miejscu zastanowiłby się nad wyminą halogenów na ksenonowe, poważnie.
W moim MK4 mam już zregenerowane odbłyśniki w tej firmie co w Auto Wszechświecie często piszą, soczewki dokładnie wymyte, palniki oryginalne Ostram XenStar (6 letnie), podróby Philips, Zwykłe No-Name 4300K i zawsze totalna kaszana.
Kilka lat temu w Mondeo MK1 jak wymieniłem całe lampy na Depo H7 + Philipsy Night Breaker + przekaźniki przy lampach i oddzielny obwwód zasilania, to światła miałem cud miód malina, najlepsze z wszystkich moich samochodów.
W Mondeo MK4 do tej pory to porażka, mija mnie poobijany Caddy i świeci lepiej.
Zostaje mi wymiana palników na nowe oryginalne, dziś zamawiam D1S Osram Night Breaker, podobno najlepsze palniki na Świecie ale komplet prawie 700zł. Jak to nie pomoże, to wymieniam całe lampy na zwykłe halogeny! Nie wiem o co kaman, ale przetwornica się nie zużywa, soczewki idealnie klarowne, lusterka odbijają nieziemsko (przed regeneracją myślałem, że są dobre ale po regeneracji widzę dużą różnicę), klosze nie zmatowione a ustawianie świateł ćwiczyłem już wielokrotnie.
Z ksenonami same problemy... nowe Mondeo jak będę kupował to halogen lub led.
Nie dziw się, że nie świecą dobrze, skoro wrzucasz tam samą chińszczyznę.
Miałem problem z ksenonami, w momencie kupna samochodu - prawie nie świeciły. Zregenerowałem odbłyśnik, wymyłem całą lampę, zamontowałem Osram 5500k i nie ma porównania z żadnym halogenem, powiem więcej z racji, iż mam styczność z nowymi Oplami, teraz nie widzę różnicy między Astra J czy Insignią ksenon a swoim.
Odczyt błędów trzeba bylo dokonać przy pomocy elmconfiga w module HCM lub przy pomocy forscana
Błędów po wymianie nie kasowałem, może to jest problem.
Spróbuje jeszcze raz wymienić moduł i sprawdzić błędy.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Panie i Panewki ;-)
Ja na Twoim miejscu zastanowiłby się nad wyminą halogenów na ksenonowe, poważnie.
W moim MK4 mam już zregenerowane odbłyśniki w tej firmie co w Auto Wszechświecie często piszą, soczewki dokładnie wymyte, palniki oryginalne Ostram XenStar (6 letnie), podróby Philips, Zwykłe No-Name 4300K i zawsze totalna kaszana.
Kilka lat temu w Mondeo MK1 jak wymieniłem całe lampy na Depo H7 + Philipsy Night Breaker + przekaźniki przy lampach i oddzielny obwwód zasilania, to światła miałem cud miód malina, najlepsze z wszystkich moich samochodów.
W Mondeo MK4 do tej pory to porażka, mija mnie poobijany Caddy i świeci lepiej.
Zostaje mi wymiana palników na nowe oryginalne, dziś zamawiam D1S Osram Night Breaker, podobno najlepsze palniki na Świecie ale komplet prawie 700zł. Jak to nie pomoże, to wymieniam całe lampy na zwykłe halogeny! Nie wiem o co kaman, ale przetwornica się nie zużywa, soczewki idealnie klarowne, lusterka odbijają nieziemsko (przed regeneracją myślałem, że są dobre ale po regeneracji widzę dużą różnicę), klosze nie zmatowione a ustawianie świateł ćwiczyłem już wielokrotnie.
Z ksenonami same problemy... nowe Mondeo jak będę kupował to halogen lub led.
Ja właśnie dlatego zastanawiam się nad wymianą, bo światła według mnie są nie najwyższych lotów.
Jakich ja już nie kupowałem żarówek i cały czas czegoś mi brakuje.
Kasy na żarówki wydałem tyle, że napewno kupiłbym juz xenony :-)
Może zbyt wiele oczekuje.
Tak teraz pomyślałem że podjadę na jakąś stację diagnostyczną i niech sprawdzą mi te światła, może są rozregulowane, a ja się czepiam
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Nie dziw się, że nie świecą dobrze, skoro wrzucasz tam samą chińszczyznę.
Miałem problem z ksenonami, w momencie kupna samochodu - prawie nie świeciły. Zregenerowałem odbłyśnik, wymyłem całą lampę, zamontowałem Osram 5500k i nie ma porównania z żadnym halogenem, powiem więcej z racji, iż mam styczność z nowymi Oplami, teraz nie widzę różnicy między Astra J czy Insignią ksenon a swoim.
Przywracasz nadzieję kolego :) Zobaczymy, czy wydana kasa na palniki da pożądany efekt.
Co do chińczyków, naczytałem się tyle opinii, że takie dobre, że prawie nie widać różnicy... może rzeczywiście nie widać w porównania z zużytych palników 6-letnich :)
W trakcie Świąt dam znać jaki efekt :)
(A chciałem już kupić 2 lampy na H9....)
No i dziś podjechałem na stację diagnostyczną, w celu sprawdzenia świateł.
I okazało się że jedna lampa jak to określił Pan diagnosta prawie nie świeci.
Mimo iż jak się patrzy na auto przy zapalonych światłach nie widać różnicy.
Pomiar wykazał że sprawna lampa świeci (nie znam niestety jednostek )2.2, a druga 0,9.
Czy soczewkę da się jakoś wyczyścić?
W lampie która świeci słabiej, przetarł się przewód, ja go tylko skręciłem, gdyż zlutować się nie chciał.
Może to jest problem .
Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego, jedna lampa świeci słabiej ?
Przy okazji Zdrowych, Radosnych Świąt, dla Szanownych Forumowiczów.
Pozdrawiam Robert.
możliwe, że standard czyli wypalony odbłyśnik do regeneracji lub wymiany
Troche sie pogubilem kto tu ma xenony a kto halogeny i chce wymienic na xenony.
Ale jesli ktos ma xenony i narzeka, polecam przeczytac tu: http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2320712&postcount=199
Ja mam halogeny i chciałbym zamontować xenony.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Witam
Czy xenony są też skrętne?
Jeśli tak, to czy wszystkie?
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Nie ma skretnych xenonow w MDO.
Skretne moga byc z zarowka halogenowa.
Z xenonem jest doswietlanie (wolnych) zakretow
qrczakos 23-03-2015, 20:03 pytanko, założyłem bixenon, w elm configu nie zmieniałem opcji na xenony.
1. nie działa regulacja góra dół lamp - zajmuje się tym moduł xenonów, czy należy gdzieś pozamieniać piny czy może należy włączyć xeny w elm config?
2. doświetlanie zakrętów - każde auto z esp ma czujnik skrętu kierownicy, czy jest możliwe włączenie jakiejś opcji w elm configu aby to działało?
3. czy po włączeniu w elm configu xenonów, lampy po odpaleniu będą wykonywały test poziomowania bez czujników poziomowania?
Podaj jeszcze z jakich lamp zmieniłeś na bixenony i czy zainstalowałeś moduł nad schowek pasażera do bixenonów.
qrczakos 23-03-2015, 20:19 zmieniłem ze zwykłych lamp, modułu nie wymieniałem, lampy kupiłem gołe i włożyłem żarniki d2s z osprzetem
No to już wiemy dlaczego nie działa poziomowanie.W xenonach realizuje to moduł.Aby go dostawić trzeba będzie dokładać kable niestety by działał jak ma działać,czyli realizować doświetlanie zakrętów i poziomowanie.
qrczakos 23-03-2015, 20:27 o q...
w czym problem? palniki d2s są identico jak d1s, a że dysponuję osprzętem i palnikami philipsa d2s to wystarczyło podłączyć wtyczkę do plusa i minusa przetwornicy i bangla..
by działał jak ma działać,czyli realizować doświetlanie zakrętów i poziomowanie.
rozumiem że poziomowanie masz na myśli nawet ręczną regulację w kabinie tak?
Tak,bo w zwykłych halogenach poziomowanie realizuje włącznik świateł,a w xenonach moduł przy pomocy czujników.
Bump: Rzuciłem okiem na schemat i wypnij pin nr 3 w lampie i wepnij go w nr 14 w tej samej wtyczce oczywiście jak nie masz modułu do xenonów.Ten sam zabieg zrób z pinem 1 we wtyczce lampy,wypnij go i wsadź w pin nr 13.Po tym zabiegu poziomowanie ręczne powinno działać,pod warunkiem,że silniki poziomowania halogenów są na takie samo napięcie co silniki poziomowania xenonów-tego niestety nie wiem.
qrczakos 23-03-2015, 20:50 Sprawdzę dzięki :)
Rzuciłem okiem na schemat i wypnij pin nr 3 w lampie i wepnij go w nr 14 w tej samej wtyczce oczywiście jak nie masz modułu do xenonów.Ten sam zabieg zrób z pinem 1 we wtyczce lampy,wypnij go i wsadź w pin nr 13.Po tym zabiegu poziomowanie ręczne powinno działać,pod warunkiem,że silniki poziomowania halogenów są na takie samo napięcie co silniki poziomowania xenonów-tego niestety nie wiem.
możesz se od razu odpuścić ten zabieg, silnik zenona chodzi na prąd AC a halognu na DC, żadne zamienianie pinów nic nie da
pytanko, założyłem bixenon, w elm configu nie zmieniałem opcji na xenony.
1. nie działa regulacja góra dół lamp - zajmuje się tym moduł xenonów, czy należy gdzieś pozamieniać piny czy może należy włączyć xeny w elm config?
2. doświetlanie zakrętów - każde auto z esp ma czujnik skrętu kierownicy, czy jest możliwe włączenie jakiejś opcji w elm configu aby to działało?
3. czy po włączeniu w elm configu xenonów, lampy po odpaleniu będą wykonywały test poziomowania bez czujników poziomowania?
1. nie będzie działała bez modułu hcm
2. nie, moduł hcm doświetla
3. nie
jak już tak ostro ingerujesz to po prostu ze starych lamp przełóż silniczki i zmień piny tak jak mm32 opisał to.
możesz se od razu odpuścić ten zabieg, silnik zenona chodzi na prąd AC a halognu na DC, żadne zamienianie pinów nic nie da
Można wiedzieć skąd masz takie wiadomości ?
Na schemacie jedna strona(jeden pin z trzech silnika) od xenonów idzie na bezpiecznik F39 w EJB,wiec jakim cudem ma na silniku znaleźć się napięcie zmienne skoro jedna jego noga jest podłączona do napięcia stałego, a druga do masy ?
no dobra, a te oznaczenia silników AC-LL (xenon) i DC-LL (halogen/soczewica) to co oznaczają właściwie? bo z moich badań wynika, że Atlernating Current Light Leveling i Direct Current Light Leveling czyli po polskiemu zmiennoprądowe poziomowanie lamp i stałoprądowe poziomowanie lamp
w każdym razie żadne zmienianie pinów we wtyczkach mu nie ruszy jak założył xenon i jestem tego pewien :)
qrczakos 26-03-2015, 03:55 spokojnie:) wróci moduł do dziennych z gwarancji to sprawdzę na krótko czy zmiana pinów dałaby regulację:)
no dobra, a te oznaczenia silników AC-LL (xenon) i DC-LL (halogen/soczewica) to co oznaczają właściwie? bo z moich badań wynika, że Atlernating Current Light Leveling i Direct Current Light Leveling czyli po polskiemu zmiennoprądowe poziomowanie lamp i stałoprądowe poziomowanie lamp
w każdym razie żadne zmienianie pinów we wtyczkach mu nie ruszy jak założył xenon i jestem tego pewien :)
O ile wiem, to w przypadku lamp xenonowych stosowane są silniki krokowe, stąd ich odmienny sposób zasilania, ale też prądem stałym.
qrczakos 08-04-2015, 14:30 odgrzeję kotleta;)
podłączałem na krótko zmiany pinów tak jak polecił mm32
sam nie wiem czy działa czy nie... za pierwszym razem jak grzebałem nie słyszałem ani nie zauważyłem żeby silniczek działał, ale później zauważyłem że lampa świeci niżej i nie mogę jej wyregulować wyżej. żeby świeciła równo z lewą lampą doraźnie podłożyłem dwie podkładki pod dolną śrubę i pomogło..
dziś przy kolejnej zabawie też nie stwierdziłem żeby silniczek pracował, a po wszystkim jak wszystko skręciłem bez podkładek patrzę że światła świecą równo..
podmiana silniczków raczej nie wchodzi w grę bo są zupełnie inne..
ogólnie może podam jeszcze parę dodatkowych możliwe istotnych informacji.. auto jest przed fl, a xenony mam po fl. do regulacji xenonów we wtyczce są 3 małe piny, natomiast w mojej wtyczce w lampie są 4 małe z jednej strony i 2 małe z drugiej..
pomoże ktoś jak ugryźć tą regulację z pokrętła? które piny gdzie podłączyć?
Może być kłopot bo jak ktoś tu pisał,silnik regulacji góra/dół od zwykłych lamp to zwykły silniczek na napięcie stałe,a silnik regulacji góra/dół od xenonów to serwosilnik (albo przynajmniej silnik krokowy) i bez sterownika,podając mu tylko napięcie to nic z tego nie będzie :(
qrczakos 08-04-2015, 14:39 ok, ale jeżeli dołożyć moduł świateł, to wtedy ręczna regulacja nie będzie działała, tylko będzie leciała z czujników poziomowania, których nie będzie, czyli i tak pokrętło jest zbyteczne i dalej nie będzie działało?
Czujniki poziomowania to nic innego jak potencjometry.Jeśli strasznie Ci zależy na regulacji potencjometrem przy włączniku świateł to trzeba by troszkę pokombinować,na pewno trzeba zakupić moduł do xenonów,w miejsce przedniego czujnika poziomowania wstawić potencjometr,a w miejsce tylnego wstawić potencjometr przy włączniku.Tyle teorii,czy to zadziała-nie dowiemy się jak nie spróbujesz :)
qrczakos 08-04-2015, 14:53 zależy mi na regulacji lamp z kabiny z tego względu że jeżdżę z dość różnym obciążeniem, tak jak jeżdżę sam lub dwie trzy osoby jest spoko ustawienie, ale czasem bywa tak jak w poniedziałek - 5 osób + cały bagażnik bagażu + jeszcze 60l paliwa w bagaju - to nawet tiry mi mrugały że lampy są za wysoko...
marcin8087 08-04-2015, 19:56 a ja chciałbym się przyłączyć do tematu, ale z małą różnicą, bo chciałbym wymienić zwykłe halogeny na soczewkę, ale nie ksenon tylko pod h7, bo chyba takowe w mdo 4 są? :)
chciałbym się dowiedzieć co będzie mi potrzebne do tego wszystkiego, bo temat śledzę, ale chodzi tu o ksenony, a ja chcę do siebie założyc halogen ale z soczewką skrętną no i domyślam się, że potrzebne materiały będą się różniły i chciałbym poprosić o pomoc w tym temacie
marcin8087 byl osobny temat o tym. Jezeli masz pelna wiazke to potrzebujesz modul swiatel (http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-modul-swiatel-7s71-13k031-ae-i5065893038.html) komplet lamp i zmienic konfig.
Qrczakos a nie lepiej zrobic tak jak fabryka?
marcin8087 10-04-2015, 21:43 marcin8087 byl osobny temat o tym. Jezeli masz pelna wiazke to potrzebujesz http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-modul-swiatel-7s71-13k031-ae-i5065893038.html (modul swiatel) komplet lamp i zmienic konfig.
Qrczakos a nie lepiej zrobic tak jak fabryka?
link niestety nie działa:(
qrczakos 29-09-2015, 14:41 ktoś chciałby odkupić moduł do xenonów? kupiłem a niestety nie mam wiązki, jak coś pw
Michal11041 03-10-2015, 08:46 Witam
Odświeżę trochę temat. Ostatnio miałem małą historię tzn dzwon przodem. Wczęsniej były zamontowane zwykłe lampy halogenowe teraz chciałbym założyć xenony. Spryskiwacze lamp już są i działają tylko nie mogę dojść z tym poziomowaniem. Brakuje mi kostki za schowkiem do modułu HCM. Przy lampach mam pełne okablowanie i wyprowadzone kable do czujników położenia wysokości kół. Czy mógłby mi ktoś pomóc w tej strawie?
To ja odgrzeję kotleta.
Czy jest tu ktokolwiek kto doprowadził do końca zabieg przeszczepu ksenonów do auta wyposażonego w zwykłe światła halogenowe łącznie z wymianą/dorobieniem wiązki konsoli?
Czy przez elm327 aktywuję xenon?
Tylko elmconfigiem to można aktywować?
A czym byś chciał? Program jest darmowy przecież.
Można też ucdsem, adres i ucdsem jeśli to coś zmienia
Wszystko się udało :)
Lampy świecą, w porównaniu do zwykłych halogenowych jest niebo, a ziemia.
Teraz chciałbym zająć się poziomowaniem lamp.
Czy zamontowanie silniczków ze zwykłych lamp oraz montaż całej wiązki razem z modułem są jedynymi wyjściami?
Czy jest możliwość tak przerobienia instalacji elektrycznej żeby działało sterowanie z kabiny?
Czy zamontowanie silniczków ze zwykłych lamp oraz montaż całej wiązki razem z modułem są jedynymi wyjściami?
W zwykłych lampach do sterowania góra dół sa zwykłe silniki a w xenonach silniczki krokowe albo servo.
qrczakos 06-01-2016, 22:07 mozesz przelozyc silniczki ze zwykłych i bedzie działało z pokretła. ale wymaga to rozklejenia lamp
piotrek305 06-01-2016, 22:24 kurczę też bym zalożył.. zwłaszcza, że mam spryskiwacze oryginalne...
czyli kupiłeś lampy, przetwornice, żarniki, założyłeś, aktywowałeś w kompie i działa ?
jezeli masz conversa to gratis dostajesz denerwujaca informacje przy kazdym wlaczeniu swiatel/ odpaleniu o awarii swiatel. Wszystko ze wzgledu na nie kompletny zestaw- brak czujnikow poziomowania i modulu.
nie do końca jest to prawda, w CCC masz 3 opcje od świateł: halogen, adaptive bixenon i GDL, jak weźmiesz opcję adaptive bixenon to będą chodziły lampy xenonowe bez poziomowania, modułu i bez błedu
qrczakos 06-01-2016, 23:12 Maniak, ciekawe, bo wymieniałem u siebie zwykłe lampy na xenony, bez zmieniania w ccc i lampy świecą, a komunikat żaden nie wyskakuje, a mam c+ :)
Ja zmieniłem ELMconfigiem na bi-xenon i podczas odpalania nie wyskakuje żaden komunikat :)
Znalałem na forum Vectry podobny temat, może ktoś znający się na elektronice rzuci okiem czy w naszych Mondkach nie da się zrobić podobnie?
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/68034-regulacja-reczna-samopoziomowania-oryginalnych-xenonow-vb/
no to wygląda na to ze mój samochód jest jakiś inszy,
opcji ogółem jest cztery:
z pamięci (wszystkie opcje próbowane z podłączonym modułem od soczewek skrętnych może przez to były błędy)
halogen headlamps i adaptive lighting with cornering and self levelling światła włączały się na 5-10 sekund i koniec
adaptive bixenon- światła świeciły bez doświetlania zakrętów, z błędem o zlej konfiguracji i info na convers.
GDL błąd w konfiguracji HCM brak doświetlania zakrętów (pojawiło się po zmianie modułu) z błędami o brakujących czujnikach poziomowania i info na convers
Orientujecie się ile przewodów wychodzi z silniczka sterowania lamp xenon?
Posiada ktoś rozpiskę pinów w wtyczce wiązki świateł przednich?
qrczakos 11-01-2016, 04:31 5 pinów ma silniczek krowkowy w xenonie, a zwykły 3
piotrek305 11-01-2016, 19:43 Panowie a czy dużo jest zachodu żeby w miejsce zwykłych lamp na H7 zamontować soczewki na H7 ?
michalj1983 13-01-2016, 05:55 Kolego jest to zwykła podmianka jeśli mówisz tylko o zwykłych soczewkach nie o soczewkach skrętnych
piotrek305 13-01-2016, 10:08 dzięki za info. ciężko je rozróżnić ? rozumiem, że skrętne nie będą działały w sensie skręcały ale świecić będą ?
wojtek_dt 13-01-2016, 19:16 Witam Panowie!
Przepraszam, że piszę w dziale Mondeo, ale te samochody to chyba bliźniaki jeśli chodzi i technologie.
U mnie sprawa wygląda tak. Miałem lampy soczewkowe skrętne z doświetlaniem zakrętów, ale niestety miałem pecha i lampki się stłukły. W cenie soczewek udało mi się kupić kompletne oryginalne ksenony. Lampy założyłem i pięknie świecą ale jest pewne ale. Mianowicie nie działa doświetlanie zakrętów. W ELMconfig udało mi się dojść do tego, że nie wyświetla mi błędu na desce, ale nie wiem jak skonfigurować żeby doświetlanie działało. Pod deską siedzi moduł: 6M21-13K031-AD.
Bardzo proszę o podpowiedź czy jest to w ogóle możliwe. Jeśli nie to co trzeba zrobić aby ponownie działało. Czy trzeba coś dokupić, a może trzeba pogrzebać w instalacji, pozamieniać jakieś piny??
Witam Panowie!
Przepraszam, że piszę w dziale Mondeo, ale te samochody to chyba bliźniaki jeśli chodzi i technologie.
U mnie sprawa wygląda tak. Miałem lampy soczewkowe skrętne z doświetlaniem zakrętów, ale niestety miałem pecha i lampki się stłukły. W cenie soczewek udało mi się kupić kompletne oryginalne ksenony. Lampy założyłem i pięknie świecą ale jest pewne ale. Mianowicie nie działa doświetlanie zakrętów. W ELMconfig udało mi się dojść do tego, że nie wyświetla mi błędu na desce, ale nie wiem jak skonfigurować żeby doświetlanie działało. Pod deską siedzi moduł: 6M21-13K031-AD.
Bardzo proszę o podpowiedź czy jest to w ogóle możliwe. Jeśli nie to co trzeba zrobić aby ponownie działało. Czy trzeba coś dokupić, a może trzeba pogrzebać w instalacji, pozamieniać jakieś piny?
no podłamałeś mnie - robisz takie mody a nawet nie zadałeś sobie trudu aby zajrzeć do schematów???? szok
1. sterownik ksenonów jest inny niż skrętnych soczewek, chyba trzeba moduł 6M21-13K031-Bx gdzie x to dowolna litera (allegro)
2. zmiana w konfiguracji (elmconfig)
3. możliwe że jakieś zmiany w wiązkach (schematy)
good luck, daj znać jak zrobisz
Jakie sygnały są na poszczególnych 5 pinach w silniczku z lamp xenonowych?
michalj1983 25-01-2016, 16:12 dzięki za info. ciężko je rozróżnić ? rozumiem, że skrętne nie będą działały w sensie skręcały ale świecić będą ?
Świecić powinny bo żarówka jest identyczna ale podejrzewam wyskoczenie błędu bo nie będzie działać doświetlanie. Raczej szukałbym zwykłych soczewek i powiem że w rozsądnej cenie jest ciężko bo szukam od kilku miesięcy. zwykle ceny wachaja się w okolicach 500-650 zl za sztukę z używek.
piotrek305 25-01-2016, 17:45 Świecić powinny bo żarówka jest identyczna ale podejrzewam wyskoczenie błędu bo nie będzie działać doświetlanie. Raczej szukałbym zwykłych soczewek i powiem że w rozsądnej cenie jest ciężko bo szukam od kilku miesięcy. zwykle ceny wachaja się w okolicach 500-650 zl za sztukę z używek.
dlatego nie wiem czy nie lepiej xenon. Mam w kupnie piękne reflektory xenon z przetwornicami, zarnikaim, super stan za 1000zł i się waham. Spryski są.
tylko to samopoziomowanie. Można zastąpić zwykły włącznik świateł takim od lamp xenonowych, który nie ma regulacji ? będzie to pasować ?
Jeśli bede miał rozpiskę pinów z silniczka krokowego to może uda mi się ze znajomym elektronikiem wymyślić sposób na regulacje lamp
Jeśli bede miał rozpiskę pinów z silniczka krokowego to może uda mi się ze znajomym elektronikiem wymyślić sposób na regulacje lamp
Gra nie warta świeczki.
Moduł - 150pln
Czujniki - 200pln za komplet przód + tył
Za 350pln nie warto bawić się w rzeźbę i próbować z ****a bat ukręcać.
A koszt instalacji też policzyłeś?
A koszt instalacji też policzyłeś?
Koszt instalacji, o ile nie urodziłeś się z dwiema lewymi rękami, jest pomijalny...
qrczakos 25-01-2016, 18:18 jednak może nie do końca, bo nie każdy ma wtyczkę do modułu jak ma zwykłe lampy, a ciągnięcia kabli z silnika podobno jest od groma:)
Jakbym miał wtyczkę na moduł za schowkiem i wtyczki pod czujniki na wahaczach to bym nawet nie spamował w tym temacie tylko kupił części i po sprawie.
Jednak ich nie posiadam, a chciałbym mieć regulację lamp dlatego próbuje coś wykombinować.
Jeżeli nic z tego nie wypali to najprawdopodobniej zamienię silniczki ze starych lamp halogenowych, ale jest to według mnie spora ingerencja, a jak czytałem na forum ta czynność może być utrudniona w lampach do lifcie ze względu na użyty inny klej.
jednak może nie do końca, bo nie każdy ma wtyczkę do modułu jak ma zwykłe lampy, a ciągnięcia kabli z silnika podobno jest od groma:)
No właśnie... podobno.
qrczakos 25-01-2016, 19:31 Sam wymieniałem lampy na xenony i nawet kupiłem moduł, lecz jak się dowiedziałem ile jest ciągnięcia dałem sobie spokój i jako że wcześniej rozklejalem lampy żeby je pomalować na czarno to wymieniłem silniczki ma takie ze zwykłych lamp i mam swoje poziomowanie ;)
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
michalj1983 25-01-2016, 19:34 ktoś może zrobić zdjęcie tej wtyczki bo jestem ciekaw czy u mnie jest choć wątpię. Mój titek jest strasznie ubogi w kabelki ukryte bo do czego bym się nie zabrał to zawsze pod góre. Wszystkiego brakuje a niestety z elektryką to średnio u mnie
piotrek305 26-01-2016, 10:21 Panowie a czy pasuje p&p włącznik xenonów zamiast zwykłego na H7 w kabinie ?
podmienić żeby się niebiescy nie czepiali braku samopoziomowania.
z pytania nie wynika co chcesz osiagnac:
- przelacznik dla H7 ma potencjometr do regulacji wysokosci swiatel. W kombinacji z zamontowanymi xenonami od razu widac ze cos jest nie tak. Pomijajac fakt ze ta regulacja nie bedzie dzialac
- przelacznik od xenonow - bez samopoziomowania xenony beda swiecic badz gdzie. Albo w ogole.
piotrek305 26-01-2016, 10:54 mam zwykłe H7 bez soczewki i chce xenon założyć.
qrczakos 26-01-2016, 11:11 możesz wymienić
piotrek305 26-01-2016, 11:14 no to chyba to jest dobra opcja tak mi się wydaje. lampy xenonowe, spryskiwacze mam seryjne, włącznik od xenonów będzie to chyba już się nie przyczepią.
Nie bedziesz mial samopoziomowania, a panel przelacznika bedzie posiadal regulator wysokosci swiecenia (ktory nie bedzie dzialal). Swiatla xenonowe nie maja manualnej regulacji - to powod do przyczepienia sie, bez wchodzenia pod auto.
qrczakos 26-01-2016, 11:24 przecież pisze, że dlatego chce wymienić na ten od xenonów czyli bez pokrętła regulacji
Rozumiem.
To zostaje jeszcze drobiazg: dorobic samopoziomowanie :)
piotrek305 26-01-2016, 11:53 Z czasem się zrobi.
spryskiwacze mam seryjne, włącznik od xenonów będzie to chyba już się nie przyczepią.
jak nie będziesz ich raził to sie nie doczepią ale jak zobaczą z daleka ze ze światłami coś nie tak to pomimo oryginalnego włącznika do xenon będą szukać tak, kumplowi zabrali dowód bo nire miał samopoziomowania i musiał wszystko dopracować:)
michalj1983 26-01-2016, 18:03 no to chyba to jest dobra opcja tak mi się wydaje. lampy xenonowe, spryskiwacze mam seryjne, włącznik od xenonów będzie to chyba już się nie przyczepią.
Dość dziwna konfiguracja seryjna auta, lampy halogenowe i spryski.
Dość dziwna konfiguracja seryjna auta, lampy halogenowe i spryski.
normalna w wersjach na skandynawię
normalna w wersjach na skandynawię
nie tylko na Polskę tęż tak było robione :)
michalj1983 26-01-2016, 18:07 normalna w wersjach na skandynawię
A to ok tego nie wiedziałem ze na Skandynawie było tak montowane
piotrek305 26-01-2016, 21:49 tak. mój z Danii.
przecież pisze, że dlatego chce wymienić na ten od xenonów czyli bez pokrętła regulacji
I chcesz pozbawić się jakiejkolwiek możliwości regulacji?
Ergo - w dupie mam innych na drodze, będę im walił światłami po oczach byle policjant się nie przyczepił? http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/a/rozpacz.gif
piotrek305 27-01-2016, 10:34 albo przełożyć silniczki od starych lamp.. nie wiem już sam.. przeraża mnie to.
Reflektory-Samochodowe 27-01-2016, 10:40 albo przełożyć silniczki od starych lamp.. nie wiem już sam.. przeraża mnie to.
czytam ten temat i mnie nie które wypowiedzi przerastają ,
przede wszystkim silniczki ze zwykłych reflektorów nie będa pasować , do xenonowych , nie wiem czy mam radzic w temacie , bo znów ktoś napisze że zabieram komus robotę g;)
nie wiem czy mam radzic w temacie , bo znów ktoś napisze że zabieram komus robotę
spoko, chyba na razie przeróbką lamp z halo na xenon nikt się nie zajmuje zarobkowo ;) (tutaj)
Reflektory-Samochodowe 27-01-2016, 11:10 spoko, chyba na razie przeróbką lamp z halo na xenon nikt się nie zajmuje zarobkowo ;) (tutaj)
wydał mnie skubany :D
tak poważnie , montowałem już xenony, Montowałem soczewkę + maskownicę i osprzęt , lecz nie zabieram się za auto poziomowanie,
Spryskiwacze to już inna bajka ,
Lecz tak czy inaczej homologacji nie podbije na xenon czy bi-xenon
Ważne aby do tego modelu montować soczewki by najmniej nie oślepiają ,
bo byli tacy ze zakładali hida i wio po oczach , :D
qrczakos 27-01-2016, 11:13 przede wszystkim silniczki ze zwykłych reflektorów nie będa pasować , do xenonowych
same silniczki są wymienne, jednakże trzeba rozkleić lampę aby je wymienić. kulki do lamp są te same, trzeba jedynie się zaopatrzyć we wtyczki do zwykłych silniczków i pociągnąć kable z wtyczki
piotrek305 27-01-2016, 12:59 moim zdaniem przerabianie lamp ze zwykłych to dopiero fuszerka. Bo i tak homologacji na xenon nie będą miały. Lepiej kupić oryginalne, xenonowe.
Witam piszecie że lampy mają poziomowanie na 5 pinów ja kupiłem lampy z xenonem i silniki mają 3 piny a lampy są z 2010\2011 dodatkowo mają zamontowane h1 jako doświetlanie zakrętów i teraz nie wiem czy jak je zamienię zamiast zwykłych lamp to będzie poziomowanie czy nie moje mondeo jest z 2007 r?
Powracając do tematu ksenonów w aucie z klasycznymi halogenami bez wiązki i wtyczki pod deską do modułu.
Dzisiaj postanowiłem w naturze zweryfikować pogląd jakoby modyfikacja wiązki była średnio wykonalna i wyszło mi, że można to zrobić "jak panbuk przykazal" w jakieś 2-2,5h bez specjalnych zabiegów z przerwą na papierosa http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/smoke.gif
qrczakos 30-01-2016, 15:40 To podziel się tym skąd to oceniłeś, schemat czy cus
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
To podziel się tym skąd to oceniłeś, schemat czy cus
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Przygotowałem sobie gotową wiązkę do wpięcia plug&play.
michalj1983 30-01-2016, 17:56 Kolego możesz wrzucić fotkę wiązki?
Jakaś specjalnie skomplikowana sprawa to to nie jest.
michalj1983 30-01-2016, 20:38 Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy, powodzenia
Po 9 lutego będę to składał do kupy. W przyszły weekend muszę jeszcze powalczyć z okablowaniem tylnego czujnika i będę miał komplet gratów do odpalenia.
http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/food.gif
michalj1983 30-01-2016, 21:53 Fajnie by było gdybyś to udokumentował jako poradnik
Stan na chwilę obecną:
Pacjent - '08 TrendX (seria 40), brak wiązki pod deską, brak wiązki do tylnego czujnika poziomowania, pełne okablowanie w komorze silnika (11 żył do reflektora).
Na początek może o kosztach słów kilka zanim ktoś szarpnie się na zakup jednego elementu bo akurat okazja się trafi:
1. Reflektory 1200
2. Nowe soczewki do reflektorów 170 (na razie zamówione z A6C7 '14 - jak nie wyjdzie to będzie próba z hella gen 3 + szkła ZKW-Rhttp://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/helm.gif)
3. Moduł ksenonów 160
4. Wiązka z TitX jako dawca 100
5. Wąż spryskiwaczy kompletny 60
6. Pompka spryskiwaczy 180
7. Spryskiwacze z mocowaniami 350
8. Przełącznik świateł 40
9. Czujniki poziomowania 280
10. Nowe nakładki spryskiwaczy + lakier ASO 130
11. Elementy montażowe - śruby, nakrętki samokontrujące, inne duperele ca 50
Mając to wszystko można myśleć o składaniu http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/helm.gif
Pobranie wiązki trwa niewiele czasu - 3 kable trzeba odciąć w miejscu połączeń stałych (Can Low, Can High i Gnd, resztę wypinamy bezproblemowo z trzech wtyczek (8 szt. z C21-AB w okolicy prawego kolana pasożyta - słupek A na wysokości spodu schowka, 3 szt. z C23-AB w okolicy stopy/kostki kierowcy i 1szt. z wtyczki przełącznika świateł, którą można przy samych ksenonach olać - przy AFS jest potrzebna). Dobrze wypięte są idealne do montażu u biorcy. Wpięcie ich w kostki jest proste jak wpięcie minijacka w gniazdo :)
Tyle na dziś. http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/helm.gif
Edytka:
Z ciekawości podliczyłem - wychodzi ca 2,5kpln (ceny uwzględniają koszty wysyłki kupionych elementów). Widać tanio nie jest a brak wciąż wiązki do tylnego czujnika - na razie szukam wiązki lub chociażby wtyczki. Temat jednak na tyle mnie wciągnął, że dołożę to badziewie :)
Za składanie tego co już mam będę brał się po 9 lutego. Przed 9 powinienem już mieć soczewki nowe więc tu progres powinien być już wcześniej :)
michalj1983 01-02-2016, 16:23 Jak dobrniesz do końca będziesz pierwszyktóry tego dokona
Zastanawiam się czy nie lepiej było by zrobić na LED, ale podziwiam upór w działaniu powodzenia.
Zastanawiam się czy nie lepiej było by zrobić na LED, ale podziwiam upór w działaniu powodzenia.
Tu nie idzie o to co łatwiej ;)
Tu idzie o to by znaleźć sobie zajęcie i zweryfikować mit o tym, że jest to niemożliwe. (lub potrzeba ogromnego nakładu pracy - a imo trudne to nie jest, jakoś wyjątkowo czasochłonne również nie powinno)
Jak dobrniesz do końca będziesz pierwszyktóry tego dokona
ta jasne :) u mnie już 2 lata to jeździ
michalj1983 02-02-2016, 05:36 Kolego dokładałeś wszystkie wiązki?
|