Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Sterownik świec żarowych


lucas4891
08-02-2014, 15:39
Witam. Dzisiaj postanowilem zmierzyc sobie kompresje w maxiu. Dobrze go rozgrzalem i... do roboty. Wykrecilem swiece zarowe, ale jak ten ostatni mul bagienny zapomnialem odpiac wtyczki od swiec zarowych, aku tez nie odpialem zeby pamieci radia nie skasowac. Za to skasowalem sobie cos innego. Zrobilo sie zwarcie, ale i owszem normalne, spalil sie bezpiecznik to tez norma, wyskoczyl blad P0380 to tez logiczne, ale najlepsze jest to, ze sie nie da silnika odpalic. Koledzy z forum C-max mieli klopoty z odpalaniem albo auto wchodzilo w tryb awaryjny ale odpalalo. Jeszcze musze sprawdzic przekaznik R12 bodajze, ale jesli jest dobry to w takim razie padl sterownik swiec zarowych, jesli takowy w ogole istnieje. A zatem do sedna, jesli takowy istnieje to pytanie do szaownych forumowiczow - gdzie on jest??? Bo juz chyba calego neta przeszukalem. Z gory wielkie dzieki za pomoc.

tedi_k
08-02-2014, 21:09
W 2.0tdci nie ma żadnego sterownika świec żarowych. Ich grzaniem steruje bezpośrednio PCM.
Świece żarowe zabezpieczone są bezpiecznikiem F4 (ten Ci padł?) a sterowane są przekaźnikiem R4 - przynajmniej na moich schematach... Oba elementy w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Uwaga - bezpiecznik jest przed przekaźnikiem, więc cały prąd zwarcia szedł przez styki przekaźnika - ciekawe, czy ich nie "zespawało"...
Dodatkowo mógł polecieć bezpiecznik F2 - zabezpiecza on obwód PCM kontrolujący włączenie świec żarowych.

Schematy od MND4 pasujące do S-maxa były już parę razy wskazywane na forum. Jak coś, to mogę wysłać po przysłaniu na PW adresu mailowego.

lucas4891
08-02-2014, 22:06
Dzieki Tedi za podpowiedz. Dokladnie ten mi sie spalil F4 60Amper. Ale znalazlem przejscie z niego na przekaznik R2. Do styku sterowanego R2 pdlaczony jest tak jak piszesz bezpiecznik F2 ktory jest OK. Przekaznik sprawdzalem kabelkami tzn zwieral i przewodzil. Sprawdzalem kable i nie sa spalone ( czytaj przewodza ). Sprawdzalem swiece multimetrem, podlaczylym sie do wtyczki, i wszystkie mialy prawie zerowa rezystancje. Nawet jak zalozylem bezpiecznik od wentylatora to mi wyskakiwal ten sam blad. Ale jak piszesz, ze sterowanie jest z PCM to troche zwatpilem. Jutro musze sprawdzic czy jest prad sterowania przekaznika. Ale czy jest mozliwe zeby przez to silnik nie chcial zagadac?

tedi_k
08-02-2014, 23:27
Przekaźnik R2 jest moim zdaniem od jedno z zasilań na PCM (po drodze przez bezpiecznik F8 ).
Od świec jest zdecydowanie R4. R2 i R4 mają wspólne zasilanie sterowania - poprzez bezpiecznik R7. R2 nie może być na sterowaniu - coś źle mierzysz. Weź schematy.

lucas4891
09-02-2014, 11:32
Masz racje. Dzisiaj jeszcze raz sprawdzalem. Jest sterowanie przekaznika R4. Podmienilem bezpiecznik z wentylatora z tym od swiec 60A zalozylem przekaznik i juz ten blad sie nie wyswietla P0380, ale silnik nie pali. Wyszedl mi blad P0113-00. Wczesniej myslalem, ze to normalne bo krecilem rozrusznikem bez przeplywki. Ale teraz wszystko podpialem i dalej wywala ten blad mimo, ze go kasowalem wiele razy. Jeszcze mi powywalalo inne i teraz musze jeszcze sprawdzic co to jest zanim zaczne sie rozpisywac sie o nich. W dodatku odpialem kostki od PCM i sprawdzalem kable od wtyczek: czujnika walka rozrzadu, walu korbowego, wtryskiwaczy, zaworu pompy wtryskowej, przeplywki, zaworu EGR, i te trzy ustrojstwa przy przepustnicy wylaczajacej silnik. W dodatku ta przepustnica byla otwarta i sie nie blokuje czyli OK. Kable tez sa OK a myslalem, ze kturys sie uszkodzil jak grzebalem przy nich. Co ciekawe jak odpialem wtyczke od czujnika walka rozrzadu to zadnego bledu nie ma a probowalem odpalic. Podmienialem z innym czujnikiem i bez efektu.Po odpieciu czujnika walu korbowego wywala blad.Juz mi brak koncepcji. Nie wiem czy immobileiser sie zalaczyl czy jak, ale nie ma zdnej informacji o tym. Z reszta nawet nie wiem czy go mam. Krece rozrusznikiem, czasami tak jakby zalapywal ale tylko na sekunde i koniec nie gada. Co prawda nie mam gwarancji, ze te czujniki daja odpowiednie papametry. Jak probuje odpalic to pompa daje cisnienie. Czujnik pokazuje okolo 35000-39000 kPa na szynie. Co ciekawe podaje wskazania temp. dwuch czujnikow w szynie jeden daje wartosc 6°C to normalne, ale drugi -27°C ??? Rece opadaja.

meritum69
26-04-2016, 09:04
Witam, mam pytanie z innej beczki. Kolejny raz po podpięciu kompa wyskakuje mi błąd "obieg świec żarowych" Mechanik Twierdzi że świece najprawdopodobniej do wymiany. Jakiej firmy świece były w 2.0 TDCI. wymieniać na takie jak fabryka czy coś innego ?

WOJTEK T.
18-11-2016, 23:50
2,0 TDCI 2007 r.
Podczas rozruchu długo kręci rozrusznik zanim odpali. Na komputerze wywala błąd modułu świec żarowych. Gdzie ten moduł się znajduje ?

mm32
19-11-2016, 14:30
Gdzie ten moduł się znajduje ?
Masz napisane wyżej,że nie ma modułu,więc czego jeszcze oczekujesz ?

MQ1
19-11-2016, 17:20
Które świece polecacie do DW10 S-Max?
Iskra, beru a może coś innego?

Sebolx
27-11-2021, 20:51
Witam chciałbym podzielić się swoją informacją a propo braku podgrzewania świec żarowych w moim smaxie 2,0 163km może komuś to pomoże. Walczyłem z tym cały tydzień, miałem błąd P 0683 sterownik swiec zarowych, sprawdziłem świece, podmieniłem sprawny sterownik i też nic???? Ale po sprawdzeniu wiązki od sterownika silnika do sterownika swiec zarowych miernikiem okazll się że na jednym przewodzie nie ma przejścia i zacząłem kopać wiązkę i okazało się że jeden z przewodów w moim przypadku koloru filetowo brązowego był tzw utleniony (zaznaczam że najlepsze to jest to że auto bezwypadkowe a tu taka niespodzianka). A jeśli chodzi o lokalizacje to przy podłużnicy z prawej strony(stojąc przodem do silnika) gdzie wchodzą 3 wiązki w jedną i dalej idzie do komputera silnika który jest za na nadkolem. Po zlutowniu tego przewodu wszystko hula 😀Poniżej zdjęcie w którym miejscu przewód był utleniony:

jarecki30_de
28-11-2021, 08:47
Witam.
Też mam mały problem z maxsiem na kompie wywala 2 błędy P0670 i P0380 podmieniłem przekaźnik i nic to nie dało więc chciałem sprawdzić bezpiecznik F4 może to głupie ale nie mogę poradzić sobie że ściągnięciem osłony tych chyba trzech bezpieczników a nie chcę połamać czegoś, osłonę tych następnych ściągnąłem bo ma trzy zatrzaski.

krasny
06-02-2022, 08:17
Hej!

Też borykałem się z błędami: P0670 i P0380. Okazało się, że była przerwa na kabelku biało-pomarańczowym, który idzie wiązką od przekaźnika R4 do PCM.

Pozdrawiam!

Raff23
28-07-2022, 22:45
Cześć wszystkim
Poszukuje lokalizacji modułu świec żarowych w S-maxie 2.0 tdci 2010r spędziłem już nad tym 2 dni i 6 godzin poszukiwań. Jako w mondeo jest on u góry przy zbiorniczku płynu chłodzenia to w s-maxie nie mam już pojęcia gdzie mogli upchnąć podłużnice sprawdzone przednia belka tez. Może wie ktoś gdzie się znajduje? Uważam ze mam uszkodzony moduł ponieważ nie zapala mi się lampka grzania świec żarowych, dopiero po wielokrotnym przekręceniu kluczyka zapali się na 1 sekundę. Silnik bardzo ciężko odpala z rana i muszę czasami na dwa razy kręcić. Świece żarowe sprawdziłem żadna nie jest spalona. Będę wdzięczny za pomoc.

kln1920
29-07-2022, 07:25
Ale teraz Ci się nie zapala, czy w zimie też nie zapalała? Bo to, że teraz kontrolka nie świeci to raczej norma

Raff23
29-07-2022, 07:58
Problem jest tylko rano z zapalaniem strasznie długo kręci i nie spała paliwa wydobywa się dużo białego dymu z rury po 20 sekundach przestaje dymić. W ciągu dnia jak już był jeżdżony nie ma problemu z odpalaniem i dymieniem. Mieszkam w Irlandii i tutaj nie ma jakiejś wielkiej zimy teraz rano są temperatury w okolicy 10 stopni. Nie wiem jak odpalał by przy temperaturze bliskiej zera ponieważ posiadam ten samochód od jakiś 3 miesięcy. Wyżej na forum pisali ze s-max nie posiada modułu świec żarowych. Mi się udało kupić moduł do s-maxa bezpiecznik F4 tez sprawdziłem i jest ok.

kln1920
29-07-2022, 08:04
Podepnij kompa, awaria modułu powinna być zasygnalizowana w PCM

gruniu
21-01-2025, 00:43
A gdzie jest ten moduł w 2.2 TDCI 2010r?