Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Zerwany gwint śruby zacisku hamulcowego - co z tym zrobić?
krypa1920 09-02-2014, 18:34 Witam mam taki problem otóż przy wymianie klocków hamulcowych i tarcz w moim focusie mk1 kombi przy wkręcaniu całego zacisku jedna ze śrub sie przekreciła co można z tym zrobić? Wymiana zwrotnicy czy może jest jakiś zestaw naprawczy? Śruba jest ok gwint w zwrotnicy jest zjechany proszę o pomoc
albo przegwintowac albo wspornik zacisku(łyżwa) do wymiany
krypa1920 09-02-2014, 18:46 wspornik zacisku to znaczy?
Bump: aha ok już wiem nie zwróciłem uwagi że do zwrotnicy jest przykręcony jeszcze jeden element a juz chciałem kupować nową zwrotnice.Wielkie dzięki Uziu
Bump: Jeszce jeno pytanko jak to się fachowo nazywa bo na allegro nie umie znaleść
mocowanie zacisku, siodło
kazdy to inaczej nazywa ale bedzie to : mocowanie zacisku , jazmo zacisku , lyzwa, wspornik zacisku.
krypa1920 11-02-2014, 19:56 a z dizla będzie pasowało to jarzmo hamulcowe?
Witam
Kiedyś spotkało mnie to samo.Zwrotnica do wymiany.Nie kombinuj.Wozisz własne życie.Śruby mocujące zacisk dokręcamy siłą 28-30 Nm.
pozdrawiam
te otworki są chyba delikatniejsze niż gniazda świecy a 30 Nm to jest bardzo mało, bez klucza nie dziwie się że faceci zrywają gwinty
a z dizla będzie pasowało to jarzmo hamulcowe?
pomiędzy dieslem a benzyną nie będzie różnicy pod warunkiem że z tego samego modelu
Rafał A.(antek) 11-02-2014, 22:15 tam nie ma jarzma, cala zwrotnica na smietnik, albo dotoczenie swoznia - prowadnicy na gwint M11 bodaj drobny zwoj
śruba mocowania zacisku do zwrotnicy -W700672-S442 M12 X 1.75MM - taka była a co teraz wkręcić ?
Witam
Często dochodzi do uszkodzenia 1 lub 2-go zwoju przy niechlujnym wkręcaniu.Następna osoba, nieświadoma tego że jest już osłabiony gwint w zwrotnicy,dokręca z tzn.łokcia, żeby się nie odkręciło i zrywa gwint.Jak pociągniemy mocniej kluczem dynamometrycznym,to na bank zerwiemy.Świece zapłonowe dokręcamy siłą 18-22 Nm.
pozdrawiam
Rafał A.(antek) 12-02-2014, 08:44 śruba mocowania zacisku do zwrotnicy -W700672-S442 M12 X 1.75MM - taka była a co teraz wkręcić ?
cos nie tak, a raczej nie ten focus pewnie. foka mk1 ma tam raczej M8 max M10 z pamieci.
Często dochodzi do uszkodzenia 1 lub 2-go zwoju przy niechlujnym wkręcaniu tam jest lipnie to rozwiazane, troche skosi i po gwincie.
cos nie tak, a raczej nie ten focus pewnie. foka mk1 ma tam raczej M8 max M10 z pamieci.
a ja z dokumentacji
Witam
Śruba mocujące zacisk hamulca to 7-demki.
pozdrawiam
mówimy o śrubach do mocowania siodła zacisku do zwrotnicy
Witam
Śruba o której piszesz występuje w fokach jedynkach z silnikiem 2.0 L Duratec ST.
pozdrawiam
Rafał A.(antek) 13-02-2014, 09:24 mówimy o śrubach do mocowania siodła zacisku do zwrotnicy
słabo patrzysz w dokumetacje, napisałem, nie ten focus. tam nie ma siodła(jarzma) zacisku, zacisk mocowany jest bezpośrednio do zwrotnicy na prowadnicach, 7 to rozmiar imbusa, gwint raczej bedzie M8
M12 to może ST albo FF MK2
Witam
Klucz imbusowy 7-demka a gwint M 7.
pozdrawiam
krypa1920 17-02-2014, 10:42 czyli zwrotnica do wymiany? czy może mechanik da rade się z tym uporać?
krypa1920 17-02-2014, 18:45 znalazłem mechanika który zajmuję się takimi rzeczami. Rozwiertuje zerwany gwint toczy na tokarce taką wkładkę która ma sprawny gwint o właściwej średnicy. taki zabieg to około 100zł i dwa dni bez samochodu. pan z którym rozmawiałem powiedział że jest to do zrobienia ale nie powinno się tego robić powiedział żeby lepiej wymienić zwrotnicę i tak też zrobiłem. w moim samochodziku jednak nie ma jarzma jest to cała zwrotnica.
krypa1920 01-03-2014, 06:52 witam wymiwniłem tą zwrotnice i teraz podczas hamowania trzęsie mi kierownicą pewnie tarcze do wymiany, ale jedno mnie dziwi podczas jazdy około 40 km\h na wprost kierownica rusza sie w prawo i w lewo dosyć mocno co może być przyczyną?
krypa1920 05-03-2014, 17:18 halo moze mi ktos pomoze
Rafał A.(antek) 05-03-2014, 21:38 krzywa piasta, zle napompowane koła
To czesta przypadłośc ja zrobiłem tak ze przegwintowałem na wiekszy gwint gwintownikiem i dałem inna śrube taka kombinowana podobna do oryginalu .No bo jakbys chcial dac inna zcala zwrotnice to koszty bo i lozysko nowe musiał bys dax i roboty mnostwo.
krypa1920 06-03-2014, 09:43 krzywa piasta, zle napompowane koła
myślisz że mam takiego pecha że kupiłem krzywą piastę? jak można sprawdzić czy ta piasta jest prosta?
Już
Bump: Już sprawdziłeś, jak na poprzedniej tego nie było, a na tej kupionej kołysze, to jest przyczyna krzywej piasty.
Możesz jeszcze założyć inne koło, i spróbować przejechać, bo może krzywa felga, lub żle dokrecone koło.Jak będziesz zmieniał, to jak jeszcze bedzie na lewarku podniesiony, obróć kołem, i popatrz czy nie kołysze.
są takie zestawy naprawcze, Halicol czy jakoś tak się to zwie, można wsadzić tulejkę do środka. wydaje mi się, że tam nie ma takich wielkich przeciążeń na tych śrubach więc ja bym zaryzykował
a ja naprawilem to za 10 PLN !!!
mechanik dotoczyl mi srube o srednicy 10 mm , przegwintowalem orgyginalny otwor na ten dotoczony - czyli10 mm, wkrecilem srube i trzyma jak umarly ksiazeczke. inny proponowal mi wymontowanie zwrotnicy, rozwiercenie, wstawienie nowej tulejki z gwintem, bla bla bla - 40 pln i kilka dni bez auta.
pozdrawiam
krypa1920 08-03-2014, 23:29 Już
Bump:
wczesniej tez tak było ale myślałem że to z powodu tego zerwanego gwintu zacisku hamulcowego. koła przed zima były wyważane i felgi były ok powietrza nie brakuje w kołach może to faktycznie wina tych tarcz skrzywionych
krypa1920 13-03-2014, 19:32 Halo proszę o pomoc.
mogłeś kolego takie coś zastosować, 20 min roboty i mocniejsze jak oryginał ( ja bym dał wkładkę jeszcze na sporą ilość kleju do gwintu i święty Piotr tego nie ruszy )
http://www.youtube.com/watch?v=IX9NNkUdPl8
|