Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Brak mocy po wymianie rozrządu


p0l4k87
15-02-2014, 17:39
Witam dzis wymienialem rozrzad u mechanika ( komplet z pompą wody) niestety po odebraniu auta po dodawaniu gazu to slychac bylo jakby dzwiek traktora taki specyficzny, a teraz pojawil sie kompletny brak mocy auto z wcisnietym pedalem w podloge potyrzebuje ok 5-9 sek zanim wejdzie na obroty rzedu 1200 nie wiem co jest... mozecie cos podpowiedziec?
silnik 1.4 gaz zarowno na gazie i pb identycznie sie zachowuje
pozdrawiam

salom
15-02-2014, 17:49
O jeden ząbek na pasku żle ustawiony rozrząd. Jest za póżny zapłon, silnik nie wchodzi w obroty, i chyba trochę tłoki dotykają zaworów, i słychać dżwięk.

Fulara
15-02-2014, 17:53
wracaj do mechanika. jeździłeś już tym autem, czy tylko odpalałeś ? rozrząd jest bezklinowy i na blokady - mam nadzieje że mechanik nie robił forda pierwszy raz

p0l4k87
15-02-2014, 17:55
jezdzilem ok 5km

Fulara
15-02-2014, 17:58
pewnie przestawił rozrząd, wracaj do niego bo raczej spartolił - auto po wymianie rozrządu ma chodzić tak jak przed wymianą

p0l4k87
15-02-2014, 18:00
nic sie nie stanie ze jezdzilem troche?? co mam mu powiedziec zeby jak nastawil?? nie wiem czy sie zna

Bump: ??

Fulara
15-02-2014, 19:01
jak silnik chodzi to nic się stać nie powinno - ale popraw rozrząd bo długo nie pochodzi

p0l4k87
15-02-2014, 20:04
a z tym zabkiem jak jest w jaka strone on mogl przeskoczyc??

Fulara
15-02-2014, 20:05
to już trzeba na silniku zobaczyć

p0l4k87
15-02-2014, 20:09
jak to dobrze ustawic?? ktos sie moze orientuje??

salom
15-02-2014, 20:17
I tak sam tego nie ustawisz, poszukaj speca od ustawiania i będziesz sie cieszył autem, a do partaczy wiecej nie jedż.

Rafał A.(antek)
15-02-2014, 22:26
przestawiony rozrzad, jak robil na blokady to moze pomylił blokady, jak bez blokad... to sie nie da dobrze zrobic

Brak mocy to efekt przestawionego rozrzadu - złego kąta wyprzedzenia zapłonu.
Dziwne stukanie, to nie uderzanie zaworów o tłoki by silnik by juz nie chodził, tylko dzwięk spalania stukowego.

p0l4k87
16-02-2014, 09:01
czy taki samochod mozna holować ?? czy tylko laweta aby sie bardziec nie zdupczyl...

Fulara
16-02-2014, 09:04
znaczy ja bym nim nie jeździł a jak już to nie wkręcał na obroty

jak bedziesz holował przy zgaszonym silniku to nie ma problemu, ale z hamowaniem mogą być zonki no i z układem kierowniczym ciężej

p0l4k87
16-02-2014, 09:21
a jaka powinna byc odpowiednia kompresja na cylindrach??

Fulara
16-02-2014, 11:13
nie wiem jak tu, ale w benzyniakach fiatowskich 12-13 bar to był zdrowy motur

p0l4k87
16-02-2014, 13:06
Dzieki za pomoc !!

RS AUTO-RAF
16-02-2014, 17:13
Kolego. Rozrząd powinien być ewidentnie ustawiany na blokadach. a przy dokręcaniu śruby wału korbowego dobrze jest wesprzeć sie zablokowaniem koła za zamachowego w miejscu gdzie znajduje sie czujnik wału. jeśli wszystkie blokady się zgrywają nie powinno być problemów. ważna jest też kolejność skręcania śrób na wale i wałkach rorządu.
Jak byś miał jakieś pytania to pisz na PW.

samp00
21-03-2014, 09:36
Na kole pasowym wału korbowego masz nacięty znak, który powinien się zgrywać ze znakiem na bloku silnika + zablokowane wałki rozrządu, które da się zablokować tylko w jednym położeniu.

Pozdro: samp00.