Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] nie działa centralny zamek


TOMALA P
05-04-2013, 08:47
Witam.Mam problem z moim Focusem C-MAX 1.6 z 2004 roku.Od tygodnia zamek centralny nie reaguje na pilota w kluczyku.Wymieniłem baterie w kluczyku i sprawdziłem bezpieczniki i nadal brak reakcji.Najgorsze jest to że nie mogę się dostać do bagażnika gdyż otwiera się tylko z pilota.Macie jakieś pomysły.

tedi_k
05-04-2013, 09:10
Witam.Mam problem z moim Focusem C-MAX 1.6 z 2004 roku.Od tygodnia zamek centralny nie reaguje na pilota ...Najgorsze jest to że nie mogę się dostać do bagażnika gdyż otwiera się tylko z pilota.Macie jakieś pomysły.

A centralny reaguje na kluczyk? Przecież jak otworzysz z kluczyka, to tak samo otwiera wszystkie zamki i bagażnik powinien być dostępny z przycisku na klapie...

TOMALA P
05-04-2013, 09:47
Witam.Mam problem z moim Focusem C-MAX 1.6 z 2004 roku.Od tygodnia zamek centralny nie reaguje na pilota w kluczyku.Wymieniłem baterie w kluczyku i sprawdziłem bezpieczniki i nadal brak reakcji.Najgorsze jest to że nie mogę się dostać do bagażnika gdyż otwiera się tylko z pilota.Macie jakieś pomysły.

Centralny z kluczyka otwiera normalnie tylko z pilota nie działa.Przycisk w klapie bagażnika też nie reaguje.

lookash2nd
05-04-2013, 13:26
ja bym odpiął akumulator na kilanascie sekund i wtedy sprawdził.Czasami to pomaga na różne bolączki.

margreg81
28-09-2013, 23:52
Czy udało się rozwiązać problem? Mam taką samą sytuację (1.6tdci 2004)

pueblo5
29-09-2013, 05:57
Podepnij pod komputer to powinno pokazać jeśli będzie coś nie tak z elektroniką

madamsz
29-09-2013, 13:42
A może "zapomniał" komputer pilota - doprogramuj i zobacz czy ruszy.
U mnie tez przez 2 dni nie chodziło nic, chciałem wymienić baterię, ale gość
w sklepie z kluczami i systemami zabezpieczeń sprawdził, że pracuje pilot poprawnie - zaprogramowałem na nowo i chodzi.
Drugim razem nie reagował na pilota, a po otwarciu z klucza wszystko wróciło do normy :)

Mariusz

pazderskip
16-02-2014, 17:03
cześć.
proszę o pomoc. dzisiaj otworzyłem normalnie samochód z pilota. alarm i centralny zamek jest montowany fabrycznie.
jak wróciłem to już nie mogłem zamknąć samochodu z pilota, to jakby bateria była rozładowana. Wymieniłem na nową i nic nie reaguje. Nic w pilocie nie reaguje nie mogę otworzyć bagażnika, zamknąć samochodu. Co to może być ???
czy coś z centralką??? Czy bezpiecznik??? proszę o pomoc i ewentualne porady jak sprawdzić co jest. Samochód normalnie odpala jeździ tylko nie mogę go zamknąć z pilota i zazbroić alarmu?

kubaw20055
16-02-2014, 18:22
W tym przypadku możliwości są dwie: uszkodzony pilot lub moduł GEM. Na początek proponuję odłączyć na chwilę akumulator i ponownie zaprogramować pilota wg instrukcji, która jest poniżej ;)

Jeśli to nic nie da, trzeba podgiąć blaszki w pilocie do góry (obok i pod baterią) i wtedy zaprogramować pilota. Jeśli to nic nie da, trzeba też sprawdzić moduł (można pożyczyć na pewno działający pilot radiowy od dowolnego europejskiego Forda np. od znajomego i zaprogramować go w samochodzie - jeśli ten pilot zadziała to znaczy, że stary pilot jest popsuty, jeśli nie to przyczyna leży w samym module) ;)

http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/Programowaniepilotafocus2Fiesta7KugaGalaxymk3S-maxC-max_zps46f67949.png

wrzoch
18-02-2014, 21:05
Trzecia możliwość jeszcze jest - że coś zakłóca sygnał pilota.
Nie wierzyłem w taką możliwość dopóki mnie to nie dopadło.

Podchodzę sobie do samochodu - zima, pizga niemiłosiernie, a na pilota zero reakcji, no to zawijka na stację po bateryjkę nową, wymiana, powrót do samochodu (w sumie jakieś 500m, na szczęście w miarę blisko było) i ... to samo. Zamek w drzwiach oczywiście się zapakleszczył na amen z nieużywania/mrozu, więc powrót na stację po coś do smarowania zamków (za pierwszym razem zapomniałem, poza tym kibicowałem strasznie nowej baterii). Ledwo się otwarł, ale w końcu puścił. Wsiadam do samochodu i męczę dalej tego pilota, przy samym odbiorniku był i ... dupa. Podchodzi do mnie facet i pyta się czy wyjeżdżam, bo im będzie łatwiej wyjechać jak mnie nie będzie tam gdzie stoję i pyta się co w ogóle robię, no to mu mówię, że mi pilot zgłupiał, a na to taki dialog:
-Władek! Zagłuszacza wyłączyłeś już?
- Nie?
- No to wyłącz.

Po kilku sekundach Hokus Pokus pilot zaczął jakby nigdy nic sobie działać. Się okazało, że TV jakiś program kręciła, a że ich (szczególnie operatorów) drażnią komórki na planie, to skurczybyki sobie jammera włączają i mają spokój. Nikt nie musi odebrać, dźwiękowcy się cieszą bo nic nie hałasuje, operator, reżyser i cała reszta, bo nie trzeba robić dubla kolejnego dubla.

pazderskip
24-02-2014, 12:41
panowie wielkie dzięki, zdjąłem klemy i zresetowałem wszystko i teraz wszystko gra i buczy. Działa. Dzięki za pomoc.

pazderskip
24-02-2014, 14:14
koledzy mam jeszcze jedno pytanie. Zresetowałem problem przez zdjęcie klem, ale teraz co 30 min włącza mi się alarm. i muszę do za każdym razem wyłączać z kluczyka. co może być powodem tak częstego włączania się alarmu?

tomcios
24-02-2014, 14:48
W czasie jazdy tez sie tak dzieje?

pazderskip
24-02-2014, 18:52
nie tylko jak stoi na parkingu z zamknięty i za zbrojonym alarmem

johnybgood
17-08-2016, 12:25
Witam
Parę dni temu zostawiłem samochód u elektryka z powodu nie działającego centralnego zamaka z pilota, efektem tego było wymiana modułu GEM. Po wymianie modułu teraz nie działa w ogóle cały mechanizm centralnego tzn wszystkie drzwi muszę zamykać od środka i klapy też nie otworzę. Mój samochód to Ford Focus C-max benzyna 2004r a numer modułu to 3M5T 14A073 CG. Moje pytanie jest takie czy można użyć modułu o innych numerach bo o identycznych nie mogę znaleźć w internecie, chyba że mój elektryk źle coś zrobił. Proszę o pomoc!!!
PS. Dodatkowo jest alarm otwartej pokrywy silnika

wrzoch
17-08-2016, 15:43
Witam
Parę dni temu zostawiłem samochód u elektryka z powodu nie działającego centralnego zamaka z pilota, efektem tego było wymiana modułu GEM. Po wymianie modułu teraz nie działa w ogóle cały mechanizm centralnego tzn wszystkie drzwi muszę zamykać od środka i klapy też nie otworzę. Mój samochód to Ford Focus C-max benzyna 2004r a numer modułu to 3M5T 14A073 CG. Moje pytanie jest takie czy można użyć modułu o innych numerach bo o identycznych nie mogę znaleźć w internecie, chyba że mój elektryk źle coś zrobił. Proszę o pomoc!!!
PS. Dodatkowo jest alarm otwartej pokrywy silnika

GEM wymienił pytanie czy zaprogramował wszystko jak trzeba i czy wymienił na odpowiedni.

Jakby co masz stary?
Jaki masz numer części na nalepce na nowym, a jaki na starym. Stary teoretycznie sprawdzisz po VIN. Jak już wymieniałeś GEMa to trzeba było na poliftowy wymieniać.

Podeślij stary nr modułu GEM albo jak nie masz to podaj VIN.

Znajdź kogoś w okolicach, kto ma ELMConfiga i ELMa. Jakby elektryk zrobił wszystko poprawnie, to działałoby od strzała.
Zmieniałem GEMa 3 razy (przy czym raz z przedlifta na polifta) i w C-Maxie/Focusie jest to operacja bezbolesna jak się wie co się robi.

johnybgood
18-08-2016, 14:01
GEM wymienił pytanie czy zaprogramował wszystko jak trzeba i czy wymienił na odpowiedni.

Jakby co masz stary?
Jaki masz numer części na nalepce na nowym, a jaki na starym. Stary teoretycznie sprawdzisz po VIN. Jak już wymieniałeś GEMa to trzeba było na poliftowy wymieniać.

Podeślij stary nr modułu GEM albo jak nie masz to podaj VIN.

Znajdź kogoś w okolicach, kto ma ELMConfiga i ELMa. Jakby elektryk zrobił wszystko poprawnie, to działałoby od strzała.
Zmieniałem GEMa 3 razy (przy czym raz z przedlifta na polifta) i w C-Maxie/Focusie jest to operacja bezbolesna jak się wie co się robi.

Stary nr GEM jaki miałem od początku to 3M5T 14A073 CG a teraz mam założony 3M5T 14A073 BE Jak wrócił z powrotem do starego to centralny nie działa tzn z pilota a z kluczyka tak no i klapy nie można otworzyć i włączając wycieraczki przednie migały kierunkowskazy i zapalały się światła długie, ponownie założył ten "nowy" i właśnie na nim nie działa cały mechanizm centralnego oraz klapa, wszystko inne działa i dodatkowo jest alarm otwarcia klapy silnika.
Pzdr.

wrzoch
18-08-2016, 18:40
Procedura wymiany GEM wygląda w ten sposób, że o ile się da czytasz konfigurację ze starego, zapisujesz, podmieniasz GEM i ładujesz starą konfigurację do nowego.
Jeżeli nowy jest sprawny, nie jest "biedniejszy" od starego, to powinno zabanglać wszystko od strzała, łącznie z pilotami.

Miałeś C wsadziłeś B, może to z tego. No i pytanie czy go konfigurował i czym czy tylko wsadził i liczył, że będzie działać.

radek70
18-08-2016, 19:07
ponownie założył ten "nowy" i właśnie na nim nie działa cały mechanizm centralnego oraz klapa, wszystko inne działa i dodatkowo jest alarm otwarcia klapy silnika.
Pzdr. A dopisał Ci piloty do "nowego" GEM-a? Wystarczy zrobić procedurę, którą podał Kuba w #2. Klapa silnika wyświetla się, bo auto z którego wyjęto GEM miało aktywny alarm przeciwwłamaniowy. Nie masz czujnika w zamku klapy i trzeba wyłączyć alarm ELMConfig-iem, albo innym programem. Wygląda więc, że nic nie konfigurował, tylko przełożył na "pałę".
Bump:
wrzoch, stary temat mi się przypomniał odnośnie:
-Władek! Zagłuszacza wyłączyłeś już?
- Nie?
- No to wyłącz.

Po kilku sekundach Hokus Pokus pilot zaczął jakby nigdy nic sobie działać. Się okazało, że TV jakiś program kręciła, a że ich (szczególnie operatorów) drażnią komórki na planie, to skurczybyki sobie jammera włączają i mają spokój.
Zdarzyło mi się to kiedyś, opisane #21 i #23 tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=208277&page=3 . Filmu nie kręcili, do dzisiaj nie wiem dlaczego tak się stało. Nigdy się nie powtórzyło. Ktoś, coś zagłuszał? Wolną Europę :)...

fura_89
18-10-2016, 21:37
Witam również mam problem z otwieraniem auta z pilota, próbowałem już go programować ale nic to nie daje, jest pierwszy sygnał gotowości do programowania a gdy naciskam przycisk na pilocie to jest cisza. Obstawiam ze padł GEM. Czy można to samemu zrobić gdy ma się kabel to kompa?

fura_89
20-10-2016, 15:16
Doczytałem dzisiaj kod bledu i wyskoczyl mi blad B2425-0F. Co on dokladnie oznacza?

radek70
20-10-2016, 21:08
fura_89 , starałem się, ale oprócz "B2425 - Remote Keyless Entry Out of Synchronization" nic nie znalazłam...

fura_89
21-10-2016, 13:22
Ok dzięki ale co to dokładnie oznacza? Co jest uszkodzone?

fura_89
24-10-2016, 19:28
Byłem dzisiaj u elektromechanika i uznał że padła mi płytka w kluczyka, n istoty nie mógł tego sprawdzić bo nie miał miernika fal. Pytanie czy jak zakupie nowy klucz to wystarczy go tylko zaprogramowac?

keisaj
26-10-2016, 06:43
Sprawdź swój kluczyk w innyn fordzie, kluczyk może być sprawny

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

hsjpsd
21-01-2017, 20:38
Witajcie, w moim aucie mam następujący problem:
Centralny zamek nie zamyka żadnych drzwi - wraca.
Przy próbie zamykania wszystkich drzwi ręcznie poprzez klamki pojedyńcze drzwi działają następująco:
lewy przód - zamykają i otwierają się tylko one (a chyba powinny zamykać się wszystkie skoro jest centralny?)
lewy tył - zamykają i otwierają się tylko one
prawy przód - nie chcą się zamknąć, rygiel nie blokuje się (kompletnie nie działa w nich zamykanie / otwieranie) ale próbuje zamknąć wszystkie drzwi.
prawy tył - zamykają i otwierają się tylko one.

Po zamknięciu wszystkich drzwi w środku nadal pali się oświetlenie a więc któreś drzwi nie są zamkniętę, na wyświetlaczu widnieje komunikat "fahrertuer offen aussentemp. niedrig". Zaznaczę jeszcze, że auto miało wgniotkę na drzwiach i musiałem je wymienić na inne. Przed zakupem auta nie sprawdzałem, czy działa centralny bo nie dało się domknąć drzwi kierowcy. Rozebrałem lewy boczek i tak wygląda na to, że część plastikowa jest ułamana, czy to może psuć cały centralny?

Prosze o pomoc.

gregorio hiszpa
21-01-2017, 21:21
W zależności od marki drzwi są blokowane lub nie.
Z mojego doświadczenia wiem, że cmax i peugeot 307 nie pozwala zamknąć centralnemu, jeśli przednie drzwi są nie domknięte.
Z kolei audi zamyka/blokuje, nawet gdy drzwi są tylko przymknięte (na pierwszy zatrzask) za to zostawiając otwarte drzwi kierowcy, Jeśli w tym położeniu.
W twoim przypadku upatrywałbym błędu, w interpretacji sygnału zamknięcia.
Pomimo,że są fizycznie domknięte moduł nie otrzymuje tej informacji.
Do sprawdzenia mikrostyk w zamku, lub podłączenia elektryczne.
Bardzo łatwo można wykonać próbę, przestawiając blokadę śrubokrętem czy grotem kluczyka, mając fizycznie drzwi otwarte. Jeśli układ działa prawidłowo, moduł zamknie drzwi sygnalizując kierukowskazami



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

hsjpsd
21-01-2017, 21:30
W zależności od marki drzwi są blokowane lub nie.
Z mojego doświadczenia wiem, że cmax i peugeot 307 nie pozwala zamknąć centralnemu, jeśli przednie drzwi są nie domknięte.
Z kolei audi zamyka/blokuje, nawet gdy drzwi są tylko przymknięte (na pierwszy zatrzask) za to zostawiając otwarte drzwi kierowcy, Jeśli w tym położeniu.
W twoim przypadku upatrywałbym błędu, w interpretacji sygnału zamknięcia.
Pomimo,że są fizycznie domknięte moduł nie otrzymuje tej informacji.
Do sprawdzenia mikrostyk w zamku, lub podłączenia elektryczne.
Bardzo łatwo można wykonać próbę, przestawiając blokadę śrubokrętem czy grotem kluczyka, mając fizycznie drzwi otwarte. Jeśli układ działa prawidłowo, moduł zamknie drzwi sygnalizując kierukowskazami



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Drzwi pozamykałem śrubokrętem a lampki w środku nadal się paliły.

gregorio hiszpa
21-01-2017, 21:54
No to masz odpowiedź.
Brak info dla modułu.
Przez to centralny nie pozwala zamknąć.
Do kontroli tak jak pisałem wyżej.
W modułach audi na przykład, siadają luty na płytce, czasem same mikrostyki.
Czeka Cię w pierwszej kolejności sprawdzenie przewodów na przelotce drzwi.
Jeśli tam będzie ok, to pewnie rozbiórka zamka...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

hsjpsd
21-01-2017, 22:05
No to masz odpowiedź.
Brak info dla modułu.
Przez to centralny nie pozwala zamknąć.
Do kontroli tak jak pisałem wyżej.
W modułach audi na przykład, siadają luty na płytce, czasem same mikrostyki.
Czeka Cię w pierwszej kolejności sprawdzenie przewodów na przelotce drzwi.
Jeśli tam będzie ok, to pewnie rozbiórka zamka...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tylko od których drzwi zacząć? Od pasażera? Czy od kierowcy?

gregorio hiszpa
21-01-2017, 22:09
Na zegarach nie pisze jakie to drzwi? Według mnie fahrerturer... to drzwi kierowcy
Które wymieniałeś? Bo nie napisałeś. Ja bym zaczął od nich.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

FAŁDZIK
21-02-2017, 08:38
a czy jest możliwość zaprogramowania innego pilota czy musi być fordowski?
pytam bo niedawno kupiłem c-maxa i ogarniam niedbalstwa poprzedniego właściciela, który ori pilot zgubił, ale dorobił tylko zwykły kluczyk, tak więc mam dwa kluczyki z immo ale bez pilota, ktoś podpowie jak zrobić, żeby otwierać drzwi z pilota

kubaw20055
21-02-2017, 08:46
Pasują tylko klucze dedykowane przez producenta:

- 3M5T 15K601 AB

- 3M5T 15K601 AC

- 2S6T 15K601 AA

- 2S6T 15K601 AB


Na pocieszenie, wystarczy tylko zakodować pilot wg instrukcji, która znajduje się kilka postów wcześniej. Zakodowany transponder można przełożyć z jednego ze "zwykłych" kluczy i naciąć grot, jeśli ma to być klucz w pełni funkcjonalny;)

FAŁDZIK
21-02-2017, 09:51
no a np. to co zaproponował kolega w temacie http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=254268

nie doczekawszy się odpowiedzi zamówiłem pilota u Alibaby, jak przyjdzie podzielę się spostrzeżeniami

paker2329
05-04-2017, 06:20
witam ja mam również problem z centralnym zamkiem na początku padł chyba siłownik od drzwi pasażera ponieważ tylko te drzwi nie zamykał centralny a po miesiącu zapaliła się lampka "otwarte drzwi boczne" i teraz wo gule centralny nie zamyka drzwi nawet ręcznie nie mogę zamknąć drzwi gdy wcisnę guzik centralny zamyka i otwiera proszę o pomoc

dariusz BDG
01-05-2021, 09:52
Centralny zamek nie otwiera i nie zamyka z kluczyka (działa jak jest ciepło)

Antej
01-05-2021, 10:04
Bateria słaba w kluczyku (nieważne czy świeżo włożona, jak statzala się w blistrze).
Akumulator słaby.
Mikrostyki w kluczyku zużyte.

szkolny
01-05-2021, 11:59
Wszystkie drzwi czy jedne?miałem tak kiedyś w Scenicu ze siłowniki juz klękały i nie miały siły w zimne dni zaciągać rygla ale to zaczęły padać stopniowo, pod koniec użytkowania działały tylko jedne drzwi i klapka wlewu paliwa.

dariusz BDG
01-05-2021, 12:38
Bateria jest dobra , myślałem że to coś centralką od pilota . Mam dwa kluczyki z nowymi dobrymi bateriami , akumulator też jest dobry . Latem częściej działa ale jak popada deszcz lub po myciu auta pilot znowu nie działa.

Bump: Jeszcze dodam że otwieranie kluczem w zamku otwiera beż problemu tylko z pilota wariuje . Dziwna sytuacja. Pozdrawiam

Petru23
01-05-2021, 13:18
Sprawdź styki przy odbiorniku. Są pod lampka w podsufitce.

I mam dokładnie taki sam problem, za który nie mam się kiedy zabrać. Ale tam będę szukał najpierw.

Antej
01-05-2021, 13:56
Pewnie jakbyś podjechał na sprawdzenie, to jak na złość "teraz działa".
Częsty przypadek, są problemy, a jak mam coś sprawdzić to nagle działa.

dariusz BDG
02-05-2021, 08:54
Dzieki w poniedziałek się za to zabiorę i sprawdzę

Antej
02-05-2021, 10:14
Dzis mamy idealne warunki testowe,leje od 8mej.

Qvoqq
06-03-2022, 19:00
Witam, jestem nowy na forum więc warto żebym się przedstawił. Nazywał się Paweł i od pół roku jestem szczęśliwym właścicielem Forda Focus'a C-MAX 2.0 Tdci w wersji Ghia.
W aucie miałem wiele bolączek z którymi sobie poradziłem ale jedna mnie przerosła a dokładnie zamek centralny, przeszukałem dużą część internetu też w tematyce poza fordem jednak nie znalazłem odpowiedzi.

A więc do rzeczy, w moim fordzie nie działa zamek centralny z pilota, a dokładnie działa krótki czas po odłączeniu auta od akumulatora (kilka użyć max 5) po czym auto przestaje reagować na kluczyk i muszę otwierać je zamkiem (centralny działa). Nie było by to kłopotem gdyby nie fakt że bez działającego kluczyka nie mogę otworzyć bagażnika (brak fizycznego zamka)

Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał lub jeśli będzie potrzebna większą ilość danych jeśli chodzi o sam zamek centralny to oczywiście dopisze. Z góry dziękuję za pomoc.

Antej
06-03-2022, 19:23
Zmień baterie w kluczyku, naładuj/wymień akumulator/poszukaj czarnego pudełka wielkości pud.zapalekw podsufitce przy słoneczniku pasażera (to jest antena centralnego)
Sprawdź wtyczki od GEM czy są dopięte (zwłaszcza te od spodu), ostatecznie GEM do wyniany