Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Pęknięty blok silnika 2.0 TDCi Duratorq


_hoinka_
16-02-2014, 18:25
Witam!
Zakupiłem sobie "bolida" marki Galaxy, opisałem w innym dziale. Fordzik generalnie ma pęknięty blok silnika (szczegóły na zdjęciach) na czwartym cylindrze z przodu i z tyłu bloku. Nie znam przyczyny powstania usterki, auto jest sprowadzone jako uszkodzone. Ustalmy kilka faktów:

- silnik podobno odpala, ale tryskają fontanny oleju - nie próbuję, by nie zchrzanić ewentualnie głowicy,
- autko jedzie jutro do mechanika - zobaczymy co powie
- rozebrałem miskę olejową by oglądnąć silnik od dołu - w misce na dnie znalazłem część jak na zdjęciu
- oleju silnikowego dużo i najprawdopodobniej zmieszany z ON
- silnik na podnośniku, zapiętym 6 biegu kręci się bez oporów,
- korby i wał nie wyglądają na uszkodzone

Jaka waszym zdaniem może być przyczyna uszkodzenia? Element jakiej części znalazłem w oleju, co to może być? (coś z głowicy, mogło przejść przez kanał olejowy na dół?)

Nie wiem czy ten odłamek jak wpadł do oleju, nie został zabrany przez korbę i nie przystawił do wału i bloku i wtedy nastąpiło pęknięcie... przypuszczenia.

Kupując liczyłem się z wymianą silnika, ale wolał bym tego uniknąć. Ciekawe, czy wał nie ugięty, czy uda się poskładać, może tylko dół będzie do wymiany/podmiany.
O wynikach poinformuję na forum.

Rafał A.(antek)
16-02-2014, 19:04
dziwne duze, zdejmij pokrywe zaworów, nie wiem jakich to rozmiarow jest ale na kawalek tloka tez nie wyglada, raczej na kawałek wałka, jak by tył wałka rozrządu

_hoinka_
16-02-2014, 19:16
Admina proszę o zmianę w temacie - jeżeli się da, bo silnik oczywiście Duratorq. Mój błąd.

Długość tego kawałka to jakieś 3cm, z jednej strony wygląda na oryginalne rozcięcie/frezowanie a reszta to urwany metal. Mogę daję dodatkowe zdjęcia. na mniejszej średnicy jak by wieloklin.

Rafał A.(antek)
16-02-2014, 19:50
dawaj, wyciecie poziome wlasnie ma koncowka walka zwykle

_hoinka_
16-02-2014, 20:04
Czyli wygląda jednak na wymianę silnika? :) Dół pęknięty z jednej i drugiej strony (chyba że pospawać) i gniazdo wałka to raczej nie do zrobienia? :( Chyba że to końcówka i tylko wałek do wymiany...

wojtekn
16-02-2014, 21:34
Admina proszę o zmianę w temacie - jeżeli się da, bo silnik oczywiście Duratorq. Mój błąd.

Do admina to mi daleko, ale ci poprawiłem.. ;)
W pierwszym poście jak zakładasz temat sam możesz zmienić. Tyle OT. :)

Chcesz spawać :?: :shock: Nigdy nnie wiesz jak to długo wytrzyma itd.
Kup cały i przekładaj. :wink:

_hoinka_
18-02-2014, 18:30
No to wszystko jasne...
Uszkodzenie jest co najmniej dziwne.. odłamała się końcówka wałka napędzającego pompę wtryskową, tylko że pompa kręci się bardzo luźno, bez oporu. Ta końcówka, kanałem olejowym dostała się na korbę czwartego cylindra, nie mając innej drogi ucieczki :diabelek: została przyparta do bloku silnika. Coś musiało puścić i tym czymś był blok silnika. Całe szczęście, że wtryski wychodzą bez problemu. Zmienię cały słupek, bo blok i wałek będą mnie pewnie tyle samo kosztować.

Suma sumarum, trzeba wymienić słupek! I tutaj pojawia się pewien problem. Nie mogę odczytać do końca numeru silnika. Po winie raczej też się nie dowiem. Jedyne co wiem, to to, że końcówka kodu silnika to ....WA. Były dwa takie.

Mam też szereg pytań:
- czy silniki Duratorque 143PS (wg VIN: 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW) o oznaczeniu QXWA i UFWA są zamienne? Nie różnią się osprzętem i mogę je zamienić, gdybym nie odczytał pierwszych liter?

- czy przy konieczności wymiany, może od razu zmienić na silnik 163PS (TXWA)? Ma to sens i jest łatwo wykonalne?

gucioj
18-02-2014, 20:57
Taki sam kawałek i u mnie się odłamał kiedyś ale jakoś wleciał do misy nic nie uszkadzając, wymiana wałka i pompy załatwiła sprawę. Pompa u mnie się kręciła też leciutko ale był wyrobiony ten czop w pompie co wchodzi w wałek rozrządu i dlatego ułamało wałek. Także kolego też raczej i pompę masz do wymiany.

wojtekn
18-02-2014, 21:03
Jacek jeśli z vinu ci wychodzi że masz 143 ps, to weź poszperaj o oznaczeniu QXWA.
Bo ten drugi z końcówką WA, tak naprawdę ma 130 ps. :027:

UFWA nie mam na liście pakowanych do Galaxa. :!:

Przy zmianie na 163PS zaczną ci się schody, dużo rzeczy jest podobnych lecz tak naprawdę innych. :wink:
Jak nie będziesz mieć full kompletu od 163-ki to możesz się nadziać na minę i narobić sobie dodatkowych kosztów na sprawy osprzętowe. :)

_hoinka_
18-02-2014, 21:25
Gucioj: pompa wygląda dobrze, czop też, ale jeszcze posprawdzam.

Wojciech: Dziękuję za opinię. Nie będę kombinował - niewiadoma to sprzęgło, turbina, cała reszta w takim wypadku. Na tyle na ile jest czytelny ten numer, wywnioskować można, że jest to QXWA.

Czy są gdzieś miejsca, gdzie taki dobry silnik można dostać? Co to za oznaczenie d4204t, czy to też ten sam silnik? Najwięcej tego na znanym portalu aukcyjnym, jako 140km 2.0 TDCi...

wojtekn
18-02-2014, 21:38
Jak chcesz mieć pewniaka to znajdź firmę co ciągnie angliki i rozbiera.
Większość tych aut jest jezdnych i można czasem przetestować zanim nie rozbiorą. :wink:
Jeszcze przy okazji może coś na zapas będziesz mieć. :D

140 czy 143 ile ludzi tyle błędnych wpisów trzymaj się kodu co masz. :)

A ten d4204t to nie spotkałem się. :P

SRS
18-02-2014, 21:39
Co to za oznaczenie d4204t silnik od Volvo tylko może delikatnie różnić się osprzętem, szczegółów nie znam

bartixr
20-02-2014, 07:23
podejrzewam, ze blok będzie identyczny.. ewentualnie gdzieś może trzeba będzie dziurkę wywiercić i nagwintować - do mocowania łapy silnika.

wyciągaj swój przywóz nowy blok i porównuj na miejscu.

_hoinka_
28-02-2014, 19:33
Sprzęcik zrobiony :) Słupek wymieniony, na taki z kodem G6DD o mocy 136KM Wg zapewnień wszystkich miał być taki sam jak w moim QXWA i ... taki jest.
Wszystko pasowało idealnie, autko odpaliło, chodzi równo. Rozrządy, filtry płyny. Wg zapewnień sprzedającego silnik z 2009 roku z przebiegiem 40000 od C-Maxa.