Zobacz pełną wersję : [Ka 1996-2008] Regulacja zaworów w 1,3 ?


bolek123
17-02-2014, 17:05
Hej. Już się pogubiłem i nie wiem czy trzeba regulować zawory w 1,3 enduro 60km? Ford ma niby przebieg 110tys ,ale ja nie wierze w to :027:

SRS
17-02-2014, 17:13
ten silnik HCS BL ma regulowane zawory , czyli dekiel w górę szczelinomierz, klucze i regulujesz :)

bolek123
17-02-2014, 18:09
Dziękuje :) w sobotę zobaczę do nich

Rafał A.(antek)
18-02-2014, 22:15
jak nie klepią to nie :) :P

bolek123
19-02-2014, 21:33
A ja wiem czy klepią coś tam słychać,ale tragedii nie ma ,ekspertem nie jestem.....ogólnie ten silnik chodzi jak w tico :D

TSRules
22-02-2014, 11:26
ten silnik zawsze charakterystycznie cyka, regulacja niewiele pomaga, ciaśniejsze ustawienie też nie, ja po prostu jeżdżę i tyle :)

GracKa
22-02-2014, 21:06
Eeee jak jak w tico??? co ty w ogóle nie podobny :)

Ma swój piękny charakterystyczny głos :)

bolek123
23-02-2014, 20:13
Nie mówię ,że jest źle,ale pierwsza jazda i pytanie do sprzedającego....silnik od tico?:). Zawory wyregulowane, tragedii nie było, spokojna głowa przynajmniej

din
30-04-2014, 13:08
Ja od kupna nie regulowałem aż w końcu z czasem silnik zaczął gorzej odpalać, wiele osób miało mnóstwo pomysłów na mój problem lecz nie trafionych. Któregoś dnia postanowiłem wyregulować zawory (gdzieś wyczytałem, że trzeba), gdyż nigdy w tym aucie tego wcześniej nie robiłem.

Po regulacji silnik pracuje idealnie, równiutko, cichutko no i odpala bez najmniejszego problemu.

termin10000
14-05-2014, 11:45
U mnie dopiero porządne czyszczenie klawiatury i regulacja, wyciszyła ten silnik tak, że nie mogłem uwierzyć.
Same regulacja nie wiele wniosła do tematu, tak była zawalona nagarem klawiatura.
Nie ma, żadnego cykania.

GracKa
14-05-2014, 13:07
Jak czyściłeś zawory?

TSRules
14-05-2014, 17:08
gracka tutaj piszą to co im mechanicy gadają, za regulację zaworów 50zł z "wyczyszczeniem" 150zł :619:

GracKa
14-05-2014, 20:45
No to nieźle :D

Bo mam zamiar niedługo to robić i chętnie bym się douczył w tej sprawie i na razie zbieram wiedzę :D i się zastanawiałem jak można by nagar wyczyścić (którego w sumie nigdy nie widziałem) a każda rada dla takiego marudera jak ja wnosi dużo do samotnego trudnego życia bez odpowiednich narzędzi :D

Ja nagar zbieram tak że przy wymianie oleju płukam nowym olejem silniczek i w sumie zawsze schodzi muł aż do czystego oleju na którym można fryty smażyć :D

bolek123
14-05-2014, 21:10
Oj nabijacie się. Pewnie chodziło o nagar na obudowie . Sam czyściłem to z godzinkę,ale mocy nie przybyło ;)

TSRules
14-05-2014, 21:58
silniczki 1.3 są dość odporne i nie ma co stosować jakiejś magii, a że hałasują to będą, bo mają łańcuch, a sama konstrukcja sięga lat 80tych

GracKa
15-05-2014, 10:24
Konstrukcja nawet lat 50tych gdyż silnik był stosowany w Fordach Anglia :D

TAK BTW TO ŁAŃCUCHY RLZ :D

dioraws354
22-05-2014, 14:53
A ja mam pytanie ktore zawory sa ssace a ktore wydechowe?

SRS
22-05-2014, 21:13
zawór wydechowe są od strony kolektora wydechowego , a ssące od kolektora ssącego i taka jest filozofia budowy tego silnika. :)

termin10000
26-08-2014, 08:54
Odpowiadając na dziwną dyskusję.
Demontujemy klawiaturę i moczymy w ropie, ruszamy konikami.
U mnie jeden konik był zupełnie zapieczony.
Nie pisałem o czyszczeniu zaworów tylko o klawiaturze.
A reguluje się luz zaworowy :-)
Odpalasz i niech się ułoży, później regulacja.