Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] wysuwające się łożysko lewy przód


dia8lo
18-02-2014, 09:28
Witam. Jakiś czas temu wymieniał mechanik łożysko w prawym przednim kole. Po wymianie ok 2 tygodni było wszystko ok. Po 2 tygodniach zaczęło się piszczenie w okolicach koła. Po ściągnięciu koła okazało się tarcza hamulcowa zaczęła obcierać o jarzmo.wymieniłem łożysko na inne ale problem powraca, założyłem podkładki pod jarzmo i jakoś sobie radzę, co jakiś czas jadę na dociśnięcie łożyska ale jest to uciążliwe. co można z tym zrobić?

sq7lqr
18-02-2014, 10:08
Jak to na dociśnięcie łożyska? Zmień mechanika. Łożysko nie ma prawa się cofać. powinno być zabezpieczone pierścieniem.Co to jest stodoła, czy warsztat? Ręce opadają
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-przedniego-Mondeo-Mk3-automat-JATCO-SKF-1225764-/1037

stecus
18-02-2014, 10:15
W mk3 na 99% nie ma pierścienia segera, ale i tak nie ma prawa się wysuwać. Moim zdaniem jest coś nie tak z gwintem na przegubie, nie trzyma i wtedy się rozsuwają wewnętrzne bieżnie łożyska.

dia8lo
18-02-2014, 10:55
już kilku zjadło zęby na tym. wymieniali łożyska, półośkę, przegub. co do dociśnięcia- jadę wymontowuje zwrotnice, pod prasę i spokój na 2-3 tyg. a może wymiana zwrotnicy? tak mi to od jakiegoś czasu chodzi po głowie ze to coś z nią może być nie tak. raz jak po punktowali ją to nawet jakiś czas trzymało. stecus ma rację nie ma segera.

piotrali
18-02-2014, 11:22
Ja miałem podobny problem w Primerze P12 - odkęcała się nakrętka na przegubie i po chili jazdy z delikatnym luzem łożysko do wymiany. Pomogła dopiero wymiana całej zwrotnicy - od tego czasu był spokój.

Juzek
18-02-2014, 17:29
Kolego, masz wyrobioną piastę. Proponuję kupić nową. Miałem to samo tyle, że mechanik zobaczył to przy wymianie łożyska.

http://ford.sklep.pl/product-pol-17356-piasta-kola-Mondeo-III-os-przednia-.html

trepske07
18-02-2014, 18:40
Proponuje wymyć zwrotnice i osadzić łożysko na klej np. loctite 638 albo wymiana zwrotnicy. podkładki pod jarzmo po wysunięciu łożyska mogą powodować problemy z esp i abs [odsunięty pierścień magnetyczny na łożysku od czujnika] osobiście u siebie przy wymianie profilaktycznie zastosowałem klej ze względu na brak zabezpieczenia. oczywiście markowe łożyska bo potem może być problem z wymianą.

Abback
19-02-2014, 06:34
Witam :) Gdzieś w temacie czytałem, że łożysko jest sprasowane razem z piastą, a tutaj widzę, że jednak nie ... Więc jak to w końcu jest ? Można samo łożysko wymienić bez piasty ? ...

Ps. Czy to łożysko może powodować stuki w zawieszeniu jeżeli jest walnięte ?

Mariusz
19-02-2014, 08:55
Abback, z przodu można, z tyłu bez piasty ani rusz (dozgonny komplet).
Prędzej chyba szumy, piski, zgrzyty, ale żeby stuki? Prędzej łącznik stabilizatora, podpora półosi, końcówka drążka kierowniczego, sworzeń wahacza. Może, nie jestem pewny.
http://www.fotoszok.pl/upload/dc53a199.jpg
http://www.fotoszok.pl/out.php/t1910284_11.jpg (http://www.fotoszok.pl/show.php/1910284_11.jpg.html)

Juzek
19-02-2014, 10:28
Więc jak to w końcu jest

Z tego co widzę w temacie wątku "wysuwające się łożysko lewy przód " mowa jest o przodzie, gdzie łożysko i piasta są rozłączne

Bump: Czy to łożysko może powodować stuki w zawieszeniu jeżeli jest walnięte ?

Łożysko z przodu powoduje szumy i zgrzyty. Stuki raczej nie (brak możliwości walnięcia metal o metal)

Abback
19-02-2014, 15:24
Abback, z przodu można, z tyłu bez piasty ani rusz (dozgonny komplet).
Dzięki ^_^

dia8lo
20-02-2014, 21:09
no to wymieniam zwrotnice :( i tu pytanie mam kombi 1,8 04 125km czy od innych mk3 z 04 się nadadzą ??np 2.0 TDCI-- mogę ja za grosze wyrwać i wygląda podobnie

SRS
20-02-2014, 21:16
Od: 01-09-2002 Do: 19-03-2007 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6, (-)'ST220'
Od: 02-10-2000 Do: 19-03-2007 4-bieg. autom. CD4E, (-)'ST220'
Od: 02-10-2000 Do: 19-03-2007 5-biegowa ręczna - MTX75, (-)'ST220'

od tych modeli będzie pasowało

Juzek
21-02-2014, 07:44
no to wymieniam zwrotnice

po co ??? wystarczy kupić piastę

dia8lo
24-02-2014, 09:31
Nie znam sie na tym az tak dobrze ale piasta w mk3 jest z tylu. A to żelaztwo z przodu to chyba zwrotnica ??!! SRS dzieki za podpowiedź

Juzek
24-02-2014, 09:43
piasta to jest element wykonawczy, do którego przykręcane jest koło. Piasta jest i z przodu i z tyłu - róźnica polega na tym, że z tyłu jest sprasowane z łożyskiem i obudową czujnika ABS.