Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] pompa sprzęgła wymiana


kylo1
21-02-2014, 22:22
Witam wszystkich

Po dzisejszej wizycie w ASO okazało się że mam do wymiany pompę sprzęgła . U mnie objawem był luz na pedale oraz blokowanie go ( nie odchodził do końca ,głównie z rana ) .
Koszt pompy w serwisie 650zł , wymiana koszt nieokreślony gdyż stwierdzili że trzeba demontować deskę rozdzielczą. Czy faktycznie? Czekam na pomoc.
Mam nadzieję że nie powtarzam tematu.
Mondeo MK4 1.8

bodziofila
22-02-2014, 07:58
chyba wysprzeglik?:shock:

Jakub
22-02-2014, 08:41
Pompka sprzęgła też mogla paść, więc koszta mogą być spore. Myślę że zwykly mechanik, weźmie za to mniej.

Mirek01
22-02-2014, 11:40
U mnie pompa sachs plus wymiana 400 zł, bez demontażu deski rozdzielczej.

salom
22-02-2014, 12:36
A gdzieś pisali żeby ASO przy drobiazgach omijać szerokim łukiem. Chyba kolega nie czytał.

kylo1
22-02-2014, 12:55
Wysprzęglik został wymieniony w Listopadzie wraz z dwumasą i sprzęgłem , ta sytuacja z pedałem sprzęgła była już przed tą operacją ( chodzi o luz na nim ) ale teraz dodatkowo się zawiesza .

Bump: U mnie pompa sachs plus wymiana 400 zł, bez demontażu deski rozdzielczej.

czy napewno nie trzeba rozbierać deski, ktoś może potwierdzić na 100%

Mirek01
22-02-2014, 13:55
Demontowany był tylko mały schowek z osłoną na dole po lewej stronie kierownicy , a pod maska obudowa akumulatora ,akumulator, filtr powietrza.Nic więcej nie widziałem żeby rozbierali.

kylo1
22-02-2014, 14:15
Dzięki
możesz powiedzieć ile płaciłeś za pompę , na Allegro jest bardzo mało tej części do MK4
Jak ktoś ma namiary na sklep to będę wdzięczny

Mirek01
22-02-2014, 14:50
Mechanik przed wyciągnięciem starej pompy zamówił dwie ,z czujnikiem droższą i bez czujnika tańsza .Do mojego mondka pasowała tańsza ,policzył mi 200 zł .

kylo1
22-02-2014, 15:18
z czujnikiem droższą i bez czujnika tańsza
według opisu ty masz benzynkę, nie wiem cz jest różnica , jak to sprawdzić jaka będzie pasowała , czy to totolotek :p

powiedz mi jeszcze czy twoje objawy były podobne

MIREKTERAZPOLSKA
22-02-2014, 15:50
6284 605 021 SACHS - Pompa sprzęgła
Typ skrzyni biegów:MTX75;
Cena zakupu brutto
6284 605 021 SACHS 268,64 PLZ

kylo1
22-02-2014, 15:59
Typ skrzyni biegów:MTX75
Czy rodzaj pompy sprzęgła zależy od rodzaju skrzyni , , ja mam 6 bieg

SRS
22-02-2014, 16:03
nie ma znaczenia jest tylko różnica czy z czujnikiem czy bez

MIREKTERAZPOLSKA
22-02-2014, 17:03
To jest do Twojego samochodu
Deski nie trzeba demontować

kylo1
22-02-2014, 19:18
nie ma znaczenia jest tylko różnica czy z czujnikiem czy bez

skąd będę wiedziałczy jaki muszę zakupić

To jest do Twojego samochodu
Deski nie trzeba demontować

ASO chciało kasę naciągnąć .

Dzięki wszystkim za pomoc trochę mi się chumor polepszył

SRS
22-02-2014, 19:24
musisz zobaczyć czy masz czujnik

z czujnikiem 1491916 - 6G91-7A542-AC - 6284 605 021 Sachs
bez czujnika 1491949 - 6G91-7A543-AC - 6284 605 022 Sachs

kylo1
22-02-2014, 19:52
czyli po vin niedarady , jest widoczny , sprawdzę przed wymontowaniem ?

kylo1
23-02-2014, 15:25
aaa

SRS
23-02-2014, 15:56
musisz zobaczyć czy masz czujnik

z czujnikiem 1491916 - 6G91-7A542-AC - 6284 605 021 Sachs
bez czujnika 1491949 - 6G91-7A543-AC - 6284 605 022 Sachs

dla kylo 1 jeszcze raz

kylo1
24-02-2014, 11:12
dla kylo 1 jeszcze raz

łapię , po wymianie dam znać czy to była pompka sprzęgła, wciąż jakoś nie jestem pewien, zobaczymy

kylo1
07-03-2014, 22:07
Okazała się pompka sprzgła do wymiany. Cena 290 zł. + robocizna ponad 2 godziny ... brak konieczności demontowania całej deski , jednak dużo bawienia . Uszkodzony został jeden z elementów plastikowych który powodował luż na pedale. Teraz wszystko ok.

PWmatimax
16-03-2015, 21:37
Mam taki problem ze sprzęgłem w MK4 2007 rok , co jakiś czas pedał sprzęgła wpada w podłogę, następnie gdy podniosę go do góry sprzęgło działa już normalnie.
Wymieniona i odpowietrzona została pompa sprzęgła, pół roku temu był wymieniony wysprzęglik z kompletnym sprzęgłem. Oczywiście z dobrej firmy. Macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu ?

salom
17-03-2015, 06:41
Jak sprzęgło działa poprawnie, założ dodatkową sprężynę przy pedale sprzęgła w kabinie, taką aby swobodnie ściągała pedał, nie za mocną, bo będzie noga bolała od pokonywania zbyt dużej siły.

pypek
17-03-2015, 09:13
u mnie bylo to samo wymienilem pompe za jakis czas wysprzeglik i bylo to samo ze pompa nie odbijala i wymienilem na koniec wezyk laczacy pompe z zbiorniczkiem plynu i od tamtej pory ok podobno na tym wezyku jest jakis zaworek ktury padl tak powiedzieli w warsztacie

przemo1871
26-03-2015, 21:12
Podepnę się pod temat, wymieniłem tarczę i docisk bo sprzęgło łapało przy samej górze ....
Przez jakieś 150 km od wymiany było bardzo fajnie, sprzęgło "brało'' bardzo płynnie. Potem wróciłem do stanu kiedy sprzęgło zaczynało "brać" przy samej górze.
Na pedale sprzęgła mam wyczuwalny luz, lata trochę na boki i ma ok 3-4 cm skoku jałowego.
Myślicie że przyczyną jest pompka sprzęgła ?? czy to coś bardziej złożonego.

salom
27-03-2015, 07:30
Są to normalne objawy działania sprzęgła. Niczym się nie przejmuj, jak jedzie, to w porządku.
Zależność pedału sprzęgła, w którym miejscu zaczyna brac, zależy od grubości tarczy sprzęgłowej. Zaraz po założeniu bierze w innym miejscu, po przejechaniu więcej kilometrów tercza sprzęgła się dociea do koła i docisku, i wtedy zmienia się położenie pedału, wyżej lub niżej bierze. Zależy to od sposobu włączania docisku przez wysprzęglik.

przemo1871
27-03-2015, 09:31
Hmm, miałem Mk3 z tym samym silnikiem i tam nowe sprzęgło płynnie przekazuje napęd od mniej więcej połowy skoku aż do samej góry.
U mnie w tej chwili żeby ruszyć na "pół-sprzęgle" to trzeba się wykazać aptekarska precyzją.
Ostatnio jeździłem paroma innymi autami zastępczymi i nawet 12 letnia Astra 1.4B wykazywała lepszą pracę sprzęgła.

westej
27-03-2015, 10:07
Hmm, miałem Mk3 z tym samym silnikiem i tam nowe sprzęgło płynnie przekazuje napęd od mniej więcej połowy skoku aż do samej góry.
U mnie w tej chwili żeby ruszyć na "pół-sprzęgle" to trzeba się wykazać aptekarska precyzją.
Ostatnio jeździłem paroma innymi autami zastępczymi i nawet 12 letnia Astra 1.4B wykazywała lepszą pracę sprzęgła.

Mam tak samo, jak Ty (nanana :D).

Z tego co wiem, to w niektórych modelach VAG istnieje możliwość regulacji położenia pedału, przy którym sprzęgło zaczyna łapać, przy użyciu śruby regulacyjnej przy pompie. Czy u nas tak też się da, to nie mam pojęcia.

softkill
01-04-2015, 19:56
U mnie pedał sprzęgła również zaczął wpadać, chwile później już nie wrócił i wysprzęglik do wymiany.

Michal11041
22-12-2016, 21:18
Witam.
Koledzy pomóżcie zbliżają się święta a ja zostałem bez samochodu. Uszkodzeniu uległa pompa sprzęgła. I za nic w świecie nie mogę jej zdemontować. Rozebrałem już wszystko od strony silnika. Odkręciłem 4 śruby od pedału sprzęgła i nie mogę go wyjąć przeszkadza aluminiowy stelaż kokpitu. Jest na to jakiś sposób ? Trzeba demontować cały pedał sprzęgła? Pompa wyjdzie do silnika czy do środka? Proszę o pomoc.

M4r3k77
28-12-2016, 23:25
Jak bezkluczykowy to deska do demontażu jak z normalną stacyjką to bez demontażu.

memphis
29-12-2016, 19:58
Dokładnie, bezkluczykowy system ma drugi czujnik sprzęgła i dlatego uchwyt jest dłuższy. Pomoże dopiero odkręcenie uchwytów deski po bokach i konsoli aby ją trochę przesunąć.

Przy okazji warto wymienić w.w. czujnik sprzęgła do Ford Power.

lukasz2810
02-01-2017, 17:32
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem mondeo mk4 2.0 tdci. Kilka dni temu zauważyłem dziwne działanie pedału sprzęgła tj. rano kiedy wciskam sprzęgło i puszczam to pedał zostaje w połowie położenia ale gdy go lekko podniosę noga to odbija, kiedy kilka razy powciskam go to chodzi normalnie - odbija ale później czasami znów pozostaje w połowie położenia. Dodam ze gdy wciskam pedał to do połowy idzie bardzo lekko i dopiero wyczuwam większy opór w końcowej fazie wciskania pedału. co możne być przyczyna takiego zachowania?? pompka sprzęgła czy może odpowietrzenie pomoże??

memphis
03-01-2017, 19:11
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem mondeo mk4 2.0 tdci. Kilka dni temu zauważyłem dziwne działanie pedału sprzęgła tj. rano kiedy wciskam sprzęgło i puszczam to pedał zostaje w połowie położenia ale gdy go lekko podniosę noga to odbija, kiedy kilka razy powciskam go to chodzi normalnie - odbija ale później czasami znów pozostaje w połowie położenia. Dodam ze gdy wciskam pedał to do połowy idzie bardzo lekko i dopiero wyczuwam większy opór w końcowej fazie wciskania pedału. co możne być przyczyna takiego zachowania?? pompka sprzęgła czy może odpowietrzenie pomoże??

Najpierw odpowietrzenie :) Niestety u mnie przy odpowietrzeniu okazało się że krociec od pompy sprzęgła był złamany. Odpowietrzenie spowodowało że odpadł do końca i potrzebna była wymiana pompy sprzęgła. W wersji bez Ford Power to całkiem miła zabawa, zaś gdy masz Ford Power to już deska rozdzielcza do odsunięcia...

ciorba
20-04-2017, 09:18
Temat stary, ale wymieniał ktoś własnoręcznie pompę sprzęgła? Głównie chodzi mi o odpowietrzenie jej po wymianie.

wonrz
27-05-2017, 21:53
Niestety trafiła mnie wymiana pompy sprzęgła. Z uwagi na system start/stop deska była demontowana, chłopaki za robotę (wymiana pompki sprzęgła, naprawa wentylatora chłodnicy, nabicie klimy) wzięli 400zł robota + części. W sumie całość napraw 800PLN.

mtsl
25-06-2017, 20:45
Witam

Problem przydarza się rzadko choć przez ostatnie kilka dni jakby się nasila. Otóż Nie ma żadnych problemów z wysprzęglaniem czy wybieraniem biegów, natomiast czasem (ostatnie przejechane 20km jazdy po mieście z korkami i światłami dwukrotnie - a to już sporo) pedał sprzęgła odbija normalnie ale ostatnie 2-3 cm staje i trzeba mu pomóc nogą. Poza tym wszystko działa normalnie. Te 2-3 cm to jakby miał luz to widać na załączonym filmiku.

Generalnie kręcąc się wokół komina raczej temat bym na razie pozostawił do nasilenia objawów, ale zbliżają się wakacje i słabo było by unieruchomić autko 2-3kkm od domku.

Czytałem na forum że to może być wysprzęglik - u mnie wymieniony był na nowy (w komplecie z sprzęgłem i dwumasem luka jakieś 30tys temu).

Jakieś pomysły?

Właśnie wyczytałem że to możne być pompa sprzęgła, lecz ciężko znaleźć taką część w internetach...

https://www.youtube.com/watch?v=Q4E3n6vtOqs

salom
25-06-2017, 20:57
Tu nie trzeba pomysłów, tylko wymienić pompkę sprzęgła.

Ewentualnie na początek wymienić płyn w sprzęgle, dobrze przepłukać świeżym płynem, ale na kanale, od dołu pompką z płynem, wlać pod cisnieniem tak około 250 gram, na krótki okres powinno pomóc, pedał nie będzie się zacinał,bo przyczyną jest brudny płyn w pompce sprzęgła z wytartą gumą z tłoczków wewnątrz pompy, gęsta mazia, złuszczona gładż pompy, wszystko razem kwalifikuje pompkę do wymiany.

mtsl
25-06-2017, 21:01
uuu a im głębiej szukam to czytam że wymiana pompki w samochodzie z ford power to 'przesuwanie' demontaż deski rozdzielczej...

Jakieś namiary na taką pompke lub numer częśći VIN: WF0GXXGBBG7E80859

rychu.zychu
26-06-2017, 00:52
Tu https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2164713&postcount=7 kolega Mirek01 napisał , że deski nie trzeba demontować.
Tu masz numer części dla twojego VIN-u https://ford.7zap.com/pl/car/39/code.7l,1.28606,2.21224,4.31555,6.44636,7.1276,9.3 8281,10.31868,12.37222,13.9652,15.37658,17.25261/26/1562/15610/68164/?vin=wf0gxxgbbg7e80859

Krystian 13192
08-08-2018, 11:24
Witam wszystkich użytkowników,

Sam jestem nowy na forum co nie oznacza, że nie śledziłem nowości na forum. Aktualnie borykałem się z problemem pompy sprzęgła, a mianowicie przy wciskaniu pedału sprzęgło odbijało tylko do połowy, ale nie to jest meritum tematu. Wszędzie gdzie tylko mogłem szukałem informacji jak własnoręcznie wymienić pompę bez potrzeby odwiedzania mechanika czy ASO, no więc UDAŁO mi się :D dla potomnych udzielam informacji jak wymienić pompę sprzęgła na podwórku. Dla mniej cierpliwych informacja, cały zabieg zajął mi tylko 5 godzin, a kosztował niecałe 200 zł koszt pompy 180 i 0,5 litra oleju DOT 4 :D

No więc krok po kroku:

Najlepiej zacząć od komory silnika, zacząć od demontażu filtra powietrza z całym opakowaniem, zamocowany jest on na chyba 3 wciskach, więc wystarczy unieść do góry i sam pójdzie. oczywiście należy odkręcić śrubę mocującą gumową rurę do skrzynki, uważając przy tym na czujnik zamontowany od góry.

Po zdemontowaniu filtra można wyciągnąć akumulator, wszyscy chyba wiedzą jak więc się nie rozpisuję. Po wyjęciu naszej bateryjki z auta możemy za pomocą 3 śrub widocznych gołym okiem zdemontować pudełko w którym znajduje się akumulator. po wyjęciu tego plastiku możemy wziąć się za podporę skrzyni akumulatora zlokalizowanej w prawym rogu zaraz przed kierowcą, tam też znajduje się pompa sprzęgła.

Jednak ważna informacja, w moim przypadku ( może jest inna opcja ) udało się wyciągnąć pompę od strony kokpitu.

No więc kiedy już mamy pompę widoczną zabieramy się za kokpit, oczywiście nie cały :D należy zdemontować zaślepkę po lewej stronie dla lepszego widoku i dostępu do śrub mocujących pedał sprzęgła.

Następnie demontujemy schowek na bilony poprzez odkręcenie 2 śrubek od góry, następnie demontujemy sam zbiorniczek jest on na "klik" więc ładnie wychodzi, następnie odkręcamy 2 śrubki na dole i po sprawie, należy pamiętać o odpięciu gniazda OBD.

W celu lepszego dostępu ( a przynajmniej Ja odkręciłem obudowę kierownicy od spodu 2 śruby i wszystko ładnie schodzi.

No więc kiedy już mamy wszystkie plastiki pozdejmowane, można zabrać się za sam pedał ;) oczywiście nie musimy go wyciągać bo w sumie to nie miałem pojęcia jak, wygląda na to że jest to jeden element.

Przed odkręceniem musimy zajrzeć głęboko pod kierownicę i zlokalizować czujnik położenia sprzęgła i go odpiąć, znajdziemy go wzrokiem po włożeniu głowy pod kolumnę kierownicy.

Następnie pedał sprzęgła z naszą pompą łączy biały bolec z wycięciem po środku jak na śrubokręt płaski, tutaj nie będzie potrzebny ;) wystarczy wysunąć go tyle ile się da ( idzie ciężko ) następnie złapać kombinerkami lub innym narzędziem ( bez obaw sam plastik jest bardzo twardy ) jeśli uda nam się to wyjąć to już mamy pompę odczepioną.

Teraz ważna uwaga, aby oddzielić pompę od metalowego elementu sprzęgła należy ją przekręcić w lewo o 90 stopni, na blasze wycięte są specjalne rowki w tym celu.

Jeśli ta operacja ( też nie łatwa ) się uda możemy się zabrać za odkręcanie pedału. Aby było łatwiej operować z kluczem, wracamy do komory silnika i odpinamy 2 przewody od pompy, ( wymagają chińskich rączek, ale się da ), po spuszczeniu płynu DOT 4 z naszej pompy pedał powinien swobodnie zapadać się w podłogę, pomoże to w późniejszych manewrach.

wszystkie 4 śruby są doskonale widoczne, jedną odkręcamy przez włożenie ręki pod kierownicę, jedną od strony zdemontowanego schowka a pozostałe 2 spokojnie leżąc na podłodze pod pedałami.

Kiedy już oswobodzimy nasz metalowy element zaczyna się prawdziwa zabawa :D Uwaga będzie opis :D

No więc w moim przypadku kiedy już dokładnie wszystko latało, pompa była oddzielona od przewodów z płynem oraz odkręcona od pedału sprzęgła, zacząłem od wciśnięcia pedału, umożliwia on wsunięcia całego elementu w górę.

Na różnych forach naczytałem się, że całą operację utrudnia metalowy wspornik przebiegający pod kierownicą, i to prawda ale da się to zrobić.

Pedał wciśnięty przekręcamy tak aby jego dół został skierowany w stronę pedału hamulca możliwie tak dużo jak się da, a góra mocowania sprzęgła w lewo i do góry.

Ważne jest aby tłoczek pompy był również wciśnięty, wtedy możemy uzyskać pozycję w której z precyzją do setnych nanometra tłoczek wychodzi z elementu metalowego, wyciągamy go w stronę lewą do góry, tak aby wyjąć go przez zdemontowany schowek na monety.

Kiedy uda nam się to zrobić, mnie to zajęło 2,5 godziny ;) analogicznie do wyjmowania wkładamy nową pompę, uważając aby jej nie połamać.

Wkładamy ją na miejsce, cofamy pedał do pozycji wyjściowej, klinujemy pompę przekręcając ją w prawo, zaczepiamy biały plastikowy bolec aby połączyć sprzęgło z pompą, skręcamy całość, pamiętając o czujniku położenia sprzęgła.

Jeśli to nam się uda, montujemy na miejsce wszystkie plastiki i pędzimy w stronę komory silnika. Podpinamy węże które wcześniej zdemontowaliśmy.

Po lewej stronie na skrzyni biegów znajduje się odpowietrznik, który łatwo możemy namierzyć podążając za jednym z przewodów, który wychodzi z pompy.

Z jednej strony wchodzi wąż od naszej pompy z drugiej mamy gumowy kapturek i plastikowe pokrętło. Teraz kwestia zależna od tego jak kto woli, są 3 sposoby odpowietrzenia, Możemy się wpiąć w pompę i wstępnie wtłoczyć olej, możemy przez odpowietrznik na skrzyni wtłoczyć olej do układu, lub poprosić kogoś o pomoc i tradycyjnie pompować sprzęgłem i upuszczać powietrze przez odpowietrznik, olej powinien grawitacyjnie dostać się w każde miejsce.

Po wykonaniu takich czynności składamy całość do kupy i gotowe. Sprzęgło tak jak zostawało w podłodze już nie zostaje, nadmienię, że wymieniałem wcześniej całe sprzęgło kompletne z wysprzęglikiem dwumasą itd.

Ostatnie co jeszcze mogę powiedzieć jeśli ktoś i tak czuje luzy to przyjrzeć się sprężynie montowanej przy pedale sprzęgła ( w moim przypadku źle zmontowana nie odbijała) i poprawić ją jeśli to konieczne.

To chyba wszystko, mam nadzieję, że tym wpisem pomogę wielu dumnym kierowcą tego wspaniałego pojazdu, w razie pytań lub jeśli gdzieś zrobiłem babola pozostaję do dyspozycji,

Pozdrawiam ciepło !!

Jaryska
08-08-2018, 12:27
Mam pytanie, czy pedał nie odbijał do końca, wymieniłes sprzęgło na nowe, i dalej to samo, aż do samodzielnej wymiany pompy ??

Bo pewnie warsztat wpuścił Cię w maliny, zamiast wziąć 50 zł za wymianę pompy, to lepiej 300 zł za wymianę sprzęgła.

Krystian 13192
08-08-2018, 12:39
Dokładnie tak, mimo nowego sprzęgła, wysprzeglika I dwumasy, sprzęgło dalej leciało w podłogę i odbijało do połowy
Moja usterka polegała na tym że po pierwsze pedał nie odbijał do końca a po 2. W trakcie nocy z pozycji uniesionej kładł się na podłogę. Sprzęgło kompletne wymieniłem z własnej woli bo padła mi dwumasa, a tą właśnie pompę rok wcześniej wymieniał mi jakiś Janusz z Warszawy, który przyleciał głupa i wziął razem 500 zł za naprawę. Niestety pompa znowu przestała działać i wpadala w podłogę do wczoraj, wczoraj wymieniłem pompę na nową, wymieniłem płyn I działa jak nowa

Pozdrawiam

rychu.zychu
13-03-2019, 10:36
musisz zobaczyć czy masz czujnik

z czujnikiem 1491916 - 6G91-7A542-AC - 6284 605 021 Sachs
bez czujnika 1491949 - 6G91-7A543-AC - 6284 605 022 Sachs


Do czego ten czujnik w pompie (1491916) ?

Danielo_82
13-03-2019, 10:47
Do systemu keyless, było to już napisane w tym temacie.

peterpz
09-07-2019, 12:11
Mam pytanie czy powyższa instrukcja dotyczy wersji z przyciskiem Ford Power czy bez? Z tego co słyszałem przy Ford Power wymiana jest znacznie trudniejsza bo pompa ma dodatkowy czujnik.

Lentron
24-09-2019, 08:24
Wielkie dzięki kolego za dokładny opis. Wczoraj wymieniłem pompę, z Twoją instrukcją zajeło mi to tylko 3,5 godz. i trochę obitych kostek. Miałem lekki wyciek z pompy i wpadający pedał, teraz wszystko śmiga. Jeszcze raz dziękuję.

JACEK S
19-12-2019, 13:36
Za cholerę nie mogę wyjąć tego pedała z górnej śruby

przydzial1973
26-04-2020, 14:04
Wymienilem pompke sprzęgla w wersji z poduszka kolanową ,przeszkadza rura mocujaca poduszke i wspornik aluminiowy,myślę że dla warsztatu operacja bez rozbiórki kokpitu jest niewykonalna.Spędziłem 6 godzin leżąc na progu z głową na ziemi i za żadne pieniądze bym tego nie powtórzył .Kilka wskazówek do powyższej instrukcji ;trzeba zdemontować łącznik przekładni kierowniczej z kolumną ,dwie śruby a potem wysunąć do góry stawia opór ale element jest przesuwny ,teraz mamy wiecej miejsca na żabkę do wykręcenia a potem wkręcenia pompki.Następnie trzeba zdjąć zawleczkę i wyjąć sworzeń mocujący sprężyne pedału i ją zdemontować,teraz możemy tak manewrować pedałem do góry i na ukos w stronę hamulca żeby wyjąć pompkę w dół na prawo mijając blachę mocującą .Łatwiej jest wyjąć pompkę niż ją potem wsadzić w odpowiednim położeniu a potem docisnąć i przekręcić o 90 stopni,przestrzegam amatorów bo możecie nie dać rady.Uwaga na uszczelke przy rozłączaniu przewodu od pompki ,złącze ze sprężyną metalową na końcu stożka ma malutką uszczelke która zostaje w starej pompce,ja nie zauwarzyłem i miałem wyciek .To tyle z moich uwag ,życzę powodzenia przy montażu bo ford postarał się żeby to uniemożliwić i nabić godzin w serwisie.

Errorbrra
11-11-2020, 21:01
Witam.podpowie ktos jak odczepic pompe od pedalu sprzegla? Chodzi mi o ten bialy plastikowy sworzen z nacieciem po srodku.to sie przekreca czy jakos podwaza?

Ravaelo
19-04-2021, 16:08
Odświeżam temat, mam odkręcony pedał sprzęgła, wszytko jest luźne, ale nie mogę wyszarpać go ponieważ w połowie mocowania jest prostopadle wygięta blacha, jak by wspornik, ale do niczego on nie jest potrzebny, cały pedał mogę wysunąć zaledwie o 1 cm ale to za mało aby mocowanie zeszło ze szpilek, ktoś ma jakiś pomysł, najchętniej bym to wyciął ale boszka nie podejdzie.

PS. Po 8 godzinach udało mi się wyszarpać pedał i wyciągnąć go w całości, metalową blachę gdzie w wersji bez kluczykowej jest czujnik wyciąłem, sam plastikowy pedał sprzęgła aby było łatwiej wyciąłem z mocowania i trzpień zastąpiłem śrubą fi 10 aby kiedyś było to rozbieralne. jedyny problem to wyciek płynu po probie odpowietrzenia, podobno na starej pompie może zostać uszczelka ale niestety jej nie ma. może da się taką kupić w motoryzacyjnym.

klocolus
29-07-2021, 01:08
Pozwolę sobie odświeżyć gdyż mam najprawdopodobniej problem właśnie z pompką sprzęgła.

Zimą mi coś delikatnie skrzypiało i jakby przycinał się lekko pedał sprzęgła (odskakiwał jakby minimalnie wolniej niż zabierałem nogę). W ciepłe dni było ok. Ostatnio zaczęło się to odskakiwanie z opóźnieniem dziać także latem ale do rzeczy.

Po dłuższym, kilkutygodniowym postoju wsiadam i po wciśnięciu pedał został mi praktycznie w podłodze. Znaczy odskakuje ale tak może na 1/3 zakresu. Po wciśnięciu do samej podłogi tak że już czuję że się zapiera o ogranicznik sprzęgło jest na granicy łapania, da radę zmienić bieg. Jak odskoczy na tą 1/3 normalnego zakresu to sprzęgło normalnie trzyma. Wszystko chodzi płynnie ale ten zakres jest zdecydowanie zmieniony typu jak tylko przestanie pedał napierać na ogranicznik w dół to. Jak go podważę nogą powyżej nowego zakresu pracy to lata luźno tak jakby nie był do niczego podłączony, mogę go podnieść do normalnej wysokości stopą nic to nie zmienia i potem sam opada.

Obstawiam pompkę, sprzęgło dwumas i wysprzęglik miałem robiony w ASO na akcji serwisowej i ma w granicach 60tys.km. Wycieku z wysprzęglika nie widać, przynajmniej znacznego (dołem się nie leje). Sprzęgło mimo tego zakresu chodzi płynnie i trzyma prawidłowo.

Jutro będę starał się to zdiagnozować dokładniej i zobaczę czy nie ma wycieku w okolicach pompki. Macie jakieś cenne rady na potwierdzenie czy jest za to odpowiedzialna pompka sprzęgła czy coś ze sprzęgłem?

I która pompka do sprzęgła będzie pasować do mnie:
Sachs 6284 600 725
czy
Sachs 6284 605 022

Bo widzę są rozbieżności w katalogach

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=QNeyPuxrU4s

Stało się dokładnie to co na filmie w 6:20 jednak pompka raczej ;)

klocolus
29-07-2021, 13:55
do usunięcia

klocolus
31-07-2021, 11:21
Dla potomnych: Sachs 6284 600 725 i Sachs 6284 605 022 to dwie identyczne pompki (w opakowaniu 6284 605 022 znajduje się 6284 600 725 a cena wyższa, niezły scam).

Wymieniłem u siebie wczoraj choć było trochę zabawy. Trzeba wykręcić mały schowek, osłonę kolumny kierowniczej od spodu i przekręcić pompkę w pedale sprzęgła tak aby rozdzielić obie części. Potem wyjmujemy pedał sprzęgła i pompkę osobno (przekrecamy pompkę o 45 stopni), razem nie udało mi się kolumna kierownicza i wzmocnienie deski rozdzielczej przeszkadza. Od strony silnika wyjmujemy akumulator z obudową i jeszcze taką podstawką. Odpinamy przewody hydrauliczne od pompki i przekładamy czujnik do nowej.

Montaż: wkładamy pedał sprzęgła pod deskę i następnie pompkę w otwór ściany grodziowej (ważne w odpowiedniej orientacji), jest trochę zabawy ale da radę nasadzić pedał sprzęgła na pompkę (jak złączymy całość przed włożeniem pod deskę to nie włożymy na miejsce, przynajmniej mi się nie udało, nawet bez złączenia idzie to na milimetry). Przekręcamy pompkę w pedale o 45 stopni aby zablokować. Montujemy pedał sprzęgła do ściany grodziowej i podłączamy całość. Odpowietrzamy sprzęgło i cieszymy się nową pompką :D Stara u mnie miała pęknięte cięgno do tego była zatarta, ze środka wyleciało sporo czarnych wiórów płyn nie przypominał płynu (jakieś pół roku temu wymieniałem płyn hamulcowy łącznie z tym w układzie sprzęgła). Dzisiaj jeszcze raz porządnie przepłuczę układ.

A i oryginalną pompkę robił FTE ale ja już zdążyłem wziąć Sachsa mam nadzieję, że pochodzi.

Danielo_82
31-07-2021, 18:47
No to gratulacje, bo wieść gminna niosła, że nie da się tego zrobić bez demontażu deski.

klocolus
01-08-2021, 13:25
No to gratulacje, bo wieść gminna niosła, że nie da się tego zrobić bez demontażu deski.

Kluczem jest niestandardowe podejście bo normalnie wkłada się pedał i pompkę razem a żeby zrobić to bez demontażu deski trzeba włożyć je osobno i złączyć jak już pompka siedzi w ścianie grodziowej. Tak jak producent przewidział włożenie całości jest niemożliwe moim zdaniem. Zeszło mi się z wymianą 2-3 godziny ale teraz myślę, że bym się w półtorej zmieścił jak już mniej więcej wiem co i jak. To i tak lepiej niż wyciąganie deski ;)

Teraz sprzęgło dużo lepiej mi chodzi, wymieniłem cały płyn hamulcowy przy okazji i przepłukałem cały układ takie czarne małe drobinki leciały ze starej pompki po zatarciu

Barti92
18-08-2021, 14:38
Witajcie Panowie,
Mam problem z zapadającym się pedałem sprzęgła i co za tym idzie zmianą biegów. Po odpuszczeniu pedału wraca on mniej więcej do 1/3 zakresu i ciężko wbić bieg.
Pierwszą diagnozą mechanika była pompa sprzęgła, została wymieniona na nową(TRW) lecz nie nastąpiła poprawa, przeszedł do wysprzęglika, zdjął skrzynię- ocenił, że dwumas jest w porządku(wymieniony 15ys. km temu) i wymienił wysprzęglik(nie było wycieków przed demontażem). Po wymianie ciągle ten sam problem, w międzyczasie zaczął ciec płyn z pompki na dywaniki, więc uznał, że był to wadliwy egzemplarz i należy wymienić-kolejna pompka tym razem inny producent(FEBI). Po wymianie pojeździłem kilka dni-wszystko było ok i nawrót tego samego problemu-facet niby sprawdził przewody, nie ma nieszczelności i rozkłada ręce, bo nie wie skąd taka przypadłość.
Zupełnie inny mechanik sugeruje, że prawdopodobnie znów ta pompa, choć nic z niej nie cieknie. Nie wiem już co o tym myśleć, bo to aż nieprawdopodobne żeby 3 raz podchodzić do tej samej wymiany.
Nie wiem gdzie może leżeć problem, na niewłączonym silniku wystarczą dwa ruchy sprzęgłem żeby w układzie było odpowiednie ciśnienie i pedał bez problemu wracał do stanu początkowego a biegi wskakiwały, stan ten utrzymuje się przez całą noc do pierwszego uruchomienia. Na odpalonym silniku pedał cały czas nie wraca nie wraca do swojej pozycji i nie można dopompować ciśnienia w układzie. Odpowietrzanie daje tylko chwilową poprawę, do momentu uruchomienia auta. Z hamulcami nie ma żadnego problemu.

klocolus
19-08-2021, 00:06
Nie wiem już co o tym myśleć, bo to aż nieprawdopodobne żeby 3 raz podchodzić do tej samej wymiany.

Sprężyna pedału sprzęgła sprawdzona? Jak jest zatarta to może przeszkadzać w odbijaniu.

Barti92
19-08-2021, 07:53
Sprężyna pedału sprzęgła sprawdzona? Jak jest zatarta to może przeszkadzać w odbijaniu.
Sprężyna była sprawdzana, tak jak pisałem wcześniej - zastanawia mnie to, dlaczego na zgaszonym silniku ten pedał się nie zapada a wystarczy, że uruchomię i już traci ciśnienie i nie wraca do pełnego zakresu i mam przez to problem ze zmianą biegów. Żadnych ubytków w płynie i wycieków nie zauważyłem. Może to ma jakiś związek z serwo, ale chyba wtedy byłby jakiś problem z hamulcami.

klocolus
19-08-2021, 23:45
zastanawia mnie to, dlaczego na zgaszonym silniku ten pedał się nie zapada a wystarczy, że uruchomię i już traci ciśnienie i nie wraca do pełnego zakresu i mam przez to problem ze zmianą biegów.

Serwo nie ma nic do tego. Może docisk sprzęgła się posypał i nie odbija prawidłowo jak się kręci.

meff77
20-10-2021, 14:15
Dziś zauważyłem płyn chyba hamulcowy pod pedałem sprzęgła, ćwierć dywanika uwalona tym płynem zaraz zajrzałem do zbiorniczka i faktycznie stan min. więc dolałem DOT4 ,czy trzeba wymieniać pompę sprzęgła czy coś innego mogło się stać ? Deszcz nie padał u mnie więc raczej nic z wody

Garbojad
20-10-2021, 14:29
Raczej puściło uszczelnienie pompki i musisz ją wymienić

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

meff77
20-10-2021, 15:26
tak też zrobiłem ,zamówiłem pompkę bez czujnika bo czytam że z czujnikiem to tylko dla ford-Stop start i keyless.

Kaytec
01-12-2021, 23:41
Witam na forum, to mój pierwszy post. Dziękuję wszystkim użytkownikom, którzy udzielili się w tym temacie, w szczególności posty przydzial1973 Krystian 13192 klocolus bardzo pomogły mi przy montażu pompy sprzęgła (chyba nikogo nie pominąłem).

Chciałbym opisać swoja modyfikacją pozwalającą na montaż (nie demontaż) pedału z pompą w 10 minut. Pierwszego dnia na próbie założenia, spędziłem dobre 5h, dochodząc co jest nie tak. Drugi dzień już bez emocji, z lżejszym podejściem udało mi się bez rozbierania deski. W opisywanym mondeo oprócz wymysłu forda na ten montaż, przeszkadza jeszcze airbag na kolana, oraz fabryczny wzmacniacz do subwoofera w miejscu schowka.

Pierwszą przeszkodą jest blaszka na poduszce służąca do niczego, przykręcona na 1 śrubę - wyleciała szybciej niż powershift.

Na zdj. nr. 2 widać główny problem z wyciagnięciem całego pedału sprzęgła, przez czujnik na zamontowanej na stałe blaszce, możliwy ruch do tyłu jest mniejszy niż szpilki na które jest przykręcony.

Miałem ułatwione zadanie gdyż pedału nie musiałem wyciągać, bo go do tej pory nie miałem (przekładka z automatu na manual). Odciąłem blachę mocującą czujnik zdj. nr.1. Następnie dospawałem płaskownik, tak aby dało się zrobić gwint zdj. nr.3 i 4.
Bez czujnika, pedał (bez wysprzęglika) można założyć jedną ręką zdj. nr.5

Łatwo wchodzi i tak samo schodzi, wracam do montażu, zdj. nr.6. przedstawia gotowy czujnik do zamontowania na śrubę. Polecam założyć kawałek węża na końcówkę pompy - łatwo ją porysować o blachy przy wkładaniu zdj. nr.7.. Tak jak koledzy wcześniej pisali przy zakładaniu pompy trzeba trochę manewrować - najlepiej włożyć ją lekko pod kątem i dopiero nakładać pedał - bez blaszki zadanie jak bardzo ułatwione, żabką obracamy i blokujemy pompkę na swoim miejscu. zdj. nr.8..
Wyżej w postach przydzial1973 zwrócił uwagę żeby pamiętać o uszczelce która może zostać w starej pompie - nie mogłem wsadzić przewodu i od razu wiedziałem o co chodzi zdj. nr.9.. Następnie jedna ręka przez schowek, druga od dołu i przykręcamy czujnik na śrubkę. Efekt końcowy widoczny na zdj. nr.2..

Nie jest to gotowy poradnik, przede wszystkim nie opisuję wyciągnięcia pedału i na pewno wielu rzeczy o których trzeba pamiętać, jak wyjęcie sprężyny, wyjęcie plastikowej tulei cięgna pompy bez jej uszkodzenia - najlepiej długa nasadka 8mm z drugiej strony, która ściśnie zatrzask i wyjdzie łatwo.

Podpisuje się pod poniższym postem rękami i nogami a w szczególności fragment "przestrzegam amatorów bo możecie nie dać rady" (nie uważam się za profesjonalistę ale ostrzeżenie 100procent na miejscu)

Wymienilem pompke sprzęgla w wersji z poduszka kolanową ,przeszkadza rura mocujaca poduszke i wspornik aluminiowy,myślę że dla warsztatu operacja bez rozbiórki kokpitu jest niewykonalna.Spędziłem 6 godzin leżąc na progu z głową na ziemi i za żadne pieniądze bym tego nie powtórzył .Kilka wskazówek do powyższej instrukcji ;trzeba zdemontować łącznik przekładni kierowniczej z kolumną ,dwie śruby a potem wysunąć do góry stawia opór ale element jest przesuwny ,teraz mamy wiecej miejsca na żabkę do wykręcenia a potem wkręcenia pompki.Następnie trzeba zdjąć zawleczkę i wyjąć sworzeń mocujący sprężyne pedału i ją zdemontować,teraz możemy tak manewrować pedałem do góry i na ukos w stronę hamulca żeby wyjąć pompkę w dół na prawo mijając blachę mocującą .Łatwiej jest wyjąć pompkę niż ją potem wsadzić w odpowiednim położeniu a potem docisnąć i przekręcić o 90 stopni,przestrzegam amatorów bo możecie nie dać rady.Uwaga na uszczelke przy rozłączaniu przewodu od pompki ,złącze ze sprężyną metalową na końcu stożka ma malutką uszczelke która zostaje w starej pompce,ja nie zauwarzyłem i miałem wyciek .To tyle z moich uwag ,życzę powodzenia przy montażu bo ford postarał się żeby to uniemożliwić i nabić godzin w serwisie.

Cynerion
23-02-2022, 11:35
Witam,

Odświeżę trochę wątek.

Otóż padł mi czujnik który znajduje się razem z tą pompą.
Pompa była wymieniana pół roku temu i jest sprawna, ale była zamówiona bez czujnika, czyjnik przełożony stary.
Teraz potrzebuję sam taki czujnik albo chociaż jakąś używkę pompy, żeby ten czujnik wyjąć.
Generalnie problem polega na tym, że byłem na przeglądzie celem przedłużenia gwarancji, ale okazało się że ten czujnik nie działa. No i mogę znów wymieniać pompę z czujnikiem ale to będzie w CH drogo za wszystko.
Szukałem po sieci ale nie dość że same nówki są na allegro, to czujnik tylko w tej pompie, nie widzę żeby był gdziekolwiek osobno sprzedawany...

Cynerion
03-03-2022, 10:53
Witam Ponownie,

Problemu nie udało się rozwiązać.
Na allegro są używki wspomnianego czujnika i wszystkie takie same, wszędzie piszą że pasują do mondeo mk4 niezależnie od wersji silnikowej.
Niestety nie, nie pasują bo u mnie jest jakiś inny którego na allegro nie ma.

W dupie to mam zatem, nie będę płacić 3000 zł za wymiane całej pompy sprzęgła, bo nie można dostać oryginalnego czujnika bez pompy.

Kasa za przegląd by przedłużyć gwarancję wywalona w błoto, a w rzeczywistości miałem tę gwarancje tylko pól roku.

marekpz
03-03-2022, 15:47
Jakieś info na temat auta ?
Zamienników pompy nie ma ?

Cynerion
04-03-2022, 08:19
Są ale też niemało kosztują. Nie wiem z resztą czy aso taki zamiennik mi podłączy. Trochę daremna sprawa bo mam oryginalną pompę która ma pół roku.

Znalazłem sam czujnik, który jest zdemontowany z focusa 1.0 eb. Wygląda identycznie i ma takie same kody oznaczeń. To jeszcze z tym sprawdzę.

Ja mam mondeo mk4 1.6 eb.
Wszyscy sprzedawcy zarzekają się że do wszystkich mondeo mk4 jest ten sam czujnik. No i na allegro faktycznie tak jest że tam gdzie napisane mondeo mk4 to jest jeden i tem sam czujnik który u mnie nie pasował.

stecus
04-03-2022, 09:27
Sprawdź po nr VIN czy z fabryki nie wyjechał jako automat, przejechałem się na takich kombinacjach już nie raz, przy zmianie skrzyni na manual zakładają co popadnie i potem takie kwiatki wychodzą.

Parch
04-03-2022, 11:28
Pompa była wymieniana pół roku temu i jest sprawna, ale była zamówiona bez czujnika, czyjnik przełożony stary. Teraz potrzebuję sam taki czujnik albo chociaż jakąś używkę pompy, żeby ten czujnik wyjąć.Może dałbyś jakieś bardziej solidne informacje, co konkretnie założyłeś (numery) i co nie działa?
Wszystko trzeba "wyszarpywać" od Ciebie, nawet to, jaką masz konfigurację sprzętową.


BTW. Czujniki na pompie sprzęgła są takie same we wszystkich silnikach, za wyjątkiem 2.0Pb. i 1.6D Rozróżnienie jest za to LHD i RHD. Tak przynajmniej twierdzą katalogi.

klocolus
04-03-2022, 13:21
Sprawdź po nr VIN czy z fabryki nie wyjechał jako automat, przejechałem się na takich kombinacjach już nie raz, przy zmianie skrzyni na manual zakładają co popadnie i potem takie kwiatki wychodzą.

1.6 eb nie było automatu w mk4

Na allegro są używki wspomnianego czujnika i wszystkie takie same, wszędzie piszą że pasują do mondeo mk4 niezależnie od wersji silnikowej.

Ja przełożyłem u siebie czujnik i niestety mam błąd. Może coś źle złożyłem albo popsułem. Jak w końcu zabiorę się za ponowny demontaż tego to zrobie zdjęcia co to za czujnik.

Tak samo jak katalogi zamienników półosi prawej do 1.6eb, niby pasuje wg producentów ale żadna fizycznie nie pasuje

Cynerion
04-03-2022, 14:44
Mondeo mk4 1.6 eb rocznik 2014.
Watpie ze byla przekladka z automatu bo auto do teraz bylo sereisowane w ASO.

Wg. sprzedawcow na allegro kazde mondeo mk4 ma czujnjk o oznaczeniach
PA66-GF25
SE00014

Tymczasem u mnie jest
PA66-GF25
SE1.0031

Pompa tez byla wymieniana w ASO ale czujnika nie zmieniali tylko go przełożyli...

Deryll
04-03-2022, 14:45
Pompa była wymieniana pół roku temu i jest sprawna, ale była zamówiona bez czujnika, czyjnik przełożony stary.

No cóż chitry traci dwa razy. Było brać z czujnikiem.

Cynerion
04-03-2022, 14:50
No cóż chitry traci dwa razy. Było brać z czujnikiem.

Za przeproszeniem co ty pieprzysz ?
Mialem wymienianą pompę w ramach gwarancji i nie miałem świadomości że tam jest czujnik.

marekpz
04-03-2022, 15:34
Cynerion, może od początku.
Czy czasem nie wyszukujesz na allegro innego czujnika ?
Wpisujesz "czujni sprzęgła" ?
To co widzisz, to nie ten czujnik, to są czujniki pod pedałem sprzęgła.
Na pompie sprzęgła jest inny czujnik i on raczej jest nawet w używce nie dostępny (nikomu nie chce się go demontować z pompy, wolą sprzedać razem z nią)
W używce szukaj "pompa sprzęgła" , i oglądaj, czy są z czujnikiem. (wersję europa)
Nówki są w opcji z i bez
W aso, miałeś na gwarancji, a jako, że można kupić pompę bez czujnika (połowa ceny) to tak Ci to wymienili.
Czujnik w aso dostępny tylko w opcji z pompą.
Zamienniki z czujnikiem np :SACHS 6284 605 021 , Valeo VAL2107719
Ps, według mnie będzie pasować z każdej wersji silnikowej, prócz 1.8D

Cynerion
04-03-2022, 20:10
Cynerion, może od początku.
Czy czasem nie wyszukujesz na allegro innego czujnika ?
Wpisujesz "czujni sprzęgła" ?
To co widzisz, to nie ten czujnik, to są czujniki pod pedałem sprzęgła.
Na pompie sprzęgła jest inny czujnik i on raczej jest nawet w używce nie dostępny (nikomu nie chce się go demontować z pompy, wolą sprzedać razem z nią)
W używce szukaj "pompa sprzęgła" , i oglądaj, czy są z czujnikiem. (wersję europa)
Nówki są w opcji z i bez
W aso, miałeś na gwarancji, a jako, że można kupić pompę bez czujnika (połowa ceny) to tak Ci to wymienili.
Czujnik w aso dostępny tylko w opcji z pompą.
Zamienniki z czujnikiem np :SACHS 6284 605 021 , Valeo VAL2107719
Ps, według mnie będzie pasować z każdej wersji silnikowej, prócz 1.8D

Wiem, że w mondeo jest coś takiego jak czujnik poł sprzęgła i że to jest zupełnie inny czujnik niż tej "przyklejony" do pompki sprzęgła...
I tak... dokładnie wymienili w wersję bez, to się zgadza. No póki co zamówiłem czujnik który tak jak pisałem ma identyczne oznaczenia z tym który siedzi w moim aucie i wygląda też tak samo. Kwestia czy będzie sprawny... albo czy będzie elektronicznie pasował, bo już nie zdziwi mnie jeśli obudowa będzie ta sama ale elektronika inna....
No właśnie nie wiem czy ASO może zamontować zamiennik ?

Parch
04-03-2022, 22:52
To co widzisz, to nie ten czujnik, to są czujniki pod pedałem sprzęgła.
Czujnik przy pedale sprzęgła wygląda zupełnie inaczej niż ten, którego numery podaje Cynerion.
No właśnie nie wiem czy ASO może zamontować zamiennik ? Może.


Ponawiam pytanie: Jakie są objawy niedziałającego czujnika poza błędami na diagnostyce?

Cynerion
05-03-2022, 07:48
Objawy żadne... ewentualnie jedna rzecz: kiedyś o tym pisalem że kilka dni po zakupie zauważyłem że przy zmianie biegu z 1 na 2 jak nie wcisne gazu puszczając jeszcze sprzęgło to autem dość mocno jednorazowo szarpnie tak jakby obroty byly niedostosowane do predkosci pojazdu i nastapilo hamowanie silnikiem. Ale tez slyszalem ze to moze byc zwykle TTTM, bo ta się to opanować bardziej precyzyjną pracą pedałów. Choc w innych autach jakimi jeździłem z czymś takim sie nie spotkałem. Poza tym nie ma objawów.

Parch
05-03-2022, 08:12
A hamulec ręczny elektryczny działa poprawnie?

Cynerion
06-03-2022, 08:03
Hamulec ręczny nieelektryczny działa poprawnie.
Tez przeszło mi przez myśl że to nie z czujnikoem jest prpblem a z czymś innym ale nikt nie wie z czym. Bo to trochę dziwne że się popsuł a w ASO elektryk stwierdził że pierwszy raz od 10 lat ma z taką awarią do czynienia...

Parch
06-03-2022, 16:03
A Start/Stop działa poprawnie?

Cynerion
06-03-2022, 20:57
I widziś tu padło słowo klucz. Bo tu nie mam start/stopu... sam serwisant byl zdziwiony po co czten czujnik jak nie ma start/stopu...
Może po ty by nie szło przedłużyć gwarancji :D

Cynerion
09-03-2022, 07:52
Witam ponownie,

Cóż po wymianie czujnika błąd świeci się bez zmian. Szczerze wątpię że kupiłem drugi popsuty czujnik. Obstawiam, że przyczyna leży gdzie indziej. Ale sami nie wiedzą o co chodzi, choć pewnie skończy się na stwierdzeniu że drugi czujnik jest tak samo popsuty :?

Może to jest jakieś odgórne działania Forda, żeby po prostu nie przedłużyć gwarancji od tak, tylko za każdym razem bulić za jakąś naprawę kupę kasy = nie opłaca się jej przedłużać. :?
I co kupiłbym zamiennik za kilkaset zł i byłoby to samo... stąd nawet tego nie próbowałem. A przecież w ASO by powiedzieli że to zamiennik i nie odpowiadają za to, że teraz nie działa.

klocolus
12-03-2022, 18:16
A Start/Stop działa poprawnie?

U mnie tak samo, nie ma start/stop a czujnik jest. I też błąd po wymianie, ekonomizer nie działa prawidłowo

Cynerion
13-03-2022, 07:47
Finalnie się udało.
Drugi czujnik z allegro ktory był wymontowany z Focusa 1.0 ecoboost pasował do mojego mondeo 1.6 ecoboost.
Załączam zdjęcia: na dole czujnik właściwy do mondeo mk4 1.6 ecoboost, na górze czujnik ktory wg wielu sprzedawców pasuje do kazdego mondeo mk4.
Po wymianie czujnika błąd widniał nadal ale po jego skasowaniu już się nie wyświetlał na nowo.
Zauwazylem że po jego wymianie sprzęgła inaczej pracuje - bardziej miękko. Wczesniej mialem trusnosc by ruszyć bez szarpnięcia autem i przy zmianach biegów zwlaszcza z jedynki na dwa autem szarpało gdy robiłem ten manewr szybko. Teraz tego nie ma ale jeszcze potestuję aby dać 100% potwierdzenie.

suszi77
12-05-2022, 21:37
Witam Wszystkich
Wymieniłem dzisiaj pompę sprzęgła bez demontażu deski
Auto
Mondeo MK4 2008 2.0 duratec, system bezkluczykowy.
Zdemontowalem:
Schowek na drobne - 4 wkrety
Dolna osłona kolumny kierownicy - 2 wkręty od dolu
Kolumna kierownicy - wyjąć wtyczki, 4 śruby mocujące kolumnę, na dole 1 śruba mocująca walnego przekładni, wyjąć do tyłu i lekko do góry.
Wyjąć wtyczki z czujników, czujnik bliżej wału kierownicy obrócić i wyjąć, czujnik dalszy odgiąć zatrzask i przesunąć do tyłu i wyjąć.
Odkręcić kluczem 8 jedną śrubę od dolu na belce pod poduszką kolanową, mocuje ona stalowa blaszkę.
Wykręcić bebechy pod maską - filtr, Aku, podstawa Aku, wspornik.
Zdjąć przewody z pompy.
Odkręcić pedał sprzęgła - 4 nakrętki klucz nasadowy 13 i długa przedłużka
Odciągnąć do tyłu pedał z pompa aż zegnie się wspornik czujnika dalszego.
Wyjąć sworzeń tłoczyska pompy.
Obrócić pompa w lewo aż wyjdzie z mocowania w obudowie pedału.
Jak pedał jest na wierzchu to odciąć kawałek obudowy pedału z którego wystaje boleć do mocowania sprezyyny powrotnej w dieslu.
Montaż w odwrotnej kolejności.
Po zamontowaniu pedału z pompą przygiąć z powrotem wspornik czujnika aby był jak pierwotnie
I jest git.
Rozłożyłem stara pompę. Jest ona tak zbudowana że nawet jak tłoczek będzie przepuszczał to pąpa nie pocieknie do wewnątrz. No chyba że jest w pytę zużyta.
Pozdrawiam.
Powodzenia.
Jakby coś podpowiedzieć to bez stresu dzwonić.
Pięćset dwa czterysta pięćdziesiąt cztery dziewięć trzy.
Jacek

Tomasz121
14-09-2022, 08:52
Rozłożyłem stara pompę. Jest ona tak zbudowana że nawet jak tłoczek będzie przepuszczał to pąpa nie pocieknie do wewnątrz. No chyba że jest w pytę zużyta.

Fajnie kolego, że to zrobiłeś, może jakieś zdjęcia?
Czy to ramie z oczkiem do montowania przy pedale jest na sztywno połączone z tłoczkiem pompy?
Są tam jakieś elementy współpracujące?

Pytam ponieważ powoli przymierzam się do wymiany (oryginał) sprzęgła mondziu 14 lat 320t przelatane (pewne) .
Wyczuwam taki początkowy centymetrowy luz na pedale i zastanawiam się czy nie jest to też częściowo wytarcie - zużycie się tych elementów przy samym pedale i pompie a przez to (teoretycznie) brak pełnego skoku tłoczka a co za tym idzie kłopoty z wysprzęglaniem.

Parch
04-01-2023, 13:48
Szanowni koledzy - posiadacze czujników na pompie sprzęgła - mam pytanie:
Czy oprócz czujnika na pompie sprzęgła są u Was też obecne oba czujniki (BOT i TOT/TOP) na pedale sprzęgła? Czy może tylko jeden z nich? Jeśli jeden to który?

klocolus
04-01-2023, 22:49
Czy może tylko jeden z nich? Jeśli jeden to który?

Jak dobrze pamiętam to miałem jeden ale juz nie pamiętam który mogę pomacać ręką jutro, mam na zwykły kluczyk bez keylessa

Parch
04-01-2023, 22:53
Będę wdzięczny za info. Może zamiast macać zrobiłbyś fotkę? Byłoby wszystko widać.

klocolus
08-01-2023, 13:24
Będę wdzięczny za info.

Czujnik położenia pedału sprzęgła jest (https://ford.sklep.pl/product-pol-19176-przelacznik-czujnik-pedalu-sprzegla-1343269-oryginal-Ford.html), nie ma tego oznaczonego jako inhibitor rozruchu (https://ford.sklep.pl/product-pol-20029-przelacznik-czujnik-pedalu-sprzegla-inhibitor-rozruchu-1439868-OE.html)

Parch
08-01-2023, 14:16
Dziękuję.

Szmagiel
07-06-2023, 01:59
Witam. A czy można przełożyć stary czujnik do nowej pompy bez czujnika czy trzeba kupić pompę z czujnikiem?

tomao
07-06-2023, 07:25
do nowej pompy bez czujnika
Jeśli pompa nie ma czujnika, to nie ma też pierścienia magnetycznego i przełożenie czujnika ze starej nic nie da niestety.