Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 1.8tdci wyjące turbo


machopl
09-03-2014, 18:52
Witam
W moim aucie pojawił się dziwny odgłos mianowicie powyżej 2k RPM i w górę słychać jakby wycie turbo jakby mocno "ciągnęło" powietrze , auto nie dymi zbiera się dobrze równo pracuje.
Sprawdziłem już gumowe węże przy intercolerze i wydają się całe.
Prosiłbym o jakieś sugestie lub podpowiedź co zrobić z autem ??

jaceks
09-03-2014, 19:37
zanim poświęcisz kase na regeneracje turbo, sprawdż z kumatym diagnostą i laptopem na kolanach, czy daje odpowiednie ciśnienie. jeśli tu jest wszystko ok, to możesz zdjąć osłone silnika z dołu i sprawdzić czy nie wydmuchało uszczelki kolektora wydechowego.
silnik powinien być okopcony spalinami

jendrekmak
09-03-2014, 20:11
sprawdź dolot między filtrem a turbiną bo głośna praca turbiny (jeśli jest dobra) bierze się z powodu pęknięć również w tym miejscu

poza tym sprawdź na słuch przy otwartej masce. oczywiście potrzebna czyjaś pomoc. ewentualnie można też zdjąć rurę między filtrem a turbiną do osłuchania dźwięków i sprawdzenia ewentualnych luzów osi turbiny oraz otarć na obudowie turbiny lub ubytków łopatek wirnika (oczywiście sprawdzamy stronę zimną - wystarczy)

machopl
09-03-2014, 20:12
Hej
Dzięki za info odrazu powiem że silnik jest czysty dzisiaj go sam oglądałem na kanale.Jutro zrobię nagranie i podepnę link to może w jakiś sposób zaowocuje jakąś sugestią co zrobić w tym przypadku.

jendrekmak
09-03-2014, 21:58
odrazu powiem że silnik jest czysty dzisiaj go sam oglądałem na kanaledlatego obejrzyj ten dolot od filtra do turbiny bo wtedy przy pęknięciu jest tylko hałas i nie sadzi olejem po silniku i okolicy bo zasysa powietrze bokiem do turbiny na podciśnieniu. dopiero za turbiną powietrze jest "pchane" pod ciśnieniem i przy pęknięciu wylatuje na zewnątrz rur

t.runo
10-03-2014, 09:52
Witam
W moim aucie pojawił się dziwny odgłos mianowicie powyżej 2k RPM i w górę słychać jakby wycie turbo jakby mocno "ciągnęło" powietrze , auto nie dymi zbiera się dobrze równo pracuje.
Sprawdziłem już gumowe węże przy intercolerze i wydają się całe.
Prosiłbym o jakieś sugestie lub podpowiedź co zrobić z autem ??

co to jest 2k rpm ?

antraxx
10-03-2014, 10:06
co to jest 2k rpm ?
2000 obrotów na minute

machopl
10-03-2014, 19:08
Hej wszystkim poniżej link do 2 filmów z opisywanym wcześniej dźwiękiem
https://www.dropbox.com/sh/w1tciu1yqa943uj/NAqENEsA-O

mrk26
11-03-2014, 11:52
Czy podłączałeś autko pod kompa? Jakieś błędy? Ja ma 2.0 tdci ale u nie przez kilka miesięcy turbo wyło jak w autobusie i wywalało mi jeden błąd od czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym, okazało się że jak wymieniałem rozrusznik to odpiąłem kostkę bo kabel był na drodze do rozrusznika i zapomniałem podpiąć, po podpięciu kostki do czujnika jak ręką odjął :P

machopl
11-03-2014, 18:14
Nie podłączałem go jeszcze pod kompa, może ktoś podpowiedzieć jaki kabel kupić i czym go diagnozować (mam doświadczenie z Vagiem ) a tak przy okazji tej kostki to gdzie szukać ??

arkmyl12
11-03-2014, 23:35
Sprawdź dokładnie węże między turbem a kolektorem. Mam ten silnik w conneccie 110 KM i co jakiś czas pęka któryś wąż. Gazowanie na postoju nic nie da. Łopatologicznie trzeba szukać pęknięcia. Może troche kłopotliwe ale skuteczne:)

jareczek1980
12-03-2014, 09:39
bierze się z powodu pęknięć również w tym miejscu
zgadza się, komp nie pomoże. Masz dziurę i musisz ją znaleźć

machopl
12-03-2014, 19:27
Dzięki za podpowiedzi , jutro postaram się zajżeć i poszukać jakoś dokładnie może coś się uda znaleźć jakby co to będę informować czy udało mi się coś znaleźć więc trzymajcie kciuki :)
pozdrawiam

michal81
24-03-2014, 19:01
Witam. U mnie gwizdało / świstało spod uszczelki kolektora wydechowego, ponieważ miałem urwaną jedną szpilkę od tego kolektora. Też myślałem, że to turbina kończy swój żywot. Gdzieś na forum ktoś pisał, że miał tylko poluzowaną śrubę na tej szpilce i też gwizdało. Posprawdzaj sobie dokładnie, bo to wygląda na jakąś nieszczelność.
Powodzenia

machopl
05-04-2014, 13:59
Troszkę to trwało , dopiero dzisiaj znalazłem czas i sprawdziłem okazało się że turbo ma duże luzy wzdłużne i poprzeczne w poniedziałek będę się umawiać na regenerację turbiny nie wiem czy mogę podać nazwę firmy jeśli nie to proszę moderatora u usunięcie , firma Techmot pod Białymstokiem jeśli ktoś miał jakiekolwiek doświadczenia proszę o info .
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi dam znać po zabiegu czy to pomogło.
Pozdrawiam

jendrekmak
05-04-2014, 22:26
w poniedziałek będę się umawiać na regenerację turbinyniewiele firm dobrze regeneruje turbiny. często kończy się to powtórką problemu i ponowną wymianą. napiszę herezję ale wolę używany oryginał w dobrym stanie niż nie wiadomo jaką regenerowaną. Garrett nie udostępnia części zamiennych do regeneracji turbin więc żadna firma regeneracji nie zrobi na oryginałach tylko tak na prawdę nie wiadomo na czym

dario6273
06-04-2014, 10:01
Ja robiłem kiedyś regenerację turbiny we Wrocławiu do focusa 1,8tddi i do tej pory przejechał na niej 140tyś i dalej hula:P

machopl
10-04-2014, 20:36
Witam dzisiaj w końcu odebrałem auto , troszkę kosztowało ale się okazało że turbo było już na granicy życia, płukanie silnika , czyszczenie misy wymiana olejów i filtrów.
Nareszcie cisza słychać jedynie delikatny świst turbiny, mam tylko jednak wrażenie że auto zaczęło ciągnąć dopiero od ok 2000-2200 rpm czy to normalne w tym modelu ?? czy może fachowcy coś źle zrobili ??

machopl
17-04-2014, 21:22
Witam
oddałem ponownie auto do serwisu coś poprawili, auto odżyło ale pojawił się straszny gwizd przy przyspieszaniu oraz jak puszcze pedał gazu i auto schodzi z obrotów (np od 2500 rpm w dół) czy to normalne po regeneracji ??

Bosman71
02-07-2014, 09:04
Nie wiem czy to na pewno była turbina...

Zerknij tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=206462&highlight=%B6wist

Witam
oddałem ponownie auto do serwisu coś poprawili, auto odżyło ale pojawił się straszny gwizd przy przyspieszaniu oraz jak puszcze pedał gazu i auto schodzi z obrotów (np od 2500 rpm w dół) czy to normalne po regeneracji ??

opall
30-08-2014, 12:16
Trochę odkopię temat ale z Twoich filmików słyszę, że ma dokładnie takie samo wycie - zdiagnozowałeś i rozwiązałeś swój problem ? Jeżeli tak to prosiłbym o informacje co było przyczyną.
Mechanik po bardzo wstępnej diagnozie mówi, że to raczej nie turbo, gdyż turbo inaczej "gra"

Wycie ("wuuuuuuu") pojawia się na rozgrzanym silniku, przy ostrym dodawaniu gazu, powyżej 2000 obr.

EDIT: Jeszcze tylko dodam, że jestem świeżo po regeneracji wtryskiwaczy.

kael82
30-08-2014, 13:42
Jeszcze tylko dodam, że jestem świeżo po regeneracji pompowtryskiwaczy.
http://emotikona.pl/emotikony/pic/zdziwko.gif (http://emotikona.pl/emotikony/) W 1.8TDCi masz pompowtryskiwacze?

opall
30-08-2014, 14:41
laik jestem - poprawiłem

michal81
30-08-2014, 20:58
Sprawdź szpilki, które mocują kolektor wydechowy do głowicy. Uszczelka miedzy kolektorem, a głowica jest metalowa i składa się chyba z trzech warstw. Jeśli nakrętka na szpilce będzie poluzowana lub co gorsza szpilka będzie urwana to właśnie tak może wyć/gwizdać.

opall
31-08-2014, 19:33
Kurcze... jadę na urlop, co prawda mam do pokonania "tylko" 600 km łącznie, ale pytanie czy to jest na tyle groźne, że wymaga natychmiastowej naprawy, czy też pojeżdżę z tym jeszcze trochę i mogę spokojnie po wypoczynku auto do warsztatu wstawić.

opall
02-09-2014, 11:41
Ktoś coś ?

michal81
02-09-2014, 14:19
Mój Mondek z tą usterką musiał przyjechać z Anglii do Polski i jeszcze trochę po Łodzi kilometrów zarobił zanim to naprawiłem. Ale sadzę, że zanim wyruszysz w drogę to musisz w 100% zdiagnozować w czym jest problem. Jeśli jednak masz możliwość naprawić to przed podróżą to nie zwlekaj, bo i tak Cię to nie ominie.
Nikt Ci tu też nie da gwarancji że bez problemu dojedziesz na urlop.

elbarto
21-08-2016, 10:46
cześć
to mój pierwszy post na forum, więc witam się w ten sposób z wami, odgrzewając kotleta.
czy ktoś dysponuje jescze filmami, nagraniami dźwięku wycia o jakim tu mowa? mam na oku s-maxa 1.8 TDCI - jak w opisie. turbo po regeneracji, mam fakturę. wycie z wydechu, właściwie nie słyszane z pod maski, natomiast słyszane przy końcówce wydechu, oraz z przodu jak by gdzieś poniżej turbo, ale ze względu że występuje tylko podczas przyspieszania ciężko zdiagnozować.

mnie to brzmi jak jakiś "problem" z kierownicami spalin itp, ale auto jedzie prawidłowo, nie generuje błędów, nie kopci, nie bierze oleju.
sprawdzę może ręcznie jeszcze luzy na ośce,
ale może ktoś coś jescze ma z nagrań.

dźwięk jest podobny do świstu / wycia wiatru. bardziej wycie wiatru niż cieńki świst.

turbo jescze jest na gwarancji tylko nie bardzo mam możliwość szybkiego podjechania na sprawdzenie więc chcę sam coś się dowiedzieć, bo auto generalnie wygląda na zadbane z oryginalnym przebiegiem.

machopl
30-08-2016, 17:44
Hej, jeśli twoj prośba dalej aktualna to mogę podesłać filmiki z tym wyciem.
Co do regeneracji to nie polecam od mojej regeneracji ( w niby dużej firmie w Białymstoku) jak opisywałem w wątku wcześniej przejechałem moce 35k km i turbo znowu do wymiany.

franczesko
30-08-2016, 20:21
Podlinkuj tutaj ten film z wyciem.

Focus 1.8 TDCI ma aktualnie 420 tys km. wycie występuje od przebiegu 200tys. km. i wyje dalej... moc jest nic nie dymi okresowo te wycia występują, zazwyczaj miedzy 2-3 tys. obrotów.

W drugim samochodzie Mondeo 1.8 TDCI też wyje turbo, przebieg 270 tys. km wyje i tyle nic się nie dzieje.

Dodam, że świeżo po wymianie oleju problem ustępuje na chwile i potem wraca.