Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] drgania podczas jazdy 100km\h


cichyrap
09-03-2014, 19:58
po wymianie przegobu zewnetrznego prawego nadal drgania sa nawet bardziej odczuwalne.gdzie szukac przyczyny pomoszcie

oisom
09-03-2014, 20:18
Pożycz od kogoś koła przednie i się przejedź. Ja miałem tak z pół roku - opony wyważały się pięknie a podczas jazdy tragedia drgania i ściągało w jedną stronę. Dodam że opony były nowe, naprawdę warto to sprawdzić i nie zamieniaj tył - przód bo z tył mogą być takie same ( ja tak miałem). Sprawdź też czy czy się nie blokuje zacisk hamulca któregoś koła z przodu. Jeśli przejedziesz się z 10 km lub więcej z prędkością koło 100 zatrzymaj się jeśli jedno z kół będzie gorące to już wiadomo co kierownicą telepie.

K!S!3L
09-03-2014, 20:28
Z drganiami kierownicy to bardziej przegub wewnętrzny a nie zewnętrzny. Opony też mogą być powodem mimo tego że da się wyważyć jak poprzednik napisał. Moje się odkształciły bo auto stało miesiąc i były do wymiany.

Yokura
10-03-2014, 09:12
Obstawiam jak przedmówca na przegub wewnętrzny albo raczej para do wymiany...

korek007
10-03-2014, 10:22
po wymianie przegobu zewnetrznego prawego nadal drgania...
Drgania to od przegubu wewnętrznego. Pozostaje tylko pytanie - z której strony.

mixer850
10-03-2014, 10:41
Drgania to od przegubu wewnętrznego. Pozostaje tylko pytanie - z której strony.

a jeśli drgania występują tylko w czasie przyspieszania i od predkosci ok. 80km/h to też winny jest przegub wewnetrzny?

Bump: Drgania to od przegubu wewnętrznego. Pozostaje tylko pytanie - z której strony.

a jeśli drgania występują tylko w czasie przyspieszania i od predkosci ok. 80km/h to też winny jest przegub wewnetrzny?

K!S!3L
10-03-2014, 11:30
Przegub wewnętrzny objawia się głównie podczas przyspieszania

mixer850
10-03-2014, 12:27
A czy wypięcie przegubu i wpięcie go w innej pozycji(przypadkowo podczas remontu zawieszenia) mogło spowodować ze teraz występują te wibracje? Zaznaczam ze drży cały przód samochodu a nie kierownica.

Tomaszstn
10-03-2014, 13:26
Te objawy to także może być skrzywiona półośka, trzeba dokładnie to posprawdzać ;)

K!S!3L
10-03-2014, 15:24
Może wyrobiła się podpora półosi?

oisom
10-03-2014, 19:42
Łożysko podpory półosi głośno szumi jak już wyrobione. Co do wpięcia przegubu w innej pozycji niż był to z tego co słyszałem też może być przyczyną drgań ale nie wiem na ile i w jakim stopniu. Zacznij od podmiany kół, całych kół by je wykluczyć sprawdź amortyzatory i te hamulce jak pisałem wyżej no a potem to już te przeguby , półosie.

chudyyy
10-03-2014, 19:47
gdzie szukac przyczyny pomoszcie

po pierwsze zużycie opon, potem obstawiam zbieżność i geometrię zawieszenia

K!S!3L
10-03-2014, 20:01
Nie chodziło mi o samo łożysko lecz podporę półosi u mnie był luz około 1mm. Pod łożysko dookoła podłożyłem kawałek blachy 0,5 i niepotrzebnie kupowałem półoś w ciemno.

mixer850
11-03-2014, 16:32
. Zacznij od podmiany kół, całych kół by je wykluczyć sprawdź amortyzatory i te hamulce jak pisałem wyżej no a potem to już te przeguby , półosie.

Koła sprawdzone, podmienione, wyważone, hamulce ok, amory na stacji diagnostycznej sprawdzone i luzy w zawiasie też. Więc chyba zostają te półosie i przeguby... no chyba że komuś coś jeszcze przychodzi do głowy:roll:

Basra
11-03-2014, 18:46
po wymianie przegobu zewnetrznego prawego nadal drgania sa nawet bardziej odczuwalne.gdzie szukac przyczyny pomoszcie
Witam

Drgania podczas przyspieszania,przy których odnosimy wrażenie jak by drgała płyta podłogowa,generowane są przez półosie napędowe.

Marek-B
11-03-2014, 18:48
Stawiam na podporę . :) U mnie też wystarczyła aluminiowa blaszka pod obejmę .
Mechanicy nie bardzo wiedzieli co jest grane . Musiałem sam dojść.

Basra
12-03-2014, 21:44
Witam

Obejmy nie można powtórnie użyć.Musi być nowa.

pozdrawiam

lukasz0318
15-03-2014, 19:54
kurcze ja mam to samo i juz mnie cos bierze jak jade gdzies dalej wczesniej mialem tak przy predkosci od ok 80/90-140 potem cichlo pojechalem na przeglad i zbieznosc komputerowa i byla fatalna z przodu mi zrobil i zbierznosc jest ok z tylku nie zrobil bo sa sróby od wachaczy tak pozapiekane ze trzeba wymienic caly wachacz. po zbieznosci drania zaczynaja sie tak ok 100-110 i wzwyz :(
hmmm o jaka podpore chodzi i gdzie ona jest to moze cos z nia zrobie, jak pytalem ile kosztuje przegub wewnetrzny to ze niby nie wystepuje i trzeba cale poloski wymieniac i juz jestem głupi bo nie wiem co robic:(

korek007
16-03-2014, 06:19
Chodzi o łożysko podpory prawej półosi. Jest ono tuż przy kielichu przegubu wewnętrznego, od strony silnika.

lukasz0318
17-03-2014, 21:34
spoko moze t tym lub przyszłym tygodniu sprawdze i mówicie ze zwykły kawałek blaszki wystarczy?:) trzeba ja jakoś zamocować czy tylko wcisnąć?

Marek-B
17-03-2014, 21:43
Odkręcasz obejmę , docinasz miękką blaszkę na wymiar...dokręcasz..

Basra
17-03-2014, 22:14
spoko moze t tym lub przyszłym tygodniu sprawdze i mówicie ze zwykły kawałek blaszki wystarczy?:) trzeba ja jakoś zamocować czy tylko wcisnąć?
Witam

Nie montuj żadnej blaszki.Załóż nową obejmę.Jeżeli będzie dalej luz to podpora łożyska do wymiany.

pozdrawiam

lukasz0318
02-04-2014, 20:48
hmm a może to ktoś na jakimś zdjęciu zaznaczy gdzie są te elementy?

ja mam takie zdjęcie z książki 'sam naprawiam', już mnie denerwują te drgania a mechanika nie ufam znaczy wymieniaczom dlatego wole sam kupić i podjechać do kolegi na podnośnik i to zrobić popołudniu :)

https://lh6.googleusercontent.com/-Vy1_j3uCdKs/UzxpCZH7wcI/AAAAAAAABTk/_pmW_3xxxyE/w649-h874-no/os_focus.jpg

korek007
03-04-2014, 12:30
Jeżeli masz na myśli obejmę łożyska podpory półosi, to najpierw zlokalizuj prawą półoś. Tak pi razy oko na jej środku jest przegub wewnętrzny - taki kielich, mający od strony koła gumową osłoną. Za przegubem, od strony silnika jest na półosi (faktycznie, nie jest już to półoś, lecz element przegubu) jest łożysko mocowane do podwozia przy pomocy podpory oraz metalowej obejmy. Na rysunku tego nie widać. Obejma wygląda tak:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Obejma-lozyska-podpory-polosi-1038216-FORD/1856

lukasz0318
03-04-2014, 18:09
Jeżeli masz na myśli obejmę łożyska podpory półosi, to najpierw zlokalizuj prawą półoś. Tak pi razy oko na jej środku jest przegub wewnętrzny - taki kielich, mający od strony koła gumową osłoną. Za przegubem, od strony silnika jest na półosi (faktycznie, nie jest już to półoś, lecz element przegubu) jest łożysko mocowane do podwozia przy pomocy podpory oraz metalowej obejmy. Na rysunku tego nie widać. Obejma wygląda tak:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Obejma-lozyska-podpory-polosi-1038216-FORD/1856

super, dzięki za odpowiedź, w tym sklepie się zaopatruje bo jestem z okolicy Kielc więc luzik :) chyba od razu lepiej kupić i łożysko i tą podporę jak myślisz czy łożysko racze będzie ok? i po wymianie powinny drgania zniknąć? a i orientujesz ile mniej więcej czasu zajmie wymiana tego? tak orientacyjnie:)

Bump: a i czy na z lewej strony też występuje coś co może odpowiadać za drgania? wahacze mam całe wymienione łączniki stabilizatorów też, po zbieżności robionej komputerowo minimalnie drgania mniejsze ale stawiam ze to będzie to łożysko razem z tą podporą tylko boje się ze może być coś jeszcze...

korek007
03-04-2014, 19:37
... czy łożysko racze będzie ok? i po wymianie powinny drgania zniknąć? ...czy na z lewej strony też występuje coś co może odpowiadać za drgania? ....
No to od początku:
1) czy te drgania (całego w zasadzie przodu ?) występują przy przyspieszaniu, a po zdjęciu nogi z pedału gazu ustają ?
2) jeżeli na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi "tak", to czy wykluczyłeś przeguby wewnętrzne ? Jeżeli nie, to najpewniejszą metodą jest demontaż półosi, rozłożenie przegubów i ich organoleptyczne sprawdzenie. Ja za taką przyjemność (obie półosie, prawie 3 lata temu) płaciłem 160 zł, ale miałem pewność, co trzeba wymienić.

lukasz0318
03-04-2014, 20:02
No to od początku:
1) czy te drgania (całego w zasadzie przodu ?) występują przy przyspieszaniu, a po zdjęciu nogi z pedału gazu ustają ?
2) jeżeli na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi "tak", to czy wykluczyłeś przeguby wewnętrzne ? Jeżeli nie, to najpewniejszą metodą jest demontaż półosi, rozłożenie przegubów i ich organoleptyczne sprawdzenie. Ja za taką przyjemność (obie półosie, prawie 3 lata temu) płaciłem 160 zł, ale miałem pewność, co trzeba wymienić.

Ad1. przy przyspieszaniu od około 90km/h, po zdjęciu nogi z gazu ustają.
ad2. nom półośki niby są ok sprawdzałem z kumplem i jako tako nie mają luzów na przeglądzie tez nic nie wyszło a był robiony dwa tygodnie temu. jak pytam jakiś mechaników to mówią że to przegub wewnętrzny. więc rzeczywiście może być to łożysko. cała półoś prawa z przegubem 315zł w sklepie forda ;/ zamiennik ok 250zł i nie ma łożyska w zestawie więc chyba najpierw wymienię łożysko razem z podporą a potem najwyżej dokopię półośkę aaa i trzeba robić zbieżność na nowo po takim zabiegu? chyba niekoniecznie?

https://lh6.googleusercontent.com/-f1Y7Mnu0QvM/Uz2tu-R2JrI/AAAAAAAABUg/lK0RapV1NDs/w670-h232-no/poloski.jpg

booro
03-04-2014, 21:47
Łukasz daj znać czy uda Ci się rozwiązać w ten sposób te drgania, bo od jakiegoś miesiąca borykam się z identycznym problemem, jeszcze się za to nie zabrałem :P

Basra
03-04-2014, 22:04
Witam

Aby sprawdzić korpus przegubu wewnętrznego tzw.kielich,należy wysunąć półoś z przegubem trójramiennym.Na przegubie osadzone są 3 rolki.W przegubie wew. sprawdzamy powierzchnię na której pracują rolki np.opuszkiem palca.Jakakolwiek nierówność eliminuje korpus przegubu.

pozdrawiam

Xmen90
04-04-2014, 07:17
W moim mk2 po przekroczeniu 100 zaczynało strasznie drgać, nie wiedziałem od czego to, 3 razy koła wyważałem. W końcu zmieniłem na alumy i co się okazało, stara przednia opona rozwarstwiła się od środka. Kupiłem nowe opony i jest git, nic nie rzuca.

korek007
04-04-2014, 09:03
.... jak pytam jakiś mechaników to mówią że to przegub wewnętrzny. więc rzeczywiście może być to łożysko....

Albo przegub, albo łożysko. Zrób tak, jak niektórzy radzą i jak ja zrobiłem. Niech mechanik wyciągnie przeguby i sprawdzi stan wewnętrznych powierzchni kielichów. Żadne gdybanie sprawy nie rozwiąże.

Marek-B
04-04-2014, 14:40
Albo podpora ..:) co najłatwiej , najtaniej , sprawdzić ??
Kawałek cienkiej blaszki pod obejmę łożyska. Jak pomoże , można wymienić na oryginał.

korek007
04-04-2014, 16:30
Coś się tak tej obejmy uczepił, jakby ona była lekarstwem na wszystko ? Prędzej łożysko wyrobi się i dostanie luzów niż obejma się rozciągnie.

Marek-B
04-04-2014, 18:22
Kolego ...przerabiałem ten problem na własnej skórze , a raczej Forda. Pierwsze było do wymiany łożysko koła , wg . mechanika. Drugie ...łożysko podpory. Wymienil . Dalej dupa.
Sam ruszyłem półosią i zauważyłem lekki luz na obejmie. Podłożyłem aluminiową blaszkę i ...40.tys. już zrobiłem. Nic nie trzęsie . Auto ma już przejechane ogółem 247.tys.
Co za szkodzi sprawdzić taki tani , a może bardzo skuteczny test ???
Nikogo nie zmuszam do sprawdzania na siłę .Róbta co chceta , wymieniajcie wszystko po kolei.

lukasz0318
04-04-2014, 19:39
powiem tak obejma trzyma bardzo dobrze i nawet nie drgnie, łożysko może coś tam się z nim dzieje ale stwierdziliśmy że to nie to, za to na krzyżaku(w poście nr #27 element nr 4 na zdjęciu trzy łożyska złożone w jeden element ) są ta jak by luzy więc może być to.... ale po przejechaniu kilku km sierdził kumpel ze na początek to żebym tarcze wymienił bo według niego to to bo są drgania na pedale podczas jazdy.... w sumie tarcze to koszt ok 80zl sztuka więc sprawdzmy tarcze na początek...

SRS
04-04-2014, 19:49
a poco kupować nie lepiej sprawdzić grubość tarcz / czy nie są za cienkie / i czy nie mają bicia , chyba prościej i taniej suwmiarka i miernik bicia

korek007
04-04-2014, 20:59
Kolego ...przerabiałem ten problem na własnej skórze , a raczej Forda....
U mnie był to lewy przegub, co nie oznacza, że w każdym przypadku będzie to lewy przegub. U Ciebie była to obejma łożyska, ale u innych może być coś innego. Nie sądzę, abym nie miał racji.

Marek-B
04-04-2014, 22:21
Czy ja twierdzę , że to na 100% podpora ??????

Kończę dyskusję...

korek007
05-04-2014, 06:55
Czego się denerwujesz. Toż w każdym Twoim poście jest o podkładaniu blaszki pod obejmę.

kamil330d
06-04-2014, 22:06
Witam ja mam ten sam problem i nie wiem co to może być... Obstawiałem na tarcze ale po tym co tu czytam to już sam nie wiem

lukasz0318
07-04-2014, 21:40
spoko pojade jeszcze do innego mechanieka i może on cos stwierdzi bardziej bo taarcze jak by były krzywe to by waliło noin stop może i mam troszke krzywe ale wczoraj walnałem z kielc do wrocka czyli 350 i powrot 350 i jakoś dopiero przy gwaltownym przyśpieszaniu było to odczuwalne tak od 120 i do góry :(

XelisT
08-04-2014, 21:55
Witam, ja kupiłem forda właśnie z tą przypadłością. Drgania od 90km/h w górę, i tylko jak dodaję "gazu". Na początku wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe, bo i tak były do wymiany, ale nie pomogło. Opony musiałem kupić nowe, więc jak je zakładałem to od razu felgi zostały wyważone, dalej nic. Od początku podejrzewałem przegub wewnętrzny, mechanik też powiedział, że są luzy. Dzisiaj zamówiłem przegub wewnętrzny lewy i prawy, do końca tygodnia powinny zostać wymienione, jak kogoś będzie interesowało to napiszę czy pomogło. Pozdrawiam.

DjLeo
09-04-2014, 07:19
Witam, ja kupiłem forda właśnie z tą przypadłością. Drgania od 90km/h w górę, i tylko jak dodaję "gazu". Na początku wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe, bo i tak były do wymiany, ale nie pomogło. Opony musiałem kupić nowe, więc jak je zakładałem to od razu felgi zostały wyważone, dalej nic. Od początku podejrzewałem przegub wewnętrzny, mechanik też powiedział, że są luzy. Dzisiaj zamówiłem przegub wewnętrzny lewy i prawy, do końca tygodnia powinny zostać wymienione, jak kogoś będzie interesowało to napiszę czy pomogło. Pozdrawiam.

Oczywiście że będzie. Czekam na info. :)

lukasz0318
09-04-2014, 16:28
no dokładnie, ja się zabieram do wyjęcia przegubu i namacalnie obejrzenia go, może w przyszłym tygodniu mi się uda:)

XelisT
30-04-2014, 10:41
Dzisiaj dopiero oddałem samochód, odbieram go wieczorem. Napiszę czy pomogła wymiana przegubów wewnętrznych.

lukasz0318
30-04-2014, 13:18
A ile placiles za przeguby i kupiles cale z lozyskami i ze wszyskim?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

XelisT
30-04-2014, 15:19
Przegub lewy 100zł ( PRZEGUB, KRZYŻAK, OSŁONA, OPASKI, SMAR ORAZ ZABEZPIECZENIE )
i prawy 135zł.

lukasz0318
30-04-2014, 17:21
E to nie jest tak zle:) dzwonilem do innego mechanika i swojego wstawiam w pon powiedzial ze moze przeub na sucho powiedzialnze rozbierze i zobaczy i jesli bedzi wygladal w miare ok tonda nowy smar i zobaczymy czy mu przejdzie jesli nie to wymiana przegubu :) mowi ze robil kilka i czasami to pomoglo, lub ewentualnie lozysko podpory ale w pon dopiero bedzie cos wiadomo....

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

korek007
30-04-2014, 19:25
...i zobaczy i jesli bedzi wygladal w miare ok tonda nowy smar...
Niech przyjrzy się wewnętrznym powierzchniom kielichów, tam gdzie pracują te "główki" krzyżaka. Jeżeli będą tam choć niewielkie wyżłobienia, to przegub do wymiany.

lukasz0318
30-04-2014, 19:28
Chyba gość wie co robic bo to tez mowil ze moze byc :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

R_u_f_u_s
01-05-2014, 17:09
To jeszcze dorzucę coś od siebie :)

U mnie zaczęło trząść budą po zmianie opon, na zimowych było super, a po zmianie...
Już przy zmianie mechanik powiedział, że będziemy musieli umówić się na prostowanie felg (stal), bo są krzywe i może 'lekko drgać'.
I rzeczywiście - do 40-50 km/h trzęsło kierownicą, później całe autko zaczynało drżeć.
Po kilku dniach prób i testów chciałem się umówić na prostowanie felg... Bogu dzięki facet nie miał czasu i umówiłem się na sprawdzenie felg w warsztacie, w którym serwisuję samochody swój i mojej ładniejszej połówki :)

Co się okazało... felgi były proste jak *** :) problem leżał w tym, że 3 opony były wyząbkowane (niektóre kostki bieżnika były bardziej zużyte od innych). Opony poszły do regeneracji (wyrównanie bieżnika).
Kosztowało to 150zł za 3 opony (wyrównanie + wyważenie).
Jakiegoś specjalnego ubytku na bieżniku po tej całej procedurze nie widzę.
Grunt, że pomogło. Już nie trzęsie :)

I na koniec inna historia z życia :)
Znajomy kupił nowe opony (bodajże Good Year) - wyząbkowały się po 2 tygodniach. Na szczęście po 3 tygodniach batalii z serwisem gwarancyjnym i pomocą Rzecznika Praw Konsumenta udało się przepchnąć problem.
Podobno z nowymi oponami to jest coraz częstszy problem, a serwisy gwarancyjne zrzucają to na problemy z zawieszeniem... ale jak to mogą być problemy z zawieszeniem, jak z innymi oponami tego problemu nie było...

XelisT
01-05-2014, 17:52
Odebrałem po południu samochód od mechanika, wymiana przegubów pomogła ;) samochód jeździ bez najmniejszych wibracji.

mojmistrz
01-05-2014, 19:50
Ile zapłaciłeś za robotę ? Muszę wymienić prawy przegub, mam już kupiony, ale jakoś się wybrać nie mogę :D

XelisT
01-05-2014, 20:26
Znam to xd też mi się nie chciało oddawać samochodu ;p Za jedną stronę robocizna 100zł ;)

mojmistrz
01-05-2014, 21:23
No to tragedii nie ma ;) dzięki ! :)

lukasz0318
01-05-2014, 23:16
Ciekawe czy i ja bede zmuszony do kupna nowego przegubu w poniedzialek sie okaże :)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

lukasz0318
10-05-2014, 20:09
U mnie tez ok wymienilem cala poloske zprzegubem z prawej strony i co pomoglo za kompletnapoloske z przegubem i lozyskiem w sklepie forda 320zl zamiennik fo tego kupilem linki fo recznego dlugie i krotkie zestaw naprawczy do hamulcow z tylu za wszystki 460zl plus 220zl za robote, ale chyba lewa poloska tez cos szfankuje bo tak jak by przy skrecaniu cos stukalo wlasnie z lewej strony....

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

mojmistrz
10-05-2014, 20:15
Jak przy skręcaniu Ci stuka, to może to być przegub zewnętrzny. Tani w zakupie i wymianie.

lukasz0318
10-05-2014, 20:26
Zewnetrzny czyli?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

mojmistrz
10-05-2014, 21:03
Czyli ten od strony koła :) np. ten: http://allegro.pl/przegub-zew-ford-fiesta-fusion-01-focus-98-i4150816177.html

lukasz0318
07-06-2014, 21:06
Wiecie co drgania są nadal, dużo dużo mniejsze ale są czy to może być cała lewa półoska?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

mojmistrz
08-06-2014, 08:56
Lewa półoś jest chyba "rozbieralna" i bez problemu można kupić przeguby zewnętrzne i wewnętrzne, więc przed wywaleniem jakiegokolwiek elementu, trzeba po prostu zdiagnozować, który padł, no chyba, że padły oba ;) Co wymieniłeś ? Tylko zewnętrzny z lewej strony ? Wyjmowali w ogóle półoś ? Bo najłatwiej wtedy ocenić jej stan. U mnie lekkie wibracje powodowało padnęte łożysko w prawym kole, ale to byś raczej usłyszał, więc odpada ;) inne opcje to jak zwykle: opony, felgi ;)

lukasz0318
08-06-2014, 09:55
hmm wymieniłem całą prawa poloske bo drgania były masakryczne, i tak rozbierał mechanik ta półos i w miejscu krzyzaka było wszystko tak wybite ze szkoda gadac na kilka milemetrow rowki na kazdym z lozysk.... poza tym przegub zewnetrzny na niej tez bywalniety więc taniej i szybciej wyszlo kupić poóśke niż poszczególne elementy....
co do lewej poośki to chyba tez zaprowadze do tego samego kolesia i niech wyjmie lewa i zobczy. a czy drganiamogą być tez sppowodowane wyrobiona poduszka pod silnikiem chociaż wydaje mi się że to akurat jest ok....

Felipewp
08-06-2014, 11:02
Witam ja mam podobny problem dragnia najwieszke w przedziale 70-90km/h przy 4 i 5 biegu
głownie trzesnie przodem góra dól nie na boki na lewarku nie odczuwalne drgania opony felgi i hamulce ok moze macie jakies sugestie