Zobacz pełną wersję : Zadanie immobilizera


Zajec
12-01-2007, 12:16
Przy dłuższym staniu auta pada mi akumulator ─ zdarzyło się taki już trzy razy. Chciałem skorzystać z najprostszego rozwiązania, czyli podpiąć się klemami do kogoś i odpalić. Efekt zawsze jest taki, że po przekręceniu kluczyka w statyjce samochód zamiast odpalić wydaje dźwięk "tykania" - z częstotliwością około 3-5 razy na sekundę. W ogóle sie słychać, aby silnik próbował odpalić.

Gdy podładuję akumulator przez jakieś dwie godziny i wstawię do samocodu, znów dochodzi jedynie do tykania. Poprzednie dwa razy udało się odpalić w następujące sposoby:
1) Podładowałem przez całą noc akumulator, wstawiłem i odpaliłem bez kłopotów
2) Podładowałem przez dwie godziny, wstawiłem, podłączyłem klemy do innego samochodu i odpaliłem
Na chwilę obecną trzecia awaria (aktualana) nadal nie została rozwiązana.

Teraz pytanie: czy jest możliwe, że immobilizer wykrywa w jakiś sposób złe napięcie/natężenie (nie znam się) i nie pozwala na odpalenie samochodu? Rozważam już kupienie nowego akumulatora (gdy będę tylko pewny, że rozładowuje się "sam", a nie z pomocą jakiegoś urządzenia) ale mimo wszystko takie "zabezpieczenie" jest dość mało wygodne.

waldek11
12-01-2007, 13:07
Z tego co piszesz to masz gdzieś pobór prądu.
Według mnie zrób tak:
- wyłącz wszystkie odbiorniki prądu( radio, wewnętrzne światło itd.....)
podłąćz się szeregowo amperomierzem pod jedną z klem a przewodem ( tzn jedną końcówkę amperomierza połącz z klemą np."-" a drugą z przewodem "-"). Zobaczysz wtedy czy masz jakąś upływność prądu na postoju( bardzo minimalna to będzie- immo, alarm).
Jeśli będziesz miał dużą upływność to wtedy musisz zlokalizować jaki obwód jest za to odpowiedzialny. Sprawdzisz to przez wyciąganie kolejnych bezpieczników.

llechu
12-01-2007, 13:19