Zobacz pełną wersję : tarcze hamulcowe


Dojker
12-01-2007, 16:41
moj problem przedstawia się następująco: dwa tygodnie temu przeszlifowałem tarcze hamulcowe i założyłem nowe klocki. po ok dwóch tygodniach tarcza się wykrzywiła i zaproponowano mi na warsztacie wymianę na nową. teraz na nowym komplecie zauważyłem że jedna tarcza grzeje sie mocniej jak druga - oczywiście nie wiem o ile mocniej ale jak dotykam zacisku to z jednej strony jest on ciepły a z drugiej temperatura ledwo wyczówalna. - byłem u tych mechaników i przeczyścili z wierzchu zacisk i popsikali po cylinderku - ale widze ze dalej się jedna strona mocniej nagrzewa. Czy mam się tym przejmować -czy nie - a może ta szlifowaną tarcze też tak szlag trafil bo sie mocniej grzala i wytrzymala tylko dwa tygodnie - bo byly mocne bicia na kierownice. boje się ze teraz bedzie to samo z nową tarczą. co jest - cylinderek nie odbija i dociska caly czas klocek do tarczy ?

artzly
12-01-2007, 19:10
hmmm moze to nie wina tarcz ...tylko klocków??... a moze jedna tarcza jest mniejsza (bardziej wyszlifowana) niż ta druga ktora sie mniej grzeje?... no sam nie wiem ... a nie masz bicia podczas hamowania czy sciagania w ktorąś strone??

Dojker
13-01-2007, 11:05
napisalem ze teraz mam załozone nowe tarcze i jest to samo grzeje sie jedna mocniej. narazie nie mam bicia ale na starych tez na poczatku nie bylo bicia a po dwoch tygodniach sie pojawily i to takie ze rece wyrywalo - boje sie ze nowe tez sie przegrzeja i bedzie to samo - podejzewam ze bede musial rozebrac ten cylinderek i wyczyscic go i wymienic te gumke.

artzly
13-01-2007, 13:40
a grzeje sie od hamowania??... a może cos z łożyskiem??

Dojker
13-01-2007, 14:39
no od hamowania sie grzeje. to ze sie grzeje rozpoznaje po cieplejszej temperaturze calego zacisku jest wyczowalne jeden zacisk jest cieply a drugi chlodny - tarczy nie dotykam bo palce sobie poparze a temperatury i tak nie rozroznie.

karex
13-01-2007, 16:46
byłem u tych mechaników i przeczyścili z wierzchu zacisk i popsikali po cylinderku
Szczerze? Zastanów się nad innymi mechanikami, robić się im nie chce :fcp24 , w efekcie czego naciągają Cię na koszty.
podejzewam ze bede musial rozebrac ten cylinderek i wyczyscic go i wymienic te gumke.
I to w miarę jak najszybciej, zanim tarcza się przegrzeje.

Dojker
22-02-2007, 15:56
no to powiem wam co jest jak są bicia na kierownicy przy hamowaniu. Ludzie na tym formum piszą takie bzdety że głowa mała i bałamucą tylko innych - np: żeby uważać na kałuze bo się tarcze wykrzywią i będą bicia na kierownicy (prędzej w łeb ci będzie biło jak na kierownice) i inne tego typu opinie i rady. Okazało się że to krzywa piasta powoduje bicie na kierownicy przy hamowaniu. Drugi przypadek to krzywa tarcza i wtedy też są bicia. A te zasrane pseudo mechaniki kapneli się dopiero przy trzecim komplecie tarcz że to nie one powodują bicie tylko krzywa piasta. jedne poszły na złom a były dobre drugie są na gwarancji i pewnie jej nie uznają bo są dobre a na trzecich teraz jeżdze i jest ok.