Zobacz pełną wersję : kto z was przekładał anglika mkII lub mkIII


jack20
14-01-2007, 14:03
Jak w temacie kto to już robił, jaki jest efekt i koszty, czy były wieksze trudności, moze ma ktoś jakieś fotki z przekładki.
Pozdrawiam

abuser
14-01-2007, 21:05
przekladka to w sumie zaden problem... tylko trzeba sie na tym znac... i wiedziec co wymienic...

sciana grodziowa w mondeo MkII jest LH i RH wiec sa otwory przystosowane do wesji kontynentalnej i "angielskiej". problem sie pojawia z podszybiem w tym aucie - poniewaz mocowanie silnika wycieraczek jest nieco inaczej zrobione i wymaga pewnych znacznych ingerencji w podszybie (ciecie + wyginanie + spawanie)

jak wiadomo - do wymiany kolumna kierownicza z maglownica, linki pedalow, cala konsola srodkowa + kokpit, reczny trzeba przespawac o kilka centymetrow... komputer przelozyc na prawa strone... zemienic elektryke w drzwiach.... itp....

oczywiscie mowie o MkII, poniewaz MkIII nie znam... ale z tego co slyszalem to tam nie ma tez problemow ze sciana grodziowa - tez jest uniwersalna.

rejestracja - tutaj zawsze pojawia sie kwestia szczegolowego przegladu + badania homolagacyjne dokonanych przerobek - poniewaz modyfikujemy uklad jezdny.. itp.. koszto dopuszczenia auta do eksploatacji to okolo 800 zl...

calkowity koszt dostosowania MkII do naszej wersji z angola to w zaleznosci od stopnia dostepncosci czesci i ich przystepnej ceny moze wahac sie w granicach 1500 - 2500 zl....

p.s. to i tak zawsze taniej o pare zlotych niz zakup tego samego rocznika krajowego albo naszych sasiadow.. ale czy warto? to juz pozostawiam ocenie kolegi...

p.s.2 oczywiscie sa jeszcze inne rzeczy mniejszego "gabarytu" do modyfikacji o ktorych nie wspominalem... ale to sa szczegoly....

Pinki
14-01-2007, 21:09
s.2 oczywiscie sa jeszcze inne rzeczy mniejszego "gabarytu" do modyfikacji o ktorych nie wspominalem... ale to sa szczegoly....

chodzby otwieranie wlewu paliwa po prawej stronie :) na allegro chodza juz przełożone w dobrych cenach. sam jak szukałem swojego to rozważałem ta opcjie ale jakos się nie skusiłem

Kargoolek
14-01-2007, 22:02
witam. nie wiem czy przekladka bedzie oplacalna, poniewaz wydaje mnie sie ze wyniesie wiecej niz 2500 pln'ow. poza tym po przekladce mozesz miec problemy z trzeszczacymi plastikami na calej konsoli srodkowej co moze strasznie dnerwowac. bedziesz musial pobawic sie z licznikiem przebiegu bo on liczy w milach. do tego dochodza nowe lampy przednie bo w angliku swieca bardziej na lewo. i do tego wszystko to co napisal abuser a moze nawet wiecej

frompoland
15-01-2007, 01:00
a caly osprzet silnika nie jest na odwrot??? bo chyba tylko blok jst okej a cala reszta jest odwrotnie....

1olek
15-01-2007, 05:20
a caly osprzet silnika nie jest na odwrot??? bo chyba tylko blok jst okej a cala reszta jest odwrotnie....

silnik jest identyczny w angliku i w europejskiej wersji

calkowity koszt dostosowania MkII do naszej wersji z angola to w zaleznosci od stopnia dostepncosci czesci i ich przystepnej ceny moze wahac sie w granicach 1500 - 2500 zl....

Z tego co ja sie orientuje koszt przekladki to ok 5000 zl. Same czesci to koszt ok 2500 zl.

sciana grodziowa w mondeo MkII jest LH i RH wiec sa otwory przystosowane do wesji kontynentalnej i "angielskiej".

Tego tez bym nie byl taki pewny bo widzialem na allegro karoserie od angielskich mondkow i wyraznie pisalo ze sciana grodziowa do wymiany, jezeli chcemy jej uzyc do europejskiej wersji.

Moim zdaniem jesli chodzi o przekladke starszego rocznika to opercja calkowicie nie oplacalna, no chyba ze mamy rozbitka a wiec i wszystkie czesci oraza samemu wezmiemy sie za robote.

P.S. Jezeli ktos chce to mam numer do goscia z Bydgoszczy co robi przekladki, moge wyslac na PW i mozna sie od niego wszystkiego dowiedziec.

P.S. 2 Bylo o tym duzo na forum wystarczy uzyc opcji szukaj ;)

frompoland
15-01-2007, 13:08
frompoland napisał/a:
a caly osprzet silnika nie jest na odwrot??? bo chyba tylko blok jst okej a cala reszta jest odwrotnie....


silnik jest identyczny w angliku i w europejskiej wersji


no nie wiem czy silnik jest taki sam... chyba ze piszesz o bloku silnika o tak... ale np sprzeglo czy inny osprzet to raczej nie jest w tym samym miejscy (tak na chlopski rozum)

llechu
15-01-2007, 13:40
Ojej, najwyżej pasażer będzie wciskał sprzęgło, hamował i dodawał gazu. :fcp12

abuser
15-01-2007, 13:57
sciana grodziowa ... jedni mowia ze do wymiany a inni cokolwiek innego.... a ja mowie ze sa wytloczenia na scianie grodziowej i tam trzeba odpowiednio ciac... mozna tez zrobic to inaczej oczywiscie.. wyciac - odwrocic o 180 stopni... i z niewielkimi przerobkami bedzie pasowac... ale tylko po co? dla kilku otworow?

w roznych regionach polski roznie sie ceny ksztaltuja... w wawie to wiem ze firma za przekladke mondiego MkII chciala 3500 kola.. to by sie wszystko zgadzalo, poniewaz podalem ceny zakupu czescie przez nas samych i wykonanie samemu przekladki.. :fcp26

kicaj
15-01-2007, 14:15
ok, ja z innej strony
wiem ze sa sytacje ze warto przekladac - ale warto tez wiedziec ze w Angli mozna zarejestrowac auto z kierownica po wlasciwej ;) stronie (choc oni mowia ze my mamy po niewlasciwej...) jedyne 2 wymagania: predkosciomierz w milach/h oraz swiatla ustawione we wlasciwym kierunku (zaklejenie nic nie daje)

skad wiem? kumpel zaczal pracowac niedaleko Edynburga, po drodze tam kupil sobie bmke w DE i ja na miejscu zarejestrowal, jedyne co musial zrobic to w/w rzeczy... no ale stare lampy i tacho zostawil sobie ;) wiec po powrocie do kraju przelozy z powrotem ;)

1olek
15-01-2007, 18:20
kicaj, w Irlandi tez mozna rejestrowac auta z kierownica po 2 stronie, wszedzie mysla normalnie i chca ulatwic ludziom zycie tylko nie w polsce gdzie wszystko chca utrudnic ;)

abuser
15-01-2007, 18:55
...wszedzie mysla normalnie i chca ulatwic ludziom zycie tylko nie w polsce gdzie wszystko chca utrudnic ;)

tak.... ale tutaj chodzi o kase za przeglady... i zreszta.... zanim doczekamy sie do tego ze nasz kraj bedzie na tyle normalny co reszta swiata.. nas tutaj juz nie bedzie..

Darass
15-01-2007, 19:18
Przyzwycziliśmy się tylko narzekać ale Niemcy to nie jest Świat bo tam też nie zarejestrujecie samochodu, z kierownicą po prawej stronie, a do przeróbek to już wogóle nie ma co podchodzić.

setaszi
16-01-2007, 08:08
w Mk II jak i w Mk III nie trzeba ściany wymieniać są odpowiednie przetłoczenia i trzeba wyciąć otwory a inne zaspawać nie jest to bardzo kłopotliwe tylko pracochłonne zaletą jest np to że serwo hamulcowe jest po właśćiwej stronie więc odchodzi przerabianie przewodów hamulcowych. Najgorsze w tym wszystkim jest zebranie wzystkich potrzebnych części. Jak nie zapomne aparatu to zrobie kilka fotek bo właśnie przerabiam Mk III

1olek
16-01-2007, 09:03
setaszi, czekamy na fotki i na info co dokladnie musiales wymienic i ile cie to kosztowalo :)