jack20
14-01-2007, 14:03
Jak w temacie kto to już robił, jaki jest efekt i koszty, czy były wieksze trudności, moze ma ktoś jakieś fotki z przekładki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zobacz pełną wersję : kto z was przekładał anglika mkII lub mkIII jack20 14-01-2007, 14:03 Jak w temacie kto to już robił, jaki jest efekt i koszty, czy były wieksze trudności, moze ma ktoś jakieś fotki z przekładki. Pozdrawiam abuser 14-01-2007, 21:05 przekladka to w sumie zaden problem... tylko trzeba sie na tym znac... i wiedziec co wymienic... sciana grodziowa w mondeo MkII jest LH i RH wiec sa otwory przystosowane do wesji kontynentalnej i "angielskiej". problem sie pojawia z podszybiem w tym aucie - poniewaz mocowanie silnika wycieraczek jest nieco inaczej zrobione i wymaga pewnych znacznych ingerencji w podszybie (ciecie + wyginanie + spawanie) jak wiadomo - do wymiany kolumna kierownicza z maglownica, linki pedalow, cala konsola srodkowa + kokpit, reczny trzeba przespawac o kilka centymetrow... komputer przelozyc na prawa strone... zemienic elektryke w drzwiach.... itp.... oczywiscie mowie o MkII, poniewaz MkIII nie znam... ale z tego co slyszalem to tam nie ma tez problemow ze sciana grodziowa - tez jest uniwersalna. rejestracja - tutaj zawsze pojawia sie kwestia szczegolowego przegladu + badania homolagacyjne dokonanych przerobek - poniewaz modyfikujemy uklad jezdny.. itp.. koszto dopuszczenia auta do eksploatacji to okolo 800 zl... calkowity koszt dostosowania MkII do naszej wersji z angola to w zaleznosci od stopnia dostepncosci czesci i ich przystepnej ceny moze wahac sie w granicach 1500 - 2500 zl.... p.s. to i tak zawsze taniej o pare zlotych niz zakup tego samego rocznika krajowego albo naszych sasiadow.. ale czy warto? to juz pozostawiam ocenie kolegi... p.s.2 oczywiscie sa jeszcze inne rzeczy mniejszego "gabarytu" do modyfikacji o ktorych nie wspominalem... ale to sa szczegoly.... Pinki 14-01-2007, 21:09 s.2 oczywiscie sa jeszcze inne rzeczy mniejszego "gabarytu" do modyfikacji o ktorych nie wspominalem... ale to sa szczegoly.... chodzby otwieranie wlewu paliwa po prawej stronie :) na allegro chodza juz przełożone w dobrych cenach. sam jak szukałem swojego to rozważałem ta opcjie ale jakos się nie skusiłem Kargoolek 14-01-2007, 22:02 witam. nie wiem czy przekladka bedzie oplacalna, poniewaz wydaje mnie sie ze wyniesie wiecej niz 2500 pln'ow. poza tym po przekladce mozesz miec problemy z trzeszczacymi plastikami na calej konsoli srodkowej co moze strasznie dnerwowac. bedziesz musial pobawic sie z licznikiem przebiegu bo on liczy w milach. do tego dochodza nowe lampy przednie bo w angliku swieca bardziej na lewo. i do tego wszystko to co napisal abuser a moze nawet wiecej frompoland 15-01-2007, 01:00 a caly osprzet silnika nie jest na odwrot??? bo chyba tylko blok jst okej a cala reszta jest odwrotnie.... 1olek 15-01-2007, 05:20 a caly osprzet silnika nie jest na odwrot??? bo chyba tylko blok jst okej a cala reszta jest odwrotnie.... silnik jest identyczny w angliku i w europejskiej wersji calkowity koszt dostosowania MkII do naszej wersji z angola to w zaleznosci od stopnia dostepncosci czesci i ich przystepnej ceny moze wahac sie w granicach 1500 - 2500 zl.... Z tego co ja sie orientuje koszt przekladki to ok 5000 zl. Same czesci to koszt ok 2500 zl. sciana grodziowa w mondeo MkII jest LH i RH wiec sa otwory przystosowane do wesji kontynentalnej i "angielskiej". Tego tez bym nie byl taki pewny bo widzialem na allegro karoserie od angielskich mondkow i wyraznie pisalo ze sciana grodziowa do wymiany, jezeli chcemy jej uzyc do europejskiej wersji. Moim zdaniem jesli chodzi o przekladke starszego rocznika to opercja calkowicie nie oplacalna, no chyba ze mamy rozbitka a wiec i wszystkie czesci oraza samemu wezmiemy sie za robote. P.S. Jezeli ktos chce to mam numer do goscia z Bydgoszczy co robi przekladki, moge wyslac na PW i mozna sie od niego wszystkiego dowiedziec. P.S. 2 Bylo o tym duzo na forum wystarczy uzyc opcji szukaj ;) frompoland 15-01-2007, 13:08 frompoland napisał/a: a caly osprzet silnika nie jest na odwrot??? bo chyba tylko blok jst okej a cala reszta jest odwrotnie.... silnik jest identyczny w angliku i w europejskiej wersji no nie wiem czy silnik jest taki sam... chyba ze piszesz o bloku silnika o tak... ale np sprzeglo czy inny osprzet to raczej nie jest w tym samym miejscy (tak na chlopski rozum) llechu 15-01-2007, 13:40 Ojej, najwyżej pasażer będzie wciskał sprzęgło, hamował i dodawał gazu. :fcp12 abuser 15-01-2007, 13:57 sciana grodziowa ... jedni mowia ze do wymiany a inni cokolwiek innego.... a ja mowie ze sa wytloczenia na scianie grodziowej i tam trzeba odpowiednio ciac... mozna tez zrobic to inaczej oczywiscie.. wyciac - odwrocic o 180 stopni... i z niewielkimi przerobkami bedzie pasowac... ale tylko po co? dla kilku otworow? w roznych regionach polski roznie sie ceny ksztaltuja... w wawie to wiem ze firma za przekladke mondiego MkII chciala 3500 kola.. to by sie wszystko zgadzalo, poniewaz podalem ceny zakupu czescie przez nas samych i wykonanie samemu przekladki.. :fcp26 kicaj 15-01-2007, 14:15 ok, ja z innej strony wiem ze sa sytacje ze warto przekladac - ale warto tez wiedziec ze w Angli mozna zarejestrowac auto z kierownica po wlasciwej ;) stronie (choc oni mowia ze my mamy po niewlasciwej...) jedyne 2 wymagania: predkosciomierz w milach/h oraz swiatla ustawione we wlasciwym kierunku (zaklejenie nic nie daje) skad wiem? kumpel zaczal pracowac niedaleko Edynburga, po drodze tam kupil sobie bmke w DE i ja na miejscu zarejestrowal, jedyne co musial zrobic to w/w rzeczy... no ale stare lampy i tacho zostawil sobie ;) wiec po powrocie do kraju przelozy z powrotem ;) 1olek 15-01-2007, 18:20 kicaj, w Irlandi tez mozna rejestrowac auta z kierownica po 2 stronie, wszedzie mysla normalnie i chca ulatwic ludziom zycie tylko nie w polsce gdzie wszystko chca utrudnic ;) abuser 15-01-2007, 18:55 ...wszedzie mysla normalnie i chca ulatwic ludziom zycie tylko nie w polsce gdzie wszystko chca utrudnic ;) tak.... ale tutaj chodzi o kase za przeglady... i zreszta.... zanim doczekamy sie do tego ze nasz kraj bedzie na tyle normalny co reszta swiata.. nas tutaj juz nie bedzie.. Darass 15-01-2007, 19:18 Przyzwycziliśmy się tylko narzekać ale Niemcy to nie jest Świat bo tam też nie zarejestrujecie samochodu, z kierownicą po prawej stronie, a do przeróbek to już wogóle nie ma co podchodzić. setaszi 16-01-2007, 08:08 w Mk II jak i w Mk III nie trzeba ściany wymieniać są odpowiednie przetłoczenia i trzeba wyciąć otwory a inne zaspawać nie jest to bardzo kłopotliwe tylko pracochłonne zaletą jest np to że serwo hamulcowe jest po właśćiwej stronie więc odchodzi przerabianie przewodów hamulcowych. Najgorsze w tym wszystkim jest zebranie wzystkich potrzebnych części. Jak nie zapomne aparatu to zrobie kilka fotek bo właśnie przerabiam Mk III 1olek 16-01-2007, 09:03 setaszi, czekamy na fotki i na info co dokladnie musiales wymienic i ile cie to kosztowalo :) |