Zobacz pełną wersję : Najnowsze wersje TDCi i... zaślepienie EGR


Pzy
27-08-2004, 18:41
Dzisiaj dowiedziałem się od zaprzyjaźnionego :wink: mechanika z ASO o czymś bardzo ciekawym :shock:

Mianowicie rzecz dotyczy najnowszych wersji Mondeo TDCi i... kwestii zaślepienia zaworu EGR.
Otóż ECU w najnowszych wersjach TDCi SPRAWDZA ON-LINE poprawność działania zaworu EGR! W momencie otwarcia EGR sprawdzana jest bowiem ilość powietrza mierzona przez przepływomierz, która w momencie otwarcia zaworu powinna nieco zmaleć (gdyż część powietrza do dolotu kierowana jest wtedy z EGR).
Jeśli EGR jest zaślepiony - ECU nie odnotuje wspomnianej zmiany i ze względów ekologicznych automatycznie ograniczy moc oddawaną przez silnik!
Tak więc może się zdarzyć, że zaślepienie EGR w najnowszych wersjach TDCi przyniesie dokładnie odwrotny efekt od spodziewanego :shock:

Na dzień dzisiejszy trudno jest jednoznacznie powiedzieć od którego miesiąca produkcji Mondeo TDCi dotyczy ta kwestia, gdyż Ford nie ma w zwyczaju :twisted: informować na bieżąco swoich ASO o "drobnych" zmianach dokonywanych w silnikach w trakcie produkcji.
W każdym razie z obserwacji zaprzyjaźnionego mechanika - wspomniane "udoskonalenie" na pewno ma miejsce w TDCi wypodukowanych w ciągu "kilku" ostatnich miesięcy.

jeffoo
27-08-2004, 21:54
mi tez takie rzeczy opowiadal niejaki mechanik z ASO. Z tym ze wzbogacil to o to ze zaslepienie EGR spowoduje NOTLAUF w motorze.... i sygnalizacje usterki silnika lub prace w trybie awaryjnym. Ja mam tdci z 3 listopada 03 wiec juz po liftigu, kolezka ma tegoz z lutego 04 i obaj zaslepialismy egry i nic takiego sie nie dzialo. Ja zasadniczo nie zauwazam ZADNYCH roznic w stosunku do jazdy z otwartym egr. Kolega twierdzi ze mniej mu pali....
Faktem jest natomiast ze na elemencie ktory zaslepial egr w ciagu ok 2 tygodni zebral sie straszny SYF - sadza oleista. Paskudztwo.....

Z tym obnizaniem mocy - nie wierze, niby jak ??

Pzy
27-08-2004, 22:20
Mnie to mówił nie "niejaki mechanik" :wink: tylko dobry znajomy ASO, który także para się tuningiem - więc tematy m.in. zaślepiania EGR nie są mu obce. Zresztą sam w swoim TDCi ma zaślepiony EGR - standardowo blaszką z puszki po CocaColi :D
Przy czym według jego informacji kierowca NIE JEST w żaden sposób informowany o tym fakcie w postaci świecących kontrolek (czyli nota bene brak widocznego "notlaufa"). Natomiast poprzez WDS da się później zczytać błędy, które miały miejsce w pracy EGR.

Z tym obnizaniem mocy - nie wierze, niby jak ??

Z technicznej strony? Przecież to żaden problem, żeby ECU ograniczyło moc oddawaną przez silnik...

Leo_000
03-09-2004, 14:31
Witam, tak w woli sprostowania i wyjasnienia:warto zaślepiać zawór EGR czy też nie (czy można zrobić to samemu "tą puszka"). Mój mondziak też dymi jak ostro ruszam ale wydaje mi się to normalne więc zaslepiać czy też nie.Pozdrawiam

Pzy
03-09-2004, 14:46
Witam, tak w woli sprostowania i wyjasnienia:warto zaślepiać zawór EGR czy też nie (czy można zrobić to samemu "tą puszka"). Mój mondziak też dymi jak ostro ruszam ale wydaje mi się to normalne więc zaslepiać czy też nie.Pozdrawiam

W Twoim przypadku (TDDi 2002 rok) możesz śmiało zaślepiać. Według mnie warto.

Wojtekzmc
13-05-2005, 17:18
odświerzam

cieplo sie zrobilo i moje mondeo zaczelo dymic (po zmianie biegow puszcza regularnie "bąki") no i sie zastanawiam czy nie zaślepic EGR?

pytanie tylko jak to zrobic? gdzies cos szukalem ale jakos nie bardzo znalazlem.....

Pzy
13-05-2005, 21:45
pytanie tylko jak to zrobic? gdzies cos szukalem ale jakos nie bardzo znalazlem.....

Zerknij tutaj (http://www.forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=7761) :)

maciejstepniak
30-07-2007, 09:33
Mam mondka po lifcie z listopada 2003 2.0 TDCI. Spróbowałem ostatnio zaślepić EGRa i wszystko pięknie, same plusy, może jedynie ciut głośniej chodzi. Ale! Po przejechaniu jakichś 200 km zaświeciła się kontrolka silnika. I teraz dylemat czy spowodowane to zostało zaślepieniem zaworu, czy jest to przypadek i stało się niezależnie. W pracy silnika nie zaobserwowałem żadnej różnicy, nie przeszedł w tryb aw. lub coś takiego. Chętnie wysłucham waszych opinii.

duch07
30-07-2007, 11:05
standardowo blaszką z puszki po CocaColi :D

Blaszka po coca coli przepali sie w ciągu paru minut.Trzeba dać nieco grubszą blaszke i wtedy bedzie ok.
Sam tak zrobiłem i dlatego o tym pisze :fcp15

[ Dodano: 2007-07-30, 12:09 ]
Po przejechaniu jakichś 200 km zaświeciła się kontrolka silnika

Ja na zaślepionym EGR-rze jeżdże już od ponad 30 tyś. km i nic sie nie dzieje.Dodatkowo silnik jest po chipie :fcp22
2.0 TDCi 06/2004 r

BOGDAN34
30-07-2007, 11:41
Ja potwierdzam zaślepka z puszki po piwie przepali się w kilka dni nalęży założyć grubszą :fcp2

andrzej 1962
02-08-2007, 11:02
ja zaślepiłem EGR przy mondku 2.0 TDCI z 2006 roku ,pomimo tego że jest na gwarancji , nie miałem już siły do serwisów (w Częstochowie i w Łodzi),
zrobiłem po zaślepieniu około 2500 km i jest wszystko OK,nie kopci wcale, przedtem jak autobus przy przyspieszaniu, trochę mniej pali (ok 0,5-0,7 litra na 100 km)
Polecam naprawdę warto.

moonsun
03-08-2007, 19:51
cieplo sie zrobilo i moje mondeo zaczelo dymic (po zmianie biegow puszcza regularnie "bąki") no i sie zastanawiam czy nie zaślepic EGR?

pytanie tylko jak to zrobic? gdzies cos szukalem ale jakos nie bardzo znalazlem.....

Miałem podobne dylematy. Zdjąłem wężyk gumuwy, którym chyba jest sterowany zawór. Wężyk na wszelki wypadek "zamknąłem". Ku mojemu zaskoczeniu kłębu dymu przestały się pojawiać po kilku dniach jazdy. Może warto spróbować?

Kusek
03-08-2007, 20:03
jutro jade na warsztat,moze sprobuje zatkac tego EGR-ale nie wiem gdzie go dokladnie w moim autku szukac? :fcp5 .
Nie mam naprawde "zielonego pojecia"- a niechcialbym czegos innego zatkac :fcp4

duch07
03-08-2007, 21:01
nie wiem gdzie go dokladnie w moim autku szukac? :fcp5

Nie ma potrzeby korzystać z warsztatu.Możesz to sam spokojnie zrobić.
EGR znajdziesz po lewej stronie,tuż za reflektorem patrząc od przodu samochodu po otwarciu maski.Wzdłuż przedniego wzmocnienia idzie do niego aluminiowa rura w czarnym bawełnianym oplocie.To właśnie tę rure wystarczy poluzować,sa tam dwie nakrętki na klucz 10 mm,lekko ją w bok odsunąć i wsunąć między nią a korpus blaszke i to wszystko :fcp4

Kusek
03-08-2007, 21:29
Nie ma potrzeby korzystać z warsztatu.Możesz to sam spokojnie zrobić.
EGR znajdziesz po lewej stronie,tuż za reflektorem patrząc od przodu samochodu po otwarciu maski.Wzdłuż przedniego wzmocnienia idzie do niego aluminiowa rura w czarnym bawełnianym oplocie.To właśnie tę rure wystarczy poluzować,sa tam dwie nakrętki na klucz 10 mm,lekko ją w bok odsunąć i wsunąć między nią a korpus blaszke i to wszystko
THX masz u mnie Piwko :fcp4 -jak cie kiedys trafie

VADER
04-11-2007, 18:05
Witam, pisząc w tym temacie: moje Mondeo 2005 po zaślepieniu EGR w ciągu kilku rozruchów zaświeca lampkę , zaczyna od razu głośniej pracować na wolnych i przyśpieszaniu. Oczywiście ani grama dymu z rury , wcześniej czerne bąki !
Pozdro

Falcon27
02-12-2007, 21:06
W swoim Mondku 2005, 2,0 TDCi 115KM zaslepilem pare tyg. temu EGR. Objaw pozytywny, nie puszcza chmury przy wdepnieciu gazu, lepiej sie zbiera od nizszych obrotow. Proste, EGR zle pracuje-puszcza cisnienie z turbiny w wydech zamiast w kolektor dolotowy.
Niestety w moim przypadku jest wiecej elektroniki niz w starszych wersjach i niestety zapala sie kontrolka Check Engine po kilkudziesieciu kilometrach-nie ma zasady kiedy.
Wywala blad Niewystarczajacy przeplyw w EGR. Jest to spowodowane tym, ze jest zalozony czujnik roznicy cisnien i po zaslepieniu on nie widzi zmian cisnienia w obwodzie dolotu spalin do EGR.
Nie zauwazylem natomiast spadku mocy czy trybu awaryjnego podczas wystepowania tego bledu. Co i raz podlaczam sprzet i kasuje blad :)

Artur_M
31-01-2008, 13:36
Panowie miłośnicy zaślepiania ERG co niby ma polepszyć sprawność samochodu bo każdy mówi, że po tej czynności pojazd odżył. Mam pytanie kto z was wymieniał przy okazji zmiany oleju filtr CVR?

DELIKFENT
31-01-2008, 20:35
Artur_M chodzi ci o filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej??

zuziur
16-02-2008, 19:05
Ja właśnie zaślepiłem ERG i jest poprostu super. Zbiera się od wolnych obrotów. Wogóle nie czuć "dziury" w mocy jak było przedtem. Nawet przez chwilę zastanawiałem się czy turbo działa. Polecam wszystkim którzy jeszcze tego nie zrobili.