Zobacz pełną wersję : [Explorer 1992-2001] konserwacja podwozia


jash
14-01-2007, 20:09
Sluchajta,
czy ktos juz samodzielnie konserwowal swoja kolumbryne? Jesli tak to jak i z jakiego miejsca zaczynal. Jakie srodki (lub co gorsza polsrodki sierotki) stosowal. Chce sie za to wziac ale nie chce mi sie na goraca (jak zycie na goraco) rozwiazywac niektorych kwestii i z polrozebranym samochodem jechac do jakichs sklepow po srodki do konserwacji albo po jakies inne dziadostwo. No, to dalej!!
Na stronach niemieckiego klubu forda explorera widzialem ze robili to jakims srodkiem na zasadzie sprayu z rurka do zamknietych profili. W garazu mam troszke miejsca ale nie na tyle zeby bydle przewrocic i bawic sie na stojaco - raczej na lezaco pod samochodem. Sa jakies problemy z dotarciem do dziwnych miejsc?
Sorki za brak polskich liter ale klepie na klawiaturze jak od notebooka i wkurza mnie to ze mi sie jakies inne ekrany przy wlaczaniu ą i ę wlaczaja. Po prostu to male takie jest a ja, Panie, od explorera jestem. Od duzego auta. Jak od pluga.
Yahoo

[ Dodano: 2007-01-15, 20:59 ]
O!
widze ze tu wszyscy auta konserwuja! Ale z odpowiedzi, alez odpowiedzi. Kurcze, az sie ciezko przebic przez te stosy literek. No dajcież spokój!
Yahoo

nemrod
17-01-2007, 16:35
czekamy aż rozwiniesz temat :fcp16

jash
17-01-2007, 20:59
Nemrod,
:fcp29
jak ja Ci zaraz rozwinę temat! Oj, czekaj Ty! To tyle sie napisałem na górze żebyś Ty mi tu teraz o rozwijaniu pisał? Ja już przy okazji sam się rozwinąłem.
No, ael poważnie - nikt się nie bawił w taką konserwację?

kszesz
17-01-2007, 21:35
A po co ?
Blacha gruba jak w czołgu, a tej zimy nie sypią.
Ja u siebie zaszpachlowałem tylko małą dziurkę w nadkolu żeby nie nagrzewać blachy spawaniem i wystarczy.
No chyba, że ruda polubiła twój egzemplarz :fcp11

manius
18-01-2007, 11:33
siemka jash,
u mnie temat konserwacji bedzie na tapecie dopiero na wiosne ,
ale sluze wiadomosciami ktore posiadam,
koledzy z forum niemieckiego uwazaja ze nie ma nic lepszego jak Fluid-Film i Perma-Film
gdzie Fluid-Film jest uzywany w zamknietych elementach karoserii
http://www.fluidfilm.de/auto2.php
a Perma-Film na powierzchnie zewnetrzne
http://www.fluidfilm.de/auto2_PERMA.php

link na forum explorera, gdzie temat konserwacji za pomoca Perma jest wysmienicie opisany + fotki:
http://www.explorer4x4.de/viewforum.php ... 940ac89892 (http://www.explorer4x4.de/viewforum.php?f=32&sid=4f7d22bc078e63039da8e2940ac89892)

A po co ?
Blacha gruba jak w czołgu, a tej zimy nie sypią.
:fcp11

zgadza sie, ale wkurzaja mnie zarosciale sruby
(jak chce na szybko cos odkrecic, to konczy sie to przewaznie urwaniem sruby)

no i ta rudosc z dolu,
(mialem za mlodu taka ruda laske, ladna i zgrabna byla szelma, ale charakterek to miala ze az strach(zardzewialy :fcp2 ))
moze dlatego mam FOBIE na punkcie RUDEGO koloru ;-)

aha znalazlem jeszcze opis Perma :568: po polsku, ale w pdf, i nijak nie moge tego pliku tu wsadzic :fcp25

na razie nie znam jeszcze cen tego ustrojstwa,
ale podajcie ile np. kosztuje w PL Bitex (jesli cus takiego jeszcze jest :fcp9 )

[ Dodano: 2007-01-18, 13:37 ]
OK,
sa i ceny:

-FLUID FILM 1 Liter-Flasche 13,25 EUR
-FLUID FILM 20-Liter Eimer 139,55 EUR
-PERMA FILM 1 Liter Dose 16,40 EUR
-PERMA FILM 20-Liter-Eimer 187,30 EUR

[ Dodano: 2007-01-18, 13:51 ]
oj cos wolno trybie :fcp20 dzisiaj,
oto link Perma Film po polsku :
http://www.permafilm.de/pdf/PERMAFILM_t ... pl2005.pdf (http://www.permafilm.de/pdf/PERMAFILM_tech.%20data%20sheet_pl2005.pdf)

jash
18-01-2007, 19:45
Manius,
widziałem to co ty widziałeś na forum Xp w Niemczech. Faktycznie, pieknie to opisali. Dlatego mnie wzięło i planuję zaprawić XP właśnie takim środkiem.
Hm, jesteś członkiem tamtejszego forum?
Gruss

manius
18-01-2007, 20:43
tak,
polecam tez :569:
http://www.ford-explorer-freunde.de
http://www.explorer-board.de
http://ford-explorer.ch
http://www.off-road-forum.de
http://www.motor-talk.de

kszesz
18-01-2007, 23:06
To co na wierzchu to nie groźne, można to podciągnąć pod rost tuning (podobno to najnowszy trend w tuningu).
Oceńcie sami czy w fordach to możliwe ?
http://ascona-b.pl/board/viewtopic.php? ... ee528065db (http://ascona-b.pl/board/viewtopic.php?p=1905&sid=9d0ededffd5813bc0e2e8aee528065db)
Kszesz

jash
19-01-2007, 21:00
Ha!
No to szukaj mnie tam p[od sonecio. Kiedyś tam byłem, potem długo nieużywałem i znowu jestem. Nick się nie zmienił.
Gruss

starwind
28-05-2011, 12:22
ale wykopaliska
:D

ber
16-06-2011, 20:30
Jak już kto śię chce bawić w konserwację kilku letniego autka to jedynym sposobem który zatrzymuje korozję jest przepalona oliwa silnikowa wszystko porządnie natłuścić i jak obećknie to jeżdzić . WSZYSTKIE inne wynalazki kilku letniemu autku tylko zaszkodzą , po prostu wcześniej zgnije .:mad:

starwind
16-06-2011, 20:42
Jak już kto śię chce bawić w konserwację kilku letniego autka to jedynym sposobem który zatrzymuje korozję jest przepalona oliwa silnikowa wszystko porządnie natłuścić i jak obećknie to jeżdzić . WSZYSTKIE inne wynalazki kilku letniemu autku tylko zaszkodzą , po prostu wcześniej zgnije .:mad:

hmm no nie wiem :/
poza tym Explorer ma pod spodem ramę i to całkiem grubą

Kszycho
11-07-2011, 12:56
Jak już kto śię chce bawić w konserwację kilku letniego autka to jedynym sposobem który zatrzymuje korozję jest przepalona oliwa silnikowa wszystko porządnie natłuścić i jak obećknie to jeżdzić . WSZYSTKIE inne wynalazki kilku letniemu autku tylko zaszkodzą , po prostu wcześniej zgnije .:mad:

o kurcze... spadłem z krzesła

jash
30-07-2011, 23:27
właśnie dzisiaj trafiłem na ten swój post sprzed kilku lat. oj, Starwind, masz rację, wykopaliska. Z drugiej strony, nie o ramę raczej chodziło (bo ona faktycznie solidna) a o elementy podwozia z gamy karoseria.
No, ale już nie mam exploita. I ogromnie żałuję. Oj, żałuję.
Pozdrawiam

starwind
30-07-2011, 23:43
No, ale już nie mam exploita. I ogromnie żałuję. Oj, żałuję.
Pozdrawiam

ale on dalej jeździ :)

Rad-T
17-09-2011, 20:34
Jak już kto śię chce bawić w konserwację kilku letniego autka to jedynym sposobem który zatrzymuje korozję jest przepalona oliwa silnikowa wszystko porządnie natłuścić i jak obećknie to jeżdzić . WSZYSTKIE inne wynalazki kilku letniemu autku tylko zaszkodzą , po prostu wcześniej zgnije .:mad:

Dlaczego ja wcześniej tego nie przeczytałem, miałbym tak uproszczoną procedurę remontu auta :D a ja się męczyłem z epoksydami i poliuretanami.. po co .. pytam się po co... :D :D

starwind
18-09-2011, 07:49
Dlaczego ja wcześniej tego nie przeczytałem, miałbym tak uproszczoną procedurę remontu auta :D a ja się męczyłem z epoksydami i poliuretanami.. po co .. pytam się po co... :D :D

Radek w twoim wypadku mocno by ta metoda przyspieszyła remont :P

majdan
19-09-2011, 20:16
zdzieranie lakieru tam gdzie odchodzi, korizon, bol i gotowe.

Alexander25
11-11-2011, 12:16
A teraz chwila o zabepzieczeniu zrobionym przeze mnie:) heh studia na wydziale inzynierii materialowej sie przydaly, ja swoje amcary zabezpieczam tak:)
Czyszcze powierzchnie papierem sciernym/szlifierka do ocynku( najlepiej pozdejmowac wydechy i kola na miejsce opon pozaklada c 4 reklamowki ze sciagaczami by do tarcz i zaciskow nie dostal sie srodek zabezpieczajacy) potem nakladam pod cisnieniem bitgum(taki preparat) jednak przed nakladaniam rozpuszczam w nim cynk chrom nikiel i wolfram w postaci opilkow najlepiej ew czastek granulat jak ktos ma.. Robie tak od 7 lat i zero rdzy zero problemow wszystko idealnie sie trzyma mustang ,crown victoria taurus sho mondeo focus zx4 wszystko chodzi idealnie expedition tez byl ok:) Koszt tego na auto to jakies 200zl
lepiej nakladac bitgum pod cisnieniem bo pedzlem wychodzi niezbyt ladnie
oliwy sie nie naklada bo przyspiesza korozje wewnatrz materialu.. heh moze ego ni e widac ale potem moze latwo peknac i co wtedy:D

Duke258
10-12-2011, 19:09
Sluchaj gdzie mozna to wszystko kupic co wymieniles.

AllachII
17-04-2012, 22:30
Ja proponuje jechać na myjnie :) dokładnie wymyć spód i i przygotowac sie na dwa dni babrania całodniowego :) Jesli chodzi o środki to polecam bitgum + olej pełzający lub elaskon.
Jeśli masz bardzo pordzewiane elementy to dokładnie przeczyścić papierem ściernym jakimś grubszym wiadome :) i pomalować podkładem reaktywnym :) który zapobiega rdzy :)
Bitgum nakładać najlepiej pod ciśnieniem pistoletem do tych spraw przeznaczonym.
Proponuje nie tylko napuszczac drzwi w dziury które posiadają ale ściągać tapicerki i porządnie napuścić :) przynajmniej będzie pewność ze wszędzie wszedł :) na te zabiegi polecam elaskon :)
Koszt 350 zł :) + materiał