Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jaki płyn do wspomagania kierownicy.


eclipse
07-04-2014, 19:31
Witam , potrzebuje wymienić w moim S-maxie płyn w układzie kierowniczym bo wczoraj strzeliłem babola i dolałem do zbiorniczka ok 1cm. DOT4 :oops: co prawda po odpaleniu przejechałem tylko 5metrów i zamknąłem dżwi od garażu po przemyśleniu zaskoczyłem i mały problem .:(
Ile żródeł tyle sprzecznych informacji.

pierwsza sprawa - jaki powinien być ten płyn - dowiedziałem się że zielony ; ale mineralny czy syntetyk .
czekam na odpowiedzi bo samochód stoi rozgrzebany w garażu i czeka na gruntowną wymianę.
znalazłem coś takiego pewnie się przyda .
http://focus.korona-pl.com/TIS/wsmdata/pl_2002_50_Mondeo/G37420.html

Rafał A.(antek)
07-04-2014, 23:32
a co ty tam masz za wspome? zapewne elektryke? to i przypuszczalnie zielony syntetyk, czy zwykły hydrauliczny układ? ew daj VIN albo sprawdz po VIN specyfikacje,

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52

dobo_28
08-04-2014, 11:03
W benzynce 2.0 (145KM) jest pompa na pasku (wspomaganie mechaniczne).
Wychodzi na to, że do wszystkich MAXów leje się ten sam.
Najśmieszniejsze, że producent nie podaje ile tego płynu się mieści.

siara82
08-04-2014, 11:26
No właśnie też mam byne 2.0 i zamierzam wymienić płyn jak na razie kupiłem 1l tego

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52

ale nie wiem czy nie za mało.

dobo_28
04-05-2014, 17:10
A ja się właśnie zastanawiam czy w benzynie 2.0 nie powinien być czerwony ze względu na wspomaganie mechaniczne
natomiast specyfikacja czerwonego z tego (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-kierownicy-ER-1l.-C-ML5-FORD/51) opisu nie wskazuje na MAXa

Gdzieś jest babol tylko gdzie?

SRS
04-05-2014, 17:15
S-max miał zalewany tylko zielony płyn wspomagania - w instrukcji obsługi znajdziesz jaka jest specyfikacja płynu wsp.kier.

dobo_28
04-05-2014, 17:32
srs wiem, że instrukcja zaleca WSS-M2C204-A2 niby jest napisane
Zastosowanie:
Płyn do układów kierowniczych ze wspomaganiem (fakt nie napisali jakim czy elektrycznym czy mechanicznym)
Natomiast czerwony wskazuje konkretnie
Zastosowanie:
Płyn do układów kierowniczych ze wspomaganiem mechanicznym.

SRS
04-05-2014, 17:37
Układ kierowniczy - Informacje ogólne - Specyfikacje S-MAX/Galaxy 2006.5 (02/2006-)

Płyn hydrauliczny WSS-M2C204-A2

z dokumentacji technicznej i był lany tylko zielony płyn

dobo_28
04-05-2014, 17:52
W Astrze G miałem elektryczne wspomaganie i lałem zielony.
Wychodzi na to, że zielone płyny leje się do wspomagania elektrycznego natomiast czerwone do mechanicznego. A dla Forda to lotto.

SRS
04-05-2014, 17:57
jak dla mnie to możesz zalać też fioletowym , podałem ci info z dokumentacji technicznej Ford-a i tam nie ma rozróżnienia na mechaniczne czy elektryczne wsp. kier. tak samo masz w mondeo od 2007 na początku lano czerwony do mechanicznych pomp lecz z czasem zaczęli wymieniać często pompy na gwarancji i już każą zalewać zielonym. A zrobisz jak będziesz chciał twoje auto.

dobo_28
04-05-2014, 18:05
Już od 2 tygodni czeka litr zielonego na wymianę mam nadzieje, że wystarczy.
Z tymi pompami ogólnie jest coś nie tak bo dużo osób narzeka, że im głośno pracują i są to autka jeszcze właśnie na gwarancji.

eclipse
04-05-2014, 20:26
Zielony nie mówi dokładnie jaki ( czyli syntetyk czy mineralny) a to jest chyba najważniejsze . Powiem tak ja kiedy to niedawno przerabiałem to okazało się że ;ford zaleca zielony ale dzwoniąc na Brzezińską do serwisu forda w Łodzi nie do końca potrafili mi odpowiedzieć . Dopiero po nr. specyfikacji dobrałem zamiennik firmy FEBI o tych samych parametrach i tam na butelce było jak wół napisane SYNTETYCZNY . A żeby było śmieszniej jeśli chodzi o kolor to kiedyś był żółty a obecnie zmienili na zielony tak że jest Febi zielony mineralny i syntetyczny . I w przeglądarkach u sprzedawców nie wszyscy mają tą korektę i błędnie kierują się kolorem .

zibi967
04-05-2014, 20:33
To może i ja wtrące swoje :) 3 lata temu zalewałem takim http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52 ( pąpa elektryczna ) i jak narazie OK

eclipse
05-05-2014, 08:55
I specyfikacja tego własnie oleju spełnia te same normy które zaleca się do S max i choć nie jest to opisane na opakowaniu jest to jednak syntetyk.

SRS
05-05-2014, 13:42
to po co jest zmieniony kolor płynu wsp. czerwony - minerał , zielony - syntetyk , przecież to oczywiste i wszędzie stosowane , aby odróżnić jeden od drugiego np. po odkręceniu korka zbiorniczka

eclipse
05-05-2014, 16:00
No nie do końca tak jest , ja szukając tego dla siebie natknąłem się na informację u sprzedawców że jedni mieli w przeglądarce
Febi 06161 zielony (syntetyczny) butelka zielona.
Febi 06162 zielony (mineralny) butelka biała .

Ale tylko jeden miał adnotację w przeglądarce że Febi 06161 był żółty i został zmieniony na zielony.

SRS
05-05-2014, 19:28
zaraz , zaraz rozmawiamy o płynie wsp. OE i do tego konkretny zamiennik czy mówimy o gwiazdce z nieba.

06161 - Febi Olej hydrauliczny dla hydrauliki centralnej, wspomagania układu kierowniczego i regulacji poziomu , Kolor: zielony Materiał: Syntetyk Ford M2C204-A , 1 384 110 ,

06262 Febi - Olej hydrauliczny dla hydrauliki centralnej BMW 81 22 9 407 549 Kolor: zielony

i już wiadomo czym się różnią na temat olei Febi wziołem info z katalogu online Febi

http://febi-parts.com/article.php?r_searchInput

dobo_28
21-05-2014, 22:30
srs jeśli jest tak jak mówi eclipse, że fordowski to syntetyk, a syntetyk zalecany jest do pomp ze wsp. elektrycznym natomiast do pomp mechanicznych zalecany jest mineralny to kolor nie ma znaczenia patrząc na produkty Febi. Wygląda na to, że ford coś namieszał i im to lotto co zalejesz, a bynajmniej stosując się do zaleceń to kto ma pompę ze wsp. elektrycznym ma pewność 100%, że zaleje dobry płyn natomiast ci co mają mechaniczną mają dylemat. Bo do pomp mechanicznych zalecany jest mineralny tylko ford ma inną w tym politykę.

SRS
22-05-2014, 20:49
srs jeśli jest tak jak mówi eclipse, że fordowski to syntetyk, a syntetyk zalecany jest do pomp ze wsp. elektrycznym natomiast do pomp mechanicznych zalecany jest mineralny to kolor nie ma znaczenia patrząc na produkty Febi. Wygląda na to, że ford coś namieszał i im to lotto co zalejesz, a bynajmniej stosując się do zaleceń to kto ma pompę ze wsp. elektrycznym ma pewność 100%, że zaleje dobry płyn natomiast ci co mają mechaniczną mają dylemat. Bo do pomp mechanicznych zalecany jest mineralny tylko ford ma inną w tym politykę.

a cha, tak oczywiście buduj sobie teorie jakie chcesz poczytaj sobie jaki olej jest zalecany do danego auta czyli istotna jest nawet data produkcji samochodu i jeszcze jedno np. w Mondeo 2007 -> jest zalewany tylko zielony olej a pompa wsp. mechaniczna , lub z pompą elektryczną .

I jaką nową teorię wymyślisz ?

dobo_28
22-05-2014, 21:53
tylko w tym wątku http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=205172&page=2 siara82 wymienił na zalecany i padło wspomaganie.
Zobaczymy co napisze we wtorek po płukaniu i zalaniu "febi mineralny zielony" chyba, że okaże się to coś innego.

eclipse
23-05-2014, 09:12
Moim zdaniem spróbować warto wypłukać dobrze cały układ ( ja tak zrobiłem ).
Ale warto też być przy tym bo mechanik jak raz zrobił błąd (nie sprawdził jaki olej powinien być zalany ) to lepiej na zimne dmuchać bo nie wiadomo czy zrobi to poprawnie - w razie spitolenia roboty , zgoni na pompę albo na przekładnię .

SRS
23-05-2014, 20:07
tylko w tym wątku http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=205172&page=2 siara82 wymienił na zalecany i padło wspomaganie.
Zobaczymy co napisze we wtorek po płukaniu i zalaniu "febi mineralny zielony" chyba, że okaże się to coś innego.

ciekawe, tyle że proponuje bardzo dokładnie przeczytać wszystkie posty, a po drugie to dlaczego Ford Każe zalać zielony olej i gdy zaczęły padać pompy przy naprawie gwarancyjnej można wlać tylko zielony olej, tak już teoretyzując spróbuj założyć nową pompę i ona ulega uszkodzeniu jedziesz i reklamujesz a olej był zalany czerwony to dopiero widzę twoją minę jak FORD a nie ASO nie uznaje reklamacji ze względu na nieprawidłowy olej w ukł. wsp. i co wtedy powiesz.

dobo_28
23-05-2014, 22:44
zaleje febi mineralny zielony co będą sprawdzać czy to na pewno fordowski?

Basra
24-05-2014, 13:05
Witam

Czerwony, do pomp mechanicznych.
Zielony, do pomp elektrycznych i mechanicznych.

pozdrawiam

siara82
24-05-2014, 13:20
Ale ja przedtem jak chodziło mi wspomaganie to też miałem zalany taki zielonkawy płyn, wlałem nowy (zielony fordowski )i stop nie śmiga wsp... tylko nie wiadomo jaki to był ten stary zielony z jakiej firmy ponieważ właściciel od którego kupiłem jeździł nim ponad 2 lata i nie wymieniał go ja pojeździłem rok i postanowiłem wymienić.

SRS
24-05-2014, 16:42
Basra Układ kierowniczy - Informacje ogólne - Specyfikacje - Płyn hydrauliczn - WSS-M2C204-A2 info. ford Etis.

dobo_28
24-05-2014, 20:20
srs czytałeś wypowiedz siara82 takim właśnie zalał i nie działa wspomaganie!

SRS
25-05-2014, 16:28
dabo 28 a czy na pewno to jest powodem , a no tak potrafisz dojżeć wszystko na odległość :)

dobo_28
25-05-2014, 17:25
co jest powodem to się okaże we wtorek jak pisał siara82
musiał by być spory zbieg okoliczności i pech kolegi siara82 by w trakcie wymiany płynu akurat coś padło.
a no tak potrafisz dojżeć wszystko na odległość nie potrafię ale ty pewnie tak!
Ciężko jest mi uwierzyć w taki zbieg okoliczności. Chyba, że było coś jeszcze, a nie zostało to napisane.

Basra
25-05-2014, 18:29
Ale ja przedtem jak chodziło mi wspomaganie to też miałem zalany taki zielonkawy płyn, wlałem nowy (zielony fordowski )i stop nie śmiga wsp... tylko nie wiadomo jaki to był ten stary zielony z jakiej firmy ponieważ właściciel od którego kupiłem jeździł nim ponad 2 lata i nie wymieniał go ja pojeździłem rok i postanowiłem wymienić.
Witam

Z tym olejem to jest tak.W pompach mechanicznych stosowano olej czerwony.Gdy zaczęto montować układ z pompą elektryczną były zalewane olejem zielonym.Ale w tym czasie jeszcze z fabryk wyjeżdzają auta z pompami mechanicznymi,które już zalane są olejem zielonym.Dlatego taki jest mętlik.Jeżeli widzimy że jest zielony,zalewamy zielonym.Czerwony, to zalewamy czerwonym.Do pomp elektrycznych tylko zielony.Zasięgałem języka u znajomego mechanika.W układach z pompą mechaniczną przebija on sitko lub je wyciąga ze zbiorniczka na olej.Mówił mi, że te sitko jest często zabrudzone lub zatyka się przy wymianie płynu lub płukaniu i blokuje przepływ oleju.Wtedy pompa zaczyna jęczyć.

pozdrawiam

dobo_28
03-06-2014, 17:01
srs no i okazało się ze wymiana płynu na mineralny pomogła (ford olej mineralny ma w kolorze czerwonym)
i co teraz na to powiesz?

miras500
04-06-2014, 15:34
Witam panowie ja w tamtym roku musiałem w moim mondku musiałem wymienić przekładnię kierowniczą miałem zielony płyn w układzie.
Teraz firma zalała mi czerwonym.
oni na swojej stronce piszą tak.
http://allegro.pl/przekladnia-ford-mondeo-mk2-mk3-mk4-maglownica-i4233651878.html

Jeżeli zdecydują się Państwo na demontaż we własnym zakresie sugerujemy o zapoznanie się z naszą skróconą instrukcją montażu.




PO REGENERACJI
(montaż w innym zakładzie)
koniecznie należy:

WAŻNE! 1. Wypłukać dokładnie układ wspomagania nowym olejem.

*WAŻNE! 2. Wymienić zielony płyn wspomagania (jeżeli taki jest zalany oryginalnie) na czerwony olej np. ATF II DEXTRONE. Zdecydowanie odradzamy płyny FEBI.

WAŻNE! 3. Koniecznie wymienić osłony drążków na nowe. Zdecydowanie unikać osłon termoplastycznych. Wybrać gumowe. Jeżeli oryginalne osłony są z odpowietrznikiem, to takie należy zastosować, pamiętając o rurce odpowietrzającej.

WAŻNE! 4.Należy dokręcać oba drążki jednocześnie. Próba dokręcenia każdego drążka z osobna kończy się wykręceniem korka i uszkodzeniem przekładni.

*Z naszego doświadczenia wynika, że nie zastosowanie się do punktu 2 i 3 skutkuje tym, że po 7-8 miesiącach od regeneracji listwa wygląda
tak jak na 5 zdjęciu od góry. Ponowna regeneracja nie zawsze jest możliwa...
Wymiana płynu z zielonego na czerwony jest bezpieczna dla pompy wspomagania.

eclipse
04-06-2014, 15:52
Dla wiarygodności tego co napisałeś powinieneś podać link do strony .

miras500
04-06-2014, 17:28
w tej firmie z alegro z tego linku u nich robiłem przekładkę tam pisze o płynie.

karpkiller
23-11-2014, 19:23
podepnę się pod wątek, tydzień temu nabyłem mondeo mk4 2008r. 2,0 TDci i wspomaganie działa bardzo słabo - wręcz tragicznie, jest zalany płynem czerwonym i myślę żeby wymienić na zielony - ale jak mam sprawdzić jaką mam pompę - mechaniczną czy elektromechaniczną, żeby nie strzelić babola?

eclipse
23-11-2014, 20:11
Mechaniczna napędzana jest paskiem podobnie jak alternatory .
A elektromechaniczna napędzana jest elektrycznie i nie ma tam żadnego koła na pasek , tylko dochodzą kabelki które zasilają prądem . Myślę ze masz ta drugą czyli elektromechaniczna.

mex12
19-08-2019, 21:13
Witam doradzcie mi jak najszybciej wymienic płyn wspomagania w s maxie 2/0 tdci 140 km płyn chyba zielony bo u mnie jest juz czarny ... niewiem czy wyssac wszystko strzykawka z wezykiem i dalej do pompy go włozyc i wyssac i wlac nowy jak to najprosciej zrobic zeby nie zapowietrzyc tego ???

michalikpiotr
21-12-2020, 11:41
Dzień Dobry. Muszę wymienić płyn w wspomaganiu. Jaki muszę kupić i jak wymienić. Mam auto już 4 lata a nigdy nie wymieniałem płynu poprzedni właściciel też nie odnotował tego w papierach i chciał bym wymienić. Czy odczepiając wąż z powrotu dolewając nowy płyn i kręcąc w prawo lewo wypcham stary płyn dolewając nowy? I jaka pojemność jest układu? Jakieś filtry czy coś takiego występuje? Pozdrawiam

Kochan
22-12-2020, 11:59
Dzień Dobry. Muszę wymienić płyn w wspomaganiu. Jaki muszę kupić i jak wymienić. Mam auto już 4 lata a nigdy nie wymieniałem płynu poprzedni właściciel też nie odnotował tego w papierach i chciał bym wymienić. Czy odczepiając wąż z powrotu dolewając nowy płyn i kręcąc w prawo lewo wypcham stary płyn dolewając nowy? I jaka pojemność jest układu? Jakieś filtry czy coś takiego występuje? Pozdrawiam

Wymieniałem w tamtym roku, zakupiłem 2x Febi Bilstein - FEBI BILSTEIN 08971. Pierwszy litr poszedł na płukanie a drugi do zalania. Sitka żadnego nie było, odpiąłem przewód z dołu, wsadziłem drugą osobę do auta za kierownicę. Odpalić, kręcić a ja dolewam. Chwila moment układ wypłukany a ja zalałem nowy płyn na zgaszonym silniku :) Całość z 10 minut + ewentualne odpowietrzenie na równym.

DonAdriano
17-01-2023, 19:01
Odgrzeję kotleta..........

Czy ten płyn wspomagania będzie dobry bo niby spełnia normy jednak mam małe ale:
https://www.amazon.co.uk/febi-bilstein-06161-Hydraulic-hydraulic/dp/B006CUYHG0?source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&psc=1&smid=A2I5MYDBVU7EXL

Producent zaleca o takiej specyfikacji wss-m2c204-a2 a ten z amazon jest taki wss-m2c204-a jak widać różnica jest jedynie w tym że nie ma numer 2 na końcu a tak pełna specyfikacja jest taka sama. Czy to ma znaczenie ? Pomału szykuję się do wymiany płynu w moim s-max 2014 TDCi i dlatego dopytuje.

robaczeq
18-01-2023, 21:01
Kup ori i masz spokój, ten febi kosztuje ~50 pln a ori ~65 pln

michalikpiotr
26-11-2023, 20:59
Dzień Dobry. Sprawdzałem dzisiaj kolor płynu ponieważ mam już trochę poniżej min. Kolorem jest jasny ale na pewno nie czerwony. Myślę że będzie zielony. Jest to pompa mechaniczna. Można wlać do niej zielony kolor płynu czy czerwony. Oczywiście zrobię płukankę. Dwa litry starczy? Pozdrawiam