Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Upgrade ROM w zegarach


mamci
09-04-2014, 20:16
Witam,
planowałem zaktualizować sobie oprogramowanie w zegarach, tak, żeby wyświetlało mi informacje z radia na wyświetlaczu, niestety po kliknięciu w ELMConfig w "Fill firmware list" wyskakuje błąd - THIS DASHBOARD TYPE IS NOT SUPPORTED. Przez to nie mogę aktywować sobie zakładki HEC Level 2/3 i uruchomić w/w funkcji.

Rozumiem, że akurat moje zegary nie są obsługiwane tylko nie mam pojęcia z jakiego powodu. Aktualny ROM to 0611

Poniżej zrzut z ELMConfig

http://www.fotoszok.pl/out.php/t2003155_bezantytua-u.png (http://www.fotoszok.pl/show.php/2003155_bezantytua-u.png.html)

tedi_k
09-04-2014, 22:04
... niestety po kliknięciu w ELMConfig w "Fill firmware list" wyskakuje błąd - THIS DASHBOARD TYPE IS NOT SUPPORTED. Przez to nie mogę aktywować sobie zakładki HEC Level 2/3 i uruchomić w/w funkcji. ...


No to teraz tylko szybciutkie szkolonko, co to są zegary "przedliftowe" (level 1) oraz szybki search, że owe przedlifowe to nijak się nie da aktualizować...
Zapraszamy na wymianę! Na poliftowe (level 2 - z małym wyświetlaczem lub level 3 - z dużym).

rafalg
10-04-2014, 09:46
To ja może korzystając z okazji zapytam bo kolega tedi_k to spec w dziedzinie zegarów. Czy są zegary poliftowe z zielonym podświetleniem czy tylko z czerwonym?

tedi_k
10-04-2014, 13:33
Tylko czerwone. Widziałem przeróbki własnoręczne na zielone (wymiana diód).

mayak
14-04-2014, 13:46
Polecam wymianę na poliftowe :D
opisane tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=169028

arielzet
14-04-2014, 14:19
Dla chcacego nic trudnego. Wystarczy poszukać bo było pisane to w temacie co zapodał mayak

no nie żartuj! żadna to odwaga - mnóstwo ludzi na całym świecie modzi podświetlenie

zmiana koloru (tu akurat niebieski, ale robi się tak samo) wyświetlacza, przykładowy efekt jaki można osiągnąć: http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=710645&postcount=1312 - proponuję rozmawiać z Pantherem

kilka opisów jak się do tego dobrać:
http://www.focusov.net/podsvetka-panely/
http://ffclub.ru/topic/38618/ (w pierwszym poście tego wątku jest podwieszone faq'u - klikać na podkreślony tekst [przy czytaniu przez translate.google.com ten tekst nie rozwija się])
http://ffclub.ru/topic/132631/

http://img191.imageshack.us/img191/3889/img0152gi.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/6479/dsc0685o.jpg
http://media.ffclub.ru/up180277-88cc3fe3f6f2039a_main.jpg
http://images.drive2.ru/car.journal.photos/3800/000/000/04c/7b9/88cc05d0ace0b7b0-main.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/8305/img9190e.jpg

poliftingowy panel klimy na zielono:
http://s018.radikal.ru/i513/1205/c9/9747497e22e3.jpg

Dowód na to że można mieć zielone.


==============
Wysłane z iPhone'a

mayak
14-04-2014, 14:24
thx Ariel :D

arielzet
14-04-2014, 19:01
Do usług :D


==============
Wysłane z iPhone'a

technikibart
12-04-2015, 12:55
Witam, będą pasować, w takim stanie za 130zł warto?
One są z anglika c max'a 1.6tdci.
Będzie trzeba kombinować z immo, czy będzie odrazu działał?
http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/52/24/37/41/5224374136

arturfom
12-04-2015, 16:53
Mimo obowiazkowo bo zegary są "sparowane"

Smugg69
12-04-2015, 18:08
Stan taki sobie, wyglądają na trochę porysowane no i prędkościomierz w milach. Za 200 zł już spokojnie znajdziesz europejskie w ładnym stanie. Wymagają programowania u jednego z kolegów udzielających się w temacie ;) Więc lepiej już zainwestować 50 zł w jakieś ładniejsze.

mayak
12-04-2015, 22:00
zgadzam się - tym bardziej, że tarcze europejskie to pewno minimum 50zł

K@mix
12-04-2015, 22:09
w kuj-pom robienie immo i parowanie zegarów też ogarniamy :) Jakby co zapraszam na priv :)

technikibart
13-04-2015, 16:17
Nie zwróciłem uwagi że to są mile, k@mix ew. będę się kontaktował w ciągu roku ponieważ są pewne priorytety ale skorzystam z usługi za jakiś czas. Już musiałem kupić KING TONY KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY 20-110Nm.

K@mix
13-04-2015, 18:03
Jak trzeba auto ożywić czy coś to kasa nie ma znaczenia w tym momencie. I rozliczysz się jak będziesz miał. Zapraszam na Priv jak coś ;)

qpalec
14-04-2015, 19:14
Koledzy -proszę o pomoc. wczoraj robiłem aktualizacje zegarów na 0509 i w czasie tej aktualizacji pojawił się błąd :( ''22- conditions not correct or request sequence error '' . auto nie odpala ani nie świecą się żadne kontrolki oprócz migających kierunkowskazów na zegarach. w programie elmconfig w zakładce HEC wyświetla tylko informacje o Hardware part numer 8v4t-14c226-bb i Calibration software part number 8v4t-14c088-bf reszta to N/A i strategy software-RRRRRRRRRr . co mam zrobić ? próbowałem wgrywać pare razy ale to samo ,błąd wyskakuje raz szybciej a czasami w połowie wgrywania. w zakładce PCM wyświetlają się wszystkie informacje np. firmware number 8m51-12a650-xe.

technikibart
14-04-2015, 19:17
Koledzy -proszę o pomoc. wczoraj robiłem aktualizacje zegarów na 0509 i w czasie tej aktualizacji pojawił się błąd :( ''22- conditions not correct or request sequence error '' . auto nie odpala ani nie świecą się żadne kontrolki oprócz migających kierunkowskazów na zegarach. w programie elmconfig w zakładce HEC wyświetla tylko informacje o Hardware part numer 8v4t-14c226-bb i Calibration software part number 8v4t-14c088-bf reszta to N/A i strategy software-RRRRRRRRRr . co mam zrobić ? próbowałem wgrywać pare razy ale to samo ,błąd wyskakuje raz szybciej a czasami w połowie wgrywania. w zakładce PCM wyświetlają się wszystkie informacje np. firmware number 8m51-12a650-xe.

Nie jestem znawcą w temacie, ale próbowałeś poprzednią wersje? zrób restart kompa i podepnij wszystko od nowa.

qpalec
14-04-2015, 19:35
próbowałem już niższe wersje ale zawsze przy wgrywaniu wyskakuje ten błąd. może coś z elm - za mała prędkość , może inną wersje elmconfig ? (instalowałem na 0.2.16b ) . i pytanie najważniejsze czy da się to jakoś naprawić czy pozostało tylko wymiana licznika?:(

weuek
14-04-2015, 19:49
Przed wymianą zegarów spróbowałbym z innym komputerem i/lub kablem. Nie napisałeś gdzie mieszkasz - może znalazłby się forumowicz niedaleko.

zioom20
14-04-2015, 19:59
Jak ostatnio aktualizowalem zegary do Romu 508 lub 509 padl mi akumulator w polowie aktualizacji. komp sie wylaczyl i tez mialem troche stracha. Przy ponownym polaczeniu mialem podobne krzaki. Odlaczylem akumulator na 10 min, podlaczylem ponownie i ponowilem aktualizacje jeszcze raz. Poszlo bez problemow.

technikibart
14-04-2015, 20:12
Jak ostatnio aktualizowalem zegary do Romu 508 lub 509 padl mi akumulator w polowie aktualizacji. komp sie wylaczyl i tez mialem troche stracha. Przy ponownym polaczeniu mialem podobne krzaki. Odlaczylem akumulator na 10 min, podlaczylem ponownie i ponowilem aktualizacje jeszcze raz. Poszlo bez problemow.

Dlatego ja, jak się zabrałem za aktualizacje sterownika to trzymałem go na prostowniku. :roll: :)

qpalec
14-04-2015, 20:19
kolega napisał "zrób restart kompa i podepnij wszystko od nowa" jak zresetować komputer ?. akumulator właśnie ładuje bo tez mi padł . a Kolega na jakiej prędkości aktualizował rom ? może w ustawieniach mam co zle,a może złego roma aktualizuje -zegary mam na dużym wyświetlaczu i z czego wynika ten błąd - "incorrect response from adapter to request ''22- conditions not correct or request sequence error ''

Bump: aaa mieszkam w Gdyni :razz:

technikibart
14-04-2015, 20:32
kolega napisał "zrób restart kompa i podepnij wszystko od nowa" jak zresetować komputer ?. akumulator właśnie ładuje bo tez mi padł . a Kolega na jakiej prędkości aktualizował rom ? może w ustawieniach mam co zle,a może złego roma aktualizuje -zegary mam na dużym wyświetlaczu i z czego wynika ten błąd - "incorrect response from adapter to request ''22- conditions not correct or request sequence error ''

Bump: aaa mieszkam w Gdyni :razz:

błędna odpowiedź z adapterem do żądania ' '22 - nieprawidłowe warunki lub błąd sekwencji żądania ' '

Przewód z dobrym procem i jeszcze mnie nie zawiódł.
http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html

radek70
14-04-2015, 20:46
mieszkam w Gdyni
Jak nie dasz rady podnieść auta, na skontaktuj się z kolegą Marcinem mm32 z Gdańska. Może pomoże z pomorza :)

qpalec
14-04-2015, 20:55
Też uważam że to wina Elm 327 (za 35 zł ) bo jak go ręcznie przestawie w elmconfig na daną prędkość to nie chce się połączyć z programem dopiero przy ustawieniach auto albo na prędkości 38400

tedi_k
14-04-2015, 20:58
W razie totalnego "W" zawsze można zegary wysłać do kogoś, kto wgrywa soft na stole. Ja wgrywam. W 2-3 dni wszystko wróci do normy...

qpalec
14-04-2015, 21:08
Kolego Tedi_k .. w razie "W" to będziemy w kontakcie :one:

Bump: A kolega w razie "w" może mi wysłać nr.tel

radek70
14-04-2015, 21:22
Też uważam że to wina Elm 327
Tak jak napisał Krzyś, tylko Viaken. Przy 500000 to się dopiero rozkręca :)

W razie totalnego "W" zawsze można zegary wysłać do kogoś, kto wgrywa soft na stole.
To projekt "stół" doczekał się realizacji? :)

qpalec
14-04-2015, 21:31
Mój Elm przy teście to nawet nie dochodzi do 500000. A jaka jest maksymalna prędkość viakena? Może zakupienie viakena będzie lepsze .a czy operacja "W" na "stół" jest w 100% pewna?

tedi_k
14-04-2015, 22:13
Pewność 100%, bo robiona jest UCDSem, choć Viakenem też może być. Viaken nominalnie ustawia się na 2Mbity. 4 razy szybciej od najlepszych ELMów.

BTW - "na stole" możliwy i łatwy jest update softu zegarów. Nie da się w ten sposób prosto skonfigurować IMMO pod wymianę zegarów.

radek70
14-04-2015, 22:19
Mój Elm przy teście to nawet nie dochodzi do 500000. A jaka jest maksymalna prędkość viakena? Może zakupienie viakena będzie lepsze .a czy operacja "W" na "stół" jest w 100% pewna?
Mam STN1110 (V2 z przełącznikiem CAN), w teście dochodzi do 2000000 OK. Zakupiłem przed samą premierą STN1170 (V3, bez przełącznika CAN, czyta HS-CAN i MS-CAN równocześnie).
PS. Pewne jest to, że za Tadeuszem poszedłbym w ogień :) hi, hi...

qpalec
14-04-2015, 23:05
a czy jest możliwe że zegary są tak uwalone ze nawet viaken tu nie pomoże ? czy raczej jest to tylko kwestia wgrania poprawnie romu szybkim (viakenem) i będzie wszystko ok. czy cos jeszcze trzeba zrobić .bo czasu mam mało a musze się zdecydować czy zakupić kabelek czy oddać licznik do fachowca

tedi_k
15-04-2015, 07:51
Rzuć monetą niesymetryczną. Efekt będzie taki sam jak nasze zdalne porady bez oglądania "pacjenta"...:one:

qpalec
15-04-2015, 09:48
wczoraj poprosiłem kolegę mm32 o rade .wymieniliśmy parę zdań i zaoferował swoją pomoc :razz: .Ma dziś podjechać z ELS 27 i ma UCDS no najważniejsze -doświadczenie .
jestem dobrej myśli gdyż z tego co czytałem po wina leży pewnie po stronie elm327. ale to się okaże wieczorem. jeszcze jedna sprawa ,gdy się robi aktualizacje zegarów to czy w HEC znikną mi ustawienia tak jak były przed zmianą i na nowo będzie trzeba ustawiać ?A ma to jakiś wpływ na PCM - firmware albo jego ustawienia? bo miałem wycinany dpf ,

:razz: :razz: Koledzy ,chciałbym podziękować za wasze zaangażowanie w tej sprawie i polecenie mi Marcina - mm32 . Kolega szybko odp. na moją prośbę pomocy i podjechał do mojego auta i uporał się z problemem (nie chcąc nic w zamian $ ) za co mu bardzo dziękuje. Problemem był mój kabelek elm327 - okazał się za słaby do tej operacji. Marcin ze swoim ELS27 uwinął się w 4 min. i było po sprawie :razz: ,a mi kamień z serca spadł. Tak więc jeszcze raz wielkie dzięki i życzę innym forumowiczom powodzenia w UPGRADE ROM W ZEGARACH

hacel
12-09-2015, 14:10
No to teraz tylko szybciutkie szkolonko, co to są zegary "przedliftowe" (level 1) oraz szybki search, że owe przedlifowe to nijak się nie da aktualizować...
Zapraszamy na wymianę! Na poliftowe (level 2 - z małym wyświetlaczem lub level 3 - z dużym).
Hmm... Mam Maxia poliftowego a zegary zdaje się przedliftowe - inne niż na zdjęciach w wątku, tyle że z 2 wyświetlaczami (mam oryginalną nawigację). Jak rozumiem mogę zapomnieć o tym bym w nich dokonał aktualizacji i aktywował wyświetlanie info z radia?

filler
08-11-2018, 16:30
Jak ostatnio aktualizowalem zegary do Romu 508 lub 509 padl mi akumulator w polowie aktualizacji. komp sie wylaczyl i tez mialem troche stracha. Przy ponownym polaczeniu mialem podobne krzaki. Odlaczylem akumulator na 10 min, podlaczylem ponownie i ponowilem aktualizacje jeszcze raz. Poszlo bez problemow.

A możesz napisać jakim kablem robiłeś aktualizacje?

Antej
08-11-2018, 16:45
Elm327 stn1110 stn1170 j2534
Czyja naklejka bedzie na obudowie to juz Twoj wybor

ELM327 jaki by nie był to odradzam czas to 12-14minut
pozostale radzą soboe w 3minuty
Zasada im dłużej tym wieksza szansa na uwalenie licznika.

filler
10-11-2018, 08:29
Pytam ponieważ mam problem jak kolega z tego tematu: https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2999482&postcount=10

Kupiłem viakena stn1170 i na końcu aktualizacji wywala błąd... foto nr 2

weuek
10-11-2018, 08:35
Nie wiem dlaczego, ale masz źle skonfigurowany ten kable, bo na stn1170 ta operacja trwa 3-4 minuty, a nie 35.

Antej
10-11-2018, 08:40
Jesli w gornym pasku programu wyswietla sie ze kabel dziala z predkoscia 2Mbps to czas 3minuty.
Jaki masz licznik poliftowy maly czy duzy?
Jakie masz wersje softu do wyboru?

Z Łodzi byl juz jeden przypadek ze wgrali przy korekcie licznika soft od malych zegarow do dużych i nawet tamtejsi magicy nie dali rady tego naprostować.
Licznik ma się obecnie bardzo dobrze.

filler
10-11-2018, 08:41
Czas aktualizacji już wczoraj chyba ogarnałem, teraz zajmuje dokładnie 8 min flash zegarów po czym na samym końcu wywala błąd..

Mam liczniki polift z małym wyświetlaczem, mam do wyboru na pewno 230, 508, 509, 512

Antej
10-11-2018, 08:46
Wrzuc najnizszy dostępny.
Zegary przy flashu grzeją się, jesli sa zimne luty na złaczu to przy flashu potrafi wywalic błąd.
Robisz je w aucie czy na stole?

filler
10-11-2018, 08:51
Fabrycznie mam najniższy właśnie 230, kiedy robię na 512 dojdzie do końca i wywali błąd wtedy np nie działa mi tylko podświetlenie zegarów, a auto odpala. Następnie wracam do 230 też wywala błąd na końcu, ale działa normalnie. Wszystko robię w aucie.

Antej
10-11-2018, 08:56
508 w zupelnosci wystarczy, potem nie ma nic istotnego.

Moze byc ze eeprom ma walniete sektory

Swoją drogą to bawisz się na zywym organizmie.
Ubijesz soft w zegarach to będziesz wymieniać zegary i programował klucze.

filler
10-11-2018, 09:01
Żeby Wam pomóc w ocenie to ustawienia mam takie:

Win 8 x64bit
Sterowniki: z FTDI D2XX 2.12.28 x64bit
Frimware Viakena: STN1170 v4.2.4

Bump: 508 w zupelnosci wystarczy, potem nie ma nic istotnego.

Moze byc ze eeprom ma walniete sektory

Można to jakoś naprawić/kupić nowe zegary czy zostawić to w spokoju i jeździć na 230?

Antej
10-11-2018, 09:15
Obniz soft w tym viakenie bo wszyscy pisza ze najnowsze wersje zle współgrają z programami.

Kabel masz ustawiony dobrze w elmconfig.
W systemie nigdy nie musze grzebac.
Czas to 3-4minuty na update.

Walnietego eeprom nie ma sensu naprawiać.
Gwarancji na to ze eeprom nie wysypie sie w czasie jazdy nie ma.
Mozesz kupic zegary z anglika, zalozyc swoje tarcze, zakodowac i bedzie ok.

filler
10-11-2018, 09:33
Problem w tym ze mam przebieg w okolicach 84 tys, i wątpię czy znajdę licznik poniżej tej wartości.W emlconfig można tylko w górę :D

Antej
10-11-2018, 09:38
Znajdziesz,a właściwie już znalazłeś :)

Benzyna czy diesel?

filler
10-11-2018, 09:44
Znajdziesz,a właściwie już znalazłeś :)

Benzyna czy diesel?

Benzynka :p

Antej
10-11-2018, 09:46
Dobra reszta na PW, bo to już nie dotyczy tematu.

witek001
11-11-2018, 12:10
witam
Też miałem problem z aktualizacją zegarów z którym się uporałem dopiero po zmianie softu kabla na starszą wersję.
Opisałem to https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=287245

filler
12-11-2018, 13:54
witam
Też miałem problem z aktualizacją zegarów z którym się uporałem dopiero po zmianie softu kabla na starszą wersję.
Opisałem to https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=287245

Ekstra dzięki witek001, faktycznie zmiana frimware na 3.3.1 rozwiązała wszelkie problemy, aktualizacja 512 weszła w 4 min.

Antej
12-11-2018, 14:21
Przeczytałbyś pierwsze zdanie w poscie nr 46 i byloby szybciej po temacie.

Areczek112
30-05-2019, 18:32
Witam koledzy mam taki problem aktualnie posiadałem ROM 403 chciałem zainstalować 508 509 511 i niestety wyskakuje mi błąd 37 chociaż przy aktualizacji romu 508 509 511 wilczniku się zmienił tylko nie działała mi opcja ile zostało paliwa do stacji benzynowej wskaźnik pokazuje ok 3/4 paliwa A świeć sie kontrolka rezerwy i 0 km do stacji wszystko działa. Czy jest ktoś w stanie mi pomóc.

langolier
13-09-2021, 08:47
Ekstra dzięki witek001, faktycznie zmiana frimware na 3.3.1 rozwiązała wszelkie problemy, aktualizacja 512 weszła w 4 min.

Skąd wziąłeś wersję 512 ?
Coś ona wnosi w stosunku do 509 ?

Antej
13-09-2021, 09:28
512 jest tylko do zegarów konkretnego typu, nie pamiętam czy do małych(chyba tak).

konieczko5
13-09-2021, 12:15
...

langolier
13-09-2021, 12:37
512 jest tylko do zegarów konkretnego typu, nie pamiętam czy do małych(chyba tak).no, ja mam z małym wyświelaczem (jak mój avatar).
Pytanie czy cokolwiek wnosi nowego - czy warto ?

hindus
13-09-2021, 12:52
Jest takie stare prawidło
Jak coś działa dobrze
to się tego nie poprawia :D

langolier
13-09-2021, 12:54
.... chyba że coś się uzyskuje w zamian za ryzyko.... dkatego pytam....

Antej
13-09-2021, 13:48
jak nie swędzi to nie drap

nic nie wnosi wiecej niż 508

langolier
13-09-2021, 17:04
tzn. mam pewien problem ale nie wiem czy nie jest on związany z tzw. zimnymi lutami na płytce wyświelacza i zegarów... aczkolwiek nigdzie nie czytałem o takich objawach - u mnie co jakiś czas dane zegarów: data, godzina, resetują się do momentu produkcji auta w 2009 roku. Przy okazji resetują się wszystkie dane typu spalanie średnie, trasa itp. Oczywiście przebieg całkowity auta nie ulega zmianom ;)
Natomiast wskazówki cxy lampki nie szaleją nigdy. Brak wpływu na właściwości jezdne auta.
Trudno to skojarzyć z czymkolwiek (a przynajmniej ja nie mogę tego skojarzyć): upałem, wilgocią, suszą, mrozami. Czasem występuje dwa razy w miesiącu a potem kilka miesięcy - nic. Zwierzaki pod maską nie grasują, nie ruszam tam i nie poprawiam żadnych kabli, wtyczek, nic z tych rzeczy...
Dlatego przyszło mi do głowy, że może to problem wersji softu...... ?

Antej
13-09-2021, 18:05
trzeba było tak od razu,
licznik zachowuje się jakby odcięło mu stały plus, albo masę, szukałbym, może to zimne luty, a może problem z elektryką w aucie

szyps
15-09-2021, 19:15
tzn. mam pewien problem ale nie wiem czy nie jest on związany z tzw. zimnymi lutami na płytce wyświelacza i zegarów... aczkolwiek nigdzie nie czytałem o takich objawach - u mnie co jakiś czas dane zegarów: data, godzina, resetują się do momentu produkcji auta w 2009 roku. Przy okazji resetują się wszystkie dane typu spalanie średnie, trasa itp. Oczywiście przebieg całkowity auta nie ulega zmianom ;)
Natomiast wskazówki cxy lampki nie szaleją nigdy. Brak wpływu na właściwości jezdne auta.
Trudno to skojarzyć z czymkolwiek (a przynajmniej ja nie mogę tego skojarzyć): upałem, wilgocią, suszą, mrozami. Czasem występuje dwa razy w miesiącu a potem kilka miesięcy - nic. Zwierzaki pod maską nie grasują, nie ruszam tam i nie poprawiam żadnych kabli, wtyczek, nic z tych rzeczy...
Dlatego przyszło mi do głowy, że może to problem wersji softu...... ?

Moim zdaniem to na 99% zimne luty. Wskaźniki nie zawsze muszą szaleć jeśli lut puścił w jednym czy dwóch miejscach stąd nietypowe objawy.
U mnie wszystkie piny na płytce były spękane i podczas jazdy miałem dyskotekę na zegarach chociaż w żadnym stopniu nie wpływało to na jazdę.
Wyjmij licznik i sam sprawdź. To nie jest nic trudnego jeśli będziesz delikatny przy rozbieraniu :lol: