Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Rozładowuje akumulator!!!!


grubers
10-04-2014, 15:25
Witam szanownych kolegów od kilku tygodni mam problem z rozładowywaniem akumulatora na postoju. Autko MONDEO MK3 1.8 SCI potrafi rozładować baterie w przeciągu jednej nocy . Byłem u elektryka sprawdził ładowanie ,alternator i akumulator wszystko sprawne , jednak w skrzynce bezpieczników w komorze silnika znalazł bezpiecznik 50A -nr 7 który odpowiada za układ oszczędzania akumulatora na którym stwierdził upływ prądu .
Sprawdziłem dodatkowo auto ELM-em oprogramowaniem Forscan który pokazał następujące błędy:
DTC B1550===
Kod: B1550 - Zwarcie z masą obwodu silnika sterującego całkowitym zamykaniem szyb.

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Zwarcie z masą obwodu silnika sterującego całkowitym zamykaniem szyb.

Styk BR17 modułu GEM(C428; Zielony)

===END DTC B1550===

===DTC B1316===
Kod: B1316 - Obwód cewki przekaznika sterowania ukladu oszczedzania akumulatora zwarty do masy

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

Szczegóły kodów usterek

Obwód cewki przekaźnika sterowania układu oszczedzania akumulatora zwarty do masy
Teraz moje pytanie gdzie znajduje się przekaźnik oszczędzania akumulatora i o co chodzi z tymi szybami , nigdy nie miałem problemów z elektryką szyb:<
Proszę o pomoc jednocześnie informuję że przejrzałem wpisy na forum dotyczące rozładowywania akumulatora i wykluczyłem większość sugestii.
Z góry dziękuję za pomoc.

salom
10-04-2014, 20:04
A czy sprawdzałeś sam akumulator odłączając jedną klemę na noc ???
I rano odpalić podłączając miernik, aby sprawdzić jakie jest napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem.

sbozecki
10-04-2014, 20:14
a tak przy okazji co moze sie stac jak wsadze do mondka zamiast 74ah akumulator 44ah i bede jechal np. 300 km co moze sie uszkodzic czy moge zepsuc przez to akumulator. moj padł i musze kupic nowy jada akurat do poznania i znalazlem tam varte i bocha 74ah 680A za nie cały 300pln


http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-74ah-680a-70-72-77-ah-poznan-i4054913684.html

http://allegro.pl/akumulator-varta-blue-12v-74-ah-l-poznan-i4086485120.html

grubers
10-04-2014, 21:07
Wszystko o czym piszesz salon było robione. Sprawdziłem przed chwilą przekaźnik w kabinie od komfortu i on trzyma przez cały czas po wyłączeniu samochodu może ktoś wie co dokładnie jest do niego podpiete bo nigdzie nie ma schematu tego auta.

Wysłane z mojego LT26i

grubers
10-04-2014, 21:10
A co do akumulatora to raczej taki sam jak fabryka montuje tzn ten sam prąd rozruchu i moc

Wysłane z mojego LT26i

Marian sci
13-06-2015, 13:38
Witam
Pozdrawiam wszystkich na forum. Po wymianie alternatora rozładowuje mi akumulator PO WYJĘCIU KLUCZYKA. Podłączony szeregowo amperomierz dopiero po kilku godzinach pokazał rozładowywanie akumulatora (impulsy do 1,5A). Myślałem ze to GEM. Ale po zamianie GEMa po 2 tygodniach znów to samo:(
sprawdziłem dzisiaj błędy Forscanem i mam B2555-obwód lampy sufitowej zwarty do zasilania, B1550-zwarcie z masą obwodu silnika sterującego całkowitym zamykaniem szyb, B1244-uszkodzenie obwodu przekaznika wycieraczki tylnej szyby, B1350-zwarcie z masą przekaznika ogrzewania tylnej szyby, B1316, B1326.
wyjałem przekaźnik od podgrzewania tylnej szyby i bezpiecznik od Czy to wina GEMu, czy może instalacji? Kolego Grubers czy udało się Tobie rozwiązać podobny problem?

grubers
13-06-2015, 14:48
Witam moje problemy z autem zakończyły się po wymianie alternatora na nowy nie regenerowany, wszystkie błędy związane z elektryką skończyły się jak ręką odjął. Koszt alternatora to 400 zł. Moim zdaniem szkoda czasu i kasy na regenerację starego altka.

Wysłane z mojego LT26i

Marian sci
13-06-2015, 15:25
Kolego Grubers bardzo, bardzo, bardzo dziękuję za szybką odpowiedz. Mógłbys mi podać jaki dokładnie wstawiłeś alternator (tak żeby nie wydać następnych kilku stówek na darmo :( )?
Dzięki

grubers
13-06-2015, 16:28
Muszę poszukać wyśle na priv

Wysłane z mojego LT26i

jaceks
14-06-2015, 08:32
wyciągaj bezpieczniki po kolei i szukaj obwodu w którym jest zwarcie. wymieniając w ciemno mozesz pół auta zmienić i nic nie naprawić

Marian sci
14-06-2015, 16:55
Kolego jaceks to nie do końca tak w ciemno ...
Zaczęło się od wymiany alternatora bo nie ładował. To było 3 tygodnie temu. Nowy-regenerowany, po kilku dniach rozładował mi znów akumulator.
Mechanik który wstawiał regenerowany alternator, powiedział że alternator jest na 100 procent sprawny-był sprawdzany w firmie która go regenerowała.
I na pewno ładował bo sprawdzałem z kilkanaście razy. Potem mechanik zasugerował że to wina akumulatora- no to kupiłem:(. Potem następny kupiłem-bo ten pierwszy mógł być uszkodzony:(
Jak miałem trochę czasu to podłączyłem amperomierz szeregowo i dopiero po kilku godzinach od wyjęcia kluczyka ze stacyjki) zauważyłem impulsy dochodzące do 1,5 amperów, wtedy wyciągałem po kolei wszystkie bezpieczniki i nic nie pomagało. Dopiero po wyciągnięciu wtyczek z modułu komfortu GEM wskazania na amperomierzu spadły do miliamperów. Dlatego pomyślałem że to wina GEMu (który jest chyba bezpośrednio połączony do akumulatora???) i wymieniłem na podobny GEM. Niestety znów mi rozładowywał akumulator.
W końcu mechanik podjechał na diagnostykę na której pokazało kilka błędów. Powiedział że to raczej ogrzewanie tylnej szyby rozładowuje aku i pewnie kabelek do wymiany. Trochę mi to nie pasowało ponieważ ogrzewanie tylnej szyby działa chyba tylko jak jest kluczyk w zapłonie...
Więc dwa dni później kupiłem obd2 do mscan i hcan i sam sprawdziłem błędy.
Forscan tez mi pokazywał te same błędy tak jak powiedział mechanik.
B1350-zwarcie z masą przekaznika ogrzewania tylnej szyby,
wyjąłem bezpiecznik.
B2555-obwód lampy sufitowej zwarty do zasilania, wyjąłem bezpiecznik od tego obwodu.
B1244-uszkodzenie obwodu przekaznika wycieraczki tylnej szyby, wyjąłem bezpiecznik i przekaźnik.
Niestety dalej te same błędy mi się pojawiały...

Ale najdziwniejsze jest to że forscan pokazał mi też dwa takie same błędy jak u kolegi Grubersa (DTC B1550- Zwarcie z masą obwodu silnika sterującego całkowitym zamykaniem szyb oraz B1316- - Obwód cewki przekaznika sterowania ukladu oszczedzania akumulatora zwarty do masy). Też nie miałem do tej pory problemów z elektryką auta i oboje mamy SCI.
Może Forscan i inne programy diagnostyczne "inaczej czytają" błędy od SCI bo to trochę inny model????
Sprawdziłem forscana 2.2.0 beta, 2015-01-05 i ma chyba wszystkie mk3 obrócz SCI.
A tak naprawdę problem powoduje alternator?

W tej chwili mam odpięty alternator od akumulatora i sprawdzam czy dalej akumulator jest rozładowywany. a potem pomyślimy. Na razie 7h i akumulator bez alternatora trzyma napięcie. :razz: Jak coś wyjdzie to dam znać.
Pozdrowienia

Mariusz
14-06-2015, 18:47
Z tego co czytałem, to ciężko jest dostać dobry/oryginalny regulator napięcia do alternatora Mondeo. Mechanicy przy ich regeneracji często/zazwyczaj wkładają jakieś zamienniki/podróbki regulatorów napięcia alternatora. Wtedy zaczynają się problemy z rozładowywaniem akumulatora. Podejrzewam, że to on jest właśnie sprawcą problemów w Twoim Mondku.

Marian sci
15-06-2015, 21:52
Witam
Akumulator dalej się nie rozładowuje :razz:
Wieczorem wsadziłem wyjęte kilka dni temu bezpieczniki i przekaźniki. Zobaczymy co dalej.
Błędy na Froscanie i wyjmowanie wtyczek z GEMu też chyba można wytłumaczyć. W normalnych warunkach przy wyjętym kluczyku ze stacyjki alternator nie rozładowuje akumulatora czyli nie przepływa przez alternator za duży prąd. Ale w moim przypadku przepływa prąd oznaczony I1 (w załączniku rysunek). To powoduje że przepływa prąd też w drugim obwodzie przez GEM I2. Stąd kilka dziwnych błędów w Forscanie który pokazywał zwarcie np w obwodzie np lampy sufitowej albo z obwodem od silnika szyb. Jak coś nie tak to proszę o sprostowanie :pomysl:
Pozdrawiam

Marian sci
18-06-2015, 08:51
Witam
Po wymianie alternatora nie ma błędów. Wygląda na to że wszystko jest OK.
Dziękuję bardzo za wskazówki-temat zamknięty:razz:.
Pozdrawiam