Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora


sianes
02-05-2014, 14:34
Czy dam rade sam wykonac czynnosc zawarta w temacie? dodam, ze chodzi o przod w fordzie focusie mk2. Co bede potrzebowal? czy po odkreceniu starych lacznikow stabilizator nie zmieni pozycji i czy nie bede go musial jakosc naciagac itd prosze o wszelkie wskazowki.

kinomysz
02-05-2014, 15:02
Nie jest to trudne pod warunkiem że masz klucze i podnośnik, w najgorszym wypadku kątówkę. Podnosisz samochód i opuszczasz na coś stabilnego np. gruby klocek drewna, podnośnik przyda się za chwile (odkręcasz też koło). U mnie oryginalny łącznik był na klucz 18. Odkręcasz nakrętkę, w śrubie masz wyżłobienie na torx chyba 7mm albo możesz też kontrować za blaszką amortyzatora kluczem 17. Jak zajrzysz będziesz wiedział o co chodzi.
Żeby lekko zdjąć łącznik i założyć nowy, ustawiasz podnośnik pod sworzeń wahacza i podnosisz go żeby zluzować łącznik (tak żeby nie było niepotrzebnie naprężeń). Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz mocno i gotowe.

Ja kiedyś miałem tak zapieczoną nakrętkę że musiałem ciąć kątówką, ale oryginalny łącznik był w świetnym stanie a zamiennik Febi po pół roku był nie do ruszenia.

kinomysz
02-05-2014, 18:39
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

wrzoch
04-05-2014, 21:59
Nie kupuj Febi, bo to słabe jest. Mi może ze 3 miesiące wytrzymał. Sam mechanik się zdziwił, że znowu ten sam padł. Po wymianie na Lemfordera od 2 ponad lat spokój.

iras76
23-08-2014, 21:51
Możecie podrzucić link do sklepu z ori łącznikami lemfordera.
Nie chciałbym kupić jakiegoś bubla.

K!S!3L
23-08-2014, 21:57
http://www.ford.ewor.pl/towar/8259/lcznik-stabilizatora-przedniego-ford-focus-mk-ii-fl-1762149-lemfrder.html
http://ford.sklep.pl/pol_m_Focus-2008-2010_zawieszenie-przod_stabilizatory-laczniki-3586.html tu mają też ori forda ale lepiej tego lemfordera wziąć lub TRW ale nie mają.

galowy
24-08-2014, 06:29
Zastanów się nad czymś mocniejszym niż Lemforder.
Wczoraj zmieniałem łączniki u siebie po trzech latach użytkowania padł łącznik po prawej stronie (uszkodzenie osłony gumowej - dolnej) Wymieniłem oba choć lewy nadal był w dobrym stanie. Jeździłem na Meyle HD i na takie same wymieniłem bo warto i nie są drogie.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lacznik-stabilizatora-przedniego-Focus-Mk2-C-Max-Kuga-Meyle-HD-Germany/2672

Co do wymiany:
1. Luzujesz nakrętki koła
2. Ponosisz samochód na lewarku
3. Odkręcasz nakrętki koła zdejmujesz koło
4. Dobrze jest poczyścić śruby z rdzy i piachu szczotką drucianą.
5. Odkręcasz nakrętkę górnego mocowania łącznika tą przy amortyzatorze u mnie była to 15 z tyłu za uchem amora 17 (niektóre łączniki nie posiadają możliwości przytrzymania kulki łącznika) W gwincie jest jeszcze możliwość uchwycenia poprzez imbus (nie pamiętam rozmiaru)
6. Po odkręceniu łącznika od amora wkładam breszę pomiędzy półoś a stabilizator w taki sposób, aby za pomocą dźwigni opuści stabilizator na tyle, aby móc spokojnie wymontować łącznik z ucha stabilizatora. Można również podnieść dwie strony samochodu na raz w tedy bez żadnego problemu wymotujesz łącznik.
7. Podobna operacja z dolnym mocowaniem (pkt., 5). Jeżeli nie jesteś w stanie odkręcić nakrętek łącznika zostaje tylko cięcie kątówką.
8. Nowa część. Montujesz łącznik do stabilizatora nakręcasz nakrętkę ile się da ręką.
9. Montujesz łącznik w ucho amora Powtarzasz manewr z breszką. Ewentualnie masz podniesiony samochód z dwóch stron. Nakręcasz nakrętkę ręką
10. Dokręcasz nakrętki łącznika
11. Montujesz koło, opuszczasz samochód z lewarka, dokręcasz koło

Fulara
24-08-2014, 07:15
stara metoda na sworzeń, który obraca się w miejscu a nie ma czym go chwycić - naprężyć układ. w wahaczach się robiło tak, że podstawiało się klocek pod sworzeń i opuszczało auto - kulka była zablokowana i nie kręciła się w miejscu

mick1973
24-08-2014, 07:21
Metoda dobra ale do odkręcenia sworznia .Tutaj najlepszy jest flex :D

tomfoc2
24-08-2014, 11:30
Panowie co myślicie o tych łącznikach,jak z ich wytrzymałością? http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-ford-focus-ii-2003-11-przod-i4482685571.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe-620_Zawieszenie+i+uk%C5%82ad+kierowniczy-8683_%C5%81%C4%85czniki+stabilizator%C3%B3w-18961

K!S!3L
24-08-2014, 12:37
Nigdy nawet nie słyszałem o takiej firmie więc bym raczej odpuścił.

Fulara
24-08-2014, 12:49
daj raz tyle i kup cos markowego

tomfoc2
24-08-2014, 14:05
Panowie co myślicie o tych łącznikach,jak z ich wytrzymałością? http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-ford-focus-ii-2003-11-przod-i4482685571.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe-620_Zawieszenie+i+uk%C5%82ad+kierowniczy-8683_%C5%81%C4%85czniki+stabilizator%C3%B3w-18961

Firma może i mało znana,jednak mnie interesuje to czy będą bardziej wytrzymałe te miseczki metalowe od plastikowych,które w większości są stosowane. Czy wręcz odwrotnie zaczną szybciej stukać(nawet przy minimalnym zużyciu)?

pribina
24-08-2014, 18:02
Oryginalne łączniki stabilizatorów Forda mają plastikowe miseczki i wytrzymują znaczenie dłużej niż zamienniki. Większość tanich zamienników jest po prostu kiepskiej jakości.

Arturw001
24-08-2014, 19:32
Jeśli chodzi o producenta z linku, to używałem jego łączniki w Lagunie 1 i byłem zadowolony.

wrzoch
24-08-2014, 23:25
Zastanów się nad czymś mocniejszym niż Lemforder.
Wczoraj zmieniałem łączniki u siebie po trzech latach użytkowania padł łącznik po prawej stronie (uszkodzenie osłony gumowej - dolnej) Wymieniłem oba choć lewy nadal był w dobrym stanie. Jeździłem na Meyle HD i na takie same wymieniłem bo warto i nie są drogie.

Lemforder to markowy produkt, dostarczają tez części na pierwszy montaż. Ford nie produkuje większości części, a zleca to podwykonawcom jak TRW, Lemforder i inne.
Natomiast Meyle to chinszczyzna stąd niska cena. Z jakością to loteria. Jak w Febi, Optimalu i podobnych.

Fulara
25-08-2014, 07:41
o Meyle słyszałem dobre opinie

wrzoch
25-08-2014, 12:35
o Meyle słyszałem dobre opinie

Od kogo?
Szwagier końcówki drążka miał od nich, co prawda nie w Fordzie, ale co za różnica. 20kkm wytrzymały i juz mają luz.

Zasada jest taka. Można kupić drogi bubel, ale tanio i dobrze do tego powtarzalnie to nikt nie robi.

galowy
25-08-2014, 18:03
Lemforder to markowy produkt, dostarczają tez części na pierwszy montaż. Ford nie produkuje większości części, a zleca to podwykonawcom jak TRW, Lemforder i inne.
Natomiast Meyle to chinszczyzna stąd niska cena. Z jakością to loteria. Jak w Febi, Optimalu i podobnych.
Chyba nie wierzysz ze część na pierwszy montaż i kupno następnej od producenta, który produkuje części na pierwszy montaż to to samo !?
Przerabiałem Lemfordery, Febi, trw i pozostałem na Meyle, dlatego je polecam. Proponuje jednak najpierw poczytać o meyle a dopiero później pisać. To produkt niemiecki a nie chiński.

p.s. może szwagier kupił Mayle, chińskie podróbki Meyle

wrzoch
25-08-2014, 19:38
p.s. może szwagier kupił Mayle, chińskie podróbki Meyle


Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Myślisz, że części Meyle są produkowane w Niemczech? W Mikołaja też wierzysz? Jedyne co ta firma ma w Niemczech, to główną siedzibę i punkty dystrybucji porozrzucane po całym globie. Wszystko trzaskają w Chinach i jak dobrze poszukasz to się doszukasz.

http://www.audiworld.com/forums/audi-90-80-coupe-quattro-cabriolet-discussion-22/those-who-believe-santa-claus-meyle-parts-made-germany-2123236/
(http://www.audiworld.com/forums/audi-90-80-coupe-quattro-cabriolet-discussion-22/those-who-believe-santa-claus-meyle-parts-made-germany-2123236/)

galowy
25-08-2014, 20:32
Dokładnie główna siedziba jest w Niemczech oddziały w Chinach, Francji, Hiszpanii, Japonii, Malezji, Singapurze, Tajlandii, USA i Wielkiej Brytanii.
Podejrzewasz że Lemforder nie ma oddziału w chinach, w mikołaj też wierzysz??? Jaka firma na świecie nie jest związana z chinami???

Ja używałem tych łączników i wiem o czym pisze, a ty mówisz o jakimś kuzynie. Wkurza mnie w ludziach że nie wypowiadają się o czymś co poznali tylko o czymś co słyszeli. Bo brat siostrzeńca kuzyna mojej żony ....daj spokój poznaj produkt dopiero się wypowiadaj.

O ile Lemforder jest naprawdę dobry to Febi czy TRW to już w zasadzie pakowacze można w ich pudełkach znaleźć wszystko. Na Meyle nie przejechałem się, dla mnie jest lepszy niż Lemforder (którego zajeździłem w pół roku) i ciut tańszy.

Też wkleję linka
http://www.meyle.com/PL/Wulf-Gaertner-Autoparts/Historia.html

A tu kilka słów o chwalonej nie chińskiej firmie Lemforder:
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=29&t=9554

Fulara
25-08-2014, 20:58
ale teraz nawet robią IBM ( lenovo ) w chinach, dla BMW zaciski hamulcowe robi korea albo indie, nie pamiętam

mamy umierac za to, że taki świat ? taki jest i będzie gorzej, bo za chwilę przeniosą produkcję do afryki

wrzoch
25-08-2014, 22:55
No i wkleiłeś linka i co?
Do 1995 roku, do przejęcia Meyle byli dystrybutorem czyli pakowaczem części jak nazywasz TRW i Febi. Nigdzie nie piszą ani o ośrodkach badawczych, ani o fabrykach tylko o ... powierzchni magazynowej jaką w takim a srakim kraju wybudowali i o współpracy z bliżej niezidentyfikowanymi partnerami. Jedyna wzmianka, której można się dopatrzyć o siedzibie, która coś produkuje pojawia się przy ... Szanghaju.

Na temat Lemfordera się wypowiadam, bo mam w aucie części z tym znakiem. Niektóre mają najechane u mnie prawie 100000km i żyją, żadnej z kilku części metalowo-gumowych tej firmy nie musiałem u siebie wymieniać dwa razy.

Szwagra widzę co trzeci tydzień, jego auto znam dość dobrze. Kupił sobie Meyle HD, sparzył się, dlatego ja po to nie sięgnę.

galowy
26-08-2014, 17:39
Jednak od 95 roku prowadzą badania i produkują swoje własne części i robi to bardzo dobrze a gdzie to nieważne. Lemforder też produkuje w Chinach i czy tylko z tego powodu przestaniesz stosować produkty twojej ulubionej marki???

Szkoda tylko że jako profesjonalista wyrabiasz sobie opinie tylko na jednej osobie. Gdybyś napisał mi tu, że u ciebie w warsztacie (domniemam że masz coś wspólnego z tą profesją) było kilkanaście osób, które po miesiącu czy pół roku wróciły z reklamacją nie dyskutowałbym z Tobą. Pomyślałbym że miałem farta.

Dla ścisłości ja nie odradzam Lemfordera, tylko uważam że Meyle daje to samo a nawet ciut więcej (w mojej subiektywnej ocenie) za mniejsze pieniądze.

Tyle jeśli chodzi o mnie w tym temacie.
Pozdrawiam

iras76
27-08-2014, 20:17
Dzisiaj (prawie) ogarnąłem wymianę, prawa strona niestety nie puściła jutro poprawka.
Dla porównania wrzucam fotki ori Ford oraz lemo:
https://lh4.googleusercontent.com/-Uw4NaeGRoDE/U_4q2Zq6jQI/AAAAAAAAJwU/riNb0e67mio/w883-h497-no/20140827_203652.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/zfMNCDSwd3Y4IE_4uif8q_AG2asczJGhYOfKqzESGnQ=w883-h497-no
W ori jest mniejsza nakrętka w porównaniu do lemo,
imbus oraz kontra od strony elementu gumowego oraz napisy na nim takie same.
Dzięki za pomoc!.

rav 75
10-05-2017, 06:13
Odkopuję temat. Czy miał ktokolwiek do czynienia z firmą CTR? Pytam bo o ile w Maździe łączniki sprawdzały się,w Fordzie może być inaczej.
Czy dać sobie spokój,kupić Lemfordera,nie cudować?

miery
10-05-2017, 07:18
CTR idą na pierwszy montaż w Kia i Hyundai, także jakościowo najgorsze być nie muszą. Jeżeli cenowo się opłaca to zakładaj, nie są to jakoś skomplikowane części i nie popsują się z dnia na dzień.

ministerq
10-05-2017, 09:52
A ja polecę łączniki z E36. Z bliżej nieokreślonych przyczyn nawet zamienniki mają masywniejszą budowę (większe główki), grubsze pręty niż fordowskie. Natomiast rozmiarowo pasują bez żadnego problemu, u mnie takie zrobiły już 33tyś km, i wciąż się trzymają:

http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-bmw-e36-z3-szybka-wysylka-i6788089850.html

damianisko5
10-05-2017, 11:45
Jak cena za jedną sztukę, to drogo.

ministerq
10-05-2017, 12:19
No tak, czyli lepiej zapłacić mniej przy zakupie, i wymieniać częściej. W sumie co kto lubi i woli. :)

damianisko5
10-05-2017, 14:30
Do Fiesty jakieś 3/4 lata temu kupiłem DENCKERMANN, do dziś sprawują się OK. kosztowały 2 szt. ok 50 zeta. Więc za prawie dwie stówki to sporo + KW.
Ale jak piszesz ; W sumie co kto lubi i woli. A kto jeździ po Krakowie, to wie, jakie tu są drogi. Nie muszę co roku wymieniać, nic nie stuka i nie puka.