Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Dunlop Bluresponse 215/55 R16 - pływanie
kabal666 11-05-2014, 12:11 Witam,
wiem że temat pływania i ciężko działającej kierownicy zostającej w położeniu w którym skręci w danym momencie auto (np. na przechyłym lub koleinach) w MK4 był wałkowany. Ja jednak mam trochę inny problem. Po zakupie auta kupiłem też nowe opony Dunlop Bluresponse 215/55 R16 i auto zachowuje się niestabilnie, samo skręca w dowolną stronę itd. jedynie kiedy dobrze jedzie to wtedy jak droga jest idealna. Zauważyłem że w/w opony są bardzo miękkie, jak byłem na diagnostyce, to jak wszedłem pod auto gdy sprawdzano zawiesznie to te opony strasznie się uginają - nawet gość ze stacji był zaskoczony. Teraz już wcisnąłem 2.5 atmosfery, ale nadal nic. Czy ktoś posiadał takie opony i taki problem jak ja i może po wymianie na twardsze pływanie ustało ?? . Dodam że już wszystko sprawdzone, jedynie co wyszło to źle ustawiony kąt prawego tylnego koła, ale gość stwierdził, że musi coś tam zrobić żeby było OK, ale w tym momencie jeszcze tego nie zrobiłem. Jeśli okażę się że to opony, to trudno, będę musiał kupić inne (choć za te dałem 1900 zł).
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
przemoxx 11-05-2014, 15:52 Witam,
Widzę, że ostatnimi czasy Dunlop nie dobrej passy. Jakiś miesiąc temu zakupiłem dwie sztuki Sport Maxx RT. Po założeniu i zrobieniu kilkunastu km opony zaczęły bić na kierownicy, wyważane były 3 razy, za każdym razem innym wynikiem przy zdemontowaniu kół. Skończyło się na reklamacji bez problemu uznanej.
Po tej przygodzie załozyłem Micheliy Primacy3 i w końcu jazda znowu jest przyjemością.
pzdr
PM
grodek75 11-05-2014, 17:54 Witam,
wiem że temat pływania i ciężko działającej kierownicy zostającej w położeniu w którym skręci w danym momencie auto (np. na przechyłym lub koleinach) w MK4 był wałkowany. Ja jednak mam trochę inny problem. Po zakupie auta kupiłem też nowe opony Dunlop Bluresponse 215/55 R16 i auto zachowuje się niestabilnie, samo skręca w dowolną stronę itd. jedynie kiedy dobrze jedzie to wtedy jak droga jest idealna. Zauważyłem że w/w opony są bardzo miękkie, jak byłem na diagnostyce, to jak wszedłem pod auto gdy sprawdzano zawiesznie to te opony strasznie się uginają - nawet gość ze stacji był zaskoczony. Teraz już wcisnąłem 2.5 atmosfery, ale nadal nic. Czy ktoś posiadał takie opony i taki problem jak ja i może po wymianie na twardsze pływanie ustało ?? . Dodam że już wszystko sprawdzone, jedynie co wyszło to źle ustawiony kąt prawego tylnego koła, ale gość stwierdził, że musi coś tam zrobić żeby było OK, ale w tym momencie jeszcze tego nie zrobiłem. Jeśli okażę się że to opony, to trudno, będę musiał kupić inne (choć za te dałem 1900 zł).
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
Kolego, mam te same opony, w tym samym rozmiarze.
Kupione w ubiegłym roku, zaraz po tym jak ukazały się na rynku.
Muszę Ci powiedzieć, że jeżeli chodzi o złe prowadzenie to nie potwierdzam.
Moje Mondeo prowadzi się na BluResponse rewelacyjnie niezależnie od nawierzchni. Na początku miałem zastrzeżenia do lekkiego uciekania tyłu na ostrych zakrętach, ale okazało się że problemem były uszkodzone tuleje tylnych wahaczy.
Radziłbym więc zacząć od zrobienia porządku z zawieszeniem, zwłaszcza że jak piszesz masz złe kąty i nic z tym nie zrobiłeś (co to za mechanik co stwierdził źle ustawione zawieszenie i nic z tym nie zrobił?)
Co do "uginania" się opon to potwierdzam, że wyglądają jakby były niedopompowane.
radek9103 11-05-2014, 19:15 Próbowałbym reklamacji opon, ze względu na kiepskie właściwości trakcyjne.
Mam, kupiłem w marcu jeżdżę 1,5 m-ca i narzekać mogę tylko na wachania temperatury a co za tym idzie ciśnienia w oponach. Tak to rewelacja. Napisz kolego kiedy były wyprodukowane i czy na bank to nie są same felgi można spróbować wywazyc koło na aucie
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Kolego, mam te same opony, w tym samym rozmiarze.
Kupione w ubiegłym roku, zaraz po tym jak ukazały się na rynku.
Muszę Ci powiedzieć, że jeżeli chodzi o złe prowadzenie to nie potwierdzam.
Moje Mondeo prowadzi się na BluResponse rewelacyjnie niezależnie od nawierzchni. Na początku miałem zastrzeżenia do lekkiego uciekania tyłu na ostrych zakrętach, ale okazało się że problemem były uszkodzone tuleje tylnych wahaczy.
Radziłbym więc zacząć od zrobienia porządku z zawieszeniem, zwłaszcza że jak piszesz masz złe kąty i nic z tym nie zrobiłeś (co to za mechanik co stwierdził źle ustawione zawieszenie i nic z tym nie zrobił?)
Co do "uginania" się opon to potwierdzam, że wyglądają jakby były niedopompowane.
Dokładnie, mogę się dołączyć i podpisać pod tym tak samo.
Kupiłem w Niemczech on-line te same opony i śmigam na nich drugi sezon już bez żadnych problemów.Jedynie ścieralność przy mojej ciężkiej stopie trochę krzywi mi zadowolenie... zeszło mi z przodu po pierwszym sezonie dobre 2mm, ale cóż nie ma nic za darmo.
Co do jakości opon sprzedawanych PL to kiedyś się zastanawiałem nad tym,czy faktycznie opony dunlop czy conti odpowiadają takim samym normą i są dokładnością produkcyjnych jak w DE, bo czytałem już parę historii na temat dunlop i GY w PL a sam osobiście jeździłem na takich oponach zakupionych w Niemczech i nie mam nic im do zarzucenia...
Ja tylko dodam że kupiłem w Oponeo produkcja grudzień 2013
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
kabal666 12-05-2014, 11:46 Hej,
dzięki wszystkim za pomoc. Jeśli chodzi o produkcję opon to z tego co sprawdzałem był to luty 2014 , dziś jeszcze sprawdzę dokładnie. Shreku , jakie masz ciśnienie w oponach na przedniej osi ?? . Chyba najpierw wybiorę się do innego gościa od wyważania i innego mechanika co do sprawdzenia zawieszenia. Zna ktoś może dobry serwis w okolicach Krakowa, gdzie zajmują się Mondziakami i potrafiliby wyczaić co jest nie tak z moim autem ??
Z góry dzięki za info
Pozdrawiam
grodek75 12-05-2014, 16:18 Hej,
dzięki wszystkim za pomoc. Jeśli chodzi o produkcję opon to z tego co sprawdzałem był to luty 2014 , dziś jeszcze sprawdzę dokładnie. Shreku , jakie masz ciśnienie w oponach na przedniej osi ?? . Chyba najpierw wybiorę się do innego gościa od wyważania i innego mechanika co do sprawdzenia zawieszenia. Zna ktoś może dobry serwis w okolicach Krakowa, gdzie zajmują się Mondziakami i potrafiliby wyczaić co jest nie tak z moim autem ??
Z góry dzięki za info
Pozdrawiam
Kolego kabal, powiem Ci ze jakbyś ich nie napompował to bedą kapciowato wyglądać... Ja doszedłem do maksimum dla obciążonego auta, czyli 2,6 na przedniej osi i dalej opony wyglądały kijowo a pogorszyła mi sie trakcja (jakbym po bruku jechał). TTTM.
A co do sprawdzenia Mondka to na Twoim miejscu zacząłbym od porządnej geometrii zawieszenia. Kiedyś ktoś mądry powiedział mi, ze przy zawieszeniach jak w Focusach, Mondeo, S-Max, etc. geometrię powinno sie robić raz w roku (oczywiście zakładając ze jeździsz normalnie, czyli ok. 15 000km rocznie bądź wiecej). Powiem Ci ze stosuje sie do tego i nie mam najmniejszych problemów z trakcją, zuzywaniem sie opon, etc.
Mam te opony na S-Maxie (a więc rozmiar 215/60R16 99HXL), obecnie drugi sezon. Wyglądają rzeczywiście kapciowato w porównaniu do zimówek i są wrażliwe na rożnice ciśnień. Przy prawidłowym ciśnieniu prowadzą się bardzo dobrze - ale ja po każdej zimie ustawiam geometrię.
Przednia oś pompowania raz na 2 tygodnie na 2.4 niestety tu najbardziej mi ucieka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Podjedź sobie do zwykłego zakładu wulkanizatorskiego i Ci powiedzą co i jak pewnie bezpłatnie nawet jak coś jest nie tak. Pewnie wina opon. A Auto nie było powypadkowe? Jeżeli kupiłeś nówki opony i jest cos nie tak to zwracaj je :)
rogalik11 10-07-2015, 19:07 Witam. Mam identyczny problem z pływaniem na oponach dunlop bluresponse zaznaczę na wstępie że zbieżność zrobiona została w ASO FORD i jeżeli chodzi o zawieszenie jest git również sprawdzono w ASO. mam przebieg 63 tyś i jestem jego pierwszym właścicielem . opony zakupiłem miesiąc temu z data produkcji 2015 germany . założyłem je i niestety się zdziwiłem- pływa jak przy silnym wietrze. kombinowałem również z ciśnieniem przód 2,9 tył 2,6 i ni husteczki pływa dalej
też mam 215/55 i tez nie potwierdzam, opony założone rok temu na lato w maju. Pływanie jest - zgadza się ale jak jest za mało powietrza ( ja pompuje 2.4/2.2 w trase 2.5/2.4-2.8 w zaleznosci od załadowania )
one sa specyficzne bo niby są na felge 6,5" ale lepiej by trzymały sie chyba na 7"
bardziej mnie wkurza czułość na ilosc powietrza w oponie auta
slider2002 11-07-2015, 19:29 Ja kupilem mondka w kwetniu na zimowych fuldach mocno zuzytych.wtedy to dopiero auto plywalo. Kupilem dunlopy BR i nastal spokoj. Zadnego noszenia bujania ani nic. Opony z oponeo.
Marko597 12-07-2015, 21:23 Mam identyczny problem z pływaniem na oponach dunlop bluresponse
Witam
Dokładnie ,nówki opony zakupione parę mies. temu , przyznaję że opony (215/55/16) są baloniaste i miękkie ,ciśnienie 2.5 i 2.2 ,fakt że auto trzyma sie drogi ale buja z budą szczególnie jak na postoju złapie za relingi i ponarywam autem widać jak chodzi na oponach denerwujące trochę to jest ,na zimówkach 205/55/16 stał jak wściekły, faktycznie pasowały by te opony pod felgę 7 cali
Ale opona inaczej pracuje w jeździe a inaczej stojąc.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Najgorsze opony jaki moga byc to dunlop ja mam to tez eksperymenty z cisnieniem powietrza nie przynosi efektu najlepiej wymienic rozmiar235 45 17 opony dunlop kompletne dno
zbiban1967 15-07-2015, 09:45 Używam Bluresponse drugi sezon i jakos nie zauważyłem pływania. Z tym ,że mam rozmiar fabryczny 205. Fakt ma miękkie boki ale tak ma teraz sporo opon. Dzięki temu jest dodatkowa amortyzacja i większy komfort. Ja na Dunlopy nie mogę narzekać.
|
|