Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czas wyłączania zasilania zapalniczki


chevy
14-05-2014, 09:12
Witam,
Co prawda mam Galaxy MK3 (2008), ale jak wiemy to to samo...
Mianowicie zakupiłem jakiś czas temu kamerkę do zapisu trasy (miałem kilka sytuacji, a takie nagranie może być pomocne), jednak moje pytanie związane jest z zasilaniem.
Chodzi o to, że kamerka włącza i wyłącza się sama po podaniu zasilania przez gniazdo zapalniczki. Problem w tym, że jeżdżę głownie po mieście, czyli częste postoje i kamera niepotrzebnie pracuje przez ok.15min od zamknięcia auta - mniej więcej przez tyle czasu podawane jest zasilanie na zapalniczkę.
Czy można ten czas zmienić np. do 1min lub czy może lepiej podciągnąć skądś zasilanie, które niknie np. niedługo po wyłączeniu zapłonu?
Kamera ma funkcję detekcji ruchu, ale nie używam tego bo potrafi się włączać i wyłączać np. stojąc w korku.
Ktoś ma jakąś radę?:)
Pozdrowionka...

wip
14-05-2014, 09:24
może w kostce radia jest taki przewód z zasilaniem? W starych radiach tak było to realizowane, że były dwa przewody zasilające, jeden cały czas pod napięciem, drugi tylko pod napięciem gdy włączona stacyjka.
To tak na szybko przyszło mi do głowy bez sprawdzania schematów.

grzeho2
14-05-2014, 09:57
Mam podobną kamerkę, a właściwie to lusterko wsteczne z kamerą i BT. U siebie znalazłem zasilanie po stacyjce przy bezpiecznikach i na kabelku dołożyłem gniazdo zapalniczki. Niestety nie podpowiem gdzie to będzie w Galaxy czy Maxie bo mam to w drógim samochodzie. Wszystkie kabelki pochowane - również od lusterka-kamery w słupku i między szybą a podsufitką tak że nic nie widać, ani żadne kable mi się nie dyndają przed oczami. Fajna sprawa, czasem nawet zapominam że mam kamerę :>

PS.Kamerę postanowiłem zamontować po tym jak byłem światkiem potrącenia dziecka przebiegającego przez drogę.

chevy
02-06-2014, 09:02
Witam,
W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak poszukać jakiegoś przewodu, w którym zanika napięcie po wyłączeniu zapłonu. Chyba najlepiej jak zacznę od centralki nad nogami pasażera, bo tam mam ładnie schowany kabelek od kamerki.
Póki co jeszcze się nie przydała, ale to tak jak z poduszką powietrzną... lepiej aby nigdy to się nie przydało:)

A nie wiecie może czy programowo nie można zmienić tego czasu zasilania gniazda zapalniczki?:diabel2:

tombalt
02-06-2014, 09:06
jak ktoś ma okablowanie pod fotelem do elektryki i grzania.... to jest tam pin, na którym pojawia się napięcie po stacyjce

eclipse
02-06-2014, 13:59
Chodzi o to, że kamerka włącza i wyłącza się sama po podaniu zasilania przez gniazdo zapalniczki. Problem w tym, że jeżdżę głownie po mieście, czyli częste postoje i kamera niepotrzebnie pracuje przez ok.15min od zamknięcia auta - mniej więcej przez tyle czasu podawane jest zasilanie na zapalniczkę. No własnie jest wtedy dość przydatna ze względu na ew. szkody na twoim samochodzie doświadczyłem tego :572: nawet tam gdzie jest ochrona parkingowa (leroy merline i nic im nie mogłem udowodnić bo ich kamery ponoć nie zarejestrowały mojej szkody

Kamera ma funkcję detekcji ruchu, ale nie używam tego
Ktoś ma jakąś radę?:)
Moja rada to używaj właśnie tej funkcji najczęściej
.
A pro po kamery to ile cie kosztowała .

chevy
09-06-2014, 10:48
Dzięki za radę o tym pinie od grania fotela - muszę sprawdzić czy mam tę wiązkę...

Co do funkcji detekcji, wkurzało mnie gdy stałem na światłach a kamerka bez przerwy się wyłączała, włączała... Poza tym później jedna trasa jest tak poszatkowana krótkimi filmikami, że trudno by było cokolwiek znaleźć.
No chyba, że kamerka ma funkcje ustawienia czasu po jakim się wyłącza (nieco ją zwiększyć do ok.2-3min), gdy nie wykryje ruchu, ale tego nie sprawdziłem :mrgreen:

Palek_PL
11-06-2014, 20:47
Witam.U mnie napięcie w zapalniczce podawane jest 24/24.Takze podłaczona kamerka nagrywała non stop.Jedynie w trybie parking miala ustawiona detekcje ruchu.Niestety ciagła praca kamerki powodowała , ze po trzech dniach postoju auta AKU całkowicie rozładowany.Dlatego musiałem dokupić dedykowany regulator podawania napiecia , który można ustawić na skrajne napiecie AKU /odcina prace kamerki/ oraz czas nagrywania kamerki po wyłączeniu zapłonu.pzdr!

wrzoch
11-06-2014, 21:45
No to pojechałeś trochę z tym ustrojstwem.

Jeśli masz fotochromatyczne lusterko, to masz też wiązkę, którą idzie + po stacyjce.

Druga opcja to jest wbić się do zasilania lampek w podsufitce, tam jest + podpięty do modułu zarządzania energią - jakieś 15 minut po wyłączeniu stacyjki (wygląda na to, że ELMConfigiem da się to zmienić) zasilanie tam zostaje odłączone.
"-" polecam wziąć z budy samochodu, nie z lampki

marcink719
11-06-2014, 23:09
Druga opcja to jest wbić się do zasilania lampek w podsufitce, tam jest + podpięty do modułu zarządzania energią - jakieś 15 minut po wyłączeniu stacyjki (wygląda na to, że ELMConfigiem da się to zmienić) zasilanie tam zostaje odłączone.


No właśnie, ja tak podłączyłem u siebie, jednak te 15 minut to jest za długo na darmo. Dałoby się to zmienić ElmConfigiem, czy dalej nic nie wiadomo?

wrzoch
11-06-2014, 23:14
No właśnie, ja tak podłączyłem u siebie, jednak te 15 minut to jest za długo na darmo. Dałoby się to zmienić ElmConfigiem, czy dalej nic nie wiadomo?

Teoretycznie jakieś tam opcje w ELMconfigu są, które wyglądają na takie, co by to mogły zmienić. Ja tam się wbiłem do lusterka fotochromatycznego i ustawiłem sobie power off timeout na 1 minutę w DVR. Wystarcza.

marcink719
11-06-2014, 23:32
a z lusterka fotochromatycznego od razu przerywa obwód po wyłączeniu zapłonu? Zasilanie do kamery (ale cofania) mam z oświetlenia wnętrza, które ma timeout 15 minut około... Ale do fotochromatycznego chyba i tak za daleko, żeby znowu się bawić.

Mam jeszcze pytanie z innej beczki, ale w temacie zasilania - mam podłączone radio niefabryczne przez wiązkę fakra, niestety po wyłączeniu zapłonu dalej pracuje (tak jakby na standby'u - nie gra ale działa wentylator i jest natychmiastowy start po przekręceniu kluczyka). Niestety po zostawieniu na dłużej rozładowuje akumulator. Jest jeszcze do radia wiązka "sterująca" - ale niepodłaczona (m. in przewody przełaczające sygnał na kamere cofania). Czy kostka fakra nie zapewnia już sterowania i wyłączenia urządzenia, tak aby nie pobierało prądu?

Jesli nie zapewnia, to jak powinienem podłączyć te przewody sterujące pod zapłon, aby automatycznie wyłączało radio? Jak je znaleźć? Z tego co czytałem, są jakieś typu ignition, oraz dopasowujące podświetlenie radia do reszty przyrządów pokładowych...

yaro236
11-07-2014, 12:16
Mam napiecie w zapalniczce 24/24 i chcialbym zmienic aby wylaczalo sie po zgaszeniu zaplonu ( lub chociaz po 15 minutach od zgaszenia zaplonu ).

dikileiden
11-07-2014, 12:21
w której zapalniczce , z przodu czy w bagażniku ?

yaro236
11-07-2014, 12:30
Z przodu dziala 24h/24 a tej tylnej w bagazniku jeszcze nie sprawdzalem jak dlugo dziala. A jaka jest roznica.

wip
11-07-2014, 12:44
Z przodu powinna się wyłączyć po kilku minutach.

yaro236
11-07-2014, 12:48
U mnie przednia jakos nie lubi sie wylaczac a jak jest u was z tylnia. Bo jezeli tylnia sie wylacza po jakims czasie to bym mial problem rozwiazany :one:

tombalt
11-07-2014, 12:49
Jak sprawdziłeś że masz napięcie 24/24? Powinno po około 30 minutach być wyłączone po zamknięciu auta

skrobnięte na ONE X

yaro236
11-07-2014, 12:53
Mam ladowarke do telefonu z dioda i ta dioda swieci caly czas.

Wodnik
11-07-2014, 15:00
U mnie w bagażniku jest tez 24/24, wiem bo mam podłączony taki zasilaczykz wentylatorem podłączony i jak rano wracam to słyszę jak wentylator chodzi. Oczywiście nie otwierając auta sprawdzam, wystarczy przyłożyć ucho do tylnego błotnika. A też bym chciał żeby wyłączało się napięcie po jakimś czasie. W ASO mówią, że po 30 min powinno się wyłączyć, ale tak nie jest.

yaro236
11-07-2014, 15:07
No to mamy ten sam problem. W ASO mi tez mowili ze po 30 minutach powinno sie wylaczyc automatycznie ale niestety tak nie jest.

tedi_k
11-07-2014, 18:36
Zgodnie ze schematami gniazdo zasilające w bagażniku podpięte jest pod akumulator (przez bezpiecznik FA6 w skrzynce bezpieczników w bagażniku) i ma prąd 24/24h.
Natomiast gniazdo zapalniczki (lub oba - w Mondeo są dwa) w kabinie ma prąd podawany przez układ oszczędzania energii - czyli powinno być wyłączone po mniej więcej 30 minutach. Sterowane jest to przekaźnikiem wewnętrznym BCMi (tej skrzynki bezpieczników), więc może coś po prostu się popsuło...

yaro236
11-07-2014, 19:52
A jak można zrobić żeby właśnie te w bagażniku wyłączalo się po jakimś czasie (15 minut).

tedi_k
11-07-2014, 20:26
Rzeźbiąc jakiś układ z przekaźnikiem w miejsce tego bezpiecznika FA6... Bagażnik jest duży, więc jak go trochę pomniejszysz, to tragedii pewno nie będzie... Jak się dużo Adama Słodowego naoglądałeś w młodości, to może dasz radę... Ja takich rzeźb unikam.

Palek_PL
11-07-2014, 21:54
Witam.U mnie jest 24/24 zarówno z przodu jak i w bagażniku. Dlaczego chcesz skrócić czas podawania napięcia na gniazdo? pzdr!

Jesiun
26-07-2015, 10:04
Ja DVR podłączyłem do lusterka. Zasilanie jest po kluczyku, ale znika równiez po wrzuceniu wstecznego.

escortek
23-11-2020, 19:21
Witam uprzejmie,

Zaznaczam, iz przepatrzylem foro, jednak w zadnym watku o gniezdzie zapalniczki nie znalazlem odpowiedzi.
Otoz po kilku latach normalnej pracy, czyli takiej gdy gniazdo zapalniczki wylaczalo sie po ok 30 minutach pracy po zgaszeniu silnika - nagle nie wylacza sie w ogole.
Do gniazda mam wpiety rozgaleznik z diodami i wyswietlaczem (ktory wyswietla wartosc aku itd) pod kamerke i nawigacje. Wczoraj w nocy wypatrzylem iz cos sie swieci w moim aucie na czerowono, mimo ze nie bylem w nim juz dobre kilka godzin. Okazalo sie ze puszka/rozgaleznik ciagle pracuje i oczywiscie razem z nim ciagle pracuje kamerka.
Nie wiem co sie stalo, ale 5 lat bylo okay, zmienilo sie cos ostanio. Nie mam pojecia jak to ogarnac. Bezpiecznik raczej odpada bo gdyby padl, to by gniazdo nie dzialalo w ogole.
Podsumowujac system oszczedzania aku wylacza radio, licznik, ale nie wylacza gniazda zapalniczki.
Niestety nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.

Bede wdzieczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pacjent Smax 2008 2.0 tdci.

drabina1993
25-12-2020, 14:53
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM


Podłączam się do pytania, gdyż może ktoś sensownie się wypowie czy jest taka opcja aby zrobić wyłączenie gniazda zapalniczki w kabinie wraz z odcięciem zapłonu gdyż tak jak wspomniane wyżej w temacie, u mnie gniazdo chodzi 24h/7d S-Max 2009 2.0 TDCi

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

tedi_k
25-12-2020, 18:55
.... ktoś sensownie się wypowie ...

Kolega twierdzi, ze ma zrobione zasilanie zapalniczek niezgodnie ze schematami??!!

No to ja powiem - NIE WIERZĘ!

Test jest bardzo prosty - wystarczy wyjąć bezpiecznik F19 w skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera. Jeśli napięcie z gniazdek zapalniczki w kabinie zginie - to znaczy, że wszystko jest jak należy i gniazda są na systemie oszczędzania akumulatora - czyli wyłączają się po jakiejś pół godzinie...

drabina1993
25-12-2020, 19:00
Aż zaraz się przejdę i sprawdzę swój przypadek jak jest ^^

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

galloper
25-12-2020, 20:11
Ja mam podłaczoną kamerę do gniazda w tunelu środkowym. Są okresy kiedy wyłącza się kilkadziesiąt minut po wyłączeniu silnika a są okresy, że od razu. I za cholerę nie wiem dlaczego tak się dzieje.

tedi_k
25-12-2020, 20:46
... I za cholerę nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Zapewne zależy to od stopnia naładowania aku. Poszczególne obwody na systemie oszczędzania aku wyłączane są oddzielnie wg swojej "kolejności" (czyli "prądożerności" oraz przydatności). Zapalniczki zapewne są "czołowym kandydatem" do odłączenia (potencjalnie 20A poboru, po wyłączeniu zasilania "raczej zbyteczne"...).

audiobayern
27-12-2020, 12:59
A może przekaznik ma sklejone styki ? Wyjmij przekaznik i sprawdz.

tedi_k
27-12-2020, 14:07
A może przekaznik ma sklejone styki ?...

escortek To są przekaźniki nieserwisowalne, wlutowane na płytę wewnątrz BCMi.
Jeśli "padł", to niestety BCM do wymiany...

audiobayern
27-12-2020, 15:48
No to nie każdy sobie z tym poradzi. Moduł na stół i lutowanie ale do tego potrzeba sprzętu.
A wymieniać moduł w ciemno to raczej lipa.

escortek
16-01-2021, 13:38
escortek To są przekaźniki nieserwisowalne, wlutowane na płytę wewnątrz BCMi.
Jeśli "padł", to niestety BCM do wymiany...


Dziekuje za odpowiedz. Sprawa dziwna, bo czasami zapomne wyciagnac wtyczke kamerki i zdarza sie ze sie po 15 minutach wylaczy. Ale gdy juz mam nadzieje, ze "samo" sie naprawilo, ponownie sie nie wylacza i pracuje cala noc ;)
Pytanie czy taki pacjent bedzie zyc i wystarczy, ze bede wyciagac wtyczke z gniazda, czy moze ten prad bedzie gdzies uciekac? Do tego wlasnie doszedl problem czujnikow parkowania, niestety mam ciagly sygnal, czyli informacja, ze ktorys czujnik padl. Niestety forscan nie pokazuje zadnego bledu :I

drabina1993
19-02-2021, 00:04
Dziekuje za odpowiedz. Sprawa dziwna, bo czasami zapomne wyciagnac wtyczke kamerki i zdarza sie ze sie po 15 minutach wylaczy. Ale gdy juz mam nadzieje, ze "samo" sie naprawilo, ponownie sie nie wylacza i pracuje cala noc ;)

Pytanie czy taki pacjent bedzie zyc i wystarczy, ze bede wyciagac wtyczke z gniazda, czy moze ten prad bedzie gdzies uciekac? Do tego wlasnie doszedl problem czujnikow parkowania, niestety mam ciagly sygnal, czyli informacja, ze ktorys czujnik padl. Niestety forscan nie pokazuje zadnego bledu :IZobacz moja wypowiedź tutaj, co do czujników, może pomoże...
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fforum%2Efordclubpolska%2Eo rg%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D317635&share_tid=317635&share_fid=42379&share_type=t&link_source=app

Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

eclipse
21-02-2021, 15:20
Ten link nie działa.
Co do czujników parkowania to prędzej gnije wiązka czujników od wilgoci, błota pod samochodem i dają takie właśnie objawy . Ciągły sygnał i rozłącza czujniki wszystkie .
Sam czujnik jeśli sprawne inne można sprawdzić poprawność działania zamieniając je miejscami z innym .