Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Pompa wspomagania mechaniczna oznaczenia oraz płyn do niej
Witam dziś postanowiłem wymienić (tzn. Mechanik) płyn wspomagania chciałem wymienić ponieważ poprzedni właściciel nie wymieniał go wiec zakupiłem oto taki płyn
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52
po wymianie okazało się że wspomaganie przestało działać a przedtem na starym płynie działało samochód został podłączony do kompa aby sprawdzić czy wszystko ok komp nic nie wykazał na to mechanik że trzeba szukać innej pompy samochód to 2.0 byna 145km wsp. mechaniczne
Drugie pytanie zrobiłem fote pompy wsp. i są tam oznaczenia jak na zdjęciu
czym się różnią ostatni literki symbolu ja mam np. 6G91-3A696-AD a na alledrogo są dwie ostatnia literki np CC, EP pompa wygląda identycznie czy ma to jakies znaczenia i podejdzie do mojego?
Jerry292 20-05-2014, 16:15 Płynu od wspomagania się nie wymienia
Drugie pytanie zrobiłem fote pompy wsp. i są tam oznaczenia jak na zdjęciu
czym się różnią ostatni literki symbolu ja mam np. 6G91-3A696-AD a na alledrogo są dwie ostatnia literki np CC, EP pompa wygląda identycznie czy ma to jakies znaczenia i podejdzie do mojego?
Ty możesz o takich numerach zastosować jeśli w autku masz AD (tzn. z takimi końcówkami).
6G91-3A696-AA
6G91-3A696-AB
6G91-3A696-AC
6G91-3A696-AD
6G91-3A696-AE
6G91-3A696-AF
6G91-3A696-AG
Pompy z innymi końcówkami są do innych silników. :wink:
Płynu od wspomagania się nie wymienia
Też mi to powiedział mechanik ale się uparłem i wymieniłem bo miałem kupiony to po co miał stać to teraz mam za swoje...
co do końcówek symbolu dzwoniłem do salonu forda i tam powiedzieli mi że te ostatnie literki nie mają niby znaczenia ważne żeby zgadzały się te pierwsze numery może być nawet od dizla 1.8 trochę mnie to zdziwiło bo tam jest czujnik i nie wiem czy komp nie zgłupieje.
Nie ma jak specjaliści z ASO. :D
Czasem jest tak, że pomimo literek końcowych da się to zamontować, lecz raczej rzadko.
Jak coś jest dedykowane do silnika czy modelu to tego się trzeba trzymać, aby potem nie było niespodzianek. :wink:
dikileiden 21-05-2014, 08:26 Płynu od wspomagania się nie wymienia
czego to człowiek się jeszcze nie dowie , czytając niektóre wypowiedzi . Oczywiście że się wymienia , tylko trzeba uważać jaki płyn zalać . Mi w ASO wcisnęli płyn do pompy mechanicznej(czerwony) a okazało się że mam jakąś elektryczną-mechaniczną pompę . Ma być kolor zielony http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52 .
Czerwonego w fordzie już nie ma dzwoniłem do ASO i tam powiedzieli mi że czerwony był ale potem zmienił kolor na zielony i właśnie taki zalałem do pompy mechanicznej według instrukcji i nr vin powiedzieli mi że zalałem dobry właśnie taki jak podałem w pierwszym linku ale moja stara pompa pewnie wpłukała brudy pewnie układ był zasyfiony i potrzebował mniejszego ciśnienia teraz ciśnienie w niej nie jest tak mocny żeby pchnąć płyn tak powiedział mechanik jaki również fachowcy w ASO. A sprawdzałem jaki miałem zalany przed wymianą i miał odcień zielonkawy.
Czerwonego w fordzie już nie ma dzwoniłem do ASO
Zmień ASO bo bzdury gadają. :P
Czerwony:
http://ford.sklep.pl/product-pol-15234-olej-ukl-wspom-kierownicy-skrzynia-autom-Ford-1L-1565889-5014519.html
Zielony:
http://ford.sklep.pl/product-pol-15233-olej-ukladu-wspomagania-kierownicy-DP-PS-Ford-1L-1781003.html
I jeszcze jeden czerwony:
http://ford.sklep.pl/product-pol-15232-olej-ukladu-wspomagania-kierownicy-Ford-1L-1776431.html
Dziwne ze ten twój mechanik się nieoriętował jaki płyn mu kupiłeś .....:027:
Przecież to syntetyk przeznaczony do pompy mech/ elektr . http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52
To teraz możesz się sopodziewać dodatkowo wycieków ( podobnie jest z olejami silnikowymi )
Jak dotąd to wszędzie jest napisane ze do pompy mechanicznej stosujemy oleje mineralne .( kolor nie ma tu zadnego znaczenia ) wazne zeby specyfikacja techniczna spełniała swoje parametry ( patrz po numerach ...)
według nr vin wychodzi zielony ale logika mówi że mechaniczna pompa to czerwony może jeszcze raz pokuszę się o wymianę płynu tym razem inny wezmę i zobaczymy jak nie drgnie to znaczy że pompa kaput. jaki to mineralny jest i gdzie oznaczenia mogę znaleźć..
właśnie niedawno o tym pisałem, że niby powinien być czerwony, a w instrukcji jest na jedno kopyto podany, że zielony
w wtorek się wyjaśni jadę jeszcze raz do mechanika płukać wspomaganie tym razem wezmę płyn febi zielony po moim nr. vin nie ma innego żadnego płynu do mojego auta niż zielony, wskazuje że mam pompę mechaniczną i taką mam, jest jeszcze jedna opcja którą się dowiedziałem że bardzo możliwe że mogło coś uszkodzić czujnik ten który pokazuje ciśnienie ponoć bardzo dużo od niego zależy ale się wyjaśni w następnym tygodniu jak coś będę wiedział dam znać.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=35666&page=13
poczytaj ten temat .
I jeszcze ten temat
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=202628
no to wychodzi jak byk z obu linków że mam kupić Febi 06162 MINERALNY ZIELONY a ja zalałem 06161 tylko że fordowski narazie jeszcze mi nic nie wypluło uszczelnień bo nie jeżdżę autem przesiadłem się na rower tam jest siłowe wsp. heheh :p
tylko norma dla S-MAXa to M2C204-A2 (M2C204-AA) natomiast oba Febi posiadają M2C204-A
Tak się zastanawiam czy ta dodatkowa literka "A" ma jakieś znaczenie?
Niestety relacje zdam dopiero w czwartek co i jak wyszło bo mechanik nie wyrobi się z robota tak to już jest...z nimi
Walka z wspomaganiem skończona w ostateczności obyło się bez wymiany pompy na całe szczęście płyn jaki został wlany to Febi 06162 mineralny zielony poszły 2 butelki cały układ został wypłukany tym płynem i pomogło wspomaganie ruszyło i śmiga.
Czyli miałem rację nie ważny kolor tylko że powinien być mineralny .
Jak odpowiednik Forda jest czerwony to tak ja zalałem zielony Febi powiem wam że jest niewielka różnica w gęstości ale jednak ta niewielka różnica zrobiła swoje inne ciśnienie w pompie się znalazło i przepchało brudy i pompa ruszyła to najważniejsze.
|