Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] drgania przy przyspieszaniu
lazygibon 23-05-2014, 13:01 Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu szeregowy. Poproszę starszych szarżą o diagnozę.
Podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu (na 3 w mniejszym stopniu) w zakresie obrotów 2000 - 2500 pojawiają się wstrząsy samochodu (całego, najbardziej z przodu, nie kierownica, raczej cały się trzęsie). Na ustabilizowanej pędkości jest dobrze, jak wcisnę sprzęgło idzie jak po stole, ale przyspieszanie jest fatalne. I mam też wrażenie jakby mocy mu brakowało... tak delikatnie, ale chodził ostatnio lepiej. Leje mu premium ale to nie pomaga. Mam wrażenie że na rozgrzanym się to dzieje.
Fura: c-max, 1.6 TDCi, 2004, przebieg pow. 200000, regularnie robiony, zawieszenie w porządku, opony nowe,
Przy rozruchu chodzi stabilnie, nieco może słychać stuki. przy gaszeniu mała wibracja, ale ciążko mi powiedzieć że anomalna.
Jak jadę 130-140 km /h wibracja się uspokaja, nawet podczas przyspieszania (nie jest taka mocna, ledwo zauważalna). Jak jadę na 3 biegu i wcisnę gaz też nie czuć jej za bardzo. Dopiero na 4 i 5 przy 100- 120 km/h i w zakresie obrotów zaczyna telepać całą furą.
Oczywiście pomysły są ale trzeba się zdecydować: dwumasa ? wtrysk któryś się spóźnia? coś innego jeszcze?
Mam wrażanie jakby jeden z wtrysków się spóźniał. Jak dostaje obciążenie to się zacina, nie idzie i silnik wibruje. Tylko czy nie powinien dymić wtedy?
Co zrobić najpierw?
Pozdrawiam
KM
Jacekk0102 23-05-2014, 17:55 Wydaje mi się, że jeśli byłby to wtrysk to odczuwał byś brak mocy na 1,2,3,4,5 biegu. Po prostu samochód nie chciałby przyspieszać. Jeśli nim telepie sprawdziłbym najpierw stan ogumienia. Ciśnienie, czy się równo zużywa z obu stron pojazdu. Może któraś z felg jest krzywa. Może poduszka pod silnikiem lub skrzynią już się skończyła.
Stawiam niestety na dwumasę.
witam, mam identyczne objawy w swoim fordzie tez c-max 1.6tdci rok 2004 objawy takie same oponki mam praktyczne nowe i zawieszenie w idealnej kondyji na biezaco robione tyle ze umnie przed szarpaniem autem pojawio sie delikatne hrubotanie przy wciskaniu sprzegla a moj mechanik stwierdzil ze to moze skrzynia padac ale niedugo bede to naprawial to napisze co i jak a i na czwartym biegu dynamiczne wyprzedzanie to masakra na piatym troszke lepiej
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu szeregowy. Poproszę starszych szarżą o diagnozę.
Podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu (na 3 w mniejszym stopniu) w zakresie obrotów 2000 - 2500 pojawiają się wstrząsy samochodu (całego, najbardziej z przodu, nie kierownica, raczej cały się trzęsie). Na ustabilizowanej pędkości jest dobrze, jak wcisnę sprzęgło idzie jak po stole, ale przyspieszanie jest fatalne. I mam też wrażenie jakby mocy mu brakowało... tak delikatnie, ale chodził ostatnio lepiej. Leje mu premium ale to nie pomaga. Mam wrażenie że na rozgrzanym się to dzieje.
Fura: c-max, 1.6 TDCi, 2004, przebieg pow. 200000, regularnie robiony, zawieszenie w porządku, opony nowe,
Przy rozruchu chodzi stabilnie, nieco może słychać stuki. przy gaszeniu mała wibracja, ale ciążko mi powiedzieć że anomalna.
Jak jadę 130-140 km /h wibracja się uspokaja, nawet podczas przyspieszania (nie jest taka mocna, ledwo zauważalna). Jak jadę na 3 biegu i wcisnę gaz też nie czuć jej za bardzo. Dopiero na 4 i 5 przy 100- 120 km/h i w zakresie obrotów zaczyna telepać całą furą.
Oczywiście pomysły są ale trzeba się zdecydować: dwumasa ? wtrysk któryś się spóźnia? coś innego jeszcze?
Mam wrażanie jakby jeden z wtrysków się spóźniał. Jak dostaje obciążenie to się zacina, nie idzie i silnik wibruje. Tylko czy nie powinien dymić wtedy?
Co zrobić najpierw?
Pozdrawiam
KM
mi to wygląda na któryś z przegóbów wewnętrznych półosi. sprawdź koniecznie czy nie mają luzów
lazygibon 25-05-2014, 05:46 a czy można sprawdzić to jakoś bez rozkręcania całego samochodu? w stacji diagnostycznej albo w aso mi sto sprawdzą?
Witam
Czy podczas przyspieszania masz odczucie że drży płyta podłogowa.
pozdrawiam
Wymiana najlepiej obu przegubów wewnetrzych. Sprawa zostanie załatwiona definitywnie. Typowa awaria dla C-maxa. Bez rozebrania przegubu nic się nie stwierdzi, luz ręką nie wyczuwalny a gładź przegubu zajechana. Przerabiałem tę sprawę. Pozdrawiam.
Oby to były przeguby , ja niestety zanim zdiagnozowałem że to dwumasa również wymieniłem przeguby wewnętrzne razem z półosiami ( bo tak jest w mk4) plus łożysko podpory półosi a i tak wyszło jak wyszło...
Wymiana najlepiej obu przegubów wewnetrzych. Sprawa zostanie załatwiona definitywnie. Typowa awaria dla C-maxa. Bez rozebrania przegubu nic się nie stwierdzi, luz ręką nie wyczuwalny a gładź przegubu zajechana. Przerabiałem tę sprawę. Pozdrawiam.
przy tych objawach luz rzeczywiście może być minimalny, ale wprawny mechanik może wyczuje. jak mi poszedł przegub to było czuć szarpanie na boki już przy 40km/h, a luz sam znalazłem (prawa półoś).
krzysiekplis 18-10-2014, 19:51 Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu szeregowy. Poproszę starszych szarżą o diagnozę.
Podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu (na 3 w mniejszym stopniu) w zakresie obrotów 2000 - 2500 pojawiają się wstrząsy samochodu (całego, najbardziej z przodu, nie kierownica, raczej cały się trzęsie). Na ustabilizowanej pędkości jest dobrze, jak wcisnę sprzęgło idzie jak po stole, ale przyspieszanie jest fatalne. I mam też wrażenie jakby mocy mu brakowało... tak delikatnie, ale chodził ostatnio lepiej. Leje mu premium ale to nie pomaga. Mam wrażenie że na rozgrzanym się to dzieje.
Fura: c-max, 1.6 TDCi, 2004, przebieg pow. 200000, regularnie robiony, zawieszenie w porządku, opony nowe,
Przy rozruchu chodzi stabilnie, nieco może słychać stuki. przy gaszeniu mała wibracja, ale ciążko mi powiedzieć że anomalna.
Jak jadę 130-140 km /h wibracja się uspokaja, nawet podczas przyspieszania (nie jest taka mocna, ledwo zauważalna). Jak jadę na 3 biegu i wcisnę gaz też nie czuć jej za bardzo. Dopiero na 4 i 5 przy 100- 120 km/h i w zakresie obrotów zaczyna telepać całą furą.
Oczywiście pomysły są ale trzeba się zdecydować: dwumasa ? wtrysk któryś się spóźnia? coś innego jeszcze?
Mam wrażanie jakby jeden z wtrysków się spóźniał. Jak dostaje obciążenie to się zacina, nie idzie i silnik wibruje. Tylko czy nie powinien dymić wtedy?
Co zrobić najpierw?
Pozdrawiam
KM
Hej. Czy udało Ci się usunąć tą awarię? Ja mam Focusa 1,6 TDCi 2005r z identycznymi objawami. Wymienilem dwumasę ale nic to nie dało. Mechanik mówi że przeguby są ok, ale może faktycznie nie sprawdził tego dokładnie. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Witam Miałem to samo w swoim c maxie, wymieniłem lewą półoś i wibracje się uspokoiły, jak mechanik sprawdzał to luz na półosi był nie wielki dopiero po rozebraniu było widać już zużycie półosi.
C MAX 1,8 benzyna 125 km 2006r:)
krzysiekplis 19-10-2014, 12:44 Witam Miałem to samo w swoim c maxie, wymieniłem lewą półoś i wibracje się uspokoiły, jak mechanik sprawdzał to luz na półosi był nie wielki dopiero po rozebraniu było widać już zużycie półosi.
C MAX 1,8 benzyna 125 km 2006r:)
Dzieki. A mozesz powiedziec ile Cie to kosztowalo?
|
|