Zobacz pełną wersję : Nadmuch ciepłego powietrza


woyti
24-01-2007, 16:18
Koledzy pomocy! Zima w natarciu a ja stracilem cieple powietrze z nadmuchu. Jak silnik pracuje na wolnych obrotach to leci zimne a nie cieple, jak gazuje to zaczyna leciec cieple. Myslalem ze moze za malo plynu w chlodnicy ale jast ok. Termostat tez puszcza bo sciskalem przewod i pecznieje to chyba ok, :fcp8 . Denerwujace to bo jak sie wolno jedzie to na szyby leci zimne powietrze i wszystko zamarza na szybie. Moze ktos mial podobny problem?Poradzcie cos.

donalano
26-01-2007, 10:05
witam cię mam podobny problem mam odkręcone ogrzewanie na max i słabo grzeje też nie wiem co to może być

samu13
26-01-2007, 11:01
cześć chłopaki!w wyszukiwarce wpiszcie "nagrzewnica" i "termostat"jest tam trochę tego sam tam co nieco pisałem u mnie coś tam grzało ale słabo pierwsze co to wymieńcie termostat - najlepiej u Jacka(administrator)ma oryginalne części i przede wszystkim tanie a na termostacie nie warto oszczędzać bo ja przez dwa lata wymieniłem aż 3 :fcp15 być może to wina termostatu ale wątpie ale lepiej wymienić najpierw co tańsze bo nagrzewnica którą moim zdaniem na bank macie zabitą kosztuje ok.180 zł - ja tyle płaciłem 3 tyg.temu za jakąś Duńską wyprodukowaną w Chinach,pożądna (np.Beru) kosztuje ok.250zł plus robocizna od 200 - 300zł :fcp15 :fcp15 ja wymieniłem sam ale trochę szkód narobiłem bo trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą :fcp11 i urwałem sobie linkę od prędkościomierza,możecie spróbować płukać ale wątpię czy wam pomorze - u mnie tylko pogorszyłem sprawę bo ruszyło kamień i pozatykał mi wąskie kanały nagrzewnicy i w ogóle nie grzało!,tym bardziej że jak już wyciągnięcie nagrzewnicę to nie ma sensu wkładać jej z powrtotem za dużo roboty albo i pieniędzy jeden dzionek w tempie ekspresowym!!!przy okazji radziłbym wymianę płynu chłodzącego pozdrawiam

woyti
04-02-2007, 21:45
Hej.Chyba mam rozwiazanie problemu.Bylem u specow od ukladow chlodzenia i stwierdzili ze to na 90 % zamulona nagrzewnica.Termostat jest w porzadku bo puszcza plyn kiedy trzeba wiec nie ma co sie pchac w koszta a pompa tez dziala bo silnik sie nie grzeje, jutro odstawiam autko na warsztat i zobacze co mi wyczaruja.
A do tego, jakby bylo malo klopotow, :fcp6 , to wypadl mi wklad lusterka i teraz jestem slepy na jedna strone, i jeszcze znowu silnik zaczal mi sie dlawic tak w granicach 2-3 tys. obr. i jak przegazuje to wszystko mija ale za jakis czas znowu sie muli :fcp8 , juz mnie zaczyna denerwowac to moje mondeo,
Jak zrobia mi nagrzewnice to napisze wam o tym.Czesc i dzieki. :fcp29

llechu
04-02-2007, 21:57
Termostat jest w porzadku bo puszcza plyn kiedy trzeba wiec nie ma co sie pchac w kosztaNo ja bym na przykład wolał się pchać w koszta termostatu (33zł) niż nagrzewnicy (nie wiem ile ale na pewno więcej).

Lucyfer PL
04-02-2007, 22:14
Witam, miałem ten sam problem, ale odpiałem węże od nagrzewnicy i przedmuchalem ją sprężonym powietrzem i płukanie :fcp1 Grzeje, chociaż u znajomego w Audi, to leci naprawde gorące powietrze, a tu tylko ciepłe! Może Mondki tak maja! :fcp2

karex
07-02-2007, 01:30
a tu tylko ciepłe! Może Mondki tak maja!
U mnie nie utrzymasz za długo ręki przy wylocie gorącego. Niestety jest jeszcze nagrzewnica zasyfiona.
Opisywałem na forum jej czyszczenie, użyjcie "szukaj" i wpiszcie: kwas* cytrynow* zaznaczcie szukaj wszystkich słów i przeszukajcie całe forum.

Kefir
24-02-2007, 20:11
Nie prościej sprawdzić, czy przy rozruchu termostat jest zamknięty, żeby nie bawić się w jego zbędną wymianę?
A tak wogóle to objawy takie jak u mnie - ciepłe zaczynało lecieć po kilku ładnych kilometrach, a wczasie jazdy musiałem czasami przygazowywać, żeby leciało cieplejsze. Dwa razy płukałem nagrzewnicę, ale za trzecim podejściem ją wymieniłem i teraz rozpuszcza lód na szybie dosłownie po dwóch minutkach.
ja wymieniłem sam ale trochę szkód narobiłem bo trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą
i nie wiem po co? ja wymieniłem tylko po wyjęciu tunela środkowego i robiłem to dwa razy.
i jeszcze znowu silnik zaczal mi sie dlawic
jeżeli masz gaz, to przyczyną dławienia może być właśnie układ chłodzenia.cześć chłopaki!w wyszukiwarce wpiszcie "nagrzewnica" i "termostat"jest tam trochę tego sam tam co nieco pisałem
No właśnie, sam też tam co nieco pisałem.

woyti
25-02-2007, 21:42
No i po bolu, jesli chodzi o chlodzenie. Przeczyscili mi nagrzewnice jakimis srodkami i grzeje super.Pozostal jeszcze problem z dlawieniem sie silnika.dziwne ze to sie dzieje tylko po uruchomieniu silnika.przez pare chwil slychac jakby pracowal na 3 cylindrach i jakos sie troche trzesie, ale za pare chwil mu przechodzi i juz pracuje rowno.Nie wiem co mu dolega,nie mam inst.gazowej, wymienilem swiece, przewody, jeszcze sie zastanawiam nad filtrem paliwa - moze paliwo nie dochodzi?Filtr powietrza tez mam wymieniony,a przeplywomierz chyba dobry.

wieterok8
20-08-2007, 19:56
Kefir, witam jak ty to zrobiles z ta nagrzewnica

samu13
20-09-2007, 14:27
No właśnie jak to zrobiłeś z tą nagrzewnicą?było by bardzo pomocne gdybyś to fajnie opisał :fcp4

Kefir
20-09-2007, 23:01
samu13, chodzi ci o samą wymianę nagrzewnicy? Niestety nie mam żadnych fotek a bez fotek to trzeba by było jedną ręką pisać a drugą coś robić, ale jeżeli chciałbyś bardzo, to może sobie coś przypomnę.

mihhal
21-10-2007, 21:00
Witam
Mialem podobny problem.
Mechanik wymienil nagrzewnice i teraz grzeje tylko ze sterowanie nawiewem padlo.
Nawiew jest tylko na przednia szybe. :fcp5
Ktos wie co jest powodem??

szumek001
22-10-2007, 12:57
Witam jesli mogę wtrącić to mogę podpowiedzieć że zamiast plynu chłodzącego wlewamy 20% roztwór sody kaustycznej(dostępna w sklepach z chemikaliami) i odpalamy motor zdejmujac wcześniej wtyczkę od wentylatora i czekamy aż się "zagotuje".Potem spuszczamy ten syf i powtarzamy czynność. Za 3 razem już z wentylatorem pojeżdzic troche zeby silnik pracowal na różnych temp. spuszczamy syfek i zalewamy koncetratem (mogą pozostac niewielkie ilosci sody w ukladzie)wiec koncentrat to zneutralizuje.Soda ta jest środkiem żrącym wiec nie można zbytnio przesadzić ze stężeniem lepiej zrobić plukanie 3 razy niż raz przedobrzyć.Metoda sprawdzona na moich wszystkich samochodach a aktualnie MK III 2.0 TDDI. Operacja cała trwa od 1godz do 1.5godz. koszt znikomy oile pamiętam 2 lata temu płaciłem sa sode 12 zł 500g.a w samochodzie sauna.Trzymajcie się ciepło :fcp26

Michal12
22-10-2007, 16:05
Hej Koledzy.
Ja tez mam problem z ogrzewaniem.
fajnie że opisujecie ten problem to chociaż coś już wiem.Bo nie możliwe żeby jeżdzić w kurtce i prawie na zime trzeba by brać koc :fcp4
Pozdrawiam was serdecznie.

DELIKFENT
22-10-2007, 16:15
mihhal poszukaj na forum naszym i na www.mondeoklubpolska.pl (http://www.mondeoklubpolska.pl) jakiś postów o podciśnieniu. Mógł spaść Ci jakiś wężyk a sterowanie nawiewami działa przy pomocy podciśnienia.
Pozdrawiam.

Kefir
22-10-2007, 20:03
mihhal, jeżeli tylko na przód, to albo pospadały wężyki przy pokrętle regulacji, albo przy siłowniczkach (takie metalowe beczułeczki) - znajdziesz je w tunelu środkowym od strony kierowcy, gdzieś na wysokości radia - musisz zdjąć tą boczną osłonkę.