Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Prawidłowa wysokość między nadkolem a środkiem koła
Witam, coś mi się wydaje, że auto jest troszeczkę za niskie. Czy może ktoś się orientuje jaka jest prawidłowa wysokość pomiędzy górną krawędzią nadkola a środkiem osi koła tył/przód, w focus mk2 kombi z silnikiem 1.6 diesel.
Witam, coś mi się wydaje, że auto jest troszeczkę za niskie.
Są trzy opcje: może się wydaje, może to jest econetic (fabrycznie obniżony), może ktoś kombinował z zawieszeniem.
Mysle ze 50 cm jest prawidlowa wysokosc.
Mysle ze 50 cm jest prawidlowa wysokosc.
Sam jestem tego ciekawy. U mnie ewidentnie przód niżej od tyłu. Mimo tego samego ciśnienia na 4 kołach. No ale wiadomo silnik swoje robi. Generalnie w warunkach miejskich wolałbym podnieść o 1-2 cm auto. Dlatego może rozważę dystanse. Tylko pytanie jaki to ma wpływ na właściwości jezdne.
Generalnie mógłby być wyższy kapkę FOCUS.
O te wymiary musiałbyś zapytać w Fordzie. Wysokość może się różnić przez kilka czynników: rodzaj nadwozia, rozmiar kół i opon, stan bieżnika, stan zawieszenia, ilość paliwa w baku czy tego co jest załadowane w aucie. Gdy ja swoją Foke załadowałem 3os + pies i pełny bagaż to daleko jeszcze było oponie do rantu nadkola.
Dystans na pewno odrobinkę poprawi stabilizację pojazdu na zakrętach.
Szwagier sobie założył do Skody i praktycznie zero różnicy. Poza tym, że się nie ryje po krawężnikach.
Sam jestem tego ciekawy. U mnie ewidentnie przód niżej od tyłu. Mimo tego samego ciśnienia na 4 kołach. No ale wiadomo silnik swoje robi. Generalnie w warunkach miejskich wolałbym podnieść o 1-2 cm auto. Dlatego może rozważę dystanse. Tylko pytanie jaki to ma wpływ na właściwości jezdne.
Generalnie mógłby być wyższy kapkę FOCUS.
Czasem widuję jadącego focusa mk2 fl, wyrażnie jest wyższy i ładniej się prezentuje. Gdybym wiedział w jaki sposób jest podwyższony i na czym to polega, zrobiłbym to u siebie. Myślę, że auto wyższe o 5 cm, byłoby bardziej dynamiczną wersją.
hymm ciekawe, raczej większość uważa że obniżone jest bardziej cool :)
Witam
Wersja 3,4 i 5 drzwi, występuje z zawieszeniem standardowym i sportowym.
pozdrawiam
To tak jakby chodzić w butach bez obcasów......he
mensajero 31-05-2014, 20:40 Obniżone lepiej trzyma się drogi, ale po polskich drogach lepiej jezdzic czolgiem. To dlatego SUVy sa ostatnio takie popularne mimo wysokiego spalania. Mozesz jechac, a nie skakac.
.. a na podwyższonym wygląda jakby chodzić na koturnach.. :D
Czasem widuję jadącego focusa mk2 fl, wyrażnie jest wyższy i ładniej się prezentuje. Gdybym wiedział w jaki sposób jest podwyższony i na czym to polega, zrobiłbym to u siebie. Myślę, że auto wyższe o 5 cm, byłoby bardziej dynamiczną wersją.
Wystarczy dystanse zamontować do sprężyn. Ewentualnie wymienić, zmodyfikować zawieszenie. Ja jestem zwolennikiem wyższego. Głównie ze względu na nasze drogi. A czasami muszę wjechać na jakiś krawężnik i bywa, że się jednak zahaczy trochę.
Nawet na koleinach bezpiecznej.
A to mów że chodzi o nakładki na sprężyny a nie dystanse na koła.. :D No to cofam co powiedziałem.
A to mów że chodzi o nakładki na sprężyny a nie dystanse na koła.. :D No to cofam co powiedziałem.
Wiesz nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale w Skodzie mówili na to dystanse na sprężyny. Ale inne nazwy to chyba gumy podwyższające, poduszki pneumatyczne, gumy usztywniające, dystanse podwyższające. Jak zwał tak zwał. Montaż trwa dosłownie chwilę. Szybko łatwo i przyjemnie można podwyższyć samochód. I przede wszystkim tanio. Pytanie tylko czy lepiej jest zastosować gumy podwyższające na spód sprężyny, czy usztywniające w środek sprężyny. U szwagra nie było możliwości zastosowania na spód, więc ma w środku sprężyny zamontowane. Skody fabrycznie wypuszczały z obniżonym przodem dość znacznie, dlatego się zdecydował i generalnie ma wysoko i przód i tył. Zero problemów z nierównościami i autko się trzyma bez zarzutu drogi.
Fajnie DjLeo, ze masz ten sam gust co ja. Jak bys montowal pod springi cos to daj znac. Podobno mozna dac jakies podkladki na gore sprezyny 3 cm?
Fajnie DjLeo, ze masz ten sam gust co ja. Jak bys montowal pod springi cos to daj znac. Podobno mozna dac jakies podkladki na gore sprezyny 3 cm?
To jest dokładnie coś takiego.
http://allegro.pl/gumy-podwyzszajace-pod-sprezyny-bardzo-wytrzymale-i4227753883.html
Można jedną, albo 2 założyć (na górę i dół). Ale jedna (3cm), myślę, że by spokojnie wystarczyła. 3cm to już duża różnica.
Dariusz_B 29-08-2017, 16:31 Odgrzeję kotleta, bo mam kłopot z wysokością zawieszenia w swoim FFII. Tył jest wysoko, natomiast przód wyraźnie schodzi na dół. Wszystkie elementy oryginalne (amortyzatory, sprężyny). Specyfikacja po VIN podaje, że zawieszenie standardowe, pomimo dołożonego pakietu ST. Czy ktoś może zmierzyć jaka jest wysokość od ziemi do najwyższego punktu nadkola w 2.0TDCI przy standardowym zawieszeniu? Z góry dziękuję!
Może brakuje ci kawałka sprężyny, ale nie zauważyłeś?
Dariusz_B 29-08-2017, 20:22 Też mi to przyszło do głowy. Sprawdzane kilka razy i sprężyna jest cała, dodatkowo efekt jest taki sam po obu stronach. Byłoby fajnie zrobić bazę wiedzy o wysokościach naszych autek w różnych wersjach, bo nigdzie tego nie można znaleźć, nawet w serwisie tego nie podają, zdaje się.
Jeśli masz pusty bagażnik i brak pasażerów z tyłu, to tył według mnie powinien być nieco wyżej. Przód jest już dociążony przez silnik. Tył nie.
Dariusz_B 29-08-2017, 21:59 W pełni się zgadzam. Ale różnica powinna być delikatna (1-2 cm). W końcu po coś mają w Fordzie inżynierów, żeby dobrali twardość spręzyny w zależności od obciążenia na oś :)
Poza tym zdjęcia z pierwszej lepszej aukcji pokazują, że może być w miarę równo:
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-1-6-benzyna-titanium-xenon-szyberdach-alufelgi-ID6z2ERL.html
Harun, pomierz proszę swoje auto i wrzuć w wątek, na pewno przyda się dla potomnych :)
Dariusz_B, tyle że ja mam 1.6 TDCi, więc może wystąpić teoretycznie jakaś różnica między 2.0.
Zamierzyłem i... wszedzie (przód i tył) ok. 66,5-67 cm. Zakładać trzeba oczywiście jakąś tolerancję na ew. nierówności podłoża.
Dariusz_B 01-09-2017, 21:30 Dzięki! Rozumiem, że masz standardowe zawieszenie. Ja pomierzę u siebie jak już wymienię sprężyny, bo okazało się, że jedna pod obciążeniem jest już za słaba i dobija przy nierównościach.
Zawieszenie standardowe. Sprężyny mam oryginalne, bardzo niedawno wymienione amortyzatory (Sachs).
Dariusz_B 22-10-2017, 20:14 Dla informacji dla pozostałych. U mnie w MK2 FL 2.0 TDCI na felgach 18" i zawieszeniu standardowym mam wysokości: 68cm (przód) i 70 cm (tył) mierzone od ziemi do najwyższego punktu dołu nadkola nad oponą. Pomiar robiony po zmianie przednich sprężyn na Monroe, tył oryginalny.
piotr55122 29-10-2017, 16:18 Dariusz_B jak spisują się sprężyny Monroe? :)
Dariusz_B 08-11-2017, 21:06 Dariusz_B jak spisują się sprężyny Monroe? :)
Nie narzekam, ale przyznam, że auto kupiłem na obniżonych springach i nie zdążyłem sie przyzwyczaić. Nie mam za dużo porównania zatem. Skonkretyzuj pytanie, to może będę w stanie coś więcej napisać.
piotr55122 09-11-2017, 10:42 Dariusz_B Miałem na myśli to czy auto nie usiadło nisko, czy nie stoi wysoko, czy jazda jest komfortowa, czy raczej sztywno? Mam prawą sprężynę mocno skorodowaną, a będę robił remont przedniego zawieszenia, między innymi amorki więc chce od razu sprężyny wymienić. Pytam bo mocno przymierzam się do zestawu (amortyzatory+ sprężyny Monroe).
Dariusz_B 14-11-2017, 19:33 Dariusz_B Miałem na myśli to czy auto nie usiadło nisko, czy nie stoi wysoko, czy jazda jest komfortowa, czy raczej sztywno? Mam prawą sprężynę mocno skorodowaną, a będę robił remont przedniego zawieszenia, między innymi amorki więc chce od razu sprężyny wymienić. Pytam bo mocno przymierzam się do zestawu (amortyzatory+ sprężyny Monroe).
W moim przypadku auto miało zmieniane tylko sprężyny na przodzie i wysokość od nadkola do ziemi to 68cm. Jak dla mnie mogłoby być trochę niżej, ale w sumie oryginalne na tyle siedzą wyżej, więc wydaje mi sie, że nieźle trzymają wysokość. Podczas prowadzenia żadnych minusów, sprężyna półtwarda, daleko jej do charakterystyki znanej z aut francuskich, ale i na komfort nie można narzekać. Na Twoim miejscu nie wymieniałbym sprężyny, bo wiadomo, że już idealnej wysokości na zamienniku się nie uzyska. Może da się wyczyścić i pomalować sprężynę?
Swoją drogą pomierz u siebie wysokości nadkoli z przodu i z tyłu. Będzie punkt wyjścia dla innych.
piotr55122 14-11-2017, 20:43 Mierzyłem, u mnie wysokości kształtują się następująco: przód 67cm, a tył 68 na oryginalnych sprężynach.
Witam, odgrzeję temat bo mam podobny problem i wszyscy rozkładają ręce... Miałem do wymiany sprężyny przód i tył poszły nowe Kayaba zamówione po Vin remont zawieszenia przód i tył i na dokładkę wymiana amortyzatorów i łożysk z poduszkami pod sprężyny firmy Sashs przód po Vin ( nie wiem jakie mam zawieszenie może ktoś podpowie po VIN WF05XXGCD54S39295 ) tak naprawdę ze starych części to zostały amorki tył ;) problem w tym że nic się nie zmieniło jeżeli chodzi o wysokość przód 64cm tył prawie 70cm porównując inne foki średnia wychodzi z przodu 66cm :/ na nowych jak i na starych sprężynach przód bardzo nisko siedzi :/ jakieś pomysły ?
MIREKTERAZPOLSKA 25-08-2020, 19:50 Witam, odgrzeję temat bo mam podobny problem i wszyscy rozkładają ręce... Miałem do wymiany sprężyny przód i tył poszły nowe Kayaba zamówione po Vin remont zawieszenia przód i tył i na dokładkę wymiana amortyzatorów i łożysk z poduszkami pod sprężyny firmy Sashs przód po Vin ( nie wiem jakie mam zawieszenie może ktoś podpowie po VIN WF05XXGCD54S39295 ) tak naprawdę ze starych części to zostały amorki tył ;) problem w tym że nic się nie zmieniło jeżeli chodzi o wysokość przód 64cm tył prawie 70cm porównując inne foki średnia wychodzi z przodu 66cm :/ na nowych jak i na starych sprężynach przód bardzo nisko siedzi :/ jakieś pomysły ?
Jakie sprężyny zamontowałeś
RG3405czy RG3406
Na paragonie mam tylko KYBRG 3404 ale nie wiem czy to ten numer co na opakowaniu dzisiaj nie jestem już tego w stanie sprawdzić, problem polega na tym że na oryginalnych było identycznie :/
MIREKTERAZPOLSKA 25-08-2020, 20:05 No to masz odpowiedź
Zastosowania w pojazdach [10]
Marka, model, typ KW CCM KM Data produkcji
FORD
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.4 59 KW 1388 CCM 80PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 LPG 85 KW 1596 CCM 115PS 2009/10->2011/07
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 Ti 85 KW 1596 CCM 115PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.4 59 KW 1388 CCM 80PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2004/07->2011/07
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 Ti 85 KW 1596 CCM 115PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.4 59 KW 1388 CCM 80PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 Ti 85 KW 1596 CCM 115PS 2005/04->2012/09
Sprężyny od benzyny-nie ta waga
nawet nie żartuj... sprawdzali po numerze vin... czyli jaką powinienem mieć założoną ?
MIREKTERAZPOLSKA 25-08-2020, 20:17 RG3406
Zastosowania w pojazdach [17]
Marka, model, typ KW CCM KM Data produkcji
FORD
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2005/01->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 CNG 107 KW 1999 CCM 145PS 2009/04->2011/07
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 LPG 107 KW 1999 CCM 145PS 2008/06->2011/07
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 TDCi 98 KW 1997 CCM 133PS 2004/07->2008/01
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 TDCi 81 KW 1997 CCM 110PS 2008/02->2011/07
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 LPG 107 KW 1999 CCM 145PS 2008/06->2011/07
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 TDCi 98 KW 1997 CCM 133PS 2004/07->2008/01
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 TDCi 81 KW 1997 CCM 110PS 2008/02->2011/07
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2005/04->2011/07
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi 81 KW 1997 CCM 110PS 2008/02->2011/07
Dziękuję kolego jutro to jeszcze dokładnie sprawdzę, jesteś wstanie powiedzieć czy amortyzatory chociaż dobre zamontowali ?
sachs 313 287
sachs 313 283
MIREKTERAZPOLSKA 25-08-2020, 20:30 Amortyzator ok- pasują do benzyny i diesla
Zastosowania w pojazdach [81]
Marka, model, typ KW CCM KM Data produkcji
FORD
FORD C-MAX (DM2) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.6 85 KW 1596 CCM 116PS 2007/04->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.6 TDCi 74 KW 1560 CCM 101PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.6 TDCi 66 KW 1560 CCM 90PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.6 TDCi 80 KW 1560 CCM 109PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.8 90 KW 1798 CCM 122PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.8 92 KW 1798 CCM 125PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.8 Flexifuel 92 KW 1798 CCM 125PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 2.0 CNG 107 KW 1999 CCM 145PS 2009/04->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 2.0 LPG 107 KW 1999 CCM 145PS 2008/06->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 2.0 TDCi 98 KW 1997 CCM 133PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2007/02->2010/09
FORD C-MAX (DM2) 2.0 TDCi 81 KW 1997 CCM 110PS 2008/02->2010/09
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2003/10->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.6 TDCi 80 KW 1560 CCM 109PS 2003/10->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.6 TDCi 66 KW 1560 CCM 90PS 2005/02->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.6 Ti 85 KW 1596 CCM 115PS 2004/08->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.8 88 KW 1798 CCM 120PS 2003/10->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.8 92 KW 1798 CCM 125PS 2004/04->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.8 90 KW 1798 CCM 122PS 2005/09->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.8 Flexifuel 92 KW 1798 CCM 125PS 2006/01->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2005/01->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2004/03->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 2.0 TDCi 98 KW 1997 CCM 133PS 2003/10->2007/03
FORD FOCUS C-MAX (DM2) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2003/10->2007/03
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.4 59 KW 1388 CCM 80PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 LPG 85 KW 1596 CCM 115PS 2009/10->2011/07
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 TDCi 74 KW 1560 CCM 100PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 TDCi 80 KW 1560 CCM 109PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 TDCi 66 KW 1560 CCM 90PS 2005/01->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.6 Ti 85 KW 1596 CCM 115PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.8 92 KW 1798 CCM 125PS 2006/03->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.8 Flexifuel 92 KW 1798 CCM 125PS 2006/01->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2005/01->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 CNG 107 KW 1999 CCM 145PS 2009/04->2011/07
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 LPG 107 KW 1999 CCM 145PS 2008/06->2011/07
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 TDCi 98 KW 1997 CCM 133PS 2004/07->2008/01
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.0 TDCi 81 KW 1997 CCM 110PS 2008/02->2011/07
FORD FOCUS II (DA_, HCP, DP) 2.5 ST 166 KW 2522 CCM 225PS 2005/10->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.4 59 KW 1388 CCM 80PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2004/07->2011/07
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 LPG 85 KW 1596 CCM 115PS 2009/10->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 TDCi 74 KW 1560 CCM 100PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 TDCi 80 KW 1560 CCM 109PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 TDCi 66 KW 1560 CCM 90PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.6 Ti 85 KW 1596 CCM 115PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.8 92 KW 1798 CCM 125PS 2006/03->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.8 Flexifuel 92 KW 1798 CCM 125PS 2006/01->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 LPG 107 KW 1999 CCM 145PS 2008/06->2011/07
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 TDCi 98 KW 1997 CCM 133PS 2004/07->2008/01
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2004/07->2012/09
FORD FOCUS II Turnier (DA_, FFS, DS) 2.0 TDCi 81 KW 1997 CCM 110PS 2008/02->2011/07
FORD FOCUS II kabriolet 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2006/10->2010/09
FORD FOCUS II kabriolet 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2006/10->2010/09
FORD FOCUS II kabriolet 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2006/10->2010/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.4 59 KW 1388 CCM 80PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 74 KW 1596 CCM 100PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 TDCi 74 KW 1560 CCM 100PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 TDCi 66 KW 1560 CCM 90PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 TDCi 80 KW 1560 CCM 109PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.6 Ti 85 KW 1596 CCM 115PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 92 KW 1798 CCM 125PS 2006/03->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 Flexifuel 92 KW 1798 CCM 125PS 2006/06->2011/07
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 1.8 TDCi 85 KW 1753 CCM 115PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 107 KW 1999 CCM 145PS 2005/04->2011/07
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi 100 KW 1997 CCM 136PS 2005/04->2012/09
FORD FOCUS II sedan (DB_, FCH, DH) 2.0 TDCi 81 KW
Dzięki jutro sprawdzę czy to co na paragonie jest w aucie ale raczej problem rozwiązany :/
MIREKTERAZPOLSKA 25-08-2020, 20:47 Raczej Pan tego nie sprawdzi-może po opakowaniu i z reklamacją będzie problem
Dziękuję MIREKTERAZPOLSKA miałeś rację to była wina sprężyn, był błąd w katalogu po Vin serwis przyjął to na klatę i wymienił mi na właściwe na ich koszt. (gdyby ktoś chciał mają na sprzedaż komplet do benzyny w dobrych pieniądzach:P) Teraz jest wszystko ok przód ma 67cm tył 69cm jeździ się o niebo lepiej nie dobija na dziurach i auto nie pływa w szybkich zakrętach :D niestety minus to wygląd 🤷*♀️
MIREKTERAZPOLSKA 27-08-2020, 19:56 Szerokości
Witam.
Przeczytałem wszystkie 5 stron obu wątków na forum, zadowolony, że już wszystko wiem zacząłem szukać sprężyn i amortyzatorów. Moja Foka to poliftowa GHIA z 2009r. 2.0Tdci więc zgodnie z tym co wyczytałem powinna posiadać zawieszenia "na drogi asfaltowe". Na wszelki wypadek wszedłem w etis forda, a tu zonk "Z zawieszeniem Standardowym".
Mój VIN WF0PXXGCDP9A24719.
Czy mógłbym prosić o podanie numerów sprężyn oryginalnych i KYB?
Rozumiem, że amortyzatory są takie same, poduszka i łożyska też?
Łożyska, poduszki i odboje jeśli są w dobrym stanie wymieniać czy zostawić? Nie były wymieniane od nowości i mam najechane 130kkm.
Czy mogę prosić o potwierdzenie, że do mojego VIN te sprężyny będą odpowiednie KYB RG3406 oraz amortyzatory sachs 313 287, sachs 313 283 ?
Mam na myśli, to że moja wersja to GHIA, a wcześniej czytałem, że w tych wersjach są inne sprężyny.
Amortyzator przód
Prawy - 1681181, 1595235 , 4M51-18045-ACF , 313 287 , KYB334840
Lewy - 1681215 , 1595236 , 4M51-18K001-ACE , 313 283 , KYB334841
Zestaw lewy/prawy 1919323 (chyba najlepiej cenowo wychodzi)
Sprężyna przód - stara jest zaznaczona farbą, jest 7 różnych.
Amortyzator przód
Prawy - 1681181, 1595235 , 4M51-18045-ACF , 313 287 , KYB334840
Lewy - 1681215 , 1595236 , 4M51-18K001-ACE , 313 283 , KYB334841
Zestaw lewy/prawy 1919323 (chyba najlepiej cenowo wychodzi)
Sprężyna przód - stara jest zaznaczona farbą, jest 7 różnych.
Wielkie dzięki.
Jest sposób na sprawdzenie jakie sprężyny fabrycznie zostały założone bez ich ściągania?
Schylenie się i zajrzenie powinno wystarczyć. Pod warunkiem, że rdza nie zjadła farby. To powinien być może około 2 centymetrowy ślad. Wpisz na allegro, i poszukaj używek i zobaczysz jak to wygląda,
Schylenie się i zajrzenie powinno wystarczyć. Pod warunkiem, że rdza nie zjadła farby. To powinien być może około 2 centymetrowy ślad. Wpisz na allegro, i poszukaj używek i zobaczysz jak to wygląda,
OK, niestety może być z tym kłopot bo farba się posypała. Tak się jeszcze zastanawiam bo patrze np: na pierwszą na liście i wszędzie pokazuje, że jest to sprężyna maks do 1.6Tdci za to np w Kayaba RG3406 nigdzie w OE nie widzę numerów z listy która podałeś.
Z tego co czytałem RG3406 powinna pasować do mnie.
Niestety, ale micorcat nie rozróżnia po silniku, albo ktoś nie skatalogował po vinie albo szły różne i trzeba dopierać po kolorze. Taka sama sytuacja jest np w transicie i strzemionach resoru - trzeba zmierzyć stary.
Tecdoc jest tak stworzony, że niekiedy jeden zamiennik ma trzy różne numery OE, np
RG3406 ma ten sam podpisany numer co RG3405
Numery które podałem, są najnowsze, i tu znów "zalety" nowego microcata, wywalili większość starych numerów i nie mam jak ich sprawdzić.
Bez numeru vin, wybierając Twoje auto w katalogu zamienników wychodzi KYB RG3406
Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia.
Jak tylko w wolnej chwili zdemontuję całość dam znać jaki był kolor jeśli gdzieś będzie widać.
[edit]
Zabrałem się w końcu za wymianę sprężyn i po wyciągnięciu wątpliwości tylko narosły. Sprężyna ma żółte oznaczenie, a to jest według listy sprężyna pod dużo mniejsze (lżejsze) silniki. Zastanawiam się czy to może jednak może był brązowy, który po 11 latach nieco wyblakł. Wtedy by się zgadzało bo brązowa jest pod 2.0Tdci.
Chyba wezmę jednak RG3406 bo nie widzę innej opcji. Tutaj w miarę spójnie wszędzie jest opisywana jako pasująca do mojego silnika.
wymieniłem sprężyny z przodu przy swoim focusie II FL
auto stoi chyba normalnie, czy może ktoś zmierzyć u siebie i mi podać wysokość od środka koła do brzegu nadkola (błotnika) u mnie jest jakieś 38cm
|
|