Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Przepalające się żarówki H7 co kilka dni. Błędy w trybie serwisowym.


bananesq
02-06-2014, 00:36
Witam forumowiczów, mam taki problem, że średnio raz w tygodniu, chwilę po uruchomieniu silnika rano gasną mi zegary, radio i wyłącza się klima na 1-2 sekundy. Potem wraca wszystko do normy, ale jak się okazuje przepala mi wtedy żarówki świateł mijania :-(
Zrobiłem test zegarów i wyświetliło mi błędy DTC 9317 i D900.

PS. raz zdarzyło się że zamiast objawów powyżej wyświetliła się informacja o usterce układu wspomagania ale wspomaganie działa i ma się dobrze.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc :-)

mick1973
02-06-2014, 07:27
Zanim popalisz coś jeszcze oprócz żarówek to jeśli tego nie potrafisz jedź do dobrego elektromechanika . Alternator się ewidentnie kończy .
DTC 9317 (B1317) Battery voltage high (greater than 16V) Sporo za dużo tymbardziej teraz jak nie ma mrozów
,

janek001
02-06-2014, 08:22
i to natychmiast , póki czego innego nie spali

bananesq
02-06-2014, 12:02
Dzisiaj podjadę do elektryka, natomiast zastanawiam się czy gdyby był słaby kończący się akumulator (7 letni od nowosci) to wtedy alternator dawałby więcej napięcia żeby go podładować w czasie jazdy i przez to być może przepala żarówki? Test zagarów na włączonym silniku pokazał napięcie 13.8V.

krilanos
02-06-2014, 13:54
nie, rozładowany akumulator nie powinien skutkować podwyższonym napięciem ładowania. Nie wiem jak w MKII ale w MKI podwyższone ładowanie (14,7V max) wynika z temperatury poniżej 10 stopni (nie do końca wiem gdzie ten czujnik się znajduje, ponoć gdzieś na bloku silnika :P )

ładowanie sprawdź multimetrem, możliwe że masz gdzieś spięcie i dlatego notorycznie pali żarówki. A może to banał? uszkodzony bezpiecznik?

PS

akumulator także sprawdź multimetrem (odczyt z trybu serwisowego jest mało wiarygodny), oczywiście na zimnym silniku lub po około 30 min po zgaszeniu auta... Jeśli wyjdzie mniej niż 12,2V aku do wymiany :)

Harisonl
02-06-2014, 14:29
a może regulator napięcia ?

bankarobert
02-06-2014, 14:31
akumulator czy nowy czy stary nie ma wpływu na wysokość napięcia, lecz na czas trzymania prądu w sobie.
Może też i regulator. alternator w sumie jak byłby uszkodzony to raczej dawał by niskie napięcie ni żeli za wysokie.

bananesq
02-06-2014, 17:41
Niestety od ręki żaden elektryk w mojej okolicy (marki, targówek, białołęka) nie miał czasu się mną zająć, dlatego podjechałem do Norauto i sprawdzili ze akumulator jest OK, alternator daje 14,4. Jutro spróbuje rano jeszcze gdzieś podjechać i sprawdzić ten regulator napięcia.

janek001
02-06-2014, 18:34
w norauto to nawet oleju nie wymieniam , bo kiedyś przekręcili mi gwint w misce olejowej

mick1973
02-06-2014, 18:39
a może regulator napięcia ?
Dyskutujecie Panowie jakby była by to oddzielna część a tak niestety nie jest . Jest w alternatorze ale jak mnie pamięć nie myli do 1,6 tdci bodajże idzie dostać zamiennik Magneti marelli owego regulatora.

bananesq
02-06-2014, 22:48
Przyczyną przepalających się żarówek był brak bezpiecznika... Nie wnikam jak, kto i dlaczego. Nie zmienia to faktu ze teraz przyoszczędze na zarowkach ale problem jest nie rozwiązany. Jutro elektryk i zobaczymy.