Witam
Mam banalne pytanie ale jak już tu jestem to się zapytam.
A mianowicie gdy zamykam samochód i lekko obróce kluczuk w lewą stronę a nastepnie w prawą słysze dźwięki (chyba pod maską). Nie interesowałoby mnie to gdyby nie to że przyszły ostatnio małe mrozy i owy dźwięk już się nie pojawia. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co tu chodzi ? Pozdrawiam
daniel 100
26-01-2007, 11:58
a jaki dokładnie słyszysz dzwięk może (pikanie)trzy razy?
Piotr27883
26-01-2007, 12:31
u mnie jak przekrece kluczyk w lewo a potem w prawo zalancza sie podwojne ryglowanie drzwi. wyglada to tak jak opisales :fcp2
waldek11
26-01-2007, 12:52
u mnie jak przekrece kluczyk w lewo a potem w prawo zalancza sie podwojne ryglowanie drzwi. wyglada to tak jak opisales
Tak jak pisze Piotr27883 . Można też to samo zrobić pilotem naciskając dwa razy przycisk zamykania drzwi.
przyszły ostatnio małe mrozy i owy dźwięk już się nie pojawia
Prawdopodobnie wcześniej miałeś wilgoć w drzwiach a że teraz przyszły minusowe temperatury, widocznie zamarzły siłowniki w drzwiach.
To pikanie jest sygnalizacją załączenia systemu podwójnego ryglowania - polega to na tym, że klamki są zamykne w taki sposób, że nie da się drzwi otworzyć od środka. Podwójne ryglowanie w Twoim aucie jest sygnalizowane właśnie za pomocą 4-krotnego przerywanego dźwięku, który wydobywa się (nie spod maski, ale byłeś blisko :fcp4 ) spod podszybia. W późniejszych rocznikach, zdaje sie od '95 piszczenie spod podszybia zastąpione dwukrotnym mrugnięciem kierunkami. :)
Problem w tym przypadku dotyczy nie tyle siłowników ile mikrostyków w zamku. Z upływem czasu ulegają one przybrudzeniu i dzięki temu świetnie zatrzymują duże porcje wilgoci i to właśnie ona wraz zabrudzenie powoduje że w zimne, mroźne, lub bardzo deszczowe dni, podwójne ryglowanie nie załączy się w takim przypadku.
Możesz jednak zrobić dwie rzeczy:
1. Zamknąć samochód poprzez drzwi pasażera, bo tam też jest podwójne ryglowanie. Jest to jednak metoda "na szybko" do zastosowania tymczasowego. :)
2. Dobrać się do zamka i wyczyścić porządnie mikrostyki. :)
Możesz też wpsikać do zamka WD-40 przez dziurkę od klucza, albo np. odmrażacza (mniej skuteczny i nie zawsze pomaga), ale to tylko raz czy dwa, bo więcej niewskazane. Przy czym i tak nie uchroni Cię przed koniecznością wyczyszczenia mikrostyków. Powodzenia, ale pomoże na pewno. Sam to u siebie przerabiałem w MK1. :fcp2