abusee
27-01-2007, 11:54
Witam Grupowiczow
Pisze pierwszy raz a to za sprawa przyjazdu w czwartek wieczorem z Belgii moim focusiekiem, z ktorego jestem zadowolony, do tej pory jezdzilem "maluchem" :) ale ktory ma kilka usterek. Auto generalnie jest "palace " i "jezdzadze" sam go przytargalem ponad 1400 km :) z 99 roku w wersji Ghia (wypas z berzowa skora - zonie sie podoba ;)
Wizualnie niepokoja mnie 2 rzeczy:
1. Swioeci sie na pomaranczowo kontrolka sylewtki czlowieka z zapietym pasami i poduszka przed nim. Nie gasnie po zapieciu pasow.
2. Swieci sie symbol "buksującego kola", naciskanie guzika z tym symbolem obok recznego nic nie zmienia. Czy to ABS czy "antyposlizg" Darujcie jezeli to "nierozgarniete" pytanie. Pisze anty poslizg bo gdy na lodzie czy sniegu dam gazu slysze taki dzwiek przeskakujacej zapadki gdzies z przodu. Na asfalci i dobrej przyczepnosci poprostu startuje wbijajac w fotel :)
3. Hamulec reczny. Prawdopodobnie jest zerwana linka. Lacze ten fakt z dwoma powyzej bo zastanawiam sie czy zerwana linka lub jakies ciegna nie pozrywaly wiazek kabli ktore przeciez powinny w tym kanale sie znajdowac do czujnika pasow i "buksujacego"kola"
4.Hamulec nozny. Dziala dobrze ale czesto - prawie zawsze - pod koniec wznoszenia wraca leniwie i troche wtedy "trzyma" puszcza sam po kilku sekundach. Moze byc to powiazane z recznym? ktory zerwany nie pozwala odbijac dobrze tylu na bebnach ? Moze poprostu cos tam sie przycina i wystarczy WD-40. Jak sprawdzic czy to serwo czy pompa? Mam nadzieje ze nie.
5. Kilka razy podczas trasy "zamulal" sie przy ok 3000 rpm. Trzymalem go delikatnie na 3000 i powolutku dodawalem gazu - przechodzilo. Auto troche stalo i bak byl pusty - moze pociagna syfu do filtra? Alejak mnie przed Opolem zlapalo to prawie do samej Cz-wy tak szarpal czasami jakby dostawal za malo paliwa.Gdzie ten filtr wogole jest ?
Jestem troszke elektronikiem, troszke informatykiem i troszke mechanikiem. z czyjas pomoca lub ksiazka typu "Naprawiam Sam" mysle ze moze mi sie udac.
Pozdrawiam i z gory dziekuje
Arek S
Pisze pierwszy raz a to za sprawa przyjazdu w czwartek wieczorem z Belgii moim focusiekiem, z ktorego jestem zadowolony, do tej pory jezdzilem "maluchem" :) ale ktory ma kilka usterek. Auto generalnie jest "palace " i "jezdzadze" sam go przytargalem ponad 1400 km :) z 99 roku w wersji Ghia (wypas z berzowa skora - zonie sie podoba ;)
Wizualnie niepokoja mnie 2 rzeczy:
1. Swioeci sie na pomaranczowo kontrolka sylewtki czlowieka z zapietym pasami i poduszka przed nim. Nie gasnie po zapieciu pasow.
2. Swieci sie symbol "buksującego kola", naciskanie guzika z tym symbolem obok recznego nic nie zmienia. Czy to ABS czy "antyposlizg" Darujcie jezeli to "nierozgarniete" pytanie. Pisze anty poslizg bo gdy na lodzie czy sniegu dam gazu slysze taki dzwiek przeskakujacej zapadki gdzies z przodu. Na asfalci i dobrej przyczepnosci poprostu startuje wbijajac w fotel :)
3. Hamulec reczny. Prawdopodobnie jest zerwana linka. Lacze ten fakt z dwoma powyzej bo zastanawiam sie czy zerwana linka lub jakies ciegna nie pozrywaly wiazek kabli ktore przeciez powinny w tym kanale sie znajdowac do czujnika pasow i "buksujacego"kola"
4.Hamulec nozny. Dziala dobrze ale czesto - prawie zawsze - pod koniec wznoszenia wraca leniwie i troche wtedy "trzyma" puszcza sam po kilku sekundach. Moze byc to powiazane z recznym? ktory zerwany nie pozwala odbijac dobrze tylu na bebnach ? Moze poprostu cos tam sie przycina i wystarczy WD-40. Jak sprawdzic czy to serwo czy pompa? Mam nadzieje ze nie.
5. Kilka razy podczas trasy "zamulal" sie przy ok 3000 rpm. Trzymalem go delikatnie na 3000 i powolutku dodawalem gazu - przechodzilo. Auto troche stalo i bak byl pusty - moze pociagna syfu do filtra? Alejak mnie przed Opolem zlapalo to prawie do samej Cz-wy tak szarpal czasami jakby dostawal za malo paliwa.Gdzie ten filtr wogole jest ?
Jestem troszke elektronikiem, troszke informatykiem i troszke mechanikiem. z czyjas pomoca lub ksiazka typu "Naprawiam Sam" mysle ze moze mi sie udac.
Pozdrawiam i z gory dziekuje
Arek S