Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Stuki przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzęgła
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czas mam następujący problem w moim Focusie MK2 1.6 TDCI 90km. Otóż często jak np gwałtownie dodam gazu, puszczę i za chwilę dodam słychać lekki stuk. To samo dzieje się np jak szybko puszczam sprzęgło - dzieje się to wszystko w zasadzie tylko na niskich biegach (1,2,3) lub w zakresie obrotów 1500-2200.
Tak samo jak cofam na wstecznym i nagle wcisnę sprzęgło słychać stuk.
Czasami też delikatnie przycina się 2 i 3 bieg.
Myślałem, że to poduszki byłem u mechanika stwierdził, że niby są OK ale poluzował je i dał się silnikowi ułożyć jednak to nie pomogło.
Co to może być? Mechanik pomylił się i wymienić poduszkę pod skrzynią? Czy może są to problemy z czymś innym? Bardzo dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.
MarcinUj 11-06-2014, 20:55 Kolego, mam to samo. Tez mechanik zdiagnozowal poduszke pod skrzynia. Wymienlem i zadnej poprawy. Jestem w kropce.
Może jutro zadzwonie jeszcze do mechanika i podpytam go raz jeszcze moze przyjdzie mu do glowy jakiś trop. Szczerze to wolalbym żeby to byl jakis luz na przegubie niz sprzęgło bo mechanik sugerował ze jest twardawe ale dla mnie działa jak talala :-) moze komus udalo sie usunać taka usterke?
MarcinUj 12-06-2014, 06:32 Ja dziś rano zaobserwowałem (jadąc powoli z otwartym oknem) , że podobne stuki jak podczas puszczania i dodawania gazu, słychać na nierównościach. Może to nie układ napędowy, tylko któryś z elementów zawieszenia? Podczas przyśpieszania i zwalniania zawieszenie się przekrzywia i coś o coś puka.
mr.ktoś - przysłuchaj się, może masz tak samo jak ja.
Ale na nierownosciach slychac ten stuk w kabinie tak samo jak przy dodawaniu puszczaniu gazu / sprzegla? Czy tylko jak wychyle sie przez okno?
MarcinUj 12-06-2014, 09:48 W kabinie słychać tylko stuk od dodawania i odejmowania gazu.
Dziś rano chciałem lepiej sie przysłuchać tym dźwiękom i otworzyłem okno.
Dźwięki podczas jazdy na nierównościach słychać tylko przez okno, są ciche ale brzmią tak samo jak dźwięki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
jeśli poduszki są OK, to sprawdźcie drążki kierownicze ( drążki, nie końcówki bo to różnica )
u mnie we fiacie było tak, że właśnie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu waliło jak w stodole ( naprężenia różne ) przy okazji sprawdzić łączniki, końcówki, sworzeń wahacza itp
MarcinUj 12-06-2014, 11:21 Sprawdzać można wiele rzeczy, tylko potrzebny ktoś (mechanik) kto wie jak sprawdzić, gdzie zaglądnąć, czym poruszać, ...
Ktoś z Forumowiczów może polecić dobrego mechanika z okolic Noweg Sącza?
wejdz pod auto, i poszarp za drazki ale chwytając przy maglownicy. jak wyczujesz luz to do wymiany
nie potrzeba kanału, można lewarek
U mnie niestety stuk występuje tylko przy szybkim puszczaniu sprzęgła i gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu. Podczas jazdy nic nie słychać...
krzych_40 15-06-2014, 18:49 Trzeba sprawdzić koło dwu masowe, czyli zgaś silnik na puszczonym sprzęgle jeżeli zastuka to raczej dwu masa do wymiany
Na szczęscie nie zastukał... Co jeszcze mogę sprawdzic?
MarcinUj 16-06-2014, 20:28 Na szczęscie nie zastukał... Co jeszcze mogę sprawdzic?
Te silniki nie mają dwumasy.
Te silniki nie mają dwumasy.
Jesteś pewien? Wydaje mi się, że mają ale może niech wypowie się ktoś bardziej kompetentny.
MarcinUj 16-06-2014, 21:21 Nie mają ani dwumasy, ani dpf'a, ani turbiny ze zmienna gometrią łopatek. Ale niech to potwierdzi ktoś bardziej kompetentny :)
Chodziło mi oczywiście bardziej kompetentny... ode mnie :wink:
pretorian2 17-06-2014, 18:26 Nie mają ani dwumasy, ani dpf'a, ani turbiny ze zmienna gometrią łopatek. Ale niech to potwierdzi ktoś bardziej kompetentny :)
dwumasy mają wszystkie, dpfy występowały w zależności od kraju pochodzenia, początkowo większość bez, teraz możliwe, że nowe już mają wszystkie...
JimmiMk2 17-06-2014, 19:24 Ja dziś rano zaobserwowałem (jadąc powoli z otwartym oknem) , że podobne stuki jak podczas puszczania i dodawania gazu, słychać na nierównościach. Może to nie układ napędowy, tylko któryś z elementów zawieszenia? Podczas przyśpieszania i zwalniania zawieszenie się przekrzywia i coś o coś puka.
mr.ktoś - przysłuchaj się, może masz tak samo jak ja.
Miałem podobny kłopot i okazało sie, że w serwisie założyli zle klocki hamulcowe, zaciagnij na jedno oczko ręczny przejedz sie i zobacz czy problem nadal wystepuje jesli nie to na pewno klocki, jesli nadal bedzie stukanie to nie mam pomysłu...
Taki klekot słychać przy wygiełdanym sprzęgle.
MarcinUj 17-06-2014, 20:24 dwumasy mają wszystkie, dpfy występowały w zależności od kraju pochodzenia, początkowo większość bez, teraz możliwe, że nowe już mają wszystkie...
Silniki TDCI 1,6 90KM mają jednomasowe koło zamachowe (DV6ATED4).
Silniki TDCI 1,9 109KM mają dwumasowe koło zamachowe.
U mnie dźwięk pochodzi ewidentnie z okolic skrzyni biegów/mechanizmu różnicowego.
Zastanawiam się czy jeszcze wybierak biegów może dawać takie stuki? Czy jak się go porusza ręką (na wyłączonym silniku) to powinien mieć luzy?
Silniki TDCI 1,6 90KM mają jednomasowe koło zamachowe (DV6ATED4).
Silniki TDCI 1,9 109KM mają dwumasowe koło zamachowe.
U mnie dźwięk pochodzi ewidentnie z okolic skrzyni biegów/mechanizmu różnicowego.
A byles sprawdzic auto na jakis szarpakach zeby wyeliminowac zawieszenie?
Przy okazji w ktorym miejscu na silniku 1.6TDCI jest wybity numer silnika?
goodspeed4 19-06-2014, 22:08 Mam taki sam problem, wszystko sprawdziłem i pozostaje kupno zwykłego sprzęgła(wersja ekonomiczna) lub dwumasy :(
JohnLenin 20-06-2014, 08:39 Mam taki sam problem, wszystko sprawdziłem i pozostaje kupno zwykłego sprzęgła(wersja ekonomiczna) lub dwumasy :(
Wymieniłem 2mas na zestaw ze sztywnym kołem zamachowym Valeo i też mam opisywany objaw.
pretorian2 20-06-2014, 08:56 Silniki TDCI 1,6 90KM mają jednomasowe koło zamachowe (DV6ATED4).
Silniki TDCI 1,9 109KM mają dwumasowe koło zamachowe.
U mnie dźwięk pochodzi ewidentnie z okolic skrzyni biegów/mechanizmu różnicowego.
Zastanawiam się czy jeszcze wybierak biegów może dawać takie stuki? Czy jak się go porusza ręką (na wyłączonym silniku) to powinien mieć luzy?
zweryfikuj swoją wiedzę i wtedy się wypowiadaj "FOCUS'owe 90'tki" też mają dwumasę.
DV6ATED4 - dotyczy silników HDI, które mają inaczej rozwiązany układ sprzęgła.
HHDB, GPDA, GPDC, HHDA - to są oznaczenia silników TDCI 90' i to nich są w oryginalne koła dwumasowe.
MarcinUj 20-06-2014, 17:44 zweryfikuj swoją wiedzę i wtedy się wypowiadaj "FOCUS'owe 90'tki" też mają dwumasę.
DV6ATED4 - dotyczy silników HDI, które mają inaczej rozwiązany układ sprzęgła.
HHDB, GPDA, GPDC, HHDA - to są oznaczenia silników TDCI 90' i to nich są w oryginalne koła dwumasowe.
Hmm, czyli twierdzisz kolego "pretorian2", że silnik z oznaczeniem DV6ATED4 może mieć koło dwumasowe?
Odnośnie typów, które podałeś (HHDB, GPDA, GPDC, HHDA), gdzie można na silniku odnaleźć taki symbol?
Bump: A byles sprawdzic auto na jakis szarpakach zeby wyeliminowac zawieszenie?
Przy okazji w ktorym miejscu na silniku 1.6TDCI jest wybity numer silnika?
Na silniku z lewej strony miałem naklejkę z oznaczeniem DV6ATED4.
Nie, nie byłem na szarpakach, ale dziś próbowałem dokładniej ustalić miejsce stuków i wychodzi na to że to w okolicach skrzyni biegów/mechanizmu różnicowego :/
Witam, po przeczytaniu kilku wątków o różnych stukaniach i pukaniach w skrzyni, silniku, doszedłem do wnioski, że mając takie same odgłosy postanowiłem po niedzieli zabrać się za demontaż poszczególnych elementów w celu wyeliminowania usterek. Ponieważ nie znalazłem tu żadnej trafnej odpowiedzi, sam się zabiorę za naprawę i myślę ze dam radę. Dzisiaj wymieniłem klocki hamulcowe i tarcze. Następne będzie rozrząd.
No to czekamy na jakieś dobre informacje! Może komuś z nas uda się wyeliminować te stuki...
@ backdel
Jak tam udało się coś opanować?
Wybrałem się ostatnio do ASO odnośnie stuków o których pisałem w 1 poście w tym temacie. Mechanik po przejechaniu się autem stwierdził że jest to tzw. kasowanie się luzu na mechaniźmie różnicowym i jest to normalne zachowanie bo lekki luz jest tam dopuszczalny...
Czy wasze Focusy też tak mają? Czy może jednak siada jakiś przegub wewnętrzny czy coś bo już mnie denerwuje ten stuk. Co mogę jeszcze sprawdzić?
MarcinUj 08-12-2014, 10:21 Wybrałem się ostatnio do ASO odnośnie stuków o których pisałem w 1 poście w tym temacie. Mechanik po przejechaniu się autem stwierdził że jest to tzw. kasowanie się luzu na mechaniźmie różnicowym i jest to normalne zachowanie bo lekki luz jest tam dopuszczalny...
Czy wasze Focusy też tak mają? Czy może jednak siada jakiś przegub wewnętrzny czy coś bo już mnie denerwuje ten stuk. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Witaj,
dokładnie mam to samo i dokładnie to samo usłyszałem od mechanika.
Wałek na którym są zamontowane satelity mechanizmu różnicowego jest osadzony w obudowie i prawdopodobnie właśnie to osadzenie się wyrobiło i stąd ten luz. Podobno to wynik ostrzejszej jazdy poprzedniego właściciela.
Zresztą stuk wydobywa się właśnie z okolic mechanizmu róznicowego. Żadnych innych objawów nie zaobserwowałem, które by sugerowały coś innego np. przeguby.
Trzeba z tym jeździć i już. Ja staram sie operować gazem i sprzęgłem delikatnie - wtedy te stuki nie występują.
bartosh80 08-12-2014, 11:14 Mogę potwierdzić wasze wypowiedzi w Volvo są identyczne stuki oraz wypowiedzi mechaników (1,6D/TDCI skrzynia ta sama MTX75).
Oraz zdjęcie odnośnie oznaczeń silnika (typ - odnoszą się do Peugeot/Citroen Volvo ma jeszcze inne - baza DV6TED4 no i własne - 1,6D - D4164T.
No dobra ale mozna to jakos naprawic czy zostaje wymiana skrzyni?
Witam,
ostatnio też u siebie zaobserwowałem metaliczne podwójne stukanie przy ruszaniu i cofaniu.Pojechałem do mechanika i stwierdził ,że to "coś" na półosi.
Dał mi namiar na warsztat który tylko naprawia przeguby i półosie , mechanik po wysłuchaniu mnie spytał się jaki to samochód i powiedział 100pln.
Naprawa polegała na odkręceniu półosi od koła nasmarowaniu porządnie przegubu.Nawet nie próbował mnie naciągnąć na zakup nowych części bo powiedział, że focusy "tak mają".
30 min + 100 pln = cisza w samochodzie.
bartosh80 08-12-2014, 18:23 Nie wiem jak wcześniejsi przedmówcy ale ja nie nazwał bym tego stukiem metalicznym, moim zdaniem głuchy/przytłumiony (także wskazano mi na mechanizm różnicowy ewentualnie przeguby wewnętrzne).
Nieśmiało się tylko zapytam, czy czytali o wklejaniu wielowpustów, np. tu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=137258
MarcinUj 08-12-2014, 21:01 No dobra ale mozna to jakos naprawic czy zostaje wymiana skrzyni?
Podobno jest to do naprawy. W obudowie mechanizmu różnicowego wierci się otwory w osi wałka satelitów i umieszcza się tulejki aby skasować luzy. Pytanie tylko czy warto się w to bawić, skoro nie ma to negatywnego wpływu na układ napędowy.
Naprawa polegała na odkręceniu półosi od koła nasmarowaniu porządnie przegubu....
przegubu? czy może wielowypustu?
Nieśmiało się tylko zapytam, czy czytali o wklejaniu wielowpustów....
Tak czytali :)
a ten stukot ???
https://www.youtube.com/watch?v=YvYJHnHNZJU&feature=youtu.be&hd=1
od czego pochodzi ? Pomóżcie !!
Harisonl 11-12-2014, 20:47 w mojej ocenie z tego nagrania nic nie wynika ja tam nic nie słyszę.
U mnie jest tak ze na pół sprzęgle chrobocze coś a na wciśniętym jest cisza. Mam jeszcze jedną przypadłość ze jak jadę sobie i po naciskam gaz na maxa tak na chwilkę to też mam taki stuk jak by się coś załączyło ale raczej wiążę to z dwumasą. Stuk występuje przy nagłym dodaniu gazu jak i przy całkowitym jego ujęciu. Występuje głównie na biegu 4 - 5 gdy jadę dośc wolno ( niskie obroty)
daniellson 30-01-2015, 16:13 Panowie jest powiedzenie ten typ tak ma ,i tu się to sprawdza .Mam auto od nowości 16lat przy 100 tyśiączkach zaczęło dokładnie tak jak opisujecie delikatnie szarpać i był wyczuwalny głuchy stuk w okolicy skrzyni .Po wymianie prawie wszystkich elementów ,gdyż błądziłem po omacku ,mechanicy rozkładali ręce wyszło ,że to właśnie skrzynia ,dokładnie mechanizm różnicowy łapie luzy .Jeżdżę tak już 200 tyś i olałem sprawę ,gdyż można się przyzwyczaić .oraz dostosować delikatny styl jazdy .Dodam że wcześniej ostro latałem z przyczepą ,i to się przyczyniło do wybicia mechanizmu różnicowego .Mój znajomy ma fikusa 300tyś i cisza ,jednak całe życie auta jeździł extremalnie delikatnie
kpkp1985 04-03-2015, 19:25 Witajcie, ja mam Forda Mondeo mk3 i napisze tutaj, bo mam podobne objawy do Waszych.
U mnie jest tak, że przeważnie jak puszczam normalnie sprzęgło lub dodam gwałtownie gaz lub puszcze pedal gazu szybciej jest stuki i odczuwalne rwanie silnikiem tzn pisze silnikiem mam na myśli, że coś pod maską.
Myślicie, że to też może być jakiś luz czy może poduszki?
Dodam, że gdy robie to wszystko delikatnie nie ma stukow i podczas zwykłej jazdy tez jest cisza do momentu, gdy wykonuje takie czynności jak opisałem wyżej.
TheRAvage 05-04-2016, 19:40 Problem u mnie był identyczny, wszedłem pod samochód zacząłem "szarpać" przegubami wewnętrznymi, wykryłem luz, wymieniłem przegub i mam spokój :)
OmasakratorO 08-08-2016, 13:34 Witam serdecznie, mam dokladnie to samo w swoim benzyniaku 1.6. Wymiana poduszki skrzyni tylko zniwelowania szarpanie przy puszczaniu gazu, stuk nadal jest. Po urlopie mechanik ma sie dokladniej przyjrzec. Dam znac co u mnie bylo.
Hej,
u mnie to samo w mondeo mk3 skrzynia mtx75, tez tak macie ze stuki sa po odpaleniu na zimnym prawie nie odczuwalne a dopiero po paru kilometrach ?
U mnie wyglada tak ze przy zimnym wystepuje tylko na 4ce przy obrotach okolo 1250. a jak juz sie rozgrzeje to praktycznie na kazdym biegu.
Czy mechanizm roznicowy jest smarowany olejem w skrzyni?
Moze warto wymienic olej na gestszy np 75w140 zamiast 75w90?
Ja wymienilem poduszke i nie pomoglo a z mechanikiem nic na półośkach (luzu) nie znalezlismy. On mowi ze skrzynia albo dwumas
angelofdarknes 17-06-2018, 18:32 Hej,
u mnie to samo w mondeo mk3 skrzynia mtx75, tez tak macie ze stuki sa po odpaleniu na zimnym prawie nie odczuwalne a dopiero po paru kilometrach ?
U mnie wyglada tak ze przy zimnym wystepuje tylko na 4ce przy obrotach okolo 1250. a jak juz sie rozgrzeje to praktycznie na kazdym biegu.
Czy mechanizm roznicowy jest smarowany olejem w skrzyni?
Moze warto wymienic olej na gestszy np 75w140 zamiast 75w90?
Ja wymienilem poduszke i nie pomoglo a z mechanikiem nic na półośkach (luzu) nie znalezlismy. On mowi ze skrzynia albo dwumas
Kolego, mam teraz tak samo, że na imnym mało kiedy stuka a na ciepłym wali zawsze. Wypowiesz się co to bylo?
Ciagle z tym jezdze juz okolo 50kkm, dalej podejrzewam mechanizm roznicowy, 75w140 tez nie pomoglo, olalem ten temat
|
|