Zobacz pełną wersję : [Transit 1994-2000] Kontrolka silnika , auto straciło moc i zaczęło kopcić.


szczecinpawel
22-06-2014, 07:23
Witam wszystkich fordomaniaków. Od wtorku jestem świeżym posiadaczem Forda Transita 2.5 TD z intercolerem wg Vinu 85PS. Od wczoraj spotkała mnie niemiła sytuacja. Wcześniej auto było bardzo żwawe natomiast od wczoraj zapaliła się czerwona kontrolka silnika i auto znacznie straciło moc i zaczęło znacznie kopcić. Auto posiada pompę Lucasa. Wczoraj podjechałem do znajomego i stwierdzone zostało że turbina nie pompuje ciśnienia węże od turbo nie twardnieją. Po wyjęciu korka oleju dym ze spalinami leciał z silnika i co dziwne nie zaciągał spowrotem korka co w dieslach jest raczej normalne ze powinien lekko zasysać. Dodam że silnik do czasu tej usterki był bardzo żwawy i silny. Auto miało zrobiony remont silnika łącznie z pierścieniami i tłokami około pół roku temu. Proszę o pomoc. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

booschmen
22-06-2014, 08:54
Witaj,kolego niestety moment ten nalezy uczcic minuta ciszy, gdyz turbina odeszla na wieczne sprezanie:( A teraz na powaznie, padla turbina, nie odpalaj go skoro nie gasie bo dostanie tzw. wscieklego diesla tzn. turbina w tym momencie zaczela puszczac olej z silnika (ktorym jest smarowana) do ukladu dolotowego jesli go odpalisz i sie zagrzeje a zrobi to dosc szybko to jak wiemy ON zapala sie od temperatury a silnik zagrzeje sie na tyle ze olej z silnika(turbiny) rowniez zapali sie od temperatury. Co za tym idzie auto dostanie maksymalnych obrotow, wyjmiesz kluczyk ze stacyjki a on bedzie mial maksymalne obroty albo do momentu kiedy silnik wybuchnie i wyskoczy przez maske albo do momentu kiedy go po prostu odusisz najlepiej wzucic 5 bieg i trzymajac na hamulcu (bardzo mocno) puscic sprzeglo jak tego nie zrobisz to rozerwie silnik bo raz ze wypala olej z silnika i on sie powoli zaciera a dwa maksymalne odroty w dieslu przez dluzszy czas dobre nie sa;/ a regeneracja turbo to ok 700-800zl a koszt naprawy ze wszystkim lacznie z regeneracja nie powinien przekroczyc 1500zl

szczecinpawel
22-06-2014, 09:13
Dzieki za odpowiedz. Dzisiaj planuje spotkać się ze sprzedawca i udowodnić mu ze bubla sprzedał. Dziwne jest to ze turbinę słychać i normalnie gwiżdże poprostu nie pompuje. Podejrzewam ze może jest to pompa wtryskowa częsta przypadłość tych Transitów ale pewności nie mam. Tymbardziej dziwne by turbina w ciągu sekundy padła bo wcześniej podczas jazdy złych objawów nie było. Ale znając życie pewnie masz rację.

booschmen
22-06-2014, 09:21
To ze turbo "gwizdze" to akurat zly i dobry objaw mianowicie jesli gwizdze na biegu jalowym tzn na luzie przy postoju oznacza ze sie zaciera i tu akurat moze pasc w sekundzie, tzn zaciera sie walek laczacy wirnik strony goracej z wirnikiem strony powietrznej, jesli tak sie stanie moze dojsc do jego pokniecia po prostu sie ukreci;/ druga opcja to taka za odkrecil sie sam wirnik i spadl od strony powietrznej (praktycznie jest to niemozliwe bo turbo kreci sie w odwrotna strone) wiec jesli poszedl walek to puszcza olej i nie pompuje mialem tak w saabie;/ to tez mozna zregenerowac, najprostszym sposobem jest zciagnac gumowego weza od turbo jesli jest tam olej wiecej niz tylko nalot to masz 100% pewnosci ze to turbo a to tylko jedna opaska. Na marginesie turbo powinno gwizdac pod obciazeniem podczas jazdy tylko w benzyniakach gwizdze na postoju

kicaj
22-06-2014, 09:55
A gdzie jest napisane że silnik nie gaśnie?
Sprawdzić czy nie ma dziury w dolocie oraz przepływkę

Sent from mobile.

wojtekjanus
22-06-2014, 12:34
Generalnie turbina z zaworem upustowym pracuje zupełnie samoczynnie na krótkim sprzężeniu zwrotnym - zupełnie niezależnym od elektronicznego układu sterującego. Skoro silnik zaczął dymić, to jest to typowy objaw niedoboru powietrza/nadmiaru paliwa. Więc wpierw zacznij od sprawdzenia - jak radzi kicaj - szczelności dolotu za turbiną, ale także sprawdź działanie zaworu upustowego, czy się nie przytarł, zablokował. Nieszczelności dolotu towarzyszy zawsze zaolejenie przewodu - w dolocie zawsze jest olej i jest wyciskany na zewnątrz, więc łatwo się szuka nieszczelności...

Jeżeli rzeczywiście turbinę słychać, to niedobrze, może być uszkodzona i brak ciśnienia w dolocie może z tego wynikać. Można zdjąć przewód dolotowy do turbiny i kumata osoba może zwyczajnie ręka sprawdzić, czy wirnik ma jeszcze prawidłowe luzy, czy jednak jest to już szmelc.


Tak w ogóle to zapoznaj się z wątkiem http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144
wiele ci powie o układzie Lucas Epic w Transicie.
Na marginesie turbo powinno gwizdac pod obciazeniem podczas jazdy tylko w benzyniakach gwizdze na postoju Turbo powinno być niesłyszalne w pełnym zakresie obrotów.

szczecinpawel
24-06-2014, 13:47
Dzisiaj postaram sie wymontować turbinę i zawiozę do fachowca celem sprawdzenia i sprawdzę węże. Powiedzcie mi czy transit 97 rok sierpień ma złącze diagnostyczne OBD by móc podłączyć komputer?? A powiedzcie jaki jest objaw trafionej pompy wtryskowej ? Dymiło na niebiesko po zdjęciu obudowy filtra powietrza dymiło o wiele mocniej węże stosunkowo miękkie jeden dolny wąż zażygany lekko olejem. Czy ktoś z was stosował naprawę turbiny gotowymi wkładami jak np. ten http://allegro.pl/koras-wklad-turbina-ford-transit-iv-2-5td-85km-i4355935559.html ?

wojtekjanus
24-06-2014, 15:23
Czy nie za szybko podejmujesz akcję z turbiną? Wpierw trzeba sprawdzić ją bez demontażu - to prosta czynność, tylko trzeba wiedzieć co się sprawdza. Dopiero kiedy ewidentnie ma zbyt duże luzy wirnika, jest sens ją demontować i albo wymieniać, albo regenerować.

Jeżeli dymi na niebiesko a nie na czarno, to zmienia to nieco podejrzenia. Ale też bardzo ważne jest, czy ten dym śmierdzi po prostu spalonym olejem, czy jednak jest to taki "chemiczny", nieprzyjemny zapach przegrzanego paliwa.

Tak w ogóle, to przydałoby się sczytać błędy, ten rocznik ma OBD, ale potrzebny jest dedykowany Epicowi tester - te "ogólnowojskowe" nie bardzo kumają Epica.

Możesz mieć problem z układem zasilania - tzn z pompą podającą, filtrem i przewodami. Warto spróbować zasilić bezpośrednio pompę wtryskową metodą na "kroplówkę", z pominięciem filtra. Opisane jest to w wątku który ci podałem.
Jeżeli w tej pompie podczas pracy ciśnienie wewnętrzne nie osiągnie odpowiedniego poziomu, to jej nastawniki (dawki i kąta wyprzedzenia wtrysku) zupełnie wariują, bo paliwo jest także czynnikiem wykonawczym (hydraulicznym) dla tych nastawników.

Sprawdzałeś EGR? Jest zaślepiony? A jeśli nie, czy działa?

szczecinpawel
25-06-2014, 09:45
Wczoraj dzięki ogromnej pomocy Wojtka udało mi się znaleźć owy zawór. Po demontażu okazało się że wogole nie ma śladów po gumce z trzpienia pewnie się rozpadł dalej...
Trzpień zamówiony z firmy Gazparts jutro będzie założę i zdam relację czy problem ustał. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki forumowiczom za pomoc.

szczecinpawel
27-06-2014, 09:49
Wczoraj wymieniłem twornik gaszenia i auto odpaliło i kontrolka zgasła. To mnie bardzo ucieszyło niestety dzisiaj rano jechałem kopci na jasnoniebiesko i podejrzewam turbinę. Generalni turbo gwiżdże podczas zakresu obrotów i chyba się kończy. Rury od turbo nie robią się mocno twarde tylko trochę. Dzisiaj zdejmę rury intercoolera i sprawdzę czy jest olej i luzy na wirniku. Jak wy myślicie Panowie to turbina czy coś innego się kończy??

wojtekjanus
27-06-2014, 10:26
niestety dzisiaj rano jechałem kopci na jasnoniebiesko Jeżeli śmierdzi spalonym olejem, to możliwe, że turbina wyrzuca olej. Jeżeli jest to taki charakterystyczny "chemiczny" ostry zapach smażonego paliwa, to układ wtryskowy...

szczecinpawel
27-06-2014, 10:58
Wojtku dzwina sprawa bo nie czuć jak olej bardziej jakby tym chemicznym tylko czemu turbina słabo pompuje ??

Bump: Dzisiaj doleję środek przeczyszczający do paliwa i wymienię filtr paliwa.

wojtekjanus
27-06-2014, 11:53
tylko czemu turbina słabo pompuje ?? Jeżeli turbina hałasuje, to ma rozbite łożyskowanie i wtedy nie osiąga prawidłowych obrotów...
Trzeba sprawdzić turbinę.Dzisiaj doleję środek przeczyszczający do paliwa i wymienię filtr paliwa. Nie zaszkodzi, ale też chyba nie pomoże....

Maciej mondi
29-06-2014, 13:51
Witam mam problem z fordem mondeo mk 3 w czasie jazdy przy 3 tys. obrotów samochud traci moc i włącza się kontrolka od silnika. co się może dziać proszę o pomoc. Pozdrawiam

Bump: Witam mam problem z fordem mondeo mk 3 w czasie jazdy przy 3 tys. obrotów samochud traci moc i włącza się kontrolka od silnika. co się może dziać proszę o pomoc. Pozdrawiam

wojtekjanus
29-06-2014, 16:20
Czy na pewno chciałeś trafić do działu Transita?

O twoim problemie są dosłownie dziesiątki wątków, np jeden z głównych:http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=23627

Sczytaj błędy dobrym testerem, dopiero to coś powie. Ale - znając życie - czekają cię spore wydatki, jeżeli okaże się się, że wtryski i/lub pompa jest do regeneracji...

szczecinpawel
01-07-2014, 13:10
Niestety wasze obawy okazały sie prawdziwe. Wczoraj zdemontowałem węże i turbina ma ok. 7mm luz wzdłużny i 3mm poprzeczny. Wymieniłem wszystkie oringi w pompie EPICA filtry pali dużo lepiej ale nadal dymi. Turbina olejem mocno nie zarzygała intercollera może z 1/3 szklanki z przewodu wyleciała. Stoje w kropce chce auto dalej spieniężyć a ładowanie się w nową turbinę nie ma sensu. Nie ma ktoś z Was sprawnej turbiny do Transita 85PS ??

wojtekjanus
01-07-2014, 20:41
Jednak trzeba wydać na używkę 600-800zł...
Wiem, że się zraziłeś bo od razu po kupnie miałeś kłopot - ale tak to już jest, że jak ludzie mają wydać kasę na naprawę auta lub sobie z nią nie radzą - to je czym prędzej sprzedają. Myślę, że sprzedający wiedział co się dzieje.
Po tej naprawie Osiołek będzie latał - i jeżeli ogólnie jest w miarę ładny i zdrowy, może zostaw go sobie. To odporne auta, tyle że mają swoje lata...

Andrzejkr
03-07-2014, 05:26
Witam. Wysłałem PW. Jeśli jesteś zainteresowany daj znać. Spróbuję pomóc.

EDYTA: Rozmawiałem w międzyczasie z kolegą i nie pomogę. Ma turbinę (sprawną z gw.) ale do silnika 2,0 TDDi 85 kM za 500 PLN.