Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Części INA do rozrządu-opinie
Witam. Nadszedł czas na wymianę rozrządu. Oryginalny zestaw z pompą wody kosztuje około 700PLN. Pasek w takim zestawie to Gates. Pompa wody i rolki ciężko ustalić. Można złożyć dobry zestaw na zamiennikach w dużo niższej cenie. Pasek raczej wybiorę CONTITECH, pompę wody HEPU i tu raczej nie mam wątpliwości co do jakości i trwałości. Natomiast rolkę napinającą i prowadzącą wybrałbym firmy INA. Niestety zdarzają się opinie mówiące o zdarzających się awariach osprzętu tej firmy i tu moje pytanie. Czy ktoś stosował rolki tej firmy i może się wypowiedzieć o ich trwałości. Ewentualnie czy ktoś wie jakiej firmy rolek używa FORD w oryginale.
andrzej1987 22-06-2014, 19:09 Mam za sobą kilkanaście wymian rozrządów w dieslach i benzynach różnych marek montowałem ROlki INA i nic się z nimi nie dzieje :>
Jasiu1907 22-06-2014, 20:48 Witam ja wymieniałem na rolki INA bo je zachwalali i ponoć są też w niektórych autach na pierwszy montaż a to o czymś świadczy u mnie narazie jest ok pasek conti ale mało mam zrobione od wymiany bo koło 7 tys. ale z 60 ma wytrzymać. Ja u siebie wymieniłem przy 140 000 i rozrząd był jak nowy ale z racji że pewnym być nie mogłem i jeździ już 8 lat wolałem wymienić bo wiek też ma do siebie ale wydaje mi się że wytrzymał by te 240 tys:surprise:
ina idzie na pierwszy montaż niejednokrotnie
paoloWawa 23-06-2014, 07:38 Ja mam u siebie cały zestaw INA - ale na nowym zestawie zrobiłem dopiero 7kkm, więc nie mogę zbyt wiele powiedzieć.
Jak wymieniałem rozrząd u siebie to przeczytałem wiele wątków, i pasek CONTI wielokrotnie nie zbierał zbyt pochlebnych opinii. Ja bym wybrał co innego.
Nigdy nie słyszałem o zerwaniu się orginału z ASO ten rozrząd przelatuje te ponad 200 tysi i wyglada jak nowy więc po co sknerzyć za cenę świętego spokoju.
zestaw ASO to taki, że biorą np rolkę napinającą INA albo Dayco i wlepiają logo ford. I tak rolka napinająca DAYco kosztuje dajmy na to 149 zł, a z pieczątką Ford 270 zł. Ot, taki bonus dla firmy.
ExpressParts 23-06-2014, 09:58 Dokładnie. Warto też rozważyć cały zestaw INA - wtedy najczęściej w środku są śruby. Do tych zestawów paski robi Gates lub Conti.
jak kupowałem Dayco - śruby w komplecie były w zestawie - śruba wału i 2 śruby wałków
ExpressParts 23-06-2014, 11:53 Dayco to też bardzo dobra firma, często sporo tańsza od Conti czy Gatesa (paski). Passaty B6 wyjeżdżały z fabryki właśnie z paskami rozrządu Dayco.
Dzisiaj kupiłem oryginalny zestaw rozrządu Forda do mojego Focusa 2.0tdci. Stwierdziłem jednak, że robi się to tak rzadko w tych silnikach, że można trochę przepłacić. Pompę wcześniej kupiłem HEPU, więc kupiłem w zestawie Forda pasek, rolkę napinającą i prowadzącą. Po otwarciu zestawu okazuje się, iż pasek to GATES, rolka prowadzącą INA a rolka napinająca jest NSK Made in Poland. Zestaw był zakupiony w serwisie Forda, więc na pewno nie jest to jakaś podróba. Składając taki zestaw po cenach z hurtowni motoryzacyjnych z dobrymi zniżkami mamy w kieszeni około 200PLN, a gdy kupujemy zestaw oryginalny z pompą wody to różnica na rzecz zestawu z hurtowni wynosi około 300PLN. Mówimy oczywiście o zamiennikach wysokiej jakości, albo inaczej znanych firm bo niestety z jakością bywa czasami różnie.
pisalem wam, że na rolce napinającej jest albo INA albo dayco i logo ford - ford niczego nie produkuje sam. dobry zamiennik z pewnego źródła i mamy jak oryginal
Jedrek10 19-10-2014, 18:01 Witam
Znalazłem w internecie rozrząd, gdzie paski i rolki są firmy INA, a pompa firmy FAW. Czy wiecie jaką opinią ta marka się cieszy? Czy dużo ryzykuję zakładając taki zestaw ? Głupio by było zmieniać pompę w połowie wytrzymałości całego rozrządu.
Pzdr. Jedrek
pro-choice 19-10-2014, 18:04 zestaw INA jak najbardziej, bardzo często idzie na pierwszy montaż pod logiem producentów samochodów ... pompę proponował bym innej marki :)
Jedrek10 19-10-2014, 18:40 Wiem, że to "chińczyk" ale oni też potrafią zrobić coś dobrego. Nie jestem specem w tej dziedzinie. Tu, akurat zaoferowano taki a nie inny zestaw, dla tego próbuję o tej marce się czegoś dowiedzieć.
Jedrek
slawek-kali 19-10-2014, 20:02 Paski Gates, rolki Ina i pompy hepu to zestaw startowy Forda. Sprawdzone ;)
Kupujac zestaw Gates macie to samo co proponuje Ford :)
pro-choice 19-10-2014, 20:45 Możesz też zmontować zestaw na rolkach SNR lub NTN, również najwyższa półka :)
Co do pomp to GRAF lub SKF, w zależności od budżetu ale oczywiście HEPU nie do przebicia :)
Panowie, czy ta cena za taki zestaw nie jest za niska i czy to nie jakaś chińszczyzna?
http://www.allegromat.pl/aukcja166156
jeśli są to firmy takie, jak pisze w opisie i nie cyganione to się bardzo opłaca
Jedrek10 20-10-2014, 08:22 A co myślicie o pompie LPR ? Jest to (jak słyszałem) włoska pompa, podobno stosowana przez gates.
A tak na marginesie, czy jest sens wymieniać pompę skoro obecna jest dobra ?
paoloWawa 20-10-2014, 11:02 Pompa jest napędzana paskiem rozrządu czy klinowym?
Jeśli rozrządu, to pompę wymieniaj, bo potem będziesz robił drugi raz rozrząd jak pompa zacznie niedomagać.
Jeśli klinowym i sprawna, to ja bym sobie odpuścił (sam tak zrobiłem, rozrząd wymieniłem 20.000 km temu bez pompy, bo napędzana jest klinowym).
korek007 20-10-2014, 12:25 Kiedyś kupiłem pompę wody w cenie podobnej do Dolz i po 1,5 roku musiałem ponownie wymieniać.
Dolz jest troche niżej niż SKF co widać po cenie
pro-choice 20-10-2014, 13:42 Ale to też nie znaczy że SKF się nie psuje ... chcesz mieć pewniaka kup HEPU :) a z tańszych polecam Graf :)
wszystko się psuje, ja się na skfie jeszcze nie przejechałem i taką mam zastosowaną od roku
Jedrek10 20-10-2014, 14:02 Kombinuję jak koń pod górę, a wynika to z tego, że ukradli mi auto i musiałem "na biegu" kupić drugie - wybrałem mondeo, i teraz z kasą cienko.
Czegoś nie rozumiem, co ile rozrząd wymieniacie że zastanawiacie nad zamiennikami?
Nie łatwiej, prościej i taniej zrobić to na oryginałach i latać jak ford przykazał.
Przykład mojego traktora, rozrząd wymieniłem przy 120 tyś choć fabryka zaleca co 140. zrobiłem na oryginale i następne 120 mam spokój a to oznacza że więcej już nie muszę się tym martwić bo auto więcej nie wytrzyma.
Pozdrawiam
pro-choice 20-10-2014, 18:23 Nie łatwiej, prościej i taniej zrobić to na oryginałach i latać jak ford przykazał.
Czy taniej ? Nie powiedział bym :)
Przecież to co jest pakowane do Forda to nic innego jak te właśnie zamienniki pod logiem Ford ... bo przecież Ford nie robi części.
Znaczy jak kupisz taki składany z prawdopodobnie części idących na pierwszy montaż to będziesz śmigał tak jak ja przynajmniej 120 tyś? Jeśli tak to faktycznie zaoszczędzasz kilkadziesiąt zł na kilka lat. Ale jak niektórzy na nie oryginałach robią 50 - 70 tyś i zmieniają to chyba nie jest to już uzasadnione ekonomicznie. Dwa zamienniki to raczej nie jest jeden oryginał, pomijając robociznę.
Pozdrawiam
Jedrek10 20-10-2014, 20:27 "Jak się lubi co się nie ma, to się lubi co się ma"
Pzdr.Jedrek
moons, zgodzę się z Tobą. Niedługo po zakupie swojej foki wymieniłem rozrząd na "zamiennikowy" (pasek Gates, rolki chyba INA), na oryginał pożałowałem kasy, akurat do mojej wersji był dość drogi (ponad 500 PLN). Po 6 latach i 50 000 km trochę się obawiałem i znów wymieniłem rozrząd (tym razem na zestaw INA). Gdybym od razu zmienił na oryginalny to bym jeszcze trochę pojeździł i zaoszczędził na robociźnie. Szpecem nie jestem, ale wydaje mi się, że oryginał powinien wytrzymać 2x dłużej niż zamienniki.
bez przesady, co to znaczy oryginalny ? przeciez ford nie produkuje pasków, tylko ma umowę z firmą X i tam obok loga firmy X jest logo ford. płacicie za markę. to tak, jak kupic pompę wody np SKF za 200 zł, a pompę wody SKF FORD za 350 zł.
mick1973 21-10-2014, 08:40 bez przesady, co to znaczy oryginalny ? przeciez ford nie produkuje pasków, tylko ma umowę z firmą X i tam obok loga firmy X jest logo ford. płacicie za markę. to tak, jak kupic pompę wody np SKF za 200 zł, a pompę wody SKF FORD za 350 zł.
Zgadzam się, tylko wieli ludzi lepiej się czuje jak mają to w pudełku z logiem forda nawet jeśli w środku jest to samo i jeszcze kosztuje x2.
tak samo było przy rozrządzie. napinacz z logiem ford firmy dayco bodajże 2x droższy niż napinacz z tej samej firmy bez loga ford.
we fiacie to samo, chłodnica valeo 150 zł chłodnica valeo fiat 450 zł sprzęgło osobiście przerabiałem, valeo fiat przeszło 400 zł, valeo bez loga 260 zł.
ale jak kto uważa, nie neguje tego, bo zaraz ktos napisze, ze te produkty z logiem to I kategoria a bez loga II. każdy robi jak uważa
ja mam rozrząd na podzespołach dayco, pompa wody skf i zamierzam tym pojezdzic 80-90 tys. 160 tys to dla mnie abstrakcja trochę wiec nawet na oryginalnym zestawie bym skrócił interwał. a 80-90 tys to dla mnie 5 lat jazdy, wiec raz na 5 lat rozrząd przeboleję
pro-choice 21-10-2014, 08:55 W pełni się zgadzam z kolegami powyżej, to że ma znaczek Ford nie znaczy że nie jest to jeden z wyżej podanych producentów :)
Tylko części brać z pewnego źródła i będzie dobrze :)
Fulara, pro-choice niby racja, ja też kupuję zamienniki, no chyba, że oryginały mam prawie w tej samej cenie (np. filtry). Ale na rożnych forach czytałem o pękających paskach rozrządu dayco, gates, na oryginały Forda nie widziałem żeby ktoś się skarżył.
Fulara, pro-choice niby racja, ja też kupuję zamienniki, no chyba, że oryginały mam prawie w tej samej cenie (np. filtry). Ale na rożnych forach czytałem o pękających paskach rozrządu dayco, gates, na oryginały Forda nie widziałem żeby ktoś się skarżył.
Musiał byś jeszcze przeanalizować jaka część rynku kupuje zamienniki a jaka oryginał. Fakt że ford może swoje logo walić jedynie na częściach na pierwszy montaż a reszta zamienników jest gorszej jakości na efter market. Ale wcale nie znaczy że np after market lemfordera nie może być lepszy niż pierwszy montaż valeo. Pracuję w valeo gdzie produkujemy lampy do samochodów. Wiem co to after market a co idzie do fabryki samochodów. To co jest odrzucone z dostaw do fabryki idzie na sklepy. To nie jest żaden mit, tak to się odbywa.
Wszystko ładnie pięknie tylko zapominacie że wszystko to tylko gdybanie że np INA to jest to samo co na pierwszy montaż tylko bez znaczka Ford. Tak samo że jeśli już tak jest to jest to dokładnie taka sama jakość jak dla Forda. Idę o dobrą flachę że np paski ktoś robi dla kilku producentów tylko na kilku liniach albo w kilku zakładach z różną jakością i różnymi logami. Także twierdzenie że jakaś tam firma i to co od Forda to dokładnie to samo, jest lekko naciągane.
Żeby nie było że jestem za kupowaniem każdej części w ASO i w oryginale, ale części nazwijmy to długodystansowe zupełnie nie opłacają się ekonomicznie i tyle.
Przykład rozrząd do mojego auta w oryginale 242 zl na 140 tyś km, zamiennik 125 zł na jakieś 60-70 tyś. Gdzie tu ekonomiczne uzasadnienie?
Pozdrawiam
uzasadnienie już podaję.
nowe auto ma rekomendacje 10 lat albo 160 tys. zgoda. i tak nie pociągne do 160 tys bo się najzwyczajnie boje takiego interwału. nawet te 10 lat mnie nie przekonuje, po 6 bym i tak rozrzad zmienil ( jak sprowadzilem auto mialo 9 lat i rozrzad oryginalny i spac po nocach nie moglem z mysla kiedy ten pasek peknie )
wiec wymieniasz 6-7 lat albo 120 tys. zamiennik 80-90. czy na te 30-40 tys warto dawac 2x cene ? jak auto nowe to tak. inaczej: po drodze i tak sie wysypie zimmer któryś, po drodze i tak będziemy regulowac zawory, po drodze i tak wymienisz koło pasowe z plastikowego na metalowe
nie mow, ze przy zapaćkanym zimmerze nie wlozysz nowego paska ?
nie mow, ze przy regulacji zaworow i sciaganiu wszystiego nie zalozysz nowego paska ?
nie mow, ze przy zmianie kola pasowego nie zalozysz nowego paska ?
co do kolegi, ktory pracuje w valeo. OK. mozesz miec racje i nawet o tym wczesniej wspomnialem, ze ktos wypomni:
INA FORD GUT
INA NO FORD NO GUT
ale czy producenci pasków sobie pozwolą na bubel ? to nie są pokrowce, tylko awaria spowoduje uszkodzenie silnika. wiadomo, ze klient przyjdzie z pyskiem do sprzedawcy, a sprzedawca do producenta. po weryfikacji, producent przegra przed kazdym sądem wymiane silnika, jesli ekspertyza tego dowiedzie
czyli nie ma tak, ze dla forda paski super, a potem szmelc, bo by z torbami poszedl producent. powtarzam, pasek to nie pokrowiec. poza tym, liczy się tez marka, prestiż. kilka wpadek danego producenta na rynku ( swego czasu bylo duzo o podróbkach gates i bardzo to producent odczul ) i niestety rynek się odwraca
także nie straszyc, tylko kupowac markowe nie na bazarze tylko z dobrego zrodla
Nikt nikogo nie straszy. Ja po prostu nie rozumiem tego ekonomicznie i tyle. Jak się wymienia części to zakłada się że auto będzie sprawne i bezawaryjne, przecież nie zakładasz rozrządu jak najtaniej bo i tak zaraz silnik pocieknie, i trzeba będzie znowu wszystko wymieniać. Robisz raz a dobrze, a że czasem trafią się inne awarie po drodze to co zrobisz, nic nie zrobisz.
Pozdrawiam
pro-choice 21-10-2014, 17:56 moons może po prostu źle trafiłeś albo kupiłeś z jakiegoś niepewnego źródła. bez urazy ale różnego rodzaju części można teraz dostać. My sprzedajemy Ine, Conti Gates, Snr czy Ntn na prawdę w bardzo dużych ilościach i nikomu tak się nie wysypało jak Tobie
Ale mi się nic nie popsuło :) odpukać na razie.
Pozdrawiam
swego czasu bylo duzo o podróbkach gates i bardzo to producent odczul ) i niestety rynek się odwraca
także nie straszyc, tylko kupowac markowe nie na bazarze tylko z dobrego zrodla[/QUOTE]
Zgadzam się z tym stwierdzeniem. Firmy jak rouville, meyle, lemforder, moog, sachs, luk, fag są sprawdzonymi firmami co do zamienników. a wcześniej ktoś podrobi oryginał forda niż np meyle bo się nie opłaca. Ja zawsze kupuje markowe zamienniki i nie ma problemu. Np łączniki stabilizatora w astrze g kupowałem lemfordera który idzie na fabryke i wytrzymywały mniej niż polowe tańszy meyle.
Dlatego brać tańsze ale sprawdzone i się nie bać. Podrabiają bardzo firmowe a średnia klasę już nie.
nikt nie mowi, zeby wsadzac pasek podły, bo za chwile mi padną zimmeringi i i tak wsadze kolejny podly
wsadzam zamiennik z górnej półki, conti, dayco, gates... bo wiem, ze i tak i tak w 10 letnim aucie nawet na oryginale nie zrobie kolejnych 160 tys tylko pewnie polowe mniej - wszak i tak mnie czeka kolo 180 tys regulacja \ wymiana szklanek - przeca paska starego nie wsadzę. także każdy robi jak uwaza, to moj 6 rozrzad w zyciu, lecialem na paskach gates, lecialem na dayco...zaden nigdy mnie nie zawiódł.
baaa... pompa we fiacie oryginalna siadła po 50 tys, na skf-ie miałem 80 tys i nic ( zamiennik ). w fordzie tez sie oryginal nie popisal przy 115 tys padł i 9 latach. zobaczymy jak skf
pro-choice 22-10-2014, 13:46 Najważniejsze to pewne źródło, bo kupując np na allegro można trafić różne "oryginały" :)
zgoda, ponadto, słyszałem o bardzo wielu regenerowanych sprzęgłach valeo na allegro, gdzie nikt o tym nie informuje a wizualnie sprzęgło wygląda jak fabrycznie nowe
Andrzej K. 22-10-2014, 20:46 Przeczytałem cały wątek i dodam tylko jedno do wszystkich opinii, czego nie wspomnieliście, a mianowicie oprócz zakupu właściwych (dobrych) części niebagatelne znaczenie ma również dokładny i fachowy montaż z czym nie zawsze jest różowo....
Jedrek10 23-10-2014, 10:43 Czy pompa wody RUVILLE, to wyższa pólka od DOLZ ?
moim zdaniem porównywalne, zależy co trafisz
Jedrek10 23-10-2014, 11:33 Dzięki, wybrałem DOLZ i rozrząd INA.
Pzdr. Jedrek
myślę, że trochę kilometrów zrobisz ;-)
Jedrek10 23-10-2014, 12:18 Do puki coś innego nie padnie. ;-)))
szydel87 10-04-2015, 13:14 a co myślicie o takim zestawie? będzie jakościowo ok?
[Focus MK2 1.6 TDCi 109KM]
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-ford-focus-mk2-c-max-1-6-tdci-i5179647467.html
Johnny Bravo 10-04-2015, 13:32 a co myślicie o takim zestawie? będzie jakościowo ok?
[Focus MK2 1.6 TDCi 109KM]
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-ford-focus-mk2-c-max-1-6-tdci-i5179647467.html
szczerze???kolego wolałbym taki:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-fiesta-focus-fusion-c-max-1-6-tdci-i5154468396.html
za 100zł więcej masz oryginał...na pierwszy montaż także ja bym nawet do 100tyś nie zaglądał...
szydel87 10-04-2015, 13:38 hmmm... a gates?
http://ford.sklep.pl/product-pol-18009-1-6-TDCI-zestaw-rozrzadu-z-pompa-wody-Gates-KP15598XS.html
slawek_s 10-04-2015, 14:00 a co myślicie o takim zestawie? (...)
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-ford-focus-mk2-c-max-1-6-tdci-i5179647467.html
Ja do mojego MK1 kupiłem podobny komplet tyle, że z pompą SKF. Zamiast paska INA założyłem CONTITECH-a.
Wszystko po podpowiedziach mechanika - pozostawił mi większy wybór, jednak te firmy i ich produkty wskazywał jako nie budzące wątpliwości.
Jeśli jesteś zainteresowany to poniżej link do aukcji z pompą SKF:
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-ford-focus-mk2-c-max-1-6-tdci-i5073391528.html
Johnny Bravo 10-04-2015, 15:30 co Ci z Gatesa za 429zł + przesyłka czyli jakieś 445zł jak za 475zł masz ORYGINAŁ...na oryginale wg producenta 200tyś lub 10 lat, a na INA czy GATES ile zrobisz, 60 tyś???za 30zł różnicy???
Bump: 475zł z przesyłką oczywiście
krzys1968 15-05-2015, 21:53 szczerze???kolego wolałbym taki:
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-fiesta-focus-fusion-c-max-1-6-tdci-i5154468396.html
za 100zł więcej masz oryginał...na pierwszy montaż także ja bym nawet do 100tyś nie zaglądał...
druk pasku na pierwszy montaz jest czerwony a nie zielony:razz:
Bump: Ja do mojego MK1 kupiłem podobny komplet tyle, że z pompą SKF. Zamiast paska INA założyłem CONTITECH-a.
Wszystko po podpowiedziach mechanika - pozostawił mi większy wybór, jednak te firmy i ich produkty wskazywał jako nie budzące wątpliwości.
Jeśli jesteś zainteresowany to poniżej link do aukcji z pompą SKF:
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-ford-focus-mk2-c-max-1-6-tdci-i5073391528.html
mam zalozony taki zestaw tylko pasek jest Firmy Gates
druk pasku na pierwszy montaz jest czerwony a nie zielony:razz:
To auto wyjeżdżające z fabryki podczas pierwszego montażu ma druk kolor czerwony ? Można się tym sugerować ,że mając taki kolor druku pasek jest od nowości ? Przy małym przebiegu i nie nagannym stanie ?
Czy można kupić gdzieś z takim nadrukiem pasek ?
Johnny Bravo 15-05-2015, 22:49 Kolego w focusie 2 druk na pasku jest ZIELONY...czerwony jest chyba w fusionie... Wystarczy wejsc na ford-esklep i znalezc rozrzad do focusa 2 ...cos chyba 575 zl
szydel87 16-05-2015, 22:32 ;) ja założyłem jednak gatesa cały komplet
http://ford.sklep.pl/product-pol-18009-1-6-TDCI-zestaw-rozrzadu-z-pompa-wody-Gates-KP15598XS.html
i na razie chodzi elegancko :)
Johnny Bravo 16-05-2015, 22:59 musi chodzić...na 60-70 tyś spokój...
slawek-kali 16-05-2015, 23:01 Ja zmienilem w mondku tez na Gates i nie bede/nie zdarze ruszyc.
Gates i Dayco szly na 1 montaz, wiec w teorii wytrzymają tyle samo.
psychodeliczny 17-05-2015, 10:38 Koledzy co sądzicie o takim zestawie do Foki 1,8b+g 99 r. http://allegro.pl/rozrzad-ford-focus-mondeo-1-8-2-0-i5307342907.html
albo takim:
http://allegro.pl/rozrzad-ina-ford-focus-mondeo-transit-1-6-1-8-2-0-i5287313988.html
I pytanie: jaki jest interwał wymiany rozrządu w 1,8 zetec? I co ile według zdrowego rozsądku rozrząd trzeba zmieniać przy spokojnej jeździe w mieszanym cyklu?
slawek-kali 17-05-2015, 11:19 Cześć, wymiana co 160tys. lub 10 lat.
jasiu_1988_ 17-05-2015, 19:32 hej, ja zamontowałem rolki INA, pasek DAYCO i pompa firmy GRAF. Już zrobione 60 tyś i wszystko ok. Chyba na pierwszy montaż też ładowali rolki INA.
sokrates-79 18-05-2015, 12:57 Nigdy nie słyszałem o zerwaniu się orginału z ASO ten rozrząd przelatuje te ponad 200 tysi i wyglada jak nowy więc po co sknerzyć za cenę świętego spokoju.
Znajomy z ASO jak mi ostatnio wymieniał rozrząd powiedział że mieli niedawno przypadek że strzelił pasek przy 140 tys, wiec mimo że w moim jeszcze do teoretycznej wymiany brakowało 30 tys to wymieniłem przy 130 tys na komplet INA. Ma być na 100 tys, ale optymalnie będzie go wymienić po 80 - 90 tys w zależności od ilości lat jakie miną od wymiany.
Johnny Bravo 18-05-2015, 19:32 hej, ja zamontowałem rolki INA, pasek DAYCO i pompa firmy GRAF. Już zrobione 60 tyś i wszystko ok. Chyba na pierwszy montaż też ładowali rolki INA.
na pierwszy montaż pasek Dayco,rolki INA i pompa Pietburg
krzys1968 26-06-2015, 14:24 na pierwszy montaż pasek Dayco,rolki INA i pompa Pietburg
Musze cie poprawic pasek ma druk czerwony! stad wiem bo wymienialem u siebie i mam jeszcze go gdzies w garazu lezec . Zielony mozna kupic w sklepie z reszta masz racje pompa , rolki !
Bump: To auto wyjeżdżające z fabryki podczas pierwszego montażu ma druk kolor czerwony ? Można się tym sugerować ,że mając taki kolor druku pasek jest od nowości ? Przy małym przebiegu i nie nagannym stanie ?
Czy można kupić gdzieś z takim nadrukiem pasek ?
Czerwony nadruk na pasku jest na pierwszy montaz , mozesz kupic z zielonym spokojne z oznacheniem HSN . Soory za puzina odpowiedz
Johnny Bravo 26-06-2015, 21:54 kolego nie będę się z Tobą spierał jaki jest na pierwszy montaż, to że Ty wymieniałeś nie znaczy wcale że jest czerwony-bo taki kupiłeś...mój samochód kupiłem z przebiegiem potwierdzonym 3 książkami (2 serwisówki+gwarancyjna na blachy,TUV w ilości koło 5 sztuk,kilka faktur z wymian,papiery z assistansa - więc chyba przebiegu mogę być pewny) i pasek który wyciągneli był zielony więc sam sobie odpowiedz...- tylko mi nie pisz że papiery wszystskie mi sfałszowali;-)w sklepie gdzie kupowałem swój rozrząd Pan mi zakomunikował, że czerwone zaczęli robić od jakiegoś czasu...na potwierdzenie jaki jest na pierwszy montaż odsyłam do sklepu forda....gdzie chyba sprzedają oryginały?????
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.6-TDCi-komplet-oryginalny-FORD-pompa-wody-Motorcraft/3669
więc który jest oryginał na pierwszy montaż ZIELONY czy CZERWONY???;-)
pozdrawiam
krzys1968 28-06-2015, 18:10 kolego nie będę się z Tobą spierał jaki jest na pierwszy montaż, to że Ty wymieniałeś nie znaczy wcale że jest czerwony-bo taki kupiłeś...mój samochód kupiłem z przebiegiem potwierdzonym 3 książkami (2 serwisówki+gwarancyjna na blachy,TUV w ilości koło 5 sztuk,kilka faktur z wymian,papiery z assistansa - więc chyba przebiegu mogę być pewny) i pasek który wyciągneli był zielony więc sam sobie odpowiedz...- tylko mi nie pisz że papiery wszystskie mi sfałszowali;-)w sklepie gdzie kupowałem swój rozrząd Pan mi zakomunikował, że czerwone zaczęli robić od jakiegoś czasu...na potwierdzenie jaki jest na pierwszy montaż odsyłam do sklepu forda....gdzie chyba sprzedają oryginały?????
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.6-TDCi-komplet-oryginalny-FORD-pompa-wody-Motorcraft/3669
więc który jest oryginał na pierwszy montaż ZIELONY czy CZERWONY???;-)
pozdrawiam
Napisalem poniewaz samochod kupilem jak mial jak mial 70 tys w salonie forda w Berlinie i niema nic na temat wymiany paska dlatego jestem pewiem ze byl orginalny , a czy czerwony to formalnie niema znaczenia paski Dayco sa wzmocniona i co czytalem to maja 24 linki stalowe dlatego powinny wytrzymac 240 tys i czy kolor jest czerwony czy zielony nie ma duzego znaczenia . Wiec wychodzi ze twoj byl zielony a moj czerwony. Pozdrawiam . Link do mojego :http://r.twenga.pl/g3.php?pg=VDsxMDM4NzA5MjIwMTM4MjUwMzkyOzY3MzU3O2h0 dHAlM0ElMkYlMkZld2Nhci5wbCUyRnBsJTJGcCUyRlJvenJ6YW Qta29tcGxldG55LTEuNi1URENpLUZvcmQtMTQ0NjY0OCUyRjM2 NDU0NiUzRnV0bV9zb3VyY2UlM0R0d2VuZ2ElMj Z1dG1fY2FtcGFpZ24lM0R0d2VuZ2ElMjZ1dG1fbWVkaXVtJTNE Y3BjO2EyZGI1YzExNmMzNDIzYmExZGQzMWNjZGE4YzFk a tu do twojego http://r.twenga.pl/g3.php?pg=VDs0MTE5NDI1MDAxNTg2MjAxMTQ3OzY3MzU3O2h0 dHAlM0ElMkYlMkZld2Nhci5wbCUyRnBsJTJGcCUyRlJvenJ6YW Qta29tcGxldG55LXBvbXBhLXdvZHktbm93YS0xLjYtVERDaS1G b3JkLTE3NTM1ODUlMkYxNDM4ODQzMiUzRnV0bV9zb3VyY2UlM0 R0d2VuZ2ElMjZ1dG1fY2FtcGFpZ24lM0R0d2VuZ2ElMjZ1dG1f bWVkaXVtJTNEY3BjO2EyZGI1YzExNmMzNDIzYmExZGQzMWNjZG E4YzFkMGQy&dac=1
Koledzy,
mój mechanik zaproponował mi, żeby wymienić cały komplet z SKF.
Gwarantuje mi, że to porządne podzespoły.
Chciałem zakupić cały komplet z Forda z pompą Motorcraft ale zapowiedział mi, że nie da gwarancji.
pytanie czy SKF to dobry wybór.?
Pozdrawiam
Chciałem zakupić cały komplet z Forda z pompą Motorcraft ale zapowiedział mi, że nie da gwarancji. kupujesz w ASO kpl. rozrządu z pompą wody + 2 nakrętki i śrubę wału korbowego na jednej FV (czyli kpl. części z łańcucha - w ASo będą wiedzieli ) , bierzesz FV lub paragon od mechanika i masz Gwarancję na rozrząd OE
a to Tylko jeśli kupię w ASO będę miał gwarancję na części i tzw. Gwarancję OE.
Myślałem, że jeśli kupię na stronie Forda to też takową dostanę a tutaj dupa.
Pytanie brzmi czy warto przepłacać i kupować w ASO jak wszyscy wiemy, że tam nie jest najtaniej :)
i Czy wysokiej Klasy zamienniki (SKF, INA, itd.) też zrobią robotę.?
nie mówię, że chcę oszczędzać bo to jednak rozrząd i zapewne jedyna wymiana w tym samochodzie ale umówmy się ASO....:)
spokojnie możesz założyć INĘ czy SKF-a , przecież Ford nie produkuje tych elementów , a patrząc w pudełko będziesz miał rolki iny a pasek gatsa lub dayco , lub rolki skaf-a a pasek dayco , może to być różna kombinacja tych trzech firm które są producentami części dla Ford-a
krzys1968 12-07-2015, 21:34 Jezeli mechanik bedzie kupowal czesci to masz gwarancje od niego tylko wez rachunek za usluge , jezeli proponuje Tobie SKF to znaczy ze zaklada takie zestaw , choc forumowicze opisywali ze pompa wody SKF robi swierszcza na mojej narazie nic sie nie dzieje :)
ja mam skf i hula od 30 tys aż miło
jarhel74 13-07-2015, 08:56 A ja ostatnio kupiłem pompę wody SKF (nie do forda) i okazało się że w pudełku skf-a jakiś chińczyk no name zapakowany ;)
Trzeba sprawdzać oznaczenie części nie samo pudełko.
MIREKTERAZPOLSKA 13-07-2015, 10:13 A ja ostatnio kupiłem pompę wody SKF (nie do forda) i okazało się że w pudełku skf-a jakiś chińczyk no name zapakowany ;)
Trzeba sprawdzać oznaczenie części nie samo pudełko.
To jest kombinacja jakaś sprzedawcy
jarhel74 13-07-2015, 12:34 Sprzedawcy na pewno nie- facet w sklepie przy mnie wyciągał pompę z paczki. I zresztą sam otwarł pudełko. Poza tym sklep sprawdzony, a nie z przypadku.
Chyba ,że w hurtowni polecieli w kulki.
Jeśli to była którakolwiek z tych marek, to wszystko z tą rzeczą "SKF" jest OK:
http://www.skf.com/group/investors/brand
Tak jest w świecie koncernów. Prawdziwych marek z konkretnych krajów to już nie ma.
mali1986 05-08-2015, 06:05 Witam.
Mam 176 tys przebiegu (pewny) i wydaje mi się że należałoby go wymienić (jeżdżę sporo po mieście).
Mam pytanie co do takiego zestawu
http://allegro.pl/rozrzad-kompletny-ford-focus-c-max-ii-2-0-tdci-i5075282630.html
Pasek Gates, rolki INA, pompa DOLZ.
krzys1968 05-08-2015, 15:59 Witam.
Mam 176 tys przebiegu (pewny) i wydaje mi się że należałoby go wymienić (jeżdżę sporo po mieście).
Mam pytanie co do takiego zestawu
http://allegro.pl/rozrzad-kompletny-ford-focus-c-max-ii-2-0-tdci-i5075282630.html
Pasek Gates, rolki INA, pompa DOLZ.
Calos jest dobra tylko co do pompy wody to nie moge nic powiedziec u mnie byla skf montowana
dolz troche niżej niż skf ale też dobra, choć dziś wszystko chińskie
Ja założyłem AIRTEX nie wiem co to za jakość.
powiem szczerze, że pompe wody się tak rzadko wymienia, że lepiej jest naprawdę dać te 200 zł za skf ( nie mówie już o oryginale za 350 )
mali1986 06-08-2015, 10:36 Obok w sklepie mogę kupić zestaw INA plus pompa wody Dolz za 400 zł albo cały zestaw GATES za 350 zł.
;) ja założyłem jednak gatesa cały komplet
http://ford.sklep.pl/product-pol-18009-1-6-TDCI-zestaw-rozrzadu-z-pompa-wody-Gates-KP15598XS.html
i na razie chodzi elegancko :)
Kolego a na ile km masz tego Gatesa?
Wiem że to pasek XS ale to pasek na max 90.000 choć jak już ktoś pisał 60-70 tyś.
Silniki 1,6 TDCI to silniki PSA - i tam zalecana wymiana to 240 tyś km lub 10 lat albo 180 tyś km lub 5 lat w zależności od eksploatacji.
W tych autach zawsze były rolki INA lub SNR, a paski Dayco ISORAN RP PLUS HSN! - koniecznie zielony napis, pasek ma wzmocnienia w postaci stalowych linek i teflonową powłokę odporną na oleje, ścieranie, temperaturę, a poza tym guma nie murszeje.
Oryginalne rozrządy forda to też Dayco i INA - ale ford mówi o 200 tys km lub 10 lax max.
Co ciekawe te silniki są w mazdach, volvach fiatach itd. Np taki fiat ma swój rozrząd do nich Ricambi Original - gdzie podane jest że max przebieg to 160 tyś km/7lat.
Do 1,6 hdi/tdci pasuje 0831V4 - ma rolki INA i pasek HSN obecnie kosztuje ok 300 za kpl bez pompy wody.
Druga ciekawostka to to iż dystrybutor INA odpisał mi że ich pasek jest na 200 tkm, ale paski robi dla nich Gates - więc jest to nic innego jak standardowy Gates XS - który wg Gatesa wytrzymuje max 90.000 km. Myslę, że tu trzeba być ostrożnym i stosować się do zaleceń producenta - w tym przypadku kogo? Tak jak z olejami PSA każe lać Totala - ja bym lał Totala, PSA każe mieć RP PLUS HSN Dayco ja bym dał taki wprost z Peugeota - skoro jest na 240 tysi to jak go ktoś wymieni po 160 czy 180 naprawdę nic się nie stanie.
Przerabiałem kilka rozrządów w HDI zawsze oryginał i nic się nie dzieje po kolejnych 150-160 tysiącach km. Nie warto się chyba szczypać o 50 zł.
Aha są też rozrządy obecnie na Al....gro i nie tylko z numerami Citroena chyba się to zaczyna od 16..... coś tam i tam w tych zestawach niby oryginalnych są paski Gates - wymiana 90.000 km?????co wy na to?
krzys1968 09-02-2016, 12:30 Kolego a na ile km masz tego Gatesa?
Wiem że to pasek XS ale to pasek na max 90.000 choć jak już ktoś pisał 60-70 tyś.
To nie jest XS tylko HDT . A na pierwszy montaz HSN byla dyskusja jaki kolor nadruku jest i sa 2 rodzaje koloru
bartosh80 09-02-2016, 13:40 Tyle co zmieniałem w Volvo:
- stary zestaw pasek dayco rpp plus 250 hsn napis czerwony od środka był biały (teflon) rolki, ina, pompa pierburg (że od środka był biały wiem bo jakieś 3 lata wstecz była zdjęta górna osłona rozrządu)
- zamontowany z linku w zestawie jest pompa pierburg,rolki ina, pasek jak widać
(rolka prowadząca made in poland)
- http://allegro.pl/oryginal-rozrzad-pompa-volvo-v50-v70-1-6-d-1-6d-i5958351254.html
To nie jest XS tylko HDT . A na pierwszy montaz HSN byla dyskusja jaki kolor nadruku jest i sa 2 rodzaje koloru
krzys1968 niestety nie HDT to zwykły gates XS widziałem to w serwisie cytryny.
Kolego od volvo - oryginalny bardzo dobry zestaw ja identyczne elementy zdemontowałem po 211 tyś km z 1,6 hdi pompa wyglądała jak nowa, pasek nie był spękany, oczywiście dayco zielony HSN od środka taki żółty silikonowy....
po przecięciu 8 lub 10 stalowych linek zatopionych w gumie.
krzys1968 czyli uważasz że pasek np INA bo dla nich robi go gates to pasek HDT i wytrzyma tyle co zielony dayco?
Akurat na jednej aukcji jest taki sam pasek nie widzę oznaczenia HDT - on nawet nie wygląda podobnie do Dayco tzn jest taki zwykły jak conti a nie silikonowy.
W zasadzie jak masz numer tego HDT to podaj bo gates podaje tylko ten: 5598XS
krzys1968 10-02-2016, 02:03 [QUOTE=
W zasadzie jak masz numer tego HDT to podaj bo gates podaje tylko ten: 5598XS[/QUOTE]
Soory powinno byc HTD numer jest taki sam i taki mam zamontowany wewnetrzna strona zebow jest biala czyli pokryta warstwa teflonowa jak na drugiej fotce . I wlasnie mialem taki pasek zamontowany fotka 2 z czerwonym napisem
bartosh80 10-02-2016, 07:39 krzys1968 niestety nie HDT to zwykły gates XS widziałem to w serwisie cytryny.
Kolego od volvo - oryginalny bardzo dobry zestaw ja identyczne elementy zdemontowałem po 211 tyś km z 1,6 hdi pompa wyglądała jak nowa, pasek nie był spękany, oczywiście dayco zielony HSN od środka taki żółty silikonowy....
po przecięciu 8 lub 10 stalowych linek zatopionych w gumie.
krzys1968 czyli uważasz że pasek np INA bo dla nich robi go gates to pasek HDT i wytrzyma tyle co zielony dayco?
Akurat na jednej aukcji jest taki sam pasek nie widzę oznaczenia HDT - on nawet nie wygląda podobnie do Dayco tzn jest taki zwykły jak conti a nie silikonowy.
W zasadzie jak masz numer tego HDT to podaj bo gates podaje tylko ten: 5598XS
W Volvo był demontowany prawie identycznie 215 kkm 9 lat resztę opisałem wcześniej (auto syna ma trochę starsze).
Odnośnie warstwy silikonowej na paskach to służy ona moim zdaniem tylko do wyciszenia pracy chyba że się mylę.
Soory powinno byc HTD numer jest taki sam i taki mam zamontowany wewnetrzna strona zebow jest biala czyli pokryta warstwa teflonowa jak na drugiej fotce . I wlasnie mialem taki pasek zamontowany fotka 2 z czerwonym napisem
OK teraz widzę że pisze HTD - widziałem dzisiaj SNR to pasek Gatesa i też jest tym białym silikonem pokryty.
A przebiegi bo wszyscy dookoła szczebiotaja że ma być 90 tkm max.............
Dziś dzwoniłem do mojego znajomego dostawcy i mówił mi że on na HSN zielonym z oryginały Peugeota tym 0831 V4 nie zrobiłby więcej niż 80-90 tkm.
Pytam dlaczego skoro to to samo co 1szy montaż - nie umiał odpowiedzieć.
W załączeniu pasek SNR - foto zapożyczone.
Zauważyłem że dla forda paski są z napisem czerwonym Dayco.... a FomoCo są na pewno Gatesa.
krzys1968 miałeś taki oryginalny gatesa w foczce? czy taki zamontowałeś?
na jaki jest przebieg do 200 tkm jak podaje ford czy może jednak nie warto ryzykować?
a FomoCo są na pewno Gatesa.
To się zgadza z moim paskiem:
https://lh3.googleusercontent.com/-vYSYnAyQiO4/VZRyhU-oCfI/AAAAAAAAYSM/Y1TbZK4R8-0/s640-Ic42/DSCF1220.JPG
I tu jego numer w katalogu u Gatesa:
http://www.gatesautocat.com/search/2T1Q6K288AA
To się zgadza z moim paskiem:
https://lh3.googleusercontent.com/-vYSYnAyQiO4/VZRyhU-oCfI/AAAAAAAAYSM/Y1TbZK4R8-0/s640-Ic42/DSCF1220.JPG
I tu jego numer w katalogu u Gatesa:
http://www.gatesautocat.com/search/2T1Q6K288AA
TAk ale ty masz 1,8 TDCi, a my chyba 1,6.
Ale potwierdza się że to Gates, jest biały silikonowy.
krzys1968 10-02-2016, 14:25 krzys1968 miałeś taki oryginalny gatesa w foczce? czy taki zamontowałeś?
na jaki jest przebieg do 200 tkm jak podaje ford czy może jednak nie warto ryzykować?
Na pierwszy montaz mialem dayco z czerwonym napisem zrobilem 160tkm i powierzchnia byla juz przetarta dlatego wymienilem na Gates . Co do paskow to ruletka jjeden przejedzie 300tkm a drugi zrobi 100tkm sie zerwie tu dyskusja na temat paskow http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=91181 nawet tu na poscie zamiescilem fotki paska
Ale potwierdza się że to Gates, jest biały silikonowy.
c.b.d.u. :-)
Ford C-MAX 1.6B Lift, Mały przebieg
Kupiłem C-max z końca 2007 roku z małym przebiegiem ok 60 tyś km
Kiedy zalecacie wymienić rozrząd?
zastanawiam się jak coś nad tym zestawem?
1.25 / 1.4 /1.6 benzyna - zestaw rozrządu INA + pompa wody c335zl
http://ford.sklep.pl/product-pol-18218-1-25-1-4-1-6-benzyna-zestaw-rozrzadu-INA-pompa-wody.html
tylko nie wiem jakiej marki jest pasek i pompa w tym zestawie?
Jak sądzicie ,warto tej marki( zestaw rozrządu INA ) kompletny kupować?
slawek-kali 27-02-2016, 22:25 Kazdy bedzie ok. Raz wymienisz i do sprzedania auta zapomnisz.
damiasek 28-02-2016, 19:29 Części są mniej istotne, powinny wytrzymać. Podstawowa zasada jeżeli nie robisz tego sam. Wymiana i części na jednej fakturze. Ułatwia to dochodzenie swoich praw w wyniku błędnego montażu lub wady fabrycznej części.
sokrates-79 28-02-2016, 19:38 Ford C-MAX 1.6B Lift, Mały przebieg
Kupiłem C-max z końca 2007 roku z małym przebiegiem ok 60 tyś km
Kiedy zalecacie wymienić rozrząd?
zastanawiam się jak coś nad tym zestawem?
1.25 / 1.4 /1.6 benzyna - zestaw rozrządu INA + pompa wody c335zl
http://ford.sklep.pl/product-pol-18218-1-25-1-4-1-6-benzyna-zestaw-rozrzadu-INA-pompa-wody.html
tylko nie wiem jakiej marki jest pasek i pompa w tym zestawie?
Jak sądzicie ,warto tej marki( zestaw rozrządu INA ) kompletny kupować?
Z 2007 to ja bym już wymienił nie patrząc na przebieg. Będziesz miał spokój.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
damiasek 28-02-2016, 20:46 Nawet nie patrząc na przebieg w ETIS podają do 10 lat na trwałość rozrządu, czyli do wymiany.
Z 2007 to ja bym już wymienił nie patrząc na przebieg. Będziesz miał spokój.
Z tym ,że C-Max nie ma jeszcze 10 lat? a mały przebieg jest raczej prawdziwy!
Jeśli wymieniać to bez pompy wody?
I co myślicie o tym zestawie?
1.25 / 1.4 /1.6 benzyna - zestaw rozrządu INA + pompa wody (bez nazwy)?
http://ford.sklep.pl/product-pol-18218-1-25-1-4-1-6-benzyna-zestaw-rozrzadu-INA-pompa-wody.html
slawek-kali 28-02-2016, 21:47 Jest ok, wymien pompe i bedziesz mial spokoj na lata.
Dokładnie. Warto też rozważyć cały zestaw INA - wtedy najczęściej w środku są śruby. Do tych zestawów paski robi Gates lub Conti.
Ważna Informacja:
1.25 / 1.4 /1.6 benzyna - zestaw rozrządu INA + pompa wody ( firmy Schaffer)?
Pasek firmy INA (Made in Germany)
na Pompie wody wygrawerowane jest: German Schaeffler
pompa jest więc firmy INA ???
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-1.25-1.4-1.6-16V-od-042005-→-komplet-INA-Germany/4522
Waszym zdaniem warto założyć ten zestaw INA do C-Max?
ExpressParts 01-03-2016, 09:26 Rozrządy INA zawsze warto zakładać, ale pompa w tym zestawie może (choć nie musi) się trafić Ruville'a - a to dobrze nie wróży. Rozważyłbym zestaw INA plus pompa np. Dolz. Gdybyś jednak się zdecydował na całość INA, to u mnie masz go taniej ;)
Rozrządy INA zawsze warto zakładać, ale pompa w tym zestawie może (choć nie musi) się trafić Ruville'a - a to dobrze nie wróży. Rozważyłbym zestaw INA plus pompa np. Dolz. ;)
Dzwoniłem i sprzedawca zapewnia mnie,że
Pasek jest firmy INA (Made in Germany) w tym zestawie?
ale
pompa wody =na pompie jest wygrawerowane: German Schaeffler
pompa jest więc firmy INA ???
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-1.25-1.4-1.6-16V-od-042005-→-komplet-INA-Germany/4522
Mieliście styczność z tą Pompą ? German Schaeffler ?
Szukając po necie można znaleźć, że Schaeffler należy m.in do Fag a właściwie to chyba na odwrót, czyli pompa jest INA
To może lepiej kupić oddzielnie rozrząd INA
a samą Pompę Wody zakupić np .firmy Dolz
?
niż tą oferowaną w zestawie pompa wody-German Schaeffler
slawek-kali 01-03-2016, 18:03 Pisalem w twoim drugim temacie..
Schaeffler to koncern matka - LuK, INA, FAG
Ja wymieniłem na INA i sprawuje się bardzo dobrze ;)
To kupować ten zestaw INA? z Pompą wody German Schaeffler ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-1.25-1.4-1.6-16V-od-042005-%E2%86%92-komplet-INA-Germany/4522
czy może lepiej osobno kupić zestaw
(INA + Dolz)
Zestaw INA (zawiera pasek, napinacz i 5 śrub) a do tego Pompę Wody z uszczelką od .firmy Dolz ?
przemo79 01-03-2016, 22:57 http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-paska-rozrzadu-pompa-wody-gates-kp15606xs,ford,focus-ii-kombi-da_-od-2004-11,2-0-tdci-136km,36-5397-18518-100453-0-33-kp15606xs.html
Bump: http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-paska-rozrzadu-pompa-wody-gates-kp15606xs,ford,focus-ii-kombi-da_-od-2004-11,2-0-tdci-136km,36-5397-18518-100453-0-33-kp15606xs.html mam pytanie czy warto kupic taki zestaw???
Czesc,
Co myslicie o tym zestawie, dla FF MK3 1.6 TDCi 115KM?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-1.6-TDCi-komplet-oryginalny-FORD-pompa-wody-FORD/3268
To gwarantuje przebieg taki jak w fabrycznie nowych samochodach? Czyli te ~160kkm?
Pozdrawiam
Tu macie cały komplet INA -
http://elmot24.pl/produkt/inarozrzad-kpl-pasek-rolka-pompa-cieczy-ford-b-max-fiesta-vi-focus-iii-mondeo-iv-1-41-6-06-08-530049530530-0495-30/
|
|