Zobacz pełną wersję : snieg + expl = problem :(


foox
29-01-2007, 11:51
witam

mam problem dzis zakopalem sie w sniegu swoim foxem wyjezdzajac z garazu (niechcialo mi sie odsniezac) :D i widzac ze sie zakopalem troche go odkopwalem i probowalem wyjechac jednak za jakis czas zauwazylem ze gdy dodaje gazu kola tylne sie nie kreca?;| tylko cos pyka jednak za chwile zalapalo i wyjechalem . potem zaczelo smierdziec. co sie stalo ? probowalem zalaczyc naped ale chyba nie dziala :| gdy wlaczam go dioda zaczyna sie palic 4x4 ale kola sie kreca tylko 2.. i tak we wszystkoch kombinacjach... co jest co trzeba wymeinic ? jakie ceny ? pozdrwiam :fcp15 :fcp15

jash
29-01-2007, 17:39
spokojnie, to tylko awaria. Sprawdź najpierw czy nie masz zdupconego przełacznika (elektrycznego) - znajduje się nad tylnym nadkolem po stronie kierowcy. Ma taką fajną opcję jak selftest. Jak on jest OK to być może nie działa Ci wszechpotężny shiftmotor, shitmotorem zwany. Może nie przełaczać. No, a skoro on przełacza i działa elektronika to ... zdupcyłeś sprzęgiełka. O!! jeszcze bardziej wszechpotężne! Są w cholerę delikatne, i pewnie były projektowane do nowego garbusa (bo to wózek dla lalek), ale niechybnie amerykanie przechwycili patent i zastosowali. I teraz się dupcy przy każdej okazji.
Jakbyś nie wiedział jak sprawdzić elektronikę (ten tylny moduł znaczy) to daj znać.
Pozdarwiam
Yahoo

Yony
29-01-2007, 17:47
W modelach po 95 nie ma sprzęgiełek :)

jash
29-01-2007, 17:54
Yony,
nie wiedziałem. Już się nie odzywam. :fcp3

foox
29-01-2007, 22:08
moj jest z 97/98 a to chodzi o ten przycisk w bagazniku ? tam gdzie jest schowek taki ? Jutro sprawdze jak to jest bo juz niechce mi sie biegac do garazu ;D i napisze ;D :fcp3

manius
30-01-2007, 08:01
moj jest z 97/98 a to chodzi o ten przycisk w bagazniku ? tam gdzie jest schowek taki ? Jutro sprawdze jak to jest bo juz niechce mi sie biegac do garazu ;D i napisze ;D :fcp3
ten wlacznik nie ma niestety nic wspolnego z napedami,
sluzy on jedynie do wylaczania automatycznego samopoziomowania
(np. przy wymianie kola, w terenie itp.)

[ Dodano: 2007-01-30, 09:29 ]
witam

kola tylne sie nie kreca?:fcp15 :fcp15

sprawdz dokladnie bo to niemozliwe zeby obydwa z tylu sie nie krecily,
jako ze explorer nie ma blokady roznicy
(a tylko 30% Traction Lock/Limited Slip Differential, co w zupelnosci mozna zapomniec)
czyli tylny i przedni most funkcjonuje jak w kazdym innym aucie,
kolo ktore ma lepsza przyczepnosc stoi a drugie sie kreci, to samo z przodu,
jesli zalaczysz 4x4 High to masz staly przekaz napedu na przednia i tylna os,
(uzywaj tej funkcji tylko jak jest slisko albo w terenie)
i jesli autko stoich na sliskim podlozu to zawsze beda sie krecic dwa kola,
jedno z przodu a drugie z tylu,
w funkcji 4x4 Low jest wszystko tak samo jak w High z ta roznica ze masz wlaczona redukcje czyli tzw. przelozenie terenowe.

foox spoko, bez paniki,
wszystko jest OK

Explorer to jest SUV (czyli tzw. pseudoterenowka)
bez "blokady mostow" np.:Air Locker
http://www.arb.com.au/air_locker_video.php

nigdy nie beda sie "krecily/ciagnely" cztery kola.

jash
30-01-2007, 09:55
po stronie kierowcy, nad tylnym nadkolem jest moduł elektroniczny. On to powoduje że idzie sygnał do shitmotoru i wlącza bądź wyłacza te wszystkie pseudoterenowe dziadostwa. Jak otworzysz skrytkę na lewarki i takie tam, to przed nimi, w stronę fotela tlnego pasażera, znajduje się rzeczony moduł. Ma kontrolkę LED i przycisk. Do selftestu. Manius mówi o innym module.
Yahoo

manius
30-01-2007, 11:59
jash ale to jest 97/98,
nie mamy tego modulu tam,
z tylu jest tylko wlacznik niveau (14) i sterownik pilota/alarmu/immobilajzera (8)

z mojej dokumentacji wynika ze to ustrojstwo nazywa sie
"Antriebsstrangsteuergerät" i siedzi u nas (po 95) pod deska rozdzielcza

Yony
30-01-2007, 13:24
Explorer to jest SUV (czyli tzw. pseudoterenowka)
bez "blokady mostow" np.:Air Locker
http://www.arb.com.au/air_locker_video.php

nigdy nie beda sie "krecily/ciagnely" cztery kola.
Land Cruiser 70 seryjny też. A najbardziej kultową terenówką jest :)
I Wrangler
I Pajero
I prawie wszystkie inne. W stadardzie full blokady mają tylko Mercedesy G i Hummer'y H1. Nawet w Land Cruiser'ach HDJ80/105 blokady dostajesz na zamówienie. W Patrolach Y60/61 w serii jest blokada tyłu.
Więc to tak nie do końca. ARB'y czy Detroit'y do XP mozna kupić bez problemu. W Stanach i cywilizowanym świecie oczywiście... :/

jash
30-01-2007, 14:47
Manius, skoro tak to zwracam honor. Ale chodzi właśnie o ten moduł. Jak to padło to nic nie pojedzie na przednim napędzie. No, ale już się czegoś nauczyłem dzisiaj. Dzięki.
Jash

foox
04-02-2007, 21:00
w takim razie gdzie te cos mozna kupic i ile moze kosztowac? gdzie wymienia te cos? bo napewno nie umnie w miescie ;D

manius
05-02-2007, 16:23
w takim razie gdzie te cos mozna kupic i ile moze kosztowac? gdzie wymienia te cos? bo napewno nie umnie w miescie ;D

spokojnie,
nie wymieniaj polowy auta, szkoda forsy (moze byc zwykly bzdet)
jezeli na 100% nie masz napedu na przod,
to zacznij od forda, niech sprawdza czy sa jakies bledy.
reduktor jest sterowany elektronicznie, i dostaje okolo 30 sygnalow od roznego rodzaju
wlacznikow i sensorow, wiec jesli jeden z nich jest uwalony to OBD to zaraz pokaze.
istnieje okolo 45 kodow odnosnie reduktora.

jeszcze raz przeczytalem twoj thread:
"zauwazylem ze gdy dodaje gazu kola tylne sie nie kreca?"
no i troche zglupialem,
praktycznie to niemozliwe zeby tyl (co najmniej jedno kolo)
sie nie krecilo, opisy jak i dlaczego masz wyzej,
wez druga osobe zeby sie przypatrywala i posprawdzaj te napedy!

foox
05-02-2007, 17:33
na drugi dzien tez mialem problem z wyjechaniem. i wlasnie spojzalem na te koła jedne z tylnich sie krecilo.. albo prawe albo lewe ;P i pewnie dlatego mam jedno opone bardziej zdartą.. pojade do forda i powiem zeby sprawdzili go ;D

Yony
06-02-2007, 05:48
No tyle że to całkiem normalne, że kręci się jedno lub drugie jak nie ma blokady dyfra...

manius
06-02-2007, 08:22
No tyle że to całkiem normalne, że kręci się jedno lub drugie jak nie ma blokady dyfra...

no wlasnie,
ale wyglada na to ze ludzie nie czytaja tego co piszemy :fcp5


pojade do forda i powiem zeby sprawdzili go ;D

no wlasnie, od tego zacznij, :fcp1
bo wierz mi jest bardzo trudno,
a i wrecz niemozliwe zdiagnozowac usterke na odleglosc,
a jak juz bedziesz wiedzial co jest grane, to popros w fordzie o kosztorys :568:
i melduj sie tu.
wspolnymi silami napewno cos wymyslimy :fcp18

foox
06-02-2007, 17:14
byłem w fordzie umie w mieście.. usłyszałem ze oni nie robią takich bo to amerykan itp itd. a jak im powiedziałem żeby podłączyli go do kompa to powiedzieli ze nie maja takiej wtyczki..

Muszę jechać gdzieś dalej, Te miasto(wieś) już mnie dobija nic nie można załatwić. :fcp25

manius
06-02-2007, 18:51
byłem w fordzie umie w mieście.. usłyszałem ze oni nie robią takich bo to amerykan itp itd. a jak im powiedziałem żeby podłączyli go do kompa to powiedzieli ze nie maja takiej wtyczki..

że co

ales sie dal wyrolowac :584:
co to nie maja takiej wtyczki :fcp9
toz obd-wtyczki obowiazuja w europie od ponad 15 lat
(w stanach ze 20 albo dluzej)

computera tez pewnie nie maja,
a o FDS 2000= Ford Diagnose System nie slyszeli

gdzie ty byles?

jash
06-02-2007, 19:25
Manius,
mankament jest większy niż się nam wydaje. Jak kupiłem swoją explozję, i nie mogłem ustalić numeru silnika (bo przecież nie wiedziałem że mogę nie mieć) to obdzwoniłem wwszystkich autoryzowanych dealerów w Poznaniu i okolicach w wszyscy mi gadali, że amerykanów to oni nie robią. Owszem, no, robią, ale tylko zakupione w sieci dealerskiej w kraju. Nie chciej znać mojej reakcji. I słów których używałem przy kończeniu rozmowy nie powstydziłby się żaden kibol. Szlag mnie trafił, bo nawet nie chciało im się sięgnąć do manuala, a byli i tacy, którzy twierdzili, że nie mają do takich wozów TISów. Rok później okazało się że jednak mają explorera na stanie u siebie - jeden z naszych kolegów (Francuz) go kupił i u nich ... serwisował. Paranoja.

foox
07-02-2007, 11:32
bo to POLSKA nie elegancja Francja ;D mój expl pochodzi z Poznania.. a Ja mieszkam w Ostrołęce. Niby miasto i wszystko jest ale jak się czegoś szuka to niczego nie mają, niczego nie robią. muszę ocenić mój salon na forum....

Jak złapie trochę czasu to przejadę się gdzieś dalej z moim foxem ;)


pzdr :fcp6

manius
08-02-2007, 12:12
bo to POLSKA nie elegancja Francja ;D mój expl pochodzi z Poznania.. a Ja mieszkam w Ostrołęce. Niby miasto i wszystko jest ale jak się czegoś szuka to niczego nie mają, niczego nie robią. muszę ocenić mój salon na forum....

ok, wiem tez cos o tym,
ale zeby w salonie Forda nie mogli odczytac OBD (bo nie ma wtyczki)
toz to smiech na sali (kazdy podrzedny warsztat ma taka mozliwosc)
ale w tym przypadku nie dojda tak gleboko zeby sprawdzic reduktor/skrzynie
tu trzeba FDS (chociaz wydaje mi sie ze te bledy powinno tez pokazac?)

jak juz pisalem obd wtyk jest (obowiazuje) od ponad 15 lat we wszystkich autach,
egal czy to bmw, ford,opel, francuski czy japoniec ......... we wszystkich

cos nie wierze im (po prostu chcieli sie ciebie pozbyc - cos im kiedys zrobiles :fcp9 :590: )

jesli jest to autoryzowany salon forda (z warsztatem) i sprzedaja nowe auta,
to na 100% maja Ford Diagnose System, bo bez tego ani rusz
(nie zrobia nawet normalnej inspekcji)

Ja na twoim miejscu zajechal bym tam jeszcze raz,
i postraszyl ich :592:
-albo sprawdza bledy albo napiszesz zazalenie do centrali forda-PL
-albo zrobisz im antyreklame (chociaz tego oni sie nie boja bo jesli
to jest jedyny salon w okregu, to im ta twoja antyreklama wisi)

wydaje mi sie ze chodzi o zarobek, za diagnoze nie moga wziac wiecej jak
100/150 zl, i po prostu to leja, za duzo roboty za male pieniadze :fcp5
sa po prostu SYCI.
ale "przyjdzie kryska na matyska" jak sie konkurencja pokaze. :572: