Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] wymiana lub naprawa przewodu paliwowego ?
jakubzawarty 14-03-2014, 19:18 Witam. Dziś moje mondeo zaskoczyło mnie bardzo negatywnie. Wsiadłem rano do auta pojechałem do sklepu i po wyjściu ze sklepu samochód nie dał się już uruchomić. Rozrusznik kręci normalnie a objaw taki jakby nie było paliwa. Otworzyłem maskę żeby zobaczyć czy na "oko" wszystko gra i ku mojemu zdziwieniu pod plastikową pokrywką silnika wszystko pływało w oleju napędowym. Największy basen był przy 1 i 2 wtrysku (patrząc na silnik od przodu)
Po wstępnych wizualnych oględzinach i wytarciu przewodów i silnika nie wygląda żeby coś było pęknięte. Silnika nie da się uruchomić - objaw identyczny jak przy zapowietrzeniu po wymianie filtra - kręci kręci ale ani nie drygnie.
Jest możliwe, że jakby ten przewód górny przelewowy pękł to zapowietrzy cały układ? Czy raczej przyczyn szukać gdzie indziej?
Pozdrawiam i proszę o sugestie od czego zacząć.
... Jest możliwe, że jakby ten przewód górny przelewowy pękł to zapowietrzy cały układ? ...
Tak.
Potwierdzam, wystarczy że jeden wyskoczy z wtryskiwacza i auto się zapowietrzy, żadne kręcenie nie pomoże, co najwyżej uwalisz pompę CR.
jakubzawarty 14-03-2014, 21:55 Ok. Jutro z rana zabieram się za naprawę :)
... co najwyżej uwalisz pompę CR.
Za tą małą różnicą, że kolega nie ma pompy CR, a rotacyjną, bo to TDdi.
piterrulez 07-07-2014, 09:57 Witam. Mam taki problem. Pękł mi przewód paliwowy łączący listwę wtryskową z pompą. Taki czarny cienki dość mało elastyczny jakby plastikowy przewód z końcówkami zatrzaskowymi plastikowymi. Czy warto go łatać czy lepiej kupić jakiś używany ale szczelny? I jak wygląda kwestia wymiany? Czy po prostu mam wyjąć stary (benzyna się zleje na pewno z przewodu i listwy) i montować nowy? A jak taki układ odpowietrzyć? Pozdrawiam
bolek-tarnow 07-07-2014, 11:24 wymien caly bo latanie nie zdaje egzaminu. nawet na nim powinno pisac zeby go nie naprawiac. wyjmij stary, zamontuj nowy i po sprawie. dobij kilka razy paliwo przez zalaczenie zaplonu a pozniej odpal. chwile trzeba pokrecic zanim zlapie.
jest druga mozliwosc odpowietrzenia zalaczenie zaplonu aby pompa uzupelnila cisnienie a na listwie jest zawor w ksztalcie wentylka, ktorym mozesz spuszczac powietrze. powtarzac kilka razy az wycieknie z niego paliwo.
Martini3g 07-07-2014, 21:41 Jak byś kupował używany to sprawdź w miarę możliwości stan plastikowych złączy. U mnie puszczały benzynę gdy ruszałem przód/tył. Nowy kupiłem za 150...
piterrulez 07-07-2014, 22:06 Ok sprawdzę. A można jakoś dodatkowo uszczelnić te połączenie? jakaś pasta czy coś?
Martini3g 08-07-2014, 08:35 Dodam tylko, że w warsztacie, gdzie miałem ten wąż wymieniony (CAROS Wrocław - robią tylko fordy) powiedziano mi, że te zapięcia są "jednorazowe". No i nie ma zamienników.
piterrulez 10-07-2014, 01:23 Czy ktoś może jeszcze potwierdzić, że te zapięcia są jednorazowe i kupno używanego przewodu paliwowego nie ma sensu? Lub czy jest sposób na dodatkowe uszczelnienie? I jeszcze pytanie. Jeśli mam teraz ten przewód taki jakby z plastiku on jest błyszczący czarny mało elastyczny a na aukcjach i w ogóle jak szukam to praktycznie są same takie jakby gumowane nie błyszczące więc raczej inny materiał ale kształt i końcówki mają takie same to czy będzie pasować taki przewód z innego materiału jeśli są takie same końcówki?
piterrulez 05-08-2014, 10:56 Wymieniłem ten przewód ale znalazłem tylko ten gumowy właśnie a nie taki jakby plastikowy cienki i ostatnio zauważyłem, że w trasie na komputerze pokazuje mi sporo wyższe spalanie bo na początku jak jechałem z tamtym przewodem jakby plastikowym to było 7,1-7,3 w trasie a teraz po przejechaniu 350km pokazuje 11,2.... ale dziwne też to że w mieście wcześniej pokazywało 13 a teraz 11,6. Czy te przewody (gumowy a cienki plastikowy) są na tyle różne, że spalanie mogło się tak zmienić dziwnie? Przewód kupiłem używany ale nie przepuszcza, przynajmniej organoleptycznie nie widać nie czuć żeby puszczał
bolek-tarnow 06-08-2014, 09:23 nie ma takiej możliwości bo to jest tylko doprowadzenie paliwa a przepustowosc paliwa do spalenia reguluja m.in. wtryski.
piterrulez 26-09-2014, 10:56 W takim wypadku co może być przyczyną takiej zmiany dziwnej w spalaniu?
Dobry wieczór.
Panie i Panowie być możliwe temat wałkowany lecz nie mogłem odnaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
Prosze o podpowiedź wskazówkę a najlepiej link do sklepu, do produktu. Doczytałem w jednym ztematów by tem przewód wymienić ponieważ oringi nic nie dają. Mam Mondelo 2.0 Tddi 90ps, flirt paliwa jest 3 rurkowy. Wszytkie przewody są podłączone na złączki - stiki.
Cieknie mi przewód powrotny 3ci. Ten, który bezpośrednio wraca do zbiornika (trójnik) Wszędzie widze trójniki, które są na filtr 2 rurki + dziura - wtyk trójnika z oringiem. :<
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/l/t34.0-12/15310662_1170804919641969_664698285_n.png?oh=ae730 41226cfb0b94562185270f3d325&oe=58475031
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/15320292_1170788196310308_920991676_n.png?oh=492d7 011a85e12d5e6ecf1b57ce28dd7&oe=5846F7F2
Jak szukać trójnika któy jest zaciskany na na rurce?
#help
Przewody w 90Hp są takie same jak w TDCi. Wymiana oringa powinna pomóc jak nie to tylko ASO lub auto złom. Powinienem mieć coś na stanie
Dobry wieczór.
Panie i Panowie być możliwe temat wałkowany lecz nie mogłem odnaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
Prosze o podpowiedź wskazówkę a najlepiej link do sklepu, do produktu. Doczytałem w jednym ztematów by tem przewód wymienić ponieważ oringi nic nie dają. Mam Mondelo 2.0 Tddi 90ps, flirt paliwa jest 3 rurkowy. Wszytkie przewody są podłączone na złączki - stiki.
Cieknie mi przewód powrotny 3ci. Ten, który bezpośrednio wraca do zbiornika (trójnik) Wszędzie widze trójniki, które są na filtr 2 rurki + dziura - wtyk trójnika z oringiem. :<
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/l/t34.0-12/15310662_1170804919641969_664698285_n.png?oh=ae730 41226cfb0b94562185270f3d325&oe=58475031
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/15320292_1170788196310308_920991676_n.png?oh=492d7 011a85e12d5e6ecf1b57ce28dd7&oe=5846F7F2
Jak szukać trójnika któy jest zaciskany na na rurce?
#help
Proszę poprawić tytuł tematu na zgodny z zasadami forum .
Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum
[/URL][URL]http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988 (http://<a href="http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988" target="_blank">http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988</a>)
Psilocke 05-12-2016, 12:18 Najlepiej to wywalić to w cholere i zamontować zwykły wąż do paliwa na opaski zaciskowe. Idea szybkozlaczek w tym miejscu jest wybitnie bezsensowna. Oringi szlag trafia nawet jak się nic z przewodami nie robi.
Witam serdecznie. Kilka m-cy temu miałem zakładaną instalację LPG w moim Mondeo i prawdopodobnie wtedy został mi uszkodzony przewód paliwa (ten który dochodzi do listwy przy silniku). Mechanik mi go "zakleił" używając gumowej opaski, ale ostatnio benzyna zaczęła się z niego sączyć i dlatego chciałbym go wymienić nie koniecznie na nowy (cena). Szukam jakiegoś używanego i moje pytanie brzmi czy ten przewód pasuje tylko do mondeo 2.0 benzyna czy może być od innej jednostki np 1.8, 3.0 lub 3.5 a może jest taki sam jak do diesla albo focusa 2.0? Pozdrawiam
ostatnio benzyna zaczęła się z niego sączyć i dlatego chciałbym go wymienić nie koniecznie na nowy (cena).
ja osobiście nie oszczędzał bym na wymianie na używkę ryzykując , pożarem , wybuchem lub innym zniszczenie co najmniej komory silnika lub całego auta ,
dziwię Ci się że w ogóle jeździłeś z taką prowizorką , mając jeszcze lpg :027:
Damian76 19-07-2017, 14:49 Też to przerabiałem serwis zaśpiewał ok 250zł za 40cm wężyk! jeszcze na głowę nie upadłem i niedam tyle kasy za kawałek wężyka, nie to że mnie nie stać bo auto staram się naprawiać na częściach oryginalnch lub z wyższej półki. Poradziłem sobię w tak sposób że znalazłem w necie sklep do aut sporowo-wyczynowych , zakupiłem przewód paliwowy wzmacniany w oplocie odporny na wysokie temp. wytrzymuję do 20bar koszt 1m ok 70zł. Złączki wykorzystasz swoje i problem rozwiązany.
wojciech wojciech 28-07-2020, 12:08 Dzień dobry,
Mondeo MK3, 1,8, 125 KM, 2006 zardzewiały jest przewód paliwowy. Podobnież już nie ma nowych takich części. Prośba o pomoc jak i gdzie go wymienić. Jakaś używka, zamiennik?
Zadzwon do aso. Napewno maja.
Jestem świeżo po wymianie tego wężyka paliwowego. Dorzucę kilka informacji, które mogą się w przyszłości komuś przydać. Sama oryginalna część jest faktycznie droga (koszt ok. 200-250 zł), a zamiennika nie spotkałem. Wydaję mi się, że między bajki można włożyć "jednorazowość" plastikowych zapięć. Oglądałem je na zdjętej części - wykonane są z bardzo twardego, ale elastycznego tworzywa - nie widać po nich zużycia, a wielokrotne zamykanie i otwieranie nie wpływa na ich funkcjonalność. Inna sprawa, że bardzo trudno trafić na tą część w serwisach ogłoszeniowych. Z dostępnością oryginalnej części w internecie nie ma większego problemu, wystarczy dobrze poszukać. W sieci pojawia się jako przewód paliwowy, numer części to: 1S71-9J280-AF, a kod produktu to 1333466. Wymiana jest banalna - właściwie ogranicza się do rozdzielenia kabli i wężyków, które są razem spięte, odblokowania zatrzasków, wymiany wężyka, ponownego zapięcia końcówek i spięcia kabli. Warto mieć jakiś pojemnik/tackę, bo ze zdejmowanej części wypłynie odrobina paliwa. Przed ponownym odpaleniem silnika, warto kilkakrotnie załączyć zapłon, aby doprowadzić paliwo.
Witam
Czy na podanym zdjęciu zaznaczone elementy w kółku na kolor żółty są zgrzewane na ciepło , tak jak izolacja termokurczliwa ?
raczej nie. w sprzedaży są zaciskarki (wciskarki) do przewodów paliwowych i tam nie ma grzania. trochę podobne do pistoletu do silikonu. pewnie fabryka ma coś bardziej dostosowanego. ale raczej na tej zasadzie.
kluska123244 24-08-2021, 08:21 nie należy tego zgrzewać bo pęknie po czasie nowy przewód jest nasuwany a to że po latach twardy jak skała to inna sprawa
Dziękuję za podpowiedź miałem kawałki tego plastikowego przewodu przed i za wężykiem gumowym ściśnięte cybantami (ktoś kiedyś tak zrobił , nie ruszałem) teraz kiedy naprawiałem tranzystor (firma)w sterowniku pompy paliwa wygrzałem te plastikowe końcówki i założyłem zbrojony wężyk paliwowy z porządnymi cybantami na powrocie z wtrysków . Plastikowe rurki po podgrzaniu opalarką stawały się miękkie co ułatwiło mi ich usunięcie , lecz nie zauważyłem że się kurczą .Dziękuję za informację gorilla i kluska123244
|
|