Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Uszkodzony przewód olejowy, zasilający/smarujący turbinę?
Witam,
pominę jak do tego doszedłem, ale po ruszeniu tego przewodu/rurki okazuje się, że ma luzy przy śrubie wkręcanej w turbinę -miejsce gdzie rurka zamienia się w ten pierścień przykręcany "śrubą".
Pozwolę sobie podlinkować do zdjęć kolegi Elmo86 (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2085780&postcount=6)(na pierwszych dwóch widać o co chodzi)
I okazuje się, że przy ruszeniu rurki, pojawia się wyciek -normalne, bo jest ciśnienie.
Czy to jest jakoś zaprasowane? czy pozostaje tylko wymiana? jeśli wymiana, to gdzie znajduje się jej druga strona(tej rurki)?
Witam
Jest to przewód olejowy zasilający turbosprężarkę.Złączkę uszczelniają dwie podkładki miedziane.Moment dokręcenia śruby to 30 Nm.Drugi koniec przewodu jest na prawo, przy chłodnicy oleju wkręcony do bloku.
pozdrawiam
@Basra, chodzi o miejsce połączenia rurki z tym pierścieniem(nie wiem jak to się fachowo nazywa).
Trochę dziwne, bo wygląda że jest to zagniatane, a potrafiło się obrobić? może to się jeszcze jakoś skręca? nie chcę ruszać, bo zostanę bez auta.
Zastanawiam się którą "wersję" mam tej rurki, zakończona z dwóch stron pierścieniami, czy pierścień i złącze wpuszczane ze śrubą(coś jak do klimatyzacji).
Witam
Te elementy są zagniatane.Z nr. VIN odczytasz numer części jaki przypasuje.
pozdrawiam
Dziwne, bo rurka cała "pracuje", czyli na drugim końcu też pewnie nie trzyma.
Mało tego że rusza się na boki, to jeszcze mogę ją wsunąć i wyciągnąć.
Jakiś rysunek mogę prosić, gdzie to jest wkręcone w blok? coś czuję że znowu pół auta trzeba rozebrać...
bartosh80 19-07-2014, 15:33 Miejsca przykręcenia przewodu smarowania. Pół auta nie ale mocno poluzować lub odkręcić DPF/FAP.
@bartosh80 dzięki za rysunek, etis nie pomógł.
Ehh, że też po zamontowaniu DPFa zauważyłem że rurka się rusza...
Teraz muszę znaleźć "zamiennik".
co najwyżej używkę lub nowy , przynajmniej ja nie słyszałem o zamienniku takiego przewodu
bartosh80 20-07-2014, 07:31 Mishot - wnioskuję że masz silnik 109 KM (tu masz nową -4405297722).
Rurkę musisz mieć od 109 KM 90-tki mają inny kształt nie pasują nie istotne z jakiego auta w Volvo były tylko silniki 109 Ford 90/109 (w serwisach Forda,Citroena idzie ją kupić taniej lub używaną często są na alledrogo)
Bump: Jeszcze mała dygresja na temat sławetnego sitka w śrubie 4b (poprzednie zdjęcie - ja usunąłem) zdjęcia są z instrukcji obsługi silników DV6TED4 inaczej - 1,6D/TDCI/HDI.
Tak. 109KM
Zastanawiam się, czy jej nie zabić? chyba że te pierścienie mają się obracać na rurce(i dlatego rurka jest luźno, a poszły uszczelniacze, ale mało prawdopodobne...)?
Na znanym portalu, to chyba tylko ta "Twoja" jest do mojego, reszta do 1.6 jakoś inaczej powyginana jest, ehh, jak ja lubię takie w ciemno szukanie...
bartosh80 20-07-2014, 11:28 Uważaj na sposób montowania bo bardzo szybko można zepsuć nową rurka przy pierścieniach ma lekki luz (można okręcić i lekko przesunąć wzdłuż)
Ej, to wychodzi na to, że on ma pracować!
Ostatni zrzut - pierwsza uwaga:
"[...]Po dokręceniu złączek,sprawdzić swobodne przemieszczanie się przewodu smarowania.[...]"
Właśnie jest swobodny, myślałem, że aż nadto, a wychodzi na to, że w środku jest uszczelnienie, tak jak myślałem i dlatego rurkę można włożyć, bądź wyciągnąć z bajno czy jak to tam zwą.
Nie ruszam więcej tego przewodu.
Dzięki @bartosh80!
bartosh80 20-07-2014, 12:33 Tu znajdziesz używane 4379428542 starego typu moim zdaniem lepsze zaprasowane na stałe przy pierścieniach część giętka na długości rurki oraz nowsze taka jaką masz 4421440564.
ferolo22 09-04-2016, 15:05 hej panowie odswięrzę ten temat bo mam problem z tym przewodem cieknie mi z niego jak z burej s... więc musze go wymienić zastanawiam się czy taki nie spasuję
http://allegro.pl/peugeot-308-1-6-ehdi-przewod-smarowania-turbiny-i5488973642.html
wiem że od innego modelu ale wygląda jak by pasował poza tym ma na stałe te króćce więc nie powinno być problemu jedynie może być problem czy jest odpowiednio wygięty aby go zamontować do foki 2 1.6 tdci
bartosh80 10-04-2016, 08:12 Jak rocznik 2007 109/110 KM :
- http://allegro.pl/przewod-olejowy-turbiny-smarowania-1-6-hdi-tdci-i5658670068.html
75 /90 KM
- http://allegro.pl/przewod-olejowy-turbiny-smarowania-1-6-hdi-tdci-i5658683782.html
Z Twojego linku jest do zmodernizowanych silników 2011.
ferolo22 10-04-2016, 08:50 mój jest z 2007 109 koni podobno to różnica między 90 i długoscią przewodu a jakiś inny zamiennik np na stałe aby było to zaprasowane
bartosh80 10-04-2016, 09:26 Są takie ale to już chyba tylko używane (na krótkim odcinku jest jest wstawka giętkiego) tu trochę tańszy:
- http://allegro.pl/przewod-smarowania-turbiny-citroen-peugeot-1-6-hdi-i6109153371.html
- http://allegro.pl/mazda-3-bk-1-6-citd-przewod-smarowania-turbiny-i6025008210.html
jeli przecieka na tej czesci elastycznej to kupcie kawal weza olejoodpornego i na opaski zapiąć i po sprawie. Ja tak mam u siebie bo mam wieksze turbo wiec wszystko trzeba bylo przerabiac. Opaski tylko zaciskowe stalowe tasmowe skrecane srubka a nie te drete slimakowe i bedzie dobrze. Ja nawet dalem po dwie.
|