Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Mimo ładowania kontrolka ladowania świeci.


xxxadam
21-07-2014, 18:05
witam, ostatnio zaczela mi sie swiecic kontrolka ladowania (akumulatora)
auto pali za kazdym razem bez problemu, pasek klinowy okej, moc tez ok, turbo dziala. jakby faktycznie auto nie mialo ladowania to by mi siadl osprzet silnika po przejechaniu 500 m. a tu wszystko jest ok. dodam jeszcze ze ostatnio nabijalem klime w warsztacie. serdeczie prosze o jakies podpowiedzi jak sobie z tym poradzic i co to moze byc. i czy to moze byc tylko blad do skasowania?
focus 2003 1,8tdci 115 ps
pozdrowionka. i dzieki
Adam

mojmistrz
22-07-2014, 08:59
Stary, temat rzeka, masa przczyn, a czasami brak rozwiązań. Zacznij od zwykłego pomiaru ładowania: bez obciążenia, z obciążeniem, na jałowym, po przygazowaniu, oraz z zapaloną kontrolką. Do obejrzenia sam alternator, kable idące do niego, wszelkie masy i inne przewody.

FIXER
23-07-2014, 08:54
Stary, temat rzeka, masa przczyn, a czasami brak rozwiązań. Zacznij od zwykłego pomiaru ładowania: bez obciążenia, z obciążeniem, na jałowym, po przygazowaniu, oraz z zapaloną kontrolką. Do obejrzenia sam alternator, kable idące do niego, wszelkie masy i inne przewody.

:one:

maol
25-07-2014, 09:38
A co tu innego poradzić? Bo jest "jakiś" problem z elektryką, niesprecyzowany do bólu. W związku z tym i rada może być jedna - zmierz i sprawdź to co się da, i spróbuj cokolwiek więcej nam powiedzieć. Pomóc chcemy, ale wróżkami nie jesteśmy.

xxxadam
26-07-2014, 20:12
jest tak. jechalem trase 140 km. kiedy zostalo ostatnie 5 km sie zapalila, dojechalem i wszystko ok poza palaca sie kontrolka, dodam jeszcze ze kontrolka sie pali mocna czerwienia, nie mruga. w poniedzialek pojechalem do pracy(3km) i juz sie nie palila ale wracajac z roboty zapalila sie po 2 km i juz do domu dojechalem z palaca sie kontrolka, reszte dni jezdzilem do pracy, na zakupy itd. i wszystko ok, kotrolka sie nie palila. dzisiaj pojechalem nad jezioro, jakies 25km tez ok, ale jak wracelem to w polowie drogi mi sie zapalila. Nie jest tez tak, ze zapala sie zaraz po odpaleniu, tylko po przejechaniu jakiegos odcinka.
czy sadzicie ze moze to byc blad w komputerze?

salom
26-07-2014, 21:24
Koledzy napisali abyś coś posprawdzał,jak potrafisz.Ale jak się pytasz, to odpowiadam, to nie jest błąd w komputerze.
Przyczyną palenia sie kontrolki,jak piszesz mocnym czerwonym światłem, mogą być już krótkie szczotki regulatora w alternatorze, i raz dotykają, rsz nie, i wtedy kiedy nie świeci sie kontrolka, to akumulator jest ładowany,a kiedy świeci, to nie.
Gdyby się świeciła lekko żarzącym sie czerwonym światłem, to wskazywało by na uszkodzoną diodę prostowniczą alternatora, i wtedy akumulator jest ładowany ale słabszym prądem.

xxxadam
27-07-2014, 09:23
-salom, dzieki za odpowiedz, nie posiadam żadnych urządzeń pomiarowych zeby sprawdzic poszczegolne parametry. sprawdze alternator. a jezeli to beda szczotki to jest mozliwosc wymiany szczotek czy trzeba caly altek wymienic ?

salom
27-07-2014, 13:18
jest możliwość wymiany regulatora ze szczotkami samemu.
Jak bedzie ciężki dostep, to lepiej zdjąć alternator, wyjąć regulator, założyc nowy, zamontować alternator, i w drogę.

xxxadam
30-07-2014, 20:21
a czy ktos z was Panowie wie jak sie wyciaga altek z tego motoru?
co trzeba po kolei rozebrac i gdzie trzeba poluzowac pasek
???

Konfliktus
03-08-2014, 11:16
Witam.
podepnę się pod temat.
u mnie jest podobnie tyle że kontrolka zapala się przy pewnych obrotach (w okolicach 1000 i powyżej 2000) -na sekundę czasami dłużej ale zazwyczaj przy odpuszczaniu gazu = jak dodam to gaśnie.i co ciekawe cała jazda zaczyna się zazwyczaj dopiero po przejechaniu ok 40-50 km i zgaszenie silnika nie rozwiązuje problemu. w warsztacie sprawdzali altka i napinacze i było ok ale nie sprawdzaliśmy regulatora bo gościu nie miał warunków. czy to również objaw kończących się szczotek w regulatorze?

krilanos
03-08-2014, 12:40
regulator napięcia jako część elektroniczną możesz sprawdzić na dwa sposoby:

1) przy włączonym silniku multimetrem na klemach

2) podczas jazdy, wchodząc wcześniej w tryb serwisowy (6 albo 8 pozycja)

Konfliktus
07-08-2014, 16:16
regulator napięcia jako część elektroniczną możesz sprawdzić na dwa sposoby:

1) przy włączonym silniku multimetrem na klemach

2) podczas jazdy, wchodząc wcześniej w tryb serwisowy (6 albo 8 pozycja)

w czasie jazdy w trybie serwisowym pokazuje mi ładowanie 13,7-13,8 na zimno. po pierwszym zaświeceniu kontrolki (silnik rozgrzany) skacze 12,8-15,2. gaszę silnik i odpalam ponownie i napięcie jest 12,8-13,2. co to może być?

krilanos
10-08-2014, 22:21
na pewno masz alternator do sprawdzenia, nie znam się na tyle żeby po wyjęciu altka określić co jest walnięte ale jeśli znasz dobrego mechanika który nie zrobi Cie w jajo to umów się na wizytę. Może to być błachostka typu wypalony przewód który siła rzeczy nie styka z końcówka altka robiąc takie hece. Przypomnę tylko że prawidłowe ładowanie to te w zakresie 14.0V - 14.4V i nie mniej ani nie więcej niezależnie w jakich warunkach pogodowych. U Ciebie w tym momencie to trochę wróżenie z fusów.

W najgorszym przypadku będziesz musiał kupić inny alternator i jeśli zdecydujesz się na używkę to koniecznie wymień od razu regulator napięcia(odpowiedni do typu alternatora i tylko oryginalny, podróbki robią często problemy). No chyba że jesteś mechanikiem i masz warsztat i potrafisz ewentualnie sam wyciągnąć altka. W innym przypadku szkoda nerwów, czasu i pieniędzy ;)

Konfliktus
16-08-2014, 19:01
sprawdzenie multimetrem (kupiłem :p) dało ładowanie 14,2-14,4 więc ok. w serwisie sprawdzili na różne sposoby (kanał, gazowanie i nawet jazda w warunkach które opisałem) i nic nie znaleźli. i o dziwo od odebrania auta... kontrolka nawet nie mignęła raz :) możliwe że gdzieś styk był luźny i niechcący naprawili. nawet mocniejsze świecenie świateł przy dodaniu gazu zniknęło.
w ramach samodzielnych testów ładowanie (stan aku) wynosi:
silnik OFF 12,6V
silnik ON bez niczego 14,4V
silnik ON z klimą AUTO 22stC + audio + światła 14,3V
silnik ON z klimą AUTO 22stC + audio + światła mijania, długie, przeciwmgłowe przód i tył, ogrzewanie lusterek z szybami 12,5V

mojmistrz
17-08-2014, 18:07
12.5V przy włączonym silniku i obciążeniach, to brak ładowania. Nadal coś jest nie tak, szukaj i powodzenia ;) ja do tej pory nie znalazłem, tylko u mnie ładowanie jest, a kontrolka się pali.

krilanos
17-08-2014, 21:08
ostatnia podana wartość jest zastanawiająca, w zasadzie nie powinno spaść poniżej 13,7V, czyli coś jest nie tak... napisz jeszcze czy testy na zimnym silniku? i czy podane wartości są na biegu jałowym czy po przygazowaniu?

PS

mistrzu, niestety tak już czasami jest że szukasz przyczyny a ona ujawni się w najmniej spodziewanym momencie ;)

mojmistrz
17-08-2014, 22:10
Krilanos, walczę z tym ponad 2 lata, powoli powątpiewam, że znajdę rozwiązanie :D

Konfliktus
18-08-2014, 15:47
ostatnia podana wartość jest zastanawiająca, w zasadzie nie powinno spaść poniżej 13,7V, czyli coś jest nie tak... napisz jeszcze czy testy na zimnym silniku? i czy podane wartości są na biegu jałowym czy po przygazowaniu?

silnik zimny i na jałowym, bez gazowania.
zauważyłem że od odbioru auta z serwisu kontrolka zapaliła mi się raz na 1 sek przy podjeżdżaniu pod górę na 4 biegu i obrotach ok 1100, a po zmianie na 3 bieg wszystko ok już. może gdzieś coś się ślizga?

mojmistrz
18-08-2014, 16:16
Może być, że pasek niedomaga. Psiknij go sprayem przeciw uślizgom i obserwuj.

krilanos
18-08-2014, 21:17
proponowałbym ostatecznie sprawdzić akumulator, w piątek podłączyć pod prostownik a po naładowaniu zostawić na 24h i po tym czasie sprawdzić napięcie aku. Według mnie minimalna wartość to w granicy 12,2V. 13.0V mają nówki, 12,6V ma mój katowany na krótkich dystansach :P

mjprzem
19-08-2014, 07:42
Ale cuda wypisujecie... glowa peka.

Po 1- nie da sie sprawdzic regulatora napiecia do konca w 100%. (bo pełni on wiecej funkcji jak tylko regulacja napiecia ładowania)
Po 2 -co ma napiecie akumulatora do kontrolki ladowania jesli akumulator ma sprawny?
Po 3- gdyby pasek sie slizgal to nie miałby lądowania i napewno slyszalby jak sie pasek slizga.
Po-4-Smart Charge to sposób sterowania alternatorem który spełnia kilka funkcji

jest kilka mozliwosci sprawdzenia przyczyny kontrolki ladowania.

po 1 niema pewnosci ze przewody pomiedzy PCM a alternatorem sa sprawne-to jest podstawa-pomiar rezystancji przewodow i sprawdzenie czy nie mają przebicia.

jezeli przewody sa sprawne zostaja juz tylko 2 mozliwosci.
-1-alternator(regulator) bo moze byc jedno lub drugie albo jedno i drugie choc zazwyczaj tylko jedno jest powodem(przyczyny przykladowe to: slabe połączenia pomiedzy regulatorem i alternatorem -slabe styki na przewodach, uszkodzone uzwojenie lub przerwa w uzwojeniu alternatora, wyslizgane "slizgi" od szczotek na wałku alternatora-mogą powodowac przery w dopływie prądu do wirnika alternatora)
-2-PCM- problem z uszkodzonym sterownikiem silnika-zimne luty w sterowniku

PS. kontrolka od ladowania w ukladzie Smart charge -moze zaswiecac sie z dwoch powodow przedewszystkim:
-za niskie napiecie
-za wysokie napiecie

a kolega niewie z jakiego powodu sie zaswieca-czy w momencie zaswiecania sie kontrolki od ładowania występuje przeładowanie lub czy wystepuje niedoładowanie-choć jesli wystepuje porzeładowanie to jest szansa ze to problem z alternatorem.

mick1973
19-08-2014, 08:08
PS. kontrolka od ladowania w ukladzie Smart charge -moze zaswiecac sie z dwoch powodow przedewszystkim:
-za niskie napiecie
-za wysokie napiecie
- komunikacja między regulatorem a PCM jest niemożliwa /utrudniona - przerwa/kiepski styk .Napięcie wtedy wynosi 13,7-13,8V i niezależne od temperatury i obciążenia.Warunkiem jest oczywiście sprawny regulatora.Czyli zachowuje się tak samo jak beż podłączonej wtyczki .

Konfliktus
19-08-2014, 15:46
ale aku jest nowiutki - w maju wymieniowy na Bosch Silver S4 72Ah 680A bo poprzedni był tylko 450 a na testerze miał poniżej 300A.

krilanos
19-08-2014, 22:04
Panie mjprzem, miałeś problem z ładowaniem czy walisz wyuczoną teorią?

oczywiście że akumulator ma dużo do powiedzenia! wystarczy że będzie walnięta cela a różne dziwne rzeczy będą się dziać... chociażby falowanie obrotów czy szarpanie silnikiem. Kolega opisuje swój problem a my staramy się pomóc. Napisał że po wizycie u mechanika problem PRAWIE zniknął, czyli regulator w teorii dobry, tylko coś z kablami było nie tak. Skoro uważasz że piszemy bzdury to przeczytaj raz jeszcze wątek i zastanów się czy oby ładowanie (a w zasadzie jego brak) rzędu 12,5V przy pełnym obciążeniu to normalna sprawa i czy oby na pewno nasze porady są bez sensu...

PS

i nie pisz bzdur że kontrolka świeci się przy przeładowywaniu (zbyt wysokim napięciu jak się domyślam), a na pewno nie w mk1

mjprzem
20-08-2014, 12:06
Skoro uważasz że piszemy bzdury to przeczytaj raz jeszcze wątek i zastanów się czy oby ładowanie (a w zasadzie jego brak) rzędu 12,5V przy pełnym obciążeniu to normalna sprawa i czy oby na pewno nasze porady są bez sensu...

czytalem uwaznie -naprawde i zwalacie wine na akumulator?

gdyby byla walnieta cela to walnieta cela wychodzi odrazu po przylozeniu miernika do akumulatora!!! chyba ze ktos niema pojecia co mierzyc. ps. nawet walnieta cela nie bylaby wstanie zbic tak napiecia z alternatora ktory ma 90A czyli okolo 40A na wolnych obrotach.

Ladowanie 12,5V-czyli jego brak to normalna sprawa przypelnym obciazeniu
ps. 12,5V to nie brak ladowania ale juz nawet rozladowywanie akumulatora.

tak czy siak podalem dokladnie mozliwe przyczyny problemu.

-moim zdaniem jezeli niema pewnosci to aby za duzo nie grzebac to najtaniej moze kupic drugi alternator i wymienic choc na 100% ten ktory jest w samochodzie jest sprawny a co najwyzej moze miec problem z:
-polaczeniami na slizgach-jesli sa wytarte
-polaczeniami na regulatorze-bo czesto wlasnie tam potrafia sie cuda dziac -a nawet regulator-blaszka od ladowania potrafi pokekac zasniedziec
-polaczeniami pomiedzy uzwojeniami-do diodek mostka prostowniczego

z tego co kolega opisuje to moze (ale nie koniecznie to jest to) za takie zachowania odpowiadac np. wytarty slizg i wowczas pojawiaja sie skoki napiecia na alternatorze i bo regulator probuje nadgonic spadki napiecia wywolane chwilowym zanikiem ladowania w wyniku wytartego slizgu. w wyniku skokow napiecia ponad dopuszczalne sterownik silnika wychwytuje bledy i pojawia sie komunikat w formie kontrolki ladowania ktora moze sie zaswiecac np. w wyniku zbyt wysokiego ladowania takze-i najprawdopodobniej moim zdaniem to moze byc przyczyna calego problemu-choc oczywiscie nie musi ale to mozna tylko sprawdzac przy samochodzie a nie na forum.

Konfliktus
22-08-2014, 17:05
co by to nie było... nie mam wyboru i muszę zrobić trasę 450 km w jedną stronę i tego samego dnia wrócić - wszystko wyjdzie w praniu :diabelek:

mojmistrz
22-08-2014, 17:45
Jak masz ładowanie to i z 50 tysięcy przejedziesz ;) ja dojechałem do Chorwacji, wróciłem, a ona dzielnie mi towarzyszyła, z przerwami, ale jednak :P

xxxadam
24-08-2014, 15:22
u mnie juz po klopocie, wymienilem caly regulator napiecia, wszystko chodzi pieknie.

nie chcac otwierac nowego tematu, potrzebuje wymienic te tuleje ze srubami(fot.)
tylko nie wiem o co sie pytac w hurtowi. mozecie mi powiedziec jak te tuleje sie profesjonalnie nazywa ?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t34.0-12/10638107_767258073337244_1104381778_n.jpg?oh=d402a 3e5af67d72b45a78b81c283acb1&oe=53FBFAE5&__gda__=1409051397_258d1bd2cbda12ef37a26ce43677c18 c

Konfliktus
25-08-2014, 15:05
witam ponownie.. żyję :D
no i udało się bez jednego mrugnięcia dojechać do Dąbek (pod Koszalinem) i wrócić do Olsztyna. chyba faktycznie niechcący został naprawiony - jakiś kabelek nie stykał pewnie

moby
21-09-2014, 22:24
Witam. Podepnę się pod temat. Ponieważ właśnie wrócił alternator z regeneracji - wymieniony został regulator napięcia a kontrolka nadal świeci. :(

grzegorz3535
22-09-2014, 04:34
MIałem podobnie u mnie regulator podawał 16V i pekł akumulator od przeładowania no i wtedy dopiero zaczeło sie dziać z autem. Wymiana regulatora na no name 1 dzien ok , na drugi wszystko sie zapałiło na desce wszystkie błędy. Włóżony drugi orginalny to samo. Brak pomysłów elektryk posprawdzał niby wszystko ok ,ale deska cała sie pali łącznie z ładowaniem. Pomogł dopiero fachowiec od forda z serwisu wgrał nowy program kontrolki pogasły mało tego jak wiemy wolne obroty w 1.6 benzynce potrafia falowac od tego czasu jest wszystko ok. Na focus forum jest podobny temat i tez podobne rozwiazanie. Ale wczesniej trzeba wyeliminowac wszystkie mozliwe przyczyny od braku masy itp............................

moby
22-09-2014, 08:14
Tyle, że jak byłby brak masy na alternatorze to nie powinno być ładowania. a ja ładowanie mam. Przed wymianą regulatora było 13,5V stale bez względu na obciążenie lub obroty silnika. a dziś będę mierzył jakie jest po wymianie.
... po wymianie regulatora napięcia ładowanie 13,7 V
po odpaleniu silnika mija 25 sekund i zapala się lampka ładowania i świeci stałym, mocnym światłem.

moby
22-09-2014, 22:25
Doczytałem na innym forum, że może to być również wina mostka diodowego w alternatorze. Ktoś spotkał się z tego typu przyczyną świecenia kontrolki ładowania, pomimo iż ładowanie jest?

mjprzem
23-09-2014, 11:10
#25 a czytales tego posta rozumiem? wiec powinienes wiedziec juz ze powodow zaswiecania sie kontrolki od ladowania moze byc bardzo wiele, ale szczegolnie powinno uwage sie skupiac na alternatorze i wszystkim co z nim zwiazane w srodku. czyli moste tez moze byc tego powodem ale raczej obstawialbym zimne luty jesli oryginalny byl rozcinany po zgrzewaniu.

Konfliktus
30-11-2014, 16:53
około miecha temu pojechałem na myjnię i od tamtego czasu mam tak że odpalam i wszystko ok. jadę gdziekolwiek. odpalam po jakimś czasie i od razu lub po przejechaniu kilkuset metrów mam przygasające (falujące) światła i wyświetlacze wewnątrz i czuję że samochód faluje obrotami. kontrolka miga. nie mam pomysłu co to może być ładowanie sprawdzałem i jest ok - zgaszony ma 13,7 odpalony bez obciążenia 14,8 z obciążeniem 14,4.

mjprzem
05-12-2014, 12:37
powodem tego ze masz przeladowanie moze byc spadek napiecia do sterownika i komputer mysli ze masz za niskie ladowanie i podbija napiecie ladowania, a w rzeczywistosci ladowanie jest za wysokie.

A spadek napiecia powstaje np. zasniedziale bezpieczniki, slaba masa itp. prawdopodobnie cos gdzies slabo laczy. ale trudno jest mi powiedziec gdzie slabo laczy i co slabo laczy bo rownie dobrze moze to byc w samochodzie jak i w alternatorze.

sprawdz napiecie w trybie serwisowym co widzi deska rozdzielcza a co widzi miernik na akumulatorze-lub co widzi miernik w kabinie.

jak bedzie znaczny spadek napiecia to nic dziwnego ze musza sie cuda dziac, bo sterownik na sile podbija ladowanie a w rzeczywistosci ladowanie jest za wysokie-a za wysokie ladowanie tez powoduje zaswiecenie sie kontrolki od ladowania.

Rommi
15-01-2015, 16:24
Witam . Podzielę się moim przypadkiem. Autko pewnego razu pokazało mi tą nieszczęsną kontrolkę i... przekonany że kończą mi się szczotki umówiłem się z elektrykiem. Szczęśliwie spotkałem się z kolegą który miał podobny przypadek w aucie z tej samej stajni.
Podał mi namiar elektryka który mu to usunął.

Auto w momencie gdy paliła się kontrolka ładowało 14,2 a w momencie gdy się nie paliła .....16 V.... W aucie jest zastosowany jakiś tam system "smart ...." który obniża czy wyłącza ładowanie a tym wszystkim steruje PCM .

Po wyjęciu, rozebraniu , kontroli całego alternatora i wymianie łożysk ( czysto profilaktycznie ), i potwierdzeniu że jest super, kolega elektryk przystąpił do szukania przerwy w instalacji ( tego był pewien 99% . 1% rezerwował na uszkodzony PCM :))

Spróbuje przekazać fotorelację .

mjprzem
16-01-2015, 08:10
Rommi-nie podales konkretnie przyczyny problemu. Bo rozumiem ze albo nie-stykajacy kabelek albo slaba masa.

Rafał A.(antek)
16-01-2015, 18:34
zgniły przewod do pcm

damianisko5
17-01-2015, 07:57
Rafał A. - gdzie dokładnie był ten "zgniły przewod do pcm ". Możesz podać dokładną lokalizację ?
Rafał A - dzięki, w tym miejscu to miał prawo przegnić.

Rafał A.(antek)
17-01-2015, 12:04
przeciez jest na zdjeciach wyzej

mjprzem
20-01-2015, 08:16
ja tam nie widze zgnilych kabelkow-raczej mam wrazenie ze widze jakby 1 przerwany kabelek-ale dla pewnosci wole zapytac co widze bo jakość zdiecia może mylic i kazdy moze widziec co innego.

ikooo
12-04-2016, 08:16
WITAM.
2 problemy. FF mk1 FL 2002 R. wymieniłem wczoraj akumulator na nowy 60Ah/550A.

Po wymianie nadal świeci "kontrolka od ładowania akumulatora" włącza się po 1-2min od odpalenia samochodu. Auto jedzie bez zarzutu nie widzę żadnej różnicy (przejechane ponad 25km).
Dodatkowo zaobserwowałem, że nie mogę włączysz ogrzewania przedniej szyby = przycisk nie reaguje, nie świeci się po naciśnięciu (wcześniej działało bez zarzutu).
Dodam, że wszystko poza przednia szyba działa - tylnia szyba się włącza (świeci), klima działa, elek. szyby chodzą, ipt - nie sprawdzianem tylko lusterek elekt.
W takim wypadku od czego zacząć sprawdzanie gdzie problem? Przeprogramowało się czy spaliło? Przekaźnik czy bezpiecznik - gdzie szukać? Dla zielonego instrukcja.dz

krzys1968
12-04-2016, 08:42
Zaczni od alternatora czy regulator napiecia dobrze dziala

Klocek7
12-04-2016, 08:45
Na alternatorze sprawdź stan szczotek (szczotkotrzymacza) - jak zużyte nie ma ładowania :(
Wymiana prosta :)

ikooo
12-04-2016, 08:57
Zaczni od alternatora czy regulator napiecia dobrze dziala
Dz. za szybką reakcje. Czyli nie bawić się w bezpieczniki i przekaźniki? Najpierw sprawdzić czy jest ładownie 14-14.4V?

Na alternatorze sprawdź stan szczotek (szczotkotrzymacza) - jak zużyte nie ma ładowania :(
Wymiana prosta :)

Dz. Mogło z dnia na dzień? Wymiana jaki koszt tych szczotek? Nigdy nie wymieniałem sam

Klocek7
12-04-2016, 10:31
"ikooo" - wymiana szczotek/szczotkotrzymacza jest prosta jak "10m sznurka w kieszeni" - :D :P
A serio, to masz mocowaną (CHYBA !!!) plastykową kostkę od tylnej strony na alternatorze, zapewne tam gdzie masz przyłącz elektr. i odkręcasz 2 x srubki/wkręty i ... (!!!) DELIKATNIE wyciągasz bo może wyskoczyć :D
CHYBA tak, z tego co pamiętam po innych montażach bo jeszcze w swojej Foce nie wymieniałem :)
Mogło z dnia na dzień bop jak przytarło szczotki, że brakło styku to nie masz "zamknięcia obwodu" - a w ostatniej jeździe pracowało bo chodził cały czas a nagrzany mógł mieć lepszy styk :/

ikooo
12-04-2016, 10:53
"ikooo" - wymiana szczotek/szczotkotrzymacza jest prosta jak "10m sznurka w kieszeni" - :D :P
Tylko skąd wezmę tyle metrów sznurka :027: dzięki za starania.

Poważnie! Załóżmy, bo na razie nie mam dostępu do auta, że to szczotki nie stykają/do wymiany to istnieje zagrożenie rozładowaniem akumulatora (nowego) w każdej chwili? Nie ładuje. Normalnie auto się zachowuje - pasek nie piszczał nie słyszałem - wszystko działało oprócz ogrzewanie przedniej szyby. Czy to może być powiązane pobór mocy za mały dla szyb?

Klocek7
12-04-2016, 11:33
Taka sytuacja jest możliwa: pasek wieloklinowy napędza alternator ale ten poprzez zużyte szczotki nie produkuje prądu/nie przekazuje na obwód elektr.pojazdu => Ty jeździsz na zasilaniu z akuma; dopuki akum wytrzyma jazda możliwa ale już niedługo (bo światła, swiece, zapewne radio/CD, kamerka, ładowarka ...
Ogrzewanie przedniej szyby może nie działać bo potrzebuje więcej mocy, której nie zapewni rozładowywany akum i działa ale w min., zakresie i efekty mizerne :(
Wkrótce akum Ci padnie jeśli nie doładujesz mogą być problemy z odpaleniem po postoju i marnymi światłami w nocy w trakcie jazdy ...

krzys1968
12-04-2016, 11:57
http://ford.sklep.pl/product-pol-16145-regulator-napiecia-alternatora-Focus-Mk1-Magneti-Marelli.html regulator ze szczotkami jak dobrze widzialem

ikooo
13-04-2016, 06:40
Okazało się, brak ładowania, przy włączeniu świateł spadało do 12.6V. Ładowało na jeden tylko. Dałem do magików-mechaników maja wymontować alternator i do regeneracji. Nowy akumulator. aktualizuje czy pomogło.

ikooo
14-04-2016, 16:50
Aktualizacja 14.04.2016 r.:
Po regeneracji alternatora auto przejechało 2 km i wszystko grało - grzanie przedniej szyby działało i reszta elektryki bez zarzutu - potem postuj, po 10 min ponownym odpaleniu samochodu po kilkudziesięciu sekundach znowu zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora - grzanie przedniej szyby nie działa - znowu wróciło do 12.4-12.6V - auto u magika. Propozycje pilna sprawa. Dzięki

Rafał A.(antek)
15-04-2016, 22:34
wsadzic porządny regulator jak mostek sprawny

ikooo
16-04-2016, 08:32
wsadzic porządny regulator jak mostek sprawny

Porządny tzn jaki? Orginalny czy wystarczy zamiennik? Dz.

Rafał A.(antek)
18-04-2016, 16:11
DOBRY zamiennik, najlepiej oryginał ale trudnodostepny. o ile to powodem A nie np uszkodzenie mostka

kuchar07
18-04-2016, 16:49
U mnie ta sama sytuacja, świeci sie kontrola od lądowania i nie dziala grzanie przedniej szyby, lądowanie 14,2 bez względu jakie obciążenie jest włączone, wymontowałem alternator wymieniłem regulator 330843 | CARGO żadnej różnicy, kontrola świeci lądowanie dobre. dałem sie na spokój i bede tak jezdzil az padnie calkiem. zauważyłem tez w książce serwisowej ze juz po 2 miesiacach od kupna właściciel zgłosił kontrolkę lądowania i wtedy ford na gwarancji wymienił alternator. Auto z 2008r

mojmistrz
18-04-2016, 20:00
kuchar07, spoko, ja mam to już ponad 4 lata ;) ostatnio myślałem, że wymiana akumulatora zakończyła sprawę, ale niestety nie, nadal się zdarza, rzadziej, ale zdarza. Już nie szukam. Ładuje to ładuje, na wuj dążyć temat ;)

Xperia Z1 tap tap

Marek-B
18-04-2016, 20:09
6 lat już jeżdżę z palącą się kontrolką. Kupiłem voltomierz do gniazda zapalniczki i widzę jak jest z ładowaniem.

jack155
20-04-2016, 21:38
Pamowie . Ja miałem to samo, okazało się że jeden z pinów w kostce regulatora sie upalił i nie było styku. Dorobiłem nowy i hulaszczy aż miło

zxcvb
17-05-2016, 14:59
potwierdzam u mnie też świecilą kontrolka wyjołem wtyczke3 pin miał rdzawy nalot odrapałem i narazie działa odpukać żeby jak najdłużej ładowanie 14,4 jak wszystko klima szyba nawiewy światła spada do 12,3 ale staram się wszystkiego nie używać na raz przebieg 252000km

Tresor
19-07-2016, 18:46
Witam Panów może i panie dolacze sie do tak fajnego rozwojowego tematu.
Temat rzeka a mozliwosci jeszcze wiecej, moj przypadek w skrucie z w tym temacie : alternator ugotowal foce akumulator ( co ciekaw kontrolka nie świeciła) wiec wymiana aku i wymiana alternatora na regenerowany, po przejechaniu 300 km pyk i kontrolka po raz pierwszy sie aktywowala po pomiarach przed zapaleniam sie kontrolki ( zapalalala sie po jakims czasie) wszystko wzorcowo po zapaleniu wchodzi w tryb 13.8 i sie nie zmienia po obciazeniu- wiec czyszczenie mas sprawdzanoe wtyczki alternatora i nic dalej swieci po jakims czasie, na trasie po przekroczeniu 3000 obr ladowanie padalo wogole 12,4 czyli brak. Zregenerowali mi stary alternator wymienili regulator, zamontowalem i dejavu po okolo 300 km to samo.!!!
Mam prosbe nie sprawdzalem jeszcze calosci ciaglosci wiazki wtyczki alternatora gdzie kakretnie leca te 3 kabelki.
Pozdrawiam i prosze o refleksje ;-)

Fazik83
19-07-2016, 19:20
Kostka odłączona, samochód na wolnych obrotach.
Powinno być:
Kabelek czerwony (S): 12v - przewód do bezpiecznika F31
Kabelek niebieski (środkowy) (SIG): 2,4v - przewód do PCM
Kabelek szary (FR): 9,4v - przewód do PCM

Tresor
20-07-2016, 18:53
Witam ponownie.
Jestem właśnie po pomiarach i -

Kostka odłączona, samochód na wolnych obrotach.
Jest:
Kabelek czerwony (S): 13,8V tyle co ładowanie akumulatora
Kabelek niebieski (środkowy) (SIG): 80mV
Kabelek szary (FR): 9,7V

Tak to wygląda.
Jakieś refleksje mili ludzie?

Marek-B
20-07-2016, 20:25
Qrde , u mnie w 1,6 ....napięcia na czerwonym nie ma. Na dwóch pozostałych jest OK.
Odizolowałem nawet tak w odległości 30 cm i lipa. Czy w silniku 1,6 , też ten czerwony kabel idzie do bezpiecznika 31 ?? Na bezpieczniku jest napięcie.
Może by tak puścić na wtyczkę zasilanie z akumulatora przez dodatkowy bezpiecznik.
Dobry pomysł , czy niekoniecznie?

Konfliktus
21-07-2016, 08:23
z moich obserwacji - nawet po wymianie altka na regenerowany kontrolka potrafi zaświecić w określonych warunkach - mianowicie gdy jest mokro. podejrzewam że gdzieś mam krótkie zwarcie i komp wykrywa coś z napięciem i jak zaświeci to świeci. gaszę auto odpalam i nic nie ma. to chyba taki klimat w tych autach. przed wymianą miałem tak że nawet po zgaszeniu kontrolka po kilku minutach wracała

maol
21-07-2016, 08:33
Obejrzyj dokładnie połączenia do masy, wtyczki i wiązki. Coś nie styka albo przywiera....

Fazik83
21-07-2016, 14:28
Qrde , u mnie w 1,6 ....napięcia na czerwonym nie ma. Na dwóch pozostałych jest OK.
Odizolowałem nawet tak w odległości 30 cm i lipa. Czy w silniku 1,6 , też ten czerwony kabel idzie do bezpiecznika 31 ?? Na bezpieczniku jest napięcie.
Może by tak puścić na wtyczkę zasilanie z akumulatora przez dodatkowy bezpiecznik.
Dobry pomysł , czy niekoniecznie?

Też to miałem. Zamiast szukać przerwy na kablu, puść dodatkowy od wtyczki przy alternatorze do bezpiecznika F31.

Tresor
21-07-2016, 16:41
Witam ponownie.
Jestem właśnie po pomiarach i -

Kostka odłączona, samochód na wolnych obrotach.
Jest:
Kabelek czerwony (S): 13,8V tyle co ładowanie akumulatora
Kabelek niebieski (środkowy) (SIG): 80mV
Kabelek szary (FR): 9,7V

Tak to wygląda.
Jakieś refleksje mili ludzie?

Witam.
Sa roznice w podanych pomiarach, czy na czerwonym moze byc tyle co w tym czasie na aku? I dlaczego jest ttlko 80 mV na niebieskim?

technik08
21-07-2016, 19:12
Szary jest chyba kabelkiem którym PCM steruje ładowanie i napięcie przychodzi z PCMa , niebieski podaje info na PCM , a czerwony jest podłączony pod plus z aku . Przy odłączonej wtyczce nie ma napięcia z altka stąd te 80mV .

Tresor
22-07-2016, 18:33
Szary jest chyba kabelkiem którym PCM steruje ładowanie i napięcie przychodzi z PCMa , niebieski podaje info na PCM , a czerwony jest podłączony pod plus z aku . Przy odłączonej wtyczce nie ma napięcia z altka stąd te 80mV .

W niedziele jak aura bedzie sprzyjac, wyjme podstawe aku, filtr powietrza aby dostac sie do wiazki i przejrze cala droge tych kabelkow ;-)

Oprocz tefo to pozostalo wymiana paska wielorowkowego, moze on cos nie domaga?

technik08
22-07-2016, 18:56
W MK2 celowo poluzowałem napinacz paska , bo coś mi piszczało i altek zaczął się ślizgać . Potem wywaliło błąd obrotów alternatora . PCM porównuje obroty altka i koła pasowego silnika . Jeśli miałbyś taki komunikat to pozostają jeszcze uślizgi na jednokierunkowym sprzęgle na wałku altka .

Marek-B
24-07-2016, 11:45
Kostka odłączona, samochód na wolnych obrotach.
Powinno być:
Kabelek czerwony (S): 12v - przewód do bezpiecznika F31
Kabelek niebieski (środkowy) (SIG): 2,4v - przewód do PCM
Kabelek szary (FR): 9,4v - przewód do PCM

Dzięki za rozpiskę napięć. Po 6 latach :) palenia się kontrolki, wystarczyło puścić od nowa czerwony kabelek , napięcie idealne, błędów brak i kontrolka wreszcie zgasła.

Tresor
29-07-2016, 21:14
Dobry wieczór.
Kolejne fazy z ładowaniem-po resecie kompa kontrolka standardowo zapalila sie po jakis 200 km po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu przez kolejne 200 sie nie zapaliła LECZ im szybciej sie jechalo tym ladowanie spadalo do minimum 12.8!!!

Miał ktoś takie cos?

technik08
30-07-2016, 08:01
Może post 71 pomoże .

Bump: Znajomy elektromechanik mówi że przy przebiegu 200kkm siadają koła pasowe altka .

cezarg1410
30-07-2016, 09:10
Dobry wieczór.
Kolejne fazy z ładowaniem-po resecie kompa kontrolka standardowo zapalila sie po jakis 200 km po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu przez kolejne 200 sie nie zapaliła LECZ im szybciej sie jechalo tym ladowanie spadalo do minimum 12.8!!!

Miał ktoś takie cos?
8 lat jeździłem mk1 u miałem na radiu wyświetlacz napięcia.
I ja tam widziałem pełny wachlarz napięć. Od 12.8 do nawet 14.8. Te wyższe wartości to były właściwie tylko po nocnym rozruchu. Aha: problemów z nie doładowaniem albo kontrolka nigdy nie miałem.

Tresor
30-07-2016, 09:19
Może post 71 pomoże .

Bump: Znajomy elektromechanik mówi że przy przebiegu 200kkm siadają koła pasowe altka .

Witam.
To tak zwane sprzeglo altka?
A pasek wielorowkowy jest ok z tego wynika?

Bump: 8 lat jeździłem mk1 u miałem na radiu wyświetlacz napięcia.
I ja tam widziałem pełny wachlarz napięć. Od 12.8 do nawet 14.8. Te wyższe wartości to były właściwie tylko po nocnym rozruchu. Aha: problemów z nie doładowaniem albo kontrolka nigdy nie miałem.

I co po 8 latach? :-D
A elektromechanik cos mowil dlaczego tak?

salom
30-07-2016, 10:15
Tyle napisanych postów,a nawet jak będzie jeszcze drugie tyle, i tak nie dojdziecie do wspólnego porozumienia, bo to jest tak jak ze wszystkim, i zawsze.
Inteligentnym ładowaniem steruje PCM, i nie wiem co byście nie robili, nigdy nie będzie stałego ładowania 14,5 Volt.
Jest zakres, tak jak pisało od 12,8 V, czyli brak ładowania, a kontrolka nie swieci, do nawet 14,8 Volt, u jednych nie swieci, u innych świeci a samochód jedzie.
Tak to wymyslili konstruktorzy pojazdów, a my możemy tylko obserwować różne zachowania ładowania, przy zmiennych zależnosciach które powodują obserwowane zmiany napieć na obserwowanym wyświetlaczu.
I tak jak w życiu, jeden ma tak, a inny inaczej, i kto chce może to zaakceptowac, a inni do końca będą sie upierać, że tak powinno być, jak jest u nich.

Tresor
30-07-2016, 11:04
Tyle napisanych postów,a nawet jak będzie jeszcze drugie tyle, i tak nie dojdziecie do wspólnego porozumienia, bo to jest tak jak ze wszystkim, i zawsze.
Inteligentnym ładowaniem steruje PCM, i nie wiem co byście nie robili, nigdy nie będzie stałego ładowania 14,5 Volt.
Jest zakres, tak jak pisało od 12,8 V, czyli brak ładowania, a kontrolka nie swieci, do nawet 14,8 Volt, u jednych nie swieci, u innych świeci a samochód jedzie.
Tak to wymyslili konstruktorzy pojazdów, a my możemy tylko obserwować różne zachowania ładowania, przy zmiennych zależnosciach które powodują obserwowane zmiany napieć na obserwowanym wyświetlaczu.
I tak jak w życiu, jeden ma tak, a inny inaczej, i kto chce może to zaakceptowac, a inni do końca będą sie upierać, że tak powinno być, jak jest u nich.

Dzieki za opinie, lecz mi nie chodzi o zakres ladowania ttlko o naprawe problemuu z zapalajaca sie kontrolka! Moglbym tak jezdzic ale wole jak mi zadna kontrolka zbedna sie mi nie pali. Musi byc rozwiazanie problemu, skoro sie popsulo jest sposob naprawy tak to dziala w mechanice!

Wymienie sprzeglo alternatora i zobacze co bedzie.

technik08
30-07-2016, 18:23
Jeśli pasek napędza altka a nie piszczy , to powinien być ok . Pomysł ze sprzęgłem altka jest jedynym jaki w tej sytuacji przychodzi mi do głowy , ale czy jego wymiana pomoże nie wiem . Powinien wystąpić błąd obrotów altka .

salom
30-07-2016, 19:37
Niedawno jeden z Kolegów pisał, że jeżdził 6 lat ze świecącą kontrolka ładowania, Ja bym tyle nie wytrzymał, po 2 latach wyjał bym żarówke, 20 minut roboty.

Ja też niedawno miałem podobne objawy z kontrolką, na jednym alternatorze z nowym regulatorem się zapalała po 20 sekundach, i czasami gasła, a na drugim alternatorze z tym samym regulatorem gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem, i w czasie jazdy sie nie zapala, ale ładowanie jest dokładnie takie, jak wyżej Koledzy opisują.

technik08
30-07-2016, 20:09
salom , weź pod uwagę że zapalona kontrolka nie pozwoli włączyć ogrzewanej przedniej szyby i być może nagrzewnicy elektrycznej PTC .

salom
30-07-2016, 20:55
Tego nie brałem pod uwage, bo nie mam grzania ani szyby, ani tego drugiego.
Ale kupiłem drugi sprawny PCM, ulegajac sugestiom podpowiadaczy na Forum, i na tym drugim zachowuje sie ładowanie identycznie, jak na oryginale.
Jedynie lekkie różnice są, jak założę drugi akumulator również całkowicie sprawny.
Ale nigdy nie ma ładowania takiego, aby cały czas było 14,5 Volt, z małymi odchyłkami.

technik08
31-07-2016, 12:11
Witam.
To tak zwane sprzeglo altka?
A pasek wielorowkowy jest ok z tego wynika?

Bump:

I co po 8 latach? :-D
A elektromechanik cos mowil dlaczego tak?
Podobno taka jest trwałość tego sprzęgła .

Tresor
31-07-2016, 14:10
Podobno taka jest trwałość tego sprzęgła .

No i lipa!
Ostatnia sruba trzynajaca sprzegielko do bloku sie wyslizgala ( okragla prawie) i z braku sprzetu do odkrecenia ( jakis magiczny klucz czy cos) musialem zlozyc do kupy wszystko i kolejne podejscie dopiero za jakies 1000km ok 3 tyg!
Tyle z palaca kontrolka i kontrola ladowanianie czeka mnie do następnego podejścia :-(

Tresor
23-08-2016, 10:47
Witam.
Wkoncu znalazłem czas na wymiane sprzegla alternatora na inne uzywane i nic to nie zmieniło.
Jezdze z ta zapalajaca sie kontrolka juz 3k km i aku dalej naładowane, zapala sie teraz bardzo roznie nie wiem od czego to zależy, raz po 20 sek raz po 150 km raz po 350km. W wolnym czasie jeszcze raz sprawdze kabelki z wiazki po kolei! A jak auto bedzie moglo isc do elektryka to je wstawiam mam dosc mojego zmarnowanego czasu!

Apropo elektryka, to zna ktos jakiegos w Szczecinie?

Dzis nowe oznaki, po raz pierwszy kontrolka sie zapalala i gasla, swiatla drogowe i oswietlenie zegarow w tym momencie falowalo, dzialo sie to przez jakies 30 minut po przejechaniu 300 km, po parkingu wszystko ok. Wczesniej jak kontrolka sie zapalala to gasla dopiero po ponownym uruchomieniu auta. Jak w dzien sie zapalala na krotko to przy wolnej jezdzie wystarczylo odpuscic gazu i ponownie dodac!!!

Ktos mial takie cyrki?
Robil ktos elektryke w fordzie na bandurskiego?

zmulim
28-11-2016, 07:42
Panowie, podpinam się pod temat. Dziś mnie zaniepokoiła jedna rzecz - auto całą noc stało na -6 mrozie, rano go odpaliłem bez problemów, szyba z przodu była zamrożona więc (nie mam elektr. grzania przedniej szyby) nawiew na szybe ciepły i 3 bieg dmuchawy. Po kilku minutach ruszyłem w trasę i odpaliłem światła przednie, radio i grzanie lusterek i tylnej szyby. No i wtedy gdy jechalem z górki zaświeciła mi się kontrolka ładowania, gdy zwiększyłem obroty to zgasła i już nigdy wiecej się nie pojawiła w trasie, nawet jak później halogeny włączyłem. Pytanie czy to normalny objaw. Ja sobie to tłumaczę tym że aku byl słaby po nocy wiec start, grzanie, klima itd spowodowały ze był duży pobór prądu a później gdy już doładował i obroty się zwiększyły to kontrolka zgasła. Dobrze myślę? Alternator robiony ori, wymieniłem wirnik, regulator i łożyska i podczas sprawdzania wyszło ze z nim jest wszystko ok. I jeszcze jedno - mam aku Centre Futurę, czy jest ona srebrno - wapniowa jak zaleca Ford, nie wiem, ale czy to by mogło być powodem?

salom
28-11-2016, 09:55
Już kilkukrotnie pisałem, że wina leży w alternatorze, i w niczym innym.

zmulim
28-11-2016, 10:02
Ok, dzięki. Czyli uważasz ze takie zachowanie jest nieprawidłowe? Pod mniejszym obciążeniem takie coś nigdy się nie działo. W zasadzie to w altku mam wymienione praktycznie wszystko poza mostkiem prostowniczym. Ładowanie sprawdzałem i jest wszystko ok.

salom
28-11-2016, 17:03
Jeden pisał, że jeżdził tak 5 lat.
Komputer PCM nie odróznia tego altka, pewnie ktos kiedyś go wymieniał.
Oryginalny drogi, jak ładuje to jeżdzic, przysłonić żarówkę aby nie dawała po oczach, będzie najtaniej.
Po co sie wpedzac w koszty.

Marek-B
28-11-2016, 18:56
[QUOTE=salom;2702183]Jeden pisał, że jeżdził tak 5 lat.

/QUOTE]

...i dalej tak jeździ . Kupiłem sobie w Biedrze woltomierz wpinany w gniazdo zapalniczki i jest OK. :)

zmulim
28-11-2016, 19:13
Hehe :) mnie generalnie bardzo rzadko się takie coś w ogóle pojawi na desce rozdzielczej. Pytałem z ciekawości ale najwyraźniej smart charging lubi płatać figle ;) Ładowanie wiem że na 100% mam i jest ono ok a altek ori. O dziwo dziś już ani razu nic mi się nie zaświeciło, mimo że miałem sporo odbiorników powłączanych łącznie z podgrzewaniem szyb i lusterek itd (być może faktycznie pobór przekroczył możliwości altka na wolnych obrotach chwilowo). Tak że zastosuję się do porady kolegi salom i oleję to. Kiedyś mam w planach zakup takiego cudeńka jak UKP z Reveltronics - tam jest też monitorowanie ładowania :)

salom
28-11-2016, 19:53
I właśnie 15 zł za miernik wystarczy, a ten wyżej niech kupuje cudeńka i monitoruje, tym ani nie poprawi ładowania, ani kontrolki nie zgasi, bo coś jest w alternatoże, żeświeci, mam trzy alternatory, wszystkie sprawne, a na jednym świeci, ten po wymianie pierścieni i diody w mostku, komputer wywęszył, że ktoś grzebał, i po 15 sekundach zapala kontrolkę, a żeby śmieszniej było to ten jak założony, to w trybie serwisowym pokazuje ładowanie 17,5 Volt, a na aku 14,5 Volt. Te typy tak mają, i już.

A Marka przepraszam że nie pamiętałem, że to Ty te 5 lat pomykasz.

zmulim
28-11-2016, 20:49
Ten wyżej chce poza mierzeniem Voltów (z resztą jak napisał TEŻ JEST monitorowanie ładowania a nie TYLKO JEST), przede wszystkim mieć komputer którego mi brakuje (jak zapewne wiesz UKP to Uniwersalny Komputer Pokładowy a nie tylko Voltomierz ;) ), który będzie mi pokazywał spalanie chwilowe, spalanie na 100km i inne rzeczy w trasach które robię często i taka opcja bardzo by mi się przydała (wiązki kompa nie mam wcale). Aczkolwiek miernik również posiadam, może nie za 15zł jak mówi ten wyżej ;) ale sprawny. Cieszę się że sprawa została wyjaśniona. Daleki również jestem kupowania armaty w celu zabicia muchy, a UKP wydaje mi się bardzo fajnym rozwiązaniem do auta (widziałem u znajomego). Ciekawe tylko kto uważa że takie coś poprawi ładowanie albo zgasi kontrolkę, sorry salom ale tego typu komentarze są zbędne - wiem co kupuję i w jakim celu. A za wyjaśnienie kwestii dzięki :) Pozdrawiam :)

A dla zainteresowanych: http://www.reveltronics.com/pl/produkty/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp

Marek-B
28-11-2016, 21:39
A Marka przepraszam że nie pamiętałem, że to Ty te 5 lat pomykasz.

:) 6-ty rok miną właśnie.
Dopiszę jeszcze , że za całe to falowanie obrotów , temat rzeka , moim zdaniem odpowiada , oczywiście nie zawsze, chwilowy problem z ładowaniem.
Ten mój wyświetlacz LED z Biedry ....jest The Best ...w czasie zawirowania obrotów , widać , że coś z napięciem się dzieje.

zmulim
28-11-2016, 21:48
Też mam coś takiego, ale z racji że kotrolka mi się generalnie nie świeci, leży gdzieś w garażu ;) ale faktycznie jest to fajna rzecz.

mojmistrz
29-11-2016, 19:52
I drugi też jeździ z tą kontrolką. Monitoruję to, nic się nie dzieje, to grzebał nie będę ;) zmulim - sprawdź sobie ładowanie pod obciążeniem, bez, z gazem, bez. Jeśli są niewielkie odchyły, a w razie zapalenia kontrolki łaowanie nadal jest podobne, to solidarnie razem z niami weź to olej ;)

Xperia Z1 tap tap

zmulim
29-11-2016, 20:12
Sprawdzałem wszystko i jest bez żadnych problemów, z obciążeniem, bez itd, wszystko gra i dobrze ładuje :) także tak jak mówisz, olewka :)

salom
29-11-2016, 20:25
Dopiszę jeszcze, że robiłem różne kombinacje z trzema alternatorami , każdy sprawny które posiadam oraz mam 2 sterowniki PCM, i ten altek, na którym zapala sie kontrolka po 15 sekundach od uruchomienia silnika, nawet na drugim sterowniku PCM, tak samo sie zachowuje. A jest to oryginalny alternator Motorcraft, ale była ingerencia u elektryka, wymiana pierścieni wirnika, oraz 1 dioda w mostku.Nie jeżdżę na nim, ale jak naczytałem sie na Forum o świeceniu, to przekladałem, i to co wiem, to napisałem.

zmulim
29-11-2016, 20:52
Z tego wniosek, że bardzo wrażliwe na ingerencję jest to ustrojstwo (pewnie po to by jeździć do ASO i od razu cały altek wymieniać... niedoczekanie). Ja mam Magneti Marelli alternator i nie mam zamiaru go ruszać. Myślę, że wyczerpaliśmy temat dość szczegółowo :) Dzięki.

zmulim
05-01-2017, 09:10
Wybaczcie Panowie że znów poruszam ten temat, szczególnie kolega salom pewnie będzie wkurzony, ale dziś dziwna rzecz mi się stała, w sumie w zeszłym tygodniu też - przejechalem dzis okolo 5km i było wszystko ok, odwiozłem żonę do pracy, zatrzymałem się, włączony silnik, światła i nawiew na szybę. Otwarlem okno i za chwile zapaliła się ta paskudna kontrolka ładowania i już zgasnąć nie chciała... Zgasiłem silnik, odpaliłem i już się nie świeciła. Niestety nie miałem miernika żeby sprawdzić czy mam ładowanie. A w zeszłym tygodniu jechalem jakis 1km od odpalenia, przyhamowałem tak że abs sie włączył i znow kontrolka, która zgasła dopiero jak znów zahamowałem z absem... Strasznie to wkurza, salom myślisz że problem siedzi w altku jak pisałeś?

salom
05-01-2017, 10:06
Na odległość ciężko zgadnąć co jest przyczyną, a jak już trochę poczytałeś, to wiesz że przyczyn może być sporo.
Ja sie nie wkurzam, po to tu na Forum jestem, aby to co wiem pisać i podpowiadać, choć inni myślą inaczej.

Zanim zaczniesz szukac przyczyny, wez kup miernik, podłącz go do gniazda zapalniczki, i w czasie jazdy bedziesz miał obraz, jaak ładuje, kiedy, czy jak się świeci to ładuje, jest to możliwe, czy nie.
Kiedy napięcie ładowania w czasie jazdy się zmiejsza, kiedy wzrasta.
Do ilu Volt spada napięcie podczas rozruchu zimnego silnika po nocy, a do ilu jak silnik gorący.

zmulim
05-01-2017, 10:36
Dzięki. W takim razie będę to monitorował, miernik wepnę i ciekawe co pokaże. Mam założony nowy regulator ori i wirnik firmy AS autostarter. Alternator ma 90A a info znamionowe nowego wirnika to 85A, ciekawe... Na necie znalazlem fabrycznie regenerowany altek magneti za uwaga 260zl z gwarancja 1 rok. Ale na razie posprawdzam i napiszę co mi wyszło.

mojmistrz
05-01-2017, 20:34
zmulim powodzenia, ja mam u siebie miernik, jak zapala się kontrolka mam skok ładowania z 14,6 na 14,3, także bez sensu jest to kompletnie. Ja się czasami zastanawiam czy tej smiesznej żarówki z zegarów nie wymontowac, tak mnie ta kontrolka czasami wkufia :D spadek napięcia też niewielki przy rozruchu, aku ma 1,5 roku. Taki chyba urok tych fordow przebrzydłych, ja się poddaje, nie szukam, nie walczę, ale życzę Ci powodzenia w poszukiwaniach, może będziesz jednym z nielicznych, którym udało się pozbyć tej czerwonej paskudy.

Xperia Z1 tap tap

zmulim
13-02-2017, 19:10
Pozwolę sobie zrobić mały update. Dziś trochę pojeździłem z miernikiem. Wcześniej wymieniłem czujnik temperatury za filtrem powietrza na mój stary oryginalny i problem tej kontrolki ładowania dłuuugo się nie pojawiał... do dziś. Co ciekawe ładowanie było około 14,3V a mimo to się świeciło. Zgasiłem, odpaliłem i już do teraz spokój. Odpaliłem sobie również na zegarach test napięcia i jak jechałem rano i było zimno to ładowanie oscylowało w granicach 14,2-14,3V, miałem włączone radio i ciepły nadmuch szyby przedniej i nóg na 1 biegu + ledy dzienne, czasem światła gdy była mgła. Kolejny odcinek gdy już było cieplej i pewnie aku się bardziej doładował, ładowanie było około 13,8V. Natomiast mierząc miernikiem w gniazdku zapalniczki wychodzi mi 14,7V a nawet 14,9V. Wróciłem do domu i z miernikiem w ręce zacząłem testy: auto na biegu jałowym, bez obciążenia - ładowanie mierzone w gnieździe zapalniczki - 14,7V. Następnie włączone światła, radio, nadal około 14,6 - 14,7V. Do świateł dołączyłem klimę, obieg wewnętrzny i sukcesywnie zwiększałem prędkości dmuchawy - napięcie zaczęło spadać do 13,5V a gdy na 4 biegu dmuchawy włączyłem grzanie tylnej szyby i lusterek napięcie spadło do 12,4V... O dziwo kontrolka się nie zapaliła. Było widoczne natomiast przygaśnięcie oświetlenia kabiny przy włączaniu wyższych biegów dmuchawy, no i najbardziej było to widoczne gdy włączyłem grzanie szyby. Gdy lekko, dosłownie lekko dodałem gazu, napięcie od razu wskoczyło na 14,4V-14,6V i oświetlenie wnętrza rozjaśniło się. Czy to normalne zjawisko że przy takim obciążeniu tak spada ładowanie? Przecież 12,4V to praktycznie brak ładowania, a kontrolka się nie zapala... Mechanik rzucił mi hasło coś o mostku prostowniczym (fakt, nie był nigdy wymieniany). Co myślicie? Też tak macie?

Jester
14-02-2017, 17:50
Też tak mam. Wydajność alternatora zależy od obrotów. Jak włączysz wszystkie prądożerne odbiorniki to na wolnych obrotach zwyczajnie brakuje prądu.

Arturr300
17-02-2017, 17:16
U mnie podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła światła wyraźnie przygasają, zaś na wolnych obrotach w zimę potrafiło ładować nawet 14.9V.
Alternator był kupiony jako nowy zamiennik.
Myślę żeby sprawdzić kable w tej wtyczce 3pinowej, może któryś tam nie łączy.
Jeżeli to nie pomoże, to zrobię swój sterownik który ustawi napięcie na stałe 14.4V powiedzmy.
Przypuszczam że przy napięciu 14.7-14.9V akumulator znacznie szybciej się zużywa, więc byłby to dobry pomysł.
Gdyby ktoś chciał więcej informacji odnośnie sposobu sterowania regulatora napięcia to proszę napisać, był temat o tej tematyce na Elektrodzie. Musiałbym poszukać.

salom
17-02-2017, 19:32
A może najtańszym kosztem, i czasu, założył byś sprawdzony, dobry akumulator, i wtedy na nim sprawdził wartości ładowania napięcia prądu.Bo wartości ładowania powyżej 14,5 Volt, świadczy o zlym stanie akumulatora, o tyle ile przekracza wartośc, tym akumulator w gorszym stanie.

Bo tak jak już wiele razy pisałem, że alternator ładuje tyle prądu, ile potrzebuje akumulator.
Zepsuty, zasiarczony, ze zwarciami między płytowymi akumulator, potrafi spalić na węgiel nawet nowy alternator.Bo alternator nie ma ograniczenia, ładuje jak głupi, ile fabryka dała, aż się skopci.........

Adamfocus
04-03-2017, 12:59
Witam
Moje autko to Focus 2003 1.8 diesel 100 km. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka ładowania. Byłem dzisiaj u mechanika który sprawdził miernikiem. Akumulator jest ok, ładowanie 13 volt rozładowanie 13,4 volta test odbywał się tylko na włączonym silniku wszystko po wyłączane było tzn radio itp. W teście zegarów żadnych błędów napięcie w obwodzie 12,5. Jakie przyczyny ? Może ktoś doradzi ?

Masterjam
04-03-2017, 13:44
Sprawdź wtyczkę z trzema kabelkami podłączone do alternatora, bardzo często się od drgań silnika przerywają/przecierają. Ja miałem podobnie, są za krótkie fabrycznie. Wystarczy przedłużyc , polutować. Fabryczny bubel :)

Adamfocus
04-03-2017, 14:50
Powiedz tylko co trzeba zdemontować żeby się tam dostać nie chcę całego auta rozbierać dzięki.

Masterjam
04-03-2017, 16:19
Z tego co pamiętam to napewno intercooler i atrapę, i odkręć "bałwanki" wraz z całym deflektorem, Wtyczke powinieneś zobaczyć na patrząc w dół za zamkiem maski . Juz nie mam MK1 od jakiegoś czasu, ale elektryk tak się dostawał , zrobił to dosłownie w 20 minut. Sam często te części rozkręcałem i jest to chwila roboty. Od razu jak zdemontujesz sprawdź, czy nie masz pozatykanych w intercoolerze , ziemią, owadami tych blaszek, warto wyczyścić :)

Adamfocus
04-03-2017, 16:27
Pytanie do admina dlaczego dołączyłeś moj post do tego tu sa dwie różne usterki masakra

radek1184
25-10-2017, 20:51
Miałem te same objawy. Świeciła się kontrolka ładowania i check engine mimo, że ładowanie było. Winna okazała się kostka znajdująca się przy filtrze powietrza (pod rurą gdzie idzie powietrze do silnika). Jeden z kabelków był przerwany przy tejże kostce (zielony). Po naprawie kabelka kontrolki zniknęły.

bary 12
07-04-2018, 21:43
Witam. Trafiłem na temat który mnie interesuje. Właśnie dzisiaj w czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania. Posiadam forda fiestę 1,4 TDCI rocznik 2007. W czasie jazdy silnik zachowywał się normalnie nie szarpał. Gdy przyjechałem do domu zmierzyłem miernikiem uniwersalnym czy ładowany jest akumulator, był ładowany na wolnych obrotach napięciem 13.62V przy obrotach 1900 napięcie ładowania wzrosło do 14,22V. Obciążyłem maksymalnie układ włączając wszystkie odbiorniki prądu, napięcie ładowania przy tych obrotach się nie zmieniło kontrolka nadal świeci. Jeżeli panowie wiecie przypuszczacie co to może byćigdzie to szukać byłbym wdzięczny .