Kumek40
23-07-2014, 10:25
Dziś odstawiłem do zagazowania. Gazownik powiedział że zalecają kontrolę luzów zaworów w okresach o połowę krótrzych niż przewiduje serwis. Nie wyczytałem Etis co ile wskazana jest kontrola. Może ktoś wie ?
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Kontrola luzów zaworów - Co ile km ? Kumek40 23-07-2014, 10:25 Dziś odstawiłem do zagazowania. Gazownik powiedział że zalecają kontrolę luzów zaworów w okresach o połowę krótrzych niż przewiduje serwis. Nie wyczytałem Etis co ile wskazana jest kontrola. Może ktoś wie ? Basra 23-07-2014, 21:56 Witam 2,0 L DURATEC-HE/FFV i LPG sprawdzenie luzu zaworowego co 120 tyś. pozdrawiam ciafka 23-07-2014, 22:06 Dopiszę się, bo szkoda mnożyć wątki... Czy można prosić o informację jak często przewidziana jest kontrola luzu zaworowego w 1,6 ti-vct 125KM z 2008-go? Będę wdzięczny również za więcej informacji na ten temat - wartości, może jakiś sensowny (wg. znawcy) tutorial... Basra 23-07-2014, 22:19 Witam 1,6L DURATEC TI-VCT LPG 2009-2011 co 80 tyś. pozdrawiam ciafka 24-07-2014, 07:37 Witam 1,6L DURATEC TI-VCT LPG 2009-2011 co 80 tyś. pozdrawiam Hej, dzięki bardzo, ale..... nie mam LPG (i nie planuję zakładać), a samochód jest z 2008-go. To pierwsze na pewno ma duży wpływ na częstotliwość weryfikacji luzów zaworowych. :D pozdrawiam, Bump: A poza tym - czy luzy po danym przebiegu należy z automatu skontrolować, czy tylko jeżeli zachowanie i odgłosy silnika się zmienią, lub dzieje się cokolwiek innego "niestandardowego" z silnikiem? czesterek 24-07-2014, 08:23 Witam. Co 120tyś.km to kontroluje się w 2.0 Duratec HE nie posiadając LPG. Mając założony gaz zaleca częściej, co 30000km, bynajmniej ja tak kontroluję. Chyba, że posiada się silnik Flexifuel, to wtedy kontroluje się o wiele rzadziej. Dodam tylko, że mój poprzedni mondziak MK3 2.0 Duratec, jak do tej pory przeleciał na LPG 430.000km i nadal rośnie:) bo gania nim teraz mój kolega. Pozdrawiam Kumek40 24-07-2014, 08:36 430kkm no no nie zły wynik na LPG. Robiłeś regulacje, wymieniałeś szklanki ? skies 24-07-2014, 08:39 Mój gazownik do zachowania 5-letniej gwarancji wymaga kontroli luzu zaworów co 40tyś km pgrob 24-07-2014, 14:44 Wg ETIS Model: Mondeo 2007.5 Silnik: 1. 2.0L Duratec-HE (02/2007 - ) - nie ma regulacji luzów 2. 2.0L Duratec-HE/FFV (01/2008 - ) - co 120.000 km 3. 2.0L Duratec-HE/LPG (04/2009 - ) - co 40.000 km Pytanie pojawia się co ile kontrolować luz (czy w ogóle kontrolować) jeżeli założy się gaz do silnika nr 1 (po vin wychodzi że taki właśnie mam). W ASO dwukrotnie (raz osobiście, raz mailowo) potwierdzono mi, że w tym silniku nie wykonuje się regulacji luzów. Nie jestem jednak do końca przekonany. Du_poid 24-07-2014, 15:38 A może ktoś sprawdzić bo nie mogę tego znaleźć w ETIS, może źle szukam, co ile kontrolować w 2.5T ? Basra 24-07-2014, 20:00 Witam Silnik Duratec 147kW/200KM-Vl 5 ma mechaniczne popychacze zaworów.Są bezobsługowe. pozdrawiam Du_poid 24-07-2014, 20:29 Wydawało mi się, że tylko hydrauliczne popychacze są bezobsługowe Duratec-ST 220km VI5 ma szklanki. Poza tym po co w takim razie robili by śruby kontrolne w celu właśnie mierzenia luzu, dlatego pytam. ccLot 24-07-2014, 20:34 Wydawało mi się, że tylko hydrauliczne popychacze są bezobsługowe Duratec-ST 220km VI5 ma szklanki. Poza tym po co w takim razie robili by śruby kontrolne w celu właśnie mierzenia luzu, dlatego pytam. Kiedyś znalazłem serwisówkę od S-Maxa i tam była podana procedura kontroli i wymiany popychaczy w 2,5T, potrzeba do tego jakąś specjalną płytę. Du_poid 24-07-2014, 20:46 pewnie chodzi o pokrywę serwisową, mnie tylko zastanawia po ilu KM trzeba robić kontrole (mam wrzucony gaz), na forum volvo pisali, że w jakimś serwisie ustawiali raz luzy przy okazji wymiany głowicy, ale o samej kontroli i co ile już nie ma a dość dużo 2.5t jeździ tam na LPG, poza tym wszyscy pisali, że te silniki są dość żywotne. Nie wiem ile kontrola ale ustawienie w Volvo kosztuje 3.5tys:D ccLot 24-07-2014, 22:17 Popychacze są po ~100 zł x 20 sztuk i już mamy 2k. Jeszcze uszczelki, może rozrząd i jakaś mała robocizna i cena wcale nie z kosmosu. Ale wracając do meritum nigdzie nie ma co ile kontrolować w 2,5t. janek001 24-07-2014, 22:32 Wg ETIS Model: Mondeo 2007.5 Silnik: 1. 2.0L Duratec-HE (02/2007 - ) - nie ma regulacji luzów 2. 2.0L Duratec-HE/FFV (01/2008 - ) - co 120.000 km 3. 2.0L Duratec-HE/LPG (04/2009 - ) - co 40.000 km Pytanie pojawia się co ile kontrolować luz (czy w ogóle kontrolować) jeżeli założy się gaz do silnika nr 1 (po vin wychodzi że taki właśnie mam). W ASO dwukrotnie (raz osobiście, raz mailowo) potwierdzono mi, że w tym silniku nie wykonuje się regulacji luzów. Nie jestem jednak do końca przekonany. a czy aso przewiduje w tym silniku gaz ? Kumek40 25-07-2014, 11:42 Myślę że duże zamieszanie w temacie regulacji luzów robi stwierdzenie że "2.0L Duratec-HE (02/2007 - ) - nie ma regulacji luzów" Należy to rozumieć tak, że się nie reguluje luzu tylko wymienia szklanki i tyle. A nie że regulują się same. Natomiast co do samej kontroli luzu to chyba przyjmę zasadę że co 30-40kkm. W sumie sama kontrola to 80-100zł . janek001 25-07-2014, 12:09 Myślę że duże zamieszanie w temacie regulacji luzów robi stwierdzenie że "2.0L Duratec-HE (02/2007 - ) - nie ma regulacji luzów" Należy to rozumieć tak, że się nie reguluje luzu tylko wymienia szklanki i tyle. A nie że regulują się same. Natomiast co do samej kontroli luzu to chyba przyjmę zasadę że co 30-40kkm. W sumie sama kontrola to 80-100zł . dlatego w tym silnik gaz wcześnej czy pózniej doprowadza do zdjęcia głowicy , co średnio sie opłaca karloss 25-07-2014, 12:58 dlatego w tym silnik gaz wcześnej czy pózniej doprowadza do zdjęcia głowicy , co średnio sie opłaca Po co zdejmować głowicę? Do wymiany szklanek (regulacji luzu)? Duratec 1,8/2.0 kontrolę/regulację luzu ma w okolicy 220 tys. km (przy jeździe na benzynie tylko). janek001 25-07-2014, 13:30 bo zawory sie wypalają jak niemasz regulacji na gazie ! karloss 25-07-2014, 13:37 Jak ktoś zapuszcza i nie dba o silnik to i gazu nie potrzeba, żeby ściągać głowicę po pewnym czasie. To oczywiste. janek001 25-07-2014, 13:42 a do tego dodaj gaz i masz ci babo placek Basra 26-07-2014, 22:07 Hej, dzięki bardzo, ale..... nie mam LPG (i nie planuję zakładać), a samochód jest z 2008-go. To pierwsze na pewno ma duży wpływ na częstotliwość weryfikacji luzów zaworowych. :D pozdrawiam, Bump: A poza tym - czy luzy po danym przebiegu należy z automatu skontrolować, czy tylko jeżeli zachowanie i odgłosy silnika się zmienią, lub dzieje się cokolwiek innego "niestandardowego" z silnikiem? Witam Należy sprawdzić i ewenyualnie skorygować. pozdrawiam ciafka 27-07-2014, 06:31 Witam Należy sprawdzić i ewenyualnie skorygować. pozdrawiam Ok, dzięki. Znalazłem w ETIS, że w moim silniku kontrola wypada co 160kkm/8lat. W odróżnieniu od np. paska rozrządu, tutaj chyba tylko przebieg się liczy, więc jeszcze za dwa latka poczekam... Du_poid 28-07-2014, 14:43 Prosiłem znajomego z Forda o znalezienie okresu kontroli/regulacji luzu zaworowego w 2.5t. Powiedział, że szukał w książkach i procedurach serwisowych i nie znalazł nic, Ford nie przewiduje kontroli w tych silnikach (zawory bezobsługowe) hamerator 23-12-2014, 11:23 Du_poid, dowiedziałeś się czegoś więcej w tym temacie czy stanęło na tym, że zawory są bezobsługowe? :) rapidziory 06-01-2017, 14:22 Czy ktoś może regulował luzy zaworowe w MKIV 2,5T. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Nikt tego nie robił? Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę o informację co ile należy to robić i jakie to są koszty. Rafał A.(antek) 08-01-2017, 11:18 Nikt tego nie robi/robił. Silniki są żywotne, a do regulacji potrzebne specjalne narzędzie serwisowe. pyton x 08-01-2017, 11:29 A ciekawe jak to wygląda w silnikach ecoboost? Rafał A.(antek) 08-01-2017, 21:19 a to juz normalnie, jak w zwykłych duratec HE, silniki konstrukcyjnie podobne ( przynajmniej 2.0 EcoBoost) kamilmondeo 07-07-2019, 18:32 Hej, Mam Mondka 2.0 Flexifuel i chcę sprawdzić luzy zaworowe. Samochód ma 192000km. Już zdążyłem doczytać że luzy sprawdza się przy tym silniku co 120kkm. Szukam informacji jakie wartości mają mieć luzy i tutaj znalazłem różne informację. Poratuje ktoś jakimś sprwdzonym manualem/instrukcją z poprawnymi wartościami dla silnika benzynowego 2.0 flexifuel? Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka kamilmondeo 11-07-2019, 18:51 Pozwolę sobie zadać kolejne pytanie ;) Podane wartości będą odpowiednie dla silnika flexifuel? Valve clearance (engine cold), intake 0.22 - 0.28 Valve clearance (engine cold), exhaust 0.27 - 0.33 Wszędzie znajduję informację dla zwykłego durateca HE, jedyne rozgraniczenie znalazłem przy silniku 1.8 i tam luzy się różnią w zależności czy jest FFV czy nie. Basra 11-07-2019, 19:51 Witam Wartości luzów zaworowych są prawidłowe. pozdrawiam kamilmondeo 11-07-2019, 20:04 Dziękuję :) Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka d7powerd7 24-07-2019, 07:17 Witam. Nigdzie nie moge znalezc tematu. Czy ktos moze mi powoedziec jakoe powinny byc prawidlowe luzy zaworowe ? Zamierzam teraz zrobic kontrole ale nie wiem jakie wartosci sa dobre. Autko to mondeo mk4 2008 2.0 benzynka. krystian1410 24-07-2019, 07:52 Luz zaworowy (silnik zimny), zawory ssące 0.22 - 0.28 Luz zaworowy (silnik zimny), zawory wydechowe 0.27 - 0.33 koszka 24-07-2019, 08:00 Witam. Nigdzie nie moge znalezc tematu. Czy ktos moze mi powoedziec jakoe powinny byc prawidlowe luzy zaworowe ? Zamierzam teraz zrobic kontrole ale nie wiem jakie wartosci sa dobre. Autko to mondeo mk4 2008 2.0 benzynka. Nie szukales https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=93910 d7powerd7 24-07-2019, 10:05 Dziekuje. Bump: A czy do regulacji nalezy sciagac rozrzad? I czy potem da sie zalozyc stary lancuch czy raczej nowy? krystian1410 24-07-2019, 14:21 zciąga się tylko z kół pasowych wałków,jeśli jest stary ok to może byc stary,wymiana samego łańcucha nic nie da wymienia się kompletny rozrząd jak coś d7powerd7 24-07-2019, 16:40 No to czas sie zabrac za luzy. Bo stawialem na poduszki silnika poniewaz wibruhe mi cala buda na biegu jalowym. Dwumas robiony wydech tez nowy swiece i cewki tez. A silnik zimny na jalowym tez pracuje jakby rowno ale nie do konca i trzesie buda wiec stawiam na luzy... koszka 24-07-2019, 19:24 miałem dokładnie to samo. d7powerd7 24-07-2019, 19:33 I co regulacja luzow pomogla czy byl inny problem? Jaki miales przebieg? Zakladalem nowy rozrzad czy zostawiles stary? koszka 24-07-2019, 20:06 Regulacja pomogła, robiłem przy przebiegu ok 230 tys km w tym 80 tys na lpg, Rozrzad został stary bo wg mechanika był jeszcze ok i jak na razie nic sie z nim raczej nie dzieje.Ponoć wytrzymuja jeszcze łańcuchy ok 400 tys km.Co prawda po uszczelnieniu góry tzn po regulacji zaworów zwiększył mu sie apetyt na olej ale po wymianie pierscieni jak na razie wszystko wróciło do normy. d7powerd7 25-07-2019, 04:17 Moj ma 205tys. A apetyt na olej ma od poczatku tzn. Na 10 000tys zjada spokojnie 1.5litra ale w/g mechanika jak na ten silnik to jeszcze nie jest powod do obaw. koszka 25-07-2019, 05:10 To musisz sie zastanowić czy robić pierscienie. Mój zaczął zdecydowanie wiecej brac po regulacji luzów i musiałem rozkrecać silnik drugi raz. d7powerd7 25-07-2019, 06:43 Pierscienie nawet kupilem ale szkoda mi robic cala glowice i remont przy takim przebiegu Bump: Ogolnie teraz chcem zmienic olej z 5w30 na 5w40 koszka 25-07-2019, 07:13 jak już bedziesz miał cześć silnika rozebrana.... d7powerd7 25-07-2019, 08:29 No nie do konca bo do luzow sciaga sie pokrywe zaworow a gdzie glowica itp...moim zdaniem to jeazcze nie objawy do remontu silnika zreszta do 300tys max i kolejny ford:) koszka 25-07-2019, 08:45 Do pomiaru tak, sciaga sie tylko pokrywę zaworów ale do regulacji musisz już wg prawideł rozpiąć rozrząd i zdjąc wałki. Pewnie , że duzo wiecej pracy przy wymianie pierscieni ale ja musiałem robić dwa razy. d7powerd7 25-07-2019, 08:57 A ile bral Ci oleju? koszka 25-07-2019, 11:21 przy spokojnej jeździe 300 setki na 1000 km na autostradzie wiecej . To było po regulacji zaworów i dlatego rozbierałem silnik jeszcze raz d7powerd7 25-07-2019, 12:35 Ale to robiles cala glowice itp? Jak teraz po robocie nie bierze nic czy cos dalej? Jaki koszt? koszka 25-07-2019, 15:10 najpierw robiłem całą głowicę i po tym zwiekszył apetyt na olej wiec robiłem drugi raz. koszt tych robót to ok 4500 zł bo za robote płaciłem dwa razy a miałem juz rozkrecony cały silnik tylko trzeba było odkrecic miske i wyjąć tłoki no ale cóż. Teraz jest ok coś tam bierze ok 100 ml na 2000 km darecky1 21-08-2019, 21:48 Witam, a może któryś z kolegów wie coś na temat regulacji luzów w silniku 2.3 DuraTec-HE?? Czy w tym silniku się reguluje i w jaki sposób? Proszę o potwierdzone opinie i czy ktoś to już robił. Rafał A.(antek) 21-08-2019, 21:53 Tak samo jak w 2.0 d7powerd7 29-08-2019, 18:46 Mam jeszcze takoe pytanie. Teraz w grudniu robie luzy. Jak chcem wymienic wssystkie 16 szklanek musze znac jakies wymiary itp? Czy sa rozne rodzaje? Czy jak nie zmieniam wszystkich to wtedy musze mierzyc? krystian1410 29-08-2019, 19:28 po co Ci wymieniać 16 szklane zakładasz z góry że na każdej będzie nieodpowiedni luz,przecież jeszcze można je pozamieniać miejscami i się okaże że potrzebujesz kilka klocolus 29-08-2019, 23:37 Dokładnie, u mnie z tym silnikiem kiedyś w mk3 luzy mimo 400tys. przejechanych były w granicach tolerancji i nie trzeba było regulować. Zmierz najpierw potem dopiero zamawiaj albo tak jak kolega pisał może da się pozamieniać. d7powerd7 30-08-2019, 05:31 Wiem chlopaki ale chodzi o to ze juz kontrolowalem luzy i ssace sa w normie jeszcze ale wydechowe w gornej granicy a ja nie mam czasu robic mierzyc sprawdzac bo jestem za granica i mam ograniczony czas. Wiem ze sie przeklada mierzy itp ale jak kupie wszystkie szklanki to wystarczy wymienic czy tez trzeba mierzyc przekladac itp? koszka 30-08-2019, 07:04 Nie ma tak dobrze jak myślisz. nie ma jakichs standardowych szklanek. Najpierw mierzysz luz. . Pozniej musisz wyjac szklanki i zobaczyc jakie mają wymiary wybite na denku szklanki czyli pod spodem ( takie udogodnienie forda) lub zmierzyc mikrometrem bo czasami nie ma oznaczen na szklance. Pozniej robisz dzialania matematyczne czyli liczysz jaki jest luz a jaki powinien byc. Otrzymujesz wynik i jesli da rade to mozesz szklanki podmienic miejscami , ale na 99% bedziesz musial jakies zamowic. A tutaj juz trzeba czasem troche poczekac Jest tez opcja szlifowania szklanek na wymiar u znajomego szlifierza MIREKTERAZPOLSKA 30-08-2019, 07:35 Jest tez opcja szlifowania szklanek na wymiar u znajomego szlifierza Lubi Pan naprawy na 2 razy koszka 30-08-2019, 07:43 Osobiscie NIE ale czytalem ze taka opcja istnieje co prawda jako niezgodna z technologia ale niektorzy tak robia. d7powerd7 30-08-2019, 08:08 Tak tez myslalem...a gdybym oddal cala glowice do zrobienia to wtedy luzy tez sie wliczaja prawda? Jaki jest koszt takiej operacji? krystian1410 30-08-2019, 10:16 to zależy kto to robi i jak sie ugadujesz i czy dajesz samą wyjetą głowice do remontu czy całe auto,jeden zakład robi tylko i wyłącznie same wyjęte głowice a drugi robi wszystko d7powerd7 30-08-2019, 10:38 Chcialbym oddac sama glowice. Czy do 1 000 Pln sie zmieszcze? koszka 30-08-2019, 11:10 Z porzadnym zrobieniem glowicy i regulaacja luzow pewnie nie. Zrob raz a porządnie i wez pod uwage jak juz bedziesz mial rozebrane 3/4silnika czy nie warto zmienic pierscieni tlokowych . Np u mnie po zrobieeniu glowicy i luzow polubil bardziej olej. Po prostu gora sie uszczelniła i musialem rozbierac silnik jeszcze raz. MIREKTERAZPOLSKA 30-08-2019, 11:56 Tak tez myslalem...a gdybym oddal cala glowice do zrobienia to wtedy luzy tez sie wliczaja prawda? Jaki jest koszt takiej operacji? Ja zawory reguluje sam Zazwyczaj za zrobienie głowicy płacę 1400 zł- jak auto ma gaz zlecam wymianę zaworów i gniazd na wydechach. Przy okazji wymień pierścienie i rozrząd-zrób raz i zapomnij o braniu oleju. d7powerd7 05-09-2019, 12:51 No wlasnie planuje tak zrobic na zime. Glowica,rozrzad,pierscienie i panewki.Czy o czyms zalomnialem? |