Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Mocowanie tablicy rejestracyjnej - śruba się kręci


bailaga
26-07-2014, 21:02
Witam. Mam pytanie odnośnie gwintu, do którego mocowana jest tablica rejestracyjna tylna w focusie mk2. Chciałem zmienić ramkę od tablicy, ale jedna ze śrub kręci się razem z gwintem w karoserii. Nie mogę jej odkręcić, . Na śrubie jest jeszcze podkładka. Luzu pomiędzy łbem śruby a karoserią jest ok. 1mm - ogranicza to pole działania. Próbowałem też kleszczami wykręcić, ale nie udaje się.
Ktoś miał podobny problem?

kubaw20055
26-07-2014, 21:20
Uszkodzona jest nitonakrętka aluminiowa (do dostania tylko w aso i kosztuje około 6 zł). Jeśli kręci się całość to 6 - kątne wytłoczenie w klapie jest już uszkodzone i nowa nie załatwi sprawy, bo dalej będzie się kręcić. Można ją po prostu wkleić dobrą masą klejąco-uszczelniającą i dopiero wtedy przykręcić śruby (M5 x 20 najlepiej ze stali nierdzewnej). Starą nitonakrętkę trzeba wypchnąć od wewnętrznej strony klapy (trzeba zdjąć tapicerkę). Zawsze można włożyć w to miejsce kołek rozpierający plastikowy ;)

bailaga
26-07-2014, 22:18
A jak wykręcić śrubę z tego bez demontażu tapicerki? Da się jakoś? :mad:

radek70
26-07-2014, 22:44
A jak wykręcić śrubę z tego bez demontażu tapicerki? Da się jakoś? :mad:
Da się. Próbowałem łapac od tapicerki, co bym nie robił, obracała się. Śrubę trzeba wyrwac razem z nitonakrętką ruchem obrotowym żabką, albo kluczem zatrzaskowym (bez demontażu tapicerki). Śruba niestety zespoliła się na tlenek aluminium z nitonakrętką na amen. Kolejne wykorzystanie tych otworów tylko na kołki plastikowe.

kubaw20055
27-07-2014, 06:15
Jeśli będziemy kręcić nitonakrętką w kółko na siłę do do końca zniszczymy otwór w klapie :( Wtedy przed wymianą jej na nową będzie trzeba zrobić zaprawki na odsłoniętym metalu, bo inaczej zrobi się pomarańczowo i to dosyć szybko ;) Nitonakrętkę, trzeba usunąć od wewnątrz, tj. wypchnąć ją (złapać i wypchnąć ją bez kręcenia na boki). Można sobie odrobinę pomóc olejem penetrującym ;)

radek70
27-07-2014, 18:12
Jeśli będziemy kręcić nitonakrętką w kółko na siłę do do końca zniszczymy otwór w klapie Nitonakrętkę, trzeba usunąć od wewnątrz, tj. wypchnąć ją (złapać i wypchnąć ją bez kręcenia na boki).
Kuba nie bardzo rozumiem jak wcisnąc nitonakrętki do środka jeśli tkwią w nich zakleszczone śruby (miałem zablokowane obydwie). Usunąłem je kluczem zatrzaskowym, łapiąc za śruby i ciągnąc do siebie po okręgu. Nie kręciłem nitonakretkami przy usuwaniu. Zaczęły się obracac przy próbie odkręcenia. Uszkodzenia miałem niewielkie, odkształciły się tylko delikatnie brzegi sześciokątnego otworu. Nowe, plastikowe kołki zabezpieczyłem silikonem z zewnątrz i od wewnątrz, bo faktycznie lakier delikatnie poodpryskiwał na rantach blachy. Podejrzewam, że przy rozwiercaniu, czy szlifowaniu kątówką/fleksem narobimy większego bałaganu z lakierem. Swoją drogą nagroda dla inżynierów Forda za ten patent :)

kubaw20055
27-07-2014, 18:32
Faktycznie o uszkodzenia przy demontażu jest bardzo łatwo ... :( Ford i tutaj się nie popisał, tak jakby nie można było umieścić tablicy w zderzaku tylko akurat na klapie :diabelek:

bailaga
27-07-2014, 21:44
Z tego co googlowałem to w innych markach samochodów też mają taki problem.
Obawiam się trochę szarpania (wyrywania) śrub z nitonakrętkami bo mam wrażenie, że blacha się mocno wygina, a nie przykładałem jeszcze zbyt dużo siły :) Ale spróbuję bo samo się nie zrobi.

bailaga
02-08-2014, 17:52
Śruba w końcu odkręcona. Zdjąłem plastik z wnętrza tylnej klapy, przytrzymałem mocno kombinerkami a 2. osoba odkręciła z zewnątrz śrubokrętem. Potem rozwierciłem nitonakrętkę.
Niestety próba zastąpienia nitonakrętki kołkiem rozporowym nie jest dobrym pomysłem bo nie da się śruby mocno dokręcić - kręci się.
Czy da się dostać jakieś mocowanie do tego (tylko nie na nitonakrętka)?

hokus
02-08-2014, 19:24
Też miałem ten problem, odpowiednie uformowanie nożem kołka i odpowiedni wkręt załatwia sprawę chociaż są podobno kołki plastikowe o przekroju pasującym do tego otworu i to by było najlepsze.

Mondomaniak
02-08-2014, 20:28
Miałem taki sam problem, ja przykręciłem nową ramkę na wkręty. Stare nito nakrętki usunąłem, zabezpieczyłem przed korozją i zaślepiłem silikonem. Dodatkowo radzę przykleić boki ramki na taśmę dwustronną nie bedzie hałasować.

bailaga
03-08-2014, 11:57
Też miałem ten problem, odpowiednie uformowanie nożem kołka i odpowiedni wkręt załatwia sprawę chociaż są podobno kołki plastikowe o przekroju pasującym do tego otworu i to by było najlepsze.
właśnie szukam takich kołków tylko nie wiem czy w motoryzacyjnym czy w budowlanym sklepie :lol:

bailaga
03-08-2014, 21:12
I na koniec: dobrze spasowany kołek rozporowy pozwolił ukończyć naprawę.
Dzięki za pomoc :)

beryl215
13-07-2024, 12:53
I mnie dopadł ten problem przy wymianie ramki, śruby zerwane. Zakupiłem wspomniane w wątku oryginale aluminiowe kołki, czy ja dobrze rozumiem że są to nitonakrętki i do montażu potrzebuję nitownicę do nitonakrętek?

clubGRANT
13-07-2024, 13:01
I tak i nie. Nitownicę można zastąpić odpowiednią kombinacją odpowiedniej długości śruby, nakrętek i kluczy.
https://www.youtube.com/watch?v=98daV98q3zs
A jak podjedziesz do Tychów to ci to zrobię za free.

beryl215
13-07-2024, 15:47
Dziekuję clubGRANT, mam dostępną taką nitownicę, chciałem się tylko upewnić czy w ten sposób mam to zamocować, bo trochę się różni od typowej nitonakrętki