Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Chiptuning ST 2.0EcoBoost 250KM


heko
27-07-2014, 15:00
...na seryjnym osprzęcie, nie jest bardzo podatny, największym ograniczeniem jest turbina
seryjny intercooler wystarcza do spokojnej jazdy, ale jak tylko zaczynamy kręcić silnik mocniej, temp. w dolocie rośnie wysoko, tnąc moc nawet o 15%


http://images68.fotosik.pl/34/48e67ada68ed0946med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48e67ada68ed0946.html)


a tu stage 2, duży IC, wydajna, kuta hybryda, DP 3" Decat


http://images66.fotosik.pl/33/4914c131668a9f5emed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4914c131668a9f5e.html)

kapode
28-07-2014, 11:17
Zakładam że w ecooboost 240 da się podobnie :)?

heko
28-07-2014, 11:35
zapewne :)

heko
19-11-2014, 21:43
i kolejny projekt na ukończeniu
cały zestaw:
turbo
IC
DP strojenie

jest grubo :D




http://images66.fotosik.pl/382/ede28b7991ae75aemed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ede28b7991ae75ae.html)

jazzga7
19-11-2014, 21:50
Dobrze poszedł :cool:

MAG
19-11-2014, 22:06
+70 kucy i +70Niutów - nieźle toto wygląda :P

Atlis
20-11-2014, 00:39
A jaka mocna seria Panie. Prawie 330KM po modach, elegancko.

Aż się boję pomyśleć, co będzie się działo jak przyjdzie 2.3EB RS. ;-)

heko
20-11-2014, 00:51
ja się nie boję, ja oczekuję :D

fanatyk81
20-11-2014, 14:47
jeszcze chwila i mnie namówisz....
ile przelatałeś na turbie wierconym? czy ono jest jakos wyraźnie mniej żywotne do serii?

heko
20-11-2014, 14:58
osobiście 20tkm
i nie jest mniej, a znacznie bardziej żywotne, inne, większe i kute koło kompresji, to samo goło "gorące" oraz ośka z łożyskami...wszystko wytrzymalsze :D

fanatyk81
20-11-2014, 15:47
dobra namówiłeś! ale to może nie przed zimą...

heko
20-11-2014, 16:04
można oddać Twoją turbinę do zrobienia, ale jesteś ud....ny na 2 tyg. albo tak jak ja zrobiłem i innym klientom robię, kupić używkę (ok. 1700zł.) i dać do zrobienia
potem tylko IC i DP...i jazda :D
na zimę nie ma sensu, teraz jest już problem z trakcją :D

fanatyk81
20-11-2014, 16:45
można oddać Twoją turbinę do zrobienia, ale jesteś ud....ny na 2 tyg. albo tak jak ja zrobiłem i innym klientom robię, kupić używkę (ok. 1700zł.) i dać do zrobienia
potem tylko IC i DP...i jazda :D
na zimę nie ma sensu, teraz jest już problem z trakcją :D

IC juz mam przeciez - nic Pan nie pamietasz;) moze nie ta wydajny jak Twoj ale chyba jest ez tragedii. a DP to nie wiem czy nie bedzie zagłośno przy moim wydechu. chyba ze moze jakis ze sportkatem

Struna
20-11-2014, 17:23
Jakbyś robił tyle aut miesięcznie/rocznie - gwarantuje Ci, też byś nie pamiętał :)

heko
20-11-2014, 17:35
hehe, no tak, masz Airteca :)
bez DP nie będzie tyle mocy...a Twój wydech rzeczywiście może być głośno :)

ethernal
21-11-2014, 13:00
Co to jest DP? Tylko nie bijcie za pytanie... po prostu nie umiem skojarzyć :D

kocur
21-11-2014, 13:05
Downpipe zgaduje ;)

heko
21-11-2014, 13:10
DP
wylot z turbiny, większy, 3" daje lepsze opróżnianie, a jeszcze istotniejszy jest kat, dlatego DP robi się dalej i kat leci także do "bagażnika" :)

ethernal
21-11-2014, 13:53
Dzięki @kocur i @heko za odpowiedź. Co do powyższej odp. rozumiem, że wówczas zamiast dwóch kat zostaje jeden? A co z sondami lambda?

Atlis
21-11-2014, 14:14
Kata w ogóle nie musi być.

heko
21-11-2014, 15:50
kat jest jeden...i leci do domu :)
sondy zostają :)

zombie6
21-11-2014, 17:30
Kurde, to chyba była najlepsza seria w ST i moc i moment, dobry egzemplarz.

grzechalm
21-11-2014, 18:22
a co sie robi z sondami po wycieciu kata?

heko
21-11-2014, 18:31
właśnie, jestem troszkę zazdrosny :)

Struna
21-11-2014, 20:27
a co sie robi z sondami po wycieciu kata?

Niektórzy zupę gotują, inni na specjalnej tulejce zostawiają.

grzechalm
21-11-2014, 20:51
Dla Was to sa moze pytania tak trywialne jak dla mnie w moich dziedzinach, ktorymi zajmuje sie na codzien. Pytam, bo po prostu nie wiem, jak wiele innych osob, ktore to czytaja...

heko
21-11-2014, 21:08
...sondy wracają na miejsce, czyli w DP są tulejki jak w kacie i tam się je wkręca :)

Struna
21-11-2014, 21:48
Spokojnie, odrobina luźniejszej atmosfery raczej nikomu nie zaszkodzi :)

heko
27-02-2015, 12:23
i trafił się jeszcze jeden, na oryginalnych gratach, więc szału nie będzie :)


http://images66.fotosik.pl/654/8116e128326dee81med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8116e128326dee81.html)

fanatyk81
28-02-2015, 19:30
to już fajnie czuć..., ale pojeździ pojeździ i wróci po więcej:)
ja już graty spakowałem w pudełko po bananach, które zdobyłem w Biedronce i jutro ruszam;)

żal ją trochę brudzić - ale tylko trochę

heko
04-03-2015, 19:33
...no i wynik :D


http://images67.fotosik.pl/674/a1d16b052b29688emed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1d16b052b29688e.html)

fanatyk81
04-03-2015, 20:05
boje się tego momentu:)

radek9103
04-03-2015, 20:08
Nie jeden diesel zazdrościć może tego Nm....

fanatyk81
04-03-2015, 20:24
jakos ten mój egzemplaz lubi się z momentem. wersje z USA lubia się z mocą. może jakies roznice wynikające z wydechu. tego się już nie dowiemy bo subtelne roznice będą zawsze

TuneFORCE
04-03-2015, 22:37
boje się tego momentu:)

Oj tam .... kto nie ryzykuje szampana nie pije ;-)

Snajper_881
05-03-2015, 15:14
boje się tego momentu:)

Nie bój się, ja mam ponad 500NM :)

fanatyk81
05-03-2015, 15:51
Nie bój się, ja mam ponad 500NM :)

Dzieki za słowa otuchy:)

fanatyk81
27-03-2015, 14:53
"Panie a ile to teraz pali"?
A no tyle��������
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/71501

heko
27-03-2015, 14:56
...kto Ci pcha to auto??

Rob^
27-03-2015, 15:01
A no tyle��������

Boisz się naciskać na gaz ? ;) ;) ;)

heko
27-03-2015, 15:10
mam tak samo zrobione i spalanie zawsze 11-12,5l.

fanatyk81
27-03-2015, 16:34
Nie powiedziałem ostatniego słowa😊😊😊
chodziło mi bardziej o to, że po strojeniu bez wykorzystywania mocy auto dalej pali podobnie do tego co było wcześniej.

markiz99
27-03-2015, 18:22
Lol :D 313/486 i 8,53 w podpisie = nie korzystam :D

heko - jak taki setup 320/450 się sprawuje po wiejskich Polskich drogach? Na trasie typu Borkowo Wielkie - Drzycim Mniejszy w lato - jest za dużo na ośkę, czy foka jakoś daje radę?

heko
27-03-2015, 18:25
daje radę znakomicie :D

markiz99
27-03-2015, 18:30
A w zimie? :D

heko
27-03-2015, 18:31
tak samo jak 50-cio konna ośka :p

markiz99
27-03-2015, 18:35
Z tą drobną różnicą, że 50 konna nie uaktywni TCS'a przy 155 km/h :D

heko
27-03-2015, 18:38
miałem na myśli że tak samo....nie jedzie :D

markiz99
27-03-2015, 18:46
Toż to nie jest do końca tak samo :D
50 konna nie jedzie bo nie jedzie, bo nie potrafi. 320 konna, bo nie ma co jej przygnieść do asfaltu, który jest dziurawy i parszywy :D

heko
27-03-2015, 19:21
teraz na II-gim tracę trakcję...na mokrym na III-cim też :D

wujektimon
27-03-2015, 21:54
Czy ktos sprawdzal, jakie jest przyspieszenie do setki przy takie mocy (okolo 320) ?

heko
28-03-2015, 00:27
to ciężko zmierzyć, na 1-ce straty trakcji, 2-ce także...teoretycznie seria ma 6.1sek. a mi nie udało się zejść po niżej 6.5...teraz 6.1
muszę sprawdzić na rozgrzanym slicku :)

radek9103
28-03-2015, 05:10
Ale na pozostałych 4 biegach na bank nadrabia :-D

fanatyk81
28-03-2015, 08:08
przy strojeniu na 280km uzyskalem 6,5 sek wg Torqua
po zmianie kół na letnie dokonam pomiarów;)

Heko jaka seria ma 6,1?

Rob^
28-03-2015, 08:11
... na wstecznym powinno lepiej trakcję trzymać ... może da się zejść <5s ;)

wujektimon
28-03-2015, 16:13
seria ma 6,5s

PS. Czyli wychodzi, ze nie oplaca sie podnosic mocy, bo auto nie daje sobie rady z trakcja i ma gorsza przyczepnosc niz seria :)

heko
28-03-2015, 16:35
to znaczy tylko że ośka nie jest do startu od świateł do świateł :P

markiz99
28-03-2015, 17:58
teraz na II-gim tracę trakcję...na mokrym na III-cim też :D

Jakie koła/lacze?

Tomcio242
28-03-2015, 18:06
ośka nie jest do startu od świateł do świateł :P

Eee,yyy, ale na tylne łapy by sobie lepiej poradziła.

heko
28-03-2015, 18:22
jakie koła/lacze?

235/40/18

markiz99
28-03-2015, 18:33
Jaka opona?

heko
28-03-2015, 19:05
goodyer egle asimetric2...uważam że jedna z najlepszych na rynku

zombie6
30-03-2015, 10:01
Najlepsza zmierzona w prasie seria miała 6,3 s, w tym samym teście Golf GTI miał 6,1 s, ale ogólnie do 200 w pomiarach szli łeb w łeb z tego co pamiętam, a powyżej 220 Ford wygrywał - nie pamiętam gdzie był ten test, ale kierownikiem był jakiś kierowca rajdowy i ekstremalnie testowali osiągi, a nie tylko 0-100 i co najwyżej np. 0-160, a aż do v. max. Fordy faktycznie za bardzo mielą przy ostrych startach, trzeba specyficznych warunków i dobrego rozgrzania opon do sprintów do setki, ale za to powyżej 100 dobrze idą.

Bump: seria ma 6,5s

PS. Czyli wychodzi, ze nie oplaca sie podnosic mocy, bo auto nie daje sobie rady z trakcja i ma gorsza przyczepnosc niz seria :)

Opłaca się, bo już np. 100-200 km/h będzie różnica, tak samo w elastyczności.

azerty11
02-04-2015, 15:27
seria ma 6,5s

PS. Czyli wychodzi, ze nie oplaca sie podnosic mocy, bo auto nie daje sobie rady z trakcja i ma gorsza przyczepnosc niz seria :)

wujku litości :570:

wujektimon
02-04-2015, 16:52
wujku litości :570:

No co :D

Nie no jasne, wiadomo, ze sa pewnie odczuwalne roznice w jezdzie.

Ja obecnie czekam na focusa, plynie do mnie z USA, moze za 2 miesiace bede mogl sam ocenic warunki jezdne:)

mirekwalczyk
16-04-2015, 09:18
A może jakieś zasłonki czy rolety (http://www.domarant.com.pl/index.php/oferta/rolety/markizy.html) w kolorze błękitnym kolorze. Chodź w sumie to wolałbym przyciemnić.

heko
03-12-2015, 19:36
autko na zimówkach index H 210km/h !!! więc nie mogłem pojechać na wysokim biegu, słabo się obciążało, więc wyniki mocy max, trochę zaniżone :(


http://images78.fotosik.pl/129/94617ac54cf3c6c4med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/94617ac54cf3c6c4)

heko
04-05-2016, 15:55
ST 2.0eb polioft 2016 euro 6

http://images78.fotosik.pl/566/10cfdc899b8d6099med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/10cfdc899b8d6099)

heko
20-10-2016, 15:51
Z małymi przeróbkami, czyli:
turbo hybryda
IC
DP

http://images83.fotosik.pl/101/1ae08618d5f5cc1amed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1ae08618d5f5cc1a)

ethernal
20-10-2016, 17:36
z 2.0 R4 ponad 300KM i prawie 500NM.. ładna szlifierka :one:

Btw, EB w FIII ST posiadają jedną turbinę?

Struna
20-10-2016, 17:55
Jedną.

kafar42
02-11-2016, 11:17
Mam pytanko do Tunerów.
Dlaczego z Focusa ST 250 km da się wycisnąć chip tuningiem tylko ok. 300 km, a w przypadku Seata Leona Cupry z silnika 2.0 265 km chip tuningiem można wycisnąć nawet 350 km ? Czy chodzi o samą turbinę czy coś innego?

wujektimon
02-11-2016, 11:19
Po wymianie turbo to max 320. Problem chyba jest w budowie bloku silnika. Ale to już niech fachowcy się wypowiedza😀

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

heko
02-11-2016, 11:21
turbo jest maleńkie w st :)

wujektimon
02-11-2016, 11:26
Osobiście zatrzymałem się na 280km/470nm. Nie widzę sensu dalszej przeróbki. Turbo+dp+program+robota to 7k. Osobiście wydaje mi się że nie warto. Teraz już traci trakcje. Chcesz więcej to sprzedaj st i kup mocniejsze auto w AWD 😀

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

heko
23-04-2017, 19:27
https://images82.fotosik.pl/526/0e29ae83f0915e9cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0e29ae83f0915e9c)

heko
19-10-2017, 09:39
wymieniony tylko IC z RS3

https://images83.fotosik.pl/862/7a126ab840c19a24med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a126ab840c19a24)

sbstg
20-10-2017, 04:46
Montowałeś osobiście IC? Z jakiego rocznika RS3?

heko
20-10-2017, 08:24
IC klient sam montował
rs3 2016-2017, innych nie ma :)

sbstg
20-10-2017, 09:46
sprawa jasna, trochę żle zinterpretowałem skrót :)

heko
28-11-2017, 21:34
a tu pomiary na cobb z mapami Stratified


https://images83.fotosik.pl/921/08e3ff34b567f802med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/08e3ff34b567f802)

TuneFORCE
29-11-2017, 20:54
Mocna góra :diabelek:

heko
11-01-2018, 15:16
I jeszcze raz :)

https://images83.fotosik.pl/960/5ab3f1204e74c543med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ab3f1204e74c543)

heko
03-02-2018, 12:40
Poliftowy st 250 2017r.

https://images82.fotosik.pl/984/0e83a123c3a00901med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/0e83a123c3a00901)

cliner
03-02-2018, 14:43
Grzegorz,czy mapa Race Stratagem da zbliżony wynik?Testowałeś ST-3 z tym czipkiem?

heko
03-02-2018, 14:56
testowałem, było 5-8KM mniej
to maxymalny możliwy wynik

cliner
03-02-2018, 15:40
Czyli wymiana gratów(IC,DP+SC,hybryda) i wgranie mapy DS-Ultima zahaczy o 300?

heko
03-02-2018, 15:43
na hybrydzie stroję je na ok. 315-320KM
gotowców nie wgrywam :P

cliner
03-02-2018, 15:48
Musisz otworzyć placówkę zagraniczną...miejsce się znajdzie...doposażymy,no i ...:diabelek: Rolki produkują w moim miejscu zamieszkania...

sanczo17
14-09-2019, 21:23
Odkopię temat
co myślicie o
Swapping RS 2.3L Into ST 2.0 block
i jakaś dobra zewnętrzna skrzynka do tego
czytałem na zagranicznych forach że to dobre rozwiązanie dla podnoszenia mocy w ST

sanczo17
08-10-2019, 19:05
Ja oddałem ST dziś do kingsoft na 2 dni
i nawet wyszło nieźle coś koło

ponad 300KM
510Nm

jutro odbieram
będą wyniki na papierze
dołożyli IC Wagnera (IC ponoć dużo zrobił)
i Cobb Accessport V3


https://i.postimg.cc/rm5jq90C/img054.jpg (https://postimg.cc/qhMyLyGz)


Taka jest różnica po zmianie IC 20KM z fabrycznego na Wagnera

https://i.postimg.cc/tCFjL04Y/img053.jpg (https://postimg.cc/Ln4w1bfp)


wykresy pokazują moc na kołach!

sanczo17
09-11-2019, 20:32
Dziś potestowałem mojego ST po podniesieniu mocy

max doładowanie 1.56 Bar.

trochę zimno było opona nie kleii nic

Launch control ustawiłem na 2700 nie było sensu na więcej
samochód strasznie traci w pierwszych 2s na bukosowaniu

https://i.postimg.cc/PJvm3sgP/20191109-160353-Kopia.jpg (https://postimg.cc/N2Y9FVfc)

https://i.postimg.cc/0j7C51ch/20191106-155650-Kopia.jpg (https://postimg.cc/V0Lt4pyF)

leszek
16-11-2019, 16:40
u mnie w cięższym aucie to przy 300KM by było porównywalnie :)

lemon
17-11-2019, 16:06
Mondek w stocku może zrobić poniżej 6,9 do 100 w idealnych warunkach. Mój najlepszy czas to właśnie 6,9 do 100. Na wiosnę postaram się pobić ten czas bo jest potencjał. https://youtu.be/Q0q4QAQeVug

leszek
17-11-2019, 20:55
ten parametr co podałem był zupełnie przypadkowy nie testowałem jak kolego powyżej myślę że przy testach wyszło by szybko 6,9 a wręcz 6,7

TalRash
15-05-2020, 16:06
Foczka ST2 Mk3 2016.
Mody:
Duży IC Wagnera, wywalone żaluzje.
Dolot Custom filtr K&N Puszka z RSa rura od puszki do turbo z aluminium
Downpipe decat i wydech Milltek Cat Back 3 cale non resonated
Turbosmart Bov 50/50
Świeczki ITV22 GAP: 0.026″
Paliwo 98
Mapa: Stratified Automotive Controls po logach przed logami wypluł 286BHP
http://rash.home.pl/foczka_final.jpg

sanczo17
25-05-2020, 22:19
Witam wszystkich!

Mogę się pochwalić moim wynikiem

Silnik 2.3
Turbo od RS
Cat od RS
IC Wagnera
Dolot Cobb
Wydech Cobb
Accessport Cobb
Szpera Quaife

Mogę powiedzieć dziś została przekroczona granica 400KM
mamy na kołach 355KM
wow
KingSoft postarał się!

Myślę że Najmocniejszy ST MK3 w PL jeżdżący!

https://i.postimg.cc/XYvtFyYy/20200525-164421-Kopia.jpg (https://postimg.cc/D8tC30s2)


mam 2 mapy zrobione

mocniejsza
https://i.postimg.cc/7hfqmQxS/20200525-164436-Kopia.jpg (https://postimg.cc/H81GLz8L)

i słabsza na deszczowe dni
https://i.postimg.cc/CLnF8trg/20200525-164449-Kopia.jpg (https://postimg.cc/nCZbbdtR)

lemon
26-05-2020, 07:53
Gratki. I oby służył bezawaryjnie.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

jarekfxsilver
15-07-2020, 12:40
Ja na koncowke posiadania swojego mk3st (IC Airtec, dolot Mountune z puszka od RS, DP Milltek z katem 200cell, swieczki itv22, AP Cobb z mapa Stratified) bede chcial oddac auto na zrobienie innej mapy przez Cinsoft albo TuneForce, drapie sie po glowie w tej kwestii :-) Cinsoft znam bo robil mi Pan Marcin daaaawno temu jedno auto i wyszlo pieknie, bol ten ze kaaaaawal drogi mam do Niego a czasu jak to w zyciu bywa malo stad przez wiele lat siedzial AP w aucie bo cos slabo wychodzily tunerom mapy ale pare lat juz minelo i widze ze rozgryzli niektorzy temat.

cliner
03-08-2020, 13:16
Więcej tylko z hybrydową gruszką.Realne do 320KM.

Dudi_81
19-08-2020, 16:27
Świeczki ITV22 GAP: 0.026″
Czy te świeczki są do dostania z taką przerwą czy są zmieniane ze standardowych 0.8 mm.

Czy cewki też się zmienia czy zostają na takich jak wyszły z fabryki ?

TalRash
30-08-2020, 00:29
Nie wychodzą z taką przerwą. Trzeba ręcznie zrobić. Generalnie szczelinomierz jakieś kombinerki małe i nie jest to problem.

klocolus
12-09-2020, 18:18
na hybrydzie stroję je na ok. 315-320KM
gotowców nie wgrywam

Ile KM wytrzyma silnik bez zakucia?

MAG
13-09-2020, 15:14
Sporo więcej niż te 320 które sie robi w miare standardowo.

klocolus
14-09-2020, 19:02
Sporo więcej niż te 320 które sie robi w miare standardowo.

https://pumaspeed.co.uk/product-Focus-ST250-X37-360-Hybrid-Turbocharger_16088.jsp

Orientujesz się może czy te 350KM to realne czy trochę naciągane nasze 320?

Głowica od 2.3 eb pasuje do 2.0? Czy dół 2.0 i głowica rs + turbo rs to dobry pomysł? Jakie wtedy byłoby CR?

MAG
14-09-2020, 19:16
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300607

Poczytaj - to temat o mechanicznych modach tego silnika...

Sławek1977
06-02-2021, 16:45
Odświeżę temat.
Pytanie które na różnych grupach powoduje burzliwe dyskusje- czy w tym silniku sam program bez żadnych innych modyfikacji ma sens - mowa o zwykłej codziennej jeździe bez wyścigów itd. Jakie przyrosty, jakie minusy plusy itd. Zapraszam do dyskusji osoby wiedzące, a nie słyszące że ktoś/coś.

heko
06-02-2021, 19:54
jak najbardziej
+ 20-25KM 50Nm naprawdę robi robotę na co dzień, i nic nie trzeba robić mechanicznie :)

Sławek1977
06-02-2021, 23:52
EGT nie będzie za wysokie?

heko
07-02-2021, 00:04
nie, egt kontroluje sterownik

Sławek1977
07-02-2021, 00:10
Rozumiem, że kontroluje tnąc paliwo>moc. Tylko jak szybko? Masz może wykres serii po sofcie? Sprawiłbym sobie na wiosnę taki prezencik. :)

heko
07-02-2021, 01:12
na forum jest pełno wykresów z tego silnika, nawet na tej stronie :)

kenczorf
07-02-2021, 07:15
Tak samo ma się sytuacja w Mondeo 2.0eb 240km? Tam jest chyba inna suszarka i kolektor wydechowy?

heko
07-02-2021, 09:56
suszarka można powiedzieć taka sama, ale zespolona z kolektorem wydechowym
poza tym bez większych różnic

monara
15-03-2021, 13:32
Hej Panowie,

Mam ciekawy przypadek u siebie - po pierwszym programie na starym silniku wypluł 290/490 momentu, lecz był problem z falowaniem turbo, oraz ogółem bym zero-jedynkowy.

Po wymianie silnika (słupek) - wygraliśmy serie i okazuje się, ze w serii ma 282/441...

Po wgraniu mapy moment wystrzeliwuje w kosmos, jakieś 560-580nm.

Ktoś ma pomysł dlaczego tak jest ?

Sławek1977
11-04-2021, 11:25
A odbiegając trochę od tematu- jakie paliwo zalecane jest do seryjnego STka?
Już się dowiedziałem- minimum 95.

Sławek1977
12-04-2021, 14:19
Pytanie do Heko- czy te ST z rynku amerykańskiego powinny mieć korektę oprogramowania? Nie chodzi mi o zwiększenie mocy, tylko o optymalizację parametrów pod hmmm.... paliwo eu? W internecie krążą różne mity, wiec wolę zapytać osoby która się tym zajmuje.

kenczorf
12-04-2021, 21:56
A ja zapytam inaczej...czy po samym wirusie w 2.0eb musimy jezdzic na 98? Jesli tak to co się stanie jak będziemy jeździć na 95?
Obecnie są stacje które mają zwykle 95 i ulepszone 95 a 98 niemaja w ogole. Czyli na takiej stacji jak shell trzeba łac vpower Racing bo niemaja 98?

Sławek1977
13-04-2021, 05:42
Każda markowa stacja ma 95 i 98, tylko Shell na 100.

kenczorf
13-04-2021, 11:49
Geberalnie leje na shelu lub orlenie. Cena vpoer Racing wiadomo, że zaporowa. Orlen ma 98 ale u mnie 50-60gr drożej od 95. Zajechalem ostatnio na circle k i oni też nie mają 98 tylko ulepszona 95...
Pytanie czy po wirusie można na tym 95 jezdzic. Czy będzie to miało negatywny skutek dla silnika? Czy może jak knock sensor wykryje stukanie to ECU skoryguje sobie zapłon i stracimy na chwile nie odczuwalne dla nas 2-5km a później wszystko wróci do normy? Czy może jednak będą tu jakieś problemy?

sylwesterz
13-04-2021, 13:22
Wspomniałeś o CircleK, u ciebie na stacji nie mają milesPlus 98, czy ów *98 nie ma faktycznie 98 oktanów?

kenczorf
13-04-2021, 13:47
O widzisz...nie było. Może kwestia stacji...ale podejrzewam, że różnica w cenie też bedzie znaczna jeśli ta "lepsza" 95 jest chyba z 30-40gr drozsza do 98 bedzie 60 jak nic.

Stad wracam do głownego pytania czy musi byc 98 po wirusie? Czy mozna jezdzic bez problemu na 95?

grzechu913
13-04-2021, 14:38
Pewnie w okresie zimowym, a biorąc pod uwagę spokojna jazdę, myślę że nic się nie stanie. U mnie na 95 po chipie, odnotowałem spalanie stukowe, tylko w temp +15 i więcej. Oczywiście mowa o jeździe dość ostrej, od 3 biegu w górę. Bo niskie biegi tego nie powodowały, nawet deptajac do odcinki. Odkąd leje 98 to stuk trafi się bardzo sporadycznie, na jednym cylindrze i to na przestrzeni 4-5 tys km. A nigdy nie wiadomo, co na drodze się trafi, jakas Beemka 1.6 i trzeba się z nią trochę pobawić, dlatego wolę 98. Fakt, boli po kieszeni, ale co zrobić. Ciekaw jestem czy na serii występują stuki, przy ostrej jeździe.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

kenczorf
13-04-2021, 14:48
Ciekaw jestem czy na serii występują stuki, przy ostrej jeździe.
Geberalnie u mnie nic się nie dzieje. Nie widziałem nigdy checka czy nawet błędów z tym związanych.
Jak to u Ciebie się objawia? Jak nawet na 98 masz problemy to ktoś może 100tke robił program? ��*♂️

sylwesterz
13-04-2021, 14:54
...odnotowałem spalanie stukowe...
Jak monitorujesz spalanie stukowe, masz podpięty interfejs i spoglądasz na jakiegoś PIDa?

grzechu913
13-04-2021, 15:05
Dokładnie, mam interfejs BT Ina forscan lite zaznaczam spalanie stukowe na 1-4 cylindra, tak samo wypadanie zapłonów, doładowanie itp. Tak, raz na jakiś czas podepnę i sprawdzam, błędów normalnie nie wyświetla, ani check się nie świeci, tylko z tego widac

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210413/33f6c627d154763844f4ccdb45980e27.jpg

sylwesterz
13-04-2021, 17:12
Dzięki, wiele mi podpowiedziałeś :).

PS. Przepraszam za OT.

grzechu913
13-04-2021, 20:20
Wypadanie zapłonów resetuje się po każdym zgaszeniu i odpaleniu silnika, więc można je sprawdzić tylko w czasie jazdy, inaczej licznik będzie pokazywał 0. Od spalania stukowego, jeżeli nie był odpinany aku, albo usowane jakieś błędy z całości, będzie wyświetlane, można wtedy sprawdzić, z jakiego przebiegu od wykasowania błędów jest zanotowanych na danym cylindrze. Dlatego pisałem, że miałem jeden, powiedzmy na 2 cyl, bo już nie pamiętam i było to z prawie 5tys km.

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

eans
17-06-2021, 11:50
Na jakich świecach jeździcie? Zastanawiam się czy nie wkręcić irydowch Denso ITV 22

bocheno
05-11-2021, 13:13
Podejdzie taki do 2.0 EB? Porównywałem jakieś na stronie jako zamienniki oryginału to 2.5t i 2.0 EB mają takie same wymiary, ale może ktoś testował.
https://fmic.pl/intercooler/197902-iintercooler-dedykowany-ford-focus-mk3-mondeo-mk4-.html

MAG
08-11-2021, 10:41
Niby dedykowany, czyli nie ma konieczności używania silikonowych kolanek do podłączenia, ale za to cena ze 4-5 stówek wyższa niż za uniwersalnego z kompletem niezbędnych podłączeń ...

Sławek1977
06-10-2022, 20:19
Tak patrzę jak wrzucacie seryjne pomiary, to u mnie moc z momentem jest mniejsza i przy dużo wyższych obrotach. Zaczynam się matrwić, ale auto śmiga dobrze, ledwo 45 tysięcy nalatane.
Stary pomiar na PB95: Pwr 245,9 KM @ 5607 rpm, Tq 378,5 Nm @ 2825 rpm
Nowy pomiar na PB100: Pwr 242,4 KM @ 5229 rpm, Tq 381,9 Nm @ 3983 rpm

Maciek_apo
01-03-2023, 12:35
Może być potrzebne strojenie silnika do naszego paliwa. Nie chodzi o oktany, tylko skład paliwa. W USA mają większą domieszkę etanolu, stąd prawdopodobnie inne wyniki.

kenczorf
01-03-2023, 12:45
Co prawda mam 2.0 EB w mondeo,czyli 240km ale pokaże jakie miałem różnice na 95 i 98 oraz efekt końcowy

95 Orlen

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/4179be5fa3b7.jpg (https://naforum.zapodaj.net/4179be5fa3b7.jpg.html)

98 Orlen. Wykres jest na bezpiecznych nastawach. Początkowo było 10nm więcej

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/099eb3591ff3.jpg (https://naforum.zapodaj.net/099eb3591ff3.jpg.html)

klocolus
01-03-2023, 23:22
miałem różnice na 95 i 98

W granicach błędu pomiaru. Niby sterownik powinien wykryć a nie wychodzi na to. Może trzeba dłużej na 98 pojezdzić.

MKV
19-03-2023, 15:31
Ja mam pytanie o tuning tego silnika 2.0 240KM w S-Maxie z manualem (2013r) bo jak rozumiem jest niemal identyczny.
W planach jest na pewno LPG oraz kompletny wydech aktywny od turbo do końca - z tego co tu wyczytałem 3"? Nie chcę wywalać kata tylko dać jakiś odpowiednich rozmiarów żeby przy corocznej kontroli na SKP nie było problemów.
Intercooler do S-Maxa jest jakiś konkretny który by tu pasował?
No i piszecie o turbo innym, więc która konkretnie turbosprężarka by tu najlepiej pasowała?

UPDATE: Obecnie mam już wydech robiony na zamówienie o takich parametrach:
Downpipe 3", dalej za katalizatorem wydech 2.7" aż do rozdzielenia typu Y w wydechu na dwa tłumiki gdzie jest wersja otwarta/głośna 2.25" i wersja cicha czyli z zamkniętymi przepustnicami 2.15".
Do tego zrobiłem za zamówienie większy intercooler oraz za radą tunera dałem wkładkę K&N. Za kilka godzin idzie na strojenie :)

tomao
19-03-2023, 16:46
bo jak rozumiem jest niemal identyczny.
Bym to dokładnie sprawdził.

MarioMAX
10-09-2023, 23:42
Hej, mam pytanie, z mustanga VI gen 3.7 przesiadłem się na Escape modelowy 2017 produkcja 2016 z 2.0 EB 248hp i pytanie da się go bezpiecznie zmodzic na 300+ ? Czy raczej ten silnik się rozleci, pęknie tłok albo głowica ? Niby piszą że po 2017r. Był montowany silnik z wadą konstrukcyjną, jednak może to być nieścisłość, że chodzi o rok modelowy, da się to jakoś sprawdzić ? VIN: 1FMCU9J98HUA10438

MKV
11-09-2023, 01:09
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Prawdopodobnie chodzi tu o ten kanał wodny między cylindrami znajdujący się bezpośrednio pod uszczelką głowicy.
Ja mam w S-Max pierwszą generację tego silnika i wiem, że max co da się wycisnąć z seryjnej turbosprężarki to 270 koni i 400Nm. Ty masz chyba inne turbo ale pewnie wyniki będą podobne. JA swojego dosłownie za kilka godzin odstawiam na chip tuning ;)

MarioMAX
11-09-2023, 13:10
Dokładnie chodzi o kanały wodne pomiędzy cylindrami, tłoki też lubiały pękać. Jednak jak pisze mam auto z 2016r ale jest to polift, więc chyba już ma ten awaryjny silnik ale nie umiem znaleźć odpowiedzi.. Teoretycznie wg VIN samochód jest z kwietnia 2016r. ( dziwne że polifta modelowo 2017 sprzedawano już w kwietniu 2016, myślałem że zawsze to robili wrzesień/październik ) ogólnie jeśli chodzi o chip, to już w grę wchodziła by wymiana turbo IC i downpipe żeby zrobić ponad 300 tylko boję się o żywotność ecoboostów, bo na grupie na Facebooku cały czas ktoś pisze że silnik zrobił papa

W sumie proszę o odpowiedź heko bo i tak gdybym coś robił to u nich.

heko
13-09-2023, 10:15
300KM na seryjnej sprężarce nie ma najmniejszych szans, druga sprawa, awaryjność tych silników jest dość wysoka, już nie wnikam co na to wpływa, pewnie "usprawnienia i ekologia"
250KM w nich, to w sumie taka bezpieczna, choć jak widać nie zawsze, granica :(

MarioMAX
13-09-2023, 17:09
Ogólnie jeździ się przyjemnie, ale wiadomo jaki człowiek jest, ogólnie heko masz może doświadczenie z wersjami USA? Była jakaś akcja serwisowa ? W carfax pusto, a po zbiorniczku płynu widzę że była kiedyś przygoda z UPG podsyłam zdjęcie, obecnie płyn czyściutki a są wszysktie świeżo zalane. https://imgur.com/a/mZl5LCt
https://imgur.com/a/mZl5LCt

konieczko5
15-09-2023, 12:47
...

heko
15-09-2023, 13:42
fabrycznie suszarka w serii pracuje na 90% wydajności
do tego fabryczny cooler pracuje na 110% wydajności :D

MarioMAX
23-09-2023, 20:23
heko a słyszales może żeby ktoś zmienił blok z 2.0 na 2.3 EB ? Widziałem że głowice są te same, a skrzynia ?

heko
23-09-2023, 21:32
2.0 i 2.3 są wymiarowo takie same, różnią się tylko skokiem tłoka, czyli wykorbieniem wału i wytrzymałością, 2.0 jest znacznie lepszy :D

MarioMAX
23-09-2023, 22:31
Tylko jak to jest, że na grupie mustanga nie słyszy się o usterkach 2.3 EB z roczników 2016-2019 a na forum escape codziennie ktoś pisze że silnik do śmietnika, więc gubię już rachubę.

klocolus
23-09-2023, 23:12
Chodzi o sam blok a nie o cały dół. W 2.0 jest mocniejszy. Tłoki i korby to już inna sprawa. 2.3 też padają.

Widziałem gdzieś robili "hybrydę" blok od 2.0 a bebechy od 2.3.

MarioMAX
23-09-2023, 23:36
klocolus Ok, już łapię. Czyli wychodzi na to, że średnica tłoków jest taka sama, a większa pojemność jest uzyskiwana przez dłuższy skok. 2.3 niby padają, jednak jak pisałem dużo rzadziej się o tym słyszy, a o 2.0 ktoś pisze cały czas.
heko Na jaki przyrost można liczyć, jeśli wymienię sam IC ( i na jaki aby był zapas ) i na razie zostanie turbo i wydech ? Ew. Turbo się zrobi hybrydę ale bez downpipe i reszty wydechu.

Lipton9995
05-10-2023, 10:48
Hmm, wcześniej nie słyszałem o usterkach i wadach seryjnych 2.0 ecoboost. Płynie do mnie Escape z 2020 AWD, ma ktoś info czy poprawiali tą wadę? :)
Pozdrawiam!

Sławek1977
11-02-2024, 13:01
Del