Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Chiptuning ST 2.0EcoBoost 250KM
...na seryjnym osprzęcie, nie jest bardzo podatny, największym ograniczeniem jest turbina
seryjny intercooler wystarcza do spokojnej jazdy, ale jak tylko zaczynamy kręcić silnik mocniej, temp. w dolocie rośnie wysoko, tnąc moc nawet o 15%
http://images68.fotosik.pl/34/48e67ada68ed0946med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48e67ada68ed0946.html)
a tu stage 2, duży IC, wydajna, kuta hybryda, DP 3" Decat
http://images66.fotosik.pl/33/4914c131668a9f5emed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4914c131668a9f5e.html)
Zakładam że w ecooboost 240 da się podobnie :)?
i kolejny projekt na ukończeniu
cały zestaw:
turbo
IC
DP strojenie
jest grubo :D
http://images66.fotosik.pl/382/ede28b7991ae75aemed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ede28b7991ae75ae.html)
+70 kucy i +70Niutów - nieźle toto wygląda :P
A jaka mocna seria Panie. Prawie 330KM po modach, elegancko.
Aż się boję pomyśleć, co będzie się działo jak przyjdzie 2.3EB RS. ;-)
ja się nie boję, ja oczekuję :D
fanatyk81 20-11-2014, 14:47 jeszcze chwila i mnie namówisz....
ile przelatałeś na turbie wierconym? czy ono jest jakos wyraźnie mniej żywotne do serii?
osobiście 20tkm
i nie jest mniej, a znacznie bardziej żywotne, inne, większe i kute koło kompresji, to samo goło "gorące" oraz ośka z łożyskami...wszystko wytrzymalsze :D
fanatyk81 20-11-2014, 15:47 dobra namówiłeś! ale to może nie przed zimą...
można oddać Twoją turbinę do zrobienia, ale jesteś ud....ny na 2 tyg. albo tak jak ja zrobiłem i innym klientom robię, kupić używkę (ok. 1700zł.) i dać do zrobienia
potem tylko IC i DP...i jazda :D
na zimę nie ma sensu, teraz jest już problem z trakcją :D
fanatyk81 20-11-2014, 16:45 można oddać Twoją turbinę do zrobienia, ale jesteś ud....ny na 2 tyg. albo tak jak ja zrobiłem i innym klientom robię, kupić używkę (ok. 1700zł.) i dać do zrobienia
potem tylko IC i DP...i jazda :D
na zimę nie ma sensu, teraz jest już problem z trakcją :D
IC juz mam przeciez - nic Pan nie pamietasz;) moze nie ta wydajny jak Twoj ale chyba jest ez tragedii. a DP to nie wiem czy nie bedzie zagłośno przy moim wydechu. chyba ze moze jakis ze sportkatem
Jakbyś robił tyle aut miesięcznie/rocznie - gwarantuje Ci, też byś nie pamiętał :)
hehe, no tak, masz Airteca :)
bez DP nie będzie tyle mocy...a Twój wydech rzeczywiście może być głośno :)
ethernal 21-11-2014, 13:00 Co to jest DP? Tylko nie bijcie za pytanie... po prostu nie umiem skojarzyć :D
DP
wylot z turbiny, większy, 3" daje lepsze opróżnianie, a jeszcze istotniejszy jest kat, dlatego DP robi się dalej i kat leci także do "bagażnika" :)
ethernal 21-11-2014, 13:53 Dzięki @kocur i @heko za odpowiedź. Co do powyższej odp. rozumiem, że wówczas zamiast dwóch kat zostaje jeden? A co z sondami lambda?
Kata w ogóle nie musi być.
kat jest jeden...i leci do domu :)
sondy zostają :)
Kurde, to chyba była najlepsza seria w ST i moc i moment, dobry egzemplarz.
grzechalm 21-11-2014, 18:22 a co sie robi z sondami po wycieciu kata?
właśnie, jestem troszkę zazdrosny :)
a co sie robi z sondami po wycieciu kata?
Niektórzy zupę gotują, inni na specjalnej tulejce zostawiają.
grzechalm 21-11-2014, 20:51 Dla Was to sa moze pytania tak trywialne jak dla mnie w moich dziedzinach, ktorymi zajmuje sie na codzien. Pytam, bo po prostu nie wiem, jak wiele innych osob, ktore to czytaja...
...sondy wracają na miejsce, czyli w DP są tulejki jak w kacie i tam się je wkręca :)
Spokojnie, odrobina luźniejszej atmosfery raczej nikomu nie zaszkodzi :)
i trafił się jeszcze jeden, na oryginalnych gratach, więc szału nie będzie :)
http://images66.fotosik.pl/654/8116e128326dee81med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8116e128326dee81.html)
fanatyk81 28-02-2015, 19:30 to już fajnie czuć..., ale pojeździ pojeździ i wróci po więcej:)
ja już graty spakowałem w pudełko po bananach, które zdobyłem w Biedronce i jutro ruszam;)
żal ją trochę brudzić - ale tylko trochę
...no i wynik :D
http://images67.fotosik.pl/674/a1d16b052b29688emed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1d16b052b29688e.html)
fanatyk81 04-03-2015, 20:05 boje się tego momentu:)
radek9103 04-03-2015, 20:08 Nie jeden diesel zazdrościć może tego Nm....
fanatyk81 04-03-2015, 20:24 jakos ten mój egzemplaz lubi się z momentem. wersje z USA lubia się z mocą. może jakies roznice wynikające z wydechu. tego się już nie dowiemy bo subtelne roznice będą zawsze
TuneFORCE 04-03-2015, 22:37 boje się tego momentu:)
Oj tam .... kto nie ryzykuje szampana nie pije ;-)
Snajper_881 05-03-2015, 15:14 boje się tego momentu:)
Nie bój się, ja mam ponad 500NM :)
fanatyk81 05-03-2015, 15:51 Nie bój się, ja mam ponad 500NM :)
Dzieki za słowa otuchy:)
fanatyk81 27-03-2015, 14:53 "Panie a ile to teraz pali"?
A no tyle
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/71501
A no tyle��������
Boisz się naciskać na gaz ? ;) ;) ;)
mam tak samo zrobione i spalanie zawsze 11-12,5l.
fanatyk81 27-03-2015, 16:34 Nie powiedziałem ostatniego słowa😊😊😊
chodziło mi bardziej o to, że po strojeniu bez wykorzystywania mocy auto dalej pali podobnie do tego co było wcześniej.
markiz99 27-03-2015, 18:22 Lol :D 313/486 i 8,53 w podpisie = nie korzystam :D
heko - jak taki setup 320/450 się sprawuje po wiejskich Polskich drogach? Na trasie typu Borkowo Wielkie - Drzycim Mniejszy w lato - jest za dużo na ośkę, czy foka jakoś daje radę?
markiz99 27-03-2015, 18:30 A w zimie? :D
tak samo jak 50-cio konna ośka :p
markiz99 27-03-2015, 18:35 Z tą drobną różnicą, że 50 konna nie uaktywni TCS'a przy 155 km/h :D
miałem na myśli że tak samo....nie jedzie :D
markiz99 27-03-2015, 18:46 Toż to nie jest do końca tak samo :D
50 konna nie jedzie bo nie jedzie, bo nie potrafi. 320 konna, bo nie ma co jej przygnieść do asfaltu, który jest dziurawy i parszywy :D
teraz na II-gim tracę trakcję...na mokrym na III-cim też :D
wujektimon 27-03-2015, 21:54 Czy ktos sprawdzal, jakie jest przyspieszenie do setki przy takie mocy (okolo 320) ?
to ciężko zmierzyć, na 1-ce straty trakcji, 2-ce także...teoretycznie seria ma 6.1sek. a mi nie udało się zejść po niżej 6.5...teraz 6.1
muszę sprawdzić na rozgrzanym slicku :)
radek9103 28-03-2015, 05:10 Ale na pozostałych 4 biegach na bank nadrabia :-D
fanatyk81 28-03-2015, 08:08 przy strojeniu na 280km uzyskalem 6,5 sek wg Torqua
po zmianie kół na letnie dokonam pomiarów;)
Heko jaka seria ma 6,1?
... na wstecznym powinno lepiej trakcję trzymać ... może da się zejść <5s ;)
wujektimon 28-03-2015, 16:13 seria ma 6,5s
PS. Czyli wychodzi, ze nie oplaca sie podnosic mocy, bo auto nie daje sobie rady z trakcja i ma gorsza przyczepnosc niz seria :)
to znaczy tylko że ośka nie jest do startu od świateł do świateł :P
markiz99 28-03-2015, 17:58 teraz na II-gim tracę trakcję...na mokrym na III-cim też :D
Jakie koła/lacze?
Tomcio242 28-03-2015, 18:06 ośka nie jest do startu od świateł do świateł :P
Eee,yyy, ale na tylne łapy by sobie lepiej poradziła.
jakie koła/lacze?
235/40/18
markiz99 28-03-2015, 18:33 Jaka opona?
goodyer egle asimetric2...uważam że jedna z najlepszych na rynku
Najlepsza zmierzona w prasie seria miała 6,3 s, w tym samym teście Golf GTI miał 6,1 s, ale ogólnie do 200 w pomiarach szli łeb w łeb z tego co pamiętam, a powyżej 220 Ford wygrywał - nie pamiętam gdzie był ten test, ale kierownikiem był jakiś kierowca rajdowy i ekstremalnie testowali osiągi, a nie tylko 0-100 i co najwyżej np. 0-160, a aż do v. max. Fordy faktycznie za bardzo mielą przy ostrych startach, trzeba specyficznych warunków i dobrego rozgrzania opon do sprintów do setki, ale za to powyżej 100 dobrze idą.
Bump: seria ma 6,5s
PS. Czyli wychodzi, ze nie oplaca sie podnosic mocy, bo auto nie daje sobie rady z trakcja i ma gorsza przyczepnosc niz seria :)
Opłaca się, bo już np. 100-200 km/h będzie różnica, tak samo w elastyczności.
azerty11 02-04-2015, 15:27 seria ma 6,5s
PS. Czyli wychodzi, ze nie oplaca sie podnosic mocy, bo auto nie daje sobie rady z trakcja i ma gorsza przyczepnosc niz seria :)
wujku litości :570:
wujektimon 02-04-2015, 16:52 wujku litości :570:
No co :D
Nie no jasne, wiadomo, ze sa pewnie odczuwalne roznice w jezdzie.
Ja obecnie czekam na focusa, plynie do mnie z USA, moze za 2 miesiace bede mogl sam ocenic warunki jezdne:)
mirekwalczyk 16-04-2015, 09:18 A może jakieś zasłonki czy rolety (http://www.domarant.com.pl/index.php/oferta/rolety/markizy.html) w kolorze błękitnym kolorze. Chodź w sumie to wolałbym przyciemnić.
autko na zimówkach index H 210km/h !!! więc nie mogłem pojechać na wysokim biegu, słabo się obciążało, więc wyniki mocy max, trochę zaniżone :(
http://images78.fotosik.pl/129/94617ac54cf3c6c4med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/94617ac54cf3c6c4)
ST 2.0eb polioft 2016 euro 6
http://images78.fotosik.pl/566/10cfdc899b8d6099med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/10cfdc899b8d6099)
Z małymi przeróbkami, czyli:
turbo hybryda
IC
DP
http://images83.fotosik.pl/101/1ae08618d5f5cc1amed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1ae08618d5f5cc1a)
ethernal 20-10-2016, 17:36 z 2.0 R4 ponad 300KM i prawie 500NM.. ładna szlifierka :one:
Btw, EB w FIII ST posiadają jedną turbinę?
Mam pytanko do Tunerów.
Dlaczego z Focusa ST 250 km da się wycisnąć chip tuningiem tylko ok. 300 km, a w przypadku Seata Leona Cupry z silnika 2.0 265 km chip tuningiem można wycisnąć nawet 350 km ? Czy chodzi o samą turbinę czy coś innego?
wujektimon 02-11-2016, 11:19 Po wymianie turbo to max 320. Problem chyba jest w budowie bloku silnika. Ale to już niech fachowcy się wypowiedza😀
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
turbo jest maleńkie w st :)
wujektimon 02-11-2016, 11:26 Osobiście zatrzymałem się na 280km/470nm. Nie widzę sensu dalszej przeróbki. Turbo+dp+program+robota to 7k. Osobiście wydaje mi się że nie warto. Teraz już traci trakcje. Chcesz więcej to sprzedaj st i kup mocniejsze auto w AWD 😀
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
https://images82.fotosik.pl/526/0e29ae83f0915e9cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0e29ae83f0915e9c)
wymieniony tylko IC z RS3
https://images83.fotosik.pl/862/7a126ab840c19a24med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a126ab840c19a24)
Montowałeś osobiście IC? Z jakiego rocznika RS3?
IC klient sam montował
rs3 2016-2017, innych nie ma :)
sprawa jasna, trochę żle zinterpretowałem skrót :)
a tu pomiary na cobb z mapami Stratified
https://images83.fotosik.pl/921/08e3ff34b567f802med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/08e3ff34b567f802)
TuneFORCE 29-11-2017, 20:54 Mocna góra :diabelek:
I jeszcze raz :)
https://images83.fotosik.pl/960/5ab3f1204e74c543med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ab3f1204e74c543)
Poliftowy st 250 2017r.
https://images82.fotosik.pl/984/0e83a123c3a00901med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/0e83a123c3a00901)
Grzegorz,czy mapa Race Stratagem da zbliżony wynik?Testowałeś ST-3 z tym czipkiem?
testowałem, było 5-8KM mniej
to maxymalny możliwy wynik
Czyli wymiana gratów(IC,DP+SC,hybryda) i wgranie mapy DS-Ultima zahaczy o 300?
na hybrydzie stroję je na ok. 315-320KM
gotowców nie wgrywam :P
Musisz otworzyć placówkę zagraniczną...miejsce się znajdzie...doposażymy,no i ...:diabelek: Rolki produkują w moim miejscu zamieszkania...
sanczo17 14-09-2019, 21:23 Odkopię temat
co myślicie o
Swapping RS 2.3L Into ST 2.0 block
i jakaś dobra zewnętrzna skrzynka do tego
czytałem na zagranicznych forach że to dobre rozwiązanie dla podnoszenia mocy w ST
sanczo17 08-10-2019, 19:05 Ja oddałem ST dziś do kingsoft na 2 dni
i nawet wyszło nieźle coś koło
ponad 300KM
510Nm
jutro odbieram
będą wyniki na papierze
dołożyli IC Wagnera (IC ponoć dużo zrobił)
i Cobb Accessport V3
https://i.postimg.cc/rm5jq90C/img054.jpg (https://postimg.cc/qhMyLyGz)
Taka jest różnica po zmianie IC 20KM z fabrycznego na Wagnera
https://i.postimg.cc/tCFjL04Y/img053.jpg (https://postimg.cc/Ln4w1bfp)
wykresy pokazują moc na kołach!
sanczo17 09-11-2019, 20:32 Dziś potestowałem mojego ST po podniesieniu mocy
max doładowanie 1.56 Bar.
trochę zimno było opona nie kleii nic
Launch control ustawiłem na 2700 nie było sensu na więcej
samochód strasznie traci w pierwszych 2s na bukosowaniu
https://i.postimg.cc/PJvm3sgP/20191109-160353-Kopia.jpg (https://postimg.cc/N2Y9FVfc)
https://i.postimg.cc/0j7C51ch/20191106-155650-Kopia.jpg (https://postimg.cc/V0Lt4pyF)
u mnie w cięższym aucie to przy 300KM by było porównywalnie :)
Mondek w stocku może zrobić poniżej 6,9 do 100 w idealnych warunkach. Mój najlepszy czas to właśnie 6,9 do 100. Na wiosnę postaram się pobić ten czas bo jest potencjał. https://youtu.be/Q0q4QAQeVug
ten parametr co podałem był zupełnie przypadkowy nie testowałem jak kolego powyżej myślę że przy testach wyszło by szybko 6,9 a wręcz 6,7
Foczka ST2 Mk3 2016.
Mody:
Duży IC Wagnera, wywalone żaluzje.
Dolot Custom filtr K&N Puszka z RSa rura od puszki do turbo z aluminium
Downpipe decat i wydech Milltek Cat Back 3 cale non resonated
Turbosmart Bov 50/50
Świeczki ITV22 GAP: 0.026″
Paliwo 98
Mapa: Stratified Automotive Controls po logach przed logami wypluł 286BHP
http://rash.home.pl/foczka_final.jpg
sanczo17 25-05-2020, 22:19 Witam wszystkich!
Mogę się pochwalić moim wynikiem
Silnik 2.3
Turbo od RS
Cat od RS
IC Wagnera
Dolot Cobb
Wydech Cobb
Accessport Cobb
Szpera Quaife
Mogę powiedzieć dziś została przekroczona granica 400KM
mamy na kołach 355KM
wow
KingSoft postarał się!
Myślę że Najmocniejszy ST MK3 w PL jeżdżący!
https://i.postimg.cc/XYvtFyYy/20200525-164421-Kopia.jpg (https://postimg.cc/D8tC30s2)
mam 2 mapy zrobione
mocniejsza
https://i.postimg.cc/7hfqmQxS/20200525-164436-Kopia.jpg (https://postimg.cc/H81GLz8L)
i słabsza na deszczowe dni
https://i.postimg.cc/CLnF8trg/20200525-164449-Kopia.jpg (https://postimg.cc/nCZbbdtR)
Gratki. I oby służył bezawaryjnie.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
jarekfxsilver 15-07-2020, 12:40 Ja na koncowke posiadania swojego mk3st (IC Airtec, dolot Mountune z puszka od RS, DP Milltek z katem 200cell, swieczki itv22, AP Cobb z mapa Stratified) bede chcial oddac auto na zrobienie innej mapy przez Cinsoft albo TuneForce, drapie sie po glowie w tej kwestii :-) Cinsoft znam bo robil mi Pan Marcin daaaawno temu jedno auto i wyszlo pieknie, bol ten ze kaaaaawal drogi mam do Niego a czasu jak to w zyciu bywa malo stad przez wiele lat siedzial AP w aucie bo cos slabo wychodzily tunerom mapy ale pare lat juz minelo i widze ze rozgryzli niektorzy temat.
Więcej tylko z hybrydową gruszką.Realne do 320KM.
Świeczki ITV22 GAP: 0.026″
Czy te świeczki są do dostania z taką przerwą czy są zmieniane ze standardowych 0.8 mm.
Czy cewki też się zmienia czy zostają na takich jak wyszły z fabryki ?
Nie wychodzą z taką przerwą. Trzeba ręcznie zrobić. Generalnie szczelinomierz jakieś kombinerki małe i nie jest to problem.
klocolus 12-09-2020, 18:18 na hybrydzie stroję je na ok. 315-320KM
gotowców nie wgrywam
Ile KM wytrzyma silnik bez zakucia?
Sporo więcej niż te 320 które sie robi w miare standardowo.
klocolus 14-09-2020, 19:02 Sporo więcej niż te 320 które sie robi w miare standardowo.
https://pumaspeed.co.uk/product-Focus-ST250-X37-360-Hybrid-Turbocharger_16088.jsp
Orientujesz się może czy te 350KM to realne czy trochę naciągane nasze 320?
Głowica od 2.3 eb pasuje do 2.0? Czy dół 2.0 i głowica rs + turbo rs to dobry pomysł? Jakie wtedy byłoby CR?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=300607
Poczytaj - to temat o mechanicznych modach tego silnika...
Sławek1977 06-02-2021, 16:45 Odświeżę temat.
Pytanie które na różnych grupach powoduje burzliwe dyskusje- czy w tym silniku sam program bez żadnych innych modyfikacji ma sens - mowa o zwykłej codziennej jeździe bez wyścigów itd. Jakie przyrosty, jakie minusy plusy itd. Zapraszam do dyskusji osoby wiedzące, a nie słyszące że ktoś/coś.
jak najbardziej
+ 20-25KM 50Nm naprawdę robi robotę na co dzień, i nic nie trzeba robić mechanicznie :)
Sławek1977 06-02-2021, 23:52 EGT nie będzie za wysokie?
nie, egt kontroluje sterownik
Sławek1977 07-02-2021, 00:10 Rozumiem, że kontroluje tnąc paliwo>moc. Tylko jak szybko? Masz może wykres serii po sofcie? Sprawiłbym sobie na wiosnę taki prezencik. :)
na forum jest pełno wykresów z tego silnika, nawet na tej stronie :)
kenczorf 07-02-2021, 07:15 Tak samo ma się sytuacja w Mondeo 2.0eb 240km? Tam jest chyba inna suszarka i kolektor wydechowy?
suszarka można powiedzieć taka sama, ale zespolona z kolektorem wydechowym
poza tym bez większych różnic
Hej Panowie,
Mam ciekawy przypadek u siebie - po pierwszym programie na starym silniku wypluł 290/490 momentu, lecz był problem z falowaniem turbo, oraz ogółem bym zero-jedynkowy.
Po wymianie silnika (słupek) - wygraliśmy serie i okazuje się, ze w serii ma 282/441...
Po wgraniu mapy moment wystrzeliwuje w kosmos, jakieś 560-580nm.
Ktoś ma pomysł dlaczego tak jest ?
Sławek1977 11-04-2021, 11:25 A odbiegając trochę od tematu- jakie paliwo zalecane jest do seryjnego STka?
Już się dowiedziałem- minimum 95.
Sławek1977 12-04-2021, 14:19 Pytanie do Heko- czy te ST z rynku amerykańskiego powinny mieć korektę oprogramowania? Nie chodzi mi o zwiększenie mocy, tylko o optymalizację parametrów pod hmmm.... paliwo eu? W internecie krążą różne mity, wiec wolę zapytać osoby która się tym zajmuje.
kenczorf 12-04-2021, 21:56 A ja zapytam inaczej...czy po samym wirusie w 2.0eb musimy jezdzic na 98? Jesli tak to co się stanie jak będziemy jeździć na 95?
Obecnie są stacje które mają zwykle 95 i ulepszone 95 a 98 niemaja w ogole. Czyli na takiej stacji jak shell trzeba łac vpower Racing bo niemaja 98?
Sławek1977 13-04-2021, 05:42 Każda markowa stacja ma 95 i 98, tylko Shell na 100.
kenczorf 13-04-2021, 11:49 Geberalnie leje na shelu lub orlenie. Cena vpoer Racing wiadomo, że zaporowa. Orlen ma 98 ale u mnie 50-60gr drożej od 95. Zajechalem ostatnio na circle k i oni też nie mają 98 tylko ulepszona 95...
Pytanie czy po wirusie można na tym 95 jezdzic. Czy będzie to miało negatywny skutek dla silnika? Czy może jak knock sensor wykryje stukanie to ECU skoryguje sobie zapłon i stracimy na chwile nie odczuwalne dla nas 2-5km a później wszystko wróci do normy? Czy może jednak będą tu jakieś problemy?
sylwesterz 13-04-2021, 13:22 Wspomniałeś o CircleK, u ciebie na stacji nie mają milesPlus 98, czy ów *98 nie ma faktycznie 98 oktanów?
kenczorf 13-04-2021, 13:47 O widzisz...nie było. Może kwestia stacji...ale podejrzewam, że różnica w cenie też bedzie znaczna jeśli ta "lepsza" 95 jest chyba z 30-40gr drozsza do 98 bedzie 60 jak nic.
Stad wracam do głownego pytania czy musi byc 98 po wirusie? Czy mozna jezdzic bez problemu na 95?
grzechu913 13-04-2021, 14:38 Pewnie w okresie zimowym, a biorąc pod uwagę spokojna jazdę, myślę że nic się nie stanie. U mnie na 95 po chipie, odnotowałem spalanie stukowe, tylko w temp +15 i więcej. Oczywiście mowa o jeździe dość ostrej, od 3 biegu w górę. Bo niskie biegi tego nie powodowały, nawet deptajac do odcinki. Odkąd leje 98 to stuk trafi się bardzo sporadycznie, na jednym cylindrze i to na przestrzeni 4-5 tys km. A nigdy nie wiadomo, co na drodze się trafi, jakas Beemka 1.6 i trzeba się z nią trochę pobawić, dlatego wolę 98. Fakt, boli po kieszeni, ale co zrobić. Ciekaw jestem czy na serii występują stuki, przy ostrej jeździe.
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
kenczorf 13-04-2021, 14:48 Ciekaw jestem czy na serii występują stuki, przy ostrej jeździe.
Geberalnie u mnie nic się nie dzieje. Nie widziałem nigdy checka czy nawet błędów z tym związanych.
Jak to u Ciebie się objawia? Jak nawet na 98 masz problemy to ktoś może 100tke robił program? *♂️
sylwesterz 13-04-2021, 14:54 ...odnotowałem spalanie stukowe...
Jak monitorujesz spalanie stukowe, masz podpięty interfejs i spoglądasz na jakiegoś PIDa?
grzechu913 13-04-2021, 15:05 Dokładnie, mam interfejs BT Ina forscan lite zaznaczam spalanie stukowe na 1-4 cylindra, tak samo wypadanie zapłonów, doładowanie itp. Tak, raz na jakiś czas podepnę i sprawdzam, błędów normalnie nie wyświetla, ani check się nie świeci, tylko z tego widac
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210413/33f6c627d154763844f4ccdb45980e27.jpg
sylwesterz 13-04-2021, 17:12 Dzięki, wiele mi podpowiedziałeś :).
PS. Przepraszam za OT.
grzechu913 13-04-2021, 20:20 Wypadanie zapłonów resetuje się po każdym zgaszeniu i odpaleniu silnika, więc można je sprawdzić tylko w czasie jazdy, inaczej licznik będzie pokazywał 0. Od spalania stukowego, jeżeli nie był odpinany aku, albo usowane jakieś błędy z całości, będzie wyświetlane, można wtedy sprawdzić, z jakiego przebiegu od wykasowania błędów jest zanotowanych na danym cylindrze. Dlatego pisałem, że miałem jeden, powiedzmy na 2 cyl, bo już nie pamiętam i było to z prawie 5tys km.
Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka
Na jakich świecach jeździcie? Zastanawiam się czy nie wkręcić irydowch Denso ITV 22
Podejdzie taki do 2.0 EB? Porównywałem jakieś na stronie jako zamienniki oryginału to 2.5t i 2.0 EB mają takie same wymiary, ale może ktoś testował.
https://fmic.pl/intercooler/197902-iintercooler-dedykowany-ford-focus-mk3-mondeo-mk4-.html
Niby dedykowany, czyli nie ma konieczności używania silikonowych kolanek do podłączenia, ale za to cena ze 4-5 stówek wyższa niż za uniwersalnego z kompletem niezbędnych podłączeń ...
Sławek1977 06-10-2022, 20:19 Tak patrzę jak wrzucacie seryjne pomiary, to u mnie moc z momentem jest mniejsza i przy dużo wyższych obrotach. Zaczynam się matrwić, ale auto śmiga dobrze, ledwo 45 tysięcy nalatane.
Stary pomiar na PB95: Pwr 245,9 KM @ 5607 rpm, Tq 378,5 Nm @ 2825 rpm
Nowy pomiar na PB100: Pwr 242,4 KM @ 5229 rpm, Tq 381,9 Nm @ 3983 rpm
Maciek_apo 01-03-2023, 12:35 Może być potrzebne strojenie silnika do naszego paliwa. Nie chodzi o oktany, tylko skład paliwa. W USA mają większą domieszkę etanolu, stąd prawdopodobnie inne wyniki.
kenczorf 01-03-2023, 12:45 Co prawda mam 2.0 EB w mondeo,czyli 240km ale pokaże jakie miałem różnice na 95 i 98 oraz efekt końcowy
95 Orlen
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/4179be5fa3b7.jpg (https://naforum.zapodaj.net/4179be5fa3b7.jpg.html)
98 Orlen. Wykres jest na bezpiecznych nastawach. Początkowo było 10nm więcej
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/099eb3591ff3.jpg (https://naforum.zapodaj.net/099eb3591ff3.jpg.html)
klocolus 01-03-2023, 23:22 miałem różnice na 95 i 98
W granicach błędu pomiaru. Niby sterownik powinien wykryć a nie wychodzi na to. Może trzeba dłużej na 98 pojezdzić.
Ja mam pytanie o tuning tego silnika 2.0 240KM w S-Maxie z manualem (2013r) bo jak rozumiem jest niemal identyczny.
W planach jest na pewno LPG oraz kompletny wydech aktywny od turbo do końca - z tego co tu wyczytałem 3"? Nie chcę wywalać kata tylko dać jakiś odpowiednich rozmiarów żeby przy corocznej kontroli na SKP nie było problemów.
Intercooler do S-Maxa jest jakiś konkretny który by tu pasował?
No i piszecie o turbo innym, więc która konkretnie turbosprężarka by tu najlepiej pasowała?
UPDATE: Obecnie mam już wydech robiony na zamówienie o takich parametrach:
Downpipe 3", dalej za katalizatorem wydech 2.7" aż do rozdzielenia typu Y w wydechu na dwa tłumiki gdzie jest wersja otwarta/głośna 2.25" i wersja cicha czyli z zamkniętymi przepustnicami 2.15".
Do tego zrobiłem za zamówienie większy intercooler oraz za radą tunera dałem wkładkę K&N. Za kilka godzin idzie na strojenie :)
bo jak rozumiem jest niemal identyczny.
Bym to dokładnie sprawdził.
MarioMAX 10-09-2023, 23:42 Hej, mam pytanie, z mustanga VI gen 3.7 przesiadłem się na Escape modelowy 2017 produkcja 2016 z 2.0 EB 248hp i pytanie da się go bezpiecznie zmodzic na 300+ ? Czy raczej ten silnik się rozleci, pęknie tłok albo głowica ? Niby piszą że po 2017r. Był montowany silnik z wadą konstrukcyjną, jednak może to być nieścisłość, że chodzi o rok modelowy, da się to jakoś sprawdzić ? VIN: 1FMCU9J98HUA10438
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
Prawdopodobnie chodzi tu o ten kanał wodny między cylindrami znajdujący się bezpośrednio pod uszczelką głowicy.
Ja mam w S-Max pierwszą generację tego silnika i wiem, że max co da się wycisnąć z seryjnej turbosprężarki to 270 koni i 400Nm. Ty masz chyba inne turbo ale pewnie wyniki będą podobne. JA swojego dosłownie za kilka godzin odstawiam na chip tuning ;)
MarioMAX 11-09-2023, 13:10 Dokładnie chodzi o kanały wodne pomiędzy cylindrami, tłoki też lubiały pękać. Jednak jak pisze mam auto z 2016r ale jest to polift, więc chyba już ma ten awaryjny silnik ale nie umiem znaleźć odpowiedzi.. Teoretycznie wg VIN samochód jest z kwietnia 2016r. ( dziwne że polifta modelowo 2017 sprzedawano już w kwietniu 2016, myślałem że zawsze to robili wrzesień/październik ) ogólnie jeśli chodzi o chip, to już w grę wchodziła by wymiana turbo IC i downpipe żeby zrobić ponad 300 tylko boję się o żywotność ecoboostów, bo na grupie na Facebooku cały czas ktoś pisze że silnik zrobił papa
W sumie proszę o odpowiedź heko bo i tak gdybym coś robił to u nich.
300KM na seryjnej sprężarce nie ma najmniejszych szans, druga sprawa, awaryjność tych silników jest dość wysoka, już nie wnikam co na to wpływa, pewnie "usprawnienia i ekologia"
250KM w nich, to w sumie taka bezpieczna, choć jak widać nie zawsze, granica :(
MarioMAX 13-09-2023, 17:09 Ogólnie jeździ się przyjemnie, ale wiadomo jaki człowiek jest, ogólnie heko masz może doświadczenie z wersjami USA? Była jakaś akcja serwisowa ? W carfax pusto, a po zbiorniczku płynu widzę że była kiedyś przygoda z UPG podsyłam zdjęcie, obecnie płyn czyściutki a są wszysktie świeżo zalane. https://imgur.com/a/mZl5LCt
https://imgur.com/a/mZl5LCt
konieczko5 15-09-2023, 12:47 ...
fabrycznie suszarka w serii pracuje na 90% wydajności
do tego fabryczny cooler pracuje na 110% wydajności :D
MarioMAX 23-09-2023, 20:23 heko a słyszales może żeby ktoś zmienił blok z 2.0 na 2.3 EB ? Widziałem że głowice są te same, a skrzynia ?
2.0 i 2.3 są wymiarowo takie same, różnią się tylko skokiem tłoka, czyli wykorbieniem wału i wytrzymałością, 2.0 jest znacznie lepszy :D
MarioMAX 23-09-2023, 22:31 Tylko jak to jest, że na grupie mustanga nie słyszy się o usterkach 2.3 EB z roczników 2016-2019 a na forum escape codziennie ktoś pisze że silnik do śmietnika, więc gubię już rachubę.
klocolus 23-09-2023, 23:12 Chodzi o sam blok a nie o cały dół. W 2.0 jest mocniejszy. Tłoki i korby to już inna sprawa. 2.3 też padają.
Widziałem gdzieś robili "hybrydę" blok od 2.0 a bebechy od 2.3.
MarioMAX 23-09-2023, 23:36 klocolus Ok, już łapię. Czyli wychodzi na to, że średnica tłoków jest taka sama, a większa pojemność jest uzyskiwana przez dłuższy skok. 2.3 niby padają, jednak jak pisałem dużo rzadziej się o tym słyszy, a o 2.0 ktoś pisze cały czas.
heko Na jaki przyrost można liczyć, jeśli wymienię sam IC ( i na jaki aby był zapas ) i na razie zostanie turbo i wydech ? Ew. Turbo się zrobi hybrydę ale bez downpipe i reszty wydechu.
Lipton9995 05-10-2023, 10:48 Hmm, wcześniej nie słyszałem o usterkach i wadach seryjnych 2.0 ecoboost. Płynie do mnie Escape z 2020 AWD, ma ktoś info czy poprawiali tą wadę? :)
Pozdrawiam!
Sławek1977 11-02-2024, 13:01 Del
|
|