Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Przepalanie się tranzystorów w pompie vp44


bizoneczek
30-07-2014, 07:14
Witajcie,

mam taki problem, otóż posiadam FF 1.8 Tddi na wakacjach padła pompa wtryskowa.

A było to tak ...

Podczas próby odpalenia kontrolki zaświeciły się jak zawsze - przekręcam kluczyk i wszystko gaśnie ( tak jakby się całkowicie rozładował akumulator )

Podmieniony akumulator i dalej to samo - zero reakcji na przekręcony kluczyk -żadna z kontrolek na zegarach się nie pali.

Po krótkim sprawdzeniu okazuje się że upalił się bezpiecznik 30 A od zapłonu w skrzynce bezpieczników w silniku. Wymiana i jest reakcja na przekręcanie kluczyka - kontrolki świecą tak jak przed awarią - świece się nagrzewają itp itd.

Auto kręci ale nie zapala.

Diagnoza - sterownik pompy vp 44.

Wymiana tranzystora na Ir..2905 - pali !!! Wchodzi na obroty itp itd.

Próbuję nim ruszyć na jazdę testową -wrzucam bieg - nagle gaśnie .... znowu ten sam objaw jak sprzed naprawy.

Może się przegrzał ? Cóż znowu naprawiam, znowu wkładam Ir..2905 składam. Pali. Pozostawiam go na 20 min na włączonym silniku i wszystko jest ok. Gazuję go do 4000 obr/min kilkukrotnie wszystko wydaje się ok. Cóż próbujemy jazdę testową - I znowu to samo. Wrzucam bieg próbuje ruszyć gaśnie ... uwalony tranzystor.

Sam już nie wiem w czym problem w doborze tranzystora ( wybrać inny ), Zacięcie się tłoczka konta wtrysku ? Podłączenie na płytce jest wykonane dobrze to całkowicie odpada. Ma ktoś jakieś pomysły ?

Z góry bardzo dziękuję za jakiekolwiek sugestie, porady, pomysły.

bizoneczek
27-11-2014, 06:44
Czy naprawdę nie ma nikogo kto miał podobny problem ?

Czy zatarcie się tłoczka kąta może spowodować upalenie 30A bezpiecznika ?

Yokura
27-11-2014, 08:57
Jeśli problem z tranzystorami się powtarza, niestety oznacza to że pompa do regeneracji.

bizoneczek
27-11-2014, 19:34
Właśnie powiem tak. Samochód był 3 miesiące temu w naprawie pompy bo przepalał się ten tranzystor. W teorii podobno był także wymieniony tłoczek, który może powodować przepalanie się tego tranzystora w sterowniku. Jednakże od wczoraj mam znowu te same objawy czyli pali mi się bezpiecznik F8 od zapłonu podczas przekręcania i próby odpalenia silnika. Wymieniłem dzisiaj kolejny bezpiecznik jakimś cudem odpalił chodził i jeździł po czym zostawiłem go na 5h po tym czasie znowu próba odpalenia i znowu spalony bezpiecznik. Jak mi odpalił za tym pierwszym razem to podpiąłem go pod ELMa i pojawiły się błędy związane z pompą jednakże chodził. Dodam tylko, że po "naprawie" pompy u mechanika samochód dziwne się zachowywał. Rano po odpaleniu przez kilka min słabo reagował na naciśniecie pedału gazu a w trakcie jazdy na pierwszym biegu mulił przy ruszaniu. Czy może to być wina zatartego tłoka, którego rzekomo wymienili podczas naprawy ? Czy może źle dobrany przez "fachowców" tranzystor? A może zwarcie gdzieś ?

Może znacie kogoś we Wrocławiu, kto zna się na fachu i nie zedrze za naprawę 1/3 wartości tego auta. Dzięki

Uziu
27-11-2014, 19:43
wymienil ? moze wyczyscil tylko. Jak nic nie pomaga to tylko kompleksowa regeneracja CALEJ pompy wtryskowej.

Yokura
27-11-2014, 19:59
Zależy ile jeszcze chcesz użytkować samochód.
Jeśli chcesz nim pojeździć jeszcze pare lat to innego rozwiązania nie widzę niż to:
http://boschservicewulkan.pl/uslugi-bosh,lp,41.html
Bądź oczywiście inny serwis boscha z wrocka.
Koszt oczywiście zazwyczaj to jakieś 2-3 koła, ja przekroczyłem nawet tą górną granice cenową...

Możesz też próbować u pompiarzy bez licencji, ale zapłacić parę stów mniej i tak na prawdę nie mieć pewności jak długo wytrzyma.
Istnieje też opcja używka, ale wiadomo loteria lepsza niż lotto :P

Uziu
27-11-2014, 21:56
ja tak sie czasem zastanawiam czy by nie dalo rady jakiejs rzedowki zapakowac do TDDI :D

bizoneczek
28-11-2014, 11:41
a czy przełożoną pompę z innego forda z takim samym silnikiem wraz ze sterownikiem trzeba jakoś specjalnie odblokować ? zaprogramować ?

Dzięki.

Uziu
28-11-2014, 11:43
tak, trzeba immo kodowac fordowskim komputerem. Inaczej nawet nie drygnie.

Arturw001
28-11-2014, 15:51
Trzeba tylko "wyczyścić" sterownik. Jeśli będzie dziewiczy, to wszystko samo się zaprogramuje. Przynajmniej tak czytałem.

Uziu
28-11-2014, 16:07
do wyczyszczenia tez mysle ze bedzie komputer potrzebny albo nowy sterownik nigdy nie programowany co wychodzi na to samo.

bizoneczek
28-11-2014, 16:20
ok, dzięki Wam za te wszystkie podpowiedzi.

Dzisiaj podpiąłem go dodatkowo pod kompa po zmianie bezpiecznika i wywaliło błędy:

P1669 Injecition pump module Monitoring ECM Fault
P1563 Injecition pump module Requesting Engine STOP
p1608 Watchdog Malfunction

ah te boschowskie wynalazki.

a powracając jeszcze do braku mocy przy ruszaniu jak sterownik ( po naprawie przez mechanika ) chodził czy ten objaw mógłbyś spowodowany przycieraniem się mechanizmu pompy ? I słaba reakcja na pedał gazu przy ruszaniu na 1 mógł być spowodowany źle dobranym tranzystorem w sterowniku ?

Bo zastanawiam się czy przypadkiem ta naprawa nie wyglądała tak: Wstawiamy mocniejszy tranzystor i olewamy temat przycierania się mechanizmu - klientowi mówimy że wymieniamy mechanikę, ale nie wymieniamy - aż w końcu dochodzi do zatarcia i jest efekt taki jak teraz?!