Zobacz pełną wersję : Ford Escort MK4 lub MK5
Witam wszystkich
CHce kupic escorta mk4 lub mk5 i mam pare pytan:
1.Kupic w dieslu czy w gazie?gaz niby taniej wyjdzie ale czy nie bedzie problemow z tymi instalacjami?czy na gazie auto bedzie bardzo zmulone?
2.Jakie sa wady tych modeli?czy czeka mnie czeste jezdzenie do warsztatu?
3.Mam okolo 2500 zl na taki samochod.Czego moge sie za taka cene spodziewac?Da sie tym troche pojezdzic:)
4.Przy zakupie na co najczescie zwracac uwage?
z gory dzieki za pomoc
Kajteknr1 04-02-2007, 11:46 ja w tamtym roku mając.. no powiedzmy że podobne pieniądze kupilem mkV w dieslu i jestem zadowolony , narazie zrobilem 15tyś i jest ok. oczywiście jeśli chodzi o wydatki to na kupnie się nie skończyło, ale nie jest też tak że wymieniłem pół samochodu.
1)mając takie pieniądze w gaz bym się nie pakował, to dodatkowa rzecz która może sprawiać kłopoty, w dieslu nie masz elektryki(nic a nic) wiec nawet 'tani' mechanik sobie poradzi.. , ja sam już pomału wiem co i jak;)
2) zalerzy od stanu, wad jest całkiem sporo.. ale są to raczej rzeczy uprzykrzające życie, na razie mnie raz holowali, bo zamarzłem zimą:/ , poczytaj archiwum , inne fora.. to jest temat rzeka.
3) jak dobrze poszukasz i dobrze kupisz to tak, ja jestem za dowolony, mam SPRAWNE auto za niewielkie pieniądze, nic więcej po za tym żeby jechał(tanio jechał) od niego nie oczekuje, ps. jak się ktoś nie zna na samochodach to mówi że mam fajną fure:P:P
4) przedewszystkim na rdze!! koniecznie zajrzyj podspód, podłużnice, progi, podłoga, potem słupki przednie, a tak to normalnie jak przy kupnie samochodu, jak się totalnie nie znasz to poproś kogoś kto ma auto i coś tam wie.
pozdr.
jak chcesz przeznaczyć takie pieniądze na samochód to w gaz sie nie pakuj.to dodatkowy koszt i eksploatacyjnie ten koszt wzrasta(chociaż niektórzy powiedzą z e to nie prawda)
szczelny wydech,częściej zmiana filtrów i świeczek jak chcesz żeby to jakoś jeździło.
jeździłem 6 lat na gazie i niby nie mam na co narzekać ale problemy sie zdarzały, szczególnie jak samochód parkuje pod chmurką.
ja powiem teraz nie ma jak Pb :fcp7 , ale każdy będzie doradzał ci coś innego
Kajteknr1 04-02-2007, 19:30 z tym Pb.... hmm Pb dla bogatych a nie dla kogoś kto kupuje auto za 2500zł..., chyba że będziesz jeździł stosunkowo mało, wtedy Pb może będzie dobrym wyborem - najtańsze w ekspoatacji jeśli pominiemy taki szczegół jak paliwo:)
czyli jednak gaz odpada :fcp1 w takim razie diesel ale patrzac tu i tam zauwazylem ze te mK5 sa 1.8 diesel.Ile tak naprawde to mzoe spalic?w 6,5 sie zmiesci?:)najbardziej obawaim sie wlasnei spalania
z tymi silnikami w dieslu nie miałem styczności ale myślę że powinien sie zmieścić.
musisz poczekać aż wypowie sie ktos kto ma essiego z takim silnikiem.
pozdr
[ Dodano: 2007-02-04, 21:36 ]
a co do Pb dla bogaczy-to niestety mamy takie czasy ze utrzymać jakikolwiek samochod to juz jakis rodzaj bogactwa :fcp2
wrredusek 05-02-2007, 07:41 Spokojnie nie skreślaj gazu. Co do diesla to zależy jak chcesz pojeździć, poszaleć nie poszalejesz. W mk5 są fajne silniki 1.6 8V. Jako nowe miały 105 KM więc tyle co ZETEKI 1.8 . Mam takiego zagazowanego już od 4 lat i na gaz nie narzekam, Ważne jest, żeby nie oszczędzać za bardzo przy montażu instalacji i nie tankować niepewnego gazu. Ja tankuję w BP mam oryginalne przewody WN i świece motorkrafta, założyłem je jakieś 2,5 roku temu i nie ma żadnych problemów. Więc gaz nie jest wcale złym wyborem. Jedyne co do tej pory robiłem to czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy. Co do mankamentów essiego to przede wszystkim rdza przy wlewie paliwa. Oczywiście zimne luty w skrzynce bezpiecznikowej i przełącznik zespolony. To są bardzo typowe usterki w fordzie. A możesz spokojnie poszukać takiego escorta już zagazowanego więc odpadnie ci koszt instalacji.
ja mam essiego mk5 1,8D wersja van, i na chwile obecna powiem tak.
to moj pierwszy diesel i jestem mile zaskoczony.odpala bez problemow, nie kopci,jesli chodzi o spalanie to oscyluje od 6,5l do 7,5l na 100km (tryb mieszany) ale wiekszosc po miescie tak ze sie nie zdarzy zagrzac jak juz go gasze, wiec mysle ze w lecie spalanie spadnie.jesli nie to bede szukal co i jak. poki co to naprawilem pompe wtryskowa (zaczela lac - ps. w krakowie gosc mi to zrobil za okolo 300zl), wymienilem olej, filtr oleju i powietrza.w sumie to wsadzilem w auto:
pompa - 300zl
olej - 45zl
filtr oleju - ok. 20zl
filtr powietrza - ok. 15zl
autko chodzi bez zarzutu i serdecznie polecam ten silniczek.
tylko trzeba zwrocic uwage zeby silnik nie kopcil bo to bedzie oznaczac dodatkowe koszta.
Kajteknr1 05-02-2007, 08:24 Ważne jest, żeby nie oszczędzać za bardzo przy montażu instalacji |A możesz spokojnie poszukać takiego escorta już zagazowanego więc odpadnie ci koszt instalacji.
myślisz że zmieści się w 2500zł? dawno nie śledziłem allegro ani giełdy, ale mam pewne obawy.
druga kwestia van będzie palił więcej jeśli jest dodatkowo obciażony..(Chyba ze jeździsz na pusto) , ja w mieście nie przekraczam 6,5 .. zdarzyło mi się zejść do 5.5 .. ale to była jazda nocą albo bez korków.. takie miasto ale nie miasto;)
wrredusek 05-02-2007, 11:08 Jeżeli nie kupi za 2500 benzyniaka z gazem to tym bardziej nie kupi w dieslu. LPG nie podnosi ceny auta, przynajmniej niewiele a diesel podnosi i to sporo.
a ja sie rozgladam za kolejnym nabytkiem, a nie bede nowego tematu zakladac:
upatrzylo mi sie cos takiego: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2199125 ale zastanawia mnie troszke ten opis, kolesiowi nie chce dolozyc sie 300zl?: co o tym myslicie?
Ps. swoja droga FIAT escort?:|
Trzeba by autko obejzec, ale na dzień dobry pierwsza sciema, to nie jest to 94 rok tylko napewno poniżej 90, chyba ze koles go spawał z 2 szrotów a potem zarejestrował skaldaka pod data 94 buda napeno od MK4.
Silnik 1,6 to fajna spraw w tej budzie idzie sie troche po bawic ale do extreme trzeby cos zrobic z tym silniczkiem.
MK4 to niezła baza bajerów,ale niewem czy warto
o faktycznie nie zwrocilem nawet uwagi na ta date :/ ale czy mozliwe ze ten sliniczek ma 140KM?:| osobiscie zachorowalem na jakiego MK IV: http://moto.allegro.pl/item161652603_es ... 105km.html (http://moto.allegro.pl/item161652603_escort_1_6_xr3i_gaz_1989_105km.html)
lub MK V: http://moto.allegro.pl/item163522299_fo ... 6v_gt.html (http://moto.allegro.pl/item163522299_ford_escort_1_8_16v_gt.html) z tym ze narazie na taka MK V mnie nie stac :/
Ogolnie marzy mi sie jakis maly potworek :P :fcp12 :fcp16
ale czy mozliwe ze ten sliniczek ma 140KM
140 to niemozliewe wg podrecznika max 132 KM. Były rózne wrsje tego silnika 1,6 w MK4 90KM, 105KM; 132 KM, chyba ze ktos silnik nieco podrasował ale w tej pierwszej aukcji to jakas sciema jak gosc niewei jaki ma rocznik co dopiero jaki ma silnik.
MK IV: http://moto.allegro.pl/it...1989_105km.html
Ten egzempalrz nawet ma prawidłowe dane oprócz przebiegu, troche ktos smieszny jest, ale tak ogólnie całkiem całkiem trzba by płetwe pomalowa c na kolor nadwozia, bo ta czarna troche niepasuje, dodatkowa jak chcialbyś tym posmigac to pewnei jaks mały remoncik silnika..
MK V: http://moto.allegro.pl/it...1_8_16v_gt.html
ten przebieg tez z kosmosu dziwne wszystkie sprzadawane samocdy maja 190 tys heheh
140 to niemozliewe wg podrecznika max 132 KM. Były rózne wrsje tego silnika 1,6 w MK4 90KM, 105KM; 132 KM byl silnik o mocy 138KM z mechanicznym wtryskiem o elektronicznej regulacji KE-jetronic wyposażonym w turbinę - RS turbo
był tez silnik 115 KM z mechanicznym wtryskiem K-jetronic RS (ja go mialem :) ale był krótko pordukowany )
byl tez 132KM (nastepca 138KM), 107KM 105KM, 96KM, 90KM, 79KM w zaleznosci od ukladu zasilania, wyposazenia w katalizator, stopnia sprezania i.... zastosowania
silniki ze starszych MKIII pasowaly do MKIV
troche miksowali te silniki, bo te co piszesz 115 79 itd mam w opisie ze były w mk3
zapewnei ksiazka nie jest wykładnią rzeczywistosci, a fakt ze w latach 80 to starsznie duzo było opcji silników, choc nie które róznice byly tylko w osprzecie np 1,3 z gaznikiem moto miał 60 KM a z gaźnikem webera niby już 63 hehe
mozliwe ze patrzyleś na 2 rodzaje silników bo był zarówno 1,3l CVH i 1,3l OHV stad moze te różnice
mozliwe ze patrzyleś na 2 rodzaje silników bo był zarówno 1,3l CVH i 1,3l OHV stad moze te różnice
nie wlasnie oba byly OHV niby druga gardziel w gaźnikau dała 3 konie, albo to była radosna tworczośc autora, albo prawda.
W sumie 3 konie to takie nic ze mogło byc uzyska lepszym gaźnikiem, chyba
aha... :fcp5 :fcp8 :fcp15
czyli tych autek nie polecacie :fcp20 ale wystarczylo to normalnie napsiac :P a nie jakies hieroglify :fcp18
ee tam jak bym miał mozliwość kupienia RS-a takiego jak mialem to ide w ciemno :P wiem co potrafił zrobić z innymi autkami :D i jakie mieli ludzie miny jak ich taki łupek brał przy 190 :fcp18
a co do tych linków to jak juz pisali podaruj sobie....
kupienia RS-a takiego jak mialem to ide w ciemno
RS tez bym z chcia sie pobawił, :fcp13
oki bede szukal czegos innego :]
myślisz że zmieści się w 2500zł? dawno nie śledziłem allegro ani giełdy, ale mam pewne obawy.
Bez problemu sie zmiesci w tej kwocie jesli mysli o mkIV, ja wlasnie taki dzis sprzedałem w dobrym stanie jak na swoje lata z LPG (2 lata) za sporo mniej.
ja wlasnie taki dzis sprzedałem w dobrym stanie jak na swoje lata z LPG (2 lata) za sporo mniej.
ja tez swojego sprzedałem za sporo mniej, ale wersje RS zawsze sa drozsze i to czasem kilkakrotnie (zależy od stanu)
|
|