Zobacz pełną wersję : 1.6 1.8 czy 2.0 TDCI ?
Witam
zastanawiam się nad zakupem c-maxa z silnikiem TDCI, obecnie mam Fusiona 1.6TDCI 90KM.
Poradźcie który silnik wziąć! Który jest najmniej awaryjny.
domyślam się ze 1.6 TDCI 109 KM bedzie słabszy od mojego , ale może warto.
1.8 TDCI to dość stara konstrukcja, czy może iść w 2.0 TDCI ?
Czy też może odpuścić sobie c-maxa i wziąść inne auto .. choć przyznam że bardzo mi się podoba, jeszcze bardziej s-max ale jest zadrogi.
proszę o wszelkie porady ..
pozdrawiam
Krystian
jawor0508 05-02-2007, 12:01 Witam,
Na początek polecam bardzo gorąco C-maxa. Super auto. Przestronne i pojemne.
Jeśli chodzi o silnik, ja polecam 1,6 TDCi -109KM (mam właśnie C-maxa z takim silnikiem). Nie mogę powiedzieć że jest wolny. Ciągnie przepięknie, wiadomo, że to nigdy nie będzie moc 2 litrowego silnika, ale dla mnie jest w sam raz. Odpukać nic się złego z nim nie dzieje.
Pozdrawiam
ja bym wszedł w 1,6. jest szansa że będzie bezawaryjny, bo mazda wsadza go do modelu 3 :-)
ford_driver 05-02-2007, 20:52 1.6 i 2.0 to przeciez prawie to samo silniki koncernu PSA
1.8 tdci, bok z zeliwa strasznie przyjeny silnik, i cichy zeliwo lepiej jak aluminium tlumi drgania diesla
pozdrowienia
ford_driver
1.6 i 2.0 to przeciez prawie to samo silniki koncernu PSA
1,6 to nie prawie to samo, tylko dokladnie to samo. ten silnik, podobnie jak 1,4 we fieście to wspólne dzieło forda i psa. 2,0 to konstrukcja własna forda
ford_driver 06-02-2007, 06:05 dlatego uzylem slowa prawie gdyz roznia sie pojemnosciami stad nie to samo
a 2.0 to tez psa (tak jak 2,7 l w jaguarze i land roverze) a nie zadna wlasna onstrukcja forda
konstrukcja wlasna ford-a to 1.8 tdci, moim zdaniem bardzo przyjemny do jazdy i przyjemnie cichy
a co do pytania o auto to jesli nie musi byc to pseudo van pomysl nad KIA C'EED (wiem zdrada Ford-a) ale Ford musi dostac w dupe zeby szanowac klientow a Kia z modelem C'EED pod wzgledem jakosci wykonczenia ceny i jak mi podpowiadja doswiadczenia jakosci serwisu przebija Forda o glowe i to na dodatek za nizsza cene najwieksza wada tego auta jest to iz nie nazywa sie Ford
pozdrowienia
ford_driver
pozdrowienia
ford_driver
Witam.Zdecydowanie polecam 2.o tdci bo jest naprawde szybki,malo pali i jest mało awaryjny.Mam ten silnik w swoim FF 2 i jest rewelacyjny.I mam pytanie bo nie słyszałem jeszcze :fcp9 o fusionie 1.6tdci :fcp9 w tym modelu dostępny diesel to 1.4tdci .pozdrawiam
W Polsce tak jest tylko 1.4 TDCI, na zachodzie jeździ też 1.6 TDCI 90 KM, jest to identyczny silnik jak 109km, różni się drobnostkami.
Ja swojego zciągałem z Belgi.
Witam to trafiłeś ciekawy egzemplarz .pozdrawiam
łysyCmax 18-02-2007, 19:49 Polecam C-max'a z 2,0 TDCi, jezdże nim od 1,5 roku. Zuzycie paliwa ON 5,6 - 6,5 trasa zaleznie od twardosci stopy i chęci scigania sie i 6,5 - 7,5 miasto. Silnik bardzo elastyczny i pozwala jeżdzic na 5 przy 55 - 60 km/h i 6 przy 80 - 90. nadmiar momentu (320 Nm) tez jest przydatny , gdy nagle trzeba przyspieszyc pod górę lub pod wiatr. W porównaniu do 130 konnych silników VW (1,9 TDI) ten silnik to bajka mimo ze ma tylko o 6 KM więcej. Polecam: cichy, silny, o pięknym aksamitnym dźwieku. :fcp19
Patryk K 25-02-2007, 19:01 Moim zdaniem to najlepszy jest 2.0 TDCI. Idzie do przodu... a najlepiej jak to by był GHIA
cwirek77 10-04-2007, 17:50 WITAM
A niewiecie jak wtryskiwacze 2.0tdci siadają czy nie :fcp20
A niewiecie jak wtryskiwacze 2.0tdci siadają czy nie
to jest silnik PSA więc powinno być dobrze
C-MAX super autko. Sam niedawno taki kupiłem i jestem bardzo zadowolony. Mam 2.0 TDCI i silnik też mile zaskakuje. Na niemieckich autostradach przy 150-160 średnie spalanie 5,8. Generalnie uważam że na polskie drogi za długie są biegi 5 i 6. 6 to nawet nie za bardzo jest gdzie wrzucić (przy 120 km/h nie ma około 1900 obr/min). Zawieszenie bardzo przyjemne. Przestronność duża, ergonomia bez zastrzeżeń, silnik bardzo cichy. Polecam.
dzisiaj byłem w salonie forda i dowiedziałem się ciekawej rzeczy.silnik 1,6 TDCi 109KM ma filtr cząstek stałych,który wymaga jakiejś dodatkowej obsługi przy przeglądzie 40 tys. km (za jakieś 1000 zł) a po 120 tys. wymaga wymiany-koszt ok.2tys. zł.silniki nie mające tego filtra a więc 1,6 TDCi 90KM i 1,8 TDCi nie wymagają tych dodatkowych kosztów
Na niemieckich autostradach przy 150-160 średnie spalanie 5,8.
Nie no kolego zdejmij czasem te różowe okulary:) Zrób taki test: wyjedz na jakas dobra trase gdzie przez przynajmniej 2-3km bedziesz mogl utrzymac 150km/h, skasuj komputer ze srednim spalaniem(chyba ze masz chwilowe) i zobacz ile pokazuje. Gwarantuje ze to nie bedzie 5,8 tylko co najmniej 7-7,5.
ford_driver 08-05-2007, 20:23 faktycznie spalanie przy stalej predkosci ok 150 km/h na autostradzie oscyluje w granicach okolo 6 litrow tyle ze ciezko tak jechac ;-)
jesli chodzi o DPF czyli filtr czastek stalych to w 2.0 tdci tez wystepuje tzn sa wersje z DPF-em i bez
w przypadku 1,6 tdci 109 km niestety jest on obowiazkowy :-(
pozdrowienia
ford_driver
Ciężko nie jest tylko monotonnie. Tempomat był ustawiony na około 150km/h, średnia wyszła 108km/h, a dystans około 400km żaden kant tylko wskazania komputera a i przy dystrybutorze wyszło podobnie. Ale obiecuje sprawdzić i postaram sie to uwiecznić na jakiejś fotce.
ford_driver 09-05-2007, 06:04 Ciężko nie jest tylko monotonnie
dokładnie dlatego jest ciezko :-)
pozdrowienia
ford_driver
w przypadku 1,6 tdci 109 km niestety jest on obowiazkowy :-(
pewnie dlatego jest on taki drogi
ford_driver 09-05-2007, 08:37 w przypadku 2.0 tdci roznica to 4000 zł
pozdrowienia
ford_driver
goudacaster 19-05-2007, 23:43 Jestem szczesliwym posiadaczem c-max 1.6 tdci Ghia od 2 lat. Mam teraz juz ponad 100kkm przebiegu z jedna powazna usterka, i jeden drobiazg.
Moim zdaniem jest to doskonala kombinacja ceny i komfortu 1.6tdci + Ghia. Zuzycie paliwa na dzien dzisiejszy 5,7L/100km, zima nawet 5,4. Teraz zaczela sie klimatyzacja czesto wlaczac a latem zuzycie czasami przekracza 6L/100km.
Wspomniana usterka to pekniecie rury turbo w mocowaniu, jak sie okazuje jest to blad konstrukcyjny ktory wystapil przy 30kkm. W roze powstala szczelina zaczynajaca sie przy mocowaniu. Nowa rura nie ma tego mocowania i wszystko jest teraz OKe. Drobiazgi to gumka w rynience miedzy przednia szyba a slupkiem ktora po prostu wywialo z jednej strony.
Wymiana zarowek przednich swiatel przy 90kkm. Oleju dodaja albo wymieniaja go podczas regularnych przegladow co 30kkm ja nie dolalem jeszcze ani kropli poniewaz nie ma takiej potrzeby. Jedyne plyny ktore dolewam to paliwo i plyn do wycieraczek.
Moj poprzedni samochod to renault megane 1,9tdci z szesciobiegowa skrzynia biegow i moim zdaniem roznice nie sa dramatyczne. Wrecz przeciwnie silnik 1,6 tdci w c-maxie ma dobre osiagi, raczej bez problemu utrzymuje 180km/h a pewnego razu rozpedzilem go do 200km/h prawdopodobnie korzystny wiatr, te predkosci osiagam na autostradach w niemczech. Mieszkam w holandii i tu pokonuje zdecydowana wiekszosc kilometrow na autostradach.
Zwykle jezdze sam ale dzieki cwanemu systemowi siedzen z tylu mozna srodkowe zlozyc lub wyjac a dwa skrajne przesunac skosnie wstecz do siebie tworzac dwa bardzo obszerne miejsca dla dwoch pasazerow, wnormalne konfiguracji 3 osoby z tylu nie moga nazekac na brak miejsca. W czasie wakacji we dwoje podrozujemy bardzo komfortowo jest duzo schowkow i miejsc na ukrycie przedmiotow jak kamera, tomtom itp.
Dodatkowe wyposazenie jak podgrzewana przednia szyba, automatyczne wycieraczki i swiatla, automatyczna klimatyzacja z osobna regulacja dla kierowcy i pasazera sa swietnym uzupelnieniem dla tego pozornie malego silnika. Wysoka pozycja ulatwia wsiadanie i wysiadnie z auta. Wspomaganie kierownicy ma 3 tryby normalny, komfortowy i sportowy.
W tej chwili czekam na nowe mondeo i mysle ze wymienie c-max na nowe mondeo przy 140kkm. Slowem polecam c-max z 1.6tdci zwlaszcza w wersji Ghia ani przez chwile nie zalowalem mojego wyboru no i moja zona jest tez bardzo zadowolona.
łysyCmax 23-05-2007, 23:46 Polecam 2.) TDCi po 40.000km wszystko nadal trzyma się kupy i generalnie tylko silnik jest bez zastrzeżeń.
|
|